⚡️دیدار و گفتگوی حجت الاسلام علی کشوری با جمعی از دانش آموزان کرمانشاه / سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
❓مطالعه و تدریس کتاب درسی مرتبط با پیشگیری از بیماری و کتاب درسی مرتبط به مشاغل برتر و کتاب درسی مرتبط با معماری و ساختمان را برای همه دانش آموزان لازم می دانم!
#آموزش_و_پرورش_آینده
#کتب_درسی_جدید
#برنامه_ملی_احداث
https://eitaa.com/olgou4
⚡️دانش آموزان نیازمند مطالعه کتب درسی جدید هستند! / زندگی افراد با تغییر کتب درسی مدارس بهتر خواهد شد!
👌شما دانش آموزان کتاب های متعددی را در طول دوران تحصیل مطالعه می کنید؛ ولی بسیاری از اطلاعات علمی مورد نیاز و بسیاری از مهارت های مورد نیاز زندگی را یاد نمی گیرید. تغییر بنیادین کتب درسی در آموزش و پرورش یک ضرورت محسوب می شود. بخشی از کتب درسی مناسب برای دانش آموزان را در ادامه معرفی می کنم!
👌به عنوان مثال اول: دانش آموزان باید چند کتاب معتبر برای یادگیری تدابیر مرتبط با پیشگیری ازبیماری را مطالعه کنند. فقر اطلاعات دانش آموزان در حوزه تغذیه سالم و طیب و عدم آشنایی آنها با مفاهیم حوزه سلامت باعث شده است؛ که بیماری های گروه مرار (صفراء و سوداء)، بیماری های گروه بلغم و بيماري هاي گروه دَمْ در میان آنها افزایش پیدا کند. عدم آشنایی دانش آموزان با فواید مفهوم طهارت و تزکیه هم یک معضل مضاعف بیماری زا محسوب می شود.
👌به عنوان مثال دوم: دانش آموزان باید چند کتاب معتبر مرتبط با مشاغل برتر را مطالعه کنند. نزدیک بودن محل خانه به محل شغل، بهتر بودن مشاغل آزاد نسبت به مشاغل استخدامی و انتخاب شغل های مرتبط با تولید طیبات، بخشی از ویژگی های مشاغل برتر است؛ که آموزش آنها به دانش آموزان واجب است. درک دانش آموزان امروز از شغل برتر تقریباً هیچ است!
👌به عنوان مثال سوم: دانش آموزان باید چند کتاب معتبر مرتبط با معماری و ساختمان را مطالعه کنند. آشنایی با اصول فنی ساخت ساختمان (مانند: ارتفاع، اشراف، تهویه طبیعی، ویژگی های پله، حریم، نور و..) و آشنایی با کاربری های ساختمان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. فقر اطلاعات افراد از مسئله ساختمان، هزینه های مختلفی را در حوزه معیشت، سلامت، تربیت، محیط زیست و... به افراد و حاکمیت تحمیل می کند. دانش آموزان فعلی، خانه را محل استراحت و خواب می دانند و از کارکردهای متفاوت خانه برای زندگی بهتر خبر ندارند!
👌موارد دیگری از کتب درسی مفید را در جلسات دیگر تبیین خواهم نمود. تدریس این کتاب ها در همه رشته های تحصیلی را یک ضرورت می دانم.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - دیدار و گفتگو با جمعی از دانش آموزان شهر کرمانشاه درباره کتاب های درسی جدید - سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - کرمانشاه
#آموزش_و_پرورش_آینده
#کتب_درسی_جدید
#برنامه_ملی_احداث
https://eitaa.com/olgou4
الگوی مردم پایه مشاغل برتر. .pdf
7.74M
🗞 متن کامل گزارش مدرسه فقهی هدایت درباره الگوی مردم پایه مشاغل برتر - ۲۱۰ صفحه با ارجاع به ۱۸۶ آیه و روایت
❓پاسخ به ۶ پرسش مهم در حوزه اقتصاد
❓نماگرهای اقتصاد مردمی چیست؟! و روش ارزیابی اقتصاد مردمی کدام است؟
❓۴۰ اقدام مرتبط با مردمی کردن اقتصاد کدام است؟!
#مردمی_کردن_اقتصاد
#الگوی_مردم_پایه_مشاغل_برتر
#عید_فطر
https://eitaa.com/olgou4
⚡️اساتید شیمی کشور را به آغاز مطالعات شئ پایه و بررسی خاصیت های اشياء دعوت می کنم!
❓جدول فقهی تسخیر جایگزینی کاربردی برای جدول تناوبی عناصر محسوب می شود!
