استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۴ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۵/۱
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۴ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۱۱ مرداد ۹۷) در یک نگاه:
💠بحث اصلی: چگونگی رویش فلسفه، اهداف و برنامههای تربیتی بر اساس مبانی انسانشناسی اسلامی (قسمت اول)
✅فلسفه، اهداف، روشها و برنامههای تعلیم و تربیت، از مبانی قرآنی میروید:
📖تدبر در آیه ۳۰ سوره بقره↶
«وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَليفَةً»
🔸️نتیجه: رسیدن به مقام خلیفهاللهی
📖تدبر در آیه ۳۱ سوره بقره↶
«وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها»
🔸️نتیجه۱: فهم حقیقتِ اشیاء و اسرار عالم
🔸️نتیجه۲: علم به معنای نورانیت و بصیرت، نه معلومات
🔸️نتیجه۳: تعلیم و تربیت انسان از علم شروع میشود نه از جهل
📖تدبر در آیه ۵۳ سوره فصلت↶
«سَنُريهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ في أَنْفُسِهِمْ»
🔸️نتیجه: بازشدن چشم ملکوتی با فعال شدنِ فهم، گوش و چشمِ قلب
📖تدبر در آیه ۱۷۲ سوره اعراف↶
«وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَني آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلي أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلي شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلينَ»
🔸️نتیجه۱: انسان در عالم ذر همه چیز را دیده، لذا در این عالم باید پردهها کنار برود و چشم قلب او باز شود تا اینجا هم بتواند ببیند
🔸️نتیجه۲: در مدارس و دانشگاهها تلاش کنید تا چشم، گوش و فهمِ قلب متربی را باز کنید
📖تدبر در آیه ۱ سوره نساء↶
«يا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذي خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها»
🔸️نتیجه: شما از جنس هم و از عمق وجود هم هستید
📖تدبر در آیه ۲۱ سوره روم↶
«وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها»
🔸️نتیجه۱: زنان موجب آرامش مرد، خانواده و فرزندان هستند
🔸️نتیجه۲: فلسفه تعلیم و تربیت در مدارس دخترانه این است که "لتسکنوا الیها" و وسیله آرامش تربیت شوند
📖تدبر در آیه ۳۴ سوره نساء↶
«الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَي النِّساءِ»
🔸️نتیجه۱: مردان موجب آسایش و برنامهریزی برای زن، خانواده و فرزندان هستند
🔸️نتیجه۲: فلسفه تعلیم و تربیت در مدارس پسرانه این است که "قوّامون" و باعرضه و برنامهریز تربیت شوند تا بتوانند زندگی را مدیریت کنند
💠بحث فرعی: حضرت روح
✅الف: حضرت روح ذیل عنایات اهلالبیت علیهمالسلام، هدایت و حیاتبخشی به کل هستی را بر عهده دارد
✅ب: رابطه حضرت روح با تعلیم و تربیت:
۱. هدایت اندیشهها
۲. نشان دادن راهبردها
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۴ نظامشناسی ۹۷/۵/۱۱👇
http://sabereh.com/goftar/sotkamel/nezam/s1183
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۴ در سایت صابره🌐
http://sabereh.com/tasvir/f1051
👈متن کامل گزارش این جلسه:
http://sabereh.com/newsus/gozareshha/m1394
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۰۵ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد.
۹۷/۵/۱۸
👈موضوع:
🔸هدف تعلیم و تربیت قرآنی، باز کردن چشم ملکوتی است
🔸️برای شناخت این عالم، باید حقیقتشناس شویم
🔸️حقیقتِ هر عملی، ملکوت آن عمل است
🔸️ضرورت توجه به مهارت پیدا کردن در حقیقتشناسی برای خود و دانشآموزان و دانشجویان و...
