eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
225 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️درباره روش تحقیق جدید در حوزه دانش 👌روش تحقیق پوزیتویستی در حوزه دانش حداقل به سه اشکال اساسی مبتلا است و به دلیل ضعف هایش در این سه حوزه نیازمند یک روش تحقیق جدید در حوزه دانش هستیم. به عبارت بهتر برای تهیه یک گزارش علمی اگر فعالیت علمی را از طراحی یک فرضیه حدس محور آغاز نمائیم؛ مقاله علمی ما به اشکالات زیر مبتلا می شود: 👌اشکال اول: گزارش علمی ناشی از روش تحقیق پوزیتویستی، همه تغییرات مؤثر بر یک شئ یا پدیده را احصاء نمی کند و به این دلیل، گزارشی ناقص محسوب می گردد. به عنوان مثال: نقش اوصاف چهارگانه سردی، گرمی، تری و خشکی در فرآیند جذب و دفع دارو در مقالات حوزه فارماکولوژی فاقد گزارش دقیق است و به این دلیل معمولاً اختلال در جذب و دفع دواء رخ می دهد. 👌 اشکال دوم: گزارش های علمی ناشی از روش تحقیق پوزیتویستی، همه آثار یک شئ و پدیده اجتماعی را توصیف نمی کنند و به این دلیل معمولاً مجموعه ای از آثار ناشناخته و ناخواسته برای اختراعات و ابداعات بشر متصور است. به عنوان مثال: عوارض ناخواسته دارویی (ADR) و آسیب دیدگی های پیش بینی نشده؛ ناشی از مصرف داروهای شیمیایی پرونده ای بزرگ و بی علاج در پزشکی پوزیتویستی محسوب می شود! 👌اشکال سوم: گزارش های علمی ناشی از روش تحقیق پوزیتویستی، درباره منشاء و فلسفه پیدایش اشیاء به ناقص گویی عادت کرده است و در این حوزه هم متهم به وصف علم قلیل است. به عبارت بهتر: تقریباً در هیچ گزارش علمی درباره فلسفه و منشاء پیدایش یک پدیده اجتماعی یا فلسفه و منشاء پیدایش یک شئ گزارش دقیقی وجود ندارد و ما اصلاً نمی دانیم که مثلاً یک کوه برای چه امری خلق شده است و یا پیامبران الهی برای چه امری آمده اند و.... به دلیل استفاده از روش تحقیق پوزیتویستی در همه حوزه ها توصیف های ناقص و بسیار متناقض وجود دارد! 👌برای رفع اشکالات سه گانه فوق در حوزه دانش، در مرحله اول پیشنهاد استفاده از روش تحقیق مبتنی بر اشراف را به پژوهشکده ها و دانشگاه های کشور داده ایم و در حال برنامه ریزی برای آموزش این نوع از روش تحقیق به اساتید محترم دانشگاه و دانشجویان کشور در حوزه های مختلف هستیم. روش تحقیق مبتنی بر اشراف بعد از مرحله تنقیح سوال پژوهش -مبتنی بر قواعد بیان مبتنی بر تأمل- ۹ مرحله فعالیت علمی برای نگارش یک مقاله علمی را تصویر نموده است. 👌شایان ذکر است که: گسترش استفاده از روش تحقیق مبتنی بر اشراف، زمینه ساز کشف و بهره برداری از مفاهیم جدید برای حل نیازهای بشر است. (ان شاء الله تعالی) حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - بررسی مسئله روش تحقیق در دانشگاه - شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲-قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️دیدار و گفتگو با سردار محمد رضا موحد (فرمانده سپاه قم) و سردار سید رضا میرزاده (رئیس مجمع بسیجیان قم) و جمعی از نخبگان با موضوع تبیین نظریه مدیریت شهری محله محور - یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - قم https://eitaa.com/olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
نشست معرفی طبقه بندی جدید دانش در پژوهشكده آرتمیا و آبزی پروری دانشگاه ارومیه -با حضور جمعی از اساتی
⚡️چرا علوم پوزیتویستی را مصداق دانش قلیل می دانیم؟! / طبقه بندی بیکنی از علم در چهار حوزه حیاتی، خاموش است! 👌برای دستیابی به حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی و رفع مشکلات مردم، نیازمند چهار دسته تخصص در حوزه ۱- تنظیم صحیح روابط انسانی، ۲- شناخت گسترده خاصیت اشیاء، ۳- شناخت دقیق اسباب غریب و ۴- شناخت خداوند و اسماء او هستیم. این تخصص های حیاتی در طبقه بندی بیکنی از علوم وجود ندارند و سیستم آموزش عمومی و آموزش عالی کشور برای گسترش این علوم حیاتی برنامه ای ندارد! به دلیل غفلت زیانبار طبقه بندی بیکنی از علم از مسائل چهارگانه فوق الذکر، این دانش پوزیتویستی را مصداق دانش قلیل می دانیم! 👌برای دستیابی به حیات طیبه و رفع مشکلات مردم در گام اول نیازمندِ آموزش گسترده مفاهیم و روش های مرتبط با تنظیم روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه هستیم. عدم ترویج مفاهیم و روش های مرتبط با تنظیم صحیح روابط انسانی، به افزایش قتل، فحشاء، سرقت، جنگ، بی توجهی به آبرو و حقوق دیگران و در یک جمله اصطکاک در میان مردم ختم خواهد شد. (آشنایی بیشتر با مسئله تنظیم روابط انسانی) 👌برای دستیابی به حیات طیبه و رفع مشکلات مردم، علاوه بر آموزش مفاهیم مرتبط با روابط انسانی، نیازمند شناخت خاصیت‌های اشیاء هم هستیم. خداوند، اشیاء را با مجموعه از فواید و خاصیت ها، مُسَخَّرْ انسان قرار داده است و باید علم مرتبط با خاصیت های اشیاء در آموزش های کشور گنجانده شود. علم به خاصیت های اشیاء، بشر را از مطالعات عنصر پایه - که منشاء آلودگی های متعدد برای محیط زیست و ضد سلامت هستند- بی نیاز می کند. (آشنایی بیشتر با مسئله خاصیت های اشیاء) 👌برای دستیابی به حیات طیبه و رفع مشکلات مردم نیازمند آموزش مفاهیم مرتبط با اسباب غریب هستیم. خداوند برای رفع نیازهای مردم دو دسته اسباب ظاهری و اسباب غریب خلق کرده است و تقریباً گزارش صحیحی در طبقه بندی بیکنی از علوم درباره اسباب غریب عالم وجود ندارد. 👌برای دستیابی به حیات طیبه و رفع مشکلات بشر، نیازمند آموزش اسماء الهی و معرفی تفصیلی خداوند به عنوان راه حل همه مشکلات هستیم. اسماء الهي در یک جمله ساده: خدمات بعد از خلق خداوند به مخلوقات هستند و حداقل باید کارکرد ۹۹ اسم الهی برای مردم تشریح و تبیین شود. 👌به دلیل بی توجهی -یا پرداختن حاشیه ای و بسیار ناقص- روش تحقیق پوزیتویستی و طبقه بندی بیکنی از علم، به چهار حوزه علمی فوق الذکر، این علوم را مصداق دانش قلیل تلقی می کنیم و همه اساتید محترم دانشگاه را به مطالعه بیشتر درباره طبقه بندی جدید دانش دعوت می نمائیم. حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - نشست معرفی طبقه بندی جدید دانش در پژوهشكده آرتمیا و آبزی پروری دانشگاه ارومیه (شامگاه چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲) https://eitaa.com/olgou4
35.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیده ای از نشست تخصصی: تبیین نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری در دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه - سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ❓نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری مسئله پیشگیری از بیماری را در سه حوزه ۱- پیشگیری پایه (پیشگیری از بیماری های مادرزادی)، ۲- پیشگیری در مقام ساخت و تولید (پیشگیری ساختاری) و ۳- پیشگیری در مقام استفاده و مصرف (پیشگیری روزمره) تئوریزه کرده است! ❓مراد از پیشگیری پایه، تغییر قواعد انعقاد نطفه و تغییر در الگوی مراقبت در دوران بارداری است! https://eitaa.com/olgou4
33.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیده ای از نشست تخصصی: تبیین نظریه فقهی آموزش و پرورش آینده در دانشگاه فرهنگیان ارومیه - سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ❓هدف، محتوا و شکل مطلوب در آموزش کدام است؟! ❓آموزش و پرورش فعلی افراد را برای پذیرش مسئولیت های خانوادگی آماده نمی کند! https://eitaa.com/olgou4
41.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیده ای از نشست تخصصی: معرفی قواعد اصولی فقه البیان در حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه - چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ارومیه ❓چگونه فقاهت را ارتقاء دهیم؟ https://eitaa.com/olgou4
32.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیده ای از نشست تخصصی: معرفی طبقه بندی جدید دانش در پژوهشكده آرتمیا و آبزی پروری دانشگاه ارومیه -با حضور جمعی از اساتید محترم- (شامگاه چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲) ❓چرا علوم پوزیتویستی را مصداق دانش قلیل می دانیم؟! / طبقه بندی بیکنی از علم در چهار حوزه حیاتی، خاموش است! https://eitaa.com/olgou4
⚡️الگوی غیرمتمرکز تأمین اقلام حیاتی در شرایط جنگی 👌برنامه تأمین اقلام حیاتی پنجگانه متناسب با شرایط جنگی در پنج حوزه آب، نان، سبزی و میوه، گوشت و سلامت در شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تدوین شده است. 👌این برنامه در شرایط جنگی در کشورهای منطقه مقاومت و ایران قابلیت اجراء دارد و ضربه پذیری بسیار پائینی نسبت به حملات دشمن دارد! ❓اطلاعات تکمیلی به زودی منتشر می شود... https://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره اولویت های تمدنی ۱۲ گانه 👌 اولویت های تمدنی ۱۲ گانه توسط دوازده نظریه فقهی تشریح می شود. به عنوان مثال: نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور؛ متکفل تشریح بحث محله محوری است. مقررات فقهی ساختمان، نحوه ساخت دار واسعه را تئوریزه می کند، نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری به تبیین چگونگی تحقق پیشگیری از بیماری می پردازد. الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی، اسلوب روایت گذشته را متذکر می شود و.... 👌اولویت های تمدنی ۱۲ گانه علاوه بر ارائه راه حل فقهی برای دوازده دسته از مشکلات مردم، تفسیری روشن از آرمان بهجت آفرین تمدن اسلامی را ارائه کرده است و در فضای مقایسه با آرمانهای ۱۷ گانه سند ضاله توسعه پایدار ۲۰۳۰ چالش کلی گویی و پرداختن انتزاعی به مسئله تمدن سازی را تا حدود بسیاری مرتفع ساخته است. 👌بسته اولویت های تمدنی ۱۲ گانه، تفصیلی ترین نقشه فقهی برای حل مشکلات کشور در شرایط فعلی محسوب می شود و مطالعه و بررسی آن حدود ۶ ماه فرصت نیاز دارد. بازدید از نمایشگاه تخصصی مرتبط با این بسته فقهی کاربردی در قم، بخشی از فرآیند آشنایی با این نگاه کارشناسی تفصیلی محسوب می شود. حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - نشست تبیین اولویت‌های تمدنی در جمع برخی از کارشناسان سازمان صدا و سیما - چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - سازمان صدا و سیما - تهران https://eitaa.com/olgou4
مسجد و اداره جامعه - جلسه چهارم(1).pdf
19M
🗞 پیاده فوری جلسه چهارم از دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه/ ۱۱۵ صفحه ❓مفاهیم پایه مسجد کدام است؟ ❓حدود کبار صلاة در حکم سند بالادستی مسجد است! 🔈صوت مرتبط با گزارش: https://eitaa.com/olgou4/5364 🔈صوت هاي دوره: https://eitaa.com/olgou4/5414 https://eitaa.com/olgou4
⚡️دیدار و گفتگو با حکیم حسین خیراندیش با موضوع نقشه تحول در سلامت کشور/ در حاشیه مراسم ختم دکتر محمد رسول دریایی - جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - تهران - مسجد حجت ابن الحسن https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی تبیین نظریه امنیتی سِلْم روز یکشنبه ۳۰مهر ۱۴۰۲ در محل پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه‌السلام شهر قم برگزار می گردد. (به فضل الهی) 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/4255 https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: تبلیغ مسئله محور روز جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح به میزبانی جمعی از طلاب و فضلای شهر خوی در قم برگزار می گردد. (به فضل الهی) ❓چگونه به اولویت حوزه‌های علمیه تبدیل میشود؟ 🗞 پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/5598 https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: نظام سازی برای عفاف و حجاب روز سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴:۳۰ در محل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار می گردد. (به فضل الهی) ❓محورهای جلسه: تبیین معنای نظام سازی و ارتباط آن با حجاب و عفاف و تبیین زیرساخت های بیانی و غیربیانی عفاف و حجاب https://eitaa.com/olgou4
نظریه امنیتی سِلم - قم پژوهشگاه امام صادق علیه‌السلام - ۳۰ مهر ۱۴۰۲.mp3
22.12M
🔈 صوت نشست تخصصی: تبیین نظریه امنیتی سِلْم (در مقایسه با بخش ۱۷ سند توسعه پایدار 2030) / در جمع اعضای پژوهشکده امام صادق علیه‌السلام / یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲/ قم - ۷۳ دقیقه ❓مفهوم پایه امنیت کدام است؟ ❓چگونه مفهوم پایه امنیت را محقق کنیم؟ ❓فواید امنیت مردم پایه کدام است؟ ❓ارتباط میان امنیت و فرائض کبیر پنجگانه کدام است؟ (فهرست دوم نظریه امنیتی سِلْم) https://eitaa.com/olgou4
⚡️معرفی برخی از کتب کتابخانه الگوی پیشرفت 👌برخی از کتاب های کتابخانه الگوی پیشرفت اسلامی را در ادامه دریافت نمایید. این کتاب ها محصول تدوین ۱۲۲ جلسه تخصصی در قالب حدود ۸۰۰۰ صفحه بحث است: ۱-چگونگی مواجهه با سلطه دلار بر کسب و کار مردم - ۲۶۱ صفحه https://eitaa.com/olgou4/5483 ۲- الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم -۳۵۵ صفحه https://eitaa.com/olgou4/5453 ۳- طبیب مشاور قلب و عروق - ۳۵۲ صفحه https://eitaa.com/olgou4/4200 ۴-مروری بر اشکالات فقهی بورس - ۱۷۹ صفحه https://eitaa.com/olgou4/2459 ۵-طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام -۱۲۹ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3978 ۶-الگوی جدید مدیریت روستا - ۱۰۷ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3731 ۷-الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی -۱۷۰ صفحه https://eitaa.com/olgou4/4522 ۸- فقه البیان -۲۲۴ صفحه https://eitaa.com/ketab_olgou/46 ۹-پروتکل های فقهی مدیریت کرونا -۱۷۲ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3391 ۱۰-تعریف جدید واکسن -۷۷ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3646 ۱۱-الگوی فقهی ارزیابی غذا - ۷۵ صفحه https://eitaa.com/olgou4/2914 ۱۲-مقررات فقهی ساختمان - ۳۱ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3356 ۱۳-طبیب مشاور نیروهای مسلح - ۹۷ صفحه https://eitaa.com/olgou4/4073 ۱۴-الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء -۳۹۷ صفحه https://eitaa.com/olgou4/5472 ۱۵-برنامه جمعیتی الگوی پیشرفت - ۱۱۴ صفحه https://eitaa.com/olgou4/5051 ۱۶-تعریف جدید پول - ۶۵ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3258 ۱۷-پروتکل های فقهی مدیریت انواع آبله -۱۰۴ صفحه https://eitaa.com/olgou4/4416 ۱۸- نظریه فقهی انفاق -۲۵۳ صفحه https://eitaa.com/olgou4/4595 ۱۹- نظریه فقهی آموزش و پرورش آینده - ۳۱۹ صفحه https://eitaa.com/olgou4/2149 ۲۰-سیاست خارجی قبل از ظهور -۷۹ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3639 ۲۱- بررسی اشکالات محصولات تراریخته - ۴۸ صفحه https://eitaa.com/olgou4/297 ۲۲- الگوی فقهی تحلیل بیماری - ۵۷ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3022 ۲۳- جعبه فقهی شخصیت - ۱۶۸ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3919 ۲۴- الگوی راهبری باغ های علم و فن آوری - ۸۵ صفحه https://eitaa.com/olgou4/4061 ۲۵- اجتهاد برای کودکان - ۸۸ صفحه https://eitaa.com/olgou4/5468 ۲۶-الگوی تفصیل ( روش های تقویت قوه دریافت انسان) -۳۶ صفحه https://eitaa.com/olgou4/4660 ۲۷- جدول فقهی تسخیر - ۱۸۳ صفحه https://eitaa.com/olgou4/4488 ۲۸-الگوی مواجهه با اسناد بین المللی - ۵۴ صفحه https://eitaa.com/olgou4/313 ۲۹- فقه العلم - ۶۳۶ صفحه https://eitaa.com/olgou4/1438 ۳۰-فقه المکاسب - ۶۴۸ صفحه https://eitaa.com/olgou4/3282 ۳۱- برنامه ملی محرومیت زدایی - ۴۸ صفحه https://eitaa.com/olgou4/4582 ۳۲-نظریه فقهی هسته های توازن - ۸۶۳ صفحه https://m-hedayat.blog.ir/1402/07/29 ۳۳-نقشه جامع تمدن اسلامی -۱۰۱ صفحه https://eitaa.com/olgou4/4276 ۳۴-الگوی ساخت - ۳۶ صفحه https://eitaa.com/olgou4/2952 ۳۵- طبیب مشاور مغز و اعصاب https://eitaa.com/olgou4/5457 ۳۶-اولویت های تمدنی ۱۲ گانه https://eitaa.com/olgou4/2990 ۳۷-ساختار جدید خدمات در دستگاههای اجرایی https://eitaa.com/olgou4/5245 ۳۸-طبیب مشاور عروق https://eitaa.com/olgou4/4354 ۳۹-جدول فقهی زینت https://eitaa.com/olgou4/5581 ۴۰-مس جن https://eitaa.com/olgou4/5397 ۴۱- مسجد و اداره جامعه https://eitaa.com/olgou4/5414 https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: نظام سازی برای حجاب و عفاف روز سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ در محل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار گردید. ❓گزارش خبرگزاری ایکنا از نشست تخصصی نظام سازی برای عفاف و حجاب https://iqna.ir/00HWmY https://eitaa.com/olgou4
نظام سازی برای عفاف و حجاب - ۲آبان ۱۴۰۲.mp3
27.62M
🔈 صوت نشست تخصصی: نظام سازی برای عفاف و حجاب / ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور / سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲/ ۹۲ دقیقه ❓بیان ۴ فایده حجاب برای تفاهم بیشتر حول حجاب و عفاف ❓تبیین معنای نظام سازی برای عفاف و حجاب ❓تبیین ۵ نوع برنامه ریزی زیرساختی برای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف ❓ضرورت تحول در محتوا و شکل تبلیغات شهری حول حجاب https://eitaa.com/olgou4
⚡️معنای نظام سازی برای عفاف و حجاب /ریشه های تضعیف حجاب و عفاف کدام است؟ 👌عنوان نظام سازی برای عفاف و حجاب (نقشه جامع برای عفاف و حجاب) در مقایسه با عنوان تبلیغ برای حجاب و یا کارفرهنگی برای حجاب قرار دارد. به عبارت دیگر حل مسئله حجاب یک مسئله تک بعدی نیست و برای حل آن باید مجموعه ای از اقدامات به صورت همزمان در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد. برای تبیین بیشتر مسئله نظام سازی برای حجاب و عفاف، سه محور زیر را تشریح می کنیم. 👌 محور اول: با بررسی دقیق آیات و روایات حوزه حجاب، معلوم می گردد که پایه تفاهم درباره حجاب و عفاف مجموعه ای از فواید و مفاهیم عمیق است؛ که معمولاً دختران نوجوان ما از آنها بی اطلاع هستند. به عنوان مثال: شارع محترم ذیل پنج اصطلاح: ۱- جلباب، فلایؤذین، دامت حسراته، سبب الشَرَه و معلول العقل، فواید حجاب را در حوزه های ۱- حفاظت از داشته ها، ۲- رفع آزار دیگران، ۳- جلوگیری از اختلال شخصیتی در مردان، ۴- مواجهه با حرص و ۵-مواجهه با کاهش سطح عقل، برای مردم تئوریزه می کند. (علل الشرایع حجاب) 👌محور دوم: برای انتقال و تبیین علل الشرایع حجاب به مخاطبان (خصوصاً دختران محترم جامعه) نیازمند توجه همزمان به زیرساخت های بیانی و غیربیانی هدایت و تفکر هستیم. معمولاً در برنامه ریزی های کشور از زیرساخت های غیربیانی تفکر و هدایت غفلت می شود و فقط بر روی زیرساخت بیان تمرکز می شود. نظام سازی به معنای توجه همزمان، به همه عوامل زیرساختی هدایت و تفکر است. در مجموع برای تحقق حجاب و سایر موضوعات توجه به زیرساخت های نه گانه هدایت و تفکر را ضروری می دانیم. 👌محور سوم: با بررسی نص برخی از آیات و روایات و استفاده از قاعده التزام موضوعی، برخی از زیرساخت های تحقق حجاب و عفاف شامل موارد بسیار مهم زیر می شود: ۱- اصلاح الگوی تغذیه افراد (تغییر الگوی تغذیه بر ارتقای سطح درک افراد از حجاب و مهار اخلاق سوء مؤثر است )، ۲- اصلاح الگوی معماری در ایران و حذف تدریجی مجتمع های فساد آفرین آپارتمانی (یکی از علت های پدیده مدرن خیابان‌گردی حذف پدیده مترقی تفریح خانگی در محیط های آپارتمانی است!)، ۳- تفکیک محتوای آموزشی خواهران و برادران بر اساس قاعده نیاز( در نظام آموزشی مفاهیم مترقی مرتبط با عفاف و حجاب تبیین نمی شود و نسل امروز، نسلی بی اطلاع درباره تفکرات انبیاء است)، ۴- رواج محله محوری و استفاده از اصل تَعَرُّف و خودکنترلی در مهار جرائم (محله محوری ضریب تأثیر تذکر لسانی را افزایش می دهد) و ۵- بازتعریف محتوای تبلیغات شهری مرتبط با حجاب براساس علل الشرایع حجاب (تبلیغات شهری کلیشه ای کمکی به ترویج حجاب نمی کند) حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - نشست تخصصی نظام سازی برای عفاف و حجاب - ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور - سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ 🔈صوت نشست: https://eitaa.com/olgou4/5737 https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: بررسی معایب چهارگانه طبقه بندی بیکنی از علوم روز سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ در مرقد امام خمینی برگزار گردید. (به فضل الهی) ❓صوت نشست: https://eitaa.com/olgou4/5741 https://eitaa.com/olgou4
معایبطبقهبندیبیکنیازعلم۲آبان۱۴۰۲موزیک.mp3
44.5M
🔈صوت نشست بررسی معایب طبقه بندی بیکنی از علم در جمع اعضای مدرسه پیشرفت / مرقد مطهر امام خمینی / ۲ آبان ۱۴۰۲ ❓تبیین معایب بنیادین طبقه بندی بیکنی از علم ❓معرفی سرفصل های طبقه بندی جدید دانش https://eitaa.com/olgou4
⚡️پرسش های اصلی فقه البیان (فقه البیان به زبان ساده) 👌قواعد اصولی فقه البیان چهار پرسش اصلی و جواب های مرتبط با آن را در ذهن طلاب و فضلاء تثبیت می کند. آشنایی با این پرسش های مهم، زمینه ساز دستیابی به فقاهتی کاملتر از فقاهت محدود به کشف معذر و منجز خواهد بود. (به فضل الهی) 👌پرسش اول فقه البیان: ویژگی های بیان شارع کدام است؟ (خلاصه جواب: در مقدمه فقه البیان به وسیله بازخوانی دقیق اصطلاحاتی مانند: علم الکتاب، سنت، حوائج الناس، کتاب المبین، وحی، علم صحیح، ظن، احکام، امثال، خزان العلم، نور، شئ و... ویژگی های بیان شارع را با طلبه تفاهم می نمائیم و تفاوت بیان بهجت آفرین شارع با بیان های عرفی و تخصصی را شرح می دهیم.) 👌پرسش دوم فقه البیان: نقطه آغازین برای فهم بیان شارع کدام است؟ ( خلاصه جواب: نقطه آغاز فهم بیان شارع را توسعه تفکر و تأمل در طلبه می دانیم و در چهار محور ۱- تفصیل، ۲- ساخت، ۳- مدارا و ۴- زیرساخت به توسعه تأمل در بیان شارع کمک می کنیم. شارع با اصطلاح شرح صدر، وضعیت مطلوب تفکر و تفقه را تعیین کرده است و در مقابل با اصطلاح صدر ضیغ و قلوب قاسیة و... وضعیت عدم آمادگی انسان برای دریافت معارف الهی را برای ما توصیف کرده است.) 👌پرسش سوم فقه البیان: پاسخ های شارع به سؤالات مردم چند بعدی است؟ ( خلاصه جواب: شارع حکیم و رحیم به سؤالات مرتبط با حوائج الناس پاسخ های بسیط و تک بعدی نمی دهد. پاسخ های اجمالی و تفصیلی شارع دارای ابعاد مختلفی هستند. اصطلاحاتی مانند: تنزیل، تأویل، ظاهر، باطن، ثبت، جزء، تمام، تقيه و.... هرکدام به نوعی بر چند بعدی بودن بیان شارع تأکید دارند. قالب اولیه تجمیع جواب ظاهری شارع را در قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث شرح داده ایم.) 👌پرسش چهارم فقه البیان: مراحل تبویب پاسخ هاي تفصیلی شارع به سؤالات مردم کدام است؟ (خلاصه جواب: شارع محترم حداقل در شش مسیر ۱-مقایسه، ۲- رفق، ۳- منزلت، ۴- انفتاح ، ۵- سیاق و ۶- کمِّیت به تفصیل بیان اجمالی خود می پردازد. تشریح و تفصیل بیان شارع شش مسیر مشخص در فقه البیان دارد و خروجی آن کشف عقلانیت پیشرفته شارع برای طلبه فقیه است! به عبارت دیگر: صور عام عقلانیت در فقه البیان، شش مسیر دارد.) حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین پرسش های اصلی فقه البیان - پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ -قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️معرفی برخی از کتب طبی کتابخانه الگوی پیشرفت 👌برخی از کتاب های کتابخانه الگوی پیشرفت اسلامی با موضوع تبیین نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری را در ادامه دریافت نمایید. این کتاب ها محصول تدوین ۲۵ جلسه تخصصی در قالب حدود ۱۵۴۲ صفحه بحث است: ۱- معایب و چالش های بخش سوم سند توسعه پایدار ۲۰۳۰(بخش سلامت) / ۷۲ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/81 ۲- پیشگیری ساختاری از بیماری (۱ مرداد ۱۳۹۸)/ ۵۱ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/82 ۳- تبیین نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری - ۳۶ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/83 ۴- الگوی فقهی ارزیابی غذا (خبرگزاری حوزه)/ ۴۸ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/84 ۵- الگوی فقهی ارزیابی غذا (موسسه کیفیت رضوی)/ ۷۴ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/85 ۶- الگوی فقهی تحلیل بیماری (در مقایسه با پاتولوژی پوزیتیویستی)/ ۵۷ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/86 ۷- واکسن و طرح جایگزین (نظریه فقهی ایمنی)/ ۷۷ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/87 ۸- تبیین نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری/ ۲۷ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/88 ۹- پروتکل های فقهی مدیریت کرونا (ویرایش دوم)/ ۸۵ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/89 ۱۰- روش تحقیق فقهی در حوزه پزشکی/ ۵۰ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/90 ۱۱- طبیب مشاور نیروهای مسلح/ ۹۷ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/91 ۱۲- برنامه فقهی سلامت قلب و عروق/ ۲۱۵ صفحه: https://eitaa.com/olgou4/4200 ۱۳- پروتکل های فقهی مدیریت انواع آبله/ ۱۰۴ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/93 ۱۴- الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء/ ۳۹۷ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/94 ۱۵- بازخوانی اشکالات پنج گانه مسئله تراریخته/ ۲۸ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/112 ۱۶- بررسی ابعاد سیاسی، امنیتی، پزشکی و نظری تراریخته (جلسه اصفهان)- ۱۶صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/111 ۱۷- بررسی اشکالات پنج گانه تراریخته ها (جلسه کاشان) - ۶۰ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/110 ۱۸- بررسی ابعاد سیاسی، امنیتی، پزشکی و نظری تراریخته (جلسه قم) - ۴۸ صفحه: https://eitaa.com/ketab_olgou/109 ۱۹- پاتولوژی فقهی (جلسه اصفهان - منزل حکیم صالحی) : https://eitaa.com/sound_olgou/144 ۲۰- مفهوم شناسی جامع طب اسلامی: https://eitaa.com/sound_olgou/143 ۲۱- نقد مبانی پزشکی: https://eitaa.com/sound_olgou/142 ۲۲- نقد واکسن G2 (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان): https://eitaa.com/sound_olgou/139 ۲۳- الگوی ساخت در طب اسلامی: https://eitaa.com/sound_olgou/138 ۲۴- طبیب مشاور مغز و اعصاب و حافظه: https://eitaa.com/sound_olgou/137 ۲۵- طبیب مشاور عروق: https://eitaa.com/olgou4/5774 https://eitaa.com/olgou4
⚡️دیدار و گفتگو با آیت‌الله محسن فقیهی (عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) درباره روش های تکامل فقاهت - شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲- قم ❓پرداختن قاعده مند به علل الشرایع سطح تفاهم شریعت با مخاطبان را ارتقاء می دهد و از سوی دیگر زمینه آشنایی بیشتر حوزه علمیه با توصیفات شارع را فراهم می آورد. ❓برای ارتقای فقاهت در حوزه توصیفات و علل الشرایع، چهار حوزه تمهیدیه را در قواعد اصولی فقه البیان پیشنهاد کرده ایم! https://eitaa.com/olgou4
⚡️دیدار و گفتگو با آیت اللّه ابوالقاسم علیدوست درباره روش های تکامل فقاهت / یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - قم ❓استنباط فعلی حوزه، محدود به کشف معذر و منجز است و راجع به استنباط و تبویب توصیفات شارع ساکت است! ❓در قواعد اصولی فقه البیان چهار دسته قاعده تمهیدیه برای استنباط قاعده مند توصیفات شارع ارائه داده ایم. https://eitaa.com/olgou4