eitaa logo
نــــــــــورنــما
2.5هزار دنبال‌کننده
198 عکس
148 ویدیو
10 فایل
💠 مجموعه #نـــــــــورنــما لا تعادوا الایام فتعادیکم با روزها دشمنی نورزید که به دشمنی با شما برمیخیزند. ارتباط با مدیر کانال @aghs13 ارتباط با ادمین @sarbazaman کانال ما در تلگرام @noornama2 پیج اینستاگرامی @noornamaferagh1
مشاهده در ایتا
دانلود
[ برخورد امام زمان با کلیدداران کعبه ] قُلْ لَهُمْ قَالَ لَكُمْ أَبُو جَعْفَرٍ كَيْفَ بِكُمْ لَوْ قَدْ قُطِعَتْ أَيْدِيكُمْ وَ أَرْجُلُكُمْ وَ عُلِّقَتْ فِي اَلْكَعْبَةِ ثُمَّ يُقَالُ لَكُمْ نَادُوا نَحْنُ سُرَّاقُ اَلْكَعْبَةِ فَلَمَّا ذَهَبْتُ لِأَقُومَ قَالَ إِنَّنِي لَسْتُ أَنَا أَفْعَلُ ذَلِكَ وَ إِنَّمَا يَفْعَلُهُ رَجُلٌ مِنِّي . ... به ايشان(کلیدداران کعبه)بگو كه: ابو جعفر به شما پيغام داد، چگونه خواهيد بود اگر دستها و پاهايتان بريده شود و در كعبه آويخته گردد، سپس به شما گفته شود: فرياد كنيد كه ما دزدان كعبه‌ايم؛ پس هنگامى كه خواستم برخيزم فرمود: البته من خود آن كار را نمى‌كنم، بلكه آن را مردى از خاندان من انجام خواهد داد. غیبت نعمانی ص ۲۳۶ اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب شناسی مهدوی ‌| کفایة الأثر علی بن محمد خزار قمی رازی این کتاب روایات اهل تسنن و شیعه که بیانگر تعداد جانشینان پیامبر است را جمع آوری نموده و در گوشه هایی از روایات به مقوله ی مهدویت و وجود نازنین امام زمان علیه السلام نیز اشاره شده است و بنابراین این کتاب خاصا در مورد امام زمان علیه السلام تألیف نشده است. - انگیزه نگارش: ابن خزار می گوید: «فإن الذی دعانی إلی جمع هذه الأخبار عن الصحابة و العترة الأخبار فی النصوص علی الٱئمة الأبرار أنی وجدت قوما من ضعفاء الشیعة و متوسطیهم فی العلم متحیرین فی ذلک متعجرفین...» آنچه مرا به جمع آوری این اخبار از صحابه و عترت برگزیده در نص بر امامان نیکوکار ترغیب کرد، این بود که گروهی از شیعیان را دیدم که به لحاظ علمی، ضعیف یا در حد متوسط بوده و در این باره سرگردان و گلایه مند بودند و از شبهات زیاد شکایت داشتند و گروه های معتزلی مذهب نیز برای مشتبه ساختن امر و معکوس جلوه دادن حقیقت، مخالفان را یاری می کردند»(کفایة الأثر ص ۶۴) و ایشان در جای دیگر همین کتاب می گوید: «و لولا أن قصدی فی إیراد هذه الأخبار إثبات الحجة لا غیر لأوردت أضعافها، ولکن کرهت التطویل إذ الحجة ثابته.. » اگر هدف من در بیان این اخبار، تنها اثبات حجت نبود، چندین برابر آن را ذکر می کردم؛ ولی از طولانی شدن آن کراهت داشتم، زیرا با همین احادیث هم حجت ثابت است(کفایة الأثر ص 409) - ساختار کتاب: در این کتاب ۱۸۹ روایت در ۳۸ باب به ترتیب اسامی افراد نقل شده است. - اهمیت و اعتبار کتاب: علامه مجلسی می گوید: «کتاب کفایه، کتابی شریف است که مانند آن در امامت تألیف نشده است و این کتاب و مؤلفش در اجازه ی علامه حلی و دیگران ذکر شده اند»(بحار ج ۱ ص۲۶ و ۲۹). این کتاب همچنین از آن جهت مهم است که روایات متعددی را از انحصار ائمه در عدد دوازده ذکر کرده است و ابطال کننده ی همه ی مدعیان دروغینی است که این عدد را کم و یا زیاد می کنند. اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درهای شهر علم به دست تو باز شد اسلام پایِ مکتب تو سرافراز شد🏴 🖤 اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
[روایت نامعتبر و بلکه جعلی در کوه خضر] کامل این روایت چنین است: «در آخرالزمان مهدی بیرقش را در قم برمی افرازد و سپس به کوه سفید می رود، این کوه سفید کنار دهی بنام جمکران است که مسجدی در آنجا قرار دارد و مهدی از آنجا می آید» 📍این روایت در کتاب عصر ظهور نقل شده و برخی سخنوران نیز به آن استناد کرده و بلکه مدعی آن شده اند؛ بطوری که یکی از این عزیزان، متعلق این روایت را مسجد سلیمان خوانده است و به اهالی این منطقه بشارت می دهد که مهدی به اینجا خواهد آمد! در حالی که اصل این روایت در کتاب انوارالمشعشعین آمده و ما نتوانستیم طریقی که این روایت از آن نقل شده است را بیابیم. برخی از محققین همانند آقای محمد شهبازیان این روایت را جعلی خوانده اند و انگیزه ی جعل آن را هم قمی بودن نویسنده ی کتاب عنوان کرده اند! 📍متاسفانه نشر این روایت، باعث سوء استفاده برخی از مدعیان دروغین نیز شده است، مانند علیرضا پیغان که با استناد به این روایت می گوید: ما دو قائم داریم؛ یک قائم قمی که من هستم و یک قائم دیگر که در مکه است. او مدعی بود که امام زمان علیه السلام از دنیا رفته و در جمکران دفن شده اند و امام سیزدهم هم در اصفهان زندگی می کند و خودش هم بعنوان امام چهاردهم در قم است. علیرضا پیغان سال ۷۱ ادعای خود را آغاز کرد و در نهایت سال ۸۹ اعدام شد. اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسلام و لباس وارونه(۶) شهید مطهری، مقصود امیرالمؤمنین علیه السلام، از لباس وارونه را چنین بیان می دارد که آنها هم این لباس اسلام را دارند و هم ندارند! و نتیجه ی چنین لباسی این است که اسلام هست؛ ولی این اسلام، اسلام بی خاصیت و بی اثر است، اسلامی که دیگر نمی تواند حرکت بدهد و نمی تواند بصیرت بدهد؛ بلکه مثل یک درخت پژمرده آفت زده‌ای می‌شود که سرِ پا هست اما پژمرده و افسرده، برگ هم اگر دارد برگ‌های‏ پژمرده با حالت زار و نزار است... و بالاخره این اسلامی است که نه مرده است و نه زنده است: «لایموتُ فیها وَ لایحْیی‏» (احیای تفکر اسلامی ص ۱۰۰ و ۱۰۱) و مانند کودک بی بصیری می ماند که در گهواره ی مادر آرام گرفته و به خواب رفته و هر گاه قصد بیداری کند، این گهواره بیشتر تکان می خورد و همین‌طور او را در این حالت نگه می دارد. مادری که به ظاهر دلسوز است ولی به قصد انحراف تکان می دهد تا آنکه برای همیشه دیده فرو بندد. و در مقابل، کافر مرده است: «الکافر میت» و کسی از حیات واقعی برخوردار است که اولا لباس تقوا بر تن دارند: «لباسه التقوی» و ثانیا سخنان پیامبر را شنیده و تبعیت کرده: «یا ایهَا الَّذینَ امَنُوا اسْتَجیبوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسولِ اذا دَعاکمْ لِما یحْییکمْ‏» و نهایتا به آن عمل کرده است: «و ثمرته العمل»؛ یعنی میوه ی چنین اسلامی، جنبش و حرکت در مسیر صحیح است. و اینگونه مسلمان واقعی، حیات دار و با لباس درست است که می تواند به زمین نیز حیات بدهد: «أن الله یحیی الأرض بعد موتها» و امام کاظم علیه السلام در تفسیر این آیه می فرماید: «لیس یحییها بالقطر ولکن یبعث الله رجالا فیحیون العدل فتحیی الأرض لاحیاء العدل» مراد از حیات نزول باران نیست، بلکه خدا مرادانی(که خود حیات دارند) برمي انگیزد تا عدل را زنده کرده و در نتیجه با احیای عدالت، زمین زنده می شود؛ یعنی ثمره ی عدالت هم آبادانی زمین خواهد بود: «ما عُمّرت البلدان بمثل العدل» اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
[نابودی اسرائیل توسط ایران] اخیرا روایتی منتشر شده است که مفاد آن، نابودی اسرائیل توسط کسانی است که به فارسی می گویند: "بکش بکش" و از این روایت استفاده می کنند که اسرائیل توسط ایران نابود می شود. 📍این روایت ابدا نام معصومی را در خود ندارد و در واقع نقل پسر ابوهریره از پدرش، از علی بن ابی طلحه است که می گوید: «یدخلون دمشق برایات سود عظام، فیقتلون فیها مقتلة عظیمة، شعارهم بکش بکش» با پرچم های سیاه بزرگ وارد دمشق شده و کشتاری عظیم می کنند و شعارشان(به فارس) بکش بکش است. 📍پس این روایت نقل معصوم نیست و در کتاب الفتن(ج ۱ ص ۲۰۷) نقل شده که برای ما قابل اعتنا نیست و متن روایت هم آن را مربوط به دمشق سوریه کرده است(نه اسرائیل) و از همه مهم تر، بنظر می رسد که این روایت بعلت انگیزه های سیاسی ساخته و ایجاد شده است. 📍استاد رسول جعفریان با بیان چنین روایاتی می گوید: «بسیاری از آنچه به عنوان علائم ظهور نقل می شود، نقل هایی است که در اطراف برخی از اتفاقات سیاسی شکل گرفته است. برخی از اینها همزمان با حادثه ساخته شده تا مردم جذب آن حرکت شوند»(مهدیان دروغین ص ۳۰) و ایشان همینطور، خاصا روایت فوق را می آورد و می گوید: «تاریخ این روایت، مربوط به ورود عباسیان و کشتاری است که به فرماندهی عبدالله بن علی عباسی از امویان و هواداران آنان کردند»(مهدیان دروغین ص ۳۱) 📍آیت الله نجم الدین طبسی در درس خارج مهدویت خویش، اثبات می کنند که تا قبل از ظهور، یهود صاحب حکومت می شود و این حکومت از بین می رود و اینگونه ما را از استناد به چنین روایاتی بی نیاز می کند. اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا