💎 چند وقت یکبار به بیمارستان ها برویم و از یک یا چند بیماری که عیادت کننده ندارند، عیادت کنیم.
🔹🔶 اگر راز بهترین زندگی را داشتن رو میخواهی بسم الله...
💠 امیرالمؤمنین عليه السلام:
🌺 بهترين زندگى را كسى دارد، كه مردم در زندگى او خوب زندگى كنند.
🌸 إنَّ أحسَنَ النّاسِ عَيشا مَن حَسُنَ عَيشُ النّاسِ في عَيشِهِ.
📗غررالحكم، حدیث 3636
#بهترین_زندگی
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ تنها نیمی از ظرفیت کاردانی فنی حرفه ایها پر شد؛
آزمون در ۹ رشته
🔸 مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ظرفیت پذیرش در دورههای کاردانی نظام جدید فنی و حرفه ای بیش از ۲۵۵ هزار نفر بود که با پایان مهلت ثبت نام، ۱۱۲ هزار نفر در این دوره ها ثبت نام و انتخاب رشته کردند.
🔹 حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:
با توجه به مصوبه ۲۶ اسفند ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام ۳-۳-۶، افراد واجد شرایط میتوانستند نسبت به ثبتنام و انتخاب رشته در دورههای کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفهای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ اقدام کنند.
🔸 وی افزود:
ثبت نام و انتخاب رشته در این دورهها در یک مرحله از طریق سایت سنجش سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org انجام شد و با توجه به مهلت تمدید شده، فرصت ثبت نام و انتخاب رشته پنجشنبه ۳۰ خرداد به پایان رسید.
🔹 مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پذیرش در ۹ رشته امتحانی الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی «با آزمون» صورت میگیرد و آزمون این رشتهها در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد.
🔸 وی افزود:
همچنین پذیرش در ۳۰ رشته امتحانی معدن، ناوبری، الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک موتورهای دریایی، امور اداری، تربیت کودک، مدیریت خانواده، طراحی و دوخت، هنرهای تجسمی - نقاشی، امور دامی، الکترونیک، امور زراعی و باغی، ساخت و تولید، ماشینهای کشاورزی، صنایع فلزی، موسیقی، صنایع چوب و مبلمان، هتلداری و گردشگری، چاپ، حمل و نقل، ساختمان، مکاترونیک، صنایع شیمیایی، پویانمایی، صنایع نساجی، فتوگرافیک، متالورژی، معماری داخلی، سرامیک و صنایع دستی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است.
🔹 توکلی گفت:
متقاضیان این رشتههای امتحانی در این مرحله، لازم بود که تنها نسبت به ثبتنام و انتخاب رشته اقدام کنند و آزمونی برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم خواهد بود.
🔸 وی با اشاره به آمار اولیه ثبت نام و انتخاب رشته در دورههای کاردانی نظام جدید و ظرفیت پذیرش خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اولیه امروز ۱۱۲ هزار و ۱۳۹ نفر در این دورهها ثبت نام و نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند این در حالی است که ظرفیت پذیرش این دورهها ۲۵۵ هزار و ۶۰۸ نفر است.
🔹 به گزارش مهر، بر اساس مصوبه ۲۶ اسفند ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو و نظر به تغییر نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نظام ۳-۳-۶، دانشآموزان و یا فارغالتحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبتنام در این آزمون بودند.
🔸 این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشتههای تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفهای و کاردانش در رشتههایی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت میگیرد تراز خواهد شد.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌀 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به #تغییر_کارکرد_مدرسه اشاره و تاکید کرد تحقق اهداف تعلیم و تربیت و تحقق تحول بنیادین #نیامند_مدارس_بزرگ است.
🔸 به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نویدادهم در جشنواره خیرین مدرسهساز استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره خیّر نیک اندیش حافظی گفت:
«خیرین مدرسهساز با فهم درست معنای زندگی و علاقه به مردم وارد این عرصه مقدس شدهاند و از مسیر خودخواهی عبور کرده و به مرز دیگر دوستی رسیدهاند، خیر بودن یعنی نوعدوست و عاشق بودن و شریک غم و شادی مردم بودن.»
🔹 او افزود:
«خیر کسی است که به دیگران میاندیشد و براساس روحیه دیگرخواهی و نوع دوستی اقدام به عمل نیک میکند و فصل مشترک همه خیرین پول نیست، آنچه که آنان را زیبا و دوست داشتنی کرده، نوع نگاهشان به مردم و میهن و نوع دردمندیشان بوده است، ما در آموزش و پرورش به این نوع نگاه و فرهنگ نیاز داریم.»
🔸 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کار خیرین مدرسهساز را به مثابه درست کردن ظرف دانست و گفت:
«بین ظرف و مظروف باید تناسب خاصی وجود داشته باشد تا اثربخشی خود را نشان دهد.»
🔹 نویدادهم توجه به نیازها و اقتضائات روز در امر مدرسهسازی و ایجاد فضاهای آموزشی را لازم دانست و گفت:
«خیرین مدرسه ساز براساس این نیازها مدرسهسازی میکنند. به سبب تحولات تکنولوزیکی و پداگوژیکی، کارکرد مدرسه به شدت رو به تغییر و تحول است، با تحول تکنولوژی دیگر ساختار کنونی پاسخگو نیست. دیگر مدرسه کوچک نمیخواهیم. برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت و تحقق تحول بنیادین نیاز به مدارس بزرگ داریم.»
🔸 او ادامه داد:
«تربیت در ساحت ششگانه، نیازمند مدرسهای است که بتوان فعالیتهایی را در غیر از کلاس اجرا کرد. مثل حیاط، کارگاه، نمازخانه، آزمایشگاه و ... . اگر قرار است اهداف تعلیم و تربیت اتفاق بیفتد، باید ملزومات آن فراهم شود.»
🔹 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود روند مدرسهسازی و مشارکت خیرین در استان همدان را رو به رشد دانست و افزود:
«این استان با تدبیر مسئولان و مشارکت مردم در مسیر تکاملی قرار گرفته است.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ نتایج نشستی سه روزه؛ از جمعآوری بخاریهای نفتی تا حذف کامل مدارس خشتی، گلی و سنگی
🔹 گردهمایی مشترک معاونان وزیر و مدیرانکل ستادی و اجرائی سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان سه روز نشست و کارگروه و جلسات مختلف منجر به صدور #بیانیهای_10_بندی شد.
🔸 به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، در پایان سه روز گردهمایی معاونان وزیر، مدیران کل و معاونان ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مباحثی درباره توسعه مجتمعهای آموزشی، توجه به هویتبخشی به معماری مدارس و ... مورد توجه قرار گرفت و بیانیهای صادر شد.
🔹 متن این بیانیه به شرح زیر است:
«با استعانت خداوند حکیم، طی این نشست مشترک که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، معانان وزیر و مدیرانکل و معاونان سازمان نوسازی مدارس سراسر کشور در روزهای 26، 27 و 28 خرداد ماه 1398 در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، موارد ذیل مورد تأکید قرار گرفت.
1- گسترش فعالیت در حوزه مدارس با رویکرد مدیریت سبز در مدارس و ترویج فرهنگ مدیریت سبز، به عنوان یکی از اصلیترین سیاستهای سازمان براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری در سال جاری و انجام مطالعات، طراحی و ساخت مدارس براساس شاخصهای هفتگانه مدیریت انرژی، پسماند، ترویج استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر
2- شروع عملیات اجرایی در حوزههای مکانیابی، صنعتیسازی و مدارس ایمن؛
3- جمعآوری تمام بخاریهای نفتی در پروژههایی که زیرساختهای لازم جهت استانداردسازی سیستم گرمایشی را دارند، تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید (به جز استان سیستان و بلوچستان که تا مهرماه سال ۱۳۹۹ فرصت دارند)؛
4- حذف کامل مدارس خشتی، گلی و سنگی تا پایان تابستان سال جاری؛
5- فعالسازی تمام پروژههای نیمه تمام حیات طیبه و در اولویت قرار دادن این نوع پروژهها؛
6- افتتاح تمام مدارس باقیمانده در مناطق زلزلهزده استان کرمانشاه توسط استانهای معین؛
7- عدم قبول مسئولیت طراحی، نظارت و اجرای پروژههای دیگر دستگاههای دولتی؛
8- اهمیت ترمیم نیروی انسانی به عنوان اصلیترین سیاست سازمان در حوزه منابع انسانی و پشتیبانی ساماندهی پستهای بلاتصدی در استانها؛
9- تشکیل کارگروه برون سپاری و ظرفیت سازی در سازمان و بررسی تمام موارد و زیرساخت ها و مباحث قانونی مرتبط با برون سپاری و هم سپاری اقدامات و فعالیتها به بخش خصوصی؛
10- لزوم تبیین سیاستهای کلی حوزه خیرین و مستندسازی فعالیتهای خیرین
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ #تراکم دانشآموزی در #تهران و برخی شهرستانهای استان #بسیار بالاست.
🔸 مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران گفت:
مناطق ۱۱، ۱۲ و ۲۲ تهران و اسلامشهر، شهریار، شهر قدس و بهارستان بیشترین تراکم دانش آموزی و بیشترین نیاز به حضور خیرین مدرسهساز دارند.
🔹 علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که در جریان بزرگداشت مرحوم حافظی چند روز پیش از درگذشت او، از کتاب زندگینامه ایشان رونمایی شد و نویسنده کتاب گلایه داشت از عدم درج نامش روی کتاب، چرا این اتفاق رخ داد، بیان کرد:
من در جریان رونمایی کتاب هستم و می دانم روش متعارفی وجود دارد که نام کسی که در تدوین چنین کتابی کمک کرده است اسمش باید در کتاب ذکر شود. روح بزرگ آقای حافظی نیز به این کار راضی نیست که کسی که برای نگارش کتاب زحمت کشیده ناخشنود باشد. امیدوارم همکارانم در تجدید چاپ کتاب این را جبران کنند.
🔸 وی در پاسخ به پرسش بعدی در خصوص مشکلات مناطق تهران و شهرستانهای استان تهران در بخش کمبود فضای آموزشی و اینکه کدام مناطق مشکلات بیشتری دارند و به حضور خیرین مدرسه ساز بیشتر نیاز است، گفت:
بدون شک مناطق ۱۱، ۱۲ و ۲۲ بیشترین تراکم دانش آموزی را دارند و بافت فرسوده در مناطق ۱۲ و ۱۱ نیز بسیار زیاد است و باید به آن توجه شود. در شهرستانهای استان تهران نیز اسلامشهر، شهریار، شهر قدس و بهارستان بسیار نیازمند یاری خیرین است برای انکه جمعیت دانش آموزی تراکمش به قدری بالاست که مدارس دو شیفته زیادی دارد. موضوع این است که بر خلاف تصور تهران از نظر مدرسه سازی یکی از اولویتهای کشور است. منطقه ۲۲ اگر از امروز به فکر ساخت مدرسه در آن نباشیم به یک بحران تبدیل میشود.
🔹 شهری ادامه داد:
ما نیاز داریم در تهران یک کار اساسی روی مدارس فرسوده و با عمر بالا انجام دهیم. هر روز این کار را به تعویق بیاندازیم به ضررمان خواهد بود. خیرین تا امروز بسیار پای کار بوده اند و دوشادوش آموزش و پرورش آمده اند. دولت نیز انصافاً در سالیان اخیر اعتبارات مناسبی برای تکمیل پروژههای خیر ساز داده است و وظایفش را انجام داده است.
🔸 مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران بیان کرد:
در سه سال گذشته دولت رقم اعتبار برای تکمیل پروژههای خیرساز را از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رساند و امسال این عدد را به هزار میلیارد تومان افزایش داده است. البته دولت منابعش محدود است و باید میان اولویتها توزیع کند.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ اگر این سه شرط را تعیین نکردید، وزیر نشوید؛
شعبدهبازی بودجهای دولت برای معلمان
🌀 سرپرست سابق معاونت آموزش متوسطه گفت:
نخستین شرط وزیر جدید آموزش و پرورش باید تغییر نگرش دولت به این وزارتخانه باشد از سوی دیگر شعبده بازیهایی در بحث بودجه برای معلمان داریم که باید مدنظر باشد.
#بخش_اول
🔸 عبدالرسول عمادی سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی #پرسشگر درباره چالشهای پیشروی وزیر جدید آموزش و پرورش اظهارکرد:
در دو سالی که از عمر دولت دوازدهم باقی مانده است، وزیر آموزش و پرورش هیچ کار شاقی #نمیتواند انجام دهد و نباید #واقعیت را دور از نظر داشت.
💢 سه وزیر قبلی #ناکام از آموزش وپرورش بدرقه شدند!
🔹 وی افزود:
در دولت یازدهم و دوازدهم این چهارمین وزیری است که وارد وزارت آموزش و پرورش میشود و تقریباً هر سه وزیر قبلی را ناکام از وزارتخانه بدرقه کردیم و هم اکنون نیز چالشهای بسیاری پیش روی #وزیر_جدید است.
🔸 عمادی گفت:
چرا باید در دستگاهی که نتیجهگیری در آن 12 ساله و کار در آن درازمدت است، عمر وزرا دو سال باشد؟!
و وزیری که دو سال در وزارت آموزش و پرورش حضور دارد کاری نمیتواند انجام دهد.
💢 تصوراتی که آموزش و پرورش را #تضعیف کرد!
🔹 وی ادامهداد:
تصویری که از آموزش و پرورش در ایران وجود دارد #نادرست است و تصور میکنند این دستگاه #گران کار میکند و بهرهوری #پایین است؛ از سوی دیگر تصور بر این است منابعی که هزینه میکنند فواید کافی را برایشان ندارد و این تصورات، آموزش و پرورش را در گذر زمان #تضعیف میکند.
🔸 سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:
درباره آموزش و پرورش #تعارف بسیار است اما هر سال از مبالغ آن #کاسته میشود در حالی که باید تعارفها را کرده و به مبالغ #اضافه شود؛ مبنای بودجهریزی در آموزش و پرورش سالهاست که بر اساس #بودجه_مصوب است و این مشکلات را حل نمیکند و جالب این است که وزرا نیز این بودجه مصوب را میپذیرند.
💢 اگر #بدون_شرط وزارت آموزش و پرورش را پذیرفتید #حق_گلایه ندارید!
🔹 عمادی در باره شرایطی که وزیر جدید آموزش و پرورش باید برای پذیرش پست وزارت آنها را #تعیین کند، عنوانکرد:
وزیر جدید اگر بدون شرط وزارتخانه را تحویل بگیرد، حق ندارد بعدها از مشکلات گلایه کند!
و پذیرش مسئولیت بدون شرط بدین معناست که دستگاه را بدون مشکل دیده که در بدو امر شرایط کاری خود را تعریف نکرده است.
💢 نخستین شرط، #تغییر_نگرش_دولت به آموزش و پرورش!
🔸 سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیانکرد:
هر فردی که میخواهد وزیر آموزش و پرورش شود باید #شرایطی را #تعیین کند؛ نخستین شرط باید این باشد که نگرش دولت و مجلس به آموزش و پرورش تغییر کند، وقتی رئیسجمهور هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 98 به مجلس میگوید آموزش و پرورش گران تمام میشود و با یک میلیون تومان میتوان دانشآموزان را اداره کرد با این نگاه مشکلات آموزش و پرورش حل نمیشود و وزیر جدید باید این تصور را #اصلاح کند و اگر این تصوری که هم اکنون در دولت وجود دارد، ادامه یابد هر فردی وزیر شود نمیتواند مشکلی را حل کند و او نیز ذیل همین تصور به فعالیت خود #ادامه خواهد داد.
💢 شرط دوم، #تغییر_نظام_بودجهیزی به عملکردی
🔹 وی با اشاره به اینکه شرط دوم پذیرش وزارت آموزش و پرورش این است که بودجهریزی این دستگاه به سمت بودجه عملکردی تغییر کند، افزود:
به عنوان مثال عملکرد آموزش و پرورش در سال 97، 45 هزار میلیارد تومان است و بودجه مصوب آن 37 هزار میلیارد تومان، وقتی در سال 97 عملکرد این وزارتخانه به 45 هزار میلیارد تومان میرسد نمیتوان بودجه سال بعد را 40 هزار میلیارد تومان بست، چنین #بودجهریزی یعنی سیستم دچار نارسایی است و نمیتواند حقوق را به اندازه بدهد و اعتباری برای سایر وجود ندارد، وزیر جدید آموزش و پرورش قبل از پذیرش مسئولیت باید با رئیسجمهور برای تغییر نظام بودجهریزی به شکل عملکردی شرط کند چرا که در این صورت بسیاری از مشکلات حل میشود.
💢 شرط سوم، #اختیارات وزیر آموزش و پرورش
🔸 سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:
شرط سوم برای پذیرش وزارت آموزش و پرورش باید این باشد که اجازه بدهند، وزیر از اختیاراتش استفاده کند مثلاً اختیارات او در انتخاب معاونان، مدیران کل استانها و مناطق رعایت شود چرا که در عمل اختیارات وزیر #محدود است و فشارهایی به او می آید که به مدیران کل نیز #منتقل میشود البته این موضوع به شخصیت وزرا نیز بستگی دارد و ممکن است برخی از آنها مقاومت کنند، وقتی فردی وزارت را برعهده میگیرد باید اعتماد به نفس لازم را در استفاده از اختیارات داشته باشد و مدافعانی در مجلس و حاکمیت داشته باشد که اجازه دهند با اختیار و آزادی عمل #اقدام کند.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
اخبارفوری ومهم 📌
⭕️ اگر این سه شرط را تعیین نکردید، وزیر نشوید؛ شعبدهبازی بودجهای دولت برای معلمان 🌀 سرپرست سابق
#بخش_دوم
🔹 عمادی تصریحکرد:
به عنوان مثال ممکن است فردی برای کسب رأی اعتماد از مجلس به منظور حضور در پست وزارت، قولهایی را به نمایندگان مجلس بدهد اما وزیر نباید زیر بار پذیرش این #شروط برود.
🔸 وی تأکید کرد:
تعیین مدیران کل استانها در اختیار وزرای آموزش و پرورش است و چرا مجلس باید در این رابطه دخالت کند؟!
🔹 وظیفه مجلس #نظارت است و #چرا وزیر آموزش و پرورش باید گزینههای مدنظر برای مدیرکلی یک استان را به نمایندهها #معرفی کند؟
🔸 سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد:
وزیر جدید #بدون اصلاح نگرش دولت به این وزارتخانه، تغییر نظام بودجهریزی به شیوه عملکردی و استفاده درست از اختیاراتش #نباید مسئولیت آموزش و پرورش را #بپذیرد.
💢 شعبده بازیهای بودجهای #دولت برای #معلمان!
🔹 وی گفت:
در چهار سال نخست دولت آقای #روحانی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه مدیران کل آموزش و پرورش استانها شرکت کرد که در این جلسه لیستی از پرداخت به دستگاههای دیگر را همراه خود آورد و اعلام کرد که میانگین دریافتی معلمان از میانگین دریافتی سایر دستگاه ها #بیشتر بوده و کمتر نیست!
وقتی چنین تصوری وجود داشته باشد نشان میدهد دولت از عملکرد بودجه در دستگاههای خود اطلاعات #درستی ندارد، وقتی میگویند در یک دستگاه دریافتی مستمر کارمند با دبیر آموزش و پرورش #برابر است، دریافتی غیرمستمر مانند پاداش، امتیازات و مزایا را لحاظ نمیکنند و با چنین شعبده بازیهایی در بحث بودجه مواجهیم که باید #اصلاح شود.
💢 مد #جدید وزرای آموزش و پرورش؛ سند تحول را #اجرا میکنیم!
🔸 سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامهداد:
موضوع دیگر که درباره وزرا مد شده این است که تأکید میکنند، میخواهند سند تحول بنیادین را #اجرا کنند؛ 8 سال از #زمان_ابلاغ سند تحول بنیادین میگذرد اما چیزی از آن اجرا نشده!
#علت این است که رویکرد اصلی این سند گذار از آموزش نظری به سمت #مهارتآموزی است و زمانی میتوانیم بگوییم سند تحول را اجرا کردهایم که #ارادهای برای مهارت آموزی وجود داشته باشد اما هم اکنون نه در شاخه فنی حرفهای و کاردانش و نه در دوره متوسطه اول و ابتدایی، برنامههای مهارتآموزی #پشتیبانی مالی و معنوی #نمیشوند.
🔹 وی با اشاره به اینکه شعار زیبای اجرای سند تحول بنیادین مدروز شده است، گفت:
وقتی پای آموزشهای فنی و حرفهای پیش میآید، وضعیت هنرستانها را به لحاظ نیروی انسانی، فضا و امکانات بررسی کنید، شرایط آنها روز به روز #بحرانیتر میشود.
💢 آقای عمادی!
شما #خودتان چرا نتوانستید #کاری انجام دهید؟!
🔸 سرپرست سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که شما چرا زمانی که در سمت اجرایی آموزش و پرورش بودید، کاری از پیش نبردید؟
گفت: ما در #ذیل_وزرایی بودیم که بدون تعیین شروط کار در آموزش و پرورش را پذیرفتند بنابراین نتوانستند اقدامی انجام دهند و ما هم نتوانستیم کاری انجام دهیم!
💢 رتبهبندی به #10_هزار_میلیارد_تومان #نیاز دارد نه #2_هزار
🔹 وی یادآور شد:
#مشکل آموزش و پرورش این است، هر فردی از راه میرسد، میگوید 2 هزار میلیارد تومان برای معلمان اختصاص دادهاند در حالیکه رتبهبندی به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار #نیاز دارد.
🔸 عمادی در پایان خاطرنشان کرد:
هر فردی وزیر میشود باید با تعیین شروط این مسئولیت را بپذیرد، اگر بدون شرط مسئولیت را پذیرفت "خونش به گردن خودش است" و به سرنوشت وزرای قبلی #دچار میشود!
وزیر جدید باید در بحث بودجه و نگرش نادرست به آموزش و پرورش، سنگهای خود را با دولت #وا بکند، از سوی دیگر #خرید_خدمات_آموزشی ممکن است بر اساس نیاز و اضطرار اجرا شود اما باید همراه با تکریم معلم باشد در حالی که هم اکنون شاهد هستیم حقوق معلمان طرح خرید خدمات گاه تا 10 ماه به تأخیر میافتد آن هم 500 هزار تومان! این یعنی #له_کردن_مقام_معلم.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش درباره پولی که از بانک سرمایه برده شده #توضیحاتی داد.
🔸 به گزارش روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، حجت الاسلام تیمور علی عسکری، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه گفت: در حال حاضر امورات مربوط به شکایات و دادرسی این پرونده توسط آقای مهدی
نیکدل، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ریز بینانه پیگیری می شود.
🔹 معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش اشاره کرد:
آقای مهدی نیکدل (مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان) پیگیر بازگرداندن سرمایه فرهنگیان از بانک سرمایه است. اما نباید فراموش کرد که سرمایهای که از صندوق ذخیره فرهنگیان برده شده، هیچ ارتباطی به پس انداز معمان و فرهنگیان ندارد. در حالی که بسیاری از مردم و رسانه ها مدام در بوق می کنند که ای داد پول معلمان را خوردند و سرمایه فرهنگیان را بردند! در حالی که اینگونه نیست و بخشی از سرمایه اولیه این صندوق که متعلق به بانک مرکزی بوده، این وسط حیف و میل شده که جریان مفصلی دارد.
🔸 او افزود:
در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی من آقای مهدی نیکدل را هم دعوت کردم و با سایر اعضای کمیسیون چند جلسه تشکیل دادیم و آقای نیکدل طبق اسنادی که ارائه کردند گفت ما ۱۵ شکایت برای محاکم قضایی تنظیم و ارائه کردهایم و در حال پیگیری آنها هستیم. اما به واسطه مشکلاتی که در مراحل دادرسی وجود دارد، دادگاهها، قضات و نمایندگان دادستان نمیتوانند آمار دقیقی از چند و چون بدهیها و اینکه چقدر دریافت شده و چقدر مانده ارائه کنند تا ما نیز آنها را به مردم گزارش کنیم.
🔹 حجت الاسلام تیمور علی عسکری گفت:
در بین مدیران گذشته بانک سرمایه که چندین تن از مدیران ارشد بودهاند، نه همگی آنها، بخور بخورهایی صورت گرفته و سرمایهها به باد رفته و در این مرحله که تشت رسواییشان از بام افتاده سعی میکنند انگشت اتهام را به سمت این و آن بگیرند. با این حال با نامه و شکایت وزارت آموزش و پرورش و پیگیری های کسانی مانند آقای نیکدل و دوستان دیگر سعی می کنیم از طریق دادگاه و محاکم قضایی استیفای حق کنیم و سرمایه بر باد رفته صندوق ذخیره فرهنگیان را به صندوق بازگردانیم.
🔸 او با بیان اینکه بنده نه به عنوان مسئولی از وزارت آموزش و پرورش، بلکه در جایگاه نماینده مجلسی که در کمیسیون اصل ۹۰ فعالیت داشته، پیگیر این موضوع بوده و هستم، اشاره کرد: چندی پیش هم جلسهای را دو مرتبه در کمیسیون اصل ۹۰ گرفتیم که در آنها بسیاری از نمایندگان محترم و شرکا حضور داشتند و این جلسه از این بابت بود که بتوانیم از چنین فرصتی استفاده کنیم و موضوع را کاملاً توجیه کنیم تا نمایندگان بدانند مشخصا دنبال چه موضوعی هستند.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💢 دانشمندی که «شیخ روزنامهخوان» خطاب میشد و نان برای خوردن نداشت!
🔹 خیلی وقتها خدمتی که افرادی میخواهند انجام بدهند اگر از مسیر عمومی کارهای حوزههای علمیه خارج باشد، مساوی است با خرد شدن و از بین رفتن آنها و این جریانات به هر حال هست. در حوزههای علمیه اگر کسی در رشته فقه و اصول کار کند و استعداد زیادی داشته باشد به مقامات عالیهای میرسد و مردم هم از او تقدیر و تجلیل میکنند، و اخیراً رشتههای علوم عقلی مثل فلسفه هم تا حدودی چنین حالتی پیدا کرده است. ولی از این حدود اگر خارج شود هر اندازه هم خدمت عظیم و بزرگ باشد دیگر جز یک فداکاری هیچ چیز دیگری نمیتواند باشد.
🔸 مرحوم شیخ محمدجواد بلاغی گذشته از تفسیر در زمینه مذاهب اهل کتاب مانند یهودیت و مسیحیت هم کار کرده بود. وقتی در بغداد به مجامع مسیحیها می رفت با آنها به زبانهای عبری و سریانی و زبانهای قدیم صحبت میکرد و بر کتابهایشان از خود آنها بیشتر مسلط بود. چنین مردی نان برای خوردن نداشت!
🔹 آدمی که این جور است باید از اوضاع دنیا اطلاع داشته باشد. قهراً مجلات آنها را میخرید و مطالعه میکرد. مرحوم #آقای_صدر میگفت:
ما جوان بودیم و ایشان را نمیشناختیم. همینقدر میدانم که شیخ جواد که رد میشد میگفتند: شیخ روزنامهخوان! او را به عنوان شیخ روزنامهخوان میشناختند.
🔸 غرض این بود که شما بدانید که حساب خدمت غیر از حساب نعمت است.
📒 استاد مطهری، آشنایی با قرآن ج۷، ص۱۳-۱۵ (باتلخیص)
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 سرپرست آموزش و پرورش اعلام کرد؛
نیاز آموزش و پرورش به #مدیریت تک لایه
🔸 مدیران باکم کردن فاصله بین صف و ستاد به مدارس نزدیک شوند.
🔹 سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه اعضای شورای معاونان مهمترین دستور جلسه شورای معاونان را زیر نظامهای سند تحول بنیادین و روند اجرایی شدن آن دانست و اعلام کرد که معاونان در هر جلسه گزارشی از پیشرفت اجرای سند تحول ارائه دهند لذا باید سیستم کنترل اجرایی شدن سند تحول بنیادین را فعال کنیم تا پیشرفتها و خلأها #مشخص شود.
🔗 گزارش تکمیلی 👇
🌐 pana.ir/news/923529
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💢 حمیدرضا حاجیبابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتوگوی زنده با #مجله_خبری باشگاه خبرنگاران جوان:
🔸 بحث افزایش حقوق کارمندان بحث پیچیدهای شده است.
🔹 افرادی که بین ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان حقوق میگیرند در حقشان ظلم شده است.
🔸 کسی که حقوق ۲۰ میلیونی میگیرد ۱۸ درصد افزایش حقوق داشته است.
🔹 باید به شکلی عمل شود که ظرف ۵ سال فاصله بالاترین و پائینترین حقوق ۲۰ درصد باشد.
🔺 مشروح گفتوگو با #حاجیبابايى را [یکشنبه - ۲ تیر] در برنامه '١٠:١٠ دقيقه' به نشانى www.yjc.ir ببينيد.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💢 #بخشنامه تعیین و انتصاب مشاور #ابلاغ شد؛ صدور احکام انشایی یا ابلاغ داخلی #ممنوع
🔹 معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش #بخشنامه_انتصاب_مشاوران در چارچوب پستهای مصوب سازمانی را به ادارات آموزشوپرورش کل کشور، سازمانها، دفاتر و دانشگاههای شهیدرجایی و فرهنگیان ابلاغ کرد.
🔸 متن بخشنامه ابلاغی از سوی علی اللهیار ترکمن به #شرح زیر است:
«در اجرای بند (ه) ماده 29 قانون خدمات کشوری، تصویر بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص انتصاب مشاوران در چارچوب پستهای مصوب سازمانی و پرهیز از صدور ابلاغ انشایی و یا ابلاغ داخلی، جهت اطلاع و اقدام لازم به پیوست ارسال میشود. رعایت مفاد بخشنامه و مسئولیت نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده بالاترین مسئول آن حوزه خواهد بود.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌀 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش معتقد است، #تمرکز_زدایی، کلید موفقیتهای راهبردی و مدیریتی در این وزارتخانه به شمار میآید.
🔸 علیرضا کاظمی در نشست مشترک شورای معاونان اداره کل و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اولین شرط موفقیت در کار، برنامهریزی راهبردی و تحولگراست.
او با تاکید بر اصل تفویض اختیار برای تحقق برنامهها و اقدامات، موفقیت در الگوهای مدیریتی را نیازمند واگذاری اختیارات از ستاد به صف و مدرسه دانست.
🔹 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اولویتبندی چالشها و مشکلات و یافتن راه حلهای جدید برای برونرفت از سختیها به عنوان اصل مهم مدیریتی یاد کرد و گفت:
سرمایهگذاری روی نیروی انسانی و داشتن معلمانی عاشق و توانمند از ضروریات دستگاه تعلیم و تربیت است.
🔸 کاظمی تربیت را مهمترین مولفه و رویکرد سند تحول بنیادین عنوان و خاطر نشان کرد:
مأموریت آموزش و پرورش ساخت انسانهایی اجتماعی است که دارای ابعاد مختلف شخصیتی هستند و معلم نیز در آن از ارکان مهم است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ #جدا کردن شهروندان خارجی از دانش آموزان ایرانی #ممنوع شد.
🔸 معاون آموزشی ابتدایی آموزش و پرورش:
🔹 در شیوه نامهای که به کل مدارس ارسال شده است ذکر شده که هیچگونه تبعیضی بین اتباع خارجی و ایرانی در فضای آموزشی نباید وجود داشته باشد.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ جای شگفتی است که سکّان کشتی آموزش و پرورش به یک #تندروی_سیاسی سپرده شود؛
6 تشکل فرهنگیان در نامهای به رئیسجمهور درباره #انتصاب_سرپرست_جدید آموزش و پرورش، #ابزار_نگرانی کردند.
در نامه آنها آمده است:
جناب آقای دکتر روحانی!
🔸 آموزش و پرورش به عنوان نهادی حساس و دیربازده، بیش از هر وزارتخانهای نیاز به ثبات مدیریت دارد آنهم مدیریتی فرهنگمدار و معلمانه اما متاسفانه در دوران ریاست جمهوری جنابعالی شاهد تزلزل و بیثباتی در مدیریت این دستگاه سرنوشتساز بودهایم.
🔹 چندان که ظرف مدت 6 سال، زمام امور تعلیم و تربیت نسل آینده را به سه وزیر و یک سرپرست سپردهاید! و طبعاً دامنه این تغییرات شتابزده به مدرسه کشیده شده و خانوادهها را از بی سر و سامانی اوضاع آموزش و پرورش نگران ساخته است و مکرراً شاهد بروز ناملایمات و حوادث زیانباری هستند که سرنوشت عزیزانشان را تهدید میکند.
🔸 آخرین تنشی که اخیراً بر پیکر مدیریت وزارت آموزش و پرورش وارده آمده، انتصاب فردی با پیشینه عملکردی کاملاً حزبی و سیاسی به سرپرستی این وزارتخانه است، فردی که وابستگیهای گروهی و سابقه گرایشهایش به سردمداران جریان فتنه و موضعگیریها و رفتارهای تند سیاسیاش همواره با اعتراضات فراوان و ایجاد تشنج در جامعه مواجه بوده است چندان که حتی در سمت معاونت سیاسی استانداری نیز مسئولان بالاتر دولت شما ایشان را تحمل نکردهاند.
🔹 همچنین لااقل میتوان گفت که موضعگیریهای نسنجیدهاش اتهام حمایت از برنامه 2030 را متوجه او ساخته است.
🔸 جناب آقای دکتر روحانی!
شما میدانید که مقام معظم رهبری همواره نسبت به حزبی و سیاسی شدن آموزش و پرورش هشدار دادهاند و مدیران این وزارتخانه را از رفتار گروهی و جناحی برحذر داشتهاند و از آن با تعبیر « سَمّ » یاد کردهاند لذا جای شگفتی است که سکّان کشتی هدایت 13 میلیون دانش آموز و راهبری یک میلیون معلم فرهیخته به یک تندروی سیاسی سپرده شود! فردی که در همان روزهای نخست سرپرستی، نشستی با «خانه احزاب» گروههای اصلاحطلب فرهنگی برگزار میکند و سخنگوی دولت جنابعالی در این جلسه خواستار حمایت احزاب فوقالذکر جهت معرفی ایشان به عنوان وزیر میشود.
🔹 جناب آقای رئیس جمهور!
تقاضا داریم به جامعه والامقام فرهنگیان از دریچه چند گروه سیاسی اصلاح طلب نگاه نکنید و نگذارید منزلت و مصلحت معلم، بیش از این قربانی مصالح سیاسی این گروهها شود؛ جامعه فرهنگیان که سالهاست تحقق عدالت و وعدههای انتخاباتی و مطالبات برحق خویش را به انتظار نشستهاند، نگران آن هستند که در قبال واگذاری بخشی از مطالباتشان در قالب نظام رتبهبندی، شاهد آن باشند کهآموزش و پرورش به یک حزب تمام عیار در ایام انتخابات آتی تبدیل شود و اهداف متعالی تربیت کودکان و نوجوانان کشور، تحت تاثیر منافع سیاسی و حزبی گروهی قدرت طلب زیرپا گذاشته شود.
🔸 ریاست محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی!
دوران مسئولیت شما به سرعت سپری میشود، نگذارید فاجعه بهرهبرداری ابزاری از معلم، دانشآموز و مدرسه، در راستای منافع قدرتطلبانه یک جریان سیاسی در دولت شما انجام و به نام شما تمام شود.
🔹 امید داریم فشارهای این جریان سیاسی، منجر به تکرار ماجرای شهردار سابق نشود و جنابعالی را به تائید انتصابی ناخواسته وادار نکند؛ یقین داشته باشید که در جمعیت میلیونی معلمان، شخصیتهای فرهیخته، آزاده و بیحاشیهای برای جانشینی شهیدان رجایی و باهنر وجود دارند.
🌀 کانون تربیت اسلامی،
جمعیت اسلامی فرهنگیان،
انجمن اسلامی فرهنگیان خراسان،
انجمن اسلامی فرهنگیان آذربایجان شرقی،
جمعیت اسلامی فرهنگیان حامی دولت اسلامی
و جمعیت اسلامی فرهنگیان عدالتخواه استان اصفهان.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیگیری زمین برای احداث دانشگاه فرهنگیان، گفت:
دانشگاه فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری #احداث می شود.
🔸 اقبال عباسی شامگاه شنبه در سومین شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در سالجاری اظهار داشت: یکی از رخدادهای مهم در چهارمحال و بختیاری تربیت معلم است که متأسفانه تصمیمگیرندگان در ۴۰ سال گذشته در آموزش و پرورش، آنطور که باید برای تأمین معلم همت نکردند و در مقطعی نیروهای خدماتی را به کارمند رسمی تبدیل کردند.
🔹 وی افزود:
اختصاص زمین مناسب برای احداث دانشگاه فرهنگیان یک تصمیم بسیار استراتژیک و اساسی برای استان است و این مهم هر چقدر عقب بافتد، استان نیز عقب خواهد افتاد زیرا وجود این دانشگاه برای استان در زمینه اشتغال و … یک نعمت محسوب میشود.
🔸 عباسی ادامه داد:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری تا حصول نتیجه پیگیر تأمین زمین برای احداث دانشگاه فرهنگیان در استان شود و اگر زمین از راه و شهرسازی تأمین نشد از زمینهای منابع طبیعی به این امر اختصاص داده شود.
🔹 وی بیان کرد:
ایجاد مدارس نمونه دولتی در مقطع اول متوسطه در شهرستان سامان و بن مانعی ندارد.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ #اختلاف دانشگاه فنی و حرفه ای با آموزش و پرورش؛
وزارت آموزش و پرورش هنوز ۱۵ درصد اسناد این دانشگاه را واگذار نکرده و این موضوع از طریق معاونت حقوقی وزارت علوم #پیگیری می شود.
🔸 ابراهیم صالحی عمران درگفتگو با خبرنگار #مهر درباره واگذاری اسناد املاک دانشگاه فنی و حرفه ای توسط وزارت آموزش و پرورش به این دانشگاه گفت:
همچنان اختلاف ما با آموزش و پروزش وجود دارد و این سندها هنوز به نام دانشگاه فنی و حرفه ای نشده است.
🔹 وی با اشاره به مقاومت وزارت آموزش و پرورش برای واگذاری ۴۰ ملک (۱۵ درصد) املاک متعلق به این دانشگاه انتقاد کرد و افزود:
این املاک در ۲۷ دانشکده قرار دارد و بر اساس قانون باید به دانشگاه واگذار شود، اما به دلیل ارزش اقتصادی این املاک وزارت آموزش و پرورش از ارائه اسناد آن خودداری میکند.
🔸 رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد:
واگذاری اسناد دانشگاه فنی و حرفه ای توسط وزارت آموزش و پرورش از طریق معاونت حقوقی وزارت علوم در حال پیگیری است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان، فاطمه مهاجرانی در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: «خراسان شمالی از ظرفیتهای فوقالعادهای در حوزههای مختلف برخودار است و این استان میتواند سرآغاز ایجاد ارتباط بین دانشگاهها و صنعت باشد.»
🔹 وی افزود: «جامعه هدف در حوزه استعدادهای درخشان کوچک و کارها مشخص و صرفا علمی است که در نظر داریم با اجرای طرح سمپاد مهارتی وارد حوزههای مهارتآموزی شویم.»
🔸 او درباره فراهم کردن سازوکارهای لازم برای توجه ویژه به فعالیتهای علمی مرتبط با سلولهای بنیادی، تجهیز یک پژوهشسرای دانشآموزی، تهیه منابع و ارائه آموزشهای مرتبط برای دانشآموزان علاقهمند و توجه به سمپاد مهارتی در استان خراسان شمالی تأکید کرد. در ادامه این دیدار محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی هم گفت: «به پیشنهاد رئیس مرکز استعدادهای درخشان کشور با توجه به کسب مدال طلای المپیاد سلولهای بنیادی از سوی دانشآموز شیروانی، خراسان شمالی میتواند به عنوان یک پایگاه برای مهارتهای تکنولوژیهای برتر در حوزه سلولهای بنیادی فعالیت کند.»
🔹 او افزود: «طرح دوم اجرای سمپاد مهارتی در مدارس استعدادهای درخشان خراسان شمالی به همراه چهار استان خراسان رضوی، همدان، خوزستان و البرز است که طبق این طرح متناسب با نیازهای صنعت استان رشتههای تحصیلی در این مدارس تدریس میشود.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 سرپرست وزارت آموزش و پرورش تمام پستها از معلمی تا مدیرکلی را #تجربه کرده است.
🔸 حسین #مقصودی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی به اظهارات اسدالله عباسی، نماینده رودسر درباره انتصاب سید جواد حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش واکنش #نشان داد.
🔗 گزارش تکمیلی 👇
🌐 pana.ir/news/923611
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌀 مهلت #ثبتنام کتابهای درسی #تمدید شد.
🔸 دانشآموزان دوره ابتدایی و متوسطه و دانشآموزان دوره اول متوسطه استعداد درخشان تا #16_تیر برای ثبتنام کتابهای درسی #مهلت دارند.
🔹 به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، ثبتنام #مجدد کتابهای درسی پایههای دوم تا ششم دوره ابتدایی، پایههای یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه و نیز کتابهای دوره تکمیلی ویژه دانشآموزان استعداد درخشان دوره اول متوسطه از روز گذشته #اول_تیر آغاز شده است و تا #شانزدهم_تیر ادامه دارد.
🔸 همچنین سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی برای ثبتنام کتابهای دانشآموزان پایه اول دوره ابتدایی و پایه دهم متوسطه بین روزهای 23 تیر تا 16 شهریور دوباره #فعال خواهد شد.
🔹 ثبتنام خرید کتابهای درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir انجام میشود.
🔸 کتابهای درسی دوره اول متوسطه (پایههای 7، 8 و 9) از طریق کتاب فروشیهای مجاز در #شهریور قابل دریافت است و نیاز به ثبتنام در سامانه #نیست.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💢 وزیر راه #خبر داد؛
با آموزش و پرورش برای ساخت #مسکن_فرهنگیان قرارداد امضا می کنیم.
🔸 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت دفاع طی امسال و سال آینده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی میسازد، میگوید به زودی برنامه احداث ۱۱۰ پروژه ساخت و ساز مسکن با حضور رئیس جمهوری کلید میخورد.
🔹 محمد اسلامی صبح امروز در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:
این ۱۰۰ هزار واحد جدای از ۴۰۰ هزار واحد در برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن است.
🔸 وی افزود:
این ۱۰۰ هزار واحد مسکونی دو ساله و طی سالهای ۹۸ و ۹۹ ساخته میشود.
🔹 به گفته وزیر راه و شهرسازی تا کنون احداث ۱۴۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحدمسکونی آغاز شده است.
🔸 وی خبر داد:
به زودی برنامه احداث ۱۱۰ پروژه ساخت و ساز مسکن در راستای برنامه اقدام ملی با حضور رئیسجمهوری کلید میخورد.
🔹 اسلامی تصریح کرد:
این ۱۰۰ هزار واحد مسکونی موضوع تفاهم نامه امروز، در اراضی نیروهای مسلح در چارچوب قانون و با اذن رهبر انقلاب ساخته میشود و مشمول تسهیلات رایج بخش مسکن و طیق مصوبات شورای پول و اعتبار خواهد بود؛ ۸۰ درصد هزینه ساخت به سازنده داده میشود که قابل انتقال به خریدار است.
🔸 وی گفت:
در سال ۹۷ بیش از ۵۴۵ هزار ازدواج ثبت شد که باید این ۴۰۰ هزار واحد در راستای تسهیل این تعداد ازدواج باشد.
🔹 اسلامی همچنین اعلام کرد:
#به_زودی با وزارت آموزش و پرورش برای ساخت #مسکن_فرهنگیان قرارداد #امضا میکنیم
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌸 نگاهی به #جايگاه "معلم" در برخي از كشورهاي جهان
📌 معلمان در تمام دنیا، از جایگاه ویژهای برخوردار هستند که در اینجا به بررسی نحوه گزینش و جایگاه معلمان در چند کشور جهان میپردازیم.
🔹 فنلاند؛
فنلاند، موفقترین کشور دنیا از نظر سیستم آموزشی است. معلمان این کشور از میان ١٠ درصد عالیترین فارغالتحصیلان ارشد دانشگاهها برگزیده میشوند. معلمان فنلاندی در طول یک روز فقط چهار ساعت به تدریس میپردازند و هر پانزده روز (ماهی دو بار) هم باید در کلاسهای آموزش ضمن خدمت شرکت کنند. شغل معلمی از شغلهای بسیار پر درآمد در کشور فنلاند است و تعداد زیادی از افراد متقاضی این شغل هستند. از نظر فنلاندیها تربیت نیروی انسانی یکی از مهمترین اهداف پیشرفت است و به همین علت هزینه برای آموزش و تربیت معلم را آیندهنگری برای پیشرفت کشورشان میدانند.
🔸 #ژاپن؛
ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم با هدف تربیت نیروی متخصص شروع به تربیت معلم کرد و با تأسیس دانشکدههای تربیت معلم، معلمان متخصص را به کلاسهای درس فرستاد تا با آموزش دانشآموزان بتواند آینده کشور خود را بسازد.
در ژاپن معلمان تنها با داشتن مدرک دانشگاهی نمیتوانند به عنوان معلم سر کلاس درس بروند و حتما باید در دورههای آموزش معلم شرکت کنند و پس از موفقیت در این دورهها کار خود را شروع میکنند. معلمان دارای درآمد نسبتا بالایی و از احترام و جایگاه ویژهای برخوردار هستند.
🔹 #کانادا؛
در کانادا پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، یک سال آموزش تخصصی جهت تدریس در مدارس ضروری است که پس از گذراندن این دوره میتوانند به مراکز آموزشی ایالت مورد نظر خود مراجعه کنند و در صورتی که دورههای گذرانده شده برای آن ایالت کافی باشد، میتوانند کار خود را شروع کنند.
دولت کانادا در تمام دوره کار معلمان در حال ارزیابی و سنجش است و به طور مداوم دورهها و کلاسهای مختلفی را برای معلمان برگزار میکند تا معلمان این کشور اطلاعات خود را بهروز کنند. حقوق معلمان کانادایی در ایالتهای مختلف متفاوت است.
🔸 #سنگاپور؛
در سنگاپور همه افرادی که متقاضی شغل معلمی هستند باید در مؤسسه ملی آموزش تحصیل کنند. این مؤسسه زیر نظر وزارت آموزش این کشور است و تمام بودجه تحصیل هم برعهده وزارت آموزش است.
حقوق معلمان در سنگاپور هماندازه حقوق بقیه شغلها است.
🔹 #کره_جنوبی؛
دو نوع مؤسسه در کره جنوبی به تربیت معلمان میپردازد:
١- مؤسسه تربیت معلمان برای دوره ابتدایی
٢- مؤسسه تربیت معلمان برای دورههای دبیرستانی
✍ غزل لطفي
✅ ارسالی از خانم سیده معصومه کنعانی
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian