eitaa logo
ن والقلم(کریمی)
450 دنبال‌کننده
824 عکس
2.3هزار ویدیو
225 فایل
جهت ارتباط با مدیر کانال از آی دی زیر استفاده کنید @Servant 🎤با ما همراه باشید : ڪاناݪ تࢪبیتـےو آموزشـے، همراه با خلاقیت (سازه ها و کاࢪدستـےها و بازےها و ...) دࢪمقطع ابتدایـے
مشاهده در ایتا
دانلود
13.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید یک والد آگاه وقتی فرزندش ناامید می شود چطور با او گفت و گو می کند .... ☜‌‌ن والقلم(کریمی)☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ┏━━━━━━┓🌸 ✿ ⃟ ⃟ @nonvalglm ┗━━━━🌸━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامِ زیبایِ ، با سیم و زر باید نوشت؛ خوب و عالی با عیاری معتبر باید نوشت برکتِ نان و نمک، از همتِ والای اوست این چنین گویم که نامش: «تاجِ سر، باید نوشت...🤍✨» 【☜‌‌ن والقلم(کریمی)☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌】 @nonvalglm 🌸⃟❤️჻ᭂ࿐✰
* کلمه ی تصویر 👆را حدس بزن * تست هوش ❀ஜ۩@nonvalglm۩ஜ❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدترین معلم عالم ؟ بهترین معلم عالم ؟   ☜‌‌ن والقلم(کریمی)☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ┏━━━━━━┓🌸 ✿ ⃟ ⃟ @nonvalglm ┗━━━━🌸━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیبا 🎙با اجرای گروه سرود نجم الهدی آقای فوق العاده ارادتم به تو زیاده😍 ╭┈────● ❚❚「♥️」 ╰┈➤ 🎼‌@nonvalglmㅤ‌‌‎‎‎‎‎‌‎‎‎‎‎‎‎
در سیستم آموزشی، تنها وظیفه ما آموزش دانش‌ها و مهارت‌ها نیست؛ بلکه فراهم کردن محیطی و که در آن کودکان با احساس رشد کنند نیز از اهمیت بالایی برخورداره. ⬅️ ایجاد حس امنیت حس امنیت، پایه سلامت روانی و جسمی کودکان است. وقتی کودکان احساس کنند از آن‌ها مراقبت می‌شود، اعتماد به محیط اطراف افزایش می‌یابد و با اطمینان بیشتری به کشف و یادگیری می‌پردازند. هر مربی وظیفه دارد از زورگویی و تمسخر و آسیب‌های روحی در حیاط مدرسه یا کلاس درس جلوگیری کند. ⬅️پادرمیانی موثر پادرمیانی موثر ،جلو دهنده از مشکلات آتی است. زمانی که کودکان وارد تعارض و نزاع می‌شوند، نیاز به دخالت و داریم. این کمک می‌کند تا با نظم و کنترل، به مهارت‌های و دست یابند. ⬅️همدلی و گوش دادن فعال استفاده از تکنیک‌های و ، اهمیت احساسات و تجربیات کودکان را نشان می‌دهد. ارائه بازخورد مثبت و هدایت به سمت راه‌حل‌ها، به جای تمرکز بر اشتباهات، اطمینان بخش است. شنیدن نگرانی‌ها و احساسات دانش‌آموزان درباره همکلاسی‌ها یا فشارهای تحصیلی، وظیفه‌ای است که بر عهده تک‌تک مربیان است تا حس امنیت و پادرمیانی را ایجاد کنند. 🪴مسئولیت ما : بر خوشحالی موقت ، مقدم است. ما وظیفه داریم محیطی فراهم کنیم که کودکان بتوانند با آسایش خاطر به یادگیری و رشد ادامه دهند. 📌کنار نشستن و بی تفاوتی به مشکلات ، احساس ناامنی و ناتوانی را در کودکان تقویت می کند .(کریمی) ☜‌‌ن والقلم(کریمی)☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ✿ ⃟ ⃟ @nonvalglm
♦️مشکلات ناشی از بی‌تفاوتی و بی توجهی نسبت به ایجاد : ⬅️احساس ناامنی در دانش‌آموزان وقتی کودکان احساس کنن که مراقبت نمی‌شن، و جایگزین اعتماد به محیط خواهد شد. دانش‌آموزانی که در معرض زورگویی قرار می‌گیرن و هیچ حمایتی نمی‌بینن، احساس ناامنی و بی‌اعتمادی به مدرسه پیدا خواهند کرد. ⬅️عدم کنترل بر هیجانات و رفتارها نبود نظارت و پادرمیانی موثر باعث می‌شه نتونن به‌درستی احساسات و رفتارهای خود رو کنترل کنن. دانش‌آموزانی که مورد آزار جسمی قرار می‌گیرن و کسی به کمک‌شون نمیاد، ممکنه به رفتارهای تهاجمی و خودتخریبی روی بیارن. ⬅️از دست دادن اعتماد به والدین و مربیان وقتی کودکان ببینن که هیچ کسی براشون کاری نمی‌کنه و به درستی محافظت نمی‌شن، اعتمادشون به بزرگ‌ترهای مورد علاقه‌شون کاهش پیدا می‌کنه. بچه‌هایی که تعارضات و مشکلاتشون بدون پادرمیانی و حمایت حل نمی‌شه، احساس می کنن به هیچ‌کس نمی‌تونن تکیه کنن. ⬅️مشکلات روانی و رفتاری بی‌توجهی به مشکلات و نیازهای کودکان می‌تونه منجر به مشکلات روانی مثل اضطراب و افسردگی بشه. بچه‌ای که بدون کنترل حرف زشت می زنه یا بازی‌ مناسبی نمی کنه، ممکنه دچار مشکلات جسمی و روانی زیادی بشه. 🪴مسئولیت ما به عنوان مربی و مسئول آموزشی ایجاد محیطی امن و حمایتگر هست. بی‌توجهی به این وظیفه تنها بر رشد عاطفی و روانی کودکان تأثیر منفی نمی‌ذاره، بلکه آینده جامعه رو نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. با همکاری و تلاش مداوم، می‌تونیم از این مشکلات جلوگیری کنیم .(کریمی) ☜‌‌ن والقلم(کریمی)☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ✿ ⃟ ⃟ @nonvalglm
ایجاد حس و مؤثر وظیفه اساسی ما مربی هاست. تنها و کافی نیست؛ نیاز به و داریم تا بهترین ارتباط را با دانش‌آموزان برقرار کنیم و در مواقع بحرانی برخورد مناسبی داشته باشیم. ⬅️مدیریت هیجان‌ها ، با یادگیری شیوه ی کنترل هیجانات ، احساسات دانش‌آموزان را مدیریت کنیم. ⬅️پادرمیانی مؤثر ،شیوه‌های نوین پادرمیانی و مدیریت تعارض را فرابگیریم. ⬅️ارتباط و همدلی ، آموزش‌های مرتبط با برقراری ارتباط مؤثر و همدلی. ⬅️مدیریت چالش‌ها، یادگیری مدیریت رفتارهای چالشی. 🔸مداخله در نزاع‌ها: این مهارت را توسعه دهیم تا نزاع‌ها را به‌درستی مدیریت کنیم. 🔸نقش‌های مثبت: برقراری نقش‌های مثبت و سالم در کلاس‌ها. 🔸مدیریت گروه‌ها: با روش‌های مدیریت کلان، نظم و انضباط را حفظ کنیم. 🪴تعهد ما به ایجاد محیطی امن و حمایتگر از طریق توانمندسازی و آموزش‌های مستمر تحقق می‌یابد. با دانش و مهارت‌های لازم، می‌توانیم به بهترین شکل نقش خود را ایفا کنیم و به دانش‌آموزان‌مان کمک کنیم تا با اعتماد و امنیت به رشد و یادگیری ادامه دهند.(کریمی) ☜‌‌ن والقلم(کریمی)☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ✿ ⃟ ⃟ @nonvalglm
📌مدیریت اختلاف نظر کودکان با تأکید بر نقاط قوت و مشترک‌ها📍 کودکان پر از انرژی و ایده‌های مختلف هستند و گاهی این تفاوت‌ها منجر به اختلاف نظر می‌شود. به جای اینکه بگیم تو همیشه با همه فرق داری ، این چه نظری بود ، بیخیال کوتاه بیا ، و بیا تا بهت بگم نظر تو ... ، کی اول نظر داده ، رای با اکثریته و .... و تمرکز بر اختلاف‌ها کنیم، می‌توانیم با تأکید بر و ، محیطی مثبت و سازنده ایجاد کنیم. مثال‌ها: ⬅️چند نفر از بچه ها در کلاس می‌خواهند فوتبال در زمین بازی کنند و چند نفر دیگر به فوتبال دستی علاقه‌مند هستند. مربی پس از اینکه به هر دو نظر احترام می‌گذارد و احساسات بچه ها را به رسمیت می‌شناسد، به آن‌ها می‌گوید: «می‌دانم که همه شما می‌خواهید لحظات خوبی داشته باشید و از این ساعت لذت ببرید. بیایید با هم کاری کنیم که همه خوشحال باشند.» 🪴سپس مربی به نقاط قوت و مشترک‌ها تأکید می‌کند: «ما همه دوست داریم بازی کنیم و وقت خوبی را با هم بگذرانیم. چطور است ابتدا فوتبال دستی بازی کنیم و بعد به زمین فوتبال برویم؟ به این ترتیب، همه شما می‌توانید از فعالیت‌هایی که دوست دارید لذت ببرید.» ⬅️ علی می‌خواهد فوتبال بازی کند و نازنین می‌خواهد نقاشی بکشد. 🪴تأکید بر نقاط قوت و مشترک‌ها : «علی، تو در فوتبال بازی کردن خیلی مهارت داری و نازنین، نقاشی‌های تو هم جالب و جذابند. بیایید بعد از بازی، با هم نقاشی‌هایی درباره بازی‌مان بکشیم. این‌طوری هر دوی شما می‌توانید از فعالیت‌هایی که دوست دارید لذت ببرید و در کنار هم وقت بگذرانید ⬅️سارا می‌خواهد پروژه‌ای درباره فضا انجام دهد و امیر می‌خواهد پروژه‌ای درباره حیوانات انجام دهد. 🪴تأکید بر نقاط قوت و مشترک‌ها : «سارا، تو اطلاعات زیادی درباره فضا داری و امیر، تو در شناخت حیوانات بسیار ماهری. چطور است پروژه‌ای انجام دهیم که به هر دو موضوع بپردازد؟ به این ترتیب، هر دوی شما می‌توانید دانش و مهارت‌های خود را نشان دهید و یک پروژه علمی جذاب داشته باشید.» ⬅️مریم می‌خواهد به پارک برود و رضا می‌خواهد به موزه. 🪴تأکید بر نقاط قوت و مشترک‌ها : «مریم، تو عاشق طبیعت هستی و رضا، تو عاشق تاریخ و هنر. بیایید ابتدا به پارک برویم و سپس از موزه دیدن کنیم. به این ترتیب، هر دوی شما می‌توانید از فعالیت‌هایی که دوست دارید لذت ببرید و وقت خوبی را با هم بگذرانیم.» تأکید بر و به کودکان کمک می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه با دیگران همکاری کنند و به نتایج مثبتی دست یابند. با این روش، آنها نه تنها می‌کنند، بلکه یاد می‌گیرند که اختلاف نظرها را به فرصتی برای یادگیری و رشد تبدیل کنند. توجه : راهکارهایی که داده شد را می توانید با شیوه ی حل مسئله بین کودکان بهش برسید . ☜‌‌ن والقلم(کریمی)☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ✿ ⃟ ⃟ @nonvalglm