⚡️ نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی چه می گوید؟!
👌 نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی با غرض کمک فکری گسترده به انقلاب اسلامی تشکیل شده است. این نمایشگاه تخصصی، مجموعه ای از نظریات فقهی مسئله محور را در مقایسه با مفاهیم پوزیتویستی معرفی نموده و آنها در قالب نه دسته بزرگ طبقه بندی نموده است. گزارشی اجمالی از شبکه مفاهیم پایه این نظریات کاربردی را در ادامه می خوانیم:
۱- فقه المکاسب چه می گوید؟!
https://eitaa.com/olgou4/5934
۲- فقه التزکیه چه می گوید؟!
https://eitaa.com/olgou4/5946
۳- فقه البیان چه می گوید؟!
https://eitaa.com/olgou4/5936
۴- فقه العبرة چه می گوید؟!
https://eitaa.com/olgou4/5935
۵- فقه النظم چه می گوید؟!
https://eitaa.com/olgou4/5944
۶- فقه الفرقان چه می گوید؟!
https://eitaa.com/olgou4/5945
۷- فقه الامام چه می گوید؟!
https://eitaa.com/olgou4/5953
۸- فقه العلم چه می گوید؟!
https://eitaa.com/olgou4/5948
۹- فقه نفی سبیل چه می گوید؟!
https://eitaa.com/olgou4/5956
نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت - یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲
#توسعه_محرومیت_زاست
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
#کمک_فکری_گسترده_به_جمهوری_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی دارای اشکالات متعددی است!
👌امروز (۱۹ آذر ۱۴۰۲) سند ملی امنیت غذایی - که مشتمل بر ۲۰۰ برنامه ملی در حوزه غذا است!- در شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی شد. این سند که رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده بودند؛ دارای مجموعه ای از اشکالات غیرقابل اغماض است. به برخی از این اشکالات اشاره می کنم:
👌اشکال اول (فقدان تعریف روشن از مفهوم طیبات): با اینکه در این سند کلمه غذای طیب استعمال شده است؛ ولی در این سند متأسفانه تعریف مشخصی از غذای طیب ارائه نشده است. تأکید بر مفهوم غذای طیب و ارایه تعریف روشن از آن، اولین اقدام لازم در حوزه غذا است. (در الگوی فقهی ارزیابی غذا، طیبات را به اقلام برتر همه گروهها ی خوراکی تعریف کرده ایم. اقلام برتر گروه ۱- حبوبات، سبزیجات، میوه ها، گوشت ها، روغن ها، شیرینی ها، آشامیدنیها و.. را غذای طیب می خوانیم/ رجوع شود به الگوی فقهی ارزیابی غذا)
👌اشکال دوم: (عدم تأکید بر تولید غیرمتمرکز غذا): راهکار اصلی، برای تأمین کافی غذای طیب در همه گروه های خوراکی، احیای روستاها و تأکید بر تولید غیر متمرکز غذای طیب است. تولید کارخانه ای و متمرکز غذا به معنای قبول فاصله طبقاتی، غذای آغشته با مواد نگهدارنده و سایر آلودگی ها و آلودگی گسترده محیط زیست است. (بسته بندی ناشی از تولید صنعتی غذا، علت اصلی تولید زباله های خشک در جهان است)
👌اشکال سوم: (عدم تأکید بر آفت کشی طبیعی و به گزینی در حوزه بذر) : تأمین بذر و آفت کش ها و تقویت کننده ها، تلقیح و... همگی باید به صورت طبیعی و با استفاده از "ایدههای شئ پایه" باشد. آلودگیهای مواد غذایی در اقلامی مانند برنج، پرتغال، هندوانه، گوجه و... امری مسلم است و راه مقابله با آن آموزش ایده های شئ پایه در حوزه نهاده های مرتبط با غذا است.
👌اشکال چهارم: ( عدم توجه به محتوای آموزشی مرتبط با غذا بر اساس آموزش های امام صادق علیهالسلام): یکی از الزامات تولید گسترده و با برکت غذا، آموزش مفاهیم وحیانی مرتبط با غذا در حوزه تولید، توزیع و مصرف غذا است. یکی از مصادیق مهم آموزش های جدید در حوزه غذا، تبیین الگوی فقهی ارزیابی غذا و نقد و حذف کُدِکْس معیوب آلیمنتاریوس از حوزه ارزیابی غذا است.
👌اشکال پنجم: (عدم پیش بینی اقدامات زیرساختی مرتبط با غذا در سند امنیت غذایی): برای دستیابی به تولید مردمی و غیر متمرکز غذای طیب، علاوه بر ارائه آموزش های جدید به مردم و مسئولین، نیازمند اقدامات زیرساختی دیگری مانند: اجرای قانون مترقی احیای موات و واگذاری زمین رایگان به مردم به شرط احیاء، ترویج اساسی قانون برکت آفرین زکات در اقلام نه گانه، ساخت بازارهای رایگان برای عرضه غذا و... می باشیم.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - نقد و ارزیابی سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی - یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ -قم
#الگوی_جدید_ارزیابی_غذا
#سند_ملی_امنیت_غذایی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️کتاب طبیب مشاور مغز و اعصاب و حافظه منتشر شد!
👌 احتراماً به اطلاع علاقه مندان به گفتگو های فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی می رساند: کتاب طبیب مشاور مغز و اعصاب و حافظه در ۲۶۹ صفحه منتشر گردید. مطالب کتاب طبیب مشاور مغز و اعصاب و حافظه در شش بخش زیر تنظیم شده است:
۱- بررسی اشکالات نورولوژی (تصویر)
۲- روش تحقیق و مطالعه در حوزه مغز و اعصاب (تعریف)
۳- مفاهیم پایه مغز و اعصاب در ادبیات وحی (تعریف)
۴- معرفی بیماری های اصلی مغز و اعصاب (تعریف)
۵- معرفی درمان های عمومی مغز و اعصاب (تصمیم)
۶- الگوی پیشگیری ساختاری از بیماریهای مغز و اعصاب (تصمیم)
دایره تدوین - یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - قم
#طبیب_مشاور_مغز_اعصاب
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
مغز اعصاب حافظه دیجیتال.pdf
9.66M
🗞 طبیب مشاور مغز و اعصاب و حافظه / ۲۶۹ صفحه
۱- بررسی اشکالات نورولوژی (تصویر)
۲- روش تحقیق و مطالعه در حوزه مغز و اعصاب (تعریف)
۳- مفاهیم پایه مغز و اعصاب در ادبیات وحی (تعریف)
۴- معرفی بیماری های اصلی مغز و اعصاب (تعریف)
۵- معرفی درمان های عمومی مغز و اعصاب (تصمیم)
۶- الگوی پیشگیری ساختاری از بیماریهای مغز و اعصاب (تصمیم)
🔈صوت نشست تخصصی مرتبط:
https://eitaa.com/olgou4/5457
#طبیب_مشاور_مغز_اعصاب
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️گزارش اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه منتشر شد!
👌 احتراماً به اطلاع علاقهمندان به گفتگوهای فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی می رساند: گزارش تبیین اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه در ۱۳۱ صفحه منتشر شد. این گزارش به تبیین مسائل زیر می پردازد:
۱- تأثیرات منفی اسناد بین المللی
۲- معرفی اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه
۳- نحوه اجرای اولویتهای تمدنی
دایره تدوین - پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲
#اولویت_های_تمدنی
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
اولویت های تمدنی، مشهد، ۱۵ مرداد ۱۴۰۲.pdf
5.36M
📚گزارش اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه / ۱۳۱ صفحه
۱- تأثیرات منفی اسناد بین المللی
۲- معرفی اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه
۳- نحوه اجرای اولویتهای تمدنی
🎙 صوت نشست تخصصی مرتبط:
https://eitaa.com/olgou4/5507
#اولویت_های_تمدنی
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️روایات آخرالزمان به چه سوالاتی پاسخ می دهند؟!
👌بعد از بررسی و مطالعه در آیات و روایات آخرالزمان (بر اساس قواعد اصولی فقه البیان) معلوم گردید: این مجموعه از روایات عظیم الشأن، به نه دسته سؤال مهم درباره زمین و اهالی آن و چگونگی اصلاح زمین پاسخ داده اند. به عبارت بهتر سؤال مادر روایات آخرالزمان، پاسخ به سوال چگونگی اصلاح زمین و اثبات وابستگی اصلاح کامل زمین به مدیریت و علم مقام امامت است؛ که این سوال مادر به وسیله ۹ سؤال تشریحی برای هدایت بشر تبیین شده است. سؤال های اصلی برای فهم بهتر روایات و آیات آخرالزمان به شرح زیر است:
👌 سؤال اول: امام دوازدهم چه کسی است؟! (معرفی تفصیلی موعود امم از زبان قرآن، انبیاء و ائمه علیهمالسلام با غرض تشخیص موعود از مدعیان دروغین و اطمینان مردم به مدیر اصلی اصلاح زمین)
👌 سؤال دوم: آخرالزمان، به چه زمانی گفته می شود؟! + تعریف تاریخ و تقسیمات آن و تبیین بازه زمانی تاریخ (معرفی ادوار مختلف تاریخ به محور مدیریت اشخاص معصوم و مدیریت طواغیت)
👌 سؤال سوم: مناطق جغرافیایی ظهور کدام اند؟ (معرفی تفصیلی ایران، عراق، حجاز، شامات و یمن)
👌 سؤال چهارم: پرچم ها و شخصیت های اصلی آخرالزمان چه کسانی هستند؟! (معرفی فقهای قم و نجف، معرفی شخصیت های امداد کننده سفیانی و معرفی قیامگران پنجگانه شیعه و...)
👌 سؤال پنجم: شیعیان و سایر مردم در آخرالزمان چه ویژگیهایی دارند؟! + تبیین صحیح نظریه راهبردی تقیه ( تبیین وضعیت روابط انسانی در آخر الزمان)
👌 سؤال ششم: شرایط محیط زیست در آخرالزمان چگونه است؟! + شرح تفصیلی آیه ۴۱ از سوره روم: ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُمْ بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ (بررسی زلازل و خسف ها و قحطی و خشکسالی و آمار مرگ و میر و علت های آن و... در آخرالزمان)
👌 سؤال هفتم: ظهور و قیام امام چه زمانی آغاز می شود؟! + شرح نظریه فقهی اضطرار به امام و نقش آن در کاهش دوران غیبت ( تبیین علائم زمانی آغاز ظهور و تبیین تفاوت ظهور امام و قیام امام و شرح تفصیلی نحوه تسلط امام بر جبهه های سه گانه سفیانی، دجال و اجنه (جنگ های غریب))
👌 سؤال هشتم: شاخصه های پیشرفت در دوران مدیریت امام و آینده دنیا چگونه است؟! ( شاخص فقر، شاخص عدالت، شاخص امنیت، شاخص علم، شاخص محیط زیست، شاخص های ماورائی، شاخص حمل و نقل ، شاخص تجارت، شاخص سلامت، و... )
👌 سؤال نهم: آیا از روایات و آیات آخرالزمان می توانیم در ساخت تمدن اسلامی قبل از ظهور استفاده کنیم؟! (تبیین چگونگی بهره برداری از مفاهیم آخرالزمانی در ساخت تمدن قبل از ظهور)
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - استنطاق از آیات و روایات آخرالزمان - جمعه انتظار ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - بروجرد
#فقه_نفی_سبیل
#پرسش_های_اصلی_ظهور
#جمعه_انتظار
https://eitaa.com/olgou4
⚡️بازدید مجدد از عبرتکده بیستون در استان کرمانشاه برای نقد و بررسی روایت های تاریخی غلط از آثار این منطقه/ جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲
❓روایت آثار اقوام گذشته در ایران، همراه با تحریف و در بسیاری از موارد به صورت ناقص ارائه می شود!
❓در الگوی صحیح روایت، درباره آثار گذشتگان چهار نکته : ۱- روابط انسانی در اقوام گذشته، ۲- درک اقوام گذشته از خاصیتها و کاربری های اشیاء، ۳- درک اقوام گذشته از اسباب غریب و ۴- درک اقوام گذشته از خداوند را روایت می کنیم.
❓ روایت های مدرسه هدایت از آثار گذشتگان با تکیه بر شواهد فیزیکی و شواهد تاریخی متقن ارائه می گردد.
❓منتظر جزوه روایت عبرتکده های استان کرمانشاه باشید.
#الگوی_فقهی_روایت_میراث_فرهنگی
#عبرتکده_بیستون
#فقه_العبرة
https://eitaa.com/olgou4
⚡️زیارت مرقد حضرت حبقوق علیه السلام در شهر تویسرکان/ شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲
❓حبقوق (حیقوق) نبی علیه السلام تقریباً ۷۰۰ سال قبل از تولد مسیح زندگی می کرده است. وی به دلیل ریاست بر معبد سلیمان بسیار برای قوم یهود معتبر است.
❓امام رضا علیه السلام در مناظره با راس الجالوت یهودی با استناد به بخش هائی از کتاب حبقوق، نبوت پیامبر خاتم را اثبات کرد. (عیون الاخبار الرضا)
❓ذکر دائمی حضرت حبقوق نبی اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم بوده است (عیون الاخبار الرضا) و به دلیل پرچمداری برای حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در آغاز ظهور، یکی از موانع اقدامات فراگیر یهود بر علیه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در ابتدای ظهور خواهد بود.
❓حبقوق نبی علیه السلام در گذشته و در آینده از خانواده پیامبر خاتم دفاع کرده و دفاع خواهد نمود. حضور او در ایران به شناخت مردم ایران از پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم کمک کرده است و مردم ایران حداقل از حدود سه هزار سال پیش با پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم آشنا بوده اند.
❓در سال ۱۳۷۲ هجری شمسی جنازه سالم ایشان در مقبره شهر تویسرکان رؤیت گردید. گنبد مرقد ایشان در دوره سلجوقیان ساخته شده است! (سلجوقیان از ۴۲۹ قمری تا ۵۹۰ قمری )
❓با روایت های مدرسه فقهي هدایت از میراث فرهنگی ایران همراه شوید و میراث فرهنگی کشور را از آسیب روایت های غلط و ناقص یونسکو و.... نجات دهید. روایت گذشته ایران و جهان را بر اساس الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی انجام می دهیم.
#روایت_صحیح_گذشته
#پروژه_نگارش_تاریخ_ایران
#فقه_العبرة
https://eitaa.com/olgou4
⚡️مراحل استنباط بر اساس قواعد اصولی فقه البیان
👌مراحل استنباط از آیات و روایات را بر اساس قواعد اصولی فقه البیان انجام می دهیم. شیوه پیشنهادی فقه البیان برای اجتهاد با شیوه کشف معذر و منجز تفاوت هائی دارد. به صورت کلی مراحل استنباط در فقه البیان شامل سه مرحله اولیه و یک مرحله تکمیلی می شود:
۱- مرحله کشف سؤال و تنقیح سؤال و موضوع شناسی
۲- مرحله کشف ساختار جواب شارع در قالب مراحل مُکث
۳- مرحله تعمیق سؤال و جواب شارع در قالب سفرهای فکری ۶ گانه
۴- مرحله تحلیل جداگانه سفرهای فکری شش گانه
👌دستیابی به فقاهت تکامل یافته، بدون ارتقاء قواعد ممهده استنباط امکان ندارد. تکامل در قواعد ممهده را از تکامل در قواعد موضوع شناسی آغاز کرده ایم.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - نهمین کارگاه فقه البیان - پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲- قم
#فقه_البیان
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ ۹باب فقهی کاربردی برای اداره کشور / قم توان پشتیبانی علمی برای اداره کشور را دارد!
👌با اتکاء تمام به مفاهیم مطرح در ۹ باب فقهی، با ادبیات به اصطلاح کارشناسی توسعه پایدار مواجهه شده ایم. پرسش های دستگاه کارشناسی الگوی پیشرفت، ضمن نقد و تبیین معایب کارشناسی پوزیتویستی؛ یک برنامه کامل برای پیشرفت کشور را ارائه داده است.
👌در ابواب ۹ گانه فقهی حدود ۱۰۰ نظریه فقهی و ۴۰۰ سرفصل فقهی تفصیلی ارایه می شود و در واقع یک تصویر روشن از ایران آینده و خدمات آن در ادبیات فقهی الگوی پیشرفت تئوریزه شده است. (۹ باب فقهی، ۱۰۰ نظریه فقهی و ۴۰۰ سرفصل فقهی)
👌به عنوان مثال: در باب فقه الامام، نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری مطرح شده است و در این نظریه سرفصلی تحت عنوان طبیب مشاور قلب و عروق وجود دارد. همچنین به عنوان مثالی دیگر: در باب فقه التزکیه، نظریه مترقی دار واسعه (مقررات فقهی ساختمان) تبیین شده است و در آن سرفصل مهم اصول جانمایی ساختمان تئوریزه شده است.
👌به عنوان مثال سوم: در باب فقه المکاسب، نظریه مشاغل برتر مطرح است و در این نظریه سرفصل کشاورزی طیبات تبیین می گردد. همچنین در باب فقه العبرة، الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی تدوین شده است و در این الگوی جدید، سرفصل روایت صحیح و واقعی از تخت جمشید ارائه می شود.
👌به عنوان مثال پنجم: در باب فقه العلم، نظریه آموزش و پرورش آینده پیشنهاد شده و در این نظریه سرفصل معرفی کتب درسی جدید تعبیه گردیده است!
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) تبیین فواید طبقه بندی جدید علم- جمعه انتظار ولی عصر - اول دی ۱۴۰۲ - قم
🗞مطلب مرتبط
https://eitaa.com/olgou4/5964
#جمعه_انتظار
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
animation.gif
601.1K
⚡️آشنائی با طبقه بندی جدید علم
https://eitaa.com/olgou4/5964
🗞پوستر معرفی برخی از کتب
https://eitaa.com/olgou4/5838
#طبقه_بندی_جدید_علم
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️تبیین نظام مسائل اقتصادی ایران از منظر فقه المکاسب.../ هم اکنون شبکه خبر
❓اجرای قانون مترقی احیای موات و واگذاری زمین رایگان به مردم، عمومی شدن تجارت و احیای مشاغل برتر از جمله مسائل اقتصادی ایران امروز است
❓قوانین مزاحم مردمی شدن اقتصاد باید توسط مجلس آینده لغو شود!
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
#احیای_موات
#عمومی_شدن_تجارت
https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 فیلم گفتگوی حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) با برنامه میز اقتصاد شبکه خبر درباره مسئله شناسی صحیح در حوزه اقتصاد و تأثیر آن بر انتخابات / یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ / ۸ دقیقه
❓اقتصاد دانان معتقد به توسعه پایدار، آسیب شناسی غلطی از مسائل اقتصادی ایران دارند و به نفع سرمایه داران سخن می گویند!
❓اقتصاد باید مردمی شود و اقتصاد مردمی با اقتصاد خصوصی و اقتصاد دولتی متفاوت است. مجلس آینده باید قوانین مغایر با اقتصاد مردمی را لغو کند!
❓واگذاری زمین رایگان به مردم (اجرای کامل قانون احیای موات) و عمومی کردن تجارت و احیای مشاغل برتر از جمله مسائل اقتصادی ایران امروز است.
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
#احیای_موات
#عمومی_شدن_تجارت
https://eitaa.com/olgou4
🗞اطلاعیه حجتالاسلام علی کشوری درباره انتخابات اسفند ۱۴۰۲ / مواظب غلبه گفتمان معیوب توسعه پایدار 2030 در انتخابات آتی باشیم!
❓پرسش اساسی اینجانب درباره انتخابات این است: که آیا نامزدهای انتخابات آتی، قدرت گفتگو با مردم به محوریت آرمانهای انقلاب اسلامی و کارشناسی امید آفرین الگوی پیشرفت اسلامی را دارند و یا به صورت التقاطی و تقلیدی و بر اساس مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030 با مردم سخن خواهند گفت.
❓به جوانان عزیز و جریانهای مردمی پیشنهاد می کنم: از نامزدهای انتخاباتی و فهرست های انتخاباتی کارنامه خوانی کنید و گزارشی از درک آنها نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی و کارشناسی تمدن اسلامی منتشر کنید.
🗞متن کامل اطلاعیه:
https://m-hedayat.blog.ir/1402/10/04
#اولویت_های_تمدنی
#انتخابات
https://eitaa.com/olgou4
⚡️برخی از رسانه ها مدعی شده اند که شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی بسته اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه را در طول سالیان گذشته و به صورت چند باره با حضور شخصیتهای مختلف رونمایی کرده است. درباره این ادعا چند نکته را بخوانید:
❓نکته اول اینکه: بسته اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه -که مجموعه ای از راه حل های فقهی برای حل مشکلات کشور است- در اسفند ماه ۱۳۹۹ برای حل مشکلات کشور ارائه شده است. صوت جلسه معرفی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه را استماع کنید:
https://eitaa.com/olgou4/2990
❓نکته دوم آنکه: عکس های منتشر شده در برخی رسانه ها، به مراسم های مختلف رونمایی از کتاب های متعدد ِ مرتبط با نظریات فقهی الگوی پیشرفت اسلامی متعلق است و مربوط به رونمایی از چند کتاب مشخص نیست. شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در فاصله سالهای ۱۳۹۲ لغایت ۱۳۹۶ چهار مراسم رونمایی از کتب و گزارش های مرتبط با الگوی پیشرفت اسلامی را برگزار نموده است. در این برنامه ها، کتب متعددی درباره مدیریت شهری، برنامه ریزی و... رونمایی شده است. گزارش کاملی از مراسم های رونمایی کتب الگوی پیشرفت اسلامی و محصولات مرتبط با هر جلسه را از اینجا بخوانید.
❓نکته سوم اینکه: برای مقابله با رسانه ها و افراد تحریف کننده حقیقت، گسترش چرخه چهار بخشی تحریک فکر ضرورت دارد. بدون توجه به چرخه تحریک فکر، کارشناسی معیوب و شکست خورده توسعه پایدار 2030 به حیات خود ادامه خواهد داد و ناکارآمدی های خود را به دیگران نسبت خواهد داد.
معاونت پژوهش - سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - قم
#اولویت_های_تمدنی
#چرخه_تحریک_فکر
https://eitaa.com/olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
🎞 فیلم گفتگوی حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) با برنامه میز اقتصاد شب
شبکه خبر - میز اقتصاد.pdf
563.7K
🗞متن گفتگوی حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) با برنامه میز اقتصاد شبکه خبر ۳ دی ۱۴۰۲ با موضوع مسئله شناسی صحیح اقتصاد و تأثیر آن بر انتخابات / ۱۵ صفحه
#فقه_المکاسب
#انتخابات
https://eitaa.com/olgou4
چشم انداز طبقه بندی جدید دانش - جمعه ۸ دی ۱۴۰۲.mp3
22.84M
🎙 توضیحات جدید حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) درباره طبقه بندی جدید از علم - جمعه انتظار ۸ دی ۱۴۰۲ - ۴۶ دقیقه
❓طبقه بندی جدید دانش به چه پرسشهائی پاسخ می دهد؟!
❓نگاهی جدید به علم و دانش بر اساس وحی
❓در کمبریج و استنفورد درس بخوانیم یا در حوزه علمیه قم؟
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#جمعه_انتظار
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نتایج نظر سنجی مدرسه هدایت از علاقه مندان به گفتگوهای فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی..
https://EitaaBot.ir/poll/wjapy
#پرسش_از_شما
#نظریات_فقهی_الگوی_پیشرفت
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️دیدار و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین میر سید محمد یثربی با موضوع تکامل فقاهت - شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - قم
❓حوزه علاوه بر کشف معذر و منجز نیازمند استخراج و استنباط تعاریف شارع محترم از امور است. کشف نظام مند تعاریف شارع، درک مخاطبان شارع از شریعت را ارتقاء می دهد!
❓شارع در موضوعاتی مانند آسمان، طیبات، مشاغل برتر، بازار و.... تعاریفی متفاوت با عرف های تخصصی و عمومی ارایه داده است.
#تکامل_فقاهت
#تعاریف_شارع
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️چند تمرین فقهی بر اساس قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث
👌قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث، جواب شارع به سؤالات مردم را طبقه بندی و به صورت اولیه تبویب می کند. شارع محترم چون پاسخ های ذو ابعاد به سؤالات می دهد؛ قرائت و بیانش "مُکث پایه" است. مراحل "قرائت مُکث پایه" شارع محترم، شامل: بیان نکات تعریفی مرتبط با یک امر و بیان نکات تصویری مرتبط با یک امر (فوائد مرتبط) و بیان تصمیمات مرتبط با یک امر (احکام مرتبط) می شود.
👌لطفاً بیان شارع محترم درباره طیب(عطر)، طیبات و طهارت را در قالب مراحل بیان مبتنی مُکْث تبویب بفرمایید.
معاونت آموزش مدرسه - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - قم
#فقه_البیان
#تمرین_فقهی
#بیان_مبتنی_بر_مُکث
https://eitaa.com/olgou4
⚡️طبیب مشاور کلیه و مجاری ادارای به شش پرسش مهم درباره کلیه و مجاری ادراری پاسخ می دهد!
👌 احتراماً به اطلاع علاقه مندان به گفتگوهای فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی می رساند: فهرست اولیه طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری آماده گردیده است و به زودی جلسه پژوهش نهایی آن برگزار می گردد. مهمترین پرسش های طبیب مشاور کلیه به شرح زیر است.
👌 پرسش اول: تعداد روایات و آیات مرتبط با کلیه و مجاری ادراری چند عدد است و وضعیت صدوری آنها چگونه است؟ پرسش دوم: روش صحیح تحقیق و مطالعه درباره کلیه و مجاری ادراری چند اصل دارد؟، پرسش سوم: تعریف کلیه چیست؟ (ارتباط کلیه با خون، ارتباط کلیه با قلب، ارتباط کلیه با استخوان، ارتباط کلیه با شادی، ارتباط کلیه با مثانه و مجاری ادراری، ارتباط کلیه با نعوذ و نطفه، معرفی جزء اصلی کلیه و...) / بخش تعریف
👌 پرسش چهارم: بیماری های اصلی و شایع کلیه و مجاری ادراری کدام است؟! ( گروه بیماری های اختلال در عضو کلیه؛ مانند: سنگ کلیه، کاهش شحم کلیه و... گروه بیماری های بالادستی کلیه: مانند تأثیرات انواع غلظت خون بر کلیه و.. و گروه بیماری های مجاری ادراری و کلیه مانند: پروستات، اختلالات مثانه، و...) / بخش تصویر
👌پرسش پنجم: چند گروه دوای شئ پایه برای مدیریت و درمان بیماری های کلیوی وجود دارد؟ (معرفی ۸ دواء؛ مانند مجموعه دواهای تقویت کننده شحم کلیه و چگونه مثانه را پاکسازی کنیم و آن را شستشو دهیم؟ و....) / بخش اول تصمیم
👌پرسش ششم: اقدامات اصلی پیشگیرانه از بیماری های کلیوی کدام است؟ ( معرفی ۱۲ اقدام پیشگیرانه از بیماری های کلیوی مانند: مجموعه اقدامات موثر بر تعادل دم و پاسخ به سوال کدام یک از آداب زندگی مدرن و شهری به کلیه و مجاری ادراری بیشترین آسیب را وارد می کند؟ و....) / بخش دوم تصمیم
👌آخرین جلسه پژوهشی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری با موضوع بررسی نهایی این فهرست شش بخشی به زودی در حوزه علمیه قم برگزار می گردد. (به فضل الهی)
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین ساختار مباحث طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری - بامداد دوشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲- قم
🗞مطالب مرتبط:
۱- طبیب مشاور قلب و عروق /۲۱۵ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/4200
۲- طبیب مشاور مغز و اعصاب / ۲۶۹ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/5975
۳- طبیب مشاور نیروهای مسلح /۹۷ صفحه
https://eitaa.com/ketab_olgou/91
۴- طبیب مشاور فارماکولوژی (شناخت دارو، عملکردهای دوایی و مجاری استعمال دواء) /۳۷۵ صفحه
https://eitaa.com/ketab_olgou/94
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️طبیب مشاور کلیه و مجاری ادارای به شش پرسش مهم درباره کلیه و مجاری ادراری پاسخ می دهد! 👌 احتراماً
⚡️نکته مهم:
👌طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری از لحاظ طبقه بندی و جانمایی، یک سرفصل فقهی محسوب می شود. این سرفصل فقهی مانند بقیه سرفصل های طبی، بخشی از کلان نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری است و این کلان نظریه بخشی از مباحث فقه الامام محسوب می گردد. (تقسیمات اصلی مباحث نقشه الگوی پیشرفت: ۱- باب فقهی، ۲- نظریه فقهی و ۳- سرفصل فقهی)
https://eitaa.com/olgou4