🎙 آشنایی اجمالی با جدول تسخیر
https://eitaa.com/olgou4/6358
📚ویرایش اول جدول تسخیر
https://eitaa.com/olgou4/4488
📚 گزارش کامل جلسه معرفی جدول تسخیر در دانشگاه رازی
https://eitaa.com/olgou4/6519
#جدول_فقهی_تسخیر
#جدول_تناوبی_عناصر
#تالی_فاسد_های_مدرن
https://eitaa.com/olgou4
⚡️فلسفه و علوم پوزیتویستی (مثل شیمی) معرفی ناقصی از اشیاء ارایه می دهند.
❓توصيف ناقص از اشیاء، علت پیدایش تالی فاسد در حوزه محیط زیست ، سلامت، غذا، شوینده ها و... می باشد. / برای شناخت اشیاء به علم خالق و مخترع اشیاء تکیه خواهیم کرد.
🎙 آشنایی اجمالی با جدول تسخیر
https://eitaa.com/olgou4/6358
📚ویرایش اول جدول تسخیر
https://eitaa.com/olgou4/4488
#جدول_فقهی_تسخیر
#جدول_تناوبی_عناصر
#توصيف_ناقص_اشياء
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ پرسش طبی از طلاب مدرسه هدایت
👌با توجه به روایت امام صادق علیه السلام درباره منشاء پیدایش بیماری ها که منشاء همه بیماری ها را پرخوری و امتلاء دانسته است و فقط تب را به منشاء بیرونی نسبت داده اند؛(۱) چگونه این روایت را با تب های ناشی از غلبه مزاجی (مانند: ارتباط تب ربع با غلبه صفرا و ارتباط تب ثلث با غلبه سودا و ارتباط تب مطبقه و تب گرم با غلبه بلغم) جمع می کنید؟!
❓شرح سؤال: اگر ارتباط یک بیماری با اختلال در طبایع برقرار شود؛ به معنای تصور منشاء امتلائی برای بیماری است و این موضوع با تصور منشاء بیرونی برای تب در تعارض است! (مفاد روایات محمد ابن سنان و ابو ایوب الخراز از امام صادق علیهالسلام)
(۱).كُلُّ دَاءٍ مِنَ اَلتُّخَمَةِ مَا عَدَا اَلْحُمَّى فَإِنَّهَا تَرِدُ وُرُوداً (محاسن - محمد ابن سنان از امام صادق علیه السلام)
دایره پژوهش مدرسه فقهی هدایت - شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
#پاتولوژی_فقهی
#فقه_البیان
#طبیب_مشاور_تب
https://eitaa.com/olgou4
31.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تقاضای دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی از مسئولین میراث فرهنگی استان کرمانشاه برای روایت دقیق و کاربردی تکیه معاون الملک و سایر آثار تاریخی استان کرمانشاه / ۵ دقیقه
❓روایت های سطحی و غلط و روایت های متأثر از تعالیم سازمان یونسکو فرصت سوز است.
❓ پیشنهاد ۴ محور کاربردی برای روایت میراث فرهنگی و تکیه معاون الملک
📚 متن کامل الگوی جدید روایت میراث فرهنگی (۱۷۰ صفحه)
https://eitaa.com/olgou4/4522
#تکیه_معاون_الملک
#ایده_های_معیوب_یونسکو
#روايت_صحيح_تاريخ_كرمانشاه
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ نشست های تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی در دانشگاه مازندران برگزار می گردد. (به فضل الهی)
۱- نشست تخصصی جدول فقهی تسخیر (در مقایسه با جدول تناوبی عناصر) - شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشکده شیمی
🎙 پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/6358
۲- نشست تخصصی مقررات فقهی ساختمان - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشکده هنر و معماری
📚 پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/6183
۳- نشست تخصصی مفاهیم پایه ساخت جامعه (در مقایسه با ساخت دو سویه گیدنز) - دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشکده علوم انسانی
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#طبقه_بندی_جدید_علم
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ دولت آیت الله رئیسی لایحه انصراف ایران از سه سازمان بین المللی را تقدیم مجلس کرد / در پی این لغو عضویت؛ پرداخت حق عضویت به این نهادهای مداخله گر قطع می شود!
۱- لغو عضویت در آیکوم (شورای بینالمللی موزه ها) - ( همکار وزارت فرهنگ و ارشاد)
۲- لغو عضویت در آیکوموس ( شورای بینالمللی محوطه ها و بناها) - ( همکار وزارت علوم)
۳- لغو عضویت در شبکه سازمانهای علمی جهان سوم ( همکار با وزارت فرهنگ و آموزش عالی و دانشگاه صنعتی شریف و سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران)
#هجوم_اسناد
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️مقایسه توسعه و پیشرفت
👌 برنامه ریزی بر اساس مفاهیم توسعه با برنامه ریزی بر اساس مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی دارای تفاوت هائی در مفاهیم پايه، ساختار برنامه ريزي، شكل اجراء و احکام برنامه ای است. در ادامه ساختار و محور های برنامه هفتم با ساختار و محورهای اولین برنامه پیشرفت اسلامی را مقایسه کنید.
👌 برنامه هفتم دارای ٢٤ سرفصل برنامه ای به شرح زیر است:
فصل۱: رشد اقتصادی، فصل۲: اصلاح نظام بانکی و مهار تورم، فصل۳: اصلاح ساختار بودجه، فصل۴: اصلاح نظام مالیاتی، فصل۵: اصلاح صندوق های بازنشستگی، فصل۶: تأمین اجتماعی، سیاست های حمایتی و توزیع عادلانه درآمد، فصل ۷: امنیت غذایی و ارتقای تولید محصولات کشاورزی، فصل ۸: نظام مدیریتی یکپارچه منابع آب، فصل ۹: رفع ناترازی انرژی، فصل ۱۰: طرح های کلان پیشران و زنجیره ارزش، فصل ۱۱: توسعه مسکن، فصل ۱۲: ترانزیت و اقتصاد دریا محور، فصل ۱۳: توسعه شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد رقومی ( دیجیتال)، فصل ۱۴: ارتقای نظام سلامت، فصل ۱۵: ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه، فصل ۱۶: زن، خانواده و جمعیت، فصل ۱۷: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فصل ۱۸: سیاست داخلی و ارتقای سلامت اجتماعی، فصل ۱۹: ارتقای نظام آموزشی، فصل ۲۰: ارتقای نظام علمی، فناوری و پژوهشی، فصل ۲۱: سیاست خارجی، فصل ۲۲: دفاعی و امنیتی، فصل ۲۳: ارتقای نظام اداری و فصل ۲۴: تحول قضایی و حقوقی
👌اولین برنامه پیشرفت اسلامی دارای ۱۰ سرفصل به شرح زیر است:
فصل اول: سیاست، امامت و نظام اداری غیر متمرکز
فصل دوم: تزکیه، پاکسازی و سلامت مزاج پایه و پیشگیری ساختاری از بیماری
فصل سوم: علم، آموزش و توسعه پژوهش های شئ پایه
فصل چهارم: نظم، ارتقای قدرت توزیع وقت و کاهش قانونگذاری
فصل پنجم: پیشگیری از جرم (خود کنترلی)، میراث فرهنگی و توسعه مفهومی عبرتکده ها
فصل ششم: مکاسب و تولید غیر متمرکز، توسعه بازارهای رایگان و کاهش تکیه به دلار و ارزهای واسط
فصل هفتم: شعر، ادبیات، بیان و رسانه
فصل هشتم: فرقان و تحول در شاخصهای ارزیابی پیشرفت
فصل نهم: نفی سبیل، تحول در مفهوم پدافند غیرعامل و امنیت مردم پایه
فصل دهم: تعدیل ساختاری چالش های مدرن و ناترازی ها
👌درباره تفاوت های اجرایی و حکمی اولین برنامه پیشرفت اسلامی با برنامه هفتم توسعه در آینده مباحثی را مطرح خواهیم نمود. (به فضل الهی)
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) جمعه انتظار ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - تحلیل تفاوت های توسعه و پیشرفت - قروه (استان کردستان)
#برنامه_هفتم
#اولین_برنامه_پیشرفت
#نظام_سازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ رشد ملموس نیروهای انقلاب در سال ۱۴۰۲
👌 به دلایل زیر (طرح مسائل کاربردی و عبور از کلی گوئی) نیروهای انقلاب و حزب اللهی جذابتر و پویاتر و کارآمدتر از گذشته هستند. حزب اللهی ها به دلیل عبور از دوگانه های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب و طرح مسایل مفید از نظر مردم کارآمدتر و ان شاء الله در نزد خداوند متعال روسفید خواهند بود.
دلیل اول: مواجهه با غلط های فراوان بانک ها و ربای بانکی با شعار مبارک #بانک_ها_غلط_میکنند
دلیل دوم: مطالبه گسترده واگذاری زمین رایگان به مستأجرها و اجرای قانون مترقی احیای موات
دلیل سوم: مطالبه گسترده درباره محله محوری و عبور از مشکلات شهرنشینی مدرن با ایده هائی همچون محله محوری و احیای روستا ها
دلیل چهارم: احیای جدی طب کارآمد اسلامی و نقد جدی وزارت بهداشت و درمان کشور و طرح شعار جذاب پیشگیری از بیماری
دلیل پنجم: مطالبه جدی ساخت دار واسعه و صف آرایی دربرابر آپارتمان سازها و انبوه سازها
دلیل ششم: رشد گفتمان تقویت خانواده و کاهش سن ازدواج و تلاش برای گسترش احکام حیاتی مرتبط با عفت و حجاب
دلیل هفتم: توجه جدی به مسئله حیاتی فلسطین و حذف رژیم خبیث صهیونیستی و گفتگو درباره نظم آینده جهان
دلیل هشتم: نقد جدی وزارت آموزش و پرورش ناکارآمد و طراحی اولیه مدارس جدید در سراسر کشور
دلیل نهم: توجه جدی به محرومیت زدایی و فعالیت های جهادی
دلیل دهم: قیام نخبگانی علیه بخش های مختلف سند شیطانی توسعه پایدار 2030 و ترویج ایده های مختلف تمدنی
دلیل یازدهم: فهم بهتر تفاوت های اقتصاد مردمی با اقتصاد بخش خصوصی و بخش دولتی نسبت به سالهای گذشته
👌سال ۱۴۰۲ سال تولد و رشد بسیار زیاد جریانهای تمدنی در کشور ایران بود و ان شاء الله این رشد فکری با رجوع بیشتر به آیات قرآن و احادیث گرانقدر در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت...
مدرسه فقهی هدایت - شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم
✅ تذکر مهم: به جای نق زدن و نا امید کردن مردم، برای حل مشکلات مردم راه حل ارایه کنید و مردم را نسبت به کارآمدی دین امیدوارتر نمائید
#اولویت_های_تمدنی
#کارآمدی_مسئله_محور
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ با نه روش تفکر -که در فقه البیان تئوریزه شده است- آشنا شوید.
۱- روش تفکر در میزان تناسب سخن با مخاطب ( قاعده ظرفیت)
۲- روش تفکر در نقطه آغاز کلام ( قاعده سؤال)
۳- روش تفکر در ابعاد کلام (قاعده مُکث)
۴- روش تفکر در تفاوت کلام ها (قاعده مقایسه)
۵- روش تفکر در فواید کلام برای مردم (قاعده رفق)
۶- روش تفکر در زمان و مکان موضوع کلام (قاعده منزلت)
۷- روش تفکر در نقطه آغاز و پایان کلام (قاعده انفتاح)
۸- روش تفکر در پیش فرض ها و سیاق یک کلام ( قاعده سیاق)
۹- روش تفکر در اعداد مرتبط با یک کلام (قاعده کَمّیت و ریاضی)
#فقه_البیان
#فقه_مترقی_قرائت
#روش_تفکر
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ با ۸ سرفصل اقتصاد اسلامی -تئوریزه شده در مدرسه فقهی هدایت - آشنا شوید.
۱- معرفی روش تحقیق فقهی در حوزه اقتصاد
۲- چیستی مشاغل برتر
۳- تولید مردمی و غیر متمرکز
۴- عمومی شدن تجارت و فوائد خمسه آن + تعریف جدید بازار
۵- اصول چهار گانه تبادل میان بایع و مشتری (پول غیر اعتباری، تسعیر، رعایت عقود و عدم تقویت کافر)
۶- تأمین مالی متعدد و تخصصی پروژهها
۷- شناسایی و توجه به عوامل غیر اقتصادی مؤثر بر اقتصاد
۸- اقتصاد در دوران ظهور
#فقه_المکاسب
#مسائل_اقتصاد_ایران
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ در نامه حجتالاسلام علی کشوری به رئیس جمهور مطرح شد/ ارائه ۸ پیشنهاد به دولت جمهوری اسلامی برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم
❓طرح ۸ پیشنهاد اقتصادی در حوزه طبقه بندی مشاعل، بازارهای رایگان، تولید مردمی، تأمین مالی غیرمتمرکز، تقویت پول و...
🗞مطالعه متن کامل نامه:
https://m-hedayat.blog.ir/1403/02/04
#فقه_المکاسب
#مسائل_اقتصاد_ایران
#نگرشی_نو_به_اقتصاد
https://eitaa.com/olgou4
⚡️یادبود: بازدید آیت الله شهید عباسعلی سلیمانی از نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی / سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - دانشکده فنی شهید رجایی کاشان
❓مراسم اولین سالگرد شهید آیت اللّه عباسعلی سلیمانی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می گردد.
#طبقه_بندی_فقهی_علوم
#نظام_سازی_فقهی
#نمایشگاه_تخصصی_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ اجلاسیه امنیتی قم را برگزار کنید. / مفاهیم و بازیگران نظم آینده جهان کدام هستند؟!
👌با وضوح تدریجی تزلزل در نظم ظالمانه بعد از جنگ جهانی دوم -که مفاهیم و چارچوب های آن در نهادهایی مانند: شورای امنیت سازمان ملل و ناتو و اجلاسیههائی مانند اجلاس امنیتی مونیخ و... تحمیل می گردید- برخی از مسئولین در کشور ایران در راستای تعریف نظم جدید برای جهان، حضور در پیمانهایی مانند شانگهای، بریکس و حضور در اجلاسیه ی امنیتی سن پترزبورگ (دوازدهمین اجلاس بینالمللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی) و ... را به عنوان راهبرد اصلی برای دستیابی به نظم جدید در جهان توصیه و تئوریزه می کنند.
👌به عنوان مثال: در اجلاس سنپترزبورگ (امروز ،چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)، چهار محور ۱- تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند قطبی (تهدیدها و فرصتها)، ۲- حفظ هویت ملی و ارزشهای سنتی برای حفظ امنیت صلح و ثبات بینالمللی، ۳-همکاریهای بینالمللی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی و ۴- مسائل حفاظت از جمعیت در درگیریهای نظامی و شرایط اضطراری با ماهیت طبیعی و غیرطبیعی» به عنوان محورهای مهم امنیت در دنیای فردا معرفی شده است. در اجلاسیه های شانگهای و پیمان بریکس هم مفاهیم معیوبی مانند محورهای مطرح شده در اجلاسیه سن پترزبورگ مطرح می شود؛ که برای بازسازی نظم آتی جهان ناکافی و بعضاً غلط است.
👌 در یک جمله اعتقاد دارم: که حضور مؤثر ایران برای طراحی نظم آینده جهان وابسته به شناسائی دقیق بازیگران آینده جهان و شناسایی دقیق مفاهیم سازنده نظم صحیح است. نهادها و اجلاسیه ها و پیمانهای شرقی از هر دو حیث ناقص و معیوب محسوب می شوند و نظم برآمده از این نهادها شباهت فراوانی با نظم آمریکایی خواهد داشت.
👌 از منظر نظریه امنیتی سِلْم؛ مهمترين مشکل امنیتی در جهان فعلی، ضعف شدید در پدافند غیرعامل است و ترمیم بخش های غیر نظامی مرتبط با امنیت وابسته به یازده محور: ۱- ارتباط الگوی تولید نان و غذا با امنیت و مقاومت ، ۲- ارتباط الگوی سلامت و واکسن با امنیت و مقاومت، ۳- ارتباط الگوی ساخت مسکن با امنیت و مقاومت،۴- ارتباط مدیریت شهری با امنیت و مقاومت ، ۵- ارتباط الگوی بازار و روش توزیع کالا با امنیت و مقاومت ،۶- ارتباط الگوی مسابقات و ورزش با امنیت و مقاومت ،۷- ارتباط الگوی مدیریت آب با امنیت و مقاومت ،۸- ارتباط الگوی حمل و نقل با امنیت و مقاومت، ۹-ارتباط الگوی صنعت و تولید با امنیت و مقاومت، ۱۰- ارتباط بیان و شعر با امنیت و مقاومت و۱۱- ارتباط الگوی تأمین مالی با امنیت و مقاومت، است. عدم درک صحیح از بخشهای غیر نظامی امنیت در نگاه های پوزیتویستی، وابستگی امنیت به سلاح را افزایش و بالتبع امنیت در جهان مدرن را متزلزل کرده است.
👌به شورای عالی حوزه علمیه و استاد اعرافی پیشنهاد می کنم: با حضور بازیگران دنیای جدید از کشورهای ۱- فلسطین، ۲-آذربایجان، ۳-بحرین، ٤- سوریه، ۵- قطیف، ۶- بخشهایی از چین، ۷- ازبکستان، ۸- عراق، ۹- اردن، ۱۰- مصر، ۱۱- کویت ، ۱۲- پاکستان و ۱۳- بخش های از هند، مفاهيم غير نظامی مؤثر بر امنیت را تبیین و تفاهم کنند و به انفعال حوزه علمیه درباره حوادث سرنوشت ساز آینده با برگزاری اجلاسیه امنیتی قم پایان دهند. حضور گفتمانی و علمی حوزه علمیه قم در نظم آتی جهان یک ضرورت است. اهمیت سطور فوق بعد از هرج الروم و جنگ همه جانبه آتی بیشتر واضح خواهد شد.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین بازیگران و مفاهیم نظم آینده جهان - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم
#نظریه_امنیتی_سِلْم
#امنیت_و_زیرساخت
#اجلاسیه_امنیتی_قم
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ آسیب شناسی کلان حوزه علمیه - قسمت اول / آسیب اول حوزه های علمیه؛ بی اطلاعی از آسیب های دولت مدرن است!
👌طلبه ها و فضلای محترمی که در دروس جاری حوزه علمیه تحصیل می کنند؛ در سه حوزه اصلی به آسیب هایی مبتلا هستند و برنامه ریزی برای تحول در حوزه علمیه نمی تواند نسبت به رفع این آسیب ها بی تفاوتی نشان دهد. به تدریج به شرح این آسیب ها می پردازم.
👌 آسیب اول حوزه های علمیه؛ بی اطلاعی از آسیب های دولت مدرن است: غالب طلبه ها نسبت به آسیب های دولت مدرن و اثرات سوء آن بر زندگی و دین مردم بی اطلاع یا کم اطلاع هستند و بالتبع ایده های مدرن معاصر را -ذیل بناء عقلاء- امضاء و تاييد می کنند. به عنوان مثال: الگوی مدیریت شهری مدرن (نوشهرگرایی) گمنامی را در شهرها گسترش می دهد و ضرورت تَعَرُّف میان افراد را نمی فهمد! الگوی معماری و ساخت مسکن مدرن، به قطع ارتباطات میان انسانها و تبدیل خانه به خوابگاه منتهی می شود. الگوی آموزش و پرورش مدرن، از آموزش مهارتهای زندگی به افراد عاجز است. الگوی سلامت و بهداشت مدرن، از تحقق مسئله پیشگیری از بیماری بسیار عاجز است. الگوی تولید و توزیع مدرن، به فاصله طبقاتی و تولید محصولات غیر سالم کمک کرده است. الگوی تغذیه مدرن، به عدم تعادل مزاجی و اختلال در طبایع اربعه ختم شده است. الگوی امنیت جامعه هم به سمت کنترل حداکثری و مانیتورینگ افراد حرکت کرده است و مفهوم مترقی خود کنترلی را درک نمی کند. اولین مصداق تحول در حوزه علمیه، پایان دادن به امضاء محصولات و مفاهیم فاسد است.
👌برای عبور از آسیب های امضاء در حوزه علمیه، تغییر در محتوای درسی حوزه علمیه ضرورت دارد. به طلبه ها و مدیران مدارس و مسئولین مرکز مدیریت حوزه علمیه توصیه میکنم: با تدریس ۱۰ نظریه فقهی ۱- مدیریت شهری محله محور، ۲- مقررات فقهی ساختمان، ۳- آموزش و پرورش آینده، ۴- پیشگیری ساختاری از بیماری، ۵- فقه المکاسب با تبویب جدید (۸ مسئله اقتصادی)، ۶- الگوی تقنین اسلامی، ۷- الگوی تنظیم و تحلیل خبر، ۸- نظریه امنیتی سِلْم، ۹- الگوی مدیریتی ساخت و ۱۰- الگوی جدید روایت میراث فرهنگی؛ زمینه نقد نظم اجتماعی مدرن و ارایه راه حل جایگزین برای تغییر نظم اجتماعی را فراهم آورند.
👌بدون تغییر در محتوای درسی حوزههای علمیه، با یک حوزه بی اطلاع از آسیبهای مدرنیته و توسعه غربی روبرو خواهیم بود و بالتبع ناکارآمدیهای نظریات غربی به پای حوزه علمیه نوشته می شود. در یادداشت بعدی آسیب دوم حوزه علمیه فعلی را تبیین خواهم نمود. (به فضل الهی)
علی کشوری - جمعه انتظار - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم
#آسیب_شناسی_کلان_حوزه_علمیه
#حوزه_علمیه_آینده
#تحول_اول
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ آسیب شناسی کلان حوزه علمیه - قسمت دوم/ آسیب دوم حوزههای علمیه؛ ترویج یک تصور نادرست درباره ماهیت علم مدرن است!
👌آسیب دوم حوزههای علمیه؛ ترویج یک تصور نادرست درباره ماهیت علم مدرن است. طلبه ها و فضلای محترمی که در دروس جاری حوزه علمیه تدریس می کنند؛ علاوه بر بی اطلاعی یا کم اطلاعی از آسیب های دولت مدرن، نسبت به علم مدرن و آسیب های آن هم تصور ناقص و قابل خدشه ای دارند. بسیاری در حوزه علمیه تصور می کنند؛ مفهوم علم مدرن (Science) ذیل معرفت شناسی کشف تئوریزه می شود و آن را کشف واقع می پندارند!
👌فارغ از اشکالات مبنایی متصور درباره معرفت شناسی کشف (تعریف صدق به تطابق با واقع)؛ تطبیق علم مدرن به این معرفت شناسی؛ تطبیقی قابل خدشه است. در گزارش های معرفت شناسانه غربی از علم مدرن، طیف گسترده ای از نظریاتِ توصیفی درباره این نوع از علم - از خرافه دانستن گزاره های پوزیتویستی تا توصیف پارادایمی از آنها ارائه شده است و کمتر کسی آن را کشف واقع می پندارد! گزاره های علمی مدرن -که برخی آن را در حوزه کشف واقع می پندارند- تقریباً به صورت روزانه توسط گزاره های علمی دیگر نقض می شود و تصور کشف واقع درباره این گزاره ها یک توهم فلسفی و معرفتی محسوب می شود. با صراحت عرض می کنم: صورت معرفت شناسانه مدرن به دنبال توصیف و کشف واقع نیست؛ بلکه گزاره های مشخصی را برای تصرف در عالم و دستیابی به سود بیشتر تبیین می کند و این نوع از گزاره های علمی معیوب در همه حوزه ها از اقتصاد و پزشکی تا ریاضی و شیمی -با انگیزه های اقتصادی- ترویج می گردد.
👌برای عبور از آسیب یکسان پنداری علم مدرن و کشف واقع، تدریس و مطالعه نظریاتی مانند: روش تحقیق مبتنی بر اشراف، تفاوت علم شارع با علم دیگران (نظریه سلطان)، طبقه بندی جدید دانش، توصیف مفهوم شئ (فقه الخلق) و.. مفید است. بی توجهی به ارتقای ماهیت علم در ذهنیت حوزه، به معنای ادامه انفعال حوزه علمیه در مواجهه با گزارش های به اصطلاح کارشناسی و موضوع شناسانه است.
علی کشوری - یکشنبه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم
#آسیب_شناسی_کلان_حوزه_علمیه
#حوزه_علمیه_آینده
#تحول_دوم
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی در فصل بهار ۱۴۰۳ در شهر تمدن ساز قم برگزار خواهد شد. ستاد برگزاری اجلاسیه در مرحله انتخاب موضوع و استاد برای اجلاسیه دوم است. اطلاعات تکمیلی درباره زمان و ارائه های اجلاسیه دوم به زودی اطلاع رسانی خواهد شد. (به فضل الهی)
✅ چند نکته درباره اجلاسیه های مشترک جریانهای تمدنی:
۱- دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی دارای ۷ ارائه و یک سخنرانی افتتاحیه و یک سخنرانی اختتامیه است.
۲- همه پژوهشگران تمدن اسلامی در سراسر کشور که قصد طرح یک موضوع تمدنی در اجلاسیه دوم را دارند؛ می توانند آثار علمی خود را به اجلاسیه دوم ارائه کنند.
۳- نقشه جامع تمدن اسلامی، حرکت به سمت تمدن اسلامی را در نه محور ۱- امامت و مدیریت، ۲- علم و روش تحقیق، ۳- تزکیه و پاکسازی، ۴- مکاسب و تجارت، ۵- نفی سبیل و سلطه، ۶- نظم و زمان، ۷- بیان و شعر، ۸- فرقان و ارزیابی و ۹- عبرت و میراث فرهنگی، پی گیری و تبیین می کند.
🗞مطالعه ۳۲ خبر درباره اولین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی
https://eitaa.com/Tamadon_Islam
#جامعیت_اسلام
#فقه_نظام
#اجلاسیه_مشترک
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ نشست گفتگو و مناظره با موضوع برنامه فقهی قلب و عروق روز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ در محل کتابخانه امیرکبیر شهر کرمانشاه برگزار می گردد.
🗞دریافت کتاب اول قلب و عروق
https://eitaa.com/olgou4/4200
❓تذکر: بر فرآیند برگزاری این گفتگوی علمی، یک هیئت سه نفره قضاوت، نظارت خواهد نمود.
#قلب_و_عروق
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️آسیب شناسی کلان حوزه علمیه - قسمت سوم/ آسیب سوم حوزه های علمیه؛ ارایه گزارش ناقص درباره ویژگی های بیان شارع است!
👌آسیب سوم حوزه های علمیه؛ امضائی دانستن زبان شارع است. طلاب و فضلای محترمی که در دروس جاری حوزه علمیه تدریس می کنند؛ علاوه بر کم اطلاعی درباره آسیب های کارکردی دولت مدرن و ترویج یک تصور نادرست درباره ماهیت علم مدرن، گزارش کاملی از ویژگی های بیان شارع در اختیار ندارند و بالتبع بهره برداری این طلاب از بیان شارع بخشی و غیر جامع خواهد بود.
👌با توجه به طریقیت قواعد اصولی برای تفقه و ابتنای قواعد اصولی موجود بر مفهوم قابل خدشه "زبان امضايی شارع"، جنبه های عقلی، عاطفی، کمّی و دریک جمله جنبه های علمی بیان شارع برای طلبه واضح نمی شود و بالتبع طلبه برای پاسخ به نیازهای علمی خود، به دستگاههای دانشی دیگر متمایل می گردد. تصور زبان امضایی برای شارع به کشف نظام و هندسه بیان شارع ختم نمی شود و در یک جمله ریشه فقاهت حداقلی محسوب می گردد.
👌برای عبور از این آسیب در حوزه علمیه پیشنهاد داده ایم: چهار موضوع: ۱- تبیین ویژگی های بیان شارع در بیان شارع (ویژگی های بیان شارع را باید از شارع پرسید و این بیان بی بدیل را عرفی تلقی نکرد.)، ۲- تبیین تفصیلی نقطه آغاز بیان شارع (روش کشف بیان اجمالی شارع)، ۳- تبیین تفصیلی ساختار بیان تکمیلی شارع (روش کشف معاریض کلام شارع) و ۴- مقایسه روش بیان شارع با روش های عبور از خطای تفکر در منطق صوری و روش تحقیق های پوزیتویستی؛ از آیات و روایات استنطاق شود و درباره آن دقت فراوانی -به صورت جمعی و فردی- اعمال گردد.
علی کشوری - سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم
#آسیب_شناسی_کلان_حوزه_علمیه
#حوزه_علمیه_آینده
#تحول_سوم
https://eitaa.com/olgou4
⚡️آسیب شناسی کلان حوزه علمیه/ مهمترین آسیب های حوزه علمیه معاصر کدام است؟!
❓آسیب اول حوزه علمیه
(بی اطلاعی یا کم اطلاعی درباره آسیب های فراوان دولت مدرن)
https://eitaa.com/olgou4/6394
❓ آسیب دوم حوزه علمیه
(ترویج یک تصور نادرست درباره ماهیت علم مدرن)
https://eitaa.com/olgou4/6396
❓ آسیب سوم حوزه علمیه
(ارایه گزارش ناقص درباره ویژگی های بیان شارع در اصول فقه)
https://eitaa.com/olgou4/6403
#آسیب_شناسی_کلان_حوزه_علمیه
#حوزه_علمیه_آینده
#مهمترین_آسیب_حوزه
https://eitaa.com/olgou4
⚡️سينعقد المؤتمر الثاني المشترك للتيّارات الحضارية يوم ١٤ ذي القعدة ١٤٤٥ في مدينة قم الصانعة للحضارة في ثمانية محاور مرتبطة بالحضارة الإسلامية.
❓يتابع هذا المؤتمر موضوع صنع الحضارة طبقاً للخريطة الشاملة للحضارة الإسلامية. / الجدير بالذكر أنّه تمّ تنظير الحركة نحو الحضارة الإسلامية في هذه الخريطة في تسعة محاور:
١. الإمامة والإدارة
٢. العلم ومنهج البحث
٣. التزكية والتطهير
٤. المكاسب والتجارة
٥. نفي السبيل والسلطة
٦. النظم والزمان
٧. البيان والشعر
٨. الفرقان والتقييم
٩. العبرة والتراث الثقافي
#شمولية_الإسلام
#فقه_النظام
#المؤتمر_المشترك
https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گزارشی از اولین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی /٢٤دی ۱۴۰۲ - قم
❓ در اولین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی ۱۲ مسئله تمدنی بررسی گردید.
❓دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی در روز ۳ خرداد ۱۴۰۳ به بررسی ۸ مسئله تمدنی می پردازد.
#جامعیت_اسلام
#فقه_نظام
#اجلاسیه_مشترک
https://eitaa.com/olgou4