⚡️دوازدهمین جلسه درسنامه روش تحقیق
❓فردا صبح ساعت ۱۰ : دوازدهمین جلسه (آخرین جلسه) درسنامه روش تحقیق در قم با موضوعِ: "چگونه از تبیان های اسمی و فعلی و حرفی شارع استفاده کنیم؟!" برگزار می شود؟! (به فضل الهی)
#درسنامه_روش_تحقیق
#فقه_البیان
https://eitaa.com/olgou4
46.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزارش تصویری از نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری در مدرسه علمیه علامه کلباسی اصفهان / شنبه اول دی ١٤٠٣
🎙پیشنهاد استماع صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری:
https://eitaa.com/olgou4/7223
🗞خبر مرتبط:
https://eitaa.com/olgou4/7225
#طبیب_مشاور
#طبیب_مشاور_کلیه_و_مجاری_ادراری
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
https://eitaa.com/olgou4
⚡️تأملاتي مهم درباره فقه نظام / تقسیم صحیح در نظامات اداره کدام است؟!
👌 یکی از مباحث آغازین فقه نظام، تبیین صحیح و حجیت یافته از تعداد نظامات در اسلام است. برخی تفسیر پارسونزی از نظامات اجتماعی را پذیرفته اند و با این پیشفرضِ موضوع شناسانه معیوب به استنباط و تبیین فقه نظام پرداخته اند! ( با نگاه پارسونزی نظامات اجتماعی به چهار نظام سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی تقسیم می شود. ) برخی دیگر تفسیر فلسفه اصالت فاعلیت از نظامات را پذیرفته اند و مبتنی بر این پیشفرض فلسفی تفقه دارند! (سید منیرالدین حسینی الهاشمی تقسیمات کلان نظم اجتماعی را در سه حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد -متناظر با تعریف فاعلیتی از حرکت- خلاصه کرده است.) برخی دیگر هم به صورت سلیقه ای و غیر منظم مجموعه ای از نظامات را در حوزه های مختلفِ سیاسی، اقتصادی، خانوادگی و... تشریح کرده اند و علاقه ای به تبیین دقیق تر تعداد نظامات زندگی ندارند!
👌نظریه نهایی فقه البیان در تقسیمات نظامات اداره زندگی، تفسیر نظامات را بر پایه حدود کبار فرائض خمس استوار کرده است. در مجموع ۲۱ نظام مرتبط با اداره زندگی در فرائض خمس تصویر شده است. (به عدد حدود کبار فرائض کبیر) به عنوان مثال: نظامات اولیه زندگی شاملِ چهار نظام ِ ۱- نظام طهارت و پاکسازی در زندگی، ۲- نظام وقت و هماهنگی در زندگی، ۳- نظام قبله و جغرافیایی سیاسی و ۴- نظام تربیتی رکوع و سجود است. (نظامات صلات پایه) دومین دسته از نظامات اداره زندگی شاملِ چهار نظام اقتصادیِ ۱- نظام مشاغل برتر موضوع زکات، ۲- نظام قیمت گذاری، ۳- نظام سنجه ها ( کیل ها، وزن ها، مساحت ها و اعداد) و ۴- نظام طبقه بندی جامعه از حیث درآمد (تعریف فقیر، مسکین و غنی و تعریف حد کفاف و حد کنز) است. ( نظامات زکات پایه)
👌درباره نظامات تفریحی در زندگی (نظامات صوم پایه) و نظامات بین المللی (نظامات حج پایه) و نظامات ولایت و امامت اسلام در جلسات آینده مباحثی را مطرح خواهیم کرد. در مباحث "درسنامه تبویب و طبقه بندی" به تفسیر حجیت یافته تعداد نظامات اداره زندگی بر اساس آیات و روایات پرداخته ایم و نگاه های فلسفی، عرفی و پوزیتویستی از مفهوم و تعداد نظامات را نقد و رد كرده ايم. در جلسه آینده درباره تأثیر نظامات طهارت و پاکسازی در زندگی انسان سخن خواهیم گفت و چگونگی توسعه طهارت در زندگی افراد را تبیین خواهیم کرد. (به فضل الهی)
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - درسنامه تبویب و طبقه بندی چه می گوید؟! - سحرگاه سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳ - قم
#درسنامه_تبویب
#تعداد_نظامات_زندگی
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
درسنامهجلسهMp3Cutterموزیک.mp3
32.91M
🎙 صوت مباحث درسنامه روش تحقیق - جلسه دوازدهم- سه شنبه - ۴ دی ۱۴۰۳ - قم
❓ بی توجهی به تبیان های ثلاثه شارع به خلاء فکری در جامعه ختم می شود!
❓نقطه آغاز بهره برداری از تبیان های ثلاثه شارع، احیای پرسش های صحیح در جامعه است!
❓ معرفی اجمالی درسنامه تبویب و طبقه بندی (درسنامه دوم)
❓انتقاد از پدیده دکتر حجت الاسلام!
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
🎙 پایان دوره اول تدریسِ روش تحقیق - امشب (سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) ساعت ۸ شب
https://virasty.com/Islam1357/1735054363085722512
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
🎙 آغاز تدریس درسنامه تبویب و طبقه بندی - امشب (چهار شنبه ۵ دی ۱۴۰۳) ساعت ۸ شب
https://virasty.com/Islam1357/1735095971640892626
#درسنامه_تبویب
#طبقه_بندی_صحیح
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره علم غریبه ملائکه / ملائکه کیفیت و برکت زندگی را افزایش می دهند!
👌 شارع محترم در مجموعه ای از آیات وروایات ما را از دُنُوْ و اختلاط با شیاطین برحذر داشته است و به عنوان یک راهبرد مکمل ما را به اختلاط و دُنُوْ و معیت با ملائکه دعوت کرده است. در علم غریبه ملائکه چگونگی دُنُوْ و اختلاط با ملائکه را بر اساس آیات و روایات شرح می دهیم. علم غریبه ملائکه دارای سرفصل های بحثی زیر است:
👌سرفصل اول علم غریبه ملائکه به تبیین اسمی ملائکه می پردازد و ملائکه را به عنوان مدبرات امور عالم معرفی می کند. همه ملائکه زیر مجموعه مدبرات اربعه (جبرائیل، میکائیل، اسرافیل و عزرائیل) هستند و همه امور عالم را مدیریت می کنند. خداوند متعال در مجموعهای از آیات راجع به پدیده خطرناک دختر نامیدن ملائکه توسط کفار و مشرکین اعتراض کرده است ( أَمْ خَلَقْنَا الْمَلَائِكَةَ إِنَاثًا وَهُمْ شَاهِدُونَ - ۱۵۰ از صافات) و بر بنده خدا بودن ملائکه و مدبرات امور بودن آنها تاکید کرده است. در این بخش ۵ اسم از اسامی عام ملائکه معرفی می شوند. درباره اسامی خاص ملائکه مانند: جبرائیل، میکائیل، اسرافیل، عزرائیل، رعد، اسماعیل، اَلسِّجِلُّ، نکیر، منکر، هاروت، ماروت، گروه ملائکه کروبی، مالک، رضوان، راحیل (فرشته بلیغ)، ضهلیل (فرشته موکل مرقد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم) و..... تبیین های اسمی فراوانی ارائه خواهد شد. (به فضل الهی)
👌سرفصل دوم علم غریبه ملائکه به تبیین فعلی ملائکه می پردازد و افعال و حرکات ملائکه در عالم را تشریح می کند. تبیین افعالی مانند ۱- چهره آرایی و شکل دهی به جنین در رَحِم مادر، ۲- نقش ملائکه در نزول باران و مدیریت آب، ۳- نقش ملائکه در وزش باد و انتقال هوا، ۴- نقش ملائکه در ثبت اعمال و تشکیل نامه اعمال، ۵- نقش ملائکه در محافظت از انسان، ۶- نقش ملائکه در انتقال پیام، ۷- نقش ملائکه در القای علم، ۸- نقش ملائکه در قبض ارواح، ۹- نقش ملایکه در توزیع رزق و.... تبیین های تفصیلی جذابی ارائه می گردد.
