32.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 تعریف دولت اسلامی
❓نقد روش مدیریتی مرحوم هاشمی رفسنجانی
❓نقد الگوی کشت در حوزه کشاورزی
🔈صوت کامل نشست تخصصی دولت اسلامی
https://eitaa.com/olgou4/4704
#اولویتهای_تمدنی_دوازده_گانه
#مدرسه_تمدنی_هدایت
@olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 معرفی نمونه هایی از اختلافات کارشناسی دولت اسلامی و دولت مدرن.....
❓اختلاف کارشناسی در مدیریت آب
❓اختلاف کارشناسی در حوزه نظام مهندسی
❓اختلاف کارشناسی در چگونگی استفاده از طبیعت
🔈صوت کامل نشست تخصصی دولت اسلامی
https://eitaa.com/olgou4/4704
#اولویتهای_تمدنی_دوازده_گانه
#مدرسه_تمدنی_هدایت
@olgou4
⚡️نامه دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به آیت الله رئیسی: تنظیم گری کلان دولت برای دستیابی به سبک زندگی اسلامی با ۷ اقدام آغاز می گردد!
❓هفت پیشنهاد عملیاتی به رئیس جمهور در زمینه زمین، خانه، مدیریت شهری، سلامت، تجارت، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی را در این نامه بخوانید:
🗞متن کامل نامه حجت الاسلام علی کشوری به رئیس جمهور
#برنامه_هفتم
#تنظیم_گری_کلان_پیشرفت
#هفت_پیشنهاد_عملیاتی
@olgou4
⚡️صوت نشست های تخصصی اخیر
🔈 نشست تخصصی طبقه بندی جدید علوم (کرمانشاه)
https://eitaa.com/olgou4/4841
🔈نشست تخصصی نظام سازی آموزشی برای جمعیت (قم)
https://eitaa.com/olgou4/4829
🔈 نشست تخصصی روش موضوع شناسی مدرسه هدایت (قم)
https://eitaa.com/olgou4/4758
🔈نشست تخصصی تحقق دولت اسلامی (کاشان)
https://eitaa.com/olgou4/4704
🔈 نشست تخصصی کارکردهای تمدنی زیارت اربعین (نجف)
https://eitaa.com/olgou4/4623
#طبقه_بندی_جدید_علوم
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
⚡️نبرد کارشناسی
🔈 توضیحات مهم حجت الاسلام علی کشوری درباره آخرین وضعیت پی گیری ایده های تمدنی ۱- دار واسعه و ۲- مدیریت شهری محله محور و ۳- پیشگیری از بیماری و... در دولت و مجلس تا ساعاتی دیگر منتشر می شود!
#نبرد_کارشناسی
@olgou4
گزارش فعالیت های تمدنی ۱۸ آذر ۱۴۰۱.mp3
40.38M
🔈 بررسی آخرین وضعیت گفتگوهای تمدنی در مجلس و دولت... / ۴۰ دقیقه
❓تاریخچه سازمان برنامه و بودجه
❓معنای تنظیم گری کلان دولت در راستای پیشرفت اسلامی
❓چگونه گفتگوهای تمدنی را در کشور تعمیق کنیم؟
❓دولت و مجلس -قبل از تدوین برنامه هفتم- به عبرت های برنامه های توسعه توجه کنند؟!
#دوران_پردازش
#برنامه_هفتم
#جمعه_انتظار_ولی_عصر
@olgou4
برنامه فقهی ارتقای مدیریت شهری قم.pdf
4.68M
🗞گزارش راهبردی با موضوع طرح و برنامه فقهی ارتقای مدیریت شهری قم - ۱۶۸ صفحه
❓دلایل ورود مدرسه فقهی هدایت به بحث مدیریت شهری
❓تبیین نقش شهرداری ها و شورای شهر در تنظیم صحیح روابط انسانی
❓ساختار جدید طراحی و ارایه خدمات شهری
❓معرفی ۲۲ برنامه برای بهبود مدیریت شهری در قم
#مدیریت_شهری_محله_محور
#محله_تمدنی_حضرت_معصومه
#ساختار_جدید_خدمات_شهری
@olgou4
⚡️معرفی برخی از گزارش ها و کتب مرتبط با نظریه مدیریت شهری محله محور
👌 طبق فهرست اول:
1⃣ دوره مدیریت شهری محله محور (۱۰ جلسه - مدرسه علمیه مروی تهران - تیرماه سال ۱۳۹۵)
https://eitaa.com/olgou4/2743
2⃣ نشست تخصصی مدیریت شهری محله محور (اداره کل تبلیغات اسلامی مشهد - شهریور ۹۸)
https://eitaa.com/olgou4/2151
3⃣ دوره مدیریت شهری محله محور (۷ جلسه - سپاه بابلسر - شهریور ۱۳۹۹)
https://eitaa.com/olgou4/2774
👌طبق فهرست دوم:
4⃣ طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام (شهرداری مشهد - دی ماه ۱۴۰۰)
https://eitaa.com/olgou4/3978
5⃣ برنامه فقهی ارتقای مدیریت شهری قم (ساختمان خاتم - اردیبهشت ۱۴۰۱ )
https://eitaa.com/olgou4/4892
👌 مطالب مرتبط:
6⃣ انتقاد شدید از مدیریت شهری مشهد
https://eitaa.com/olgou4/1753
7⃣ نامه به شهردار قم
https://eitaa.com/olgou4/2135
#مدیریت_شهری_محله_محور
#دوران_پردازش
@olgou4
⚡️۲۲ پیشنهاد برای اصلاح مدیریت شهری در قم...
🗞متن کامل برنامه فقهی ارتقای مدیریت شهری قم
https://eitaa.com/olgou4/4892
🗞مطالب بیشتر درباره مدیریت شهری محله محور
https://eitaa.com/olgou4/4893
#مدیریت_شهری_محله_محور
#قم_آینده
#نظام_سازی
@olgou4
⚡️دو نکته مهم درباره تحول در حوزه علمیه
👌گفتگوهای مرتبط با تحول در حوزه علمیه در حال جدی تر شدن است و هر روز ایده های متفاوت و بدیعی برای تحول مطرح می شود و برخی از ایده ها هم توفیق نمونه سازی و اجرا یافته اند! برای تقویت گفتگوهای تحولی در حوزه توجه به دو نکته لازم است:
👌نکته اول اینکه: تحول محتوایی در حوزه علمیه باید تا سطح تدریس یک طبقه بندی جدید دانشی ارتقاء یابد. طبقه بندی جدید علوم در حوزه علمیه باید همه نیازهای مرتبط با تمدن اسلامی را تئوریزه کند و نباید امضاء کننده علوم معیوب پوزیتویستی باشد. رشته هایی مانند : ۱- طب و پیشگیری از بیماری، ۲- معماری و نظام مهندسی، ۳- بودجه ریزی و توزیع بیت المال، ۴- مدیریت شهری محله محور، ۵- الگوی فقهی مدیریت آب از برجسته ترین رشته های علمی در حوزه های علمیه آینده محسوب می شود. (درباره طبقه بندی جدید علوم در گذشته مباحثی را تقدیم کرده ایم!)
https://eitaa.com/olgou4/4841
👌نکته دوم آنکه: تحول روشی در حوزه علمیه باید روش های دانشگاهی نفوذ کرده در حوزه علمیه و آئین نامه های مرتبط با آن را به صورت کامل منزوی و حذف نماید. چهار مهارت ۱- مدیریت خبر، ۲- مدیریت جلسات تضارب و گفتگو ، ۳- مهارت تولید مکتوبات متنوع و ۴- مهارت نمونه سازی و ایجاد تغییرات عینی؛ اساس روش جدید تدریس در حوزه های علمیه محسوب می شود و موفقیت یک طلبه را تضمین خواهد نمود.
👌 بنابر گزارش برخی محققین، پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) در طول دوران ۱۰ ساله مدینه ۲۵۵ نامه به شخصیت ها و پادشاهان مختلف نوشتند و مدیریت خبر ویژه ای را متکفل شده اند! اداره بی نظیر جلسات علمی و گفتگو و تاکید بر مسئله کتابت و دعوت مبتنی بر عمل از توصیه های دیگر پیامبر در حوزه روش دعوت و روش اقامه محسوب می شوند!
