⚡️طبقه بندی جدید علوم شامل: سه دسته علوم پایه (جدولِ تنظیم روابط انسانی، جدول تسخیر، جدول اسبابِ غریب و جدول اسماء) و علوم کاربردی و علوم استنباطی و روشی است.
#طبقه_بندی_جدید_علوم
http://eitaa.com/olgou4
طبقه بندی جدید علوم - ۳ آذر ۱۴۰۱ کرمانشاه.mp3
28.5M
🔈 صوتِ نشست تخصصی تبیین طبقه بندی جدید علوم (مبتنی بر استنطاق از قرآن) - پنج شنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ در محل کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه ۹۴ دقیقه.
❓بررسی اشکالات سه گانه طبقه بندی بیکنی علوم
❓معرفی طبقه بندی جدید علوم با تاکید بر معرفی علوم پایه در طبقه بندی جدید
❓معرفی ویژگی اصلی روشِ استنباط و تولید علم
❓مراحل چهارگانه تاسیس مدارس تمدنی در کشور
#طبقه_بندی_جدید_علوم
#حوزههای_علمیه_آینده
http://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
من قبلاً نیز گفتهام همه توطئههای جهانخواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم.
صحیفهامامخمینی_جلد ۲۱_صفحه۲۹۰
#جامعیت_اسلام
@olgou_mashhad
⚡️چالش امروز حوزه علمیه عدم توجه به مسئله جامعیت اسلام است!
#جامعیت_اسلام
#طبقه_بندی_جدید_علوم
#جمعه_انتظار_ولی_عصر
@olgou4
حوزه علمیه ومسئله جامعیت اسلام۴آذر ۱۴۰۱کنگاور.mp3
42.32M
🔈 صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری در جمع برخی از طلاب و اساتید حوزه علمیه کرمانشاه با موضوع ضرورت توجه به مسئله جامعیت اسلام - جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ / ۴۳ دقیقه
❓چرا حوزه علمیه از مسئله جامعیت اسلام غفلت می کند؟
❓بیان دو آسیب ناشی از عدم توجه به مسئله جامعیت اسلام
❓چرا روایات باب اطعمه و اشربه در حوزه علمیه موضوع مباحثه نیست؟
#جامعیت_اسلام
#حوزههای_علمیه_آینده
#تمدن_ناکارآمد_مدرنیته
@olgou4
📹 فیلم معرفی دفترچه روایت تکیه معاون الملک شهر کرمانشاه بر اساس چارچوب روایت الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی
❓روایت نکات مرتبط با روابط انسانی در تکیه معاون الملک(۷ نکته)
❓روایت شئ پایه از تکیه معاون الملک (۱۳ نکته)
❓روایت میزان فهم از مقام ربوبی در افراد سازنده و بهره بردار از تکیه معاون الملک (افراد دوران قاجار) - یک نکته
📹 مشاهده فیلم با کیفیت معرفی دفترچه روایت معاون الملک
#دفترچه_روایت_معاون_الملک
#الگوی_فقهی_روایت_میراث_فرهنگی
@olgou4
⚡️به دوستان مدرسه تمدنی هدایت پیشنهاد می کنم: سخنرانی امروز آیت الله خامنه ای (شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱) را فهرست نویسی نمایند.
❓موضوع سخنرانی این فقیه زمان شناس ارائه تعریف و تصویر و تصمیم برای مواجهه با تمدن استکباری مدرنیته به رهبری آمریکا است.
@@olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گزارش اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه از نشست تخصصی طبقه بندی جدید علوم - پنج شنبه سوم آذر ۱۴۰۱
❓استماع صوت کامل جلسه:
https://eitaa.com/olgou4/4841
❓گزارش خبرگزاری مهر از نشست:
https://www.mehrnews.com/news/5639615
@olgou4
⚡️گزارش اولیه ارزیابی محله پاچنار شهر مشهد
❓نکته قابل توجه در این شاخص رشد قارچ گونه مجتمع های مرتفعی مانند مسافرخانه ها، هتل ها و مراکز زائرپذیر است و برداشت های میدانی کارشناسان الگوی پیشرفت از ادامه این آپارتمانسازی حکایت دارد
❓ به نظر می رسد همچنان سیاست بهره برداری اقتصادی از زائرین بارگاه مطهر رضوی در غفلت سیاست گذاری صحیح بافت اطراف حرم مطهر یکه تازی میکند.
🗞 متن کامل گزارش ارزیابی محله پاچنار
#ارزیابی_محله_پاچنار
#مدیریت_شهری_محله_محور
#مشهد_آینده
@olgou4
⚡️بررسی مسائل مرتبط با معرفت در فقه العلم
👌یکی از سرفصل های فقه العلم (بررسی آیات و روایات باب علم) مسائل مرتبط با معرفت شناسی است. بررسی چیستی معرفت در منطق های مختلف، بررسی منشاء پیدایش معرفت، عوامل تقویت ادراک، مراحل تقویت ادراک و... در فقه العلم تنقیح می شوند!
👌همانطور که قبلاً گفته ایم: در بررسی چیستی معرفت، چهار احتمال متصور است. در احتمال اول(منطق صوری)صحت گزاره معرفتی به عنوان تابعی از اندراج تعریف می شود و در احتمال دوم (منطق سیستمی) صحت گزاره معرفتی به عنوان تابعی از هماهنگی با متغیر اصلی فرض می گردد. در احتمال سوم (منطق اصالت فاعلیت) صحت گزاره معرفتی بر اساس مفهوم تکامل و عدم تکامل ترسیم می شود و در احتمال مختار، صحت گزاره های معرفتی را بر مبنای "تناسب و عدم تناسب آن گزاره با فطرت" بررسی می نمائیم.
👌بررسی و ارزیابی میزان دقت در مناشئِ دریافت معرفت یکی دیگر از سرفصل های مرتبط با معرفت است؛ که بر اساس مفهوم اِشراف آنها را ارزیابی می کنیم. (آراء بسیار معیوب آگوست کنت در تبیین امور و مقایسه ادراکات علمی و فلسفی و ربانی از نظر او را در این بخش بررسی می کنیم)
👌عوامل تقویت کننده اداراک و معرفت هم در بخش الگوی تفصیل بررسی می شود. عوامل زیرساختی بیانی و غیر بیانی موثر بر ارتقای معرفت (بخوانید: آماده سازی قلوب) موضوع علمِ تفصیل است.
👌طبقه بندی علم و معیارهای فقهی آن، یکی دیگر از موضوعات بحث های فقه العلم است. طبقه بندی علم از مسائلی مانند تعریف علم، قواعد فقه البیان، قواعد فقهی تبویب و... متاثر است.
حجت الاسلام علی کشوری- تبیین معرفت شناسی فقهی در مقایسه با معرفت شناسی اثباتی - بامداد پنج شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - قم
🗞منبع خبر
#عوامل_پیدایش_معرفت
#معرفت_شناسی
#فقه_العلم
@olgou4
۴ توصیه به کارشناسان الگوی پیشرفت - ۱۰ آذر ۱۴۰.mp3
35.69M
🔈 چهار توصیه به کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی/ پنج شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۳۶ دقیقه
❓بر نقشه فعالیت های الگوی پیشرفت اسلامی مسلط بشوید!
❓شکل فعالیت های الگوی پیشرفت اسلامی؛ همان چرخه چهار بخشی تحریک فکر است!
❓پردازش چهار اولویت از اولویت های تمدنی ۱۲ گانه سرعت بیشتری دارد!
❓ حق برادری و اخوت را با همه جریان های دیگر تمدن اسلامی رعایت کنید!
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#نظام_سازی_فقهی
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
http://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره علوم غریبه منایا و بلایا
👌علم منایا و علم بلایا دو نوع از علوم غریبه است؛ که در اختیار معصومین علیهم السلام می باشد. در مباحث علوم غریبه به شرح آیات و روایت این حوزه می پردازیم. (الإمام عليّ عليه السلام :أنَا الَّذي عُلِّمتُ عِلمَ المَنايا وَالبَلايا وَالقَضايا وفَصلَ الخِطابِ وَالأَنسابَ - مختصر بصائر الدرجات عن أبي حمزة الثمالي عن الإمام الباقر عليه السلام )
👌علم منایا همان علم به مرگ و انواع آن و تبیین خواسته ها و اعمال مرگ آفرین است. تبیین مراحل بعد از مرگ را هم ملحق به علم منایا تبیین می کنیم!
👌علم بلایا همان علم به انواع ابتلائات بشر و کارکردهای ادب آفرین و تمحیصیه آنها است. آیات و روایات ساختار ابتلائات را معرفی کرده اند. ملحق به بحث ابتلائات بشر، ساختار "علم اَمان" را هم تبیین می کنیم. پیوست دوم علم بلایا معرفی ۲۰ ویژگی بهشت - به عنوان یک محیط بی ابتلاء - است.
👌فقه علوم غریبه یکی از ابواب فقهی مدرسه تمدنی هدایت است و مقدمه قطعی آموزش های علوم غریبه را آشنایی طلاب با مباحث فقه النظام، فقه الخلق و فقه التسبیح می دانیم. به فضل الهی در جلسه ای دیگر برخی از علوم غریبه مانند علم جعفر تبیین می شود.
حجت الاسلام علی کشوری - تبیین اجمالی محتوای علم منایا و علم بلایا - شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - قم
🗞متن خبر
#علم_منایا
#علم_بلایا
#علوم_غریبه
@olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 معرفی دو الزام برای دستیابی به دولت اسلامی
❓پردازش ۱۲ اولویت تمدنی
❓تاسیس یک مدرسه تمدنی برای پشتیبانی مفهومی از جمهوری اسلامی
🔈صوت کامل نشست تخصصی دولت اسلامی
https://eitaa.com/olgou4/4704
#اولویتهای_تمدنی_دوازده_گانه
#مدرسه_تمدنی_هدایت
@olgou4
32.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 تعریف دولت اسلامی
❓نقد روش مدیریتی مرحوم هاشمی رفسنجانی
❓نقد الگوی کشت در حوزه کشاورزی
🔈صوت کامل نشست تخصصی دولت اسلامی
https://eitaa.com/olgou4/4704
#اولویتهای_تمدنی_دوازده_گانه
#مدرسه_تمدنی_هدایت
@olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 معرفی نمونه هایی از اختلافات کارشناسی دولت اسلامی و دولت مدرن.....
❓اختلاف کارشناسی در مدیریت آب
❓اختلاف کارشناسی در حوزه نظام مهندسی
❓اختلاف کارشناسی در چگونگی استفاده از طبیعت
🔈صوت کامل نشست تخصصی دولت اسلامی
https://eitaa.com/olgou4/4704
#اولویتهای_تمدنی_دوازده_گانه
#مدرسه_تمدنی_هدایت
@olgou4
⚡️نامه دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به آیت الله رئیسی: تنظیم گری کلان دولت برای دستیابی به سبک زندگی اسلامی با ۷ اقدام آغاز می گردد!
❓هفت پیشنهاد عملیاتی به رئیس جمهور در زمینه زمین، خانه، مدیریت شهری، سلامت، تجارت، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی را در این نامه بخوانید:
🗞متن کامل نامه حجت الاسلام علی کشوری به رئیس جمهور
#برنامه_هفتم
#تنظیم_گری_کلان_پیشرفت
#هفت_پیشنهاد_عملیاتی
@olgou4
⚡️صوت نشست های تخصصی اخیر
🔈 نشست تخصصی طبقه بندی جدید علوم (کرمانشاه)
https://eitaa.com/olgou4/4841
🔈نشست تخصصی نظام سازی آموزشی برای جمعیت (قم)
https://eitaa.com/olgou4/4829
🔈 نشست تخصصی روش موضوع شناسی مدرسه هدایت (قم)
https://eitaa.com/olgou4/4758
🔈نشست تخصصی تحقق دولت اسلامی (کاشان)
https://eitaa.com/olgou4/4704
🔈 نشست تخصصی کارکردهای تمدنی زیارت اربعین (نجف)
https://eitaa.com/olgou4/4623
#طبقه_بندی_جدید_علوم
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
⚡️نبرد کارشناسی
🔈 توضیحات مهم حجت الاسلام علی کشوری درباره آخرین وضعیت پی گیری ایده های تمدنی ۱- دار واسعه و ۲- مدیریت شهری محله محور و ۳- پیشگیری از بیماری و... در دولت و مجلس تا ساعاتی دیگر منتشر می شود!
#نبرد_کارشناسی
@olgou4
گزارش فعالیت های تمدنی ۱۸ آذر ۱۴۰۱.mp3
40.38M
🔈 بررسی آخرین وضعیت گفتگوهای تمدنی در مجلس و دولت... / ۴۰ دقیقه
❓تاریخچه سازمان برنامه و بودجه
❓معنای تنظیم گری کلان دولت در راستای پیشرفت اسلامی
❓چگونه گفتگوهای تمدنی را در کشور تعمیق کنیم؟
❓دولت و مجلس -قبل از تدوین برنامه هفتم- به عبرت های برنامه های توسعه توجه کنند؟!
#دوران_پردازش
#برنامه_هفتم
#جمعه_انتظار_ولی_عصر
@olgou4
برنامه فقهی ارتقای مدیریت شهری قم.pdf
4.68M
🗞گزارش راهبردی با موضوع طرح و برنامه فقهی ارتقای مدیریت شهری قم - ۱۶۸ صفحه
❓دلایل ورود مدرسه فقهی هدایت به بحث مدیریت شهری
❓تبیین نقش شهرداری ها و شورای شهر در تنظیم صحیح روابط انسانی
❓ساختار جدید طراحی و ارایه خدمات شهری
❓معرفی ۲۲ برنامه برای بهبود مدیریت شهری در قم
#مدیریت_شهری_محله_محور
#محله_تمدنی_حضرت_معصومه
#ساختار_جدید_خدمات_شهری
@olgou4
⚡️معرفی برخی از گزارش ها و کتب مرتبط با نظریه مدیریت شهری محله محور
👌 طبق فهرست اول:
1⃣ دوره مدیریت شهری محله محور (۱۰ جلسه - مدرسه علمیه مروی تهران - تیرماه سال ۱۳۹۵)
https://eitaa.com/olgou4/2743
2⃣ نشست تخصصی مدیریت شهری محله محور (اداره کل تبلیغات اسلامی مشهد - شهریور ۹۸)
https://eitaa.com/olgou4/2151
3⃣ دوره مدیریت شهری محله محور (۷ جلسه - سپاه بابلسر - شهریور ۱۳۹۹)
https://eitaa.com/olgou4/2774
👌طبق فهرست دوم:
4⃣ طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام (شهرداری مشهد - دی ماه ۱۴۰۰)
https://eitaa.com/olgou4/3978
5⃣ برنامه فقهی ارتقای مدیریت شهری قم (ساختمان خاتم - اردیبهشت ۱۴۰۱ )
https://eitaa.com/olgou4/4892
👌 مطالب مرتبط:
6⃣ انتقاد شدید از مدیریت شهری مشهد
https://eitaa.com/olgou4/1753
7⃣ نامه به شهردار قم
https://eitaa.com/olgou4/2135
#مدیریت_شهری_محله_محور
#دوران_پردازش
@olgou4
⚡️۲۲ پیشنهاد برای اصلاح مدیریت شهری در قم...
🗞متن کامل برنامه فقهی ارتقای مدیریت شهری قم
https://eitaa.com/olgou4/4892
🗞مطالب بیشتر درباره مدیریت شهری محله محور
https://eitaa.com/olgou4/4893
#مدیریت_شهری_محله_محور
#قم_آینده
#نظام_سازی
@olgou4
⚡️دو نکته مهم درباره تحول در حوزه علمیه
👌گفتگوهای مرتبط با تحول در حوزه علمیه در حال جدی تر شدن است و هر روز ایده های متفاوت و بدیعی برای تحول مطرح می شود و برخی از ایده ها هم توفیق نمونه سازی و اجرا یافته اند! برای تقویت گفتگوهای تحولی در حوزه توجه به دو نکته لازم است:
👌نکته اول اینکه: تحول محتوایی در حوزه علمیه باید تا سطح تدریس یک طبقه بندی جدید دانشی ارتقاء یابد. طبقه بندی جدید علوم در حوزه علمیه باید همه نیازهای مرتبط با تمدن اسلامی را تئوریزه کند و نباید امضاء کننده علوم معیوب پوزیتویستی باشد. رشته هایی مانند : ۱- طب و پیشگیری از بیماری، ۲- معماری و نظام مهندسی، ۳- بودجه ریزی و توزیع بیت المال، ۴- مدیریت شهری محله محور، ۵- الگوی فقهی مدیریت آب از برجسته ترین رشته های علمی در حوزه های علمیه آینده محسوب می شود. (درباره طبقه بندی جدید علوم در گذشته مباحثی را تقدیم کرده ایم!)
https://eitaa.com/olgou4/4841
👌نکته دوم آنکه: تحول روشی در حوزه علمیه باید روش های دانشگاهی نفوذ کرده در حوزه علمیه و آئین نامه های مرتبط با آن را به صورت کامل منزوی و حذف نماید. چهار مهارت ۱- مدیریت خبر، ۲- مدیریت جلسات تضارب و گفتگو ، ۳- مهارت تولید مکتوبات متنوع و ۴- مهارت نمونه سازی و ایجاد تغییرات عینی؛ اساس روش جدید تدریس در حوزه های علمیه محسوب می شود و موفقیت یک طلبه را تضمین خواهد نمود.
👌 بنابر گزارش برخی محققین، پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) در طول دوران ۱۰ ساله مدینه ۲۵۵ نامه به شخصیت ها و پادشاهان مختلف نوشتند و مدیریت خبر ویژه ای را متکفل شده اند! اداره بی نظیر جلسات علمی و گفتگو و تاکید بر مسئله کتابت و دعوت مبتنی بر عمل از توصیه های دیگر پیامبر در حوزه روش دعوت و روش اقامه محسوب می شوند!
حجت الاسلام علی کشوری- تبیین ویژگی های محتوایی و روشی حوزه های علمیه آینده - دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - قم
#حوزه_های_علمیه_آینده
#نظام_سازی
@olgou4
⚡️سه طرح مهم در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی تئوریزه شده است:
۱- طرح ایجاد بانک سوالات مرتبط با الگوی پیشرفت اسلامی (۲۴۳ بسته پرسش)
۲- طرح تدریس یک طبقه بندی جدید دانشی (الف: علوم مرتبط با فقه نظام، ب: علوم مرتبط با فقه الخلق، ج: علوم مرتبط با فقه علوم غریبه و د: علوم مرتبط با فقه التسبیح)
۳- طرح مواجهه با اسناد بین المللی و تصمیم سازی مبتنی بر توسعه غربی (اولویت های تمدنی ۱۲ گانه)
🗞پایگاه اطلاع رسانی فقه نظام
https://nro-di.blog.ir
#سه_طرح_مهم
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
@olgou4