فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗞 صفحه یک روزنامههای صبح امروز #یکشنبه ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۹
@Akhbar_farhangian
🔺 زمان #آغاز سال تحصیلی به هیچ عنوان تغییر #نمیکند.
🔸 وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این موضوع که آیا ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی با توجه به شیوع کرونا تغییر کند، گفت: زمان شروع سال تحصیلی قابل تغییر نیست و در پانزدهم شهریور ماه مدارس را فعال میکنیم اما در کیفیت شروع ممکن است تغییراتی داشته باشیم یعنی اینکه ممکن است حضوری، غیرحضوری یا به شیوه ترکیبی این کار انجام شود و ممکن است در برخی از مناطق که وضعیت مناسبتری داریم از سناریوی دیگر و در مناطقی که وضعیت قرمز است از سناریوی متفاوت دیگری استفاده کنیم. بنابراین روشها با توجه به وضعیت قرمز، زرد و سفید مناطق ممکن است متفاوت باشد.
@Akhbar_farhangian
🔺 #امکانات_شاد برای سال تحصیلی جدید #اضافه میشود.
🔸 وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره ارزیابی شبکه شاد مطرح کرد: اگر فرصت کافی در اختیار ما بود که روی سامانه شاد متمرکز و آن را طراحی کنیم تا همه اجزا کامل شود و به صورت آزمایشی در چند منطقه اجرا میکردیم با مشکلات کمتری مواجه میشد اما ما هیچ فرصت نداشتیم، تمام تعطیلات عید همکاران من سر کار بودند و تمام تلاششان این بود که به سرعت این شبکه بالا بیاید. اشکالات شاد به تدریج شناسایی شد، این سامانه به آزمون ساز، فرآیند حضور و غیاب، برگزاری زنده کلاس درس و تعامل بین معلم و دانشآموز نیاز دارد و این موارد را به تدریج اضافه کردیم.
🔹 وی ادامه داد: وجهی که در سال قبل قابل استفاده بود چیزی شبیه یک پیامرسان بود یعنی معلم فیلمی را در شاد بارگذاری میکرد و دانشآموزان آن را دریافت و در کلاس درس سوالات را از معلم مطرح میکردند ولی برای شروع سال تحصیلی آینده تمام تلاشمان این است که ظرفیتهای بیشتری را در سامانه شاد فعال کنیم.
@Akhbar_farhangian
🔺 #افزایش نیم نمرهای نمرات امتحانات #نهایی
🔸 وی بیان کرد: پایان سال تحصیلی در فرصت یکماهه مدارس را دایر کردیم تا دانشآموزانی که اشکال داشتند با تمایل خود در مدارس حضور یابند بر اساس بررسیها در سطح روستاها حدود ۲۰ درصد دانشآموزان و در شهرها حدود ۱۵ درصد مراجعه کردند پس از آن امتحانات برگزار شد که امتحانات پایه #نهم و #دوازدهم حضوری بود در امتحانات نهایی امسال تعداد دانشآموزان شرکت کننده کمتر نبود و نمرات هم حدود نیم نمره افزایش داشت.
@Akhbar_farhangian
🔺 ۴۰ درصد مدارس کلاس درس #حضوری خواهند داشت.
🔸 حاجی میرزایی بیان کرد: با اجماع نخبگان، افراد صاحبنظر در حوزه آموزش و پرورش و آشنا به چارچوبهای بهداشتی، وضعیت آینده را در سناریوهای مختلف پیشبینی کردیم. یک وضعیت حالتی است که ما امکان حضور دانشآموزان را در کلاسهای درس نداریم و وضعیت قرمز است، در شرایط دیگر امکان حضور در مدارس با رعایت فاصلهگذاری امکان پذیر است، وقتی با چنین وضعیتی روبرو میشویم وضعیت مدارس متفاوت است یعنی حدود ۴۰ درصد از مدارس ما تعداد دانشآموزانش به گونهای است که میتوانیم با رعایت فاصلهگذاری کلاسها را دایر کنیم چون تعداد دانشآموزان مدرسه کمتر از ۵۰ نفر است بنابراین روال آموزش در این مدارس به شکل عادی در جریان است اما تعدادی از مدارس هستند که جمعیت دانش آموزان آنها زیاد است بنابراین دانشآموزان را به دو دسته تقسیم میکنیم و گروهی از دانشآموزان روزهای زوج و گروهی روزهای فرد به مدرسه میآیند عدهای که به صورت حضوری میآیند بخشی از درس را فرا میگیرند و ساعتی که غیر حضوری هستند نیز بخش دیگری از همان درس را به صورت غیر حضوری دریافت میکنند.
🔹 وی افزود: به این منظور روزهای #پنجشنبه که مدارس تعطیل بود را با مجوز ستاد ملی کرونا دایر کردیم تا بتوانیم از ۶ روز کاری استفاده کنیم که سه روز اول و دوم دانشآموزان توزیع میشوند، وضعیت دیگر نیز شرایط سفید است که در این صورت کلاسها به صورت حضوری برگزار میشود.
🔸 حاجی میرزایی ادامه داد: وقتی با وضعیت عدم قطعیت مواجه باشیم هیچ کسی تصویر روشنی از آینده ندارد بنابراین ما موظف هستیم منعطف باشیم و برنامهریزیهای منعطفی را طراحی کنیم برنامه ما به گونهای است که میتواند از یک حالت به حالت دیگری منتقل شود.
🔹 وی ادامه داد: برنامهریزیها برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید به صورت استانی است چون برخی معلمان از یک شهر به شهر دیگر میروند بنابراین باید استان را در نظر بگیریم و متناسب با وضعیت و شرایط استان تصمیمگیری کنیم.
🔸 وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری کلاسهای درس حضوری در برخی از مدارس خاص عنوان کرد: این اتفاق قطعاً در مدارس دولتی رخ نمیدهد و در برخی مدارس غیر دولتی ممکن است به دلیل عدم آشنایی با مقررات این اتفاق بیفتد و وقتی که تذکر دادیم رعایت کردند. همچنین شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در صورت تخطی مدارس غیر دولتی از مقررات با آنها برخورد میکند و مجازاتهایی پیشبینی شده است. به عنوان مثال شورای نظارت بر مدارس غیردولتی شهر تهران به دلیل تخطی از مقررات مجوز تعدادی از مدارس را لغو کرد و ما در برخورد با تخلف جدی هستیم، وقتی مقام معظم رهبری به صراحت بر لزوم تبعیت از پروتکلها و استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت تأکید میکنند کسی حق ندارد از آن تخطی کند و سلامت جامعه بیش از هر چیزی اهمیت دارد.
🔹 وزیر آموزش و پرورش درباره آموزشهای تلویزیونی و ادامه آن برای سال تحصیلی جدید متذکر شد: کمک تلویزیون بسیار کمک موثر و به موقع بود. بیش از دو هزار برنامه آموزش تلویزیونی ضبط و پخش شد. غالب اینها به صورت زنده ارائه میشد و کمک مهمی به ما کرد، این برنامهها یکی از قدمهای بزرگ در جهت عدالت آموزشی بود به جهت اینکه یک دبیر ریاضی، دبیر فیزیک و دبیر شیمی که توانمندیهای ویژهای دارد و دانشآموزان محدودی میتوانند از آن استفاده کنند وقتی که تدریس او ضبط میشد و در دسترس عموم قرار میگرفت، افرادی که در دورترین مناطق کشور هم هستند میتوانند از این آموزش استفاده کنند لذا کمک تلویزیون برای ما کمک موثری بود و کماکان گفتگو کردیم و مصر هستیم که این استمرار پیدا کند.
🔸 وی ادامه داد: براساس بررسیهایی که در استانهای مختلف انجام شد ضریب نفوذ برنامههای آموزش تلویزیونی را قابل قبول میدانستند، نکته دیگر دانلود برنامههاست، مثلاً برای درس ریاضی بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود شده است و نشان میدهد که با کیفیت بوده، متقاضی داشته وعلاقهمند بودند همچنین مجموعه دروس بیش از ۲۷ میلیون بار دانلود شده است.
🔹 حاجی میرزایی گفت: مشکلی که ما داشتیم این بود که عرضه گستردهای کرده بودیم اما نمیدانستیم مخاطب ما تا چه حد آن را دریافت کرده و اگر دریافت کرده، مشکلی داشته است؟ بنابراین نیازمند یک ارتباط تعاملی بودیم.
@Akhbar_farhangian
🔺 #مذاکره برای تأمین #تبلت دانشآموزی
🔸 حاجی میرزایی درباره تأمین تجهیزات موردنیاز برای دانشآموزانی که به شاد دسترسی ندارند گفت: فعالیتهایی انجام دادیم و با مجموعههایی که تبلت دانشآموزی تولید میکنند یا امکان واردات دارند گفتوگوهای انجام دادیم، امیدواریم به نتیجه برسد البته اعلام آمادگیهایی شده است تا تبلت ارزانتری را در اختیار دانشآموزان قرار دهیم، تمام مناطقی که تحت پوشش اینترنت نبوند، نقطه به نقطه مشخص شد و این مناطق را به وزارت ارتباطات منتقل کردیم تمام تلاششان را برای تأمین اینترنت انجام میدهند همچنین درباره اینترنت دانشآموزی هم گفتوگوهایی انجام شده است.
🔹 وی درباره چالشهای فضای مجازی و حضور دانشآموزان در بستر شاد متذکر شد: آیا ما افراد را به سراغ اینترنت فرستادیم، بخش مهمی از دانشآموزان ما به اینترنت دسترسی داشتند، در شبکه شاد بستر مطمئن امنی را در اختیار دانشآموزان قرار دادیم، در بستر شاد تمام مبادلات آموزشی است و هیچ امکانی برای مبادلات غیر آموزشی وجود ندارد اما برای رفع این نگرانی هم در مورد اینترنت دانش آموزی گفتگوهایی کردیم که اینترنت خاصی با محدودیتهای خاصی در دسترس دانشآموزان قرار می گیرد.
🔸 وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در شبکه شاد برای در اختیار قرار دادن فرصتهای فرهنگی تربیتی و پرورشی اقدامات ویژه انجام دادیم، برخی از محتوای فرهنگی ما که قبلاً در یک جمع بسیار محدودی قابل عرضه بود الان روی شبکه شاد بارگذاری شده است و برخی تا حدود ۱۰ میلیون بار بازدید شده یعنی دسترسی به محصولات فرهنگی مطمئن و قابل اعتماد افزایش یافته است.
🔹 حاجی میرزایی ادامه داد: با وزارت ارتباطات و شورایعالی فضای مجازی گفتوگوهایی شده و مصمم هستیم که فضای مطمئن تری را برای دانشآموزان فراهم کنیم تا آسیبهایی که وجود دارد کاهش یابد و دانشآموزان را به یک محیط امن و سالم در فضای مجازی بفرستیم.
@Akhbar_farhangian
🔺 #پاسخ به شائبهها درباره #شاد
🔸 حاجی میرزایی درباره ادعای مدیر یکی از پیامرسانهای داخلی مبنی بر درآمدزایی از شاد و اینکه بابت عضویت هر دانش آموز پیشنهاد ۱۲۰ هزار تومانی به آموزش و پرورش ارائه شده است، عنوان کرد: به هیچ عنوان صحت ندارد. ما ابتدا بنا داشتیم که از تمام شبکههای پیام رسان داخلی استفاده کنیم و به مدارس گفتیم که یکی از این پیام رسانها را برای جریان آموزش انتخاب کنند و این کار انجام شد اما بعضاً دیدیم که محیط برخی از پیامرسانها محیط مورد پسند ما نیست و مشکلاتی دارند، بنده همه آنها را صدا زدم و گفتم هر کدام که بتوانند یک محیط کاملا ایزوله و انحصاری در اختیار ما قرار بدهند حاضر به همکاری هستیم، خوب همراه اول آمد و این فضا را در اختیار ما قرار داد و از محل ترافیکی که ایجاد میشود قطعاً منفعتی دارد اما یک سرویس را در اختیار ما قرار داده که به ۱۴ میلیون نفر خدمات میدهیم بدون اینکه خرج کرده باشیم و همراه اول نیز از این محل درآمد دارد.
🔹 وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت مدارس غیر دولتی، بازگشت شهریه و وضعیت آنها برای سال تحصیلی جدید بیان کرد: همهساله در سازمان مدارس غیردولتی با هماهنگی سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار، شهریه تعیین میشود، سقف شهریه و فعالیتهای فوق برنامه مدارس معین و تعیین شده است. چندین بار اعلام کردیم که اگر مدارسی در سال گذشته خدماتی ارائه نکردند باید آن را برگردانند یا آن را با موافقت خانواده برای سال آینده درنظر بگیرند. در تهران برخی مدارس مقاومت کرده بودند که شکایت و امتیاز چند مدرسه به این دلیل لغو شد.
🔸 وی درباره مدارس غیر دولتی استیجاری و حمایت از آنها گفت: در ستاد ملی کرونا و هیئت دولت مصوب شد حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی کمبهره برای تمام مراکز آموزشی و فرهنگی در نظر گرفته شود و مدارس غیردولتی میتوانند در سامانه ثبتنام کنند اگر نیروهای خود را تعطیل نکرده باشند به ازای هر نیرو ۱۶ میلیون تومان وام کمبهره میگیرند.
@Akhbar_farhangian
🔺 نمایشگاه #کتاب ۹۹ برگزار #نمیشود.
🔸 ایوب دهقانکار، سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران:
بنا بر اعلام صریح دولت مبنی بر تکلیف همگانی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، توصیههای وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع در سطح کشور، شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران برگزاری این دوره از نمایشگاه را برای امسال منتفی دانست.
@Akhbar_farhangian
🔺 نحوه پرداخت حقوق حقالتدریسی ها و خرید خدمات برای سال تحصیلی آینده
🔸 علی الهیار ترکمن، معاون برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش:
تنها منبع درآمد ۲ گروه معلمان حقالتدریس آزاد و خرید خدمات برای سال تحصیلی جدید با توجه به برگزاری کلاسهای ترکیبی مجازی و حضوری حقوق ماهیانه است.
🔹 بنابراین صرفاً برای این گروهها حقوقشان کم یا قطع نخواهد شد حتی اگر شیوه آموزش به صورت ترکیبی پیش برود.
🔸 وضعیت پرداخت حقوق معلمان غیردولتی تابع مقررات سازمان مدارس و مراکز غیردولتی است.
🌐 yjc.ir/00VAKu
@Akhbar_farhangian
🔺 بیشترین افزایش #حقوق از سال ۹۲ تا ۹۹ برای فرهنگیان
🔸 وزیر آموزش و پرورش درباره معیشت فرهنگیان متذکر شد: وقتی درباره اتفاقاتی که در مورد حقوق افتاده صحبت میکنم بعداً مورد انتقاد قرار میگیریم که چرا میگویی اما چون مطالبه و همیشه سوال میشود، میگویم اما سربسته بگویم، بیشترین افزایشی که دولت در فاصله سالهای ۹۲ تا ۹۹ در حقوق کارکنانش اعمال کرده متوجه فرهنگیان شد نمیخواهم بگویم که حقوق فرهنگیان از بقیه بالا زده است اما در طول دو دولت آقای روحانی اتفاقاتی که در حقوق فرهنگیان افتاده در مقایسه با اتفاقاتی که در مورد متوسط حقوق بقیه کارکنان افتاده بهتر است.
🔹 حاجی میرزایی گفت: افزایش حقوق همه کارکنان را شامل شده است ۵۰ درصد امتیازات قانون مدیریت برای کارکنان اداری قبلاً اعمال نشده بود برای معلمین هم در ۴ نوبت در فاصله فقط ۹ ماه گذشته افزایش حقوق داشتیم و تلاش ما این است که دین خودم رو به معلمین ادا کنیم واقعاً من باید اینجا تشکر کنم که دولت در سختترین شرایط بودجهای در مورد فرهنگیان قدمهای خوبی برداشت.
@Akhbar_farhangian
🔺 چرا اهداف #سند_تحول محقق نشد؟
🔸 حاجی میرزایی درباره اینکه پیش از این گفته بودید سند تحول تا به امروز نتوانسته اتفاق خاصی را رقم بزند و بودجه کافیبرای تحقق آن نداریم، بیان کرد: سیاست آموزش و پرورش اجرای سند تحول است به جهت اینکه کسانی که این سند را نوشتهاند تجربیات چند دهه فعالیتهای آموزش و پرورش را مورد ارزیابی قرار دادند. تجربیات جهانی را مطالعه و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی را بررسی کردند و بر اساس آن سندی را طراحی کردند که نشان میدهد آموزش و پرورش باید چه مسیری را برود، دانشآموزان باید با چه وضعیتی تربیت شوند، چه محتوایی به آنها آموزش داده شود بنابراین ما باید بتوانیم کار خودمان را انجام بدهیم و به استناد سند فعالیتهای خود را آغاز کنیم.
🔹 وی افزود: حدود ۹ سال قبل سند تحول تصویب و ابلاغ شده و در طی این سالها اقدامات متنوعی درباره سند اجرا شده این اقدامات بیشتر اقدامات زمینه ساز بوده است. یعنی ۶ زیرنظام سند تحول تدوین و تصویب شده است، اهداف دورههای تحصیلی این که دوره اول ابتدایی، دوره دوم ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه چه اهدافی را تعقیب کنند تدوین و در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است. بر اساس سند ما باید از آموزش محوری به سمت تربیت محوری، از آموزش به تربیت، از معلم به مربی و از محتوای آموزشی به محتوای پرورشی و محتوایی که افراد را برای زندگی فعال و موثر تربیت کند، حرکت کنیم این تربیت باید در ۶ ساحت باشد.
🔸 وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رویه جاری آموزش و پرورش متکی بر آموزش صرف استم و خدمات پرورشی خارج از محتوای آموزشی به صورت فوق برنامه عرضه میشود در حالی که باید محتوای آموزشی به همه این وجوه توجه کند این اهداف تدوین، تصویب و ابلاغ شده است که باید بر اساس این اهداف برنامه درسی و محتوای یادگیری تولید میشد همه اینها در حال انجام است اما من فکر میکنم که این سند آمده که یک تحول در آموزش و پرورش ایجاد کند. جامعه مخاطب انتظار دارد این تحول را ببیند تا زمانی که کام جامعه را از این تحول شیرین نکنیم و تقاضای اجتماعی پیرامون سند شکل نگیرد قادر نخواهیم بود آن را پیش ببریم مقدماتش را فراهم کردیم اما این مقدمات وقتی در مدرسه ظهور و بروز پیدا میکند که ما از یک تقاضای موثر اجتماعی بهره مند باشیم. روشی که همکاران ما در سالهای گذشته انجام دادند این بود که به مدارس رفته و در جمع معلمان و مدیران به طرق مختلف سند تحول را توضیح دادند و برای گفتمان سازی پیرامون سند به توضیح دادن اکتفا کردند، درباره سند این همکاری لازم است اما کافی نیست باید عناصری از سند را آشکار کنیم که میتواند تبدیل به گفتگوی اجتماعی شود. مثلاً فرض کنید که باید هر دانشآموز یک مهارت فرا بگیرد که قابلیتهای او را افزایش میدهد هم خانواده استقبال میکند و هم دانش آموز و معلم. وقتی اینها در حد گزاره های هدف و در حد گفت وگو باقی می ماند، اثرگذاری لازم را ندارد اما وقتی در صحنه مدرسه ظهور و بروز مییابد اثرگذار و جذاب هم میشود.
🔹 وی گفت: ما از مجموعه محتوای سند ۲۵ موضوع تحولی را استخراج کردیم که دقیقاً از سند گرفته شده است و منطبق بر راهبردهای مصوب سند است و ویژگیهایی دارد از جمله از قابل سنجش و اندازهگیری بودن، تصور میکنیم که از این طریق کمک میکنیم سند به شکل موثرتری اجرا شود.
🔸 وی بیان کرد: به لحاظ منطقی نقطه عزیمت سند تحول محتوایی است، میگویند اگر میخواهید آینده جامعه را پیشبینی کنید بروید ببینید در مدارس چه چیزی یاد میدهید. در سند گفته که به جای کتاب باید بسته یادگیری باشد بسته یادگیری اعم از کتاب بوده و کتاب هم جزئی از آن است و به جای کلاس به موقعیت یادگیری اشاره دارد که از راهروی مدرسه تا حیاط و سرویس و... را در برمیگیرد بنابراین باید محتوای یادگیری بر اساس اهداف مصوب سند تدوین شود و معلم بر اساس آن تربیت شود و مدرسه را باید برای یک چنین کارکردی بسازیم.
🔹 وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: جهتگیری قبل از من انتخاب شده بود آن هم در همان سالهای اولیه ابلاغ سند تحت عنوان همسوسازی با سند، که محتوای پایههای تحصیلی را سازگار با اهداف سند سازگار کند به نظر من این کار نمیتواند اهداف سند را محقق کند ما الان شروع کردیم تولید محتوا را بر اساس سند انجام دهیم و تا پایان امسال راهنمای تولید تمام بستههای یادگیری برای تمام پایهها آماده خواهد شد و از سال ۱۴۰۰ بر اساس اهداف سند، محتوا تولید میشود که یک کار دراز مدت است.
@Akhbar_farhangian
🔺 #تحویل ۲۰ هزار #مسکن به معلمان
🔸 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۲۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته برای استفاده از مسکن #ثبتنام کردند، اظهار کرد: فعلاً اطلاعات ۸۵ هزار نفر #تأیید شده و در اولویت هستند و مقدمات ساخت واحد برای حدود ۲۰ هزار معلم فراهم شده است که امیدواریم تا پایان دولت تحویل دهیم، ۴ هزار میلیارد تومان وام با بهره ۴ درصد از بانک ملی برای آورده اول فرهنگیان درنظر گرفته شده و وام بانک مسکن هم هست و شرایط مناسبی برای مسکن دار شدن این افراد فراه شده است.
🔹 وی درباره #تأمین_نیروی_انسانی و روش خرید خدمات آموزشی متذکر شد: در این روش از موسساتی که میتوانند معلم تأمین کنند استفاده میکنیم وقتی که مسئولیت گرفتم چون نقد زیادی متوجه این روش بود از توسعه آن جلوگیری کردم و فعلاً متوقف شده در همان حدی که قبلاً بود. اشکالش این است در برخی موارد کسانی که قرارداد بستهاند اهلیت کافی را برای انجام این کار نداشتند و باید با افرادی که اهلیت کافی داشته و میتوانند پول حقوق معلمان را تأمین کنند استفاده شود چون بودجه خرید خدمات در ردیف سایر است و معمولاً با تأخیر پرداخت میشود بنابراین به موسسان هم با تأخیر داده میشود و آنها هم پولی ندارند که حقوق معلمان را به موقع بدهند.
🔸 حاجی میرزایی درباره وضعیت تأمین نیروی انسانی گفت: در قانون آمده افرادی که می خواهند #استخدام شوند منحصرا باید از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بیایند. اما بر اساس قانونی در سال ۸۸ که ۱۱ بار اصلاح شده ۱۹۷ هزار نفر استخدام شدهاند و ۱۰۰ هزار نفر دیگر منتظر هستند که به این خیل بپیوندند. اما این روش مناسب نیست و باید این امکان را داشته باشیم که از بین افراد بهترین انتخابها را داشته باشیم. از این تعداد #امسال ۲۵ هزار نفر بر حسب امتیازات دریافتی #استخدام میشوند.
@Akhbar_farhangian
🔺 مصوبات نظام #رتبهبندی معلمان #اصلاح شد.
🔸 از سوی معاونت برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اصلاحات مصوبات بخشنامه نظام رتبهبندی معلمان اعلام شد.
@Akhbar_farhangian
#صدای_نیروهای_خدماتی
🔹سلام و خسته نباشید
بنده نیروی خدماتی آموزش و پرورش هستم هم سرایدار و هم خدمتگزار دو تا دبستان ابتدایی. الان سه ساله همین طور خدمت میکنم. الانم کارشناسی آموزش ابتدایی دارم. خدا شاهده دیگه توانی برامون نمونده. الان اکثر نیروهای خدماتی آموزش و پرورش شرایط بنده رو دارن، نه میشه مدرک اعمال کرد، نه رتبه بندی میشیم نه افزایش حقوقی که در حد تورم باشه، نه نیرو اضافه میکنن. الان ده ساله پیمانی هستم. از هر بخشنامه ای هیچی شامل ما نمیشه. دادمونو به کی بگیم جز شکایت به خدا؟
🔹با سلام و خسته نباشید.
میشه از مسئولین آموزش و پرورش بپرسید چرا دو مرحله افزایش حقوق در سال ۹۴ و ۹۸ شامل نیروهای خدماتی نشد؟ مگر نگفتند این افزایشها رتبه بندی نبوده بلکه ترمیم حقوق بوده؟ پس چرا شامل ما نیروهای خدماتی نشد. مگر ما جزو وزارتخانه دیگری هستیم. سیاست های یک بام و دوهوای وزارت آموزش و پرورش قابل تأمل است. لطفاً به داد این نیروهایی زحمتکش برسید. با این دریافتی واقعاً زندگی سخته...
#صدای_مربیان_پیشدبستانی
🔹سلام و وقت بخیر خدمت شما.
لطفاً صدای ما مربیان پیش دبستانی رو که از سال ۸۹ در مدارس دولتی با کمترین حقوق کار می کنیم به گوش مسئولین برسانید. بیمه رو خودمون پرداخت می کنیم. مشمولین تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون جذب در آموزش و پرورش هستیم. ولی چون نظارتی بر اجرای قانون نیست هنوز بلاتکلیفیم.
#صدای_استخدامیهای_ماده۲۸
🔹با سلام.
چرا در وزارت آ.پ بین همکاران ورودی فرهنگیان و استخدامی ماده ۲۸ تبعیض قائل میشوند؟ هر دو گروه از نخبگان کشور هستند. استخدامی ماده ۲۸ از بهترین دانشگاهها فارغ التحصیل و در آزمون سخت، و چندین مرحله مصاحبه گزینش شده اند. اما اکنون در قصه رتبه بندی بین این دو گروه فرهنگیان کاملاً تبعیض وجود دارد. ورودی هایی که سال ۹۶ مشغول به تدریس شده اند بعد از ۱ مهر ۹۹ مشمول رتبه ۲ میشوند. ولی استخدامی های ماده ۲۸ ورودی ۹۶ امسال رتبه ۱ گرفتند و باید برای رتبه ۲ تا مهر ۱۴۰۲ صبر کنند و حتی ضریب تعجیل منطقه محروم هم تاثیری ندارد. آیا گوش شنوا و مسئول دلسوزی وجود دارد که از همکاران ماده ۲۸ دفاع کند؟ ظاهراً سابقه دانشگاه فرهنگیان ورودی ۹۱ و ۹۲ در رتبه بندی اعمال شده و امسال رتبه ۲ گرفته یا مهرماه ۹۹ مشمول میشوند. پس سابقه ۲ سال خدمت سربازی استخدامی های ماده ۲۸ و همچنین تحصیل در دانشگاه با هزینه شخصی و بدون هیچ حقوقی ارزشی ندارد که باید برای رتبه ۲ تا مهر ۱۴۰۲ صبر کنند؟
@Akhbar_farhangian
637307506461652052.pdf
1.25M
#بخشنامه
🔺 اصلاح مصوبات نظام #رتبهبندی معلمان
@Akhbar_farhangian
🔺 سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: #پنجشنبهها به زمان آموزش #اضافه میشود.
🔸 در ازای اضافه شدن زمان آموزش، قرار است در طول هفته کلاسها #خلوتتر و به صورت #زوج و #فرد برگزار شود و حتی در این صورت نیز باید پروتکلهای بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.
@Akhbar_farhangian
🔺 تعیین اعضای #ناظر_مجلس در شورایعالی آموزش و پرورش
🔸 نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به عنوان عضو ناظر مجلس بر #شورایعالی_آموزش_و_پرورش انتخاب کردند.
🔹 نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، مهدی روشنفکر را با ۱۶۸ رأی و مهدی اسماعیلی را با ۱۷۹ رأی از مجموع ۲۰۰ رأی اخذ شده در جلسه به عنوان عضو ناظر مجلس بر شورایعالی آموزش و پرورش انتخاب کردند.
@Akhbar_farhangian
🔺 مهدهایکودک هم #وام حمایتی میگیرند.
🔸 بانک مرکزی رستههای جدید کسب و کارهای آسیبدیده از بیماری کرونا را اعلام کرد: مهدهای کودک خصوصی و شرکتهای مرتبط با خدمات نمایشگاهی مشمول نیز در بخشنامه جدید مشمول دریافت این تسهیلات شدند.
@Akhbar_farhangian
🔺 تأیید مدرک دانشگاههای خارجی برای دوره های دکتری محدود شد.
🔸 براساس اعلام اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در خارج از کشور از یک تیر ماه ۹۹ فقط در دانشگاه های ممتاز و خوب میتوانند ثبتنام کنند./مهر
@Akhbar_farhangian
🔺 آخرین آمار #کرونا در ایران
🔸 سخنگوی وزارت بهداشت:
۲۱۸۲ مورد مبتلای جدید به کرونا داشتیم، ۲۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند.
🔹 تعداد کل مبتلایان در کشور به ۲۷۳۶۵۶ نفر و تعداد کل قربانیان به ۱۴۱۸۸ نفر افزایش یافت.
🔸 بهبودیافتگان هم ۲۳۷۷۸۸ نفر هستند.
🔹 ۳۵۵۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
🔴 استانهای آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت #قرمز قرار دارند.
@Akhbar_farhangian
🔺 #رتبهبندی برای ماده ۲۸ به شکل زیر است:
رتبه ۱، دو سال پس از استخدام پیمانی و شروع به کار
#نکته: رتبه ۱ نیاز به تجربه غیر مرتبط ندارد.
رتبه ۲، ۴سال پس از استخدام پیمانی + ۲ سال تجربه غیر مرتبط (۲ سال تعجیل)
تجربه های غیر مرتبط پیمانی ماده ۲۸
۱) دوره مهارت آموزی: ۱ سال
۲) تعجیل: ۴ سال
رتبه ۳ و ۴ و ۵: برای کسب رتبههای بعدی در صورت خدمت در مناطق کمتر توسعه یافته (دارای تعجیل) هر سه سال توقف در هر رتبه، رتبه بعدی را کسب میکنند.
در مجموع: با شرایط فعلی بخشنامه رتبهبندی یعنی پس ۱۳ سال از استخدام پیمانی و خدمت در مناطق کمتر توسعه یافته (دارای تعجیل) میتوانند همه رتبهها را کسب کنند.
این گروه از همکاران در صورت در مناطق برخوردار خدمت نماید، در کسب یکی از رتبهها میتواند یکسال دوره مهارت آموزی به عنوان تجربه غیرمرتبط استفاده نماید.
@Akhbar_farhangian
🔺 #حقوق بازنشستگان کشوری، امشب #واریز میشود.
🔸 فتح اله شعبانی، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری:
با تلاشهای صورت گرفته، حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق #امشب (یکشنبه) به حسابشان واریز میشود.
🌐 yjc.ir/00VAWe
@Akhbar_farhangian
🔺 #گلایه خانواده ها از آموزش و پرورش در فصل ثبتنام، چرا اسم شاکیان را به مدیران مدارس اعلام میکنید!؟
🔸 به گفته خانوادهها با ثبت شکایت در سامانه رسیدگی به شکایات، اسم خانواده به مدیر مدرسه اعلام میشود که همین موضوع هم دلیلی برای انصراف آنها از شکایت و چشم پوشی بر تخلفات است!
🔹 اما رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران با ذکر این مطلب که "۵۰ درصد شکایتها مربوط به دریافت شهریه هنگام ثبتنام است" میگوید: "فقط در بحث شکایاتی که مربوط به تخلفات مالی است باید اسم فرد شکایت کننده به مدیر مدرسه اعلام شود."
🌐 tn.ai/2308950
@Akhbar_farhangian
🔺 چقدر از شبکه شاد #رضایت دارید؟
🔸 بعد از چهار ماه استفاده از بستر آموزش مجازی وزارت آموزش و پرورش (شبکه شاد) میزان رضایت خود از این شبکه را به ما اعلام کنید.
🔰 اعلام نظر در لینک زیر 👇🏻
🌐 yjc.ir/00VASs
@Akhbar_farhangian
🔺 سخنگوی وزارت تعاون:
#تسهیلات یک میلیونی به خانوارهای ۵ نفره و جاماندگان در پایان شهریور ماه #پرداخت میشود.
@Akhbar_farhangian