استاد زاهدی
🔰جلسه ۱۹۶ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه قرآن و عترت صابره(س) برگزا
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۶ دورۀ آموزشی نظام شناسی (۳ خرداد ۹۷) در یک نگاه:
💠مراحل طراحی نظام تربیتی اسلام:
✅مرحله اول:
کشف مبانی تعلیم و تربیت اسلامی بر مبنای نصّ صریح قرآن و روایات
✅مرحلۀ دوم:
استخراج راهبردها (نقشههای اصلی راه/ برنامههای کلی) بر مبنای مبانی
✅مرحلۀ سوم: طراحی نظام اجرائی و استخراج روشهای تربیتی، اهداف رفتاری و برنامه های اجرائی بر مبنای مبانی
👈شاهد مثال یک↶
📖تدبّر در آیه ۲۵۷ سوره بقره:
«اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذينَ كَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ»
👈شاهد مثال دو↶
📖تدبّر در سوره کافرون:
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ؛ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ؛ لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ؛ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ؛ وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ؛ وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ؛ لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ»
👈شاهد مثال سه↶
📖تدبّر در آیه ۳۹ سوره نجم:
«وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى».
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۶ نظامشناسی، ۹۷/۳/۳ 👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1181
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۱۹۷ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد
۹۷/۳/۱۰
👈موضوع:
🔸️روزه برای ما "طریقیَت" دارد. یعنی پله و نردبام پرواز است و بدون آن نمیتوانیم به اهدف و مقصد برسیم
🔸️روزه برای اولیای خدا، "موضوعیت" دارد و هدف است. برای آنها اتاق خصوصی ملاقات با خداست
🔸️نشانههای رسیدن به خشوع:
پاک شدن آلودگیها، باز شدن چشم و گوش و فهم قلب، حقیقتفهمی
@OstadZahedi 💠
📝استاد زاهدی: برای سعادتمندی و عاقبت بخیری فردی و اجتماعی چه باید بکنیم؟
💠ما آمدیم در این دنیا و از خودمان می پرسیم که چکار کنیم تا عاقبت بخیر شویم؟ چکار کنیم تا ملت ما سعادتمند شوند؟ چکار کنیم که از فسادها و جهلها رهایی یابیم؟
💠انسان عاقل برای اینکه پاسخ این سوالات را بفهمد باید بداند، قبل از اینکه انسان به وجود بیاید، پیشینه و سابقه او چه بوده است؟ باید بدانیم، انسان از کجا آمده و چه استعدادها و چه آمادگیها و چه تواناییهایی دارد؟(انسان شناسی)
💠و در بیرون از او چه خبرهایی هست؟ در این عالم چه خبر است؟ (هستی شناسی)
💠چه اطلاعات، معلومات، آگاهیها و دستوراتی را باید بلد بوده و به همراه داشته باشیم؟ (راهنما شناسی، امام شناسی و معرفت شناسی).
💠ما آمدیم اینجا، نقشه زندگی و نقشه حیات را بفهمیم. کوچه پس کوچههای این عالم را بشناسیم. گردنهها و درهها و راهها را بشناسیم. در این بازار دنیا، افراد خوش حساب و افراد کلاهبردار را بشناسیم.
💠قرآن به ما یاد می دهد که نظام تربیتی را بلد شویم و بفهمیم راه خدا کجاست؟ قرآن نقشه حیات و نقشه راه را به ما یاد میدهد. ابتدای خلقت، چگونه بودیم و چه امکاناتی داشتیم. بعد از آن چه امکانات و تواناییهایی خواهیم داشت. نقشه حیات ما را نشان می دهد که ما در این بازار دنیا، ناگهان ورشکست و بیچاره نشویم. اینگونه میتوانیم پیروز و موفق شویم و راه های نجات را طی کنیم و معبرهای زندگی را باز کنیم.
💠ما در کلاسهای نظامشناسی، راه قرآن برای زندگی درست را یاد میگیریم.
💠چرا باید تعلیم و تربیت، روانشناسی و جامعهشناسی غربی برای ما الگو بشود؟!
💠اگر این معارف را یاد بگیریم، دیگر هدف مدرسهها فقط قبولی در کنکور نمیشود، هدف از علم، نور و بصیرت است.
💠به اصول سیاست قرآنی اگر آگاه نباشیم، حق را نخواهیم شناخت و گمراه خواهیم شد.