👌سرفصل سوم علم غریبه ملائکه به تبیین حرفی ملائکه می پردازد و ارتباط حرف های هاء، لام و نون با ملائکه و نقش این حروف در جذب ملائکه موکل علم، ملائکه حفاظت و ملائکه موکل رفع مرض (ملائکه شفاء) را تبیین می کند. (به فضل الهی)
👌سرفصل چهارم علم غریبه ملائکه به تبیین تفصیلی تدابیر عمومی مرتبط با جذب ملائکه می پردازد و بیش از ۵۰ تدبیر مرتبط با دُنُوُ الملائکه را تبیین می کند. در آیات و روایات تدابیری مانند ۱- مسواک زدن با چوب زیتون یا چوب اراک، ۲- شستن سر با گل خطمی و سدر، ۳- اذان گفتن در خانه خصوصاً در وقت نماز صبح و نماز مغرب، ۴- زیارت قبور ائمه علیهمالسلام، ۵- خوردن نمک، ۶- مصرف سرکه انگور خانگی، ۷- دود کردن اسفند، ۸- رفتن به جهاد ( ان شاء الله در جهاد آتی با اسرائیل حرام زاده به این تدبیر عمل کنید!) ۹- وضوء دائمی، ۱۰- غسل جمعه، ۱۱- ناخن گرفتن در روزهای سعد، ۱۲- حذف عکس و مجسمه از خانه، ۱۳- قرائت قرآن، ۱۳- برگزاری جلسات حدیث خوانی در خانه و..... برای جذب ملائکه توصیه شده است.
👌در نشست تخصصی علم غریبه ملائکه به تبیین تفصیلی این علم عظیم الشأن فقهی می پردازیم. (به فضل الهی)
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - درباره علم غریبه ملائکه - پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ - قم
#علم_غریبه_ملائکه
#علوم_غریبه_با_روش_فقاهتی
#طبقه_بندی_جدید_دانش
https://eitaa.com/olgou4
🔈 معرفی دوره کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی- امروز (پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳) ساعت ۱۶
https://virasty.com/Islam1357/1735210989064385969
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#دوره_کارشناسی
#طبقه_بندی_جدید_دانش
https://eitaa.com/olgou4
⚡️توضیحات بیشتر درباره دوره کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی/ با تربیت کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی به جمهوری اسلامی کمک می کنیم!
👌جمع زیادی از نخبگان و مؤمنان در حال مطالعه، مباحثه و خلاصه نویسی به محوریت درسنامه های دوره آشنایی با الگوی پیشرفت اسلامی هستند. درباره این درسنامه های کاربردی و پیشرفته توضیحاتی را مطرح می کنم:
👌 نکته اول: دوره کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی در دو سطح آشنایی و سطح تکمیلی برگزار می شود و هر سطح هم دارای سه درسنامه است. دوره آشنایی شاملِ ۱- درسنامه روش تحقیق، ۲- درسنامه تبویب و طبقه بندی و ۳- درسنامه نظریات پایه است. دوره تکمیلی هم شاملِ ۱- درسنامه شهرسازی، ۲- درسنامه طبقه بندی جدید علم و ۳- درسنامه الگوی مواجهه بین المللی با تمدن مدرنیته می باشد.
👌نکته دوم: روش شرکت در دورههای کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی در سه مرحله ۱- حسن الاستماع و مطالعه، ۲- مباحثه و تضارب و ۳- خلاصه نویسی و کتابت تعریف شده است. توضیح بیشتر اینکه: ابتدا صوت و کتابِ مرتبط با جلسات را خوب استماع و مطالعه کنید و سپس با یک یا چند نفر از دوستان یا اعضای خانواده خود محتوای درسنامه را مباحثه نمایید و در مرحله آخر محتوای درسنامه را خلاصه نویسی و مکتوب بفرمایید.
👌نکته سوم: شرکت در دورههای کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی به تبیین تفاوت های توسعه غربی و پیشرفت اسلامی کمک می کند و قدرت تحلیل و تصمیم گیری فرد در زندگی شخصی و اجتماعی را ارتقاء می دهد. (تربیت کارشناس تمدنی برای جمهوری اسلامی را مهمترین نیاز عصر حاضر می دانیم.)
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - معرفی دورههای کارشناسی الگوی پیشرفت - جمعه انتظار ۷ دی ۱۴۰۳ - قم
#دوره_کارشناسی
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#شهرهای_مردم_پایه_آینده
https://eitaa.com/olgou4
معرفیدورهکارشناسیالگویپیشرفتاسلامیموزیک.mp3
26.78M
🔈 معرفی دوره کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی/ پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ / ۲۷ دقیقه
❓با ۶ درسنامه پیشرفته و کاربردی آشنا شوید
❓فقدان کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی ؛ خطری بزرگ برای جمهوری اسلامی عزیز محسوب می شود!
❓با تربیت کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی به جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت کمک می کنیم.
🔗خلاصه مطلب:
https://eitaa.com/olgou4/7253
#دوره_کارشناسی
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#شهرهای_مردم_پایه_آینده
https://eitaa.com/olgou4
⚡️پرسش فقهی از طلاب مدرسه درباره علم نجوم پایه
❓ با توجه به اهمیت فراوان فعل جعل بروج در آیه وَلَقَدْ جَعَلْنَا فِي السَّمَاءِ بُرُوجًا وَزَيَّنَّاهَا لِلنَّاظِرِينَ (۱۶ از حجر) لطفاً تبیان اسمی، فعلی و حرفی این آیه را بررسی کنید و به پژوهش مدرسه تحویل دهید. در بررسی های اسمی و فعلی و حرفی خود به پرسش های زیر پاسخ دهید؟!
❓چه تفاوتی میان فعل جَعْل و فعل خَلْق وجود دارد؟! تبیان اسمی بروج را تشریح کنید؟ تبیان فعلی زَیَّنا را شرح دهید و مصادیق زینتی جعل بروج را شرح دهید؟! تبیان اسمی و حرفی فی السماء را بیان کنید؟! در این آیه در مجموع چند تبیان اسمی، حرفی و فعلی وجود دارد؟! تبیان عددی بروج را فراموش نکنید.
❓ طبق قاعده اصولی بیان مبتنی بر تأمل سوال اصلی حاکم بر تبیان های اسمی، فعلی و حرفی این آیه عظیم الشأن چیست؟!
#تبیان_آیه_بروج
#نجوم_پایه
#فقه_البیان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️پرسش از طلاب مدرسه درباره اجزای درونی اشیاء
👌 پرسش اول: تبیان اسمی، اسم های فرد، احد و واحد را بیان کنید و تفاوت های تبیانی هر کدام از این اسماء را شرح دهید؟!
👌پرسش دوم: مراد از ارکان اشیاء چیست؟! و خداوند با چه اسم هائی ارکان یک شئ را پشتیبانی و حمایت می کند؟! ( توضیح بیشتر اینکه: دانش معیوب پوزیتویستی اجزای درونی یک شئ را به محوریت مولکول، اتم، الکترون، پروتون، ژن و... توصیف می کند؛ ولی در علم خطاناپذیر وحی از اجزای درونی یک شئ به ارکان یک شئ تعبیر شده است.)
👌 پرسش سوم: اسماء و افعال مرتبط با تقویت ارکان یک شئ کدام است و توسل به این اسماء و تحقق این افعال با چه کمیتی کانونی و امداد می شود؟! (توضیح بیشتر اینکه: دعا کردن با اسماء مرتبط با ارکان یک شئ به افزایش برکت و کیفیت آن شئ ختم می شود و برای افزایش کیفیت یا رفع مرض از یک شئ نیازی به تکنولوژی عقب افتاده ویرایش ژن و جایگزینی و اضافه کردن ژن نداریم!)
پی نوشت مهم: بعد از اِعمال فرآیند تنقیح لفظی درباره لفظ ژن و نظام ژنوم، لفظ ارکان الشئ به عنوان محور توصیفی اجزای درونی و بیرونی یک شئ در ادبیات شارع استنباط و موضوع درایه واقع گردید. فتأمل
#جدول_فقهی_بنیاد
#توصیف_فقهی_اشیاء
#دانش_معیوب_مهندسی_ژنتیک
https://eitaa.com/olgou4