eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
658 دنبال‌کننده
600 عکس
100 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://www.wsti.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 👇🏻 خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: که عمل صالحی انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، به او می‌بخشیم. بنابراین آن حیات دیگر که حیات طیبه نام دارد همان دنیایی سرشار از است که نتیجه‌اش پیشرفت فوق‌العاده در برای آباد کردن خواهد بود. مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً (آیه۹۷سوره نحل) مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 چگونه مرجعیت سازمان‌های بین‌الملل را تثبیت می‌کند؟👇🏻 مدل اداره کشور، مردم و مسئولین را متقاعد می‌کند که به عضویت درآیند و با این کار قبول می‌کنند که را فقط با مشورت و نظرات کارشناسی حل کنند. لذا به صورت قانونی این سازمان تثبیت می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
علیهم‌السلام ❌آژانس‌های تخصصی سازمان ملل سازوکار قانونی برای ملت‌ها در نظر گرفته‌اند که باعث شده تحت هر شرایطی بمانند و مردم به فکر رجوع به علیهم‌السلام نباشند. ⭕️یکی از این سازوکارها هستند. اسنادی مثل را به نفع توسعه غربی تغییر می‌دهد؛ لذا ناخودآگاه تصمیماتی اخذ می‌کنند که در نهایت جامعه از علیهم‌السلام محروم می‌شوند. 🔴حال چگونه باید جلوی را بگیریم؟ ✅شورای الگوی پیشرفت اسلامی به مسئولین پیشنهاد می‌کند تا با پذیرش تکامل در الگوی نگهبانی از نظام، مانع تصمیم‌سازی اسناد بین‌المللی در کشور بشوند. 👌🏻" الگوی جدید نگهبانی از نظام " با ابزار میان "نظریات فقهی" و "نظریات توسعه غربی"؛ زمینه صیانت از نظام تصمیم‌سازی کشور و محاسبات مسئولین را فراهم می‌آورد. جهت آشنایی با الگوی جدید نگهبانی از نظام مدرسه فقهی هدایت👇🏻 https://eitaa.com/olgou4/2054 مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 مهم‌ترین دلیل مقبولیت سازمان ملل و در نتیجه قبول کردن برنامه‌های آن، احساس آن‌ها در زمینه‌های ، ، و عرصه‌های مختلف توسط مسئولین، نخبگان و مردم است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 این احساس ناشی از با است. غرب بوسیله رسانه توانسته خود را در همه جای عالم گسترش دهد و با القای نگاه خود مبتنی بر توسعه‌یافتگی همه ملت‌ها را به این نتیجه رسانده که کشورشان یا است یا است و یا توسعه‌نیافته و است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 با القای به کشور‌های دسته دوم و دسته سوم، آن‌ها را مجاب می‌کند که و توسعه‌‌یافتگی نیازمند است و این سرمایه با نگاه اقتصادی داشتن به همه سیستم‌ها، امکان پذیر است. به اعتقاد آن‌ها تا سیستم‌های مورد نیاز مثل ، ، ، و ... را تجاری نکنیم رسیدن به محال است. بنابراین مشاهده می‌کنیم که همه سیستم‌های زندگی اجتماعی ما، غربی شده است. ما با به شیوه غربی آرمان رسیدن به و را باید از سرمان خارج کنیم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 برای رسیدن به 👇🏻 در بین همه سیستم‌ها، یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند کار پشتیبانی باقی سیستم‌ها را بکند، است که متاسفانه بعد از ، همان سیستم آموزشی که در اجرا میشد ادامه پیدا کرد و رفته رفته مسئولین هم به این نتیجه رسیدند که برای رسیدن به رفاهی که از در غرب مشاهده کرده بودند، باید در کشور، مسیر خود را ادامه دهد. این در حالی بود که مسئولین توجه نداشتند که است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
داشتن در تمام جنبه‌های زندگی، غربی‌ها را به این نتیجه رساند که بدون نمی‌توانند به برسند، لذا برای تحقق این منظور، علوم را به سه دسته تقسیم کردند👇🏻 1⃣علوم پایه 2⃣علوم تجربی 3⃣علوم انسانی آن‌ها برای دستیابی به که بتواند بر طبیعت مسلط شود ، و همچنین را ایجاد کرده و به این علوم پرداختند. این توسط صورت گرفت. ✅ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
⚡️تمام احتیاجات مردم در کتاب و سنت بیان شده است. امام خمینی(ره) در می‌فرماید: و شامل همه‌ی دستورات و احكامى است كه بشر براى سعادت و كمال خود احتياج دارد. در فصلى است به عنوان 《 در كتاب و سنت》 و «كتاب» يعنى قرآن، (تِبيانُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ) است. یعنی و همه امور است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
اگر بخواهیم به علم خطاناپذیر وحی رجوع کنیم، نیازمند طبقه‌بندی علوم براساس هستیم و این طبقه‌بندی را باید جایگزین کنیم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که با بکارگیری و ، خود را در مقابل چشم مردم جهان قرار داده و آنها را به این نتیجه می‌رساند که برای رسیدن به این ، لوازم آن را بپذیرند. لازمه دستیابی به این رفاه هم اجرای و به تبع آن مورد نیاز این سیستم است. همچنین به این نتیجه رسیدیم که این در نتیجه به اینصورت شده است. در پیش‌فرض این علوم معنا ندارد لذا به گونه‌ای طبقه‌بندی شده که انسان احساس نیاز به علیه‌السلام نمی‌کند. بنابراین برای اینکه بتوانیم معصومین را تثبیت کنیم به طبقه‌بندی دیگری از علوم نیاز داریم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢دروس مدرسه و دانشگاه مردم را از همراهی با امام دور می‌کند... 🔶لازمه و امام علیه‌السلام از او است. 🔷درباره ، ، ، ، ، ، ، و.... باید از امام سوال کنیم؛ تا همراه او باشیم. 🔶لازمه علیهم‌السلام در همه حوزه های زندگی، تأسیس یک -مبتنی بر کتاب و سنت- است. 🔷آموزش و علم آموزی مبتنی بر طبقه بندی آقای یعنی تقسیم علوم به ، و ، انسان را از همراهی با امام دور می‌کند و در مرحله نگه می‌دارد. بدلیل اینکه این علوم هیچ ارتباطی با نداشته و مبانی این علوم، ذاتاً مسموم است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
برای دستیابی به ۹ دسته علم شامل: 1⃣علوم مرتبط با امامت 2⃣علوم مرتبط با علم 3⃣علوم مرتبط با مکاسب 4⃣علوم مرتبط با تزکیه 5⃣علوم مرتبط با نظم 6⃣علوم مرتبط با فرقان 7⃣علوم مرتبط با بیان 8⃣علوم مرتبط با جرم 9⃣علوم مرتبط با سیاست خارجه را پایه‌گذاری کرده‌ایم. نتیجه پرداختن به این علوم علیهم السلام خواهد شد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 بزرگ‌ترین آرزوی ما(یا همان آرمان ما) رسیدن به است. یه عبارت دیگر ما بدنبال رسیدن به هستیم. تمدنی که زندگی در آن بگونه‌ای دیگر است. این زندگی ما زندگی نیست. هنوز به حیات طیبه نرسیده‌ایم. حیات طیبه یعنی رسیدن به تمدن نوین اسلامی که در آن موج میزند. ما اگر اسلامی بشود آهسته آهسته به حیات طیبه دست خواهیم یافت. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 هدف ملت ایران و ، ایجاد یک است. این تمدن نوین دو بخش دارد: یک  که عبارت است از: علم، اختراع، صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار سیاسی و نظامی، اعتبار بین‌المللی و ابزارهای تبلیغ که در این بخش پیشرفت خوبی داشته‌ایم. اما ، عبارت است از چیزهایی که متن زندگی ما را تشکیل میدهد که همان است. مثل مسئله‌ی ، سبک ، نوع ، نوع ، ، نوع ، نوع ، ، مسئله‌ی ، مسئله‌ی ، مسئله‌ی و ... بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جوانان خراسان شمالی ۱۳۹۱/۷/۲۳ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
اگر ما در این بخشی که متن زندگی است، پیشرفت نکنیم، همه‌ی پیشرفت‌هائی که در بخش سخت‌افزاری کردیم، نمیتواند به ما و ببخشد. اصل قضیه این است که ما بتوانیم متن زندگی را، این بخش اصلی تمدن را اصلاح کنیم. البته در انقلاب، در این بخش، پیشرفت ما چشمگیر نیست؛ در این زمینه، ما مثل بخش اول حرکت نکردیم، پیشرفت نکردیم. خب، چرا ما در این بخش  نکردیم؟ بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جوانان خراسان شمالی ۱۳۹۱/۷/۲۳ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 سبک زندگی شیوه‌های است که ما برای حل نیازهای خود در حوزه های مختلف زندگی انتخاب می‌کنیم. این شیوه ها مبتنی بر و ما شکل می‌گیرد. سبک زندگی در شکل امروزین خود در صد سال اخیر متناسب با اهداف مادی برنامه‌ریزی شده است و الگوی به هم‌پیوسته برای به وجود آورده است. در سبک زندگی کنونی به جای ، بررسی می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 سبک زندگی در شکل ساده فردی تا حدود زیادی تحت جاذبه سبک زندگی اجتماعی قرار دارد. در به عنوان مقوله‌ای پیچیده، شبکه‌ای از الگوهای رفتاری شکل می‌گیرد که بر همه بخش‌های زندگی سایه می‌اندازد یعنی اگر سبک زندگی کنونی را بشکافیم مشاهده می‌کنیم که مجموعه‌ای از سبک‌های رفتاری را درون خود جای داده است. در واقع با توجه به تنوع موضوعات زندگی در دنیای امروز الگوهای متنوعی تعریف شده که همگی در ذیل عنوان گردآمده و نظام پیدا می‌کنند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 در سبک زندگی👇🏻 یکی از الگوهای رفتاری در جامعه، الگوی تغذیه است. وقتی بشر خود را رسیدن به قرار بدهد، و یکی از بهترین وسیله‌ها برای رسیدن به این هدف خواهد بود. در واقع تنوع در خوراکی‌ها به‌خاطر همین اصل است. در این صورت نگاه الهی به خوراک که تغذیه را به معنای برای خدمت و می‌داند تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 امروزه وقتی می‌خواهند ذائقه نسل جدید را متناسب با اهداف خاصی تغییر دهند پیش از آن برای برنامه‌ریزی می‌کنند. خانواده‌هایی که دارای هستند و مراقب خانواده است، و ذائقه خانواده را مدیریت می‌کند، تغییر الگوی تغذیه به سادگی اتفاق نمی‌افتد ولی اگر پدر و مادر خانواده مشغول باشند و فرصتی برای در درون خانواده در نظر نداشته باشند طبیعتاً به آسانی جزء الگوی جدید تغذیه قرار خواهد گرفت. این مسئله آرام آرام را تغییر می‌دهد؛ بنابراین می‌توان گفت متاثر از است. این مسئله حتی با مرتبط است. در خانواده‌هایی که از دارند یکی از تفریحات‌شان این است که غذای خود را در میل ‌کنند. اما خانواده‌هایی که تفریح دیگری برای خودشان تعریف کرده‌اند به سادگی زیر بار نمی‌روند. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢لزوم نگاه تمدنی داشتن به مسئله سبک زندگی 👇🏻 هنگامی که از موضع یک تمدن بررسی شود و تنها به آن مثل پدیده‌های جدید و کالاهای جدید منحصر نگردد تحلیل جدیدی از حوادث مختلف شکل می‌گیرد. در واقع تحقق ، ، و ... بدون ‌تامل دقیق در و عمیق‌تر شدن در این مسئله امکان پذیر نخواهد بود. برای مشاهده توضیحات بیشتر به روی لینک زیر کلیک کنید https://wsti.ir/%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%aa%d9%85%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%d8%a8%da%a9-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c/ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏼 فقه در مدرسه تمدنی بینات چهار لایه بنیادین دارد. لایه اول مباحثات است که ارکان نظام سازی را در ۹ بخش شرح می‌دهد. در که لایه دوم مباحثات است، قواعد تقدیری حاکم بر فقه النظام و مباحث عام حوزه تقدیر را مباحثه می‌کنیم. لایه سوم مباحثات، است. در فقه الخلق به نحو عام ویژگی‌های خلقت الهی را مباحثه می‌کنیم. لایه چهارم مباحثات، است. در این بخش بدنبال رفع نیازهای بشر از طریق اسباب باطنی عالم هستیم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏼 ؟ 👌در محتوای فقهی مدرسه بینات به چهار پرسش بنیادین پاسخ می‌دهیم. پرسش‌های بنیادین منشاء پیدایش صدها پرسش وابسته و بخشی هستند و جهت و گفتگو را تغییر می‌دهند. 👌چگونه در عالم تصرف کنیم؟ اولین پرسش بنیادین مدرسه بینات است. تشریح این پرسش و تبیین چگونگی تصرف در عالم را در بررسی می‌کنیم. () 👌چگونه و نیازهای انسان مدیریت می‌شود؟ دومین پرسش بنیادین مدرسه بینات است. تشریح این پرسش و تبیین پاسخ فقهی آن موضوع مباحثات است. در با تکیه بر چهار مفهوم ۱- تسبیحات، ۲- استغفار، ۳- صلوات و ۴- توسل به تبیین فقهی و عمیق بشر پرداخته‌ایم. () چگونه یک نظام اجتماعی ساخته می‌شود؟ سومین پرسش بنیادین مدرسه بینات است. تشریح این پرسش و تبیین پاسخ فقهی آن موضوع است. جدول تنظیم ۹ باب فقهی دارد. () 👌چگونه از و اسباب باطنی آن در استفاده کنیم؟ چهارمین پرسش بنیادین مدرسه بینات است. در به بررسی عمیق این پرسش و پاسخ فقهی آن می‌پردازیم.() مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir