مشاغلبرتربابلسر۵آذر۱۴۰۲موزیک.mp3
47.34M
🔈 صوت نشست تخصصی مشاغل برتر / یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ در جمع مسئولان و کارشناسان مرتبط با مشاغل شهر بابلسر/ ۴۸ دقیقه
❓تعریف مشاغل برتر
❓چگونگی احیای مشاغل برتر
#مشاغل_برتر
#فقه_المکاسب
https://eitaa.com/olgou4
مشاغل برتر .pdf
561K
🗞متن پیاده شده نشست تخصصی مشاغل برتر در جمع برخی از کشاورزان و مسئولین اتحادیه ها و کارشناسان مرتبط با مشاغل شهر بابلسر ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۲۳ صفحه
❓تعریف مشاغل برتر
❓چگونگی احیای مشاغل برتر
#مشاغل_برتر
#فقه_المکاسب
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: نظریه آموزش و پرورش آینده روز یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ با حضور معلمان شهر بابلسر برگزار گردد. (به فضل الهی)
❓ سه پرسش درباره آموزش و پرورش آینده
❓چگونه عزم ملی برای تحول در آموزش و پرورش را ایجاد کنیم؟
#آموزش_و_پرورش_آینده
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
آموزش و پرورش آینده- بابلسر ۵ آذر ۱۴۰۲.mp3
11.24M
🔈 صوت نشست تخصصی: نظریه آموزش و پرورش آینده/ یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ با حضور معلمان شهر بابلسر / ۳۶ دقیقه
❓ سه پرسش درباره آموزش و پرورش آینده
❓چگونه عزم ملی برای تحول در آموزش و پرورش را ایجاد کنیم؟
#آموزش_و_پرورش_آینده
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️گزارش تصویری نشست های تخصصی مرتبط با اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه در استان مازندران (شهرهای ساری، قائمشهر و بابلسر)
❓تفاهم مسئله محور با گروههای مختلف نخبگانی
#اولویت_های_تمدنی
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
🔈 صوت نشست تخصصی: نظریه آموزش و پرورش آینده/ یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ با حضور معلمان شهر بابلسر / ۳۶ دقیق
آموزش و پرورش آینده .pdf
546.1K
🗞متن نشست تخصصی: نظریه آموزش و پرورش آینده/ یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ با حضور معلمان شهر بابلسر / ۲۱ صفحه
❓ سه پرسش درباره آموزش و پرورش آینده
❓چگونه عزم ملی برای تحول در آموزش و پرورش را ایجاد کنیم؟
#آموزش_و_پرورش_آینده
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ نشست معرفی نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی روز سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ در مدرسه علمیه نواب شهر مشهد از ساعت ۱۲ ظهر آغاز می گردد. (به فضل الهی)
❓تبیین الزامات سه گانه نظام سازی برای طلاب و دانشجویان
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/5782
#نمایشگاه_تخصصی_الگوی_پیشرفت
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️چند نکته درباره فقه البیان
👌همانطور که قبلاً گفته ایم: اساس استنباط، کشف جمع دلالی شارع بر اساس مراحل بیان مبتنی بر مُکث است. ساختار مُکث، روایات ثبتی (تصویر بحث)، روایات تحلیلی (تعریف بحث) و روایات پردازشی (تصمیم بحث) را بر محور یک سؤال مشخص تجمیع می کند.
👌بعد از تبویب مُکثی روایات و آیات بر محور یک سؤال، ساختار سؤال را در فضای مقایسه قرار می دهیم و درک بهتری از پاسخ شارع به سؤال بحث، متولد می شود. با استفاده از قواعد بیان مبتنی بر رفق، بخش ثبت نظریه را شرح می دهیم. همچنین با استفاده از قواعد بیان مبتنی بر سیاق، بخش تعریف نظریه را تعمیق می کنیم و با استفاده ترتیبی از قواعد اصولی بیان مبتنی بر منزلت و بیان مبتنی بر انفتاح و بیان مبتنی بر کم، بخش تصمیم را تشریح می کنیم.
👌به عبارت بهتر: ۶ قاعده آخر فقه البیان، در واقع شرح بیشتر اجزای ثلاثه بیان مبتنی بر مُکث است. در آینده درباره اجزای درونی قواعد تفصیلی فقه البیان مطالبی را مطرح خواهیم کرد.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - دیدار و گفتگو با اعضای دایره تدوین مدرسه هدایت - سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - قم
#فقه_البیان
#تدوین_پردازشی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ لطفا در نظر سنجی زیر شرکت کنید
❓نظر شما درباره نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی چیست؟!
✅(به دو گزینه پاسخ دهید)
🗞 نشانی نظرسنجی:
https://EitaaBot.ir/poll/wjapy
#نظریات_فقهی_الگوی_پیشرفت
#جمعه_انتظار
https://eitaa.com/olgou4
⚡️دیدار و گفتگو با آیت اللّه محمود رجبی (عضو شورای عالی حوزههای علمیه) درباره تفاوت های تمدن اسلامی و تمدن مدرنیته و چگونگی ارتقاء تفکر در جامعه اسلامی / یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - قم
❓چگونه تفاوت های تمدن اسلامی و تمدن مدرنیته را برای نخبگان تشریح کنیم؟!
❓چگونه تفکر و قواعد مرتبط با آن را ارتقاء دهیم؟!
#اولویت_های_تمدنی
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️گزارشی از نشست های تخصصی استان مازندران (صوت + متن)
👌نشست تخصصی اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مازندران
(صوت جلسه)
https://eitaa.com/olgou4/5797
👌نشست تخصصی پیشگیری ساختاری از بیماری با جمعی از پزشکان بابلسر
(صوت و متن جلسه)
https://eitaa.com/olgou4/5852
https://eitaa.com/olgou4/5858
👌نشست تخصصی مقررات فقهی ساختمان با جمعی از مهندسان بابلسر
(صوت و متن جلسه)
https://eitaa.com/olgou4/5867
https://eitaa.com/olgou4/5872
👌نشست تخصصی مشاغل برتر با جمعی از کشاورزان و رؤسای اتحادیه های بابلسر
(صوت و متن جلسه)
https://eitaa.com/olgou4/5874
https://eitaa.com/olgou4/5876
👌نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده با جمعی از معلمان بابلسر
(صوت و متن جلسه)
https://eitaa.com/olgou4/5878
https://eitaa.com/olgou4/5898
#اولویت_های_تمدنی
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست معرفی نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی روز سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ در مدرسه علمیه نواب شهر مشهد برگزار گردید.
❓ نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی به ۴۰۰ مسئله مرتبط با اداره جامعه پاسخ می دهد!
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#نمایشگاه_تخصصی_الگو
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️فقه المکاسب چه می گوید؟!
👌مباحث اقتصادی مدرسه هدایت در قالب فقه المکاسب تبویب شده است و سرفصل های اقتصادی آن کارآمد تر از سرفصل های اقتصاد کلان است. فقه المکاسب ۸ سرفصل بحثی دارد:
۱- معرفی روش تحقیق فقهی در حوزه اقتصاد
۲- چیستی مشاغل برتر
۳- تولید مردمی و غیر متمرکز
۴- عمومی شدن تجارت و فوائد خمسه آن + تعریف جدید بازار
۵- اصول سه گانه تبادل میان بایع و مشتری (پول غیر اعتباری، تسعیر و رعایت عقود)
۶- تأمین مالی متعدد و تخصصی پروژهها
۷- شناسایی و توجه به عوامل غیر اقتصادی مؤثر بر اقتصاد
۸- اقتصاد در دوران ظهور
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲
#فقه_المکاسب
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️فقه العبرة چه می گوید؟!
👌مدرسه فقهی هدایت، یکی از زیرساخت های هدایت و پیشرفت را قدرت عبرت آفرینی در افراد می داند. استفاده بهینه از ابزارهای فقهی عبرت آفرینی، به کاهش جرائم در جامعه و افزایش قدرت پیشگیری از جرم ختم می شود. ابزارهای عبرت آفرینی به شرح زیر در فقه العبرة تئوریزه شده است:
۱- عبرت آفرینی و احسن القصص (روایت صحیح تاریخ)
۲- عبرت آفرینی و جانمایی صحیح قبرستان
۳- عبرت آفرینی و رعایت اصول کامل احتضار، تغسیل،تشییع، تدفین و مراسم ختم
۴- عبرت آفرینی و بازدید از میراث فرهنگی و آثار گذشتگان (احیای عبرتکده ها)
۵- عبرت آفرینی و اجرای کامل حدود و تعزیرات و دیات
۶- عبرت آفرینی و قتال با کفار حربی
۷- عبرت آفرینی و فصول ۴ گانه
۸- عبرت آفرینی و آداب تخلی و استحمام
۹- عبرت آفرینی و ملاقات بیمار
۱۰- عبرت آفرینی و تعبیر صحیح رؤیا و خواب
۱۱- عبرت آفرینی و معاد باوری
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
#فقه_العبرة
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️فقه البیان چه می گوید؟!
👌مدرسه هدایت، مباحث اصولی و مرتبط با مسئله بیان را در قالب فقه البیان تبویب نموده است. فقه البیان متکفل تئوریزه کردن همه بحث های روشی این مدرسه فقهی است و شامل ۹ دسته قاعده عمیق و پر از بحث است.
۱- تأثیر اصل ظرفیت در بیان و استنباط
۲- تأثیر اصل تفکر در بیان و استنباط
۳- تأثیر اصل مُکث در بیان و استنباط
۴-تأثیر اصل مقایسه در بیان و استنباط
۵- تأثیر اصل رفق در بیان و استنباط
۶-تأثیر اصل منزلت در بیان و استنباط
۷-تأثیر اصل انفتاح در بیان و استنباط
۸-تأثیر اصل سیاق در بیان و استنباط
۹-تأثیر اصل کَمیَّت در بیان و استنباط
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - چهار شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
#فقه_البیان
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️بازدید از اراضی مرتبط با مشاغل برتر در منطقه اسماعیل آباد شهر مشهد / ۱۵ آذر ۱۴۰۲
❓تبیین قواعد فقهی تقسیمات شهری و کاربری های اساسی اراضی برای جمعی از فضلای حوزه مشهد
#مشاغل_برتر
#ترکیب_اراضی_اساسی
#مشهد_آینده
https://eitaa.com/olgou4
⚡️فقه النظم چه می گوید؟!
👌مدرسه فقهی هدایت، ایجاد نظم را به محوریت زمان و مکان و کمیت تئوریزه کرده است. بر اساس این نگاه فقهی تبیین صحیح زمان های شارع برای انجام امور مختلف + معرفی مکانهای شارع برای امور مختلف در کنار تبیین کمیت های شارع برای امور مختلف، زیرساخت ایجاد نظم در جامعه است. به عبارت دیگر: نظم آفرینی به معنای مواظب بر پایه رعایت بر زمان و مکان و کمیت محقق می گردد. فهرست مطالب اصلی فقه النظم (حد کبار وقت) به شرح زیر است:
۱- معرفی زمان های اصلی برای تنظیم امور در بیان شارع محترم
۲- معرفی امور اصلی انسان و زمان مورد نیاز برای هر کدام در بیان شارع محترم
۳-معرفی مکان های اصلی زندگی در بیان شارع محترم
۴-معرفی مقادیر، کمیت ها و کیل های اصلی در بیان شارع محترم
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
#فقه_النظم
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️فقه الفرقان چه می گوید؟!
👌برای دستیابی به تعالی و پیشرفت اسلامی، نیازمند ارزیابی دائمی امور بر اساس شاخصه های فقهی هستیم. فقه الفرقان، فرق گذاشتن مردم میان پیشرفت و پسرفت (فرقان عمومی) را بر اساس محورهای زیر پی گیری می کند.
۱- تبیین مفاهیم پایه ارزیابی و فرقان در بیان شارع محترم
۲- معرفی حوزه های اصلی ارزیابی و فرقان در بیان شارع محترم
۳-معرفی شاخصه های بخشی ارزیابی در بیان شارع محترم
۴- معرفی ساختارهای ارزیابی در بیان شارع محترم
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
#فقه_الفرقان
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4