13.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فرزند_پروری
ببینید یک والد آگاه وقتی فرزندش ناامید می شود چطور با او گفت و گو می کند ....
#اعتماد_به_نفس
#استقلال #امیدواری
#کانال☜ن والقلم(کریمی)☞
┏━━━━━━┓🌸
✿ ⃟ ⃟ @nonvalglm
┗━━━━🌸━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامِ زیبایِ #پدر،
با سیم و زر باید نوشت؛
خوب و عالی
با عیاری معتبر باید نوشت
برکتِ نان و نمک،
از همتِ والای اوست
این چنین گویم که نامش:
«تاجِ سر، باید نوشت...🤍✨»
#روز_پدر
#کانال【☜ن والقلم(کریمی)☞】
@nonvalglm
🌸⃟❤️჻ᭂ࿐✰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تربیت_مربی
بدترین معلم عالم ؟
بهترین معلم عالم ؟
#معلم #معلم_برتر
#کانال☜ن والقلم(کریمی)☞
┏━━━━━━┓🌸
✿ ⃟ ⃟ @nonvalglm
┗━━━━🌸━━━┛
48.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نماهنگ زیبا
🎙با اجرای گروه سرود نجم الهدی
آقای فوق العاده
ارادتم به تو زیاده😍
╭┈────● ❚❚「♥️」
╰┈➤ 🎼@nonvalglmㅤ
#فرزندپروری
در سیستم آموزشی، تنها وظیفه ما آموزش دانشها و مهارتها نیست؛ بلکه فراهم کردن محیطی #امن و #حمایتگر که در آن کودکان با احساس #امنیت رشد کنند نیز از اهمیت بالایی برخورداره.
⬅️ ایجاد حس امنیت
حس امنیت، پایه سلامت روانی و جسمی کودکان است. وقتی کودکان احساس کنند از آنها مراقبت میشود، اعتماد به محیط اطراف افزایش مییابد و با اطمینان بیشتری به کشف و یادگیری میپردازند.
هر مربی وظیفه دارد از زورگویی و تمسخر و آسیبهای روحی در حیاط مدرسه یا کلاس درس جلوگیری کند.
⬅️پادرمیانی موثر
پادرمیانی موثر ،جلو دهنده از مشکلات آتی است. زمانی که کودکان وارد تعارض و نزاع میشوند، نیاز به دخالت #سریع و #هدفمند داریم. این کمک میکند تا با نظم و کنترل، به مهارتهای #تعدیل_هیجانها و #حل_مسائل دست یابند.
⬅️همدلی و گوش دادن فعال
استفاده از تکنیکهای #همدلی و #گوش_دادن_فعال، اهمیت احساسات و تجربیات کودکان را نشان میدهد. ارائه بازخورد مثبت و هدایت به سمت راهحلها، به جای تمرکز بر اشتباهات، اطمینان بخش است. شنیدن نگرانیها و احساسات دانشآموزان درباره همکلاسیها یا فشارهای تحصیلی، وظیفهای است که بر عهده تکتک مربیان است تا حس امنیت و پادرمیانی را ایجاد کنند.
🪴مسئولیت ما : #امنیت بر خوشحالی موقت ، مقدم است. ما وظیفه داریم محیطی فراهم کنیم که کودکان بتوانند با آسایش خاطر به یادگیری و رشد ادامه دهند.
📌کنار نشستن و بی تفاوتی به مشکلات ، احساس ناامنی و ناتوانی را در کودکان تقویت می کند .(کریمی)
#کانال☜ن والقلم(کریمی)☞
✿ ⃟ ⃟ @nonvalglm
♦️مشکلات ناشی از بیتفاوتی و بی توجهی نسبت به ایجاد #امنیت:
⬅️احساس ناامنی در دانشآموزان
وقتی کودکان احساس کنن که مراقبت نمیشن، #اضطراب و #نگرانی جایگزین اعتماد به محیط خواهد شد. دانشآموزانی که در معرض زورگویی قرار میگیرن و هیچ حمایتی نمیبینن، احساس ناامنی و بیاعتمادی به مدرسه پیدا خواهند کرد.
⬅️عدم کنترل بر هیجانات و رفتارها
نبود نظارت و پادرمیانی موثر باعث میشه نتونن بهدرستی احساسات و رفتارهای خود رو کنترل کنن.
دانشآموزانی که مورد آزار جسمی قرار میگیرن و کسی به کمکشون نمیاد، ممکنه به رفتارهای تهاجمی و خودتخریبی روی بیارن.
⬅️از دست دادن اعتماد به والدین و مربیان
وقتی کودکان ببینن که هیچ کسی براشون کاری نمیکنه و به درستی محافظت نمیشن، اعتمادشون به بزرگترهای مورد علاقهشون کاهش پیدا میکنه. بچههایی که تعارضات و مشکلاتشون بدون پادرمیانی و حمایت حل نمیشه، احساس می کنن به هیچکس نمیتونن تکیه کنن.
⬅️مشکلات روانی و رفتاری
بیتوجهی به مشکلات و نیازهای کودکان میتونه منجر به مشکلات روانی مثل اضطراب و افسردگی بشه. بچهای که بدون کنترل حرف زشت می زنه یا بازی مناسبی نمی کنه، ممکنه دچار مشکلات جسمی و روانی زیادی بشه.
🪴مسئولیت ما به عنوان مربی و مسئول آموزشی ایجاد محیطی امن و حمایتگر هست. بیتوجهی به این وظیفه تنها بر رشد عاطفی و روانی کودکان تأثیر منفی نمیذاره، بلکه آینده جامعه رو نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. با همکاری و تلاش مداوم، میتونیم از این مشکلات جلوگیری کنیم .(کریمی)
#کانال☜ن والقلم(کریمی)☞
✿ ⃟ ⃟ @nonvalglm
ایجاد حس #امنیت و #پادرمیانی مؤثر وظیفه اساسی ما مربی هاست.
تنها #انگیزه و #تعهد کافی نیست؛ نیاز به #آموزش و #تجهیز داریم تا بهترین ارتباط را با دانشآموزان برقرار کنیم و در مواقع بحرانی برخورد مناسبی داشته باشیم.
⬅️مدیریت هیجانها ، با یادگیری شیوه ی کنترل هیجانات ، احساسات دانشآموزان را مدیریت کنیم.
⬅️پادرمیانی مؤثر ،شیوههای نوین پادرمیانی و مدیریت تعارض را فرابگیریم.
⬅️ارتباط و همدلی ، آموزشهای مرتبط با برقراری ارتباط مؤثر و همدلی.
⬅️مدیریت چالشها، یادگیری #تکنیکهای مدیریت رفتارهای چالشی.
🔸مداخله در نزاعها: این مهارت را توسعه دهیم تا نزاعها را بهدرستی مدیریت کنیم.
🔸نقشهای مثبت: برقراری نقشهای مثبت و سالم در کلاسها.
🔸مدیریت گروهها: با روشهای مدیریت کلان، نظم و انضباط را حفظ کنیم.
🪴تعهد ما به ایجاد محیطی امن و حمایتگر از طریق توانمندسازی و آموزشهای مستمر تحقق مییابد. با دانش و مهارتهای لازم، میتوانیم به بهترین شکل نقش خود را ایفا کنیم و به دانشآموزانمان کمک کنیم تا با اعتماد و امنیت به رشد و یادگیری ادامه دهند.(کریمی)
#کانال☜ن والقلم(کریمی)☞
✿ ⃟ ⃟ @nonvalglm
#فرزند_پروری
📌مدیریت اختلاف نظر کودکان
با تأکید بر نقاط قوت و مشترکها📍
کودکان پر از انرژی و ایدههای مختلف هستند و گاهی این تفاوتها منجر به اختلاف نظر میشود.
به جای اینکه بگیم تو همیشه با همه فرق داری ، این چه نظری بود ، بیخیال کوتاه بیا ، و بیا تا بهت بگم نظر تو ... ، کی اول نظر داده ، رای با اکثریته و ....
و تمرکز بر اختلافها کنیم، میتوانیم با تأکید بر #نقاط_قوت و #مشترکها، محیطی مثبت و سازنده ایجاد کنیم.
مثالها:
⬅️چند نفر از بچه ها در کلاس میخواهند فوتبال در زمین بازی کنند و چند نفر دیگر به فوتبال دستی علاقهمند هستند. مربی پس از اینکه به هر دو نظر احترام میگذارد و احساسات بچه ها را به رسمیت میشناسد، به آنها میگوید: «میدانم که همه شما میخواهید لحظات خوبی داشته باشید و از این ساعت لذت ببرید. بیایید با هم کاری کنیم که همه خوشحال باشند.»
🪴سپس مربی به نقاط قوت و مشترکها تأکید میکند:
«ما همه دوست داریم بازی کنیم و وقت خوبی را با هم بگذرانیم. چطور است ابتدا فوتبال دستی بازی کنیم و بعد به زمین فوتبال برویم؟ به این ترتیب، همه شما میتوانید از فعالیتهایی که دوست دارید لذت ببرید.»
⬅️ علی میخواهد فوتبال بازی کند و نازنین میخواهد نقاشی بکشد.
🪴تأکید بر نقاط قوت و مشترکها :
«علی، تو در فوتبال بازی کردن خیلی مهارت داری و نازنین، نقاشیهای تو هم جالب و جذابند. بیایید بعد از بازی، با هم نقاشیهایی درباره بازیمان بکشیم. اینطوری هر دوی شما میتوانید از فعالیتهایی که دوست دارید لذت ببرید و در کنار هم وقت بگذرانید
⬅️سارا میخواهد پروژهای درباره فضا انجام دهد و امیر میخواهد پروژهای درباره حیوانات انجام دهد.
🪴تأکید بر نقاط قوت و مشترکها :
«سارا، تو اطلاعات زیادی درباره فضا داری و امیر، تو در شناخت حیوانات بسیار ماهری. چطور است پروژهای انجام دهیم که به هر دو موضوع بپردازد؟ به این ترتیب، هر دوی شما میتوانید دانش و مهارتهای خود را نشان دهید و یک پروژه علمی جذاب داشته باشید.»
⬅️مریم میخواهد به پارک برود و رضا میخواهد به موزه.
🪴تأکید بر نقاط قوت و مشترکها :
«مریم، تو عاشق طبیعت هستی و رضا، تو عاشق تاریخ و هنر. بیایید ابتدا به پارک برویم و سپس از موزه دیدن کنیم. به این ترتیب، هر دوی شما میتوانید از فعالیتهایی که دوست دارید لذت ببرید و وقت خوبی را با هم بگذرانیم.»
تأکید بر #نقاط_قوت و #مشترکها به کودکان کمک میکند تا یاد بگیرند که چگونه با دیگران همکاری کنند و به نتایج مثبتی دست یابند.
با این روش، آنها نه تنها #احساس_ارزشمندی میکنند، بلکه یاد میگیرند که اختلاف نظرها را به فرصتی برای یادگیری و رشد تبدیل کنند.
توجه : راهکارهایی که داده شد را می توانید با شیوه ی حل مسئله بین کودکان بهش برسید .
#تربیت_مربی
#کانال☜ن والقلم(کریمی)☞
✿ ⃟ ⃟ @nonvalglm