طبقه بندی جدید دانش - جلسه اول ۱۳ بهمن ۱۴۰۲.mp3
15.47M
🎙صوت جلسه اول دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش - جمعه انتظار ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ در جمع دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه/ قم - ۲۵ دقیقه
❓چشم انداز و سرفصل های دوره بحثی طبقه بندی جدید دانش
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#نظام_سازی
#روش_تحقیق_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
طبقه بندی جدید دانش - جلسه دوم ۱۳ بهمن ۱۴۰۲.mp3
23.71M
🎙صوت جلسه دوم دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش - جمعه انتظار ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ در جمع دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه/ قم - ۴۹ دقیقه
❓تبیین دو ویژگی منحصر به فرد در روش تحقیق فقهی
❓ویژگی گزاره های علمی مبتنی بر اشراف و و یژگی اصطلاحات تأسیسی برای توصیف اشیاء
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#نظام_سازی
#روش_تحقیق_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
طبقه بندی جدید دانش - جلسه سوم ۱۳ بهمن ۱۴۰۲.mp3
15.64M
🎙صوت جلسه سوم دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش - جمعه انتظار ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ در جمع دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه/ قم - ۳۲ دقیقه
❓تبيين مراحل استفاده از روش تحقیق فقهی
❓تبیین مراحل سه گانه تنقیح سوال در روش تحقیق فقهی
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#نظام_سازی
#روش_تحقیق_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️روز اول کارگاه دو روزه #تبیین_طبقه_بندی_جدید_دانش با حضور جمعی از دانشجویان محترم دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار گردید. (به فضل الهی)
❓الگوی گفتگو و تفاهم با دانشگاه های کشور و فرآیند سرپرستی پایان نامه ها -به محوریت طبقه بندی جدید دانش و روش تحقیق جدید- را آغاز نموده ایم.
❓پایان نامه دوره کارشناسی ارشد را بر اساس روش تحقیق جدید بنویسید...
#مدرسه_تمدنی_هدایت
#نظام_سازی
#روش_تحقیق_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
طبقه بندی جدید دانش - جلسه چهارم ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.mp3
25.69M
🎙صوت جلسه چهارم دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش - شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ در جمع دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه/ قم - ۷۱ دقیقه
❓تبیین مرحله دوم روش تحقیق فقهی (مرحله تبویب پایه)
❓تبیین مرحله سوم روش تحقیق فقهی (مرحله طراحی سفرهای شش گانه فکری)
❓دو پیشنهاد روش تحقیقی به نویسندگان پایان نامه ها
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#نظام_سازی
#روش_تحقیق_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
طبقه بندی جدید دانش - جلسه پنجم ۱۴ بهمن ۱۴۰۲.mp3
37.62M
🎙صوت جلسه پنجم دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش - شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ در جمع دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه/ قم - ۷۸ دقیقه
❓تبیین اجمالی دانش های نه گانه مطرح در طبقه بندی جدید دانش
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#نظام_سازی
#روش_تحقیق_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
جلسه سوم فقه البیان. ۱۰ بهمن ۱۴۰۲. قم. .pdf
1.23M
🗞 متن جلسه سوم فقه البیان - دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲- قم / ۲۹ صفحه
❓اشکال نظریه مرحوم آخوند در تبیین چگونگی دلالت روایات بطون
❓تبیین الگوی دلالت کلمات جامع بر معانی متعدد
🎙صوت جلسه سوم:
https://eitaa.com/olgou4/6149
#فقه_البیان
#اصول_فقه
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️روش تحقیق فقهی دارای سه مرحله تنقیح سوال، تبویب پایه جواب و سفرهای فکری است!