📕برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در جلسات دوره آموزشی نظامشناسی
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
📝استاد زاهدی: ليلةالقدر، حرم زمانی خداست
💠لحظات و ايامی داريم كه حرم خداست (حرم زمانی و حرم مكانی).
💠طبق آيات و روايات و نشانههای وحي در اسلام، ليلةالقدر، حرم زمانی خيلی عظيم است.
💠خدواند متعال يك حرم مكانی و زمينی به نام مكه را به ما معرفی كرده و يك حرم زمانی به نام ليلةالقدر را شرح دادهاند كه اين حرم زمانی از حرم مكانی خدا بالاتر است.
💠شب جمعه يك حرم است. ماه مبارك رمضان، حرم خداست. ايام شهادت حضرت مولا(ع) و شروع شدن غريبی اهل البيت(ع)، حرم خداست. تدبّر و تمسّك به قرآن، حرم است و... .
💠در اين حرمها بايد اصلاحِ قفل قلبها صورت بگيرد. مگر خداوند نفرموده «أَفَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلى قُلُوبٍ أَقْفالُها»(محمد:۲۴).
💠ما در اين كلاسها و برنامهها از قرآن شروع میكنيم. با دلی شاد و قلبی پر اميد و گامی استوار و معرفتی عميق و روحی اميدوار به رحمت الهی وارد اين جلسات میشويم كه قلبهايمان را شفا بدهد و قفلهای قلبمان را باز كند.
💠در اين مؤسسه (موسسه صابره)كه وقف حضرت زهرا سلامالله علیها است، احياء، تضرع، توسل، تدبّر در آيات حق و عترت طاهره (صلوات الله عليهم اجمعين) بايد صورت گيرد.
📕برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۳۳ دوره نظامشناسی
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
📝استاد زاهدی: تشریح تفکری که حضرت علی(ع) را از رهبری جامعه كنار گذاشتند و عملاً دستور الهی و دیانت را از سیاست جدا نمودند
💠منطق سیاسی جریان فكری حاکم پس از ایام رحلت پیامبر(ص)، این بود كه چون آراء عمومی و سران قبایل اسلامی (كه در آن زمان نقشی شبیه به سران احزاب امروزی داشتند) از رهبری سیاسی علی بن ابیطالب(ع) حمایت نمیكنند، باید علی را كنار گذاشت تا جامعه دچار آشوب و فتنه نشود!
💠و به رغم دستور قرآن و وحی و فرمان رسول خدا(ص)، باید به راهحلهای سیاسی مثل تكثرگرایی و تحزبگرایی و آراء عمومی رو آورد تا با مشاركت سران قبایل مختلف، در انتخاب رهبری جامعه و شركت آنها در مناصب سیاسی، از توطئه و آشوب وتفرقه پیشگیری شود!
💠در حقیقت، این جریان به شدت اظهار اطاعت و ارادت به سنت رسول خدا(ص) میكرد ولی عملاً سنت رسول خدا(ص) و دستور وحی مبنی بر انتصاب حضرت علی(ع) به رهبری جامعه را كنار گذاشتند و از راهحل سیاسی استفاده كردند.
💠و بدینوسیله عملاً دستور الهی و دیانت را از سیاست جدا نمودند و تنها بهانهای كه میآوردند، عدم استقبال سران قبایل و آراء عمومی از ولایت و رهبری و مدیریت سیاسی حضرت علی(ع) بود!
💠این عمل، معنی دیگری هم داشت كه نتیجهی آن این بود كه انتصاب حضرت علی(ع) توسط رسول خدا(ص) كه به دستور وحی بود، چون غیرقابل اجرا معرفی شد، نوعی آرمانگرایی و اقدامی غیر عملی تلقی شد.
💠و در مقابل اندیشه اهلالبیت (ع)،
حركت تكثرگرایی و تحزبگرایی به دلیل عملی بودن آن و استقبال سران قبایل اسلامی، نوعی واقعگرایی و دارای منطق كاربردی در انظار مسلمین معرفی شد، بدون آن كه كسی بر زبان جاری سازد.
💠زیرا مخالفین، امام علی(ع) را به دلیل تقوای زیاد، شخصیتی اصولگرا و سختگیر معرفی كرده بودند و این سختگیری را ناشی از آرمانگرایی او میدانستند و لذا برنامهها و اهداف الهی او را آرمانگرایانه و غیر قابل وصول معرفی میكردند. بنابراین جدا كردن حضرت علی(ع) از صحنه حكومت و مدیریت سیاسی كه عالمترین فرد از اصحاب رسول خدا(ص) بود، یك الگوی كامل برای جدایی دین از سیاست بود.
💠زیرا امام علی(ع) به اعتراف تمامی اصحاب و طبق دهها روایت از رسول خدا كه تمامی فریقین نقل كردهاند، از اولیاء خدا و از برترین آنها پس از رسول خدا بود.
💠در حقیقت همانگونه كه خود فرموده است، قرآن ناطق بود و جدا كردن قرآن ناطق و اسلام مجسم از مدیریت و رهبری جامعه را به چه چیزی جز جدا كردن عملی دین از سیاست میتوان تعبیر نمود؟
📕برگرفته از سخنرانی های استاد زاهدی در جلسات دوره شرح و تفسیر زیارت عاشورا
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
نکاتی ناب از زیارت امین الله.mp3
7.18M
🎤استاد زاهدی
#قطعه_صوتی
#شب_قدر_حرم_زمانی_امیرالمومنین
◾ویژگیهای زائر امیرالمومنین(ع) بر اساس #زیارت_امین_الله
#شب_قدر
⬅️موسسه قرآن و عترت صابره(س)
➡️ @OstadZahedi
📝استاد زاهدی: تفسیر عرفانی سوره "قدر"/ سوره قدر، سوره عاشقی است
💠در سورهی قدر میفرمايد هر خبری هست در ليلةالقدر نهفته است. زيرا میفرمايد: «انا انزلناه في ليلة القدر» يعنی همه قرآن را در ليلةالقدر نازل كرديم.
💠يعنی همه اسرار، همه حقايق، همه علوم و همه معارف را در ليلةالقدر بر قلب ليلةالقدر نازل كرديم!
💠امام صادقِ علیهالسلام میفرمايد: «والله ليلةالقدر، مادر ما فاطمه(س) است».
💠هر وقت زيارت عاشورا میخوانید با یاد همهی شهدا، اموات، دوستان و هيأتیها بخوانید. باید هرگاه سورهی قدر را تلاوت میکنیم، ياد حضرت فاطمه(س) افتاده و پی به عظمت و مظلوميت آن حضرت ببریم.
💠میفرمايد: «و ما ادريك ما ليلةالقدر» يعنی تو چه میدانی و از عظمت ليلةالقدر چقدر میدانی؟ و اگر در روايت حضرت صادق(ع) تدبر كنيم، معنی آيه چنين میشود:
💠تو چه میدانی كه فاطمه(س) کيست؟ تو از مقامات و عظمت و مظلوميت حضرت فاطمه(س) چه میدانی؟
💠يعنی ای اهل عالم! يك شب عمر فاطمه(س) از همه عمر شما بالاتر است، يعنی همه شما را خلق كردم تصدق خاك پای فاطمه(س)، يعنی همه عبادتهای جن و انس را با يك شب فاطمه(س) مساوی نمیدانم.
💠در سينه فاطمه(س) چه خبر است كه قرآن میفرمايد: «تنزل الملائكة و الروح فيها» ملائكه بر او نازل میشوند. روح در او نازل میگردد.
💠«من كل امرِِ سلام» يعنی همه روح، همه ملائك، همه وحی، همه ملكوت، همهی حقايق، همهی اسرار، همهی علوم و همهی عالم را در سينه فاطمه(س) نازل میكنيم و تسليم او میكنيم.
💠از هر طرف، در تمامی امور، در تمامی انوار و عوالم، در تمامی خلقت، در تمامی عنايات حقتعالی، در تمامی جوانب، در تمامی سطوح، در تمامی طبقات عالم وجود، همه و همه را بر او سلام، يعنی تسليم میكنيم.
💠«هي حتي مطلع الفجر» تا وقتی كه انوار فاطمه(س) طلوع كند و همه هستی را مسخر خويش گرداند و سينهی همه عاشقانش را انفجار نور كند.
💠كودك دلت را تربيت كن! اينها علم است كه بايد با نور فاطمه(س) در سينهات بريزند!
📕برگرفته از کتاب "تفسیر سلام"، تالیف استاد زاهدی
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
⚫️ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه حضرت امیرالمومنین علیهالسلام، به اطلاع اساتید و دانشپژوهان محترم دوره آموزشی نظامشناسی میرساند که کلاس روز پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷ و همچنین جلسه زیارت عاشورای جمعه، تعطیل میباشد.
استاد زاهدی
🔰جلسه ۱۹۷ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۳/۱۰ 👈موضوع: 🔸️
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۷ دورۀ آموزشی نظام شناسی (۱۰ خرداد ۹۷) در یک نگاه:
💠مبحث اول: چگونه میتوان در ماه مبارک رمضان، به حقیقت روزه واصل شد؟
✅الف. مقامات روزه و کارکرد آن برای اولیای الهی و عموم انسانها
📖تدبّر در آیه ۴۵ سوره بقره↶
«وَ اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَكَبيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخاشِعينَ»
✅ب. دستاوردهای الهی، هنگام وصول به حقیقت روزه
🔸️حقیقتشناسی
🔸️حقیقتفهمی
🔸️حقیقتبینی
🔸️عدم تسلط شیاطین بر وجود آدمی
🔸️نورانی شدن و انشراح قلب
📖تدبّر در آیه ۱۲۵ سوره أنعام↶
«فَمَنْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ...»
🔸️قرار گرفتن در مقام «مُستجابُ الدعوة»
📖تدبّر در آیه ۱۸۶ سوره بقره↶
«وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْيَسْتَجيبُوا لي وَ لْيُؤْمِنُوا بي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ»
🔸️وصول به مقام «خشوع الهی»
📖تدبّر در آیه ۴۵ سوره بقره↶
«... وَ إِنَّها لَكَبيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخاشِعينَ»
💠مبحث دوم: گفتاری به مناسبت میلاد کریم اهلبیت امام حسن مجتبی علیهالسلام
✅الف. نمونههایی از غربت امام حسن مجتبی علیهالسلام در زمان حکمرانی و مقایسۀ آن با عصر حاضر
📖تدبّر در فرازی از زیارت عاشورا↶
«وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتکُم عَن مَقامِکُم وَ اَزالَتکُم عَن مَراتِبِکُم ...»
✅ب. جایگاه ولیفقیه در جریان ظهور حضرت مهدی ارواحنا له الفداء
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۷ نظامشناسی، ۹۷/۳/۱۰ 👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1181
🌐متن کامل جلسه ۱۹۷ در سایت صابره👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1380
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #کلیپ_تصویری | #روزه
استاد زاهدی:
🔰روزه برای ما "طریقیَت" دارد. یعنی پله و نردبام پرواز است...
🔰روزه برای اولیای خدا، "موضوعیت" دارد و هدف است...
☑️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
📹 #کلیپ_تصویری | #روزه استاد زاهدی: 🔰روزه برای ما "طریقیَت" دارد. یعنی پله و نردبام پرواز است... 🔰
🌐لینک این کلیپ با کیفیت HD در سایت صابره:
http://sabereh.ir/tasvir/f1039
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #کلیپ_تصویری | #زیارت_مقبول
استاد زاهدی:
🔰شاخصهی قبولی توسل و زیارت نورانیت "قلب" است نه اجابت حاجتهای مادی
☑️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
📹 #کلیپ_تصویری | #زیارت_مقبول استاد زاهدی: 🔰شاخصهی قبولی توسل و زیارت نورانیت "قلب" است نه اجابت ح
🌐لینک این کلیپ با کیفیت HD در سایت صابره:
http://sabereh.ir/tasvir/f1040
مهمانی خدا.mp3
25.8M
🎤استادزاهدی
#قطعه_صوتی
#ورود_مجدد_به_نشئه_عالم_ذر
◾️قطعه پرنکته دربارهی حقیقتِ #ماه_مبارک_رمضان
⬅️موسسه قرآن و عترت صابره(س)
@OstadZahedi
📝استاد زاهدی: احساس نیاز به مناجات و گفتگو با خداوند، از نشانههای درک ماه مبارک رمضان است
💠ماه رمضان فرصت مناسبی است تا آدمی به برنامهريزی، اصلاح نقاط ضعف معنوی و كسب مدارج بالای روحی فكر كند.
💠پيامبراكرم(ص): «قل لا اسئلكم عليه اجرا الا المودة في القربي» پيامبر(ص) اجر رسالت خود را مودت نزديكانش مطرح میكنند و آن را شرط اساسی بهشتی شدن میدانند.
💠ما فکر میکنیم گریه کردن برای ائمه اطهار(ع) در سالروز وفات آنها و شادی در سالروز ولادت ایشان، یعنی دوست داشتن آنها و این را کافی میدانیم. اما مودت با محبت تفاوت دارد و به معنی تلاش و مجاهدت در راه عاشقی است، در حالی كه محبت آرزو در راه عاشقی است.
💠آیا تاکنون با ائمه اطهار(ع) حرف زدیم و دلتنگ و بیتاب این عزیزان شدیم؟ این ماه فرصت خوبی است که با حال و هوایی که پیدا میکنیم به گفتگو و در دل با امام معصوم(ع) بپردازیم.
💠آیا مهمانی خدا یعنی سحری و افطاری خوردن و نماز و دعا خواندن؟ این ماه مهمان و میزبان دارد. خداوند میزبان و ما میهمان هستیم. در اين ماه ميهمان و ميزبان قرار است به هم برسند و اين امر در زمانی رخ میدهد كه فرد مناجات میكند.
💠از نشانههای ورود به اين ميهمانی اين است كه آدمی احساس نیاز به مناجات میكند، دلتنگ ائمه اطهار(ع) شود و غم و غصه بشریت را بخاطر اذیت و آزاری را که به ائمه اطهار(ع) و فرزندان آنها روا داشتهاند بخورد.
💠در ماه مبارك نبايد دور خودمان را شلوغ كنيم، اطراف خود را خلوت كنيد تا فرصتي وجود داشته باشد كه بتوانيد فكر كرده و برای طول سال برنامهريزی كنيد.
💠ماه رمضان از هزار سال بالاتر و توفيقات الهی در آن بسيار است، اگر به دنبال گمشدهمان بگرديم، از اين ماه بيشترين استفاده را كرديم، وگرنه فقط تحمل گرسنگی، تشنگی و ضعف حاصل میشود.
💠گمشده اصلی ما، امام زمان(عج) است كه به گفته خود حضرت، اگر شيعيان ما به اندازه عطش به ذره آب و جستجوی آن به دنبال ما بودند، ظهور محقق میشد.
📕برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در بخش تحول علوم انسانی نمايشگاه بینالمللی قرآن، با موضوع «راهبردهای قرآنی تربيت»، ۹۰/۵/۲۴
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
🌺ضمن تبریک عید سعید فطر، جلسه زیارت عاشورا در روز جمعه ۲۵ خرداد، به دلیل مصادف شدن با نماز عید سعید فطر، تعطیل میباشد🌷
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۸ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۴خرداد ۹۷) در یک نگاه:
عنوان اصلی: شاخصهای مقبولیّت روزه در ماه مبارک رمضان
💠مبحث اول: مروری بر مباحث جلسۀ گذشته
✅مقامات روزه و کارکرد آن
💠مبحث دوم: شاخصهای مقبولیّت روزه
✅الف. ایجاد نورانیت در روح
📖تدبّر در آیۀ ۱۲۳ أنعام↶
«أَ وَ مَنْ كانَ مَيْتاً فَأَحْيَيْناهُ وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً يَمْشي بِهِ فِي النَّاسِ...»
✅ب. ورود به هر گونه ابواب خیر و خروج از هر گونه ابواب شر
📖تدبّر در فرازی از ذکر قنوت نماز عید فطر↶
«...اَنْ تُدْخِلَنِی فی کُلِّ خَیْرٍ اَدْخَلْتَ فیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد وَ اَنْ تُخْرِجَنی مِنْ کُلِّ سُوء اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد صَلَواتُک عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ...»
✅ج. وصول به مقام شناخت و معرفت به اولیای الهی و وِداد
📖تدبّر در آیۀ ۹۶ سورۀ مريم↶
«إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا»
📖تدبّر در فرازی از زیارت امینالله↶
«مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اَوْلِيآئِک»
📖تدبّر در فرازی از زیارت امینالله↶
«مَحْبُوبَةً فى اَرْضِک وَ سَمآئِک»
✅د. وصول به مقام خشیّت
📖نشانههای خشیّت: (با تدبّر بر فرازهای زیارت امین الله)↶
🔸️صابِرَةً عَلى نُزُولِ بَلائِک
🔸️شاکرَةً لِفَواضِلِ نَعْمآئِک
🔸️ذاکرَةً لِسَوابِغِ آلآئِک
🔸️مُشْتاقَةً اِلى فَرْحَةِ لِقآئِک
🔸️مُتَزَوِّدَةً التَّقْوى لِيوْمِ جَزآئِک
🔸️مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ اَوْلِيآئِک
🔸️مُفارِقَةً لِأَخْلاقِ اَعْدائِک
🔸️مَشْغُولَةً عَنِ الدُّنْيا بِحَمْدِک وَ ثَنآئِک
🔸️اَللّهُمَّ اِنَّ قُلُوبَ الْمُخْبِتينَ اِلَيک والِهَةٌ
🔸️وَ سُبُلَ الرَّاغِبينَ اِلَيک شارِعَةٌ
🔸️وَ اَعْلامَ الْقاصِدينَ اِلَيک واضِحَةٌ
🔸️وَ اَفْئِدَةَ الْعارِفينَ مِنْک فازِعَةٌ
🔸️وَ اَصْواتَ الدَّاعينَ اِلَيک صاعِدَةٌ
🔸️وَ اَبْوابَ الْإِجابَةِ لَهُمْ مُفَتَّحَةٌ
🔸️وَ دَعْوَةَ مَنْ ناجاک مُسْتَجابَةٌ
🔸️وَ تَوْبَةَ مَنْ اَنابَ اِلَيک مَقْبُولَةٌ
🔸️وَ عَبْرَةَ مَنْ بَکى مِنْ خَوْفِک مَرْحُومَةٌ
🔸️وَ الْإِغاثَةَ لِمَنِ اسْتَغاثَ بِک مَوْجُودَةٌ
🔸️وَ الْإِعانَةَ لِمَنِ اسْتَعانَ بِک مَبْذُولَةٌ
🔸️وَ عِداتِک لِعِبادِک مُنْجَزَةٌ
🔸️وَ زَلَلَ مَنِ اسْتَقالَک مُقالَةٌ
🔸️وَ اَعْمالَ الْعامِلينَ لَدَيک مَحْفُوظَةٌ
🔸️وَاَرْزاقَک اِلَى الْخَلائِقِ مِنْ لَدُنْک نازِلَةٌ
🔸️وَ عَوآئِدَ الْمَزيدِ اِلَيهِمْ واصِلَةٌ
🔸️وَ ذُنُوبَ الْمُسْتَغْفِرينَ مَغْفُورَةٌ
🔸️وَ حَوآئِجَ خَلْقِک عِنْدَک مَقْضِيةٌ
🔸️وَ جَوآئِزَ السَّآئِلينَ عِنْدَک مُوَفَّرَةٌ
🔸️وَ عَوآئِدَ الْمَزيدِ مُتَواتِرَةٌ
🔸️وَ مَوآئِدَ الْمُسْتَطْعِمينَ مُعَدَّةٌ
🔸️وَ مَناهِلَ الظِّمآءِ مُتْرَعَةٌ
💠مبحث سوم: نماز عید فطر و مقامات آن
✅عناوین فرعی:
🔸️خشمگینترین حالات شیطان در کجا است؟
🔸️آثار ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص)
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۹۸ نظامشناسی، ۹۷/۳/۲۳👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1181
متن کامل گزارش ۱۹۸👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1381
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۱۹۹ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد
۹۷/۴/۷
👈موضوعات:
🔸️تفاوت مبانی تعلیم و تربیت غربی با تعلیم و تربیت اسلامی درباره پیشینه انسان
🔸️تشریح ودایع الهی برای مدیریت زندگی دنیایی و اشاره به ودایع الهی برای مدیریت زندگی ملکوتی
🔸️تعریف هوش و انواع هوش از دیدگاه روانشناسی اسلامی
🔸️تفاوت قوه خیال با قوه وهم
@OstadZahedi 💠
🔰جلسه ۲۰۰ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد
۹۷/۴/۱۴
👈موضوع:
🔸ادامۀ سیر خلقت انسان از منظر نظام تربیتی اسلام
@OstadZahedi 💠
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۰ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۱۴ تیر ۹۷) در یک نگاه:
عنوان اصلی: ادامۀ سیر خلقت انسان از منظر نظام تربیتی اسلام
💠مبحث اول: اقسام ودایع الهی
✅الف. ودایع مربوط به مدیریت زندگی زمینی
🔸غریزه، ذهن، جسم
✅ب. ودایع مربوط به مدیریت زندگی ملکوتی و آسمانی
🔸قلب روحانی، عقل ملکوتی، اراده
💠مبحث دوم: تفاوت حیات زیستی با حیات ملکوتی
🔸مفهوم دنیا
📖تدبّر در آیۀ ۷ سورۀ روم «يَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غافِلُونَ»
🔸مفهوم آخرت
📖تدبّر در آیۀ ۶۴ سورۀ عنكبوت «وَ ما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ»
💠مبحث سوم: آیا حیات ملکوتی تنها در عالم آخرت به وقوع میپیوندد؟
💠مبحث چهارم: مفهوم واقعیت امور و باطن و حقیقت امور
💠مبحث پنجم: مهارتهای زندگی آخرتی چیست و چگونه میتوان با حیات ملکوتی ارتباط برقرار نمود؟
🔸حقایق (آخرت) امور
🔸ابزار ارتباط با حیات ملکوتی
🔸همراهی با قوانین هستی
💠مبحث ششم: بایستههای ارتباط با حیات ملکوتی
🔸تمرین حضور قلب در تمامی امور
💠مبحث هفتم: آثار حقیقتشناسی و حقیقتبینی
✅عناوین فرعی:
🔸حضرت زهرا سلام الله علیها؛ مادر همۀ شیعیان
🔸بحثی پیرامون هستیشناسی
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۰ نظامشناسی، ۹۷/۴/۱۴👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1181
متن کامل گزارش جلسه ۲۰۰👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1383
➡️ @OstadZahedi
غربت امام صادق ع.mp3
2.52M
🎤استاد زاهدی
#قطعه_صوتی
#چرا_امام_صادق_ع_را_شهید_کردند
#غربت_امام_صادق_ع
#امام_صادق_ع_میخواستند_قیام_کنند
📕برگرفته از جلسات هفتگی نظام شناسی
⬅️موسسه قرآن و عترت صابره(س)
➡️ @ostadzahedi
🔰جلسه ۲۰۱ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد
۹۷/۴/۲۱
👈موضوع:
🔸آشنایی با ودایع ملکوتی انسان و ضرورت پرورش آن ها
@OstadZahedi 💠
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۱ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۱ تیر ۹۷) در یک نگاه:
عنوان اصلی: آشنایی با ودایع ملکوتی انسان و ضرورت پرورش آنها
💠مبحث اول: پیشینه خلقت انسان ازمنظر نظام تربیتی اسلام و نظام تربیتی غربی
💠مبحث دوم: بحثی پیرامون خلیفه الهی
🔸هدف خلقت در اندیشه نظام تربیتی
🔸مفهوم خلیفه
📖 تدبر در آیه ۳۰ سوره بقره و ... إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً
💠مبحث سوم: ودایع الهی عرضه شده بر انسان در عالم ناسوت
✅اداره امور دنیایی (زیستی / ناسوتی)
✅اداره امور ملکوتی (پشت پرده عالم دنیا)
💠مبحث چهارم: ذکر برخی از احکام تشریعی در تربیت ودایع ناسوتی
💠مبحث پنجم: قلب روحانی
🔸قلب روحانی ؛ محور اصلی در ودایع الهی
🔸کارکرد قلب روحانی
🔸قلب روحانی ؛ محور عبادات و مناسک
🔸مفهوم حضور قلب
💠مبحث ششم: اهداف پرورش قوای ملکوتی
✅ مدیریت امور ملکوتی آدمی
✅پیدایش قدرت تشخیص از باطل
📖 تدبر در آیه ۲ سوره طلاق: وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا
📖 تدبر در آیه ۲۹ سوره انفاق: إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا
🔸 نورانیت و بصیرت، بازشدن چشم و گوش و فهم قلب روحانی و...
💠مبحث هفتم: عوامل رشد ودایع ملکوتی
✅مواجه با حقایق
✅مواجه با یقینیات
✅مواجه با ارزشها
✅مواجه با آیات جمال و جلال الهی
💠عناوین فرعی:
🔸اهمیت نماز اول وقت
🔸شاخص صداقت در وجود آدمی
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰١ نظامشناسی ٩٧/۴/٢١👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۱ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1048
متن کامل گزارش جلسه ۲۰۱👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1384
➡️ @OstadZahedi
🎥 برای مشاهده یا دانلود فیلم کامل سخنرانیهای استاد زاهدی در جلسات آموزشی دوره نظامشناسی، به لینک زیر در سایت صابره مراجعه نمایید👇
http://sabereh.ir/tasvir