@OstadZahedi 💠
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۲ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۸ تیر ۹۷) در یک نگا
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۲ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1049
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۵ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۵/۱
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۵ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۱۸ مرداد ۹۷) در یک نگاه:
💠بحث اصلی: هدف تعلیم و تربیت قرآنی، باز کردن چشم ملکوتی است/ آموزش حقایق برای ارتباط با ملکوت
✅الف: مبانی ملکوتشناسی در قرآن
📖تدبر در آیه ۷۵ سوره انعام↶
«وَكَذَٰلِكَ نُرِي إِبْرَاهِيمَ مَلَكُوتَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ»
📖تدبر در آیه ۱۸۵ سوره اعراف↶
«أَوَلَمْ يَنْظُرُوا فِي مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ»
📖تدبر در آیه ۵۳ سوره مؤمنون↶
«قُلْ مَنْ بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَهُوَ يُجِيرُ وَلَا يُجَارُ عَلَيْهِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ»
📖تدبر در آیه ۸۳ سوره یاسین↶
«فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ»
🔸️نتیجه۱: در پسِ پردهی ظواهر زندگی (زن، بچه، سلامتی، بیماری، خانه، عروسی، عزا و...) باید به ملکوت آنها توجه کرد
🔸️نتیجه۲: در همه اقدامات و اعمال و نیات، باید به ملکوت آن توجه کرد
🔸️نتیجه۳: ملکوت، امور ما را اداره کرده و مسیر ما را تعیین میکند و رفتار ما را ارزیابی میکند
🔸️نتیجه۴: حقیقتِ هر عملی، ملکوت آن عمل است
🔸️نتیجه۵: اگر ملکوت شناس شوی، مستقیماََ با خود خدا ارتباط برقرار میکنی و پردهها برایت کنار میرود
✅ب: اشاره به برخی نتایج شناخت ملکوت
📖تدبر در زیارت امینالله↶
«اللَّهُمَّ إِنَّ قُلُوبَ الْمُخْبِتِينَ إِلَيْكَ وَالِهَةٌ وَ سُبُلَ الرَّاغِبِينَ إِلَيْكَ شَارِعَةٌ وَ أَعْلامَ الْقَاصِدِينَ إِلَيْكَ وَاضِحَةٌ وَ أَفْئِدَةَ الْعَارِفِينَ مِنْكَ فَازِعَةِ وَ أَصْوَاتَ الدَّاعِينَ إِلَيْكَ صَاعِدَةٌ»
🔸️نتیجه۱: حضرت امیرالمونین علیهاسلام، این موارد را از راه ملکوت میبیند و به ما خبر میدهد
🔸️نتیجه۲: ما هم از راه ملکوت میتوانیم ببینیم
📖تدبر در آیه ۳۰ سوره فصلت↶
«إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ»
🔸️نتیجه۱: نتیجهی ملکوتشناسی و ملکوتبینی، دیدن ملائکه است
🔸️نتیجه۲: اگر چشم و گوش ملکوتی باز نشود، به جانان کِی رسی، هیهات، هیهات!
✅ج: مفهوم دار آخرت
📖تدبر در آیه ۶۴ سوره روم↶
«وَمَا هَذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ وَإِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوَانُ»
🔸️نتیجه۱: منظور از لهو و لعب، گناه و فساد نیست، یعنی سرگرمی و غفلت
🔸️نتیجه۲: اصل زندگی در آخرت است
🔸️نتیجه۳: دار آخرت، پس از مرگ نیست بلکه منظور، پسِ پرده است
📖تدبر در آیه ۷ سوره روم↶
«يَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِنَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ»
🔸️نتیجه۱: ظاهر همه امور لهو و لعب است و فقط برای امتحان است، اما باطن امور، حقایق این عالم است
🔸️نتیجه۲: حقیقت عمل ما از چشم همه پنهان است
📖تدبر در آیه ۲۲۵ سوره بقره↶
«لَا يُؤَاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمَانِكُمْ وَلَٰكِنْ يُؤَاخِذُكُمْ بِمَا كَسَبَتْ قُلُوبُكُمْ»
🔸️نتیجه۱: ظاهر کارهای شما اسباببازی است، ما اول دلهای شما را نگاه میکنیم که چه میگوید
🔸️نتیجه۲: حقیقت عمل ما از قلب بیرون میزند و ظاهر عمل، از فکر و زبان ما است
✅د: ضرورت کسب مهارت در حقیقتشناسی
🔸️۱- زبان زندگی، حقیقت است: «ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ»(لقمان:۳۱). حقیقت به زبان قرآن، ملکوت است و ما باید ملکوت را شناخته و با ملکوت هر شیء ارتباط برقرار کنیم
🔸️۲- توجه به حقیقتشناسی برای تاسیس مدارس
🔸️۳- برای ملکوتشناسی، میبایست مهارت حقیقتشناسی تمام امور و اعمال و اشیاء را به دانشآموزان و دانشجویان و جامعه، آموزش داد
🔸️۴- دانشآموز و دانشجو وقتی حقیقتشناس شد، دستش در دست خدا قرار میگیرد: «بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ»
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۵ نظامشناسی ۹۷/۵/١٨ 👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۵ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1052
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
ضرورت تلاش برای بیداری امت.mp3
8.64M
🎤استاد زاهدی
#کلیپ_صوتی
🔸️وظیفه امروز علما چیست؟ #آتش_به_اختیار
🔸️ضرورت تلاش برای #بیداری_امت
📕برگرفته از جلسات هفتگی نظامشناسی
⬅️موسسه قرآن و عترت صابره(س)
➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۳ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۴ مرداد ۹۷) در یک
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۳ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1050
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۶ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۵/۲۵
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۶ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۵ مرداد ۹۷) در یک نگاه:
💠بحث اصلی: چگونگی رویش فلسفه، اهداف و برنامههای تربیتی بر اساس مبانی انسانشناسی اسلامی (قسمت دوم)
✅الف: نتایج تربیتیِ قدرت تسلط شیطان بر انسان
📖تدبر در آیه ۸۲ سوره ص↶
«قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ»
🔸️نتیجه۱: شیطان محدودیتهای جسمانیت انسان را میدانست و با خاطرجمعی گفت که انسانها را گمراه میکند
🔸️نتیجه۲: صورت ظاهری و دنیاییِ هر شیء، واقعیات است که میتواند اسیر شیطان شود
📖تدبر در آیه۸۳ سوره ص↶
«إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ»
🔸️نتیجه: دست شیطان به بندگان خدا و هر کس که متصل به فیض حضرت حق باشد و حقایق امور را بفهمد، نمیرسد
📖تدبر در آیه ۸۳ سوره یاسین↶
«فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْء»
🔸️نتیجه۱: هر شیئی، یک ملکوت دارد
🔸️نتیجه۲: ملکوت انسان (حقیقتِ وجود ما) در دست خداست، لذا شیطان نمیتواند به شأن ملکوتی انسان و حقیقتِ اشیاء، دست پیدا کند
📖تدبر در آیه ۷۶ سوره نساء↶
«إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا»
🔸️نتیجه۱: یعنی کید شیطان در مقابل ملکوت و حقیقتِ اعمال بسیار ضعیف است
🔸️نتیجه۲: زور شیطان فقط به تواناییهای دنیایی ما مثل ثروت، ریاست و جسم نحیف ما میرسد
📖تدبر در حدیث سِلسلةُ الذّهب امام رضا(ع)↶
«کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا الله حِصنی، فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی، بِشَرطِها و شُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها» (امالی شیخ صدوق)
🔸️نتیجه: اگر در قلعه خدا باشی و دستورات اهلالبیت علیهمالسلام را اطاعت کنی، دیگر دست شیطان به تو نمیرسد
👆👆👆👆👆👆👆
📝هدف استخراج شده از آیات و روایت فوق:
🔹️در تعلیم و تربیت دبستان و دبیرستان، دانشگاهها، خانواده، جامعه از کودک تا پیر، باید توجه به جسمانیت را کم کرده و به توجه به ملکوت اشیاء و حقیقت اشیاء سوق پیدا کنیم.
🔹️اگر همه، توجه به ملکوت اشیاء را در جامعه یاد بگیرند، شیطان نمیتواند کار کند.
✅ب: نتایج تربیتیِ فریب حضرت آدم و حوّا توسط شیطان
📖تدبر در آیه ۳۵ سوره بقره↶
«وَ قُلْنا يا آدَمُ اسْکُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُکَ الْجَنَّةَ وَ کُلا مِنْها رَغَداً حَيْثُ شِئْتُما وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَکُونا مِنَ الظَّالِمينَ»
🔸️نتیجه: نباید به منطقه ممنوعه یا به عصیان خدا نزدیک شد
📖تدبر در آیه ۱۲۰ سوره طاها↶
«فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ قَالَ يَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلَىٰ شَجَرَةِ الْخُلْدِ»
🔸️نتیجه۱: شیطان از طریق دعوت به کارهای خوب نیز انسانها را فریب میدهد
🔸️نتیجه۲: آن درخت، واقعاََ درخت جاودانگی بود اما شیطان، آدم و حوا را برای نزدیک شدن به آن، بر خلاف اذن خدا سوق داد
🔸️نتیجه۳: اگر خدا اجازه ندهد، همین درخت جاودانگی نیز عامل بیچارگی خواهد شد
👆👆👆👆👆👆👆
📝هدف استخراج شده از آیات فوق:
🔹️بچهها، خانواده، جامعه و مردم را در بهشت قرب حفظ کنید و اجازه ندهید به منطقه ممنوعه و شجره عصیان نزدیک شوند.
🔹️مدرسه، دانشگاه، خانواده، حوزه علمیه و جامعهای خوب است که افراد را با شجره عصیان (یعنی سرکشی و گناه و خلاف حرف خدا) آشنا نکند.
🔹️انقلاب اسلامی به منزله بهشت قرب است و مدیرانی که فساد، دزدی و خیانت میکنند، به منزله نزدیک شدن به شجره ممنوعه است.
💠بحث فرعی۱: حضرت روح
📖تدبر در آیه ۳۸ سوره نبأ↶
«يَوْمَ يَقُومُ الرُّوحُ وَالْمَلَائِكَةُ صَفًّا ۖ لَّا يَتَكَلَّمُونَ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَٰنُ وَقَالَ صَوَابًا»
🔸️نتیجه۱: حقیقتِ تمام عالم از حضرت روح که به اذن خدا زنده است، جان و حیات میگیرد
🔸️نتیجه۲: حضرت روح، فرشته عظمای خداوند است که عالم هستی را مدیریت می کند
🔸️نتیجه۳: حضرت روح به حقیقتِ اعمال نگاه میکند (نه ظاهر اعمال) و بر اساس آن، جایزه میدهد یا تنبیه میکند
💠بحث فرعی۲: ضرورت فراگیری «حیا» در جامعه و رسانهها و توجه به آن در تعلیم و تربیت مدارس و دانشگاهها و حوزهها
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۶ نظامشناسی ۹۷/۵/۲۵ 👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۶ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1053
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
🔰جلسه ۱۹۶ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه قرآن و عترت صابره(س) برگزا
🌐متن کامل جلسه ۱۹۶ دوره آموزشی نظامشناسی (۳خرداد۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1379
✅سرتیتر مباحث جلسه ۱۹۶ پیرامون مراحل تاسیس مدرسه قرآنی
💠قرآن کف شروع تعلیم و تربیت اسلامی است
💠راهکار یعنی مسیر انجام دادن کار را پیدا کنیم، ولی راهبرد یعنی راههای نجات و نقشه جامع و برنامههای اصلی
💠شاخص کفر و ایمان، ولایت است
💠ولایت خدا باید در مدرسه، خانواده، کاسبی، نظام بانکی، نظام مدیریتی، نظام امورخارجه و... متجلی باشد
💠دیانت آنجایی است که مبانی از قرآن گرفته شده و تمام تلاش این باشد که آن مبانی در زندگی متجلی شود
💠در قراردادهای سیاسی و اجتماعی و بینالمللی باید کارت سوره کافرون و آیتالکرسی را روی میز بگذارید، اینها چراغ قرمزهای اسلام است
💠مهارت افزایی در کلاس، به وسیله تلاشهای خود متربی است
💠جزئیترین و کلیترین نکات تربیتی و کلاسداری در قرآن هست
💠آیات قرآن، مبانی هستند که اگر درست فهمیدید و درست بکار گرفتید، به راهبردها (برنامههای اصلی) میرسید
💠از ابتدای تاسیس مدرسه، قرآن برنامه دارد تا کوچکترین نکات و مطالب
💠زنگ تفریح مدارس باید به منزله کرسی آزاداندیشی باشد
💠ارتباط حوزه و دانشگاه، ارتباط دو نرمافزار است نه ارتباط دو ساختمان!
💠مدارس اسلامی خیال کردهاند تنها با کارهای سخت افزاری میتوانند مدرسه را اسلامی کنند
💠اگر کسی بخواهد مدرسه تاسیس کند، باید مبانی قرآنی را درست کشف کند، و از داخل آن راهبردها و نقشههای اصلی راه را استخراج کند و از آن نقشههای اصلی و راهبردها، روشهای تدریس، اهداف رفتاری و برنامههای اجرایی را استخراج کند
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
🔰جلسه ۱۹۷ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۳/۱۰ 👈موضوع: 🔸️
🌐متن کامل جلسه ۱۹۷ دوره آموزشی نظامشناسی (۱۰خرداد۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1380
✅سرتیتر مباحث جلسه ۱۹۷
💠روزه ابزارکار و مرکب پرواز ملکوتی است
💠روزه قلب را از حسادتها و کینهها و شهوتها و آرزوهای دنیایی و هواهای نفسانی پاک میکند
💠کسی که از سر صدق روزه بگیرد، قلبش نورانی میشود
💠دستاورد روزه، حقیقتشناس شدن است
💠حقیقت شناسی، حقیقت شنوی، حقیقتبینی و حقیقتفهمی کار روزهدار است
💠روزه برای ما طریقیت دارد که اگر ما را به مقصدمان رساند، این روزه قبول است
💠ولی فقیه ما، نمونه و اسوه هستند که خداوند به خاطر ایثار شهداء نصیبمان کردهاند
💠اگر قدر ولیفقیه را ندانیم و به دنبال کسان دیگری برویم، خداوند ما را نمیبخشد
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
آتش به اختیار.mp3
9.73M
🎤استاد زاهدی
#کلیپ_صوتی
📕شرایط سیاسی امام حسین(ع) در دعای عرفه و مشابهت آن با زمان حاضر
#روز_عرفه
#آتش_به_اختیار
@OstadZahedi 💠
هدایت شده از پند عارفانه
📖پند عارفانه
📝لحظه به لحظه از ظهر عرفه تا غروب مثل اکسیر حائز اهمیت است
🔸️روز عرفه را قدر بدانید. از ظهر عرفه تا غروب عرفه ساعات مهمی است. لحظه لحظهی این ساعات مثل اکسیر، مثل کیمیا حائز اهمیت است.
🔹️این ها را با غفلت نگذرانیم. یک نمونه از اعمال، این دعای عجیب امام حسین (ع) در عرفه است که مظهر خشوع و تذلل و ذکر و مظهر ابتهال در مقابل پروردگار است.
🔸️یک نمونه دیگر دعای امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه است. اینها را با تامل و تفکر بخوانید؛ این توشه شما است.
📕حضرت امام خامنهای، ۹۵/۶/۲۵
📚کانال پند عارفانه (شعر، نصایح، صوت کوتاه)
@pand_arefaneh 🌹
🌐متن کامل جلسه ۱۹۸ دوره آموزشی نظامشناسی (۲۴خرداد۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1381
✅سرتیتر مباحث جلسه ۱۹۸
💠چهارده صلواتی که در آغاز جلسات میفرستیم برای این است که درهای آسمان را بر قلبهای ما باز کنند و قفلهای قلب ما برداشته شود
💠خشمگینترین حالات شیطان به خاطر تشکیل مجالس منصوب به حضرت فاطمه سلام الله علیها است
💠برای رسیدن به مقام خشیت باید از نماز و روزه کمک گرفت
💠اعمال صالحه موجب میشود که وُدّ و وَداد در قلب و روح ما جای بگیرد
💠طبق نصوص روشنی که داریم ایشان(مقام معظم رهبری) ولیّ امام زمان(عج) هستند و قلب من باید نسبت به محبت این ولیّ موج بزند
💠نتیجه نماز و روزه این است که اول معرفت به اولیاء خدا پیدا کنم، و بعد اظهار محبت به آنها
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۴ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۱۱ مرداد ۹۷) در یک
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۴ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1051
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۵ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۱۸ مرداد ۹۷) در یک
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۵ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1052
Ketab.pdf
5.41M
📕جزوه "خطابه غدیر، قانون اساسی دین"
(فایل pdf شامل ۱۸ صفحه با قابلیت چاپ)
🔹برگرفته از سلسله مباحث نظامشناسی اسلامی توسط استاد زاهدی
#غدیر
🌹موسسه قرآن و عترت صابره(س)
@OstadZahedi 💠
هزینه های ابلاغ ولایت در غدیر.mp3
13.24M
🎤استاد زاهدی
#قطعه_صوتی
📕هزینه های ابلاغ ولایت در غدیر
🔹وَاصْبِرْ عَلَى مَا أَصَابَكَ(لقمان:۱۷)
🔹وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ(مائده:۶۷)
#عید_غدیر
@OstadZahedi 💠
غدیر قانون اساسی اسلام.mp3
18.79M
🎤 #سخنرانی
استاد زاهدی
👈موضوع: غدیر، قانون اساسی دین اسلام
@OstadZahedi 💠
🌹مراسم جشن عید بزرگ غدیر خم
⚘زمان: پنجشنبه ۸ شهریور از نماز مغرب
⚘مکان: موسسه قرآن و عترت صابره(س) واحد پرند
@OstadZahedi 💠
استاد زاهدی
🔰جلسه ۱۹۹ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۴/۷ 👈موضوعات: 🔸
🌐متن کامل جلسه ۱۹۹ دوره آموزشی نظامشناسی (۷تیر۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1382
✅سرتیتر مباحث جلسه ۱۹۹
💠غربیها نه برای خودشان ارزشی قائل هستند و نه برای سایر انسانها، چون اصالت و ریشه انسان را میمون میدانند!
💠یک نفر در روانشناسی نداریم که بگوید یقین چیست و جایگاه آن کجاست و چطور تولید میشود و کاربرد آن چیست!
💠قرآن میفرماید که اگر چهار شاخص "یقینیات، زیباییها، حقایق و ارزشها" از زندگی هرکس حذف شد، حیوانی است که صورت انسان دارد! حتی از حیوانات هم بدتر هستند
💠به یکی ریاست جمهوری بدهید میشود شهید رجایی، به یکی هم ریاست جمهوی بدهید، مردم را نادان حساب میکند و میرود با آمریکایی که برای مقابله با او خیلیها جان و جوان دادند، مذاکره میکند و تعهد میدهد! که دیگر خودش هم نمیتواند از آن خارج شود!
💠رمز پیروزی در این جنگ فرهنگی، اول آگاهی و معرفت است، دوم اتحاد و همت
💠هر چیزی را میخواهید تصویب یا اجرا کنید ببینید به سمت حق است یا به سمت باطل
💠چیزی که تمامش باطل است(برجام و FATF)، چطور در مورد آن شک و تردید دارید؟!
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۶ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۵ مرداد ۹۷) در یک
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۶ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1053
👈قابل توجه اساتید مشاور و دانشپژوهان دوره آموزشی نظامشناسی؛
جلسه این هفته نظامشناسی (۱۵شهریور)، برگزار نمیشود.
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۰ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۱۴ تیر ۹۷) در یک نگا
🌐متن کامل جلسه ۲۰۰ دوره آموزشی نظامشناسی (۱۴تیر۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1383
✅سرتیتر مباحث جلسه ۲۰۰
💠فیوضات و ودایعی که خداوند به امانت در اختیار ما قرار داده:
یک دسته برای مدیریت و اداره امور زیستی که توسط غریزه انجام میشود، دسته دوم برای مدیریت زندگی اصلی و آخرتی که توسط قلب و عقل ملکوتی اداره میشود
💠طبق فرمایش قرآن، زندگی دنیا اسباب بازی است
💠حقیقتِ هر شیئی ما را به آخرت و همان زندگی اصلی رهنمون میکند. آخرت، در همین دنیاست، پنهان نیست، بعد از مرگ هم نیست
💠مقدمات علم حقیقی، نورانیت و بصیرت و اهداف انسانی و کشف افقهای آگاهی است
💠کسب مهارتهای زندگی آخرتی: اگر با حقایق در ارتباط باشیم، این حقایق از جنس ملکوت هستند و در اصل، ما با ملکوت ارتباط پیدا میکنیم
💠حیات ملکوتی فقط در آن دنیا نیست، در همین دنیا هم هست
💠هر کاری که انجام میدهیم مثل مسافرت، ازدواج، تجارت، صنعت، سیاست و مدیریت و... با حضور قلب یعنی با توجه به حقیقت آن باید باشد
💠یک روانشناس در دنیا نیست که در کتابش نوشته باشد حق چیست؟ یقین چیست؟ روانشناسان در مورد ارزشها هم چیزی ندارند، همه چیز را نسبی میبینند و نظر هرکس را برای خودش معتبر میدانند
💠مغز، ارزشها و خوبیها و بدیها، حق و باطل و یقینیات را نمیفهمد. زیباییها را هم نمیفهمد، از زیبایی تنها خوشگلی میفهمد. خوشگلی برای آدمها نسبی است، اگر اسم زیبایی را خوشگلی بگذاریم کار خراب میشود
💠باید بدانیم تمام فرهنگ اهل بیت، حرم آنهاست. هر کجا از اسلام دفاع کنیم همانجا حرم است
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi