🌀 انتقاد استاد دانشگاه تهران از نظام آموزشی #نابرابر؛
چرا دیپلمهها #راحتتر تر لیسانسهها #کار پیدا میکنند؟؟؟
🔸 مجید حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت:
ما یک نسل را با تشویق به خواندن رشتههای مهندسی و پزشکی سوزاندیم و هنوز این کار را تکرار میکنیم و اکنون به شرایطی رسیدیم که هر کس دیپلم دارد با احتمال کار هشتاد و پنج درصد روبروست، اما اگر لیسانس بگیرد پنجاه و پنج درصد ممکن است کار داشته باشد.
🔹 سید مجید حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران روز گذشته، سه شنبه بیست و هشتم خرداد مهمان جلسه اندیشه ورزی فکرانه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بود، ضمن بررسی چالش های مهارت آموزی در نظام آموزشی دانشگاه محور گفت گفت:
مردم ایران مهمترین مشکل کشور را بیکاری، کمکاری و امنیت شغلی میدانند اما نباید فراموش کنیم که آموزش در موضوع اشتغال بسیار تأثیرگذار است. قرار بود کنکور دانشجویان را گزینش کند اما اکنون استعداد افراد را سرکوب میکند و باعث میشود هر روز در استعدادیابی، مهارت و اشتغال بدتر شود.
🔸 وی با اشاره به اینکه امروز دیگر نمیتوان با تحصیلات شغل پیدا کرد، افزود:
باید شغل را بسازیم و راه آن فقط دانشگاه نیست. افزایش آموزش کمی در ایران کار اشتباهی بوده است. در ایران با 80 میلیون جمعیت دو هزار و 640 دانشگاه داریم، در حالی که چین با بیش از یک میلیارد جمعیت دو هزار و 481 دانشگاه دارد. در ایران سالانه با اقتصاد 400 میلیارد دلاری 233 هزار مهندس فارغ التحصیل میشود در صورتی که در امریکا با اقتصاد 18 ترلیارد دلاری هم 237 هزار مهندس تولید میشود. ما برای این اقتصاد، اندازه آمریکا مهندس تولید میکنیم.
🔹 این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود:
ما یک نسل را با تشویق به خواندن رشتههای مهندسی و پزشکی سوزاندیم و هنوز این کار را تکرار میکنیم. در 10 سال رشد شرکت کنندگان پزشکی 196 درصد افزایش پیدا کرده است. سال گذشته در ایران تعداد دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس برابر شد. در کدام کشور صنعتی خانوادهها بچه ها را تشویق میکنند فقط تحصیل کنند و بعد از لیسانس، فوق لیسانس و بعد از فوق لیسانس، دکتری بگیرند؟
🔸 حسینی با بیان اینکه دانشگاه و مدرک رابطهای مستقیم با بیکاری دارد، گفت:
اکنون 42 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهها بیکار هستند، در حالی که دیپلمههای ما بیکار نیستند. دانشگاه هم افراد را به سمت اشتغال نمیبرد. در کشورهای توسعه یافته شرایط مالی خانواده در هر شرایطی باشد کودک باید در سن 18 سالگی کار کند و مهارت بیاموزد. ما در کشور باید ابتدا مطالبات خانوادهها و کودکان را در زمینه اشتغال کاهش دهیم. در مرحله بعد به دنبال راهکار کوتاه مدت نباشیم و در گام بعد باید کودکان بیاموزند هر کاری مقدس است و باید کار کنیم تا بتوانیم کشور را نجات دهیم.
🔹 وی گفت:
دانشگاه رفتن دو دهه تنها راه ارتقاء اجتماعی و کسب و کار بود. خانوادهها تمام توانشان را صرف میکردند تا بچه ها پا را بگذارند ان سوی حصار دانشگاه و دیگر وظیفه شان تمام شده بود؛ اما حالا نوبت ایجاد یک اقتصاد بزرگ آموزشی شد و از دانشگاه آزاد تا پیام نور و غیر انتفاعی و کاربردی و بین الملل و… فعال شدند تا از این تصور خانواده ها، پول بسازند، و آنقدر پول ساختند که تعداد دانشگاههای ایران چند برابر شد و نسل بزرگی از جوانان را ایجاد کردند که تحصیل کردهترین و بیکارترین نسل جوان تاریخ ایران شدند.
🔸 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت:
حالا به شرایطی رسیدیم که هر کس دیپلم دارد با احتمال کار هشتادو پنج درصد روبروست، اما اگر لیسانس بگیرد پنجاه و پنج درصد ممکن است کار داشته باشد.
🔹 وی در ادامه به بحث نابرابری در آموزش پرداخت و گفت:
مسئله آموزش در کشور ما اصل نابرابری است چرا دانش آموزان ما در سیستان و بلوچستان باید محروم از همه مسائل آموزشی باید و یک تعدادی برای تحصیل در تهران میلیون ها هزینه پرداخت کنند.
🔸 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت:
وظیفه ما مبارزه با اسطوره های نظم و سرمایه است و همچنین تلاش برای برابر سازی نظام آموزش و پرورش و این را باید به دانش آموزان یاد دهیم که مهارت ارزش بیشتری از مدرک دارد و آن زمان است که استعدادهای جوان و نوجوان ما شکوفا می شود و ما باید توسعه مهارت و خلاقیت جمعی را گسترش دهیم.
🔹 گفتنی است، سلسله جلسات فکرانه با محوریت فرهنگی، تربیتی و با نگاهی به موضوعات و چالش های حوزه تربیتی دانش آموزان هر هفته در دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار می شود.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| خطبه تاریخی #فتنه شکن
🔸 خطبه تاریخی و مهم #رهبر_انقلاب در 29 خرداد 88 به اعتراف دوست و دشمن، نقطه عطفی بود در فضای ملتهب آن روزها و بسیاری غبارها را زدود و با روشنگری از، اهداف پشت پرده دشمنان در پوشش حوادث پس از #انتخابات پرده برداشت.
