هدایت شده از نشر الأخبار العربية
1_1285055019.pdf
197.5K
رسالة حجة الإسلام علي كشوري
مدير مدرسة الهداية الفقهية
إلى #السيد_مقتدى_الصدر
زعيم التيار الصدري حول أخطار #الجامعة_الأمريكية ببغداد
هذه الجامعة تسعى إلى تربية النخب العراقية ومسئولي البلاد وفق القيم الأمريكية
@nashrol_akhbar
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌به فضل الهی: نشست تخصصی تبیین نظریه فقهی سیاست خارجی قبل از ظهور در مقایسه با نظریه سازه انگاری روز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح در شهر مبارک قم برگزار می گردد.
🗞پیشخوان نشست:
https://nro-di.blog.ir/1400/02/07
#نظام_سازی_فقهی
#سیاست_خارجی_قبل_از_ظهور
#نظریه_سازه_انگاری
@olgou4
سلام و ادب و احترام
به فضل الهی تا دقایقی دیگر نشست تخصصی سیاست خارجی قبل از ظهور به صورت زنده برای علاقه مندان به گفتگوهای فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی از کانال الگوی پیشرفت اسلامی به آدرس @olgou4 پخش خواهد شد!
#نظام_سازی_فقهی
#سیاست_خارجی_قبل_از_ظهور
#نظریه_سازه_انگاری
@olgou4
👌بسته مستشاری و مشورتی جمهوری اسلامی در ارائه به کشورهای منطقه جغرافیائی ظهور بايد تکامل یابد!
#منطقه_جغرافیایی_ظهور
#سیاست_خارجی_قبل_از_ظهور
#نظریه_سازه_انگاری
@olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌به فضل الهی: نشست تخصصی تبیین نظریه فقهی سیاست خارجی قبل از ظهور در مقایسه با نظریه سازه انگاری روز
⚡️نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور پنج سرفصل بحثی دارد!
👌در سرفصل اول نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور : به تبیین دلایل تأسیس و معرفی روایات و آیات مطرح در باب فقهی نفی سبیل پرداخته می شود. معرفی اجمالی نظریات بخشی این باب، مانند "الگوی جدید نگهبانی از نظام" و "نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور"، بخش دیگری از محتوای سرفصل اول است. (منابع نظریه)
👌سرفصل دوم نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور به نقد و بررسی مبانی هستی شناسی و معرفت شناسی نظریه سازه انگاری در قالب پنج پرسش می پردازد.
👌در سرفصل سوم این نظریه به واکاوی دلایل پیدایش صلح و جنگ در روابط بین الملل می پردازیم. از منظر فقه اختلال در روابط انسانی سیزده گانه، ریشه اصلی پیدایش جنگ و تنظیم روابط انسانی ریشه پیدایش صلح محسوب می شود. در این بخش در معنای قاعده فنی سبیل تدبر بیشتری صورت می پذیرد. (بخش تعریف نظریه)
👌سرفصل چهارم این نظریه به تبیین عوامل تاثیرگذار بر روابط انسانی اختصاص دارد. کفر و نفاق بیشترین "اختلال در روابط انسانی" را ایجاد می کند و بالتبع بیشترین تاثیر را بر ایجاد جنگ خواهد داشت. ایمان هم بیشترین تاثیر را بر تنظیم روابط انسانی دارد و بالتبع عامل پیدایش صلح و ایمنی است. (بخش تصویر نظریه )
👌سرفصل پنجم "نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور"، "منطقه جغرافیائی ظهور" یا منطقه اصلی درگیری دستگاه ایمان با دستگاه کفر و نفاق را تشریح می کند و الگوی ارائه مشورت و حمایت مستشار ی از مردم این منطقه را ترسیم می کند. ( بخش تصمیم نظریه)
حجت الاسلام علی کشوری - نشست تخصصی تبیین نظریه فقهی سیاست خارجی قبل از ظهور - چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - مسجد جمکران - پلاک ۳۱۳
🗞لینک خبر:
https://nro-di.blog.ir/1400/08/19
#نظام_سازی_فقهی
#نظریه_سیاست_خارجی_قبل_از_ظهور
#نظریه_سازه_انگاری
@olgou4
🎞 فیلم کامل نشست حوزه های علمیه و مسائل تمدنی:
https://www.aparat.com/v/soQPK
#نشست_دوره_ای_اساتید
#مرکز_مدیریت_حوزه
#جریان_های_تمدنی
@olgou4
🎥 فیلم: تبیین موانع اربعه رشد گفتگوهای تمدن اسلامی در حوزه علمیه قم را از اینجا دریافت کنید.
#نظام_سازی_فقهی
#مسائل_تمدنی
@olgou4
سیاست خارجی قبل از ظهور - ۱۹ آبان ۱۴۰۰.mp3
43.14M
🔉صوت نشست تخصصی تبیین نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور- جمکران پلاک ۳۱۳ - چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸۰ دقیقه
🗞متن کامل پیاده جلسه:
https://nro-di.blog.ir/1400/08/21
#نظام_سازی_فقهی
#سیاست_خارجی_قبل_از_ظهور
#نطریه_سازه_انگاری
@olgou4
👌با الگوی تجمع های پی در پی، نظام سازی در حوزه سلامت و در هیچ حوزه دیگری تحقق پیدا نمی کند....
#الگوی_صحیح_نظام_سازی
#پروتکل_های_فقهی_مدیریت_کرونا
#نقد_و_اخراج_سازمان_بهداشت_جهانی
@olgou4
⚡️برخی از دروس مدرسه تمدنی هدایت
#نظریه_فقهی_تأويب
#الگوی_فقهی_ساخت
#جدول_فقهی_تسخیر
#جعبه_فقهی_شخصیت
#مقررات_فقهی_ساختمان
#الگوی_فقهی_ارزیابی_غذا
#جدول_معرفی_اسماء_الهی
#مدیریت_شهری_محله_محور
#الگوی_فقهی_مدیریت_روستا
#جدول_معرفی_روابط_انسانی
#جهت_حرکت_انقلاب_اسلامی
#الگوی_جدید_نگهبانی_از_نظام
#پول_اعتباری_و_طرح_جایگزین
#هوش_مصنوعی_و_طرح_جایگزین
#پروتکل_های_فقهی_مدیریت_کرونا
#الگوی_فقهی_روایت_میراث_فرهنگی
#نظریه_سیاست_خارجی_قبل_از_ظهور
#نظریه_چرخه_چهار_بخشی_تحریک_فکر
#الگو_های_سه_گانه_جانمایی_نظریات_فقهی
#استراتژی_های_سه_گانه_علم_در_جمهوری_اسلامی
#نقشه_جدید_علم_و_فنآوری_متناسب_با_الگوی_پیشرفت
تذکر : تمدن اسلامی با گفتگوهای محدود آخر هفته و برگزاری نشست های هم اندیشی در قم محقق نمی شود. تمدن سازی؛ نیازمند درس و بحث دائمی در حوزه علمیه قم است.
#نظام_سازی_فقهی
#طبقه_بندی_فقهی_علوم
@olgou4
⚡️ورود در دومین چهلوارهی انقلاب اسلامی که با آغاز سدهی جدید هجری شمسی همزمان شده است، نگاهی نو، آسیبشناسانه و روزآمدساز، به مجموعهئی از زیرساختهای تمدنی را ضروری میسازد.
🗞متن کامل حکم انتصاب اعضای جدید شورای انقلاب فرهنگی
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=48989
پی نوشت: از همه طلبه های مدرسه هدایت تقاضا می شود: با توجه به تاکید ویژه امام خامنه ای بر ضرورت آسیب شناسی زیرساخت های تمدنی در دومین چهلواره انقلاب اسلامی، برای ارائه جواب عمیق به دو پرسش ۱- چیستی زیرساخت های تمدنی؟ و ۲- چگونگی رفع آسیب از زیرساخت های تمدنی؟ بررسی های اولیه را انجام بدهند.
#آسیب_شناسی_زیر_ساخت_های_تمدنی
#حوزه_علمیه_و_مسائل_تمدنی
@olgou4
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
32.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید| اثر طرح سوالات فنی و علمی، کمتر از اثر تجمع نیست
🔺حجت الاسلام علی کشوری،دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی:
بنده این سوال را مشخصا از #نشست_دوره_ای_اساتید می پرسم:
🛎 بعضی که مورد انتقاد ما هم هستند، بر مبنای تجمعات می خواهند نقدشان را به گوش مسئولان برسانند.
📎 گمان نمی کنم با این شیوه، صدا به مسئولان برسد.
🛎 وقتی سوالات کارشناسی در مورد پدیده های مدرن مطرح می شود آیا این می تواند مضر به اطمینان فقیه باشد یا نه؟
🛎 در بعضی از کشورها بیش از 20 دز واکسن پیش بینی شده است.
🛎 ضعف #نظام_سلامت در مقابله با یک بیماری ساده❗️ به نام #کرونا آشکار شده است.
🔴مگر قرار نبود با #واکسیناسیون، ایمنی جمعی ایجاد شود، پس چرا زمزمه آغاز پیک ششم کلید خورده است؟
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| تحلیل مسائل تمدنی، بخشی از سواد حوزوی می باشد!
🔺 حجت الاسلام علی کشوری:
حرف هایی از #نشست_دوره_ای_اساتید در مورد شیوه تحصیل در حوزه شنیده می شود، از جمله اینکه طلبه ها باید "ملا"تر شوند ولی عملا هیچ توجهی به مباحث تمدنی ندارند.
🔹 کمتر برنامه ای در #صداوسیما می بینم که در آن برای جا انداختن یک مفهوم از #سند2030 تلاش نشده باشد!
📎 فیلم کامل نشست، در صفحه آپارات #صدای_حوزه:
aparat.com/v/soQPK
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| اسلامی شدن علوم از یک طبقه بندی جدید شروع شود
🔺حجت الاسلام علی کشوری:
🛎 چرا طبقه بندی های علوم به سه بخش؛ پایه، تجربی و انسانی به چالش کشیده نمی شود؟
🛎 آیا این تقسیم بندی منشا دینی دارد؟
📎از بزرگان حوزه و حتی فرهنگستان هم در جلسات خصوصی این سوالات را مطرح کردم ولی بنده را لایق جواب دادن ندانستند...
🔺تا زمانی که #حوزه_علمیه، طبقه بندی #بِیکنی از طبقه بندی علوم را می پذیرد، نمیتواند ورود صحیح و تامی به #مسائل_تمدنی داشته باشد.
متن کامل نشست در سایت صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=31624
فیلم کامل نشست در صفحه آپارات #صدای_حوزه:
https://www.aparat.com/v/soQPK/
🆔 @sedayehowzeh
معرفی دروس مدرسه فقهی هدایت ۲۹ آبان ۱۴۰۰.mp3
40.77M
❓دروس مدرسه تمدنی هدایت شامل چه بحث هائی می شود؟/ ۴۰ دقیقه
📚توضیحات ضروری استاد کشوری درباره آینده گفتگوهای فقهی در حوزه علمیه قم
#نظام_سازی_فقهی
#دروس_مدرسه_هدایت
@olgou4
👌نقد و بررسی بسته شاخصه های ارزیابی مسکن (پیشنهادِ ستاد راهبری معماری حوزه) و معرفی پرسش های اصلی مقررات فقهی ساختمان - چهار شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - مرکز مدیریت حوزه های علمیه
#مقررات_فقهی_ساختمان
#الگوی_معیوب_آپارتمان
#دار_واسعه
@olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌فقه بر پایه کدام مفهوم صنعت و تکنولوژی را راهبری و مدیریت می کند؟ / تعریف "تصرف شئ پایه" چیست؟
👌سرفصل دوم گفتگوهای جدول تسخیر به تبیین تعریف از "تصرف شیء پایه" می پردازد؛ که راجع به آن بحث خواهیم کرد. ما معتقدیم تصرفاتش بشر در عالم باید به محوریت شناسایی خاصیت اشیاء باشد و اصطلاحاً تصرف بشر باید "شیء پایه" باشد.
👌در سرفصل دوم، ابعاد این مسأله را بحث می کنم. دوستانی که پیشخوان های این نشست را مطالعه فرموده اند: می دانند "تصرف شیء پایه" در مقابل "تصرف عنصر پایه" قرار دارد. الان بشر وقتی می خواهد در طبیعت تصرف کند؛ تصرفش مبتنی بر شناسایی خاصیت عناصر است؛ که شما مجموعه ای از این عناصر را در "جدول تناوبی عناصر" می بینید.
👌به عنوان مثال دیگر در بیوتکنولوژی به محوریت عنصر ژن وارد بحث می شوید. در واقع در رشته های دانشگاهی مرتبط با بیوتکنولوژی درباره برخی از عناصر [تشکیل دهنده اشیاء] بحث شده است. همچنین در فیزیک ذرات بنیادین درباره اجزای درونی الکترون، نوترون و پروتون بحث شده است. شناسایی عنصر، ده ها رشته دانشگاهی دارد و ما در مجموع ایده "تصرف شیءپایه" را در مقابل "ایده تصرف عنصر پایه" مطرح کرد ه ایم؛ که تفاوت ها و مزیت های آن را شرح می دهم.
👌این سرفصل دوم بحث است. به نظرم این ایده، بحث قابل توجهی خواهد بود و سرنوشت تکنولوژی و صنعت را متحول می کند و در واقع فقه [ از طریق معرفی خاصیت های نهایی اشیاء] یک افق جدیدی را برای تکنولوژی و صنعت پیشنهاد می کند.
حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه هدایت) -نشست تخصصی تبیین جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر/ سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹/ مسجد جمکران- پلاک ۳۱۳
🗞لینک خبر:
https://nro-di.blog.ir/1400/08/30
#نظام_سازی_فقهی
#جدول_فقهی_تسخیر
#جدول_تناوبی_عناصر
@olgou4
👌نشست تخصصی "تبیین الگوی بهره برداری" از هوش مصنوعی چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ از ساعت ۷:۴۵ دقیقه صبح در محل پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی شهر کاشان برگزار می گردد.
🗞پیشخوان نشست:
https://nro-di.blog.ir/1400/02/20-2
#هوش_مصنوعی_و_طرح_جایگزین
#نظام_سازی_فقهی
#روابط_انسانی
@olgou4
⚡️از منظر فقه یک شئ چگونه به وجود می آید؟
👌مباحثِ سرفصل پنجم جدول فقهی تسخیر، بسیار مهم و مغفول است. محتوای آن در آیات و روایات و منابع اولیه موجود است؛ ولی در گفتگوهای امروز ما -حتی در حوزه علمیه قم- مغفول واقع شده است. تبیین خصلت های اصلی تَکَوُّن اشیاء موضوع این سرفصل است. می دانید که اشیاء به وجود می آیند؛ اشیاء در اصطلاح کلام، موجوداتِ حادثی هستند. همه اشیا در عالم اینطور هستند و تَکَوُّن آنها و به وجود آمدن آنها ذیل هفت خصلت اتفاق می افتد. این خصلت ها در آیات و روایات بحث شده است.
👌در فیزیک ذرات بنیادین -به اصطلاح رسانه ای ها- یک ایده ای تحت عنوان ذره ی خدا مطرح است. فیزیک دان ها در تحقیقات خود به دنبال کشفِ بنیادی ترین ذره هستند و حالا این معنا در ادبیات ژورنالیستی به ذره خدا معروف گردیده است. در واقع فیزیک ذرات بنیادین یک کاری، شبیه موضوعی که ما - در سرفصل پنجم- مطرح می کنیم را پیگیری می کنند.
👌[فیزیک ذرات بنیادین ] می خواهد به این سوال جواب بدهد که اشیاء از کجا به وجود می آیند؟ و ریشه پیدایش اشیاء کجاست؟ که آنجا یک بحث هایی مطرح می شود؛ مثلا در ذرات بنیادین، فرضاً اصلی ترین ذره، همین ذره خدا است و یا مطرح می شود که بسیاری از ذرات ناپایدار هستند و در یک فرایند تبدیل به ذرات پایدار می شوند. یک جدولی شبیه جدول تناوبی هم در فیزیک ذرات بنیادین وجود دارد که در واقع ذرات بنیادین را توصیف می کند. در سرفصل پنجم، در مقابل این مباحث وارد بحث می شویم و خصلت های حاکم بر ایجاد یک شئ و اصطلاحاً مراحل تَکَوُّن شئ را بحث می کنیم.
👌در روایات ما آمده است: که خصلت های تَکَوُّن اشیاء هفت مسئله ۱- مشیّت، ۲- اراده، ۳- قدر، ۴-قضا، ۵-اذن، ۶-کتاب و ۷-اجل است؛ که یک بحث مفصلی است و هر کدام از این الفاظ را باید توضیح دهیم. تفاوت مشیت و اراده چیست؟ تفاوت قدر و قضا چیست؟ اذن در اشیاء چه معنائی دارد؟ خداوند متعال باید به اشیاء اذن بدهد! کتاب در اشیاء چه معنائی دارد؟ هر شئ در عالم یک کتابی دارد! اگر من ساده تر بخواهم بگویم: هرشئ یک کتاب سرنوشتی دارد که قلم در آن کتاب نوشته، در آن لوح نوشته است. این کتاب چه معنائی دارد؟ که باید توضیح بدهیم.
👌[درباره اصطلاح] اجل در روایت آمده است که: جَعلَ اللّهُ لکلِّ شیءٍ قَدْرا، و لکلِّ قَدْرٍ أجَلاً. مهم ترین ویژگی هر قدری، زمان داری آن قدر است. خداوند متعال همه اشیا را زمان دار و اجل دار خلق کرده است. در یک روایتی عبدالله بن سنان و دیگران از امام صادق علیه السلام نقل کرده اند: که اگر یک شئ به وجود آمده، این هفت خصلت در مورد آن شئ قابل بحث است. که باید راجع به آن بحث کنیم. در مراحل تکوّن یک شیء، اولین مرحله و اولین خصلت را بحث مشیت می دانیم، مسئله مشیته تبارک و تعالی، مسئله ای مهم، سنگین و کمتر بحث شده ای است. [و آخرین بحث را در این حوزه مسئله اجل می دانیم.]
حجت الاسلام علی کشوری(مدیر مدرسه هدایت) -نشست تخصصی تبیین جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر - سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - مسجد جمکران - پلاک ۳۱۳
🗞لینک خبر:
https://nro-di.blog.ir/1400/08/30-2
#نظام_سازی_فقهی
#فیزیک_ذرات_بنیادین
#جدول_فقهی_تسخیر
@olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
❓دروس مدرسه تمدنی هدایت شامل چه بحث هائی می شود؟/ ۴۰ دقیقه 📚توضیحات ضروری استاد کشوری درباره آینده
📚نمودار معرفی دروس مدرسه فقهی هدایت: ۱-دروس پایه، ۲-دروس کاربردی مسئله محور، ۳-روش استنباط فقه نظام...
#نظام_سازی_فقهی
#دروس_مدرسه_هدایت
@olgou4
👌اطلاعیه مهم حجت الاسلام علی کشوری درباره تجمع ها و تحصن اخیر بر ضد واکسن اجباری به زودی منتشر می شود.
#الگوی_نظام_سازی
#نقد_و_اخراج_سازمان_بهداشت_جهانی
@olgou4
👌نشست تخصصی تبیین الگوی بهره برداری از هوش مصنوعی روز چهارشنبه (۳ آذر ۱۴۰۰) در محل پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی شهر کاشان برگزار گردید.
#نظام_سازی_فقهی
#هوش_مصنوعی_و_طرح_جایگزین
#بهره_برداری_از_هوش_مصنوعی
@olgou4
⚡️فیلم نامه انیمیشن بنیامین، روایتی تفصیلی از ظلم های طاغوت به مردم ارائه نمی کند!
👌هنگام روایت زندگی یک پیامبر و یک منجی؛ نباید به شکل اجمالی مسئله طاغوت و ظلم مقابل آن پیامبر را روایت کرد. سناریو و فیلمنامه باید به شکل تفصیلی به معرفی چالش های ایجاد شده برای زندگی مردم توسط طاغوت در بخش های مختلف بپردازد.
👌به عنوان مثال وقتی گفته می شود در دوره مبارزات پیامبر خاتم ۳۶۰ بت در مکه ترویج می شده است؛ این به معنای ایجاد ۳۶۰ نوع اختلال در زندگی مردم توسط ارباب بتخانه است و شما باید لا اقل ۱۵ اختلال ایجاد شده توسط این بت ها را برای مخاطب خود روایت کنید. ارباب بتخانه در ازدواج، کشاورزی، مدیریت آب، تجارت، امنیت مسافران، الگوی تغدیه و.... ایجاد اختلال می کرده اند.
👌اگر ساختار اقدامات طاغوت را برای مخاطب خود بیان کنید؛ منجی بودن یک پیامبر به صورت ملموس درک می شود. به نظر بنده "انیمیشن بنیامین" در روایت ظلم های طاغوت به بلای بیان اجمالی ظلم مبتلا است. فیلمنامه فیلم محمد رسول الله (مصطفی عقاد) و فیلم محمد رسول الله (مجید مجیدی) هم به این اشکال مهم مبتلا است.
حجت الاسلام علی کشوری - دیدار و گفتگو با جمعی از سازندگان انیمیشن بنیامین - چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی -کاشان
🗞لینک خبر:
https://nro-di.blog.ir/1400/09/04
#الگوی_فقهی_روایت
#انیمیشن_تحسین_شده_بنیامین
#روایت_ناقص_از_مدیریت_انبیاء
@olgou4
👌پارک های علم و فناوری در جمهوری اسلامی نیازمند یک الگوی جدید راهبریِ متناسب با الگوی پیشرفت اسلامی است....
#نظام_سازی_فقهی
#علم_وفن_آوری_آینده
#تنظیم_روابط_انسانی
👌The Science and Technology Parks of the Islamic Republic Need a New Stategy Model Harmonized with the Islamic Paradigm of Progress...
#Fiqh_Based_Systemization
#Future_Science_and_Technology
#Regulating_Human_Relationship
🗞خبر پارک علم و فناوری کاشان درباره نشست
@olgou4