هدایت شده از پرشین موزیک
✅ تو ایتا عضو شدی ولی ...
⛔️ گروه نداری؟
⛔️ کانال نداری؟
💢زود عضو لینکدونی شو ....
🔰کلی لینک گروه و کانال ....
ثبت رایگان کانال شما ....
بهترین کانال ها در پیامرسان ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1045757952Ca082b6dec0
👆👆👆👆👆
هدایت شده از اخبارفوری ومهم 📌
⭕️دفترچه آزمون استخدامی آموزش وپرورش تا پایان فروردین منتشر میشود
🔸وزارت آموزش و پرورش: در آزمون استخدامی امسال حدود ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر جذب میشوند.
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
باید افراد را به سه دسته قسمت کرد :
. احمق
. باهوش
. و بسیار باهوش
با احمق ،
هر چه بخواهیم میتوانیم انجام دهیم !
باهوش را میتوانیم به خدمت درآوریم .
اما بسیار باهوش ،
حتی اگر در کنار ما هم باشد خطرناک است !
نمی تواند دست از کنکاش خود بکشد ،
و همواره باید مراقب او باشیم ...!
✍ #ژوزه_ساراماگو
📙 بینایی
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
💠 حس کنجکاوی و میل به افزایش استقلال در همه کودکان مشترک است. اما جدای از این حس مشترک، همه آنها به علت محیطی که در آن بزرگ شدهاند و عوامل تاثیرگذار دیگر در شکل گرفتن شخصیتشان با یکدیگر متفاوت هستند.
بنابراین بهترین راهکاری که برای امن نگه داشتن فرزندان در فضای مجازی میتوان توصیه کرد، این است که هر پدر و مادر با توجه به سن فرزند و شرایط روحی و روانی او شیوه مختص به او را برگزینند و بهترین فرد برای انجام این کار والدین کودک هستند در حالی که بسیاری این اصل مهم را فراموش میکنند و نمیدانند که هیچ کس نمیتوانند به اندازه خود آنها به کودک کمک نماید.
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
#_۵_دقيقه_آخر_كلاس
↙️دقايق پاياني كلاس كه فرا مي رسد تمام حواس ها به صدا در آمدن زنگ كلاس است، مخصوصا اگر زنگ آخر باشد.ذهن بچه ها خسته است و تمركز بالايي نخواهند داشت. بعضي وقت ها ممكن هنوز درس تمام نشده باشد و تا لحظه پايان كلاس هم ادامه پيدا كند. چگونه مي توان از اين ٥ دقيقه ها مفيد استفاده كرد به گونه اي كه بچه ها براي اتمام كلاس لحظهشماري نكنند؟
👈در5 دقیقه پایانی کلاس که حواس بچه ها به بیرون کلاس است:
✅مطلب و موضوع جدیدی را درس ندهید. از دانش آموزان بخواهید تا آنچه را که از درس آن روز یاد گرفته اند و فهمیده اند به زبان خود باز گو کنند،حتی اگر یک کلمه باشد. در اینجا نیاز نیست از آنها خواسته شود هر چه را یاد داده اید، بیان کنند. آنها می توانند بگویند کلاس آن روز برایشان چه فایده ای داشته و چه چیزی یاد گرفته اند و جمع بندی مطالب کلاس را بیان کنند. می توانید از آنها بخواهید در یک برگه کوچک برداشت خود را از درس آن روز خیلی کوتاه برای شما بنویسند. با این عمل مهارت نوشتن تقویت می شود.
✅بدون جمع بندی کلاس را تمام نکنید. آخر کلاس همراه با یک بازی می تواند تمام شود. بازی بچه ها را درگیر می نماید. این بازی می تواند بر اساس هدف آموزشی آن روز کلاس یا بر اساس یک بازی هدفمند دیگر که جنبه آموزشی داشته باشد. به طور مثال دانش آموزان را گروه بندی کرده و کارت های کوچکی که در برگیرنده مفاهیم درسی آن روز و روزهای قبل هستند را در اختیارشان قرار دهید و سپس از گروه ها خواسته شود مفاهیم جدید مربوط به آن روز را پیدا کنند و هر گروه در مورد کارت ها توضیح دهد. به طور کلی در پایان کلاس می توان برای درگیر کردن دانش آموزان از بازی های متفاوت و متنوع استفاده کرد.
✅دقایق پایانی کلاس را می توان به کمک دانش آموزان اداره نمود. از آنها خواسته شود تجربیات یا اطلاعات عمومی خود را در زمینه های گوناگون در کلاس بیان کنند و حتی اگر از مکان جدیدی بازدید کرده اند یا فیلم جدیدی دیده اند را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
سجاد خلفی:
⛱ بهتر است بدانیم 24🌞
🍄مدارس کیفی و سنتی🍄
معلمان سنتی پس از زحمات فراوانی که برای تعلیم مهارت روخوانی متقبل می شوند نمی توانند کار را به آخر برسانند و این مهارت یک امر لذت بخش برای دانش آموزان تلقی گردد. مدارس راهنمایی و دبیرستان ها پر از دانش آموزانی است که می دانند چه طور بخوانند ولی هرگز برای لذت بردن ، کتاب نمی خوانند . نکته ی ظریف در این جا این است که اگر از مهارت روخوانی مانند هر مهارت دیگر به طور مداوم استفاده نکنیم این مهارت ارزشمند به باد فراموشی سپرده خواهد شد . استفاده ی مداوم هم مشروط بر لذت بخش بودن آن است و همان طور که معترف هستیم ، نه تنها دانش آموزان بلکه هیچ یک از ما لذت کتاب خواندن را با کتاب های درسی نچشیده ایم.
معلمان کیفی می دانند که در مورد روخوانی هم نباید اجبار کرد.
پس باید به یاد داشت که استفاده از متون جذاب بهترین راه برای تعلیم روخوانی است . چنین کتاب هایی وجود دارند فقط باید آن ها را یافت .
🔺 در ضمن به یاد داشته باشید که بدترین کار این است که روخوانی را به یک رقابت تبدیل کنید .
📚 برگرفته از کتاب سونامی کیفیت در مدارس ، براساس نظریه انتخاب ویلیام گلسر
✅گرد آورنده : فاطمه امیربیک
✨دبیرخانه توسعه و تقویت درس پژوهی✨
┄═══✿✨🌼✨✿═══┄
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
#معرفی کتاب
راهنمای معلّمان در مورد اختلال نقص توجه ـ بیش فعالی
@eitaanewschannel
✅ رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در سال۹۶
♦️جدول ۳
✅ رشته های درخواستی آزمون استخدامی آموزش و پرورش
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در سال۹۶(آزمون استخدامی)
♦️جدول ۲
✅ رشته های درخواستی آزمون استخدامی آموزش و پرورش
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در سال۹۶
♦️جدول 1
✅ رشته های درخواستی آزمون استخدامی آموزش و پرورش
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔵 زیباترین لحظات کاری برای من به عنوان یک معلم، وقتی است که در پایان روز کاری، بعد از کلی نوشتن و پاک کردن و توضیح دادن، برق شادی، رضایت و حس خوب ِ من میتوانم را در چهرهی دانشآموزانم ببینم.
✅ کاشتن بذر امید در دل کودک و نوجوان این مرز و بوم و کاستن از اندوه و نگرانی آنها، نقش نهفته و موثری برای معلم است. این نقش، ارزش درونی و شادی معلم را افزون میکند.
#یاد_بگیریم_به_اشتراک_بگذرایم.
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴موفقیت و صبر 🔴
✅موفقیتهایی که
نصیب افراد صبور میشود،
همانهایی هستند
که توسط افراد عجول رها شدهاند!
امروز در کارهایمان صبورتر باشیم.
🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣
❌ آدرس ما در پیام رسان ایتا (مشابه تلگرام )
👇👇👇👇
🆔 eitaa.com/tarbiyat_talim
👆👆👆👆
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴رقم «وام مسکن» فرهنگیان در سال ۹۷ + نحوه بازپرداخت
گودرز کریمی فر ، درباره اعطای #وام_مرابحه و #مسکن به فرهنگیان توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: برای دریافت وام مسکن #چهار_گروه در #اولویت_اول قرار دارند.
وی افزود: #اولویت_اول زنان سرپرست خانوار، #اولویت_دوم فرهنگیان فاقد مسکن ۲۰ تا ۳۰ سال سابقه خدمت، اولویت #سوم فرهنگیان فاقد مسکن ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت و اولویت آخر فرهنگیان فاقد مسکن تا ۱۰ سال سابقه هستند.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع وام در سال ۹۷ نیز ادامه دارد. البته هنوز بخشی از متقاضیان وام دریافت نکرده اند و به محض اتمام این پروسه، بودجه مکمل ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومانی برای سال جدید تامین و تخصیص خواهیم داد.
به گفته کریمیفر، #مبلغ #وام_مرابحه از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان بوده و #بازپرداخت آن #سه ساله و سود آن ۱۲ #درصد است.
وی افزود: وام #مسکن نیز ۴۰ تا ۵۰ #میلیون تومان است که نحوه #بازپرداخت آن بر حسب #مشارکت در ساخت و یا خرید متفاوت است. بر این اساس بازپرداخت وام برای خرید مسکن ۱۰ #ساله یا ۱۲۰ ماهه با #سود ۱۲ درصد است ولی اگر بنا بر ساخت خانه باشد ۲۴ #ماه به مدت بازپرداخت اقساط اضافه میشود.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
#تفكرسيستمی_درمدرسه
از سالهای اولی که وارد مدرسه شدم نصیحت آزاردهندهای مدام در گوشم تکرار میشد که: "خودت را خسته نکن، هیچکس یک دستت درد نکنه هم به تو نخواهد گفت" بعد از حدود ده سال هنوز هم این فضا بر مدارس حاکم است.
در طول این مدت سوالی برایم پیش آمده بود که چرا تعدادی از همکارانم احساس ارزشمندی در محیط کار خود نمیکنند؟
«احساس ارزشمندی طرز نگاه و باوریست که ما نسبت به خود داریم و میزان ارزشی است که برای خود قائل هستیم. انسان زمانی احساس ارزشمند بودن واقعی را تجربه میکند که خودش را همانطور که هست بپذیرد.»
سوالی که پیش میآید این است که افراد دارای احساس ارزشمندی چه ویژگیهایی دارند؟
«براساس مطالعات، مهمترین ویژگی این افراد این است که خود را مسئول کارهایشان میدانند و تنها روی خود حساب باز میکنند و خود را قربانی شرایط بیرونی نمیدانند.» آنها عاملیت را برای خود قائلند و به عبارتی #تفکر_درونزا دارند.
«بهقول مولانا:
ساعتی میزان آنی ساعتی موزون این
بعد از این میزان خود شو تا شوی موزون خویش»
اما چه عواملی در بالا بردن احساس ارزشمندی معلمان نقش دارد؟
«۱-اینکه یک معلم چه #خودپندارهای (Self-Concept) از خود دارد بسیار مهم است و باید از خود بپرسد: من کیستم و چه کاری دارم انجام میدهم؟ با یافتن پاسخ این سوالات رسالت خود را میشناسد و به راحتی گم نمیشود. معلمی که نداند کارش چه کمکی به دیگران میکند چطور میتواند احساس ارزشمندی بکند.
۲- #خودکارآمدی نکته مهم دوم است. اینکه معلم چقدر به تواناییهای خود باور دارد و خود را اثر بخش می داند، احساس ارزشمندی و رضایت او را افزایش میدهد.
۳- حمایتهای بیرونی نیز بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که آموزش یک مسئله چند بعدی است، ساز و کار حمایتی که معلم را پشتیبانی و حمایتهای گوناگون فکری، مهارتی و روانی میکند بسیار حائر اهمیت است.
۴- اینکه معلم چقدر در تصمیمات مشارکت داده میشود و دیده یا شنیده میشود نیز احساس تعلق خاطر او را به کار افزایش میدهد و در نتیجه فرد احتمالا احساس ارزشمندی بیشتری میکند.»
منبع: بخشی از گفتگوی دکتر علی صاحبی با مجله رشد معلم، شمارۀ ۶، سال ۱۳۹۶، نویسندۀ کتاب «احساس ارزشمندی و راههای تقویت آن» ،انتشارات سایه سخن
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔸بطحایی وزیر آموزش و پرورش:
🔹ساعات دروس دینی و قرآن به هیچ عنوان در مدارس کاهش نیافته است.
🔹اجرای سند 2030 در مدارس کاملا منتفی شده است، در هر جلسهای که با مدیران کل دارم تاکید میکنم به هیچ عنوان نه تنها سند 2030 بلکه آموزشهایی که به نوعی با این سند مرتبط میشوند نیز نباید به دانشآموزان ارائه شود.
🔹حتی NGOها (سازمان های مردم نهاد) اجازه آموزشهای سند 2030 در مدارس را ندارند .
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
💥. #آزمونورودی مدارس #نمونهدولتی و #غیردولتی دوره اول متوسطه حذف اما آزمون ورودی #تیزهوشان پابرجاست.
♻️. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:
🔘. طرح حذف آزمون ورودی دبیرستانهای دوره اول تیزهوشان که پیش از این در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده بود، لغو شد و این مدارس امسال نیز پذیرش خواهند داشت.
🔘. اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته مصوب کردند که آزمون ورودی دبیرستانهای #دورهاولتیزهوشان امسال نیز برگزار شود و حذف این آزمونها برای سالهای بعد به تصمیمگیری #شورایعالیانقلابفرهنگی منوط شد.
🔘. همچنین حذف آزمونهای ورودی دبیرستانهای دوره اول #نمونهدولتی و #غیردولتی همچنان پابرجاست و این مدارس #امسال حق برگزاری هیچ #آزمون_ورودی را نیز ندارند.
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
💥. تغییر زمان #امتحاناتنهایی دانشآموزان بخاطر ماه مبارک #رمضان به تصمیم #شورایعالیآموزشوپرورش منوط شد.
♻️. #جبارکوچکینژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به همزمانی #ایامامتحانات دانش آموزان و ماه مبارک #رمضان، تغییر زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان را خلاف مصوبه مجلس ندانست و تصریح کرد:
🔘. قانون مصوبه مجلس، الزامی برای برگزاری امتحانات در یک تاریخ خاص #ندارد.
🔘. تصمیمگیری در این زمینه یک مسئله #داخلی در آموزشوپرورش است و برای #تغییر_زمان امتحانات #نهایی دانشآموزان با توجه به روزهدار بودن آنها، کافی است این پیشنهاد در #شورایعالیآموزشوپرورش به ریاست رئیس جمهور به تصویب برسد.
🔘. چنانچه این پیشنهاد در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برسد مشکل قانونی برای تغییر زمان تاریخ امتحانات نهایی دانشآموزان وجود ندارد و وزارت آموزش و پرورش میتواند نسبت به آن اقدام کند.
🔘. قطعاً با توجه به #روزهدار بودن دانشآموزان در ماه مبارک رمضان، آنها در این ماه با مشکل مواجه خواهند شد و فشار وارده به دانشآموزان روزهدار موجب افت تحصیلی و روزهخواری خواهد شد.
🔘.در هر صورت این تصمیم با آموزش و پرورش و شورای عالی است و آنها باید با در نظر گرفتن تمام جوانب مسئله در این خصوص تصمیمگیری کنند و مجلس دخالتی در این موضوع نخواهد داشت.
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
💠 #هیچ؛ سهم فرهنگیان از فرهنگی ترین نمایشگاه کشور!
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران اخیراً از ابلاغ دستورالعمل #پرداخت_بن_کتاب در #نمایشگاه_کتاب امسال خبر داده است.
در این دستورالعمل برای #دانشجویان و #طلاب ،#اساتید و #اعضای_هیات_علمی دانشگاهها و حوزهها و همچنین #اهالی_قلم مبالغی تا سقف دو میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است.
این در حالی است که در دستورالعمل مذکور، نامی از #معلمان به چشم نمی خورد! حال پرسش اینست که آیا چنین بودجه هایی نیز مثل سایر بودجه ها فقط برای معلمان وجود ندارد و یا بقیه فرهنگی ترند؟!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