eitaa logo
استاد زاهدی
746 دنبال‌کننده
375 عکس
25 ویدیو
9 فایل
✅موسسه قرآن و عترت صابره سلام الله علیها 📕شرح زیارت عاشورا 🌙اسلامی کردن علوم 📝نظام سازی قرآنی 📖تعلیم و تربیت قرآنی 🔹استاد مرتضی زاهدی، موسس امور تربیتی در دوران شهید رجایی و از شاگردان شهید مطهری(ره) و آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) @sabereh_ir ادمین☎
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۴ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۵/۱
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۴ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۱۱ مرداد ۹۷) در یک نگاه: 💠بحث اصلی: چگونگی رویش فلسفه، اهداف و برنامه‌های تربیتی بر اساس مبانی انسان‌شناسی اسلامی (قسمت اول) ✅فلسفه، اهداف، روش‌ها و برنامه‌های تعلیم و تربیت، از مبانی قرآنی می‌روید: 📖تدبر در آیه ۳۰ سوره بقره↶ «وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَليفَةً» 🔸️نتیجه: رسیدن به مقام خلیفه‌اللهی 📖تدبر در آیه ۳۱ سوره بقره↶ «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها» 🔸️نتیجه۱: فهم حقیقتِ اشیاء و اسرار عالم 🔸️نتیجه۲: علم به معنای نورانیت و بصیرت، نه معلومات 🔸️نتیجه۳: تعلیم و تربیت انسان از علم‌ شروع می‌شود نه از جهل 📖تدبر در آیه ۵۳ سوره فصلت↶ «سَنُريهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ في أَنْفُسِهِمْ» 🔸️نتیجه: بازشدن چشم ملکوتی با فعال شدنِ فهم، گوش و چشمِ قلب 📖تدبر در آیه ۱۷۲ سوره اعراف↶ «وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَني آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلي أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلي شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلينَ» 🔸️نتیجه۱: انسان در عالم ذر همه چیز را دیده، لذا در این عالم باید پرده‌ها کنار برود و چشم قلب او باز شود تا اینجا هم بتواند ببیند 🔸️نتیجه۲: در مدارس و دانشگاه‌ها تلاش کنید تا چشم، گوش و فهمِ قلب متربی را باز کنید 📖تدبر در آیه ۱ سوره نساء↶ «يا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذي خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها» 🔸️نتیجه: شما از جنس هم و از عمق وجود هم هستید 📖تدبر در آیه ۲۱ سوره روم↶ «وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها» 🔸️نتیجه۱: زنان موجب آرامش مرد، خانواده و فرزندان هستند 🔸️نتیجه۲: فلسفه تعلیم و تربیت در مدارس دخترانه این است که "لتسکنوا الیها" و وسیله آرامش تربیت شوند 📖تدبر در آیه ۳۴ سوره نساء↶ «الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَي النِّساءِ» 🔸️نتیجه۱: مردان موجب آسایش و برنامه‌ریزی برای زن، خانواده و فرزندان هستند 🔸️نتیجه۲: فلسفه تعلیم و تربیت در مدارس پسرانه این است که "قوّامون" و باعرضه و برنامه‌ریز تربیت شوند تا بتوانند زندگی را مدیریت کنند 💠بحث فرعی: حضرت روح ✅الف: حضرت روح ذیل عنایات اهل‌البیت علیهم‌السلام، هدایت و حیات‌بخشی به کل هستی را بر عهده دارد ✅ب: رابطه حضرت روح با تعلیم و تربیت: ۱. هدایت اندیشه‌ها ۲. نشان دادن راهبردها 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۴ نظام‌شناسی ۹۷/۵/۱۱👇 http://sabereh.com/goftar/sotkamel/nezam/s1183 📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۴ در سایت صابره🌐 http://sabereh.com/tasvir/f1051 👈متن کامل گزارش این جلسه: http://sabereh.com/newsus/gozareshha/m1394 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۰۵ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۵/۱۸ 👈موضوع: 🔸هدف تعلیم و تربیت قرآنی، باز کردن چشم ملکوتی است 🔸️برای شناخت این عالم، باید حقیقت‌شناس شویم 🔸️حقیقتِ هر عملی، ملکوت آن عمل است 🔸️ضرورت توجه به مهارت پیدا کردن در حقیقت‌شناسی برای خود و دانش‌آموزان و دانشجویان و... @OstadZahedi 💠
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۵ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۵/۱
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۵ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۱۸ مرداد ۹۷) در یک نگاه: 💠بحث اصلی: هدف تعلیم و تربیت قرآنی، باز کردن چشم ملکوتی است/ آموزش حقایق برای ارتباط با ملکوت ✅الف: مبانی ملکوت‌شناسی در قرآن 📖تدبر در آیه ۷۵ سوره انعام↶ «وَكَذَٰلِكَ نُرِي إِبْرَاهِيمَ مَلَكُوتَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» 📖تدبر در آیه ۱۸۵ سوره اعراف↶ «أَوَلَمْ يَنْظُرُوا فِي مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» 📖تدبر در آیه ۵۳ سوره مؤمنون↶ «قُلْ مَنْ بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَهُوَ يُجِيرُ وَلَا يُجَارُ عَلَيْهِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» 📖تدبر در آیه ۸۳ سوره یاسین↶ «فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ» 🔸️نتیجه۱: در پسِ پرده‌ی ظواهر زندگی (زن، بچه، سلامتی، بیماری، خانه، عروسی، عزا و...) باید به ملکوت آنها توجه کرد 🔸️نتیجه۲: در همه اقدامات و اعمال و نیات، باید به ملکوت آن توجه کرد 🔸️نتیجه۳: ملکوت، امور ما را اداره کرده و مسیر ما را تعیین می‌کند و رفتار ما را ارزیابی می‌کند 🔸️نتیجه۴: حقیقتِ هر عملی، ملکوت آن عمل است 🔸️نتیجه۵: اگر ملکوت شناس شوی، مستقیماََ با خود خدا ارتباط برقرار می‌کنی و پرده‌ها برایت کنار می‌رود ✅ب: اشاره به برخی نتایج شناخت ملکوت 📖تدبر در زیارت امین‌الله↶ «اللَّهُمَّ إِنَّ قُلُوبَ الْمُخْبِتِينَ إِلَيْكَ وَالِهَةٌ وَ سُبُلَ الرَّاغِبِينَ إِلَيْكَ شَارِعَةٌ وَ أَعْلامَ الْقَاصِدِينَ إِلَيْكَ وَاضِحَةٌ وَ أَفْئِدَةَ الْعَارِفِينَ مِنْكَ فَازِعَةِ وَ أَصْوَاتَ الدَّاعِينَ إِلَيْكَ صَاعِدَةٌ» 🔸️نتیجه۱: حضرت امیرالمونین علیه‌اسلام، این موارد را از راه ملکوت می‌بیند و به ما خبر می‌دهد 🔸️نتیجه۲: ما هم از راه ملکوت می‌توانیم ببینیم 📖تدبر در آیه ۳۰ سوره فصلت↶ «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ» 🔸️نتیجه۱: نتیجه‌ی ملکوت‌شناسی و ملکوت‌بینی، دیدن ملائکه است 🔸️نتیجه۲: اگر چشم و گوش ملکوتی باز نشود، به جانان کِی رسی، هیهات، هیهات! ✅ج: مفهوم دار آخرت 📖تدبر در آیه ۶۴ سوره روم↶ «وَمَا هَذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ وَإِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوَانُ» 🔸️نتیجه۱: منظور از لهو و لعب، گناه و فساد نیست، یعنی سرگرمی و غفلت 🔸️نتیجه۲: اصل زندگی در آخرت است 🔸️نتیجه۳: دار آخرت، پس از مرگ‌ نیست بلکه منظور، پسِ پرده است 📖تدبر در آیه ۷ سوره روم↶ «يَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِنَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ» 🔸️نتیجه۱: ظاهر همه امور لهو و لعب است و فقط برای امتحان است، اما باطن امور، حقایق این عالم است 🔸️نتیجه۲: حقیقت عمل ما از چشم همه پنهان است 📖تدبر در آیه ۲۲۵ سوره بقره↶ «لَا يُؤَاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمَانِكُمْ وَلَٰكِنْ يُؤَاخِذُكُمْ بِمَا كَسَبَتْ قُلُوبُكُمْ» 🔸️نتیجه۱: ظاهر کارهای شما اسباب‌بازی است، ما اول دل‌های شما را نگاه می‌کنیم که چه می‌گوید 🔸️نتیجه۲: حقیقت عمل ما از قلب بیرون می‌زند و ظاهر عمل، از فکر و زبان ما است ✅د: ضرورت کسب مهارت در حقیقت‌شناسی 🔸️۱- زبان زندگی، حقیقت است: «ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ»(لقمان:۳۱). حقیقت به زبان قرآن، ملکوت است و ما باید ملکوت را شناخته و با ملکوت هر شیء ارتباط برقرار کنیم 🔸️۲- توجه به حقیقت‌شناسی برای تاسیس مدارس 🔸️۳- برای ملکوت‌شناسی، می‌بایست مهارت حقیقت‌شناسی تمام امور و اعمال و اشیاء را به دانش‌آموزان و دانشجویان و جامعه، آموزش داد 🔸️۴- دانش‌آموز و دانشجو وقتی حقیقت‌شناس شد، دستش در دست خدا قرار می‌گیرد: «بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ» 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۵ نظام‌شناسی ۹۷/۵/١٨ 👇 http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183 📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۵ در سایت صابره🌐 http://sabereh.ir/tasvir/f1052 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
ضرورت تلاش برای بیداری امت.mp3
8.64M
🎤استاد زاهدی 🔸️وظیفه امروز علما چیست؟ 🔸️ضرورت تلاش برای 📕برگرفته از جلسات هفتگی نظام‌شناسی ⬅️موسسه قرآن و عترت صابره(س) ➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۰۶ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۵/۲۵ 👈موضوع 🔸چگونگی رویش فلسفه، اهداف و برنامه‌های تربیتی بر مبنای مبانی انسان‌شناسی اسلامی، قسمت دوم
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۶ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۵/۲۵
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۶ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۲۵ مرداد ۹۷) در یک نگاه: 💠بحث اصلی: چگونگی رویش فلسفه، اهداف و برنامه‌های تربیتی بر اساس مبانی انسان‌شناسی اسلامی (قسمت دوم) ✅الف: نتایج تربیتیِ قدرت تسلط شیطان بر انسان 📖تدبر در آیه ۸۲ سوره ص↶ «قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» 🔸️نتیجه۱: شیطان محدودیت‌های جسمانیت انسان را می‌دانست و با خاطرجمعی گفت که انسان‌ها را گمراه می‌کند 🔸️نتیجه۲: صورت ظاهری و دنیاییِ هر شیء، واقعیات است که می‌تواند اسیر شیطان شود 📖تدبر در آیه۸۳ سوره ص↶ «إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ» 🔸️نتیجه: دست شیطان به بندگان خدا و هر کس که متصل به فیض حضرت حق باشد و حقایق امور را بفهمد، نمی‌رسد 📖تدبر در آیه ۸۳ سوره یاسین↶ «فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْء» 🔸️نتیجه۱: هر شیئی، یک ملکوت دارد 🔸️نتیجه۲: ملکوت انسان (حقیقتِ وجود ما) در دست خداست، لذا شیطان نمی‌تواند به شأن ملکوتی انسان و حقیقتِ اشیاء، دست پیدا کند 📖تدبر در آیه ۷۶ سوره نساء↶ «إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا» 🔸️نتیجه۱: یعنی کید شیطان در مقابل ملکوت و حقیقتِ اعمال بسیار ضعیف است 🔸️نتیجه۲: زور شیطان فقط به توانایی‌های دنیایی ما مثل ثروت، ریاست و جسم نحیف ما می‌رسد 📖تدبر در حدیث سِلسلةُ الذّهب امام رضا(ع)↶ «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا الله حِصنی، فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی، بِشَرطِها و شُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها» (امالی شیخ صدوق) 🔸️نتیجه: اگر در قلعه خدا باشی و دستورات اهل‌البیت علیهم‌السلام را اطاعت کنی، دیگر دست شیطان به تو نمی‌رسد 👆👆👆👆👆👆👆 📝هدف استخراج شده از آیات و روایت فوق: 🔹️در تعلیم و تربیت دبستان و دبیرستان، دانشگاه‌ها، خانواده، جامعه از کودک تا پیر، باید توجه به جسمانیت را کم کرده و به توجه به ملکوت اشیاء و حقیقت اشیاء سوق پیدا کنیم. 🔹️اگر همه‌، توجه به ملکوت اشیاء را در جامعه یاد بگیرند، شیطان نمی‌تواند کار کند. ✅ب: نتایج تربیتیِ فریب حضرت آدم و حوّا توسط شیطان 📖تدبر در آیه ۳۵ سوره بقره↶ «وَ قُلْنا يا آدَمُ اسْکُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُکَ الْجَنَّةَ وَ کُلا مِنْها رَغَداً حَيْثُ شِئْتُما وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَکُونا مِنَ الظَّالِمينَ» 🔸️نتیجه: نباید به منطقه ممنوعه یا به عصیان خدا نزدیک شد 📖تدبر در آیه ۱۲۰ سوره طاها↶ «فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ قَالَ يَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلَىٰ شَجَرَةِ الْخُلْدِ» 🔸️نتیجه۱: شیطان از طریق دعوت به کارهای خوب نیز انسان‌ها را فریب می‌دهد 🔸️نتیجه۲: آن درخت، واقعاََ درخت جاودانگی بود اما شیطان، آدم و حوا را برای نزدیک شدن به آن، بر خلاف اذن خدا سوق داد 🔸️نتیجه۳: اگر خدا اجازه ندهد، همین درخت جاودانگی نیز عامل بیچارگی خواهد شد 👆👆👆👆👆👆👆 📝هدف استخراج شده از آیات فوق: 🔹️بچه‌ها، خانواده، جامعه و مردم را در بهشت قرب حفظ کنید و اجازه ندهید به منطقه ممنوعه و شجره عصیان نزدیک شوند. 🔹️مدرسه‌، دانشگاه، خانواده، حوزه علمیه و جامعه‌ای خوب است که افراد را با شجره عصیان (یعنی سرکشی و گناه و خلاف حرف خدا) آشنا نکند. 🔹️انقلاب اسلامی به منزله بهشت قرب است و مدیرانی که فساد، دزدی و خیانت می‌کنند، به منزله نزدیک شدن به شجره ممنوعه است. 