eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
225 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️ توضیحات جدید درباره طبقه بندی جدید دانش 👌احتراماً به اطلاع علاقه مندان نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی می رساند: توضیحات جدیدی درباره آیات و روایات ۱- محض الاسلام، ۲- اثافی الاسلام، ۳- بُنی الاسلام و ۴- دعائم الاسلام آماده کرده ایم و به زودی آن را در اختیار نخبگان و مردم خوب قرار خواهیم داد. روایات و آیات فوق الذکر در مقام بیان ساختارمند مناسک اسلام در موقعیت‌های مختلف هستند. 👌معتقدیم: دقت در این نوع از روایات و آیات به شکل گیری تبویب جدید از دانش در ذهن مردم می انجامد. اساس طبقه بندی جدید دانش را خوانش علمی و توصیفی این نوع از روایات -خصوصاً روایات بنی الاسلام - قرار داده ایم و دانش جامع صلات، دانش جامع زکات، دانش جامع حج و دانش جامع صوم و دانش جامع ولایت بر این مبنا پایه گذاری شده است. سرفصل های داخلی دانشهای پنج گانه شارع، شامل حدود، سنت ها و آداب مرتبط با فرائض خمس است. 👌مسئله چگونگی دستیابی به تبویب ها و طبقه بندی های حجیت یافته (کاربردی)، دغدغه درسنامه سطح دوم نقشه الگوی پیشرفت اسلامی است. پرسش اصلی درسنامه دوم، واکاوی مسئله تبویب از منظر شارع است. حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین طبقه بندی جدید دانش در مقایسه با طبقه بندی بیکنی از علم - یکشنبه ۸ محرم الحرام ۱۴۴۶ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) https://eitaa.com/olgou4
⚡️درسنامه های نقشه الگو 👌درسنامه آشنایی: راه اندازی چرخه تحریک فکر حول ده نظریه فقهی https://eitaa.com/olgou4/5782 👌درسنامه طبقه بندی و تبویب: راه اندازی چرخه تحریک فکر حول کشف تبویب های شارع https://eitaa.com/olgou4/6677 👌درسنامه ممهدات: راه اندازی چرخه تحریک فکر حول ممهدات تفقه https://eitaa.com/olgou4/5535 https://eitaa.com/olgou4
⚡️ الگوی فقهی کشاورزی تدوین شد/ کشور ایران نیازمند ارتقای دانش کشاورزی است. ❓الگوی فقهی کشاورزی در مقایسه با دیدگاههای بسیار معیوب سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (FAO) در قم تدوین شد. این الگوی فقهی در چهار حوزه اساسی ۱- کشاورزی و آسمان، ۲-کشاورزی و برکت، ۳- ارکان کشاورزی و ۴- کشاورزی و ملائکه به تئوریزه کردن مسئله کشاورزی پرداخته است. ❓الگوی فقهی کشاورزی در ۳۳ قسمت به تشریح روایات و آیات مرتبط با حوزه کشاورزی می پردازد و مطالعه و تدریس غیرمتمرکز آن به محوریت مساجد و هیئات به ارتقای دانش کشاورزی در ایران و منطقه مقاومت منجر خواهد شد. ❓ با توجه به کثرت دشمنی تمدن استکباری مدرنیته با مردم منطقه جغرافیایی ظهور، تدریس الگوی فقهی کشاورزی را واجبی فوری برای حفظ جان و حیثیت مسلمانان و مستضعفین عالم می دانیم. فراموش نکنیم که در دکترین امنیتی آمریکا غذا و دارو به عنوان سلاح تعریف شده اند. 🗞مطالعه متن کامل خبر: https://m-hedayat.blog.ir/1403/04/25 https://eitaa.com/olgou4
نظریه فقهی حجب- عاشورای ۱۴۴۶ - قم.mp3
20.45M
🎙 شرح اجمالی نظریه فقهی حُجُبْ/ عصر عاشورای ۱۴۴۶/ قم /۴۱ دقیقه ❓چرا تعاریف و توصیفات شارع را استنباط نمی کنیم؟! ❓نظریه فقهی حُجُبْ به توصیف و تعریف مفهوم نور و مفهوم ظلمت می پردازد. ❓معرفی جدول تصمیم نظریه حُجُبْ (سجده بر تربت حسینی، اکل طیبات و...) https://eitaa.com/olgou4
⚡️ لطفاً در نظر سنجی زیر مشارکت بفرمایید. ❓ مباحث مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی را در چه سطحی پیگیری می فرمایید؟! / لطفاً با دقت پاسخ بدهید. با تشکر 🗞آدرس نظر سنجی: https://EitaaBot.ir/poll/a7evsr https://eitaa.com/olgou4
⚡️ مروری بر چند پیشنهاد حوزوی جذاب و کاربردی برای حل مشکلات مردم 👌حوزه علمیه فعلی و دانش آموختگان آن برای حل مشکلات مردم -که ناشی از اجرای برنامه‌های توسعه غربی است- مجموعه ای از راه حل ها را ارایه داده اند. به بخشی از این راه حل های کاربردی و مشکل‌گشا اشاره می کنم. 👌 راه حل اول: واگذاری زمین رایگان به مستأجرها و اجرای قانون مترقی احیای موات. فقه ، احیای اراضی موات در سه حوزه ۱- احیای اراضی موات در حوزه مدیریت آب، ۲- احیای اراضی موات در حوزه مشاغل برتر و ۳- احیای اراضی موات در حوزه مسکونی را به صورت پیوسته توصیه کرده است. (برنامه احتکار زمین از دوره پهلوی در ایران اجرایی شده و باعث بالا رفتن بی رویه قیمت زمین در ایران شده است.) 👌راه حل دوم: تغییر الگوی ساخت مسکن از الگوی معیوب آپارتمان به الگوی پیشرفته خانه های حیاط دار. 👌راه حل سوم: تغییر استراتژی کشور در حوزه سلامت از مسئله ساخت بیمارستان و تولید دارو به شکل گسترده به استراتژی پیشگیری ساختاری از بیماری. (حوزه علمیه یک برنامه بسیار ارزان و پیشرفته برای پیشگیری از بیماری -خصوصاً پیشگیری از بیماری های مادرزادی- دارد و می تواند فقر دانشی وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری از بیماری را جبران کند.) 👌 راه حل چهارم: پیشنهاد ده کتاب مرتبط با علوم نافع در برنامه درسی آموزش و پرورش در حوزه های معماری، پیشگیری از بیماری، شناخت خاصیت های اشیاء، روش تحقیق و مطالعه، تاریخ و.... 👌 راه حل پنجم: آغاز مطالعات مرتبط با تقسیمات شهری کوچک مقیاس و اغاز تحقق آن در ۱۰ شهر از شهرهای ایران به صورت آزمایشی (تقسیمات شهری بزرگ مقیاس، منشاء پیدایش گمنامی در شهرها و گسترش جرم و افزایش هزینه های اداره شهر است.) 👌راه حل ششم: ساخت گسترده بازارهای رایگان و برنامه ریزی برای عمومی کردن تجارت. (عمومی شدن تجارت به تقویت تولید غیر ممتمرکز، استحکام شبکه توزیع کالا در شهر، کاهش قیمت ها، افزایش عقل مردم و محرومیت زدایی پایدار کمک وافری می کند.) 👌راه حل هفتم: راه اندازی هنرستان‌های مرتبط با آموزش و احیای مشاغل برتر. گسترش مشاغل برتر در میان مردم به تولید غذا و لباس بر اساس وصف طیبات کمک می کند. 👌راه حل هشتم: تلاش برای جعل زدایی در بیان تاریخ و ارایه روایتی صحیح از تاریخ ایران و جهان به مردم. 👌در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی بیش از ۱۰۰ راه حل کاربردی و جذاب برای حل مشکلات مردم پیشنهاد شده است؛ که علاوه بر حل مشکلات مردم به تقویت روابط تاریخی حوزه علمیه و مردم کمک می کند. حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین راه حل های حوزوی برای حل مشکلات مردم /پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳/ قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️ نشست تخصصی: برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح در شهر مبارک مشهد برگزار می گردد. (به فضل الهی) 📚پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/6363 https://eitaa.com/olgou4
⚡️تبیین ۱۲ ویژگی از ویژگی های بیان شارع در سرفصل اول قواعد اصولی فقه البیان / حدود ۱۰۰ ردع شارع بر زبان عرف تخاطب را شناسائی کرده ایم! 👌 دوره جدید مباحث اصولی فقه البیان به شرح چهار سرفصل ۱- بیان ویژگی های شارع در بیان شارع، ۲- تبیین ساختار اجمالی بیان شارع، ۳- تبیین ساختار بیان تفصیلی شارع و ۴- تبیین قواعد گزینش مبتنی بر ظرفیت می پردازد. در سرفصل ویژگی‌هایی بیان شارع در بیان شارع، ۱۱+۱ باب مطلب وجود دارد. باب اول از سرفصل اول به تبیین مسئله زبانشناسی و ماهیت بیان به صورت عام از منظر شارع می پردازد. 👌 در باب زبانشناسی عام فقه البیان، پنج پرسش اصلی ۱- آیا همه موجودات دارای لسان هستند؟! + بیان ویژگی های لسان موجودات، ۲- کلام دارای چه اجزایی است؟ + دلیل تقسیم کلام به سه جزء، ۳- خالق لسان کیست؟! + تبیین مفهوم اِذْن در تسمیه + بیان فهرستی از ردع های بیانی شارع نسبت به بیان عرف زمان تخاطب، ۴- چند نوع قالب زبانی داریم؟! و ۵- آیا تصور زبان امضایی ممکن است؟! مطرح و بررسی می شود. 👌در فقه البیان علاوه بر باب زبانشناسی-که به بررسی مفهوم زبان به معنای عام می پردازد- در ابوابی دیگر به ۱- شرح ویژگی اعطانی بودن کلمات شارع، ۲- شرح ویژگی جامع و غیر بخشی بودن کلمات شارع، ۳- شرح ویژگی مبین بودن کلمات شارع و... می پردازیم. در مجموع در این دوره از مباحث فقه البیان ۱۱+۱ ویژگی از ویژگی های بیان شارع را شرح می دهیم. این سرفصل بسیار تفصیلی طلبه را با ظرفیت های زبان شارع آشنا می کند و انتظارات طلبه از تفقه را از حالت حداقلی به تفقه حداکثری ارتقاء می دهد. 👌بعد از بیان ۱۱+۱ ویژگی از ویژگی‌های بیان شارع به شرح سرفصل بیان اجمالی شارع و محتویات تفصیلی آن خواهیم پرداخت‌. مکرراً گفته ایم: کتاب کفایة الاصول و کتاب رسائل در حوزه زبان شناسی به معنای عام و بیان ویژگی‌هایی بیان شارع به فقر دانشی مبتلا است. حجت‌الاسلام علی کشوری - پنجمین جلسه شرح قواعد اصولی فقه البیان - با موضوع تقریر، ترمیم و تکمیل الگوی فقهی تفصیل- یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️پسرانم! بروید و از یوسف و برادرش جستجو کنید 👌 يا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَ أَخيهِ وَ لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللهِ إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكافِرُونَ - ۸۷ از یوسف پسرانم! برويد و از يوسف و برادرش جستجو كنيد و از رحمت خدا مأيوس نشويد؛ كه تنها گروه كافران از رحمت خدا مأيوس مى‌شوند! ❓اخبار محسوسی در جهان شنیده و دیده می‌شود... https://eitaa.com/olgou4
⚡️چگونه اقتصاد مردم پایه را بازسازی کنیم؟! / آیا با عوارض شش گانه بخش خصوصی و بخش دولتی آشنا هستیم؟! 👌برای بررسی این سؤال مهم در نشست تخصصی برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی شرکت کنید/ چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح در شهر مشهد 🗞 اطلاعیه و پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/6690 https://eitaa.com/olgou4
62.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️چگونه اقتصاد مردم پایه را بازسازی کنیم؟! / آیا با عوارض شش گانه بخش خصوصی و بخش دولتی آشنا هستیم؟! 👌برای بررسی این سؤال مهم در نشست تخصصی برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی شرکت کنید/ چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح در شهر مشهد 🗞 اطلاعیه و پیشخوان مکتوب نشست: https://eitaa.com/olgou4/6690 https://eitaa.com/olgou4
⚡️برای دفاع کامل و همه جانبه از جمهوری اسلامی آماده ایم! 👌 دشمن در حال برنامه ریزی برای مواجهه با جمهوری اسلامی و جبهه حق در سه حوزه ۱- گسترش استفاده از علم قلیل ، ۲- فعال کردن گسل های داخلی و ۳- در نهایت تحمیل جنگ نظامی به منطقه جغرافیائی ظهور -علی الخصوص ایران- است. اقدامات دشمن در رصد کامل طلبه ها و فقهای حوزه علمیه است و به فضل الهی در هر سه حوزه طرح های ابلیس را خنثی خواهیم کرد. علی کشوری - چهارشنبه ۱۸ محرم الحرام ۱۴۴۶ - قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️دردسر آفرینی علم قلیل در حوزه گرمایش و سرمایش / پیشنهاد ۶ محور راهبردی برای مدیریت ملی مسئله گرمایش و سرمایش! 👌 در ادبیات مترقی و پیشرفته وحی؛ راه حل های مشخصی برای مدیریت گرمایش و سرمایش کشور پیش بینی شده است. به برخی از تدابیر شئ پایه برای مدیریت گرمایش و سرمایش اشاره می کنم. 👌 اقدام اول: از غذاها و نوشیدنی های معتدل کننده و خنک کننده طبع برای تحمل گرما استفاده کنید. مصرف آلو در فصل گرما و مصرف آب فاتر در اول صبح دو نمونه از غذاها و نوشیدنی های خنک کننده طبع محسوب می شوند. در فصل سرما هم تدبیر اول برای مدیریت سرمای محیط استفاده از غذاها و نوشیدنی های مؤثر بر گرمی طبع است. تغییر الگوی آشپزی در فصول مختلف اولین تدبیر پیشنهادی برای مدیریت فصل گرم و مدیریت فصل سرد است! (برای تسلط به این محور با یک طبیب ماهر طب اسلامی مشورت کنید.) 👌 اقدام دوم: کاشت درختان مثمر و معطر و سایه دار در محیط اطراف خود را جدی بگیرید. کاشت درختان، محیط اطراف شما را تا ۱۵ درجه خنک تر می کند. بهترین مکان برای کاشت درختان مثمر و معطر حیاط خانه ها است. کاشت درختان مفید در حیاط خانه، هزینه های ناشی از مدیریت متمرکز فضای سبز توسط شهرداری‌ها را کاهش می دهد. 👌اقدام سوم: در مرحله طراحی و ساخت مسکن؛ نوارهای سطحی و زیر سطحی و فوقانی برای انتقال هوا تعریف کنید. (طراحی شبکه گردش هوا برای ساختمان) تلاش برای انتقال هوا در درون و بیرون ساختمان؛ هوای داخل خانه را مطبوع می کند. البته ساخت مسکن با مدل آپارتمان، مانعی بزرگ برای گردش هوا در سطح شهر و در اطراف ساختمان محسوب می شود. در ساختمان های فعلی از ابزارهای مصنوعی برای گردش هوا استفاده می شود؛ که خود باعث افزایش دمای هوا می گردد. همچنین مصالح فعلی ساختمانی گرمای هوا را بیشتر از مصالح طبیعی جذب می کنند و بالتبع دمای هوا را در شب افزایش می دهند! 👌 اقدام چهارم: طراحی بخش تابستانه و زمستانه، طراحی گودال باغچه، طراحی حوض آب، طراحی ایوان، استفاده از مصالح ساختمانی با مزاج معتدل و... از جمله تدابیر مرتبط با مدیریت گرما و سرما در ساختمان است. طراحی کامل الگوی طبیعی گرمایش و سرمایش در خانه های پیشرفته حیاط دار امکان دارد و آپارتمان ها از حیث افزایش هزینه های گرمایش و سرمایش هم آسیب زا هستند. (طراحی سیستم رتبه دهی به ساختمان از حیث گرمایش و سرمایش یک ضرورت ملی است ) 👌اقدام پنجم: استفاده از پارچه های غیر پلاستیکی و ساخته شده از الیاف طبیعی در حوزه لباس و استفاده از زیراندازهای خنک از مجموعه اقدامات مرتبط با مدیریت گرمایش و سرمایش محسوب می شوند. 👌اقدام ششم: مشاغل برتر و بازارهای رایگان به کاهش مصرف انرژی و مدیریت گرمایش و سرمایش کمک می کنند. توضیح بیشتر اینکه: مشاغل صنعتی در مرحله تولیدکالا، در مرحله انتقال کالا و در مرحله نگهداری کالا در یخچالها، سطح مصرف انرژی و سطح دمای محیط را افزایش می دهند. برای مدیریت تغییرات اقلیمی و کاهش اسراف در حوزه انرژی نیازمند احیای مشاغل مردم پایه و بازارهای رایگان محلی هستیم. 👌نکته آخر: تکیه بر مجازات مشترکان پر مصرف و تلاش برای ایجاد تنوع در سبد انرژی و ... راهبردهای ناقصی برای مدیریت گرمایش و سرمایش و مدیریت انرژی محسوب می شوند. کشور نیازمند استفاده از الگوی های شئ پایه برای مدیریت گرمایش و سرمایش است. حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - الگوی فقهی مدیریت گرمایش و سرمایش - چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
⚡️ برنامه های جاری الگوی پیشرفت اسلامی کدام است؟! 👌شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در روزهای جاری یک برنامه منظم چهار بخشی را با کمک کارشناسان خود پی گیری می کند. سرفصل های این برنامه ها به شرح زیر است: ۱- در بخش تصمیم سازی: شورای راهبردی در این بخش مشغول تبیین ۶ برنامه فقهی در حوزه معیشت، سلامت، تغییر کتب درسی، تفریحات سالم، اسراف و امنیت است. تلاش برای تصمیم سازی مبتنی بر مفاهیم کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی مهمترین رسالت الگوی پیشرفت اسلامی است. ۲- در بخش تربیت کارشناس: شورای راهبردی در بخش تربیت کارشناس مشغول معرفی درسنامه های سه گانه الگوی پیشرفت اسلامی است. کارشناسی الگوی پیشرفت سه درسنامه با عناوین ۱- درسنامه آشنایی، ۲- درسنامه طبقه بندی و ۳- درسنامه ممهدات را برای ایجاد تسلط نسبی به مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی پیشنهاد می کند. ۳- در بخش شورای فقهی: در حال تدوین موسوعه روایات و آیات مرتبط با فقه البیان هستیم. تدوین موسوعه روایات و آیات مورد استناد در قواعد اصولی فقه البیان زمینه ساز قضاوت علمی حوزه علمیه درباره این بسته عمیق فقهی را مهیا می کند. ۴- برای ارایه کمک فکری به کشور و منطقه مقاومت در شرایط نظامی و امنیتی -به صورت ویژه- مشغول تدوین تدابیر مرتبط با پدافند غیرعامل با نگاه فقهی هستیم. این بسته امنیتی شامل معرفی ۷ دسته تدبیر امنیتی برای ارتقای امنیت ملی در شرایط خاص می باشد. نکته آخر: با توسعه مفاهیم مترقی الگوی پیشرفت اسلامی در جامعه، سطح آمادگی فکری جامعه اسلامی برای مواجهه مؤثر تر با تمدن استکباری مدرنیته ارتقاء یافته و طلسم یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی در ذهنیت برخی از مسئولین شکسته خواهد شد. بزرگترین چالش مسئولین و نخبگان نظام جمهوری اسلامی را عدم تسلط به تفاوت های توسعه غربی و پیشرفت اسلامی می دانیم و برای رفع این عارضه خطرناک یک برنامه چند بعدی طراحی کرده ایم. حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - معرفی برنامه های جاری شورای الگوی پیشرفت - جمعه انتظار ولی عصر ۲۰ محرم الحرام ۱۴۴۶ - قم https://eitaa.com/olgou4
نظریه سلم. .pdf
4.98M
🔈 نظریه امنیتی سِلْم (در مقایسه با بخش ۱۷ سند توسعه پایدار 2030) / ١٩٨ صفحه ❓مفهوم پایه امنیت کدام است؟ ❓چگونه مفهوم پایه امنیت را محقق کنیم؟ ❓فواید امنیت مردم پایه کدام است؟ ❓ارتباط میان امنیت و فرائض کبیر پنجگانه کدام است؟ (فهرست دوم نظریه امنیتی سِلْم) 🎙صوت مرتبط (تبیین نظریه امنیتی سلم در پژوهشگاه امام صادق علیه السلام): https://eitaa.com/olgou4/5732 https://eitaa.com/olgou4
⚡️برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی در مشهد تبیین شد/ اخبار تکمیلی به زودی منتشر می شود. https://eitaa.com/olgou4
⚡️ بخش خصوصی ۶ عارضه مهم به شرح زیر ایجاد می کند. ۱- بی توجهی به وصف طیبات در تولید کالا ۲-ایجاد فاصله طبقاتی و عدم توزیع عادلانه سود ۳- بی توجهی به فاصله مناسب محل کار و محل سکونت ۴- ایجاد اختلال در تنظیم وقت افراد ۵- وابستگی تولید صنعتی به تأمین مالی بزرگ ۶- ایجاد چالش های مختلف زیست محیطی https://eitaa.com/olgou4
برنامهمعیشتیالگویپیشرفتاسلامی۱۰مرداد۱۴۰۳مشهدموزیک.mp3
36.05M
🎙 صوت نشست تخصصی برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی / چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳/ تالار شهر مشهد/ ۱۰۰ دقیقه ❓معرفی اشکالات ۶ گانه بخش خصوصی و بخش دولتی ❓تعریف اقتصاد مردم پایه ❓معرفی ۹ زیر ساخت برای توسعه اقتصاد مردم پایه https://eitaa.com/olgou4
⚡️ نشست تخصصی برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی در شهر مشهد (چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) ۱۰ تدبیر مهم برای دستیابی به اقتصاد مردم پایه پیشنهاد داده است: ۱- واگذاری زمین رایگان و اجرای قانون مترقی احیای موات طبق ملاحظات ۴ گانه فقهی ۲- تغییر الگوی ساخت ساختمان از آپارتمان به دار واسعه ۳- راه اندازی هنرستان های آموزش و تمرین مشاغل برتر (طبق جدول مشاغل برتر) ۴- مردمی کردن اداره معادن ۵- راه اندازی الگوی غیر متمرکز مدیریت آب (۶ اقدام) ۶- تأمین نهاده های طبیعی تولید در حوزه بذر، مدیریت شئ پایه آفات و دام پزشکی شئ پایه ۷- ساخت بازارهای رایگان با جانمایی مناسب و تضمین فروش تولیدکنندگان خرد ۸- برنامه تبلیغات و حمایت از مشاغل برتر در محل مساجد بازار و محله و نماز جمعه ۹- برنامه ملی کاهش مصرف انرژی ( برنامه کاهش حمل و نقل و برنامه گرمایش و سرمایش طبیعی) ۱۰- اجرای برنامه ملی افزایش کیفیت ❓به فضل الهی گزارش تفصیلی نشست منتشر خواهد شد! 🎙استماع صوت نشست: https://eitaa.com/olgou4/6722 https://eitaa.com/olgou4
⚡️شعار صحیح: یا می جنگیم یا تسلیم شوید! قُلْ لِلْمُخَلَّفِينَ مِنَ الْأَعْرَابِ سَتُدْعَوْنَ إِلَىٰ قَوْمٍ أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ .تُقَاتِلُونَهُمْ أَوْ يُسْلِمُونَ ۖ فَإِنْ تُطِيعُوا يُؤْتِكُمُ اللَّهُ أَجْرًا حَسَنًا ۖ وَإِنْ تَتَوَلَّوْا كَمَا تَوَلَّيْتُمْ مِنْ قَبْلُ يُعَذِّبْكُمْ عَذَابًا أَلِيمًا - ۱۶ از فتح ❓به زودی تبیین برنامه ۷ بخشی الگوی پیشرفت اسلامی برای مدیریت بهتر شرایط جنگ نظامی را آغاز خواهیم کرد (به فضل الهی) https://eitaa.com/olgou4
⚡️ نماگرهای اقتصاد کلان معیوب است/ اقتصاد کشور را با معیارهای دیگری ارزیابی می کنیم... 🎙استماع صوت نشست برنامه معیشتی الگوی پیشرفت: https://eitaa.com/olgou4/6722 📚 به فضل الهی گزارش مکتوب این نشست منتشر می شود. https://eitaa.com/olgou4
⚡️ روش مدیریت اختلافات 👌درباره نظریه فقهی صف -که از نظریات طبقه بندی شده در فقه الامام است- نکاتی را بر مبنای علم خطاناپذیر وحی تقدیم می کنم. 👌نکته اول: پرسش اصلی این نظریه چگونگی رفع اختلافات و مدیریت فتنه ها است؟! به دلیل وجود فتنه های متعدد در آخرالزمان و گسترش اختلافات در این دوره خاص، بازخوانی این نظریه ضرورت بیشتری دارد! 👌نکته دوم: نظریه فقهی صف در دو محور ۱- تبیین زیرساخت های ایجاد اختلاف و فتنه و ۲- تکنیک های اورژانسی رفع اختلاف به تبیین روش های فقهی مدیریت اختلافات و رفع فتنه ها می پردازد. محتوای نظریه فقهی صف با محتوای بخش ۱۶ سند توسعه پایدار 2030 با عنوان "ترویج جوامع صلح جو" مقایسه می شود. 👌نکته سوم: بخش اول نظریه فقهی صف به تبیین زیرساخت های دستیابی به صلح و سازش و الفت می پردازد و ریشه وقوع اختلافات را در نه محور: ۱- زیر ساخت فهم افراد از تسبیحات (به عنوان ابزار اصلی جهت دهی به اختیار)، ۲- زیرساخت عمل به وعده (شارع محترم بد عهدی را غیرقابل جبران می داند! )، ۳- زیر ساخت مقاتله شدید با مشرکان، ۴- زیر ساخت عدم ایذاء رسول، ۵- زیر ساخت حل اختلاف ادیان، ۶- زیر ساخت عدم نسبت دادن کذب به الله، ۷-زیر ساخت عدم درگیری و مخالفت با نور الهی ( مخالفت با امام)، ۸- زیر ساخت ترویج تجارت نجات دهنده (مدیریت مفهوم سود در افراد) و ۹- زیر ساخت حواری و شیعه شدن؛ تعریف نموده است. 👌 نکته چهارم: در نظریه فقهی صف، مجموعه ای از تدابیر اورژانسی مانند: ۱- گسترش انصاف در گفتگو، ۲- ترویج هدیه دادن و کادو گرفتن، ۳- حرمت غیبت، تهمت و ایجاد شایعه، ۴- استغفار برای مخالف، ۵- مهارت در مهار خشم، ۶- آشنایی با غذاهای مرتبط با کنترل رذائل، ۷- سکوت در اکثر موارد -خصوصاً در موارد عدم علم-، ۸- اجرای حدود الهی در جامعه، ۹- منع نگاه به نامحرم و... برای مدیریت فتنه ها و مدیریت اختلافات تبیین و پیشنهاد شده است. تدابیر اورژانسی مدیریت اختلافات به سه دسته ۱- کنترل رفتاری اختلافات، ۲- کنترل گفتاری اختلافات و ۳- کنترل مزاجی اختلافات تقسیم می شود‌. 👌 گزارش اول نظریه فقهی صف در روزهای آینده در اختیار علاقه مندان به گفتگوهای فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی قرار می گیرد. (به فضل الهی) حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین اجمالی نظریه فقهی صف - جمعه انتظار - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳- قم مبارک https://eitaa.com/olgou4
⚡️تفاوت های طب اسلامی با سایر مکاتب طبی 👌طب اسلامی با سایر مکاتب طبی دارای تفاوت های روشنی است. به پنج دسته از تفاوت های این مکتب طبی و فقهی مترقی با سایر مکاتب طبی اشاره می کنم. 👌 تفاوت اول: طب اسلامی با سایر مکاتب طبی در روش مطالعه و تحقیق درباره بیماری اختلاف نظر دارد‌ و در این حوزه از روش تحقیق های بخشی و حدس پایه پوزیتویستی استفاده نمی کند. برای مطالعه بدن و بیماری از روش تحقیق مبتنی بر اشراف استفاده می کنیم. 👌تفاوت دوم: طب اسلامی با سایر مکاتب طبی در تبیین مناشئ پیدایش بیماری اختلاف نظر جدی دارد‌. مبتنی بر تتبع فقهی ۱۳ منشاء برای پیدایش بیماری شناسایی کرده ایم؛ که دانشِ پاتولوژی و تحلیل بیماری را متحول خواهد کرد. 👌تفاوت سوم: طب اسلامی با سایر مکاتب طبی در مفهوم و مصادیق دواء تفاوت نظر دارد. در طب مترقی و ارزان ما، دوازده گروه از اشیاء به عنوان دواء معرفی شده اند. دواء های طب اسلامی شئ پایه هستند! 👌تفاوت چهارم: طب اسلامی با سایر مکاتب طبی در چگونگی ارتقای ایمنی بدن اختلاف نظر بنیادین دارد‌. در تعریف سیستم ایمنی بدن و در تعریف واکسن نوآوری های فراوانی در ادبیات وحی وجود دارد. سه نوع سیستم ایمنی در بدن تحت عنوان: ایمنی قلب پایه، ایمنی طبع پایه و ایمنی عضو پایه تعریف شده است. همچنین ۱۰۰ نوع واکسن شئ پایه برای ارتقای سیستم ایمنی بدن پیشنهاد داده ایم. 👌تفاوت پنجم: طب اسلامی با سایر مکاتب طبی در تبیین کارکرد اعضای مختلف بدن و عضو شناسی و تفصیل الجسم اختلاف نظر دارد. رئیس اعضای بدن را قلب می دانیم و ارتباط کارکردی همه اعضای بدن با عضو رئیسه بدن را مبنای توصیف اعضاء قرار می دهیم. حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - معرفی مزایای طب اسلامی - یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - قم مبارک https://eitaa.com/olgou4
🎙 پنجمین جلسه معرفی درسنامه های الگوی پیشرفت اسلامی - امشب ساعت ۹ https://virasty.com/saeidavini_ir/1722771715171216735 https://eitaa.com/olgou4
⚡️درسنامه روش تحقیق چه می گوید؟! 👌یکی از درسنامه های سه گانه الگوی پیشرفت اسلامی، درسنامه روش تحقیق یا درس نامه مُمَهدات نام دارد. در درسنامه روش تحقیق، ضمن نقد روش تحقیق پوزیتویستی با مبانی و مراحل "روش تحقیق مبتنی بر اشراف" آشنا می شویم. برخی از پرسش ها و محورهای درسنامه روش تحقیق به شرح زیر است: 👌محور اول: آیا خالق و مخترع اشیاء درباره اشیاء توصیف و تعریفی ارائه داده است؟! تفاوت توصیف های خالق از اشیاء با توصیف های دیگران از اشیاء کدام است؟! + معرفی منابع مرتبط با توصیف های خالق از اشیاء 👌محور دوم: اصول روش تحقیقی در قرآن و روایات کدام هستند؟! و خالق اشیاء برای علم دیگران چه ویژگی‌هایی را برشمرده است؟! (شرح فقهی اسم علیم و اسم محیط) 👌 محور سوم: توصیف های خالق از اشیاء چند بخشی است؟! + شرح جداول ۱۰ گانه فقه الخلق (جداول ۱۰ گانه فقه الخلق به تبیین ویژگی های مشترک و کاربردی همه اشیاء مخلوق می پردازد.) 👌محور چهارم: توصیف های پوزیتویستی و فلسفی از اشیاء کدام هستند؟! + شرح الگوی روایت اشیاء به محوریت عناصر تشکیل دهنده + شرح احکام کلی وجود در فلسفه صدرایی + شرح مراحل روش تحقیق پوزیتویستی 👌 محور پنجم: مرحله اول در توصیف اشیاء بر اساس روش تحقیق مبتنی بر اِشراف کدام است؟! + تبیین اجمالی مبنای رجالی وثوق صدور به معنای تکاملی (کشف معاضدات روایی برای روایت ضعیف) 👌محور ششم: مرحله دوم در توصیف اشیاء بر اساس روش تحقیق مبتنی بر اِشراف کدام است؟! (تبیین روش موضوع شناسی و روش کشف سؤال و روش تنقیح سؤال در روش تحقیق) 👌محور هفتم: مرحله سوم در توصیف اشیاء بر اساس روش تحقیق مبتنی بر اِشراف کدام است؟! (شرح مراحل ۶ گانه توصیف تفصیلی اشیاء) 👌محور هشتم: استفاده از "روش تحقیق مبتنی بر اشراف" برای مطالعه و تحقیق درباره سه مسئله مهم زندگی با نظارت یک استاد فقه نظام (تمرین عملی درسنامه روش تحقیق) 👌نکته پایانی: یک کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی، علاوه بر آشنایی با درسنامه روش تحقیق با درسنامه طبقه بندی و درسنامه حیات طیبه هم آشنا می شود. درباره درسنامه های دوم و سوم در آینده بحث هائی را مطرح خواهیم نمود. (به فضل الهی) حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین برخی از محورهای درسنامه روش تحقیق - بامداد دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - قم مبارک https://eitaa.com/olgou4