🔹 به ادبیات رهبری دقت کنید؛
بین فتنه گران و معترضان تفکیک قائل میشدند.
⭕️ رسانه #فرهنگیان_انقلابی
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 آموزش در مدارس ۴۹۰۰ ساعت بیشتر از میانگین جهانی
🔹 سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ساعت آموزش در مدارس ایران در طول ۱۲ سال تحصیل ۱۲۹۰۰ ساعت و میانگین جهانی ۸ هزار ساعت است، گفت:
معتقدم که پژوهش جدید نباید انجام بگیرد.
🔗 گزارش تکمیلی 👈
🌐 tn.ai/2036400
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 زمان پیش ثبتنام مدارس شاهد در پایه اول متوسطه از شنبه اول تیر آغاز میشود و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت.
🔹 پیش ثبتنام مدارس شاهد در پایه اول متوسطه از شنبه اول تیر آغاز میشود و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت، همچنین پیش ثبتنامها در پایه دوره دوم متوسطه از 5 تیر آغاز میشود و تا 21 تیر ادامه دارد.
🔸 زمان پیش ثبتنام دانشآموزان میانپایه مدارس شاهد نیز از اول مرداد تا دهم مرداد خواهد بود.
🔹 به گفته محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش حدود 65 هزار نوآموز کلاس اولی در مدارس شاهد پیش ثبتنام خود را انجام دادهاند و مطابق روال همیشه حدود یکسوم این جمعیت در مدارس شاهد پذیرفته میشوند.
🔸 مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش همچنین تأکید کرد: «اولیای دانشآموزان توجه داشته باشند که پیش ثبتنام فقط از طریق سامانه سجا saja.medu.ir انجام میشود و سایر نشانیهای اینترنتی برای نامنویسی در مدارس شاهد بههیچوجه رسمیت ندارد.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 کاهش ۴۵ درصدی حقوق دانشجومعلمان از چه زمانی آغاز شد؟
🔹 حاجی بابایی درباره پیشینه کاهش ۴۵ درصدی حقوق دانشجومعلمان و عدم اعمال حداقل حقوق برای آنها #توضیحاتی داد.
🔸 رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت:
آقای الهیار معاون پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش!
حداقل بررسی میکردید تا متوجه میشدید در زمان مدیریت بنده درمورد دانشگاه فرهنگیان از هر روزنه قانونی برافی فرصتسازی وارتقای جایگاه دانشگاه و دانشجو استفاده شده است.
🔹 وی گفت: در جایی که مقام معظم رهبری و سند تحول آموزش و پرورش بر ضرورت تربیت دانشجوی پرسشگر ومطالبهگر تاکید دارند، جناب آقای الهیار، شما گفتهاید دانشجو معلمان با اطلاعات انحرافی مشغول نشوند لطفا بفرمایید، آیا این که دانشجومعلمان با حقوق اولیه خود آشنا شوند و مسئولین و دانشجو معلمان با هم بتوانند حقوق آنها را احیاء کنند برای دانشجومعلمان مفید است یا مضر؟
🔗 گزارش تکمیلی 👈
🌐 tn.ai/2036657
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 ریشه کنی بی سوادی در کشور نیازمند بهرهگیری از ظرفیت #بسیج است.
🔹 معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در شیراز گفت بسیج تنها برای جنگ و دفاع نیامده و همانگونه که در برهه ای از زمان در دفاع مقدس حضوری فعال داشت پس از آن نیز هرگاه مشکل و معضل ملی مثل بلایای طبیعی به وجود آمده حضوری مؤثر داشته است.
🔗 گزارش تکمیلی 👇
🌐 pana.ir/news/923081
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زیارت #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در روز جمعه
🎤 با نوای استاد فرهمند
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 پیشاپیش به بازماندگان روز دوازدهم تیر 1367، سالروز شهادت هموطنان عزیزمان که همگی با شلیک ناو وینسنس به هواپیمای ایرباس، به قعر آبهای جنوب کشورمان رفتند و هیچکدام زنده نماندند، تسلیت عرض میکنیم.
🔹 از مسئولین تقاضا داریم، به خواسته ی خانواده های شهدای ایرباس لبیک گفته و نام فرودگاه بندر عباس را به نام شهدای ۱۲ تیر هواپیمای ایرباس تغییرنام دهند.
🔸 به امید اینکه روز دوازدهم تیرماه، سالروز شهادت شهدای ایرباس، در شهر بندر عباس، در کنار بازماندگانشان، شاهد تغییر نام فرودگاه بندر عباس باشیم.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ سه اولویت فراموششده آموزش و پرورش؛ انتصابات، وزرا را در باتلاق غرق میکند.
🔹 یک پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش با اشاره به سه شرط ضروری برای موفقیت وزیر جدید آموزش و پرورش گفت:
سوابق استیضاحهای انجام شده نشانگر آن است که موضوع انتصابات محور اصلی اکثر استیضاحها بوده و همانند باتلاقی است که هر وزیری را میتواند در خود غرق کند.
🔗 گزارش تکمیلی 👈
🌐 tn.ai/2036127
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💢 بعید است نمایندگان مجلس به سیدجواد حسینی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رأی اعتماد دهند.
🔸 محمدجواد ابطحی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید از بدنه آموزش و پرورش باشد و مراتب اداری و آموزشی، آموزش و پرورش را طی کرده باشد، اظهار داشت:
وزیری که برای آموزش و پرورش معرفی شود، در ابتدا باید به ما پاسخ دهد که چه تدبیری برای اجرای سند تحول بنیادین دارد؟
🔹 وی تصریح کرد:
۶ زیر نظام یا رویکرد اصلی برای سند تحول بنیادین وجود دارد که ممکن است در مقام وعده کسی که برای وزارت آموزش و پرورش معرفی میشود، بگوید که بنده هم زیرنظامهایی را به سند تحول اضافه میکنم که باید گفت شما همین موارد را اجرا کنید و لازم نیست که زیرنظامهای دیگری را به سند تحول اضافه کنید.