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#نظام_سازی
#روش_تحقیق_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
🎙صوت دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش (۵ جلسه)
۱- جلسه اول دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش
https://eitaa.com/olgou4/6160
۲- جلسه دوم دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش
https://eitaa.com/olgou4/6161
۳- جلسه سوم دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش
https://eitaa.com/olgou4/6162
۴- جلسه چهارم دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش
https://eitaa.com/olgou4/6165
۵- جلسه پنجم دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش
https://eitaa.com/olgou4/6166
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#نظام_سازی
#روش_تحقیق_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️مزیت های روش تحقیق فقهی
👌 در جلسه گذشته معروض داشتیم: روش تحقیق جدید در حوزه دانش، دارای سه مرحله اصلی: ۱- مرحله تنقیح سوالِ تحقیق (که تنقیح سوال غلط و تنقیح سوال ناقص دو مصداق مهم این بخش بود) و ۲- مرحله تبویب پایه گزاره های مرتبط با سؤال (کشف و گردآوری از طریق "فحص طبیعی" مزیت هایی قطعی نسبت به "فحص معیوب ماشینی" دارد. ) و ۳- مرحله تعریف سفرهای فکری ۶ گانه برای تحقیق است.
👌در مرحله تعریف سفرهای فکری برای یک تحقیق، ۶ پرسش انگیزه ساز و تسهیل کننده و تعمیق کننده ی مرتبط با سوال و جواب اصلی تحقیق را مطرح می کنیم. ۱- سؤال با موضوع مقایسه جواب شارع با مشهورترین جواب در هر عصر (مقایسه با بدعت گسترش یافته در هر عصر)، ۲- سؤال با موضوع ساختار فوائد شارع در موضوع تحقیق (اکتفاء به یک فایده در این پرسش کفایت نمی کند)، ۳- سؤال درباره ویژگی های زمانی و مکانی مرتبط با بخش تصمیم (پرسش های منزلتی)، ۴- سؤال درباره ویژگی های نقطه شروع و نقطه ختم در بخش تصمیم (پرسش های انفتاحی)، ۵- سؤال درباره ساختار سیاقی و نظام پیش فرض های حاکم بر تحقیق (پرسش های سیاقی) و ۶- سؤال درباره فلسفه اعداد و ریاضیات حاکم بر موضوع تحقیق (پرسش های کمی)؛ بخش سوم و مکمل یک تحقیق را تشکیل می دهد.
👌مدرسه فقهی هدایت بر اساس این روش تحقیق، ۹ دسته دانش علمی ۱- فقه الامام، ۲-فقه العلم،۳- فقه التزکیه، ۴- فقه البیان، ۵- فقه المکاسب،۶- فقه العبرة، ۷- فقه الفرقان، ۸-فقه النظم و ۹- فقه نفی سبیل را پایه گذاری و تئوریزه کرده است. در این طبقه بندی بدیع ، حدود ۱۰۰ نظریه فقهی تفصیلی مطرح است. (گفتگوی تفصیلی با دانشگاههای ایران به محوریت این دانش کاربردی گسترده از آرزوهای مدرسه هدایت است.)
حجتالاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - کارگاه دو روزه تبیین طبقه بندی جدید دانش در جمع دانشجویان نخبه دانشگاه رازی کرمانشاه - شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - قم
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#نظام_سازی
#روش_تحقیق_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
جلسه چهارم فقه البیان. ۱۱ بهمن ۱۴۰۲. قم. .pdf
1.2M
🗞 متن جلسه چهارم فقه البیان - چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲- قم / ۲۴ صفحه
❓چرا بحث از تبعیت احکام از مصالح و مفاسد در اصول فقه موجود ناقص است.
🎙صوت جلسه چهارم:
https://eitaa.com/olgou4/6152
#فقه_البیان
#اصول_فقه
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️به فضل الهی: نشست استماع نقشه جامع تمدن اسلامی روز شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ از ساعت ۱۲:۳۰ در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار می گردد.
❓در مقایسه با مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030
🗞پیشخوان اجمالی:
https://eitaa.com/olgou4/5778
🗞پیشخوان تفصیلی:
https://eitaa.com/olgou4/4276
#نشست_استماع
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
مسجد و اداره جامعه - جلسه نهم.pdf
20.23M
🗞 پیاده فوری جلسه نهم از دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه/ ۱۱۴ صفحه
❓مفهوم اصلی در برنامهریزی برای یک مسجد
❓معرفی ۴ طرح کاربردی مرتبط با احیای مساجد
🔈صوت مرتبط با گزارش:
https://eitaa.com/olgou4/5388
🔈صوت هاي دوره:
https://eitaa.com/olgou4/5414
#کالبد_جدید_مساجد_محله
#هفت_پرسش_درباره_مسجد
#برنامه_های_کاربردی_مسجد
https://eitaa.com/olgou4
مقررات فقهی ساختمان. قم. ۱۹ تیر ۱۴۰۲.pdf
7.31M
🗞جدید ترین گزارش مدرسه فقهی هدایت با موضوع مقررات فقهی ساختمان در ۲۲۱ صفحه منتشر شد. (به فضل الهی)
❓چهار اشکال اصلی مجتمع های آپارتمانی
❓معرفی ۹ دسته قاعده مرتبط با ساخت خانه
❓با استناد ۳۲۴ آیه و حدیث
#مقررات_فقهی_ساختمان
#محله_امید
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
پیشگیری ساختاری-بابلسر دیجیتال (3).pdf
7.79M
🗞جدیدترین گزارش مدرسه فقهی هدایت با موضوع: پیشگیری ساختاری از بیماری در ۱۵۴ صفحه منتشر شد. (به فضل الهی)
❓معرفی اختلافات طب اسلامی و پزشکی سلول پایه
❓معرفی چهار دسته تدبیر فقهی برای پیشگیری از بیماری
❓با استناد به ۱۵۱ آیه و حدیث
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#نظام_سازی
#سازمان_ناکارآمد_بهداشت_جهانی
https://eitaa.com/olgou4
جلسه پنجم فقه البیان. ۱۲ بهمن ۱۴۰۲. قم.pdf
1.35M
🗞 متن جلسه پنجم فقه البیان - پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲- قم / ۳۱ صفحه
❓معرفی چهار ثبت بسیار مهم برای همه شرایع (علل عام شرایع)
🎙صوت جلسه پنجم:
https://eitaa.com/olgou4/6155
#فقه_البیان
#اصول_فقه
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️صوت و متن دوره جدید فقه البیان ( ادامه دارد...)
۱- صوت و متن جلسه اول:
https://eitaa.com/olgou4/6139
https://eitaa.com/olgou4/6150
۲- صوت و متن جلسه دوم:
https://eitaa.com/olgou4/6153
https://eitaa.com/olgou4/6145
۳-صوت و متن جلسه سوم:
https://eitaa.com/olgou4/6149
https://eitaa.com/olgou4/6167
۴- صوت و متن جلسه چهارم:
https://eitaa.com/olgou4/6152
https://eitaa.com/olgou4/6172
۵- صوت و متن جلسه پنجم:
https://eitaa.com/olgou4/6155
https://eitaa.com/olgou4/6192
#فقه_البیان
#اصول_فقه
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️اطلاعیه دوم حجتالاسلام علی کشوری درباره انتخابات ۱۴۰۲ /نامزدهای انتخابات مجلس را به مطالعه و اجرای برنامه تحول آفرین الگوی پیشرفت اسلامی دعوت می کنم!
❓۱۲ تحول مشخص را به نامزدهای انتخابات مجلس و نخبگان تصمیم ساز پیشنهاد می کنیم!
🗞متن کامل اطلاعیه:
https://m-hedayat.blog.ir/1402/11/18
#انتخابات
#برنامه_تحول_آفرین_الگوی_پیشرفت
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 یک خبر خوب تمدنی: تشکیل میز معماری در شورای فرهنگ عمومی برای بازخوانی مجدد مفهوم شهر، مفهوم محله و مفهوم خانه...
❓پیشنهاد مطالعه نظریه مدیریت شهری محله محور، مقررات فقهی ساختمان به شورای فرهنگ عمومی کشور را داریم و برای این دوستان در کمک به تحقق تمدن اسلامی آرزوی موفقیت می کنیم.
🗞مطالعه بیشتر درباره مقررات فقهی ساختمان
https://eitaa.com/olgou4/6183
🗞مطالعه بیشتر درباره مدیریت شهری محله محور
https://eitaa.com/olgou4/4893
#مقررات_فقهی_ساختمان
#مدیریت_شهری_محله_محور
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
جلسه اول دوره بحثی تبیین طبقه بندی جدید دانش. ۱۳ بهمن ۱۴۰۲. در جمع دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه. قم.pdf
943.4K
🗞متن جلسه اول دوره مباحثاتی طبقه بندی جدید دانش - جمعه انتظار ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ در جمع دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه/ قم - ۱۸ صفحه
❓چشم انداز و سرفصل های دوره بحثی طبقه بندی جدید دانش
🎙صوت جلسه اول:
https://eitaa.com/olgou4/6160
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#نظام_سازی
#روش_تحقیق_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️با معنای اسامی پیامبر خاتم آشنا بشویم! (شرح اجمالی ۶ اسم)
👌در آیات و روایت، مجموعه ای از اسامی برای پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله وسلم شمرده شده است؛ که دانستن معانی آن به تکمیل معرفت یک مسلمان کمک می کند. بر هر مسلمان لازم است؛ تا معانی نام های محمد، احمد، ابوالقاسم، داعی، نذیر و بشیر را بداند. (شرح این اسم ها بر اساس روایتی از کتاب امالی صدوق و شرح تکمیلی مجموعه ای از روایت و آیات است.)
👌معنای اسم محمد: به این دلیل ایشان را محمد نامیده اند؛ چون ایشان در زمین محبوب و محمود است. یکی از دلایل محمود بودن ایشان در زمین تسلط علمی ایشان به همه اشیاء و مدینة العلم بودن ایشان است. (امّا محمد فانّی محمود فی الارض)
👌معنای اسم احمد: به این دلیل ایشان را احمد نامیده اند؛ چون ایشان در آسمان محبوب و محمود هستند. یکی از دلایل محبوبیت ایشان در آسمان، شباهت شدید نور ایشان با نور پروردگار است. ( و امّا احمد فانی محمود فی السماء)
👌معناي اسم ابوالقاسم: به این دلیل ایشان را ابوالقاسم نامیده اند؛ چون ایشان تقسیم کننده بهشت و جهنم هستند و همه اقوام اولین و آخرین به دلیل اقرار به نبوت ایشان وارد بهشت می شوند و همه کسانی که وارد جهنم می شوند به دلیل انکار و الحاد با ایشان است. البته ایشان اجرای اسم ابوالقاسم را به امیرالمومنین علیه السلام تفویض کرده اند. ( وَ أَمَّا أَبُو اَلْقَاسِمِ فَإِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقْسِمُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ قِسْمَةَ اَلنَّارِ فَمَنْ كَفَرَ بِي مِنَ اَلْأَوَّلِينَ وَ اَلْآخِرِينَ فَفِي اَلنَّارِ وَ يَقْسِمُ قِسْمَةَ اَلْجَنَّةِ فَمَنْ آمَنَ بِي وَ أَقَرَّ بِنُبُوَّتِي فَفِي اَلْجَنَّةِ)
👌معنای اسم داعی: به این دلیل پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله وسلم را داعی (دعوت کننده) نامیده اند؛ چون ایشان به دین رب العالمین (دین اسلام) مردم را دعوت می نمایند. پایه های اصلی دین اسلام هم پنج موضوع صلاة، زکات، حج، صوم و ولایت است. (وَ أَمَّا اَلدَّاعِي فَإِنِّي أَدْعُو اَلنَّاسَ إِلَى دِينِ رَبِّي)
👌معنای اسم نذیر: به این دلیل ایشان را نذیر نامیده اند؛ چون ایشان نسبت به عاقبت سوء کسانی که عمل سیئه (عصیان نسبت به پیامبر) انجام می دهند؛ هشدار داده اند. ایشان به صورت مصداقی و مسئله محور، نتایج همه اعمال سوء را بیان فرموده اند. (وَ أَمَّا اَلنَّذِيرُ فَإِنِّي أُنْذِرُ بِالنَّارِ مَنْ عَصَانِي)
👌معنای اسم بشیر: به این دلیل ایشان را بشیر نامیده اند؛ چون ایشان نسبت به خوش عاقبتی کسانی که عمل صالح انجام می دهند و از ایشان اطاعت می کنند؛ بشارت داده اند. ایشان به صورت مصداقی عاقبت همه اعمال صالح را بیان فرموده اند. (وَ أَمَّا اَلْبَشِيرُ فَإِنِّي أُبَشِّرُ بِالْجَنَّةِ مَنْ أَطَاعَنِي)
حجتالاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - شرح اجمالی معانی اسماء پیامبر خاتم (بخشی از سرفصل شرح اسامی اولیاء در فقه الامام ) در جمع مردم شهر محلات- پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ (عید مبعث ۱۴۴۵)
#فقه_الامام
#اسامی_پیامبر_خاتم
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
❓بازدید از سه گلخانه در شهر محلات با هدف آسیب شناسی وضعیت گل و گیاهان آپارتمانی / پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
🗞خلاصه گزارش بازدید از گلخانه های شهر محلات:
❓طبقه بندی گیاهان وگل ها در آیات و روایات بر اساس میزان تسبیح آنها است و هرچه موجودی تسبیحش بیشتر باشد؛ خاصیتش بیشتر است.
❓جدول فقهی تسخیر، فقه گیاه شناسی را در ۴ گروه بررسی نموده است و در مجموع این ۴ گروه ارتباط میان گل ها، گیاهان و درختان با حدود ۲۰۰ مفهوم دیگر زندگی تبیین شده است. به عنوان مثال: در آیات و روایات عناوینی مانند: ۱- گیاهان و شادی و تفریح، ۲- گیاهان و رفع مرض، ۴- گیاهان و مواجهه صحیح با عوامل ماورایی، ۵- گیاهان و تغذیه صحیح، ۶- گیاهان و افزایش بارندگی و حفظ خاک، ۷- گیاهان و مواجهه صحیح با آفات، ۸- گیاهان و برکت و افزایش رزق، ۸- گیاهان و انعقاد نطفه و تولید فرزند، ۹- گیاهان و ایمنی بدن (واکسن های شئ پایه) و.... تبیین شده است.
❓متأسفانه در گلخانه های محلات و پژوهشگاه پوزیتویستی مرتبط با این گلخانه ها، تعریف ناقصی از کارکردهای گیاهان، گلها و درختچه های خانگی ارائه می شود. حدود ۲۰۰ گل وگیاه آپارتمانی در ایران رایج است؛ که برخی از آنها مانند: نخل و انار و فلفل زینتی، گل محمدی و خاصیت بیشتری دارند؛ ولی برخی از آنها مانند دیفن باخیا (بلیعیدن برگ های آن به اختلال در تکلم وعوارض تنفسی ختم می شود) و بابا آدم (بلعیدن آن به اختلال در گوارش ختم می شود) به زیان سلامت کودکان ختم می شود.
❓ درحال تهیه فهرستی از درختان، گیاهان و گل های مفید برای کاشت در حیاط خانه هستیم.
#فقه_گیاهان
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️به فضل الهی: نشست استماع نقشه جامع تمدن اسلامی روز شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ از ساعت ۱۲:۳۰ در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار می گردد.
❓در مقایسه با مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030
🗞پیشخوان اجمالی:
https://eitaa.com/olgou4/5778
🗞پیشخوان تفصیلی:
https://eitaa.com/olgou4/4276
#نشست_استماع
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4