19-الگوی فقهی ارزیابی غذا.pdf
27.68M
👌پیشخوان نشست های تخصصی تبیین الگوی فقهی ارزیابی غذا / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ در محل خبرگزاری حوزه های علمیه
#الگوی_فقهی_ارزیابی_غذا
#کدکس_آلیمنتاریوس
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
⚡️کم حوصلگی برخی دوستان طب اسلامی، به آینده سلامت کشور ضربه می زند/ جمع زیادی در حال پرسش از الگوی جدید طبی هستند!
👌بعد از حدود یک سال از داستان جهانی کرونا، نیاز به تحول در مفاهیم پایه پزشکی -خصوصاً- تحول در سیاست گذاری حوزه سلامت، بیشتر از گذشته درک می شود. بسیاری از مردم و نخبگان جستجو درباره الگوی جدید طبی را آغاز کرده اند.......
👌آیا ما در حوزه علمیه قم به پرسش های این جریان جستجوگر، پاسخ عمیق خواهیم داد؟ آینده سلامت در ایران و منطقه وابسته به پاسخگوئی عمیق جریان طب اسلامی در این شرایط است و افراد کم حوصله در این جریان، بیشترین ضربه را به آینده سلامت کشور خواهند زد...
حجت الاسلام علی کشوری- در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - بامداد روز شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - قم
#نظام_سازی_فقهی
#طب_اسلامی
@olgou4
4_5812330575402372185.mp3
13.99M
🔉پرونده بازخوانی چالش های تأسیس سازمان تعلیم و تربیت کودکان در خبر ساعت ۱۴ رادیو ایران - جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
#تعلیم_و_تربیت_کودکان
@olgou4
👌نشست تخصصی معرفی اجمالی الگوی فقهی ارزیابی غذا روز پنج شنبه از ساعت ۱۹ برگزار می گردد.
#نظام_سازی_فقهی
#الگوی_فقهی_ارزیابی_غذا
#کُدِکس_آلیمنتاریوس
@olgou4
⚡️اظهارات ضد توسعه نخست وزیر مجارستان
اظهارات ضد توسعه ویکتور اوربان در محضر امام خامنه ای/ «توسعه»، معیارهای گذشتهی غرب را در حوزههای اخلاق، سیاست و دین در معرض فروپاشی قرار داده
http://nro-di.blog.ir/1394/09/10
#توسعه_محرومیت_زاست
@olgou4
⚡️فقه الخلق به بررسی ویژگی های عمومی و اختصاصی اشیاء می پردازد!
👌همانطور که قبلاً عرض کرده بودیم؛ یکی از ابواب فقه هدایت، فقه الخلق است. در فقه الخلق از ویژگی های اشیاء -با روش تحقیق فقهی- بحث می شود و این بحث ها به دو دسته بحث عمومی مرتبط با اشیاء و بحث های اختصاصی هر گروه از اشیاء تقسیم می شود.
👌به عنوان مثال وقتی درباره ویژگی های عمومی اشیاء بحث می کنیم؛ با عناوینی مانندِ زکات و نمو اشیاء، اجل و فوت اشیاء، طهارت اشیاء، قلب و فهم اشیاء، سببیت اشیاء و... روبرو هستیم. همچنین در مباحثات فقه الخلق درباره ویژگی های اختصاصی هر گروه از اشیاء هم بحث می شود. بحث از ویژگی های کوه ها، چشمه ها، درختان، کواکب، ملائکه، ریاحین و... از جمله این مباحثات هستند..
👌شایان ذکر است که اولین بسته از محصولات "فقه الخلق" در قالب "جدول تسخیر" ارائه شده است؛ که در قالب ۱۵ گروه خاصیت های نهایی اشیاء را تبیین می کند. مباحثات جدول تسخیر، به شکل گیری نوع جدیدی از تصرف در عالم کمک می کند؛ که عوارضِ تصرفات پوزیتویستی عنصر پایه را ندارد.
👌مباحثات فقه الخلق در مقایسه با مطالعات پوزیتویستی عنصر پایه -مانند جدول تناوبی عناصر- و مباحثات فلسفی احکام کلی وجود قرار دارد.
حجت الاسلام علی کشوری- در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - قم مبارک
http://nro-di.blog.ir/1399/11/13-2
#نظام_سازی_فقهی
#فقه_الخلق
@olgou4
پیشخوان نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری-مرداد1398.pdf
26.89M
👌پیشخوان نشست های تخصصی نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری - ۱ مرداد ۱۳۹۸ - قم مبارک
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#طب_اسلامی
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
هدایت شده از النّموذج الإسلامي للتقدّم
لا تدوم النظرة الجزئية غير الشاملة إلى مسألة بناء الحضارة و سوف تنحلّ في الرؤى الموجودة.
التصرّف في العالم على أساس "الشيء" هو البنية التحتية لصنع الحضارة الإسلامية قبل ظهور المنجي(مقابل الحضارة الغربية المبنية على أساس جدول الدوري للعناصر)
امتلاك رؤية شاملة هي #المسألة_الأولى في مسار بناء الحضارة الإسلامية، ونفس هذا الموضوع، لاينافي منح الأولوية لبعض المسائل الخاصة في ميدان العمل.
بناء على هذا الأصل، اقترحنا عدة #نظريات_فقهية لعشرات المسائل الحضارية و تتكوّن نقطة انطلاق كل هذه النظريات من مجموعة من #الأسئلة_الجذرية.
إحدى المسائل الحضارية، هي مسألة المكاسب، ودراستها العميقة تتوقف على الإجابة عن خمس أسئلة:
١: ماهو #التصنيف الفقهي للمهن؟
٢:ماهو #نموذج_الإنتاج من المنظور الفقهي؟
٣: ماهو النموذج الفقهي #للسوق، وماهي كيفيته؟
٤: ماهو #تعريف_النقد، وماهي الفائدة المترتّبة على عقود المبادلة في الفقه الإسلامي؟
٥: لماذا ليس مسموحا لنا بتقوية #الكفار من خلال عملية التجارة، وكيف يتمّ ذلك؟
إحدى المسائل الحضارية الأخرى هي مسألة #التعليم_والتربية ونجيب عن خمسة أسئلة أساسية من أجل دراستها فقهيّاً:
١: ماهي الإشكالات الرئيسية في عملية التربية والتعليم في الوقت الراهن؟
٢: ماهي #محاور_بناء_التربية والتعليم المستقبلية؟
٣: كيف نرفع #دور_الأسرة في التربية والتعليم المستقبلية؟
٤: على أساس #أيّة_علوم نكتب محتوى التعليم والتربية المستقبلية؟
٥: ماهي الأركان التي ترسم #خريطة_حماية_الدولة لعملية التربية والتعليم التي تدور حول الأسرة ؟
تصميم نموذج جديد لحل الخلافات في العلاقات الإنسانية يمثّل مسألة حضارية أخرى وندرس خمسة أسئلة رئيسية أخرى بغية الحصول على تحليل صحيح لنموذج حل الخلافات:
١: ماهي جذور #نشوء_الاختلاف والجريمة؟
٢: ماهي هيكلية الأعمال الوقائية من الجريمة في الإسلام؟(#هيكلية_العبرة)
٣: كيف نحيي دور الأسرة و دور #الحَكَم_الأسري(سورة النساء ٣٥)
٤: ماهو دور معرفة الأشخاص بعضهم البعض في الوقاية من الجريمة؟
٥: ماهي التأثيرات المترتبة على العقوبات الفقهية مثل القصاص مقارنةً مع العقوبات الحديثة؟(نظرية الوقاية البنيوية الإسلامية من الجريمة)
واحدة من المسائل الحضارية الأخرى هي إحياء مكانة #العريف. عريف كل قوم يقوم بجمع المعلومات الحضارية. تساعدنا المعلومات الحياتية في الحضارة الإسلامية على دراسة وضعية الأسرة في النظام الاجتماعي.
هناك خمسة أسئلة أساسية في هذا الباب أيضاً. القسم الأول من وظائف العريف في الحيّ السكني هو إحياء المعلومات الأسرية وما يتعلّق #بشجرة_النسب_ وهي المعلومات التي تمنح الهوية للأشخاص_ بدلاً عن المعلومات السجلّية الموجودة
إحدى المسائل الحضارية الأخرى هي تحليل #الخصوصيات_النهائية للأشياء. إذا وُسِّع محتوى #جدول_التسخير الفقهي في المجتمع_ الذي يشرح الميزة النهائية للأشياء على أساس منهج البحث الفقهي _ سيستغني الناس في قضاء حوائجهم عن المعلومات المبنية على أساس العناصر مثل المعلومات الناقصة في #الجدول_الدوري_للعناصر وسيبدأ عصر التصرفات البشرية على مبنى مفهوم "الشيء" مقابل التصرفات على أساس "العنصر"( جدول التسخير الفقهي )
#نص_الخبر 👇
http://nro-di.blog.ir/1399/11/13
سماحة الشيخ علي كشوري
مدير مدرسة الهداية
#مدينة_قم المقدسة
مسجد جمكران/ مجمّع "ياوران حضرة المهدي(أرواحنا فداه) للثقافة والتعليم"
٥،٦،٧ جمادي الثانية ١٤٤٢
@alnamuzaj_aleslami
⚡️تبیین اجمالی استراتژی فقهی تولید و صنعت/دوگانه بخش خصوصی یا بخش دولتی؟! معیوب است!
👌عمده کارشناسان اقتصاد در معایبِ تصدی بخش دولتی و مدح بخش خصوصی بحث کرده اند. درباره این دوگانه غلط نکاتی را مطرح می کنم:
👌اول اینکه: به دلیل عدم رعایتِ شاخصه های مهمی مانند "مناسب بودن فاصله محیط کار با خانه کارگر"، " اولویت مشاغل غیر استخدامی بر مشاغل استخدامی"، " مجموعه استاندارهای غذای طیب"، " کاهش ساعت کار به یک چهارم ساعات روزانه" و... الگوی بخش خصوصی و الگوی بخش دولتی بر ضد روابط انسانی صحیح عمل می کنند و الگوئی مناسب برای کسب و کار جمهوری اسلامی محسوب نمی شوند. (رجوع شود به شاخصه های فقهی کسب و کار در مقایسه با شاخصه های سازمان جهانی کار)
👌دوم آنکه: به دلیل "غیر قابل اغماض" بودن چالش برای روابط انسانی، الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی، الگوی تولید غیر متمرکز و محله ای و خانگی است. در الگوی تولید غیر متمرکز -که در بخش کشاورزی، غذا و سایر صنایع قابلیت تحقق دارد- کیفیت بیشتر، قیمت ارزانتر و حفظ محیط زیست؛ بهتر تأمين مي شود (رجوع شود به استراتژی فقهی صنعت و تولید)
👌سوم اینکه: پیشران اصلی برای گسترش کسب و کارهای خانگی را بازخوانی آموزشهای فقهی مرتبط با کسب و کار و راه اندازی بازارهای موقت می دانیم. از نظر ما حکومت ها باید هزینه های تجارت، را با ساخت بازارهای موقت صفر کنند و با این اقدام میل به تجارت را عمومی نمایند. (رجوع شود به الگوی فقهی تجارت و بازار)
👌چهارم آنکه: به بخش های اقتصادی صدا و سیما توصیه می کنم؛ که بر اساس شاخصه های فقهی کسب و کار از مدیران دولتی و صاحبان بخش خصوصی پرسشگری و مطالبه گری نمایند. طراحی سوال بر اساس شاخصه های فقهی کسب و کار، یکی از زیرساخت های ایجاد زیست بوم خانگی و محله ای و غیر متمرکز است.
حجت الاسلام علی کشوری- تبیین استراتژی فقهی صنعت و تولید - در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - پنج شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - قم مبارک
⚡️لینک خبر:
http://nro-di.blog.ir/1399/11/16
#نظام_سازی_فقهی
#استراتژی_فقهی_تولید_و_صنعت
@olgou4
👌با کُدِکس آلیمنتاریوس در چهار محور اساسی اختلاف نظر داریم....
❓سازمان غذا و دارو را به تبعیت از الگوی فقهی ارزیابی غذا دعوت می کنم.
#الگوی_فقهی_ارزیابی_غذا
#نظام_سازی_فقهی
#کُدِکس_آلیمنتاریوس
@olgou4
رادیو قرآن .mp3
3.4M
👌خبر رادیو قرآن درباره اشکالات سازمان تعلیم و تربیت کودکان از حیث شکل و محتوا....
#تعلیم_و_تربیت_کودکان
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4