حجت الاسلام علی کشوری- تبیین ویژگی های محتوایی و روشی حوزه های علمیه آینده - دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - قم
#حوزه_های_علمیه_آینده
#نظام_سازی
@olgou4
⚡️سه طرح مهم در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی تئوریزه شده است:
۱- طرح ایجاد بانک سوالات مرتبط با الگوی پیشرفت اسلامی (۲۴۳ بسته پرسش)
۲- طرح تدریس یک طبقه بندی جدید دانشی (الف: علوم مرتبط با فقه نظام، ب: علوم مرتبط با فقه الخلق، ج: علوم مرتبط با فقه علوم غریبه و د: علوم مرتبط با فقه التسبیح)
۳- طرح مواجهه با اسناد بین المللی و تصمیم سازی مبتنی بر توسعه غربی (اولویت های تمدنی ۱۲ گانه)
🗞پایگاه اطلاع رسانی فقه نظام
https://nro-di.blog.ir
#سه_طرح_مهم
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
@olgou4
⚡️اطلاعیه مهم
👌احتراماً به اطلاع علاقه مندان گفتگوهای فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی می رساند: نقشه نگاشت "آینده ایران و منطقه جغرافیایی ظهور" در روزهای آینده منتشر می شود.
👌این نقشه مفهومی کاربردی شامل ۱۲ تعریف پایه، ۴۰ تصویر و ۱۵۰ تصمیم برای زندگی بهتر در ایران و منطقه جغرافیایی ظهور است. نظام مقایسه این سند کاربردی و حجیت یافته با سند معیوب و ضاله ۲۰۳۰ توسعه پایدار صورت پذیرفته است.
👌با حضرت ولی عصر ارواحنا فداه پیمان می بندیم: تا زمان استماع صیحه رمضانیه با تمدن شیطانی مدرنیته و اسناد بین المللی مواجهه کنیم!
دایره پژوهش مدرسه هدایت - پنج شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - قم
#نگاشت_آینده_ایران
#نظام_سازی
@olgou4
⚡️معرفی برخی از سرفصل های فقه المکاسب با تبویب جدید
👌برخی از سرفصل های فقه المکاسب با تبویب جدید به شرح زیر است: ۱- طبقه بندی فقهی مشاغل، ۲- ویژگی های الگوی تولید، ۳- ویژگی های الگوی توزیع و بازار، ۴- احکام ۵ گانه تبادل در اسلام + تعریف پول در روایات و آیات، ۵- تجارت بین الملل ، ۶- نظریه فقهی انفاق، ۷- نظریه فقهی انفال، ۸- بررسی تعریف و فواید مالیات های اسلامی و...
👌تبویب جدید فقه المکاسب در فضای نظام مقایسه با بدعت های نهادگرایی و نظریات نئوکینزی و... مطرح و تبیین می شود. پیشخوان دوره جدید فقه المکاسب (۶۴۸ صفحه) را از اینجا دریافت کنید:
https://eitaa.com/olgou4/3282
#فقه_المکاسب
#تبویب_جدید_مکاسب
#جمعه_انتظار
@olgou4
بازدید از عبرتکده قیز قلعه ( قم - جمکران) - مربوط به دوره ساسانی/ آغاز مطالعه شئ پایه این اثر تاریخی/ جمعه انتظار ۲۵ آذر ۱۴۰۱
❓مطالعه با موضوع چگونگی استفاده از اشیاء در صدر اسلام (دوره ساسانی) در ایران
❓مدیریت آب در قیز قلعه، مصالح ساختمانی در قیز قلعه، مهندسی قیز قلعه و...
#روایت_میراث_فرهنگی
#عبرتکده_قیز_قلعه
#جمعه_انتظار
@olgou4
❓بازدید از کوه دو برادران ( جمعه انتظار ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - قم) / و جانمائی اولیه یک منبع آبی بزرگ در کنار کوه دو برادران بر اساس مفاهیم الگوی فقهی مدیریت آب
🗞 بخوانید: هشت پرسش درباره آب
https://eitaa.com/olgou4/4031
#الگوی_فقهی_مدیریت_آب
#نظام_سازی
#جمعه_انتظار
@olgou4
⚡️علوم پایه مدرسه هدایت را به فرزندان خود بیاموزید!