🔸 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر ضرورت اجرای طرح رتبه بندی معلمان، ادامه داد:
علی رغم آنکه در این زمینه مجلس مصوبه دارد اما صرفاً دو هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است در حالی که حداقل ۷ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیاز است.
🔹 ابطحی بیان کرد:
بسیاری از فرهنگیان مدارج عالی علمی چون دکترا دارند و انتظارشان این است که هرچه سریعتر رتبهبندی شوند و ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی به آنان داده شود اما تاکنون در این راستا اقدامی نشده است.
🔸 وی با اشاره به گزینههای احتمالی تصدی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: به احتمال زیاد، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی میشود.
🔹 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره احتمال رأی اعتماد مجلس به سرپرست وزارت آموزش و پرورش در صورت معرفی برای تصدی این وزارتخانه، گفت:
بنده فکر نمی کنم که سید جواد حسینی بتواند رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را کسب کند چرا که وی سابقه سیاسی دارد و نمایندگان بیم آن می دهند که ممکن است آموزش و پرورش با مدیریت حسینی سیاسی اداره شود و نگاه سیاسی هم در اداره امور کشور به ویژه آموزش و پرورش سم مهلک است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ| #دانشمند عارف
🔰 بیانات رهبر انقلاب درباره #شهید_چمران
🌷 انتشار بمناسبت سالگرد شهادت
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ ثبت محورهای مختلف #مطالبات ۱۰ هزار میلیاردی فرهنگیان در سامانه بدهیهای دولت؛
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تأیید مطالبات ۱۰ هزار میلیارد تومانی فرهنگیان گفت:
محورهای مختلف آن در سامانه ثبت #بدهیهای_دولت ثبت شده است.
🔹 حجتالاسلام تیمورعلی عسگری درباره مطالبات انباشت شده فرهنگیان اظهارکرد:
لیست مطالبات در اختیار کمیسیون آموزش مجلس قرار گرفته است.
🔸 وی افزود:
میزان مطالبات انباشت شده فرهنگیان از سال 82 تا 97 رقمی حدود ده هزار میلیارد تومان اعلام شده است که شامل معوقات ومطالبات معلمان، کارکنان وبازنشستگان به ویژه پاداش پایان خدمت آنان است که درکارگروه مشترک جهت پرداخت باید هرچه زودتر نهایی شود.
🔹 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لیست این بدهیها در 42 محور از معاونت برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دریافت و تقدیم کمیسیون آموزش مجلس شده است، گفت:
محورهای مختلف این بدهی درسامانه ثبت بدهیهای دولت درج شده است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
#فوری
🔴 تعیین نحوه تأمین منابع مالی پرداخت پاداش پایانخدمت بازنشستگان، مانده مرخصی و بازخرید کارکنان در سال ۱۳۹۸
🔹 آییننامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور #ابلاغ شد.
🔸 در این آییننامه علاوه بر نحوه تأمین منابع مالی پرداخت پاداش پایانخدمت بازنشستگان، مانده مرخصی و بازخرید کارکنان، امکان انواع انتقال به همان دستگاه اجرایی و یا سایر دستگاههای دیگر به عنوان جایگزین #بازخرید شناخته شده است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 وقتی آزادی فرد توسط خود او مورد تجاوز قرار میگیرد!
🔹 اگر آزادی فرد از ناحیه شخص خودش هم مورد تجاوز قرار گیرد، باید از حق آزادی دفاع کرد.
🔸 اگر در دین اکراه نیست، نه به خاطر این است که اکراه بر خلاف حق آزادی است زیرا در مورد دفاع از حقوق انسانیت و بلکه بسط ارزشهای انسانی هر گونه مبارزهای طبعاً در راه آزادی است هرچند برخلاف میل افراد باشد.
🔹 معنای آزادی، آزادی نیروها و استعدادها و باز بودن راه تکامل بشریت است نه آزادی میلها و شهوتها و عادات و تقالید.
📗 یادداشتهای استاد مطهری، ج۲، ص۳۳۴
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 سنگ بنای #توسعه هر کشور را آموزش و پرورش آن خواند.
🔸 #محمود_نگهبان_سلامی در برنامه #پرسشگر شبکه آموزش با بیان اینکه سنگ بنای توسعه هر کشور، آموزش و پرورش آن است گفت:
«با توجه به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش، انتخاب وزیر میتواند بسیار مهم باشد. در حوزه آموزش باید مولفههای اساسی را مدنظر داشته باشیم. وزیر جدید باید روی مشکلات این حوزه تمرکز و آنها را حل کند.»
🔹 نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "معلم" و "دانشآموز" جزو اولویتهای اساسی است گفت:
«اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان و مشکلات معیشتی و بسیاری موارد دیگر موجب کاهش انگیزه معلمان شده است. همچنین یکی از مباحث مغفولمانده اقتصاد آموزش و پرورش است. تامین امور رفاهی، بیمه و بازنشستگی از جمله حیطههایی است که باید برای ارتقای رضایت فرهنگیان به آنها توجه نشان داد.»
🔸 او با اشاره به اینکه اگر وزیر فرد توانمندی باشد و حرفی برای گفتن در هیئت وزیران داشته باشد میتواند قدمی برای آموزش و پرورش بردارد، در واکنش به اظهارات عمادی، سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در این برنامه تلویزیونیمبنی بر اعمال فشار به وزیر برای انتخاب مدیران و معاونان گفت:
«اینطور نیست که وزیر خود را مدیون نمایندگان مجلس برای رای اعتماد بداند. مجلس به برنامه وزیر رای میدهد و انتظار است که عملیاتی شود.»
🔹 او در پاسخ به اینکه آیا وزیر از این حیث تحت فشار است؟ گفت:
«خیر، اینطور نیست. به عنوان مثال یک سال قبل وزیر آموزش و پرورش برای مدیرکلی یک استان سه نفر را معرفی کرده بود که این سه نفر به جلسهای در کمیسیون آموزش آمدند و برنامههایشان را اعلام کردند. همکاران ما نظر مشورتی دادند ولی وزیر خودش تصمیم گرفت.»
🔸 او در پاسخ به اینکه چرا وزیر باید برای این کار از نمایندگان مشورت میگرفت؟ گفت:
«این عمل مسبوق به سابقه نبوده و فقط آقای بطحایی نظر مشورتی نمایندگان را خواست بگیرد. مجلس ناظر است و مدیرکل تعیین نمیکند. الان هم نماینده مجلس این کار را نمیکند. وزیر در آنزمان با توجه به وضع خاص استان افراد مطرح را معرفی کرد، البته شخصی که وزیر منصوب کرد هم مورد نظر نمایندگان نبود. ما هم چنین بحثی را با وزرای دیگر نداشتیم.»
🔹 نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:
«مجلس پیشنهادی به رئیسجمهوری نمیدهد و ما گزینههای مختلف وزارت را در حد گمانهزنیهامیشنویم و آنطور نیست که مجلس پیشنهاددهنده باشد.»
🔸 او در ادامه با اشاره به اینکه یک بار باید کمک و مشکل بودجه آموزش و پرورش حل شود گفت:
«باید فرد قوی و توانمندی انتخاب شود که مورد وثوق دولت باشد و گفتمان آموزش و پرورش به عنوان گفتمانی ملی مطرح باشد.»
🔹 او در واکنش به اظهارات دیگر عمادی مبنی بر اجرا نشدن برنامههای مهارتآموزی و توجه نکردن به آن در بودجهریزیهای کلان وزارت آموزش و پرورش گفت:
«ما که در کمیسیون بیشتر نظارت میکنیم، بخش اجرا بر عهده وزارت است. به هرحال آقای بطحایی شما را به عنوان معاون انتخاب کردهاند. نمیدانم شما چطور آمدید و معاون شدید، آیا توصیهای و تحت فشار بوده یا طور دیگری، ولی حالا که آمدید باید برنامههای مدنظر ایشان را اجرا میکردید.»
🔸 در ادامه #عمادی در واکنش به این اظهارات گفت:
«اینها در حوزه نگرشی، سیاستگذاری و بودجهریزی است. تنها یک رکن مهارتآموزی، مربوط به بخش اجرایی است.»
🔹 همچنین #زرافشان معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در این باره توضیح داد که خود وزیر و معاونانش در چارچوب قانون بودجه حرکت میکنند و اگر بودجه تخصیص یابد میتوانند فعالیت کنند و اختیارات معاونان وزیر در همین حد است. به گفته او، ابتدا داشتن برنامه ویژه و حمایت نهادها اصل است و بعد خود افراد.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش به انتقادات مطرح شده درباره #سوالات_شنیداری آزمون زبان انگلیسی 3 پایه #دوازدهم #پاسخ داد.
🔹 به گزارش روابط عمومی مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش، خسرو ساکی گفت:
«درباره شیوه برگزاری این امتحان مطابق بند 33 دستورالعمل برگزاری امتحانات نهایی خرداد 1398 که 25 اردیبهشت برای همه حوزههای اجرای امتحانات ارسال شده است، رؤسای حوزههای اجرا، فایل صوتی مربوط به بخش شنیداری (listening) را که شامل 6 پرسش و 3 متن شنیداری است و هر مورد 3 بار تکرار میشود باید از طریق سیستمهای صوتی پخشی مناسب برای دانشآموزان پخش کنند و برای مواقع اضطرار برنامه مراقبان امتحانات را به گونهای تنظیم کنند که در روز امتحان زبان، از وجود دبیران زبان انگلیسی استفاده شود تا در صورت اختلال در سیستم صوتی مدرسه به دلیل قطعی برق یا نامناسب بودن سیستم صوتی و ... متن و سوالات بخش شنیداری از سوی دبیر زبان متخصص حاضر در جلسه به همان شیوهای که در فایل صوتی تنظیم شده (سه بار تکرار متن و سوالات) این بخش را برای دانشآموزان قرائت کنند. بنابراین با در نظر گرفتن این دو شیوه به نظر نمیرسد مشکلی در اجرا وجود داشته باشد و با فرض اینکه در تعداد معدودی از حوزههای اجرا به غیر از این روشها، عمل شده باشد قابل تعمیم به سایر حوزهها که تعداد آنها 4273 حوزه اجرا است، نیست.»
🔸 او ادامه داد:
«براساس نتایج اوراقی که تاکنون تصحیح شده است عملکرد دانشآموزان در این درس نسبت به سالهای قبل نه تنها کاهشی را نشان نمیدهد بلکه 5/1 درصد رشد داشته است و اعتراض برخی از دبیران براساس اختلاف نظرهایی است که به این شیوه آموزش یعنی تاکید بر مهارتهای گوش کردن و سخن گفتن از بین مهارتهای چهارگانه (گوش کردن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن) دارند که البته در آغاز هر تغییری مقاومت در برابر تغییر امری طبیعی است.»
🔹 ساکی گفت:
«مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی درباره روشهای تالیف، تدریس و تامین امکانات کمک آموزشی و شیوه ارزشیابی و حتی بارمبندی درس زبان انگلیسی دخالتی ندارد و سئوالات مربوط به این بخش را باید با دفتر تالیف و تدوین کتب درسی و مؤلف کتاب در میان گذاشت.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 تفاهمنامههای مالی و اجرایی مسابقات ورزشی دانشآموزان در تابستان 98 با حضور مدیران کل و معاونان تربیتبدنی استانهای میزبان مسابقات، در وزارت آموزش و پرورش #امضا شد.
🔸 به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش دانشآموزی، پس از بازدید از اماکن ورزشی و تجهیزات ورزشی و خوابگاهی استانهای داوطلب میزبانی و تعیین استانهای میزبان مسابقات، با دعوت رسمی فدراسیون ورزش دانشآموزی از استانهای منتخب میزبانی و با حضور مدیران کل و معاونان تربیتبدنی و سلامت استانهای میزبان در معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، تفاهمنامههای مالی و اجرایی برگزاری مسابقات امضا شد.
🔹 حسین بابویی، رئیس فدراسیون ورزش دانشآموزی در این نشست، از مدیران استانهای میزبان مسابقات تشکر کرد و گزارشی از روند حضور تیمهای ورزشی دانشآموزی ارائه داد. او گفت: «امیدواریم با کمک استانها و استفاده حداکثری از ظرفیتهای استانی مسابقات را در بهترین حد ممکن برگزار کنیم.»
🔸 در ادامه حامد صبوری، مشاور و مدیر مالی و اجرائی معاونت تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، گفت: «برای هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات، تا حد امکان حمایتهای مالی انجام خواهد شد.»
🔹 در این نشست مدیران کل و معاونان تربیتبدنی و سلامت استانهای چهار محال و بختیاری، اصفهان، اردبیل و سمنان حضور داشتند، پیش از این نیز تفاهمنامه مالی و اجرایی برگزاری مسابقات در مجموعه ورزشی شهیدچمران رامسر بین اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی رامسر با فدارسیون ورزش دانشآموزی امضا شده بود.
🔸 مسابقات ورزشی دانشآموزان سراسر کشور در بخش دختران و پسران از اول تا آخر مرداد سال 98 در 9 رشته ورزشی و در 5 استان کشور برگزار خواهد شد.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💎 چند وقت یکبار به بیمارستان ها برویم و از یک یا چند بیماری که عیادت کننده ندارند، عیادت کنیم.
🔹🔶 اگر راز بهترین زندگی را داشتن رو میخواهی بسم الله...
💠 امیرالمؤمنین عليه السلام:
🌺 بهترين زندگى را كسى دارد، كه مردم در زندگى او خوب زندگى كنند.
🌸 إنَّ أحسَنَ النّاسِ عَيشا مَن حَسُنَ عَيشُ النّاسِ في عَيشِهِ.
📗غررالحكم، حدیث 3636
#بهترین_زندگی
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ تنها نیمی از ظرفیت کاردانی فنی حرفه ایها پر شد؛
آزمون در ۹ رشته
🔸 مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ظرفیت پذیرش در دورههای کاردانی نظام جدید فنی و حرفه ای بیش از ۲۵۵ هزار نفر بود که با پایان مهلت ثبت نام، ۱۱۲ هزار نفر در این دوره ها ثبت نام و انتخاب رشته کردند.
🔹 حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:
با توجه به مصوبه ۲۶ اسفند ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام ۳-۳-۶، افراد واجد شرایط میتوانستند نسبت به ثبتنام و انتخاب رشته در دورههای کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفهای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ اقدام کنند.
🔸 وی افزود:
ثبت نام و انتخاب رشته در این دورهها در یک مرحله از طریق سایت سنجش سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org انجام شد و با توجه به مهلت تمدید شده، فرصت ثبت نام و انتخاب رشته پنجشنبه ۳۰ خرداد به پایان رسید.
🔹 مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پذیرش در ۹ رشته امتحانی الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی «با آزمون» صورت میگیرد و آزمون این رشتهها در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد.
🔸 وی افزود:
همچنین پذیرش در ۳۰ رشته امتحانی معدن، ناوبری، الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک موتورهای دریایی، امور اداری، تربیت کودک، مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی - نقاشی، امور دامی، الکترونیک، امور زراعی و باغی، ساخت و تولید، ماشینهای کشاورزی، صنایع فلزی، موسیقی، صنایع چوب و مبلمان، هتلداری و گردشگری، چاپ، حمل و نقل، ساختمان، مکاترونیک، صنایع شیمیایی، پویانمایی، صنایع نساجی، فتوگرافیک، متالورژی، معماری داخلی، سرامیک و صنایع دستی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است.
🔹 توکلی گفت:
متقاضیان این رشتههای امتحانی در این مرحله، لازم بود که تنها نسبت به ثبتنام و انتخاب رشته اقدام کنند و آزمونی برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم خواهد بود.
🔸 وی با اشاره به آمار اولیه ثبت نام و انتخاب رشته در دورههای کاردانی نظام جدید و ظرفیت پذیرش خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اولیه امروز ۱۱۲ هزار و ۱۳۹ نفر در این دورهها ثبت نام و نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند این در حالی است که ظرفیت پذیرش این دورهها ۲۵۵ هزار و ۶۰۸ نفر است.
🔹 به گزارش مهر، بر اساس مصوبه ۲۶ اسفند ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام ۳-۳-۶، دانشآموزان و یا فارغالتحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبتنام در این آزمون بودند.
🔸 این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشتههای تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفهای و کاردانش در رشتههایی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت میگیرد تراز خواهد شد.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌀 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به #تغییر_کارکرد_مدرسه اشاره و تاکید کرد تحقق اهداف تعلیم و تربیت و تحقق تحول بنیادین #نیامند_مدارس_بزرگ است.
🔸 به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نویدادهم در جشنواره خیرین مدرسهساز استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره خیّر نیک اندیش حافظی گفت:
«خیرین مدرسهساز با فهم درست معنای زندگی و علاقه به مردم وارد این عرصه مقدس شدهاند و از مسیر خودخواهی عبور کرده و به مرز دیگر دوستی رسیدهاند، خیر بودن یعنی نوعدوست و عاشق بودن و شریک غم و شادی مردم بودن.»
🔹 او افزود:
«خیر کسی است که به دیگران میاندیشد و براساس روحیه دیگرخواهی و نوع دوستی اقدام به عمل نیک میکند و فصل مشترک همه خیرین پول نیست، آنچه که آنان را زیبا و دوست داشتنی کرده، نوع نگاهشان به مردم و میهن و نوع دردمندیشان بوده است، ما در آموزش و پرورش به این نوع نگاه و فرهنگ نیاز داریم.»
🔸 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کار خیرین مدرسهساز را به مثابه درست کردن ظرف دانست و گفت:
«بین ظرف و مظروف باید تناسب خاصی وجود داشته باشد تا اثربخشی خود را نشان دهد.»
🔹 نویدادهم توجه به نیازها و اقتضائات روز در امر مدرسهسازی و ایجاد فضاهای آموزشی را لازم دانست و گفت:
«خیرین مدرسه ساز براساس این نیازها مدرسهسازی میکنند. به سبب تحولات تکنولوزیکی و پداگوژیکی، کارکرد مدرسه به شدت رو به تغییر و تحول است، با تحول تکنولوژی دیگر ساختار کنونی پاسخگو نیست. دیگر مدرسه کوچک نمیخواهیم. برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت و تحقق تحول بنیادین نیاز به مدارس بزرگ داریم.»
🔸 او ادامه داد:
«تربیت در ساحت ششگانه، نیازمند مدرسهای است که بتوان فعالیتهایی را در غیر از کلاس اجرا کرد. مثل حیاط، کارگاه، نمازخانه، آزمایشگاه و ... . اگر قرار است اهداف تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد، باید ملزومات آن فراهم شود.»
🔹 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود روند مدرسهسازی و مشارکت خیرین در استان همدان را رو به رشد دانست و افزود:
«این استان با تدبیر مسئولان و مشارکت مردم در مسیر تکاملی قرار گرفته است.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ نتایج نشستی سه روزه؛ از جمعآوری بخاریهای نفتی تا حذف کامل مدارس خشتی، گلی و سنگی
🔹 گردهمایی مشترک معاونان وزیر و مدیرانکل ستادی و اجرائی سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان سه روز نشست و کارگروه و جلسات مختلف منجر به صدور #بیانیهای_10_بندی شد.
🔸 به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، در پایان سه روز گردهمایی معاونان وزیر، مدیران کل و معاونان ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مباحثی درباره توسعه مجتمعهای آموزشی، توجه به هویتبخشی به معماری مدارس و ... مورد توجه قرار گرفت و بیانیهای صادر شد.
🔹 متن این بیانیه به شرح زیر است:
«با استعانت خداوند حکیم، طی این نشست مشترک که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، معانان وزیر و مدیرانکل و معاونان سازمان نوسازی مدارس سراسر کشور در روزهای 26، 27 و 28 خرداد ماه 1398 در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، موارد ذیل مورد تأکید قرار گرفت.
1- گسترش فعالیت در حوزه مدارس با رویکرد مدیریت سبز در مدارس و ترویج فرهنگ مدیریت سبز، به عنوان یکی از اصلیترین سیاستهای سازمان براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری در سال جاری و انجام مطالعات، طراحی و ساخت مدارس براساس شاخصهای هفتگانه مدیریت انرژی، پسماند، ترویج استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر
2- شروع عملیات اجرایی در حوزههای مکانیابی، صنعتیسازی و مدارس ایمن؛
3- جمعآوری تمام بخاریهای نفتی در پروژههایی که زیرساختهای لازم جهت استانداردسازی سیستم گرمایشی را دارند، تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید (به جز استان سیستان و بلوچستان که تا مهرماه سال ۱۳۹۹ فرصت دارند)؛
4- حذف کامل مدارس خشتی، گلی و سنگی تا پایان تابستان سال جاری؛
5- فعالسازی تمام پروژههای نیمه تمام حیات طیبه و در اولویت قرار دادن این نوع پروژهها؛
6- افتتاح تمام مدارس باقیمانده در مناطق زلزلهزده استان کرمانشاه توسط استانهای معین؛
7- عدم قبول مسئولیت طراحی، نظارت و اجرای پروژههای دیگر دستگاههای دولتی؛
8- اهمیت ترمیم نیروی انسانی به عنوان اصلیترین سیاست سازمان در حوزه منابع انسانی و پشتیبانی ساماندهی پستهای بلاتصدی در استانها؛
9- تشکیل کارگروه برون سپاری و ظرفیت سازی در سازمان و بررسی تمام موارد و زیرساخت ها و مباحث قانونی مرتبط با برون سپاری و هم سپاری اقدامات و فعالیتها به بخش خصوصی؛
10- لزوم تبیین سیاستهای کلی حوزه خیرین و مستندسازی فعالیتهای خیرین
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ #تراکم دانشآموزی در #تهران و برخی شهرستانهای استان #بسیار بالاست.
🔸 مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران گفت:
مناطق ۱۱، ۱۲ و ۲۲ تهران و اسلامشهر، شهریار، شهر قدس و بهارستان بیشترین تراکم دانش آموزی و بیشترین نیاز به حضور خیرین مدرسهساز دارند.
🔹 علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که در جریان بزرگداشت مرحوم حافظی چند روز پیش از درگذشت او، از کتاب زندگینامه ایشان رونمایی شد و نویسنده کتاب گلایه داشت از عدم درج نامش روی کتاب، چرا این اتفاق رخ داد، بیان کرد:
من در جریان رونمایی کتاب هستم و می دانم روش متعارفی وجود دارد که نام کسی که در تدوین چنین کتابی کمک کرده است اسمش باید در کتاب ذکر شود. روح بزرگ آقای حافظی نیز به این کار راضی نیست که کسی که برای نگارش کتاب زحمت کشیده ناخشنود باشد. امیدوارم همکارانم در تجدید چاپ کتاب این را جبران کنند.
🔸 وی در پاسخ به پرسش بعدی در خصوص مشکلات مناطق تهران و شهرستانهای استان تهران در بخش کمبود فضای آموزشی و اینکه کدام مناطق مشکلات بیشتری دارند و به حضور خیرین مدرسه ساز بیشتر نیاز است، گفت:
بدون شک مناطق ۱۱، ۱۲ و ۲۲ بیشترین تراکم دانش آموزی را دارند و بافت فرسوده در مناطق ۱۲ و ۱۱ نیز بسیار زیاد است و باید به آن توجه شود. در شهرستانهای استان تهران نیز اسلامشهر، شهریار، شهر قدس و بهارستان بسیار نیازمند یاری خیرین است برای انکه جمعیت دانش آموزی تراکمش به قدری بالاست که مدارس دو شیفته زیادی دارد. موضوع این است که بر خلاف تصور تهران از نظر مدرسه سازی یکی از اولویتهای کشور است. منطقه ۲۲ اگر از امروز به فکر ساخت مدرسه در آن نباشیم به یک بحران تبدیل میشود.
🔹 شهری ادامه داد:
ما نیاز داریم در تهران یک کار اساسی روی مدارس فرسوده و با عمر بالا انجام دهیم. هر روز این کار را به تعویق بیاندازیم به ضررمان خواهد بود. خیرین تا امروز بسیار پای کار بوده اند و دوشادوش آموزش و پرورش آمده اند. دولت نیز انصافاً در سالیان اخیر اعتبارات مناسبی برای تکمیل پروژههای خیر ساز داده است و وظایفش را انجام داده است.
🔸 مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران بیان کرد:
در سه سال گذشته دولت رقم اعتبار برای تکمیل پروژههای خیرساز را از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رساند و امسال این عدد را به هزار میلیارد تومان افزایش داده است. البته دولت منابعش محدود است و باید میان اولویتها توزیع کند.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ اگر این سه شرط را تعیین نکردید، وزیر نشوید؛
شعبدهبازی بودجهای دولت برای معلمان
🌀 سرپرست سابق معاونت آموزش متوسطه گفت:
نخستین شرط وزیر جدید آموزش و پرورش باید تغییر نگرش دولت به این وزارتخانه باشد از سوی دیگر شعبده بازیهایی در بحث بودجه برای معلمان داریم که باید مدنظر باشد.
#بخش_اول
🔸 عبدالرسول عمادی سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی #پرسشگر درباره چالشهای پیشروی وزیر جدید آموزش و پرورش اظهارکرد:
در دو سالی که از عمر دولت دوازدهم باقی مانده است، وزیر آموزش و پرورش هیچ کار شاقی #نمیتواند انجام دهد و نباید #واقعیت را دور از نظر داشت.
💢 سه وزیر قبلی #ناکام از آموزش وپرورش بدرقه شدند!
🔹 وی افزود:
در دولت یازدهم و دوازدهم این چهارمین وزیری است که وارد وزارت آموزش و پرورش میشود و تقریباً هر سه وزیر قبلی را ناکام از وزارتخانه بدرقه کردیم و هم اکنون نیز چالشهای بسیاری پیش روی #وزیر_جدید است.
🔸 عمادی گفت:
چرا باید در دستگاهی که نتیجهگیری در آن 12 ساله و کار در آن درازمدت است، عمر وزرا دو سال باشد؟!
و وزیری که دو سال در وزارت آموزش و پرورش حضور دارد کاری نمیتواند انجام دهد.
💢 تصوراتی که آموزش و پرورش را #تضعیف کرد!
🔹 وی ادامهداد:
تصویری که از آموزش و پرورش در ایران وجود دارد #نادرست است و تصور میکنند این دستگاه #گران کار میکند و بهرهوری #پایین است؛ از سوی دیگر تصور بر این است منابعی که هزینه میکنند فواید کافی را برایشان ندارد و این تصورات، آموزش و پرورش را در گذر زمان #تضعیف میکند.
🔸 سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:
درباره آموزش و پرورش #تعارف بسیار است اما هر سال از مبالغ آن #کاسته میشود در حالی که باید تعارفها را کرده و به مبالغ #اضافه شود؛ مبنای بودجهریزی در آموزش و پرورش سالهاست که بر اساس #بودجه_مصوب است و این مشکلات را حل نمیکند و جالب این است که وزرا نیز این بودجه مصوب را میپذیرند.
💢 اگر #بدون_شرط وزارت آموزش و پرورش را پذیرفتید #حق_گلایه ندارید!
🔹 عمادی در باره شرایطی که وزیر جدید آموزش و پرورش باید برای پذیرش پست وزارت آنها را #تعیین کند، عنوانکرد:
وزیر جدید اگر بدون شرط وزارتخانه را تحویل بگیرد، حق ندارد بعدها از مشکلات گلایه کند!
و پذیرش مسئولیت بدون شرط بدین معناست که دستگاه را بدون مشکل دیده که در بدو امر شرایط کاری خود را تعریف نکرده است.
💢 نخستین شرط، #تغییر_نگرش_دولت به آموزش و پرورش!
🔸 سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیانکرد:
هر فردی که میخواهد وزیر آموزش و پرورش شود باید #شرایطی را #تعیین کند؛ نخستین شرط باید این باشد که نگرش دولت و مجلس به آموزش و پرورش تغییر کند، وقتی رئیسجمهور هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 98 به مجلس میگوید آموزش و پرورش گران تمام میشود و با یک میلیون تومان میتوان دانشآموزان را اداره کرد با این نگاه مشکلات آموزش و پرورش حل نمیشود و وزیر جدید باید این تصور را #اصلاح کند و اگر این تصوری که هم اکنون در دولت وجود دارد، ادامه یابد هر فردی وزیر شود نمیتواند مشکلی را حل کند و او نیز ذیل همین تصور به فعالیت خود #ادامه خواهد داد.
💢 شرط دوم، #تغییر_نظام_بودجهیزی به عملکردی
🔹 وی با اشاره به اینکه شرط دوم پذیرش وزارت آموزش و پرورش این است که بودجهریزی این دستگاه به سمت بودجه عملکردی تغییر کند، افزود:
به عنوان مثال عملکرد آموزش و پرورش در سال 97، 45 هزار میلیارد تومان است و بودجه مصوب آن 37 هزار میلیارد تومان، وقتی در سال 97 عملکرد این وزارتخانه به 45 هزار میلیارد تومان میرسد نمیتوان بودجه سال بعد را 40 هزار میلیارد تومان بست، چنین #بودجهریزی یعنی سیستم دچار نارسایی است و نمیتواند حقوق را به اندازه بدهد و اعتباری برای سایر وجود ندارد، وزیر جدید آموزش و پرورش قبل از پذیرش مسئولیت باید با رئیسجمهور برای تغییر نظام بودجهریزی به شکل عملکردی شرط کند چرا که در این صورت بسیاری از مشکلات حل میشود.
💢 شرط سوم، #اختیارات وزیر آموزش و پرورش
🔸 سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:
شرط سوم برای پذیرش وزارت آموزش و پرورش باید این باشد که اجازه بدهند، وزیر از اختیاراتش استفاده کند مثلاً اختیارات او در انتخاب معاونان، مدیران کل استانها و مناطق رعایت شود چرا که در عمل اختیارات وزیر #محدود است و فشارهایی به او می آید که به مدیران کل نیز #منتقل میشود البته این موضوع به شخصیت وزرا نیز بستگی دارد و ممکن است برخی از آنها مقاومت کنند، وقتی فردی وزارت را برعهده میگیرد باید اعتماد به نفس لازم را در استفاده از اختیارات داشته باشد و مدافعانی در مجلس و حاکمیت داشته باشد که اجازه دهند با اختیار و آزادی عمل #اقدام کند.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
اخبارفوری ومهم 📌
⭕️ اگر این سه شرط را تعیین نکردید، وزیر نشوید؛ شعبدهبازی بودجهای دولت برای معلمان 🌀 سرپرست سابق
#بخش_دوم
🔹 عمادی تصریحکرد:
به عنوان مثال ممکن است فردی برای کسب رأی اعتماد از مجلس به منظور حضور در پست وزارت، قولهایی را به نمایندگان مجلس بدهد اما وزیر نباید زیر بار پذیرش این #شروط برود.
🔸 وی تأکید کرد:
تعیین مدیران کل استانها در اختیار وزرای آموزش و پرورش است و چرا مجلس باید در این رابطه دخالت کند؟!
🔹 وظیفه مجلس #نظارت است و #چرا وزیر آموزش و پرورش باید گزینههای مدنظر برای مدیرکلی یک استان را به نمایندهها #معرفی کند؟
🔸 سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد:
وزیر جدید #بدون اصلاح نگرش دولت به این وزارتخانه، تغییر نظام بودجهریزی به شیوه عملکردی و استفاده درست از اختیاراتش #نباید مسئولیت آموزش و پرورش را #بپذیرد.
💢 شعبده بازیهای بودجهای #دولت برای #معلمان!
🔹 وی گفت:
در چهار سال نخست دولت آقای #روحانی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه مدیران کل آموزش و پرورش استانها شرکت کرد که در این جلسه لیستی از پرداخت به دستگاههای دیگر را همراه خود آورد و اعلام کرد که میانگین دریافتی معلمان از میانگین دریافتی سایر دستگاه ها #بیشتر بوده و کمتر نیست!
وقتی چنین تصوری وجود داشته باشد نشان میدهد دولت از عملکرد بودجه در دستگاههای خود اطلاعات #درستی ندارد، وقتی میگویند در یک دستگاه دریافتی مستمر کارمند با دبیر آموزش و پرورش #برابر است، دریافتی غیرمستمر مانند پاداش، امتیازات و مزایا را لحاظ نمیکنند و با چنین شعبده بازیهایی در بحث بودجه مواجهیم که باید #اصلاح شود.
💢 مد #جدید وزرای آموزش و پرورش؛ سند تحول را #اجرا میکنیم!
🔸 سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامهداد:
موضوع دیگر که درباره وزرا مد شده این است که تأکید میکنند، میخواهند سند تحول بنیادین را #اجرا کنند؛ 8 سال از #زمان_ابلاغ سند تحول بنیادین میگذرد اما چیزی از آن اجرا نشده!
#علت این است که رویکرد اصلی این سند گذار از آموزش نظری به سمت #مهارتآموزی است و زمانی میتوانیم بگوییم سند تحول را اجرا کردهایم که #ارادهای برای مهارت آموزی وجود داشته باشد اما هم اکنون نه در شاخه فنی حرفهای و کاردانش و نه در دوره متوسطه اول و ابتدایی، برنامههای مهارتآموزی #پشتیبانی مالی و معنوی #نمیشوند.
🔹 وی با اشاره به اینکه شعار زیبای اجرای سند تحول بنیادین مدروز شده است، گفت:
وقتی پای آموزشهای فنی و حرفهای پیش میآید، وضعیت هنرستانها را به لحاظ نیروی انسانی، فضا و امکانات بررسی کنید، شرایط آنها روز به روز #بحرانیتر میشود.
💢 آقای عمادی!
شما #خودتان چرا نتوانستید #کاری انجام دهید؟!
🔸 سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که شما چرا زمانی که در سمت اجرایی آموزش و پرورش بودید، کاری از پیش نبردید؟
گفت: ما در #ذیل_وزرایی بودیم که بدون تعیین شروط کار در آموزش و پرورش را پذیرفتند بنابراین نتوانستند اقدامی انجام دهند و ما هم نتوانستیم کاری انجام دهیم!
💢 رتبهبندی به #10_هزار_میلیارد_تومان #نیاز دارد نه #2_هزار
🔹 وی یادآور شد:
#مشکل آموزش و پرورش این است، هر فردی از راه میرسد، میگوید 2 هزار میلیارد تومان برای معلمان اختصاص دادهاند در حالیکه رتبهبندی به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار #نیاز دارد.
🔸 عمادی در پایان خاطرنشان کرد:
هر فردی وزیر میشود باید با تعیین شروط این مسئولیت را بپذیرد، اگر بدون شرط مسئولیت را پذیرفت "خونش به گردن خودش است" و به سرنوشت وزرای قبلی #دچار میشود!
وزیر جدید باید در بحث بودجه و نگرش نادرست به آموزش و پرورش، سنگهای خود را با دولت #وا بکند، از سوی دیگر #خرید_خدمات_آموزشی ممکن است بر اساس نیاز و اضطرار اجرا شود اما باید همراه با تکریم معلم باشد در حالی که هم اکنون شاهد هستیم حقوق معلمان طرح خرید خدمات گاه تا 10 ماه به تأخیر میافتد آن هم 500 هزار تومان! این یعنی #له_کردن_مقام_معلم.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian