eitaa logo
کانال رسمی استاد ادبی
1.6هزار دنبال‌کننده
593 عکس
903 ویدیو
1 فایل
کانال رسمی استاد ادبی ◽ایتا - بله - تلگرام @ostad_adabi ◾اینستاگرام https://www.instagram.com/ostad_adabi ◾آپارات https://www.aparat.com/ostad_adabi 👤ادمین @matlaealnoor
مشاهده در ایتا
دانلود
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴﴿مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه﴾🏴 @ostad_adabi 🏴🕯🏴🕯🏴🕯
کانال رسمی استاد ادبی
#تفسیر_سوره_بقره | #استاد_ادبی #آیه۹۰_قسمت۱۰ 🎬 موضوع کلیپ: ❖منظور از غضب روی غضب ❖کفر بنی‌اسرائ
┅❅⊰𖣔⊱•⊰ ﷽ ⊱•⊰𖣔⊱❅┅ بِئْسَمَا اِشْتَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ أَنْ يَكْفُرُوا بِمٰا أَنْزَلَ اَللّٰهُ بَغْياً أَنْ يُنَزِّلَ اَللّٰهُ مِنْ فَضْلِهِ عَلىٰ مَنْ يَشٰاءُ مِنْ عِبٰادِهِ فَبٰاؤُ بِغَضَبٍ عَلىٰ غَضَبٍ وَ لِلْكٰافِرِينَ عَذٰابٌ مُهِينٌ ﴿۹۰﴾ 📖 فَبٰاؤُ بِغَضَبٍ عَلىٰ غَضَبٍ وَ لِلْكٰافِرِينَ عَذٰابٌ مُهِينٌ 🔹فَبٰاؤُ: بازگشت؛ مترادف رجعوا است. ☜غضب علی غضب: غضب روی غضب. مانند نورٌ علی نور. ❓منظور از غضب روی غضب چیست؟ 🔰سه برداشت می‌توان کرد: ⓵- گناهانی که قبلاً انجام داده بودند، موجب غضب اوّل شده و گناهان اکنون‌شان غضب بعدی را در پی داشته است. •↲اینها وقتی متوجه شدند که وحی بر فردی عرب نازل شده، حسد ورزیدند و باعث شد که این قضیه را نپذیرند (غضب اوّل). همچنین با این ماجرا در افتادند(غضب دوم). ⓶-گذشتگان اینها خطاکار و منحرف بودند و این سبب می‌شود در گناهان آیندگان‌شان شریک باشند و کیفر هم دیگر را مشاهده کنند. ⓷-تکرار غضب روی غضب از باب وفور عذاب و کیفر می‌باشد. 📖لِلْكٰافِرِينَ عَذٰابٌ مُهِينٌ؛ ●و برای این افراد کافر، عذابی خوار کننده است. ❓کفر آنها چه کفری بود؟ ⇠کفر جامع بود؛ الوهیتی، ربوبی، نبوتی و نعمتی. ⎚کفر الوهیتی: نعوذ‌الله برای خداوند ارزش قائل نبودند. ⎚کفر ربوبی: خداوند را داخل در نظام خلقت می‌دانند و می‌گویند خداوند عالم را ساخته و کنار نشسته و کاری به آن ندارد و ما هر طور بخواهیم زندگی می‌کنیم. ⎚کفر نبوتی: حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم را به عنوان پیامبر نمی‌پذیرند و حسادت می‌کردند که چرا این فرد عرب پیامبر شده است. ⎚کفر نعمتی: چرا این نعمت بر فردی عرب نازل شده است. @ostad_adabi ❅⊰⊱⊰𖣔𖣔⊱⊰⊱❅
توسل‌به‌امام زمان‌علیه‌السلام .mp3
5.33M
᪣᪣🌼᪣ ﷽ ᪣🌼᪣᪣ ▪️اوّل منبر 📝موضوع: توسل به امام زمان علیه‌السلام (فاطمیه) 🎤استاد ادبی 🗓مورخ: ۱۴٠۳/۹/۷ 📍مکان: قم @ostad_adabi ᪣᪣᪣🌼᪣᪣᪣
شرح کتاب رسائل عرفانی .mp3
18.82M
᪣᪣🌼᪣ ﷽ ᪣🌼᪣᪣ 📩شرح کتاب رسائل عرفانی ☜(بخش نامه‌ها) آیت ﷲ سعادت پرور (پهلوانی) 🎤استاد ادبی 📝ادامه شرح نامه ۱۶ 🗓مورخ: ۱۴٠۳/۹/۷ 📍مکان: قم «موسسه معارفی فقهی برهان» @ostad_adabi ᪣᪣᪣🌼🌼᪣᪣᪣
🔖نکات مهم 🙏خواهشمند است ضمن حضور به موقع در کلاس 🚫از آوردن کودک جداً خودداری فرمایید. 📣توجهتغییر آدرس مکان جلسه 📍موقعیت مکانی«نشان» @ostad_adabi
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴﴿مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه﴾🏴 @ostad_adabi 🏴🕯🏴🕯🏴🕯
13.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎬 موضوع کلیپ:«بِمٰا أَنْزَلَ اَللّٰهُ» به دو دسته تقسیم می‌شود.اقسام انسان‌ها از حیث پذیرشجمع بندی آیه 📽مشاهده ویدئوهای تفسیری در آپارات👇👇 https://www.aparat.com/ostad_adabi @ostad_adabi
🏴﴿مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه﴾🏴 @ostad_adabi 🏴🕯🏴🕯🏴🕯
کانال رسمی استاد ادبی
#تفسیر_سوره_بقره | #استاد_ادبی #آیه۹۰_قسمت۱۱ 🎬 موضوع کلیپ: ❖«بِمٰا أَنْزَلَ اَللّٰهُ» به دو دسته
┅❅⊰𖣔⊱•⊰ ﷽ ⊱•⊰𖣔⊱❅┅ بِئْسَمَا اِشْتَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ أَنْ يَكْفُرُوا بِمٰا أَنْزَلَ اَللّٰهُ بَغْياً أَنْ يُنَزِّلَ اَللّٰهُ مِنْ فَضْلِهِ عَلىٰ مَنْ يَشٰاءُ مِنْ عِبٰادِهِ فَبٰاؤُ بِغَضَبٍ عَلىٰ غَضَبٍ وَ لِلْكٰافِرِينَ عَذٰابٌ مُهِينٌ ﴿۹۰﴾ 📖بِمٰا أَنْزَلَ اَللّٰهُ 🔰بِمٰا أَنْزَلَ اَللّٰهُ؛ به دو دسته تقسیم می‌شود: |⚘|«ما أُنزِلَ إِلَيكَ» آنچه بر پیامبر خاتم‌ صلی‌اللّٰه‌علیه‌وآله‌وسلم نازل شده است. |⚘|«وَ مٰا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ» آنچه بر انبیاء سابق نازل شده است. *⃣ دو دسته فوق، از حیث پذیرش در چهار گروه قرار می‌گیرند: ⓵- گروهی که دستهٔ اوّل (ما أُنزِلَ إِلَيكَ) را قبول ندارند امّا دستهٔ دوم (وَ مٰا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ) را قبول دارند. ☜این گروه سر از ارتداد درمی‌آورند. ⓶- گروهی که هر دو را قبول دارند؛ اینها مومنین و متقین هستند. ⓷-گروهی که «وَ مٰا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ» را قبول نکرده بودند امّا «ما أُنزِلَ إِلَيكَ» را پذیرفتند؛ اینها توابین هستند. ⓸-گروهی که هیچ کدام را قبول ندارند. 🟠جمع‌بندی آیه: از نظر عقلی ⇔ترجیع بلا مُرّجح و تّرجح بلا مرّجح محال است. ⇙اینکه خداوند یک پیغمبری را مقدم بر پیامبران دیگر می‌کند دلیل می‌خواهد امّا چون خداوند علیم، حکیم، غدیر و غنی است، اشکال کردن بر خداوند معقول نیست. •↲بر کسی می‌توان اشکال کرد ضعفی در ناحیه‌ی علم، توانایی، قدرت دارایی، مصلحت و حکمت داشته باشد. خداوند مستجمع جمیع کمالات است. هر فعلی که از چنین ذاتی صادر شود روی چشم ما جا دارد. ↫امّا یهودیان اشکال کردند؛ چون گرفتار عواملی مانند حسد، کبر و حرص بودند که سبب انحراف انسان می‌شود. ✓یهودیان میدان‌دار این سه رذیله در معرکه‌ی نظام خلقت بودند که در همین سوره‌ی بقره در آیات ۸۷ به کِبر؛ ۹۶ به حرص و ۱۰۹ به حسد آنها پرداخته است. @ostad_adabi ❅⊰⊱⊰𖣔𖣔⊱⊰⊱❅
تفسیرسوره مبارکه نساء.mp3
34.75M
❁⊰✼🍃❆ ﷽ ❆🍃✼⊱❁ | 🎤استاد ادبی 📌جلسه ۲۵ 🗓مورخ: ۱۴٠۳/۹/۱٠ 📍مکان: قم 📝مبحث جلسه 📖 ادامه تفسیر آیه ۴۳ ↩️و تفسیر آیات ۴۴-۴۵ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنتُمْ سُكَارَىٰ حَتَّىٰ تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ وَلَا جُنُبًا إِلَّا عَابِرِي سَبِيلٍ حَتَّىٰ تَغْتَسِلُوا ۚ وَإِن كُنتُم مَّرْضَىٰ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنكُم مِّنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ ۗ إِنَّ اللهَ كَانَ عَفُوًّا غَفُورًا﴿۴۳﴾ أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِّنَ الْكِتَابِ يَشْتَرُونَ الضَّلَالَةَ وَيُرِيدُونَ أَن تَضِلُّوا السَّبِيلَ﴿۴۴﴾ وَاللهُ أَعْلَمُ بِأَعْدَائِكُمْ ۚ وَكَفَىٰ بِاللهِ وَلِيًّا وَكَفَىٰ بِاللهِ نَصِيرًا﴿۴۵﴾ @ostad_adabi ❁⊰✼🍃❆❆🍃✼⊱❁
روضه .mp3
7.06M
❁⊰✼🍃❆ ﷽ ❆🍃✼⊱❁ ▪️پایان منبر 📝موضوع: روضه حضرت زهرا سلام‌اللّٰه‌علیها 🎤استاد ادبی 🗓مورخ: ۱۴٠۳/۹/۱٠ 📍مکان: قم @ostad_adabi ❁⊰✼❆❆❆✼⊱❁
🏴﴿مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه﴾🏴 📍موقعیت مکانی«نشان» @ostad_adabi 🏴🕯🏴🕯🏴🕯