eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
134 ویدیو
229 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️درباره علم غریبه ملائکه / ملائکه کیفیت و برکت زندگی را افزایش می دهند! 👌 شارع محترم در مجموعه ای از آیات و‌روایات ما را از دُنُوْ و اختلاط با شیاطین برحذر داشته است و به عنوان یک‌ راهبرد مکمل ما را به اختلاط و دُنُوْ و معیت با ملائکه دعوت کرده است. در علم غریبه ملائکه چگونگی دُنُوْ و اختلاط با ملائکه را بر اساس آیات و روایات شرح می دهیم. علم غریبه ملائکه دارای سرفصل های بحثی زیر است: 👌سرفصل اول علم غریبه ملائکه به تبیین اسمی ملائکه می پردازد و ملائکه را به عنوان مدبرات امور عالم معرفی می کند. همه ملائکه زیر مجموعه مدبرات اربعه (جبرائیل، میکائیل، اسرافیل و عزرائیل) هستند و همه امور عالم را مدیریت می کنند. خداوند متعال در مجموعه‌ای از آیات راجع به پدیده خطرناک دختر نامیدن ملائکه توسط کفار و مشرکین اعتراض کرده است ( أَمْ خَلَقْنَا الْمَلَائِكَةَ إِنَاثًا وَهُمْ شَاهِدُونَ - ۱۵۰ از صافات) و بر بنده خدا بودن ملائکه و مدبرات امور بودن آنها تاکید کرده است. در این بخش ۵ اسم از اسامی عام ملائکه معرفی می شوند. درباره اسامی خاص ملائکه مانند: جبرائیل، میکائیل، اسرافیل، عزرائیل، رعد، اسماعیل، اَلسِّجِلُّ، نکیر، منکر، هاروت، ماروت، گروه ملائکه کروبی، مالک، رضوان، راحیل (فرشته بلیغ)، ضهلیل (فرشته موکل مرقد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم) و..... تبیین های اسمی فراوانی ارائه خواهد شد. (به فضل الهی) 👌سرفصل دوم علم غریبه ملائکه به تبیین فعلی ملائکه می پردازد و افعال و حرکات ملائکه در عالم را تشریح می کند. تبیین افعالی مانند ۱- چهره آرایی و شکل دهی به جنین در رَحِم مادر، ۲- نقش ملائکه در نزول باران و مدیریت آب، ۳- نقش ملائکه در وزش باد و انتقال هوا، ۴- نقش ملائکه در ثبت اعمال و تشکیل نامه اعمال، ۵- نقش ملائکه در محافظت از انسان، ۶- نقش ملائکه در انتقال پیام، ۷- نقش ملائکه در القای علم، ۸- نقش ملائکه در قبض ارواح، ۹- نقش ملایکه در توزیع رزق و.... تبیین های تفصیلی جذابی ارائه می گردد. 👌سرفصل سوم علم غریبه ملائکه به تبیین حرفی ملائکه می پردازد و ارتباط حرف های هاء، لام و نون با ملائکه و نقش این حروف در جذب ملائکه موکل علم، ملائکه حفاظت و ملائکه موکل رفع مرض (ملائکه شفاء) را تبیین می کند. (به فضل الهی) 👌سرفصل چهارم علم غریبه ملائکه به تبیین تفصیلی تدابیر عمومی مرتبط با جذب ملائکه می پردازد و بیش از ۵۰ تدبیر مرتبط با دُنُوُ الملائکه را تبیین می کند. در آیات و روایات تدابیری مانند ۱- مسواک زدن با چوب زیتون یا چوب اراک، ۲- شستن سر با گل خطمی و سدر، ۳- اذان گفتن در خانه خصوصاً در وقت نماز صبح و نماز مغرب، ۴- زیارت قبور ائمه علیهم‌السلام، ۵- خوردن نمک، ۶- مصرف سرکه انگور خانگی، ۷- دود کردن اسفند، ۸- رفتن به جهاد ( ان شاء الله در جهاد آتی با اسرائیل حرام زاده به این تدبیر عمل کنید!) ۹- وضوء دائمی، ۱۰- غسل جمعه، ۱۱- ناخن گرفتن در روزهای سعد، ۱۲- حذف عکس و مجسمه از خانه، ۱۳- قرائت قرآن، ۱۳- برگزاری جلسات حدیث خوانی در خانه و..... برای جذب ملائکه توصیه شده است. 👌در نشست تخصصی علم غریبه ملائکه به تبیین تفصیلی این علم عظیم الشأن فقهی می پردازیم. (به فضل الهی) حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - درباره علم غریبه ملائکه - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
🔈 معرفی دوره کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی- امروز (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳) ساعت ۱۶ https://virasty.com/Islam1357/1735210989064385969 https://eitaa.com/olgou4
⚡️توضیحات بیشتر درباره دوره کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی/ با تربیت کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی به جمهوری اسلامی کمک می کنیم! 👌جمع زیادی از نخبگان و مؤمنان در حال مطالعه، مباحثه و خلاصه نویسی به محوریت درسنامه های دوره آشنایی با الگوی پیشرفت اسلامی هستند. درباره این درسنامه های کاربردی و پیشرفته توضیحاتی را مطرح می کنم: 👌 نکته اول: دوره کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی در دو سطح آشنایی و سطح تکمیلی برگزار می شود و هر سطح هم دارای سه درسنامه است. دوره آشنایی شاملِ ۱- درسنامه روش تحقیق، ۲- درسنامه تبویب و طبقه بندی و ۳- درسنامه نظریات پایه است. دوره تکمیلی هم شاملِ ۱- درسنامه شهرسازی، ۲- درسنامه طبقه بندی جدید علم و ۳- درسنامه الگوی مواجهه بین المللی با تمدن مدرنیته می باشد. 👌نکته دوم: روش شرکت در دوره‌های کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی در سه مرحله ۱- حسن الاستماع و مطالعه، ۲- مباحثه و تضارب و ۳- خلاصه نویسی و کتابت تعریف شده است‌. توضیح بیشتر اینکه: ابتدا صوت و کتابِ مرتبط با جلسات را خوب استماع و مطالعه کنید و سپس با یک یا چند نفر از دوستان یا اعضای خانواده خود محتوای درسنامه را مباحثه نمایید و در مرحله آخر محتوای درسنامه را خلاصه نویسی و مکتوب بفرمایید. 👌نکته سوم: شرکت در دوره‌های کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی به تبیین تفاوت های توسعه غربی و پیشرفت اسلامی کمک می کند و قدرت تحلیل و تصمیم گیری فرد در زندگی شخصی و اجتماعی را ارتقاء می دهد‌. (تربیت کارشناس تمدنی برای جمهوری اسلامی را مهمترین نیاز عصر حاضر می دانیم.) حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - معرفی دوره‌های کارشناسی الگوی پیشرفت - جمعه انتظار ۷ دی ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
معرفیدورهکارشناسیالگویپیشرفتاسلامیموزیک.mp3
26.78M
🔈 معرفی دوره کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی/ پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ / ۲۷ دقیقه ❓با ۶ درسنامه پیشرفته و کاربردی آشنا شوید ❓فقدان کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی ؛ خطری بزرگ برای جمهوری اسلامی عزیز محسوب می شود! ❓با تربیت کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی به جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت کمک می کنیم. 🔗خلاصه مطلب: https://eitaa.com/olgou4/7253 https://eitaa.com/olgou4
⚡️پرسش فقهی از طلاب مدرسه درباره علم نجوم پایه ❓ با توجه به اهمیت فراوان فعل جعل بروج در آیه وَلَقَدْ جَعَلْنَا فِي السَّمَاءِ بُرُوجًا وَزَيَّنَّاهَا لِلنَّاظِرِينَ (۱۶ از حجر) لطفاً تبیان اسمی، فعلی و حرفی این آیه را بررسی کنید و به پژوهش مدرسه تحویل دهید. در بررسی های اسمی و فعلی و حرفی خود به پرسش های زیر پاسخ دهید؟! ❓چه تفاوتی میان فعل جَعْل و فعل خَلْق وجود دارد؟! تبیان اسمی بروج را تشریح کنید؟ تبیان فعلی زَیَّنا را شرح دهید و مصادیق زینتی جعل بروج را شرح دهید؟! تبیان اسمی و حرفی فی السماء را بیان کنید؟! در این آیه در مجموع چند تبیان اسمی، حرفی و فعلی وجود دارد؟! تبیان عددی بروج را فراموش نکنید. ❓ طبق قاعده اصولی بیان مبتنی بر تأمل سوال اصلی حاکم بر تبیان های اسمی، فعلی و حرفی این آیه عظیم الشأن چیست؟! https://eitaa.com/olgou4
⚡️پرسش از طلاب مدرسه درباره اجزای درونی اشیاء 👌 پرسش اول: تبیان اسمی، اسم های فرد، احد و واحد را بیان کنید و تفاوت های تبیانی هر کدام از این اسماء را شرح دهید؟! 👌پرسش دوم: مراد از ارکان اشیاء چیست؟! و خداوند با چه اسم هائی ارکان یک شئ را پشتیبانی و حمایت می کند؟! ( توضیح بیشتر اینکه: دانش معیوب پوزیتویستی اجزای درونی یک شئ را به محوریت مولکول، اتم، الکترون، پروتون، ژن و... توصیف می کند؛ ولی در علم خطاناپذیر وحی از اجزای درونی یک شئ به ارکان یک شئ تعبیر شده است.) 👌 پرسش سوم: اسماء و افعال مرتبط با تقویت ارکان یک شئ کدام است و توسل به این اسماء و تحقق این افعال با چه کمیتی کانونی و امداد می شود؟! (توضیح بیشتر اینکه: دعا کردن با اسماء مرتبط با ارکان یک شئ به افزایش برکت و کیفیت آن شئ ختم می شود و برای افزایش کیفیت یا رفع مرض از یک شئ نیازی به تکنولوژی عقب افتاده ویرایش ژن و جایگزینی و اضافه کردن ژن نداریم!) پی نوشت مهم: بعد از اِعمال فرآیند تنقیح لفظی درباره لفظ ژن و نظام ژنوم، لفظ ارکان الشئ به عنوان محور توصیفی اجزای درونی و بیرونی یک شئ در ادبیات شارع استنباط و موضوع درایه واقع گردید. فتأمل https://eitaa.com/olgou4
⚡️ششمین جلسه بررسی پرسش های اصلی فقه البیان - امروز ساعت ۱۳ - قم
⚡️فهرست برخی از جنگ های امریکا ۱- ورود نیروهای آمریکایی به کلمبیا (۱۹۰۱)، ۲- حمله به پاناما (۱۹۰۲)، ۳- ورود نیروهای آمریکایی به کره (۱۹۰۳)، ۴- جنگ هندوراس (۱۹۰۵)، ۵- حمله به مکزیک (۱۹۰۵)،۶- حمله به نیکاراگوئه (۱۹۰۷)، ۷- حمله به دومینیکن (۱۹۰۷)، ۸- کمک به گسترش جنگ هندوراس و نیکاراگوئه (۱۹۰۷)، ۹- دخالت در پاناما (۱۹۰۸)، ۱۰- دخالت مجدد در نیکاراگوئه (۱۹۱۰)، ۱۱- دخالت مجدد در هندوراس (۱۹۱۱)، ۱۲- سرکوب قیام ضد آمریکایی در فیلیپین ( ۱۹۱۱)، ۱۳- مداخله در چین (۱۹۱۱)، ۱۴- اشغال کوبا (۱۹۱۲)، ۱۵- حمله مجدد به پاناما (۱۹۱۲)، ۱۶- حمله مجدد به هندوراس (۱۹۱۲)، ۱۷- اشغال نیکاراگوئه (۱۹۱۲ تا ۱۹۳۳)، ۱۸- اشغال هائیتی (۱۹۱۲ تا ۱۹۳۴)، ۱۹- اشغال دومینکن (۱۹۱۶ تا - ۱۹۲۴)، ۲۰- اشغال کوبا ( ۱۹۱۷ تا ۱۹۳۳)، ۲۱- ورود در جنگ جهانی اول (۱۹۱۷- ۱۹۱۸)، ۲۲- مداخله در روسیه (۱۹۱۸ تا ۱۹۲۲)، ۲۳- ورود نظامی مجدد به پاناما (۱۹۱۸ تا ۱۹۲۰)، ۲۴- ورود نظامی به کاستاریکا (۱۹۱۹)، ۲۵- حمله به هندوراس (۱۹۱۹)، ۲۶- حمله به گواتمالا (۱۹۲۰)، ۲۷- مداخله در ترکیه (۱۹۲۲)، ۲۸- ورود نظامی به چین (۱۹۲۲ تا ۱۹۲۷)، ۲۹- حمله مجدد به هندوراس (۱۹۲۴ تا ۱۹۲۷)، ۳۰- حمله مجدد به پاناما (۱۹۲۵)، ۳۱- حمله به نیکاراگوئه (۱۹۲۶)، ۳۲- اشغال کامل چین (۱۹۲۷ تا ۱۹۳۴)، ۳۳- حمله به السالوادور (۱۹۳۲)، ۳۴- حمله مجدد به نیکارگوئه(۱۹۳۷)، ۳۵- بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی (۱۹۴۵)، ۳۶- حمله به یونان ( ۱۹۴۷ تا ۱۹۴۹)، ۳۷- حمله به فیلیپین (۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳)، ۳۸- حمله به پورتوریکو (۱۹۵۰)، ۳۹- حمله مجدد به کره (۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳)، ۴۰- کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در ایران (۱۹۵۳)، ۴۱- حمله به لبنان (۱۹۵۸)، ۴۲- جنگ پاناما (۱۹۵۸)، ۴۳- ورود نظامی به لائوس (۱۹۵۹)، ۴۴- حمله مجدد به هائیتی (۱۹۵۹)، ۴۵- عملیات نظامی در اکوادور (۱۹۶۰)، حمله مجدد به پاناما (۱۹۶۰)، ۴۶- جنگ خونین در ویتنام (۱۹۶۵ تا ۱۹۷۳)، ۴۷- حمله به گواتمالا (۱۹۶۶)، ۴۸- حمایت نظامی از اندونزی بر علیه فیلیپین (۱۹۶۶)، ۴۹- بمباران لائوس (۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳)، ۵۰- حمله مجدد به نیکاراگوئه (۱۹۷۲)، ۵۱- عملیات نظامی در طبس ایران (۱۹۸۰)، ۵۲- دخالت در گرینادا (۱۹۸۳)، ۵۳- حمله به طرابلس و بنغازی در لیبی ( ۱۹۸۶)، ۵۴- حمله به هندوراس ( ۱۹۸۸)، ۵۵- ساقط کردن هواپیمای ایران (۱۹۸۸)، ۵۶- سرکوب ناآرامی های ویرجین (۱۹۸۹)، ۵۷- جنگ اول خلیج فارس و حمله به عراق (۱۹۹۱)، ۵۸- اشغال سومالی ( ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴)، ۵۹- حمله به سودان (۱۹۹۸)، ۶۰- جنگ ۷۸ روزه ناتو و امریکا بر علیه یوگسلاوی و فروپاشی این کشور (۱۹۹۹)، ۶۱- حمله به افغانستان به بهانه تعقیب القاعده (۲۰۰۱)، ۶۲- اشغال عراق (۲۰۰۳)، ۶۳- حمله به لیبی و قتل قذافی (۲۰۱۱)، حمایت از گروه های تروریستی سوریه (۲۰۱۱)، ۶۴- حمایت از سرکوب مردم بحرین توسط آل خلیفه (۲۰۱۱)، ۶۵- پشتیبانی از آل سعود بر علیه یمن (۲۰۱۵)، ۶۶- حمله هوایی مستقیم آمریکا و انگلیس به سوریه (۲۰۱۸)، ۶۷- حمایت از رژیم صهیونسیتی در جنگ غزه (۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴)، ۶۸- حمایت از اشغال سوریه (۲۰۲۴)، ۶۹- حمایت از حمله اسرائیل به ایران (۲۰۲۴) https://eitaa.com/olgou4
⚡️خلاصه راه حل های فقهی برای مهار تورم و گرانی های دستوری 👌پنج پیشنهاد برای بهبود عرضه و ۲ پیشنهاد برای بهبود تقاضا (۲۶ تیر ۱۴۰۲) https://eitaa.com/olgou4/5459 👌مناشئ ساختاری پیدایش تورم و گرانی (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) https://eitaa.com/olgou4/6799 https://eitaa.com/olgou4
طراحی شهر.mp3
8.42M
🔈 توصیه‌های حجت‌الاسلام علی کشوری به خانم دکتر صادق (وزیر مسکن و شهرسازی) و نمایندگان مجلس درباره ساخت مسکن برای مردم ایران / سه شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۳ / ۱۷ دقیقه ❓اگر ۳۳۰ هزار هکتار به سکونتگاه های ایران اضافه شود؛ ولی الگوی ساخت مسکن و شهر تکامل نیابد؛ دهها مشکل در آینده برای مردم ایجاد خواهد شد. ❓خانم وزیر، ریشه بسیاری از چالش های اقتصادی و اخلاقی و سلامت، الگوی فعلی ساخت مسکن و شهر است... ❓شجاعت تحول در الگوی ساخت مسکن و شهر را داشته باشید... https://eitaa.com/olgou4
🎙چگونه گرانی و تورم را مهار کنیم؟! - چهارشنبه (۱۲ دی ۱۴۰۳) از ساعت ۸ شب https://virasty.com/Islam1357/1735629831060664807 https://eitaa.com/olgou4
🌾 لاحول و‌لاقوة الا باللّه العلی العظیم
⚡️درسنامه تبویب و طبقه بندی 👌اولین جلسه درسنامه تبویب و طبقه بندی امروز چهارشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۳ در مدرسه فیضیه قم برگزار گردید (به فضل الهی)/ صوت جلسه به زودی منتشر خواهد شد. انتهای پیام https://eitaa.com/olgou4
تبويبجلسهاولموزیک.mp3
16.31M
🎙 صوت درسنامه تبویب و طبقه بندی - جلسه اول ۱۲دی ۱۴۰۳ / مدرسه فیضیه قم / ۳۶ دقیقه ❓طبقه بندی تبیان های شارع درباره اشیاء کدام است؟ ❓ طبقه بندی های معاصر کدام هستند؟ و چه دلایلی برای آنها رائه شده است؟! ❓طبقه بندی و تبویب های شارع کدام است؟! https://eitaa.com/olgou4
🎙چگونه گرانی و تورم را مهار کنیم؟! - جلسه دوم - پنجشنبه (۱۳ دی ۱۴۰۳) ساعت ۸ شب https://virasty.com/Islam1357/1735788108785273192 https://eitaa.com/olgou4
دانلود+دعای+هفتم+صحیفه+سجادیه+فانی.mp3
3.4M
🎙 از آیت الله خامنه‌ای برای ترویج دعای هفتم صحیفه سجادیه در ایام بحران کرونا تشکر می کنیم. ❓تأکید بر و ابستگی همه اشیاء و همه حواث بر اراده و مشیت الهی مفهوم مرکزی این دعا است. https://eitaa.com/olgou4
⚡️تأملاتی در ممهدات تفقه/ تأمل اول 👌پرسش اول: وابستگی تفقه به اصول استنباط و تأثر فراوان اصول استنباط از تعریف فقه، بررسی امکان ارتقای تعریف فقه -به عنوان نقطه آغاز فرآیند ارتقای تفقه- را به طلاب و فضلای محقق توصیه می کند. توضیح بیشتر اینکه: پذیرش تعریف فقه به : العلم بالأحكام الشرعية العملية المكتسب من أدلتها التفصيلية (وهبة الزحيلي - جلد ۱) توسط علمای امامیه به تأکید ویژه علم اصول به مسئله امر و نهی منتهی شده است و برجستگی مسئله امر و نهی و سایر مسایل مرتبط با آن مانند تعادل و تراجیح و.. در علم اصول به خاطر تأکید تعریف فقه بر کشف اوامر و نواهی است‌. نکته مهم: تلاش برای ارتقای موضوع شناسی و تلاش برای ارتقای تبویب ها در حوزه علمیه در کنار تلاش برای ارتقای تعریف فقه و ارتقای اصول استنباط؛ از گرایش های مهم تحول خواهی در حوزه علمیه امروز محسوب می شوند. البته در کنار گرایش های تحول خواهانه پژوهشی فوق الذکر، تلاش برای تحول در الگوهای آموزشی و تبلیغی هم، بخشی از گرایش های تحول خواهانه در حوزه علمیه است. حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - جلسه هفتم بررسی پرسش های اصلی فقه البیان - پنجشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️هشتمین جلسه بررسی پرسش های اصلی فقه البیان امروز جمعه از ساعت ۸ صبح در قم برگزار می شود. https://eitaa.com/olgou4
⚡️نامه مهم حجت‌الاسلام علی کشوری به دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور/ برای مواجهه بنیادین با شوک های تورمی اخیر مجموعه ای از اقدامات اقتصادی را به شما توصیه می کنم... ❓متن کامل نامه به زودی منتشر می شود.... https://eitaa.com/olgou4
⚡️ نامه مهم حجت‌الاسلام علی کشوری به رئیس جمهور پزشکیان درباره روش مواجهه با شوک های تورمی اخیر: ❓عرضه غیرمتمرکز و اقتصاد مردم پایه، تورم گریز است/ ۶ توصیه راهبردی به دولت برای احیای زیرساخت های عرضه غیر متمرکز و اقتصاد مردم پایه 🗞 متن کامل نامه به رئیس جمهور: https://m-hedayat.blog.ir/1403/10/14 https://eitaa.com/olgou4
26.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزارشی از نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری در مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان / اول دی ۱۴۰۳ ❓افزایش جمعیت در کشور وابسته به سلامت کلیه و مجاری ادراری است/ فعالان جمعیت تدابیر دینی مرتبط با سلامت کلیه و مجاری ادراری را به مردم آموزش بدهند! ❓عدم حبس بول، عدم استفاده از لباس های چسبان، استبراء، رعایت اوقات مناسب برای مجامعت، پوشاندن کلیه ها با لباس مناسب در تابستان و زمستان، عدم مصرف زیاد آب برخی از تدابیر بسیار مهم برای حفظ سلامت کلیه و مثانه است.. ❓خوردن گردو در زمستان، سنجد، زردک، استفاده از نوره طبیعی و... کلیه را گرم می کند و شحم آن را افزایش می دهد. شحم کلیه بخش اصلی کلیه محسوب می شود و نباید ذوب شود... 🎙پیشنهاد استماع صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری: https://eitaa.com/olgou4/7223 🗞خبر مرتبط: https://eitaa.com/olgou4/7225 https://eitaa.com/olgou4
⚡️پرسش فقهی و اصولی از طلاب و فضلاي مدرسه 👌پرسش فقهی: اسم های مبهم صلات، زکات، حج، صوم و ولایت کدام هستند؟! از هر باب فقهی دو اسم مبهم را نام ببرید و آنها را شرح دهید... 👌پرسش اصولی مرتبط: در مباحث اصول فقه گفته شد: که اسم از حیث انباء، به سه نوعِ ١- اسم ظاهر، ٢- اسم مضمر و ٣- اسم لیس بظاهر و لیس بمضمر (اسم مبهم) تقسيم مي شود. با توجه به وضوح معنایی و توصیفی اسم های ظاهر و اسم مضمر، روش توصیف اسم های مبهم را -به عنوان یکی از قواعد ممهده مرتبط با پرسش فوق الذکر- شرح دهید.( پیچیده ترین دلالت های شارع، دلالت های مطرح در اسم مبهم است.) ❓ پی‌نوشت مهم: کشف و شرح اسم های مبهم مرتبط با نظم اقتصادی و نظم حوزه سلامت را در اولویت فرآیند استنباط قرار دهید.. https://eitaa.com/olgou4
⚡️ اطلاعیه مهم حجت‌الاسلام علی کشوری درباره تعریف جدید واکسن به زودی منتشر می شود. ❓ توضیحاتی جدید درباره روش تحقیق، دایره موفقیت و تشریح عملکردی واکسن های جدید ارائه خواهد شد. https://eitaa.com/olgou4
⚡️دومین جلسه درسنامه تبویب و‌طبقه بندی روز چهارشنبه ساعت ۳:۳۰ برگزار می شود. (به فضل الهی) https://eitaa.com/olgou4
اینفوگرافی الگوی پیشرفت اسلامی.jpg
6.09M
🗞 اطلاع نگاشتِ نقشه الگوی پیشرفت اسلامی / دی ماه ۱۴۰۳ ❓معرفی فقه های نه گانه نقشه الگوی پیشرفت اسلامی در یک قاب 👌معرفی متنی فقه های نه گانه نقشه الگوی پیشرفت اسلامی https://eitaa.com/olgou4/5964 https://eitaa.com/olgou4