⚡️⚡️نشست بررسی گزارش های راهبردی
بسم الله الرحمن الرحیم
احتراما به اطلاع طلبه های مدرسه اقامه(مرحله کتابت) می رساند که بنابر اعلام قبلی صبح فردا(سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷) از ساعت ۹ صبح الی ۱۸ عصر اولین جلسه بررسی گزارش های راهبردی ۶ گانه در شهر قم برگزار می شود.
قم- دائره پژوهش ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
#گزارش_راهبردی
#مرحله_کتابت
@olgou4
⚡️تعاریف جدید فقه الحیات
در مسئله حیات، مسئله پیشگیری از بیماری و مسئله نسخه به تعریف های جدید استظهاری و فقهی دست یافته ایم...
حجت الاسلام علی کشوری-قم -۲۵ بهمن ۱۳۹۷
#فقه_الحياة
#تعریف_جدید_پیشگیری
#تعریف_جدید_نسخه
@olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ نقد غیر علمی، سطحی و پر از مغالطه سایت انتخاب به فعالیت های فرهنگستان علوم اسلامی/ چرا دست جریان اعتدال خالی از برهان و استدلال است؟!
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
@olgou4
⚡️⚡️ تکرار: یادداشت کوتاه حجت الاسلام علی کشوری درباره نطق امروز آقای دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز چهارشنبه ۲۹-۶-۱۳۹۶/ نطق روحانی درون متناقض بود
بسم الله الرحمن الرحیم
بعد از استماع سخنرانی جناب دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در روز چهارشنبه مورخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ به نظرم رسید تا نکته ای را درباره این سخنرانی -البته با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی- مطرح کنم:
در نطق جناب دکتر روحانی دو دسته مفهوم و دو دسته اصطلاحات به ظاهر هماهنگ وجود داشت؛ از یک طرف ایشان دنیا را دعوت به اعتدال و صلح و همکاری و پرهیز از خشونت و به اصطلاح رکیک به بازی برد برد دعوت نمود و از سوی دیگر آینده بشریت را در قالب مفاهیم توسعه پایدار و به اصطلاح متوازن همچون انعقاد قراردادهای بین المللی و بهبود فضای حاکم بر کسب و کار و اصلاح مداوم قواعد حکمرانی شرکتها و... تصویر نمود...
اساسا این مشکل توسعه گرایان وطنی و بین المللی است که متوجه ریشه بودن مفاهیم توسعه غربی برای تضاد و جنگ و نابرابری و سایر انواع محرومیت های انسانی نیستند؛ به عبارت بهتر با اجرای سیاست های توسعه غربی روابط انسانی به چالش کشیده می شود و رذائل اخلاقی مانند لذت جوئی و حرص و ظلم و رقابت بر سر دنیا گسترش می یابد ودر فضای گسترش رذائل و خبائث انتظار توسعه صلح و آرامش و همزیستی، افسانه ای بیش نیست.
علی کشوری؛ دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی
قم مقدس- چهارشنبه ۲۹ذوالحجه ۱۴۳۸ مصادف با ۲۹ شهریور۱۳۹۶
#توسعه_محرومیت_زاست
@olgou4
دیدار با جمعی از فضلاء و فعالین فکری فرهنگی شهر اصفهان/جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷/مدرسه علمیه چهارباغ
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
@olgou4
👌 مشهد میزبان نشست تخصصی تبیین الگوی پیشرفت ۵۰ سال آینده انقلاب اسلامی/ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷؛ آستان قدس رضوی...
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#نظریات_بخشی_الگوی_پیشرفت_اسلامی
@olgou4
⚡️ حسن السؤال از طلاب مدرسه اقامه
👌لغت افتتاح در وثوق صدوری را چه می دانید؟ لغت افتتاح را سند می دانید، یا لغت افتتاح را ایفای نقش در فرآیند هدایت و یا اتکاء به علم مبتنی بر اشراف؟!
👌لطفا پاسخ های خود را به صورت استظهاری بنویسید و به دائره پژوهش ارسال کنید.
#فقه_الحياة
#فقه_التقدیر
#فقه_النظام
#وثوق_صدور_تکاملی
#بیان_مبتنی_بر_انفتاح
@olgou4
⚡️دفاع آینده...
در مباحثات مرتبط با دفاع آینده نظامی از سنجههای جدید برای ارزیابی سطح آمادگی دفاعی ارائه می کنیم...
حجت الاسلام علی کشوری-قم - دوم اسفند ۱۳۹۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#دفاع_آینده
@olgou4
50.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ طبقه بندی روایات و آیات مرتبط با حیات در ۷ دسته/ جلسه چهارم سلسله نشست های نقد و بررسی مفهوم حیات در علوم زیستی و طب شیمیائی/ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#تعریف_جدید_حیات
#سند_توسعه_پایدار_۲۰۳۰
@olgou4
https://eitaa.com/olgou4
⚡️⚡️۱۲ سؤال درباره سند توسعه پایدار ۲۰۳۰(گزارش اول سال ۱۳۹۷)
👌در مجموع درباره اسناد بین المللی ۱۲ سؤال مطرح شده است و بازخوانی این سؤالات ابعاد هجوم اسناد بین المللی به هویت شیعی و چگونگی مقابله با آن (الگوی جدید نگهبانی از نظام) را واضح می کند.
👌مهمترین این سؤالات، سؤال چهارم است. در سؤال چهارم شکل اجرای این اسناد مورد واکاوی قرار می گیرد. معمولا نخبگان در مقام نقد اسناد بین المللی به محتوای غلط اسناد بین المللی ارجاع می دهند؛ ولی هدف اصلی در مباحثات مطرح در الگوی جدید نگهبانی از نظام، بررسی شکل اجرای اسناد بین المللی است.
👌شکل اجرای اسناد بین المللی با هدف تصمیم سازی در کشورهای میزبان اسناد طراحی شده است و این یعنی نفوذ فکری سازمان ملل در همه کشورها و گسترش حکومت سازمان ملل در ایران....
👌شکل اجرای اسناد بین المللی در بخش های مختلفی از اسناد بین المللی مانند بخش ۱۷ سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ و بیانیه اینچئون تشریح شده و یکی از ارکان آن، پیشنهاد بازخوانی یک کتاب مرجع در کشورهای میزبان سند است. سازمان ملل در قالب کتب مرجع خود، نظریات و مفاهیم متناسب با نظام سرمایه داری را -تحت عناوینی زیبا- در جهان ترویج می کند....
حجت الاسلام علی کشوری - قم - ۳ اسفند ۱۳۹۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#سند_توسعه_پایدار_۲۰۳۰
#هجوم_اسناد_بین_المللی
@olgou4
⚡️⚡️ ۸ سؤال درباره محرومیت زدائی ( گزارش دوم سال ۱۳۹۷)
👌 در مجموع درباره چگونگی محرومیت زدائی(نظریه تَعَرُّف) ۸ سؤال اصلی مطرح شده است. ۲ سؤال به واکاوی ریشه های ایجاد محرومیت در ایران و جهان می پردازد. ۳ سؤال چگونگی محرومیت زدائی را تشریح می کند و ۳ سؤال مهارت های مورد نیاز برای افراد فعال در حوزه محرومیت زدائی را تبیین می کند.
👌 در بخش مربوط به شناسائی عوامل محرومیت زا با سه دسته عامل شامل: ۱- قوانین محرومیت زا (مانند قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع)، ۲- نظریات محرومیت زا (مانند نظریه توانمند سازی و کاهش فقر سازمان ملل) و ۳- فرهنگ های محرومیت زا (مانند تمایل عمومی به پذیرش مشاغل اداری) روبرو هستیم.
👌 نظریه تَعَرُّف در بخش تبیین چگونگی مقابله با محرومیت؛ جلوگیری از تضعیف روابط انسانی را شاهراه مقابله با محرومیت می داند. در نظریه تَعَرُّف ساختار روابط انسانی و چگونگی تکامل روابط انسانی در ۱۲ بخش موضوع مباحثه است. بهینه شدن رابطه انسان با امام، بهینه شدن رابطه انسان با معلم، بهینه شدن رابطه انسان با همسر و فرزندان و اعضای خانواده، بهینه شدن رابطه انسان با همسایه، بهینه شدن رابطه انسان با رفیق، بهینه شدن رابطه انسان با افراد در موضوع تجارت، بهینه شدن رابطه انسان با افراد در مسئله تولید و... از جمله مصادیق روابط انسانی برطرف کننده فقر و محرومیت در جامعه است.
👌 البته مهمترین مباحثات نظریه تَعَرُّف به تبیین مهارت های مورد نیاز برای فرد فعال در این حوزه می پردازد. مهارت های مورد نیاز برای محرومیت زدائی در قالب سه سؤال بحث شده است که مهمترین آنها مهارت "ارتباطات اقامه ای" برای فرد محرومیت زدا است. یکسان انگاری ارتباطات اقامه ای با لابی گری های سیاسی و تعاملات فرهنگی، آفتی بزرگ برای رفع محرومیت در کشور است. ارتباطات اقامه ای با قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا به دست می آید...
حجت الاسلام علی کشوری- قم - ۳ اسفند ۱۳۹۷
#نظریه_تَعَرُّف
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#ارتباطات_اقامه_ای
@olgou4
⚡️ بازخوانی اجمالی نظریات مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی در اسفند ۱۳۹۷/ با ما همراه باشید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
@olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هجوم اسناد بین المللی به سبک زندگی درست....
#هجوم_اسناد_بین_المللی
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#سند_توسعه_پایدار_۲۰۳۰
@olgou4
جلسه مقدماتی الگوی ساخت نظامات اسلامی.pdf
845.1K
👌 متن کامل جلسه مقدماتی تبیین الگوی ساخت (الگوی نظام سازی اسلامی) / قم ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
#فقه_هدایت
#فقه_البیان
#الگوی_ساخت
#پیشخوان_نشست
@olgou4
⚡️⚡️ ۵ سؤال درباره چگونگی تحول در حوزه ها (گزارش سوم سال ۱۳۹۷)
👌 سؤال اول درباره چگونگی تحول در حوزه ها (نظریه مدرسه اقامه)، بررسی تفاوت های تبلیغ دین و اقامه دین است؟! اگر سخن از اقامه دین گفتیم و آن را متفاوت با تبلیغ دین به شکل فعلی دانستیم؛ در گام دوم سخن از "شکل اقامه دین" هم موضوعیت می یابد.
👌به صورت طبیعی کسی که قائل به اقامه دین است به استنباط "شکل اقامه" هم می پردازد. بر اساس دیدگاه استظهاری و فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی؛ "شکل اقامه" شامل ۴ بخشِ ۱- مدیریت خبر ۲- مدیریت تضارب ۳- مدیریت کتابت و ۴- مدیریت نمونه سازی است. در مجموع این چهار موضوع به "تحریک وعاء فکر مخاطب" مدد می رساند.
👌البته بعد از تبیین "شکل اقامه" سه پرسش دیگر شامل ۱- تاثیر زمان و مکان بر اقامه دین؟ و ۲- بررسی میزان توانائی و کفایت قواعد فعلی اجتهاد مانند قواعد لفظیه در استنباط مسائل مرتبط با اقامه؟ و ۳- قواعد مدیریت مدرسه اقامه کدام است؟ سؤال های بعدی محسوب می شوند....
حجت الاسلام علی کشوری- قم - ۴ اسفند ۱۳۹۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#نظریه_مدرسه_اقامه
@olgou4
⚡️⚡️ ۵ سؤال در باره آموزش و پرورش آینده (گزارش چهارم سال ۱۳۹۷)
👌درباره آموزش و پرورش آینده ۵ سؤال مطرح کرده ایم. بررسی معایب آموزش و پرورش فعلی، تبیین ویژگی های آموزش و پرورش آینده، تبیین اقدام اول در تحقق آموزش و پرورش آینده، تشریح نقشه گام اول تحقق آموزش و پرورش آینده و چگونگی مقابله با بخش چهارم سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ محورهای پنج گانه نظریه آموزش و پرورش آینده است.
👌 تغییر در هدف آموزش و پرورش از "تربیت تکنیسین برای بخش خدمات و تولید" به "تربیت انسان" و تغییر در ماهیت علم از "نگاه بیکنی" به "العلم سلطان" و تغییر در روش آموزش و پرورش از "ارزیابی های حفظ محور" به "ارزیابی های فکر محور" سه ویژگی مهم آموزش و پرورش آینده است.
👌تحول در ساختار آموزش و پرورش از یک "سیستم آموزشی" به "خانواده های متکفل تربیت" ؛ مهمترین محور نظریه آموزش و پرورش آینده است. ارتقای کیفیت آموزش و پرورش بدون توجه به اختیارات و امکانات خانواده امکان ندارد.
👌تشریح نقشه ۵ بخشی تحقق آموزش و پرورش آینده به محوریت خانواده؛ بخش کاربردی نظریه آموزش و پرورش آینده است؛ که تبیین آن برای نخبگان، تحول در آموزش و پرورش فعلی را تسریع می کند.
حجت الاسلام علی کشوری- قم - ۴ اسفند ۱۳۹۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#نظریه_آموزش_و_پرورش_آینده
@olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ بازخوانی اجمالی نظریات مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی در اسفند ۱۳۹۷/ با ما همراه باشید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
@olgou4
⚡️ساختار نظریه تَعَرُّف
نظریه تَعَرُّف دارای سه بخش پژوهش (تکامل روابط انسانی)، بخش پرورش (مقابله با عوامل محرومیت زا) و بخش پردازش(طرح های طیبات، قُری و....) است.
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#نظریه_تَعَرُّف
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ حسن السؤال از طلاب مدرسه اقامه
👌 در الگوی جدید نگهبانی از نظام، بخش پژوهش نظریه را با تکیه بر "موضوع جهت ساز"، بخش پرورش نظریه را با تکیه بر "پایه سؤال" و بخش پردازش نظریه را با تکیه بر "پایه تصمیم" شرح دهید؟
#الگوی_جدید_نگهبانی_از_نظام
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#سند_توسعه_پایدار_۲۰۳۰
#فقه_النظام
@olgou4
👌 نشست تخصصی با موضوع روابط انسانی ناپایدار، محور افول آمریکا/ پنج شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷/ پژوهشگاه فقه نظام
#توسعه_محرومیت_زاست
@olgou4
⚡️تأملات
👌۵ دسته تعریف در علوم مختلف و فلسفه وجود دارد که در تعارض با قواعد تقدیر شکل گرفته اند.
👌از جمله این تعاریف متعارض تعریف حرکت در مکاتب فلسفی مختلف و تعریف پایه بیوتکنولوژی مبتنی بر بیان کنندگی وراثت توسط ژن می باشد....
حجت الاسلام علی کشوری ۷ اسفند ۱۳۹۷- قم
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#فقه_التقدیر
#تعریف_ناقص_از_حرکت
@olgou4