👌علوم پایه مدرسه هدایت را به فرزندان خود بیاموزید. علوم پایه شامل چهار جدول بسیار مهم است.
👌جدول اول علوم پایه به تشریح چگونگی تنظیم روابط انسانی ۱۳ گانه می پردازد. اساس زندگی تنظیم روابط انسان در ۱۳ حوزه ۱- رابطه انسان با امام، ۲- رابطه انسان با معلم، ۳- رابطه انسان با همسایه، ۴- رابطه انسان با خانواده، ۵- رابطه انسان با دوست، ۶- رابطه انسان با دشمن، ۷- رابطه انسان با طرف معامله، ۸- رابطه انسان با شریک شغلی، ۹- رابطه انسان با فقیر، ۱۰- رابطه انسان با یتیم، ۱۱- رابطه انسان با ابن سبیل، ۱۲- رابطه انسان با مهمان و ۱۳- رابطه انسان با همسفر است.
🗞مطالعه بیشتر درباره جدول روابط انسانی:
https://nro-di.blog.ir/1399/01/11
👌جدول دوم علوم پایه به تشریح خاصیت های اشیاء می پردازد. یکی دیگر از ارکان زندگی اسلامی علم به خاصیت های اشیاء است. دانستن خاصیت های اشیاء به زندگی ارزانتر و کم ضرر ختم می شود. ویرایش اول جدول تسخیر در قالب ۱۹ گروه ۱- گروه اشیاء پایه (آب، خاک، آتش و هوا)، ۲- گروه اشیاء ظرف مکان، ۳- گروه اشیاء ظرف زمان، ۴- گروه اشیاء مرتبط با آب، ۵- گروه اشیاء مرتبط با هوا، ۶- گروه اشیاء مرتبط با خاک، ۷- گروه اشیاء مرتبط با آتش، ۸- گروه حیوانات، ۹- گروه پرندگان، ۱۰- گروه درختان، ۱۱- گروه گیاهان، ۱۲- گروه گل ها، ۱۳- گروه صیفی جات و شتوی جات، ۱۴- حشرات، ۱۵- گروه حبوبات و غلات، ۱۶- اعضای بدن، ۱۷- گروه ملائکه، ۱۸- گروه جن و ۱۹ - گروه اشیاء تعدیل کننده منایا(صوم، صلاه، حج، زکات، نکاح، صدقات و...) خاصیت های اشیاء را به فرزندان شما می آموزد.
🗞مطالعه بیشتر درباره جدول تسخیر:
https://eitaa.com/olgou4/4488
👌جدول سوم علوم پایه، به معرفی اسباب غریب و مخفی عالم می پردازد. جدول اسبابِ غریب به فرزند شما می آموزد که اسبابِ امور به دو دسته اسباب غریب و مخفی و اسباب ظاهر تقسیم می شود. ویرایش اول جدول غریب به معرفی اسباب غریبی مانند ۱- شناخت ملائکه و کارکردهای آنها، ۲- شناخت جن و کارکردهای آنها، ۳- شناخت سرزمین اموات و چگونگی حرف زدن با عالم اموات (آشنایی فنی با مفهوم زیارت) ، ۴- آشنایی با عالم اعداد و ارتباط اعداد با حروف (اوفاق مقدماتی) و ۵- آشنایی با علم مهم جعفر می پردازد.
👌جدول چهارم علوم پایه به معرفی نیمه تفصیلی اسماء الهی به فرزند شما می پردازد. جدول اسماء الهی در واقع، معرفی خدمات خداوند به انسان و مخلوقات دیگر است و زمینه محبت شدید انسان به خداوند را فراهم می آورد. جدول اسماء الهی به شرح فقهی ۹۹ اسمِ ۱- الاله، ۲- الواحد، ۳- الاحد، ۴- الصمد، ۵- الاول، ۶- الآخر، ۷- السمیع، ۸- القدیر، ۹- القاهر، ۱۰- العلی، ۱۱- الاعلی، ۱۲- الباقی، ۱۳- البدیع، ۱۴- الباریء، ۱۵- الاکرم، ۱۶- الظاهر، ۱۷- الباطن، ۱۸- الحی،۱۹- الحکیم، ۲۰- العلیم، ۲۱- الحلیم، ۲۲- الحفیظ، ۲۳- الحق، ۲۴- الحسیب، ۲۵- الحمید، ۲۶- الحفی، ۲۷- الرب، ۲۸- الرحمان، ۲۹- الرحیم، ۳۰- الذاریء، ۳۱- الرزاق، ۳۲- الرقیب، ۳۳- الرئوف، ۳۴- الرائی، ۳۵- السلام، ۳۶- المؤمن، ۳۷- المهیمن، ۳۸- العزیز، ۳۹- الجبار، ۴۰- المتکبر، ۴۱- السید، ۴۲- السبوح، ۴۳- الشهید، ۴۴- الصادق، ۴۵- الصانع، ۴۶- الطاهر، ۴۷- العدل، ۴۸- العفو، ۴۹- الغفور، ۵۰- الغنی، ۵۱- الغیاث، ۵۲- الفاطر، ۵۳- الفرد، ۵۴- الفتاح، ۵۵- الفالق، ۵۶- القدیم، ۵۷- الملک، ۵۸- القدوس، ۵۹- القوی، ۶۰- الغریب، ۶۱- القیوم، ۶۲- القابض، ۶۳- الباسط، ۶۴- قاضی الحاجات، ۶۵- المجید، ۶۶- المولی،۶۷- المنان، ۶۸- المحیط، ۶۹- المبین، ۷۰- المقیت، ۷۱- المصور، ۷۲- الکریم، ۷۳- الکبیر، ۷۴- الکافی،۷۵- کاشف الضر، ۷۶- الوتر،۷۷- النور، ۷۸- الوهاب، ۷۹- الناصر، ۸۰- الواسع، ۸۱- الودود، ۸۲- الهادی، ۸۳- الوقی، ۸۴- الوکیل، ۸۵- الوارث، ۸۶- البر، ۸۷- الباعث، ۸۸- التواب، ۸۹- الجلیل،۹۰- الجواد، ۹۱- الخبیر، ۹۲- الخالق، ۹۳- خیر الناصرین، ۹۴- الدیان، ۹۵- الشکور، ۹۶- العظیم،۹۷- اللطیف، ۹۸- الشافی، ۹۹- الله می پردازد.
👌آموزش جداول پایه مدرسه هدایت نگاه فرزند شما را به نگاه پیشرفته پیامبران نزدیک می کند و افراد را از باتلاق سکولاریسم و مدرنیسم نجات می دهد!
حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت و دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین محتوای جداول چهارگانه علوم پایه مدرسه هدایت - دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - قم
#علوم_پایه_مدرسه_هدایت
@olgou4
⚡️اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری درباره سیاست های جدید مقابله با سلطه دلار / از کارشناسی سرمایه داری تقلید نکنید!
❓با اتکاء به زیست بوم فعلی کسب و کار، آقایی دلار محفوظ خواهد بود (با استدلال به تجربه دولت سازندگی تا امروز) و راه نجات را باید در ساخت یک زیست بوم مستقل از نظام سرمایه داری و مردمی و مستقل از واردات دنبال نمود.(حداقل در حوزه غذا و دارو)
🗞متن کامل اطلاعیه
❓مطالب مرتبط :
نامه به رئیس کل بانک مرکزی
معرفی فقه المکاسب با تبویب جدید
https://eitaa.com/olgou4/4912
آشنایی با طرح جایگزین پول اعتباری
https://eitaa.com/olgou4/3258
#مقابله_با_سلطه_دلار
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
#فقه_المکاسب
@olgou4
⚡️فهرستی از نشست های تخصصی آتی در مدرسه تمدنی هدایت را در ادامه مطالعه بفرمائید. این نشست های تخصصی برای حمایت فکری از جمهوری اسلامی برگزار می شود:
۱- چگونگی مواجهه با سلطه دلار بر کسب و کار مردم
https://eitaa.com/olgou4/4922
۲- معرفی دروس پایه مدرسه هدایت
https://eitaa.com/olgou4/4919
۳- الگوی فقهی مدیریت آب
https://eitaa.com/olgou4/4031
۴- نقشه نگاشت آینده ایران و منطقه جغرافیایی ظهور
https://eitaa.com/olgou4/4911
۵- نقشه پیشنهادی مدرسه هدایت برای تحول در حوزه های علمیه
https://eitaa.com/olgou4/4900
۶- نشست تخصصی معرفی علوم غریبه منایا و بلایا
https://eitaa.com/olgou4/4877
۷- تحلیل چگونگی پیدایش معرفت در مقایسه با اثبات گرایی
https://eitaa.com/olgou4/4870
۸- قواعد فقهی تبویب
https://eitaa.com/olgou4/3960
۹- نشست تخصصی معرفی دفترچه روایت عبرتکده پاسارگاد
https://eitaa.com/olgou4/4796
۱۰- الگوی فقهی حمل و نقل
https://eitaa.com/olgou4/4759
۱۱- چگونگی اصلاح نقشه جامع علمی کشور
https://eitaa.com/olgou4/4732
۱۲- طبیب مشاور مغز و اعصاب
https://eitaa.com/olgou4/4711
۱۳- طرحی برای گسترش تفکر در افراد
https://eitaa.com/olgou4/4710
۱۴- الگوی جدید خدمت در مساجد
https://eitaa.com/olgou4/4679
۱۵- مقایسه توصیف فلسفه از وجود با توصیف فقهی از اشیاء
https://eitaa.com/olgou4/4674
۱۶- معرفی جدول فقهی زمان
https://eitaa.com/olgou4/4667
۱۷- ویژگی های زبان شارع
https://eitaa.com/olgou4/4664
۱۸- تنقیح درگاه ملی خدمات هوشمند (موضوع شناسی)
https://eitaa.com/olgou4/4646
https://eitaa.com/olgou4/4642
۱۹- برنامه ملی امید آفرینی
https://eitaa.com/olgou4/4641
۲۰- عبرت های سازمان برنامه و بودجه
https://eitaa.com/olgou4/4633
۲۱- الگوی تنظیم و تحلیل خبر
https://eitaa.com/olgou4/4618
۲۲- نظام فقهی مشاوره
https://eitaa.com/olgou4/4605
۲۳- تطبیق قواعد اصولی فقه البیان بر مسئله حج (رساله حج)
https://eitaa.com/olgou4/4587
۲۴- برنامه ملی محرومیت زدایی
https://eitaa.com/olgou4/4582
۲۵- معنای اصطلاح انعکاس زیرساختی در فقه نظام
https://eitaa.com/olgou4/4574
۲۶- چگونگی ارتقای دانش فارماکولوژی
https://eitaa.com/olgou4/4562
۲۷- شرح فقهی اصطلاح دحوالارض
https://eitaa.com/olgou4/4409
۲۸- الگوی فقهی ورزش
https://eitaa.com/olgou4/4298
https://eitaa.com/olgou4/4834
۲۹- نسخه شناسی در طب اسلامی
https://eitaa.com/olgou4/4294
۳۰- نقشه جامع تمدن اسلامی
https://eitaa.com/olgou4/4290
۳۱- نظریه امنیتی سلم
https://eitaa.com/olgou4/4255
۳۲- الگوی طراحی در جنگ نرم
https://eitaa.com/olgou4/4251
۳۳- استراتژی های تحول در نظام برنامه ریزی
https://eitaa.com/olgou4/4235
۳۴- درباره ارز ترجیحی (موضوع شناسی )
https://eitaa.com/olgou4/4233
۳۵- عبرت های برنامه ششم
https://eitaa.com/olgou4/4194
۳۶- اجتهاد برای کودکان
https://eitaa.com/olgou4/4174
۳۷- چهار اصل مغفول در تولید نان
https://eitaa.com/olgou4/4171
۳۸- معنای اصطلاح فقه نظام
https://eitaa.com/olgou4/4121
۳۹- طبیب مشاور باشگاه پرسپولیس
https://eitaa.com/olgou4/4089
۴۰- معرفی جدول اسماء الهی
https://eitaa.com/olgou4/4078
۴۱- آشنائی با کتاب رشته تخصصی قلب و عروق (ویرایش اول)
https://eitaa.com/olgou4/4200
۴۲- روش های غریبه نشر اخبار
https://eitaa.com/olgou4/4046
۴۳- معرفی دفترچه روایت عبرتکده بازار سنتی قم
https://eitaa.com/olgou4/3941
۴۴- نشست تخصصی آینده جهان
https://eitaa.com/olgou4/3938
۴۵- نظریه فقهی تاویب(محیط زیست در روایات و ایات)
https://eitaa.com/olgou4/3203
۴۶- نظریه فقهی کرسی (در مقایسه با نظریه منظومه شمسی)
https://eitaa.com/olgou4/3207
۴۷- نقش مبانی نظری در صحت سنجی روایات
https://eitaa.com/olgou4/3176
۴۸- تبیین استراتژی فقهی صنعت و تولید
https://eitaa.com/olgou4/3152
۴۹- پدیده خطرناک هوش مصنوعی
https://eitaa.com/olgou4/3138
۵۰- جمع ابتدایی ادله
https://eitaa.com/olgou4/3087
۵۱- آسیب شناسی لایحه بودجه ۱۴۰۰
https://eitaa.com/olgou4/2947
دایره پژوهش مدرسه هدایت- اول دی ۱۴۰۱- قم
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#نشست_های_تخصصی_آینده
@olgou4
⚡️سه ویژگی نظریات فقهی نقشه الگو
👌در تدوین نظریات فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی سه ویژگی بسیار مهم را لحاظ کرده ایم:
👌 ویژگی اول مسئله حجیت است. حجیت یعنی ظهور گیری از آیات و روایات از سطح تعاریف تا سطح تصویرها و در سطح تصمیمات. (البته لازمه عقلی، عرفی و اجرایی یک ظهور را بعد از فَحص حجت می دانیم.)
👌ویژگی دوم نظریات فقهی مقایسه با اسناد بین المللی و نظریات پوزیتویستی است. در فضای مقایسه -و نه یک طرفه- به طرح ساختار نظریه می پردازیم. محور مقایسه هم معمولا پاسخ به سوالات قطعی درباره هر موضوع است. به عنوان مثال: بررسی روش های صحیح تصفیه آب؟ یکی از محورهای مقایسه میان الگوی فقهی مدیریت آب و بخش ششم سند ضاله 2030 (آب سالم و بهداشت) محسوب می شود.( شایان ذکر است: سند 2030 توسعه پایدار منحرف ترین و معیوب ترین سند بین المللی از تاریخ تاسیس سازمان ملل است و فعلا به عنوان محور مقایسه با نظریات فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی انتخاب شده است)
👌ویژگی سوم نظریات فقهی نقشه الگو: بر اساس بخش تصمیم هر نظریه می توانیم لایحه ها و طرح ها و قوانین فعلی را ترمیم یا تغییر دهیم. تصمیم های هر نظریه در قالب تصمیم های ارتباطی، تصمیم های مشارکتی و تصمیم های زیرساختی طبقه بندی می شوند!
حجت الاسلام علی کشوری - تبیین ویژگی های یک نظریه فقهی مطلوب - شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - قم
#نظریه_فقهی
@olgou4
⚡️تجمع تشکل های حوزوی و طلاب در مخالفت با توقف ساخت خانه ویلائی در قم و کشور
👌شنیده های حاکی از آن است که : تشکل های حوزوی و طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در مخالفت با توقف ساخت دار واسعه (خانه ویلایی) در قم، قصد دارند تجمعی را در اعتراض به انبوه سازان و مخالفت های غیر کارشناسی برخی برگزار کنند. اخبار بیشتر در باره این تجمع اعتراضی به زودی منتشر می شود.
#خانه_ویلائی
#دار_واسعه
#نه_به_آپارتمان
@olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گزارش بخش خبری ۲۰۳۰ (امشب ۳ دی ۱۴۰۱) از نامه اعتراضی اساتید حوزه و دانشگاه درباره توقف ساخت خانه های ویلائی در قم و کشور...
❓چرا انبوه سازان با ساخت دار واسعه (خانه ویلایی) و آسایش مردم مخالفت می کنند؟!
#دار_واسعه
#خانه_ویلائی
#نه_به_آپارتمان
@olgou4