💠بحث فرعی۱: حضرت روح 📖تدبر در آیه ۳۸ سوره نبأ↶ «يَوْمَ يَقُومُ الرُّوحُ وَالْمَلَائِكَةُ صَفًّا ۖ لَّا يَتَكَلَّمُونَ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَٰنُ وَقَالَ صَوَابًا» 🔸️نتیجه۱: حقیقتِ تمام عالم از حضرت روح که به اذن خدا زنده است، جان و حیات می‌گیرد 🔸️نتیجه۲: حضرت روح، فرشته عظمای خداوند است که عالم هستی را مدیریت می کند 🔸️نتیجه۳: حضرت روح به حقیقتِ اعمال نگاه می‌کند (نه ظاهر اعمال) و بر اساس آن، جایزه می‌دهد یا تنبیه می‌کند 💠بحث فرعی۲: ضرورت فراگیری «حیا» در جامعه و رسانه‌ها و توجه به آن در تعلیم و تربیت مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌ها 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۶ نظام‌شناسی ۹۷/۵/۲۵ 👇 http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183 📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۶ در سایت صابره🌐 http://sabereh.ir/tasvir/f1053 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
🔰جلسه ۱۹۶ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه قرآن و عترت صابره(س) برگزا
🌐متن کامل جلسه ۱۹۶ دوره آموزشی نظام‌شناسی (۳خرداد۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1379 ✅سرتیتر مباحث جلسه ۱۹۶ پیرامون مراحل تاسیس مدرسه قرآنی 💠قرآن کف شروع تعلیم و تربیت اسلامی است 💠راهکار یعنی مسیر انجام دادن کار را پیدا کنیم، ولی راهبرد یعنی راههای نجات و نقشه جامع و برنامه‌های اصلی 💠شاخص کفر و ایمان، ولایت است 💠ولایت خدا باید در مدرسه، خانواده، کاسبی، نظام بانکی، نظام مدیریتی، نظام امورخارجه و... متجلی باشد 💠دیانت آنجایی است که مبانی از قرآن گرفته شده و تمام تلاش این باشد که آن مبانی در زندگی متجلی شود 💠در قراردادهای سیاسی و اجتماعی و بین‌المللی باید کارت سوره کافرون و آیت‌الکرسی را روی میز بگذارید، اینها چراغ قرمزهای اسلام است 💠مهارت افزایی در کلاس، به وسیله تلاشهای خود متربی است 💠جزئی‌ترین و کلی‌ترین نکات تربیتی و کلاس‌داری در قرآن هست 💠آیات قرآن، مبانی هستند که اگر درست فهمیدید و درست بکار گرفتید، به راهبردها (برنامه‌های اصلی) می‌رسید 💠از ابتدای تاسیس مدرسه، قرآن برنامه دارد تا کوچکترین نکات و مطالب 💠زنگ تفریح مدارس باید به منزله کرسی آزاد‌اندیشی باشد 💠ارتباط حوزه و دانشگاه، ارتباط دو نرم‌افزار است نه ارتباط دو ساختمان! 💠مدارس اسلامی خیال کرده‌اند تنها با کارهای سخت افزاری می‌توانند مدرسه را اسلامی کنند 💠اگر کسی بخواهد مدرسه تاسیس کند، باید مبانی قرآنی را درست کشف کند، و از داخل آن راهبردها و نقشه‌های اصلی راه را استخراج کند و از آن نقشه‌های اصلی و راهبردها، روشهای تدریس، اهداف رفتاری و برنامه‌های اجرایی را استخراج کند 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
🔰جلسه ۱۹۷ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۳/۱۰ 👈موضوع: 🔸️
🌐متن کامل جلسه ۱۹۷ دوره آموزشی نظام‌شناسی (۱۰خرداد۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1380 ✅سرتیتر مباحث جلسه ۱۹۷ 💠روزه ابزارکار و مرکب پرواز ملکوتی است 💠روزه قلب را از حسادتها و کینه‌ها و شهوت‌ها و آرزوهای دنیایی و هواهای نفسانی پاک می‌کند 💠کسی که از سر صدق روزه بگیرد، قلبش نورانی می‌شود 💠دستاورد روزه، حقیقت‌شناس شدن است 💠حقیقت‌ شناسی، حقیقت شنوی، حقیقت‌‌بینی و حقیقت‌فهمی کار روزه‌دار است 💠روزه برای ما طریقیت دارد که اگر ما را به مقصدمان رساند، این روزه قبول است 💠ولی فقیه ما، نمونه و اسوه هستند که خداوند به خاطر ایثار شهداء نصیبمان کرده‌اند 💠اگر قدر ولی‌فقیه را ندانیم و به دنبال کسان دیگری برویم، خداوند ما را نمی‌بخشد 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
آتش به اختیار.mp3
9.73M
🎤استاد زاهدی #کلیپ_صوتی 📕شرایط سیاسی امام حسین(ع) در دعای عرفه و مشابهت آن با زمان حاضر #روز_عرفه #آتش_به_اختیار @OstadZahedi 💠
هدایت شده از پند عارفانه
📖پند عارفانه 📝لحظه به لحظه از ظهر عرفه تا غروب مثل اکسیر حائز اهمیت است 🔸️روز عرفه را قدر بدانید. از ظهر عرفه تا غروب عرفه ساعات مهمی است. لحظه لحظه‌ی این ساعات مثل اکسیر، مثل کیمیا حائز اهمیت است. 🔹️این ها را با غفلت نگذرانیم. یک نمونه از اعمال، این دعای عجیب امام حسین (ع) در عرفه است که مظهر خشوع و تذلل و ذکر و مظهر ابتهال در مقابل پروردگار است. 🔸️یک نمونه دیگر دعای امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه است. این‌ها را با تامل و تفکر بخوانید؛ این توشه شما است. 📕حضرت امام خامنه‌ای، ۹۵/۶/۲۵ 📚کانال پند عارفانه (شعر، نصایح، صوت کوتاه) @pand_arefaneh 🌹
🌐متن کامل جلسه ۱۹۸ دوره آموزشی نظام‌شناسی (۲۴خرداد۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1381 ✅سرتیتر مباحث جلسه ۱۹۸ 💠چهارده صلواتی که در آغاز جلسات می‌فرستیم برای این است که درهای آسمان را بر قلب‌های ما باز کنند و قفل‌های قلب ما برداشته شود 💠خشمگین‌ترین حالات شیطان به خاطر تشکیل مجالس منصوب به حضرت فاطمه سلام الله علیها است 💠برای رسیدن به مقام خشیت باید از نماز و روزه کمک گرفت 💠اعمال صالحه موجب می‌شود که وُدّ و وَداد در قلب و روح ما جای بگیرد 💠طبق نصوص روشنی که داریم ایشان(مقام معظم رهبری) ولیّ امام زمان(عج) هستند و قلب من باید نسبت به محبت این ولیّ موج بزند 💠نتیجه نماز و روزه این است که اول معرفت به اولیاء خدا پیدا کنم، و بعد اظهار محبت به آنها 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۰۷ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۶/۱ 👈موضوع: 🔸پرورش استعدادهای ملکوتی 🔸چگونگی رویش فلسفه، اهداف و برنامه‌های تربیتی بر مبنای مبانی انسان‌شناسی اسلامی، قسمت سوم @OstadZahedi 💠
📕جزوه"خطابه غدیر، قانون اساسی دین" 👈آنچه کمتر درباره ی عیدالله اکبر، عید غدیر شنیده اید... 🔹برگرفته از سخنرانیهای استاد زاهدی دانلود کنید👇👇
Ketab.pdf
5.41M
📕جزوه "خطابه غدیر، قانون اساسی دین" (فایل pdf شامل ۱۸ صفحه با قابلیت چاپ) 🔹برگرفته از سلسله مباحث نظام‌شناسی اسلامی توسط استاد زاهدی 🌹موسسه قرآن و عترت صابره(س) @OstadZahedi 💠
هزینه های ابلاغ ولایت در غدیر.mp3
13.24M
🎤استاد زاهدی 📕هزینه های ابلاغ ولایت در غدیر 🔹وَاصْبِرْ عَلَى مَا أَصَابَكَ(لقمان:۱۷) 🔹وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ(مائده:۶۷) @OstadZahedi 💠
غدیر قانون اساسی اسلام.mp3
18.79M
🎤 استاد زاهدی 👈موضوع: غدیر، قانون اساسی دین اسلام @OstadZahedi 💠
🌹مراسم جشن عید بزرگ غدیر خم ⚘زمان: پنجشنبه ۸ شهریور از نماز مغرب ⚘مکان: موسسه قرآن و عترت صابره(س) واحد پرند @OstadZahedi 💠
استاد زاهدی
🔰جلسه ۱۹۹ نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۴/۷ 👈موضوعات: 🔸
🌐متن کامل جلسه ۱۹۹ دوره آموزشی نظام‌شناسی (۷تیر۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1382 ✅سرتیتر مباحث جلسه ۱۹۹ 💠غربی‌ها نه برای خودشان ارزشی قائل هستند و نه برای سایر انسانها، چون اصالت و ریشه انسان را میمون می‌دانند! 💠یک نفر در روانشناسی نداریم که بگوید یقین چیست و جایگاه آن کجاست و چطور تولید می‌شود و کاربرد آن چیست! 💠قرآن می‌فرماید که اگر چهار شاخص "یقینیات، زیبایی‌ها، حقایق و ارزش‌ها" از زندگی هرکس حذف شد، حیوانی است که صورت انسان دارد! حتی از حیوانات هم بدتر هستند 💠به یکی ریاست جمهوری بدهید می‌شود شهید رجایی، به یکی هم ریاست جمهوی بدهید، مردم را نادان حساب می‌کند و می‌رود با آمریکایی که برای مقابله با او خیلی‌ها جان و جوان دادند، مذاکره می‌کند و تعهد می‌دهد! که دیگر خودش هم نمی‌تواند از آن خارج شود! 💠رمز پیروزی در این جنگ فرهنگی، اول آگاهی و معرفت است، دوم اتحاد و همت 💠هر چیزی را می‌خواهید تصویب یا اجرا کنید ببینید به سمت حق است یا به سمت باطل 💠چیزی که تمامش باطل است(برجام و FATF)، چطور در مورد آن شک و تردید دارید؟! 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
👈قابل توجه اساتید مشاور و دانش‌پژوهان دوره آموزشی نظام‌شناسی؛ جلسه این هفته نظام‌شناسی (۱۵شهریور)، برگزار نمی‌شود.
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۰ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۱۴ تیر ۹۷) در یک نگا
🌐متن کامل جلسه ۲۰۰ دوره آموزشی نظام‌شناسی (۱۴تیر۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1383 ✅سرتیتر مباحث جلسه ۲۰۰ 💠فیوضات و ودایعی که خداوند به امانت در اختیار ما قرار داده: یک دسته برای مدیریت و اداره امور زیستی که توسط غریزه انجام می‌شود، دسته دوم برای مدیریت زندگی اصلی و آخرتی که توسط قلب و عقل ملکوتی اداره می‌شود 💠طبق فرمایش قرآن، زندگی دنیا اسباب بازی است 💠حقیقتِ هر شیئی ما را به آخرت و همان زندگی اصلی رهنمون می‌کند. آخرت، در همین دنیاست، پنهان نیست، بعد از مرگ هم نیست 💠مقدمات علم حقیقی، نورانیت و بصیرت و اهداف انسانی و کشف افق‌های آگاهی است 💠کسب مهارتهای زندگی آخرتی: اگر با حقایق در ارتباط باشیم، این حقایق از جنس ملکوت هستند و در اصل، ما با ملکوت ارتباط پیدا می‌کنیم 💠حیات ملکوتی فقط در آن دنیا نیست، در همین دنیا هم هست 💠هر کاری که انجام می‌دهیم مثل مسافرت، ازدواج، تجارت، صنعت، سیاست و مدیریت و... با حضور قلب یعنی با توجه به حقیقت آن باید باشد 💠یک روانشناس در دنیا نیست که در کتابش نوشته باشد حق چیست؟ یقین چیست؟ روانشناسان در مورد ارزشها هم چیزی ندارند، همه چیز را نسبی می‌بینند و نظر هرکس را برای خودش معتبر می‌دانند 💠مغز، ارزشها و خوبی‌ها و بدی‌ها، حق و باطل و یقینیات را نمی‌فهمد. زیبایی‌ها را هم نمی‌فهمد، از زیبایی تنها خوشگلی می‌فهمد. خوشگلی برای آدمها نسبی است، اگر اسم زیبایی را خوشگلی بگذاریم کار خراب می‌شود 💠باید بدانیم تمام فرهنگ اهل بیت، حرم آنهاست. هر کجا از اسلام دفاع کنیم همانجا حرم است 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi