🌐متن کامل جلسه ۱۹۸ دوره آموزشی نظامشناسی (۲۴خرداد۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1381
✅سرتیتر مباحث جلسه ۱۹۸
💠چهارده صلواتی که در آغاز جلسات میفرستیم برای این است که درهای آسمان را بر قلبهای ما باز کنند و قفلهای قلب ما برداشته شود
💠خشمگینترین حالات شیطان به خاطر تشکیل مجالس منصوب به حضرت فاطمه سلام الله علیها است
💠برای رسیدن به مقام خشیت باید از نماز و روزه کمک گرفت
💠اعمال صالحه موجب میشود که وُدّ و وَداد در قلب و روح ما جای بگیرد
💠طبق نصوص روشنی که داریم ایشان(مقام معظم رهبری) ولیّ امام زمان(عج) هستند و قلب من باید نسبت به محبت این ولیّ موج بزند
💠نتیجه نماز و روزه این است که اول معرفت به اولیاء خدا پیدا کنم، و بعد اظهار محبت به آنها
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۴ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۱۱ مرداد ۹۷) در یک
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۴ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1051
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۵ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۱۸ مرداد ۹۷) در یک
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۵ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1052
Ketab.pdf
5.41M
📕جزوه "خطابه غدیر، قانون اساسی دین"
(فایل pdf شامل ۱۸ صفحه با قابلیت چاپ)
🔹برگرفته از سلسله مباحث نظامشناسی اسلامی توسط استاد زاهدی
#غدیر
🌹موسسه قرآن و عترت صابره(س)
@OstadZahedi 💠
هزینه های ابلاغ ولایت در غدیر.mp3
13.24M
🎤استاد زاهدی
#قطعه_صوتی
📕هزینه های ابلاغ ولایت در غدیر
🔹وَاصْبِرْ عَلَى مَا أَصَابَكَ(لقمان:۱۷)
🔹وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ(مائده:۶۷)
#عید_غدیر
@OstadZahedi 💠
غدیر قانون اساسی اسلام.mp3
18.79M
🎤 #سخنرانی
استاد زاهدی
👈موضوع: غدیر، قانون اساسی دین اسلام
@OstadZahedi 💠
🌹مراسم جشن عید بزرگ غدیر خم
⚘زمان: پنجشنبه ۸ شهریور از نماز مغرب
⚘مکان: موسسه قرآن و عترت صابره(س) واحد پرند
@OstadZahedi 💠
استاد زاهدی
🔰جلسه ۱۹۹ نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد ۹۷/۴/۷ 👈موضوعات: 🔸
🌐متن کامل جلسه ۱۹۹ دوره آموزشی نظامشناسی (۷تیر۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1382
✅سرتیتر مباحث جلسه ۱۹۹
💠غربیها نه برای خودشان ارزشی قائل هستند و نه برای سایر انسانها، چون اصالت و ریشه انسان را میمون میدانند!
💠یک نفر در روانشناسی نداریم که بگوید یقین چیست و جایگاه آن کجاست و چطور تولید میشود و کاربرد آن چیست!
💠قرآن میفرماید که اگر چهار شاخص "یقینیات، زیباییها، حقایق و ارزشها" از زندگی هرکس حذف شد، حیوانی است که صورت انسان دارد! حتی از حیوانات هم بدتر هستند
💠به یکی ریاست جمهوری بدهید میشود شهید رجایی، به یکی هم ریاست جمهوی بدهید، مردم را نادان حساب میکند و میرود با آمریکایی که برای مقابله با او خیلیها جان و جوان دادند، مذاکره میکند و تعهد میدهد! که دیگر خودش هم نمیتواند از آن خارج شود!
💠رمز پیروزی در این جنگ فرهنگی، اول آگاهی و معرفت است، دوم اتحاد و همت
💠هر چیزی را میخواهید تصویب یا اجرا کنید ببینید به سمت حق است یا به سمت باطل
💠چیزی که تمامش باطل است(برجام و FATF)، چطور در مورد آن شک و تردید دارید؟!
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۶ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۵ مرداد ۹۷) در یک
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۶ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1053
👈قابل توجه اساتید مشاور و دانشپژوهان دوره آموزشی نظامشناسی؛
جلسه این هفته نظامشناسی (۱۵شهریور)، برگزار نمیشود.
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۰ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۱۴ تیر ۹۷) در یک نگا
🌐متن کامل جلسه ۲۰۰ دوره آموزشی نظامشناسی (۱۴تیر۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1383
✅سرتیتر مباحث جلسه ۲۰۰
💠فیوضات و ودایعی که خداوند به امانت در اختیار ما قرار داده:
یک دسته برای مدیریت و اداره امور زیستی که توسط غریزه انجام میشود، دسته دوم برای مدیریت زندگی اصلی و آخرتی که توسط قلب و عقل ملکوتی اداره میشود
💠طبق فرمایش قرآن، زندگی دنیا اسباب بازی است
💠حقیقتِ هر شیئی ما را به آخرت و همان زندگی اصلی رهنمون میکند. آخرت، در همین دنیاست، پنهان نیست، بعد از مرگ هم نیست
💠مقدمات علم حقیقی، نورانیت و بصیرت و اهداف انسانی و کشف افقهای آگاهی است
💠کسب مهارتهای زندگی آخرتی: اگر با حقایق در ارتباط باشیم، این حقایق از جنس ملکوت هستند و در اصل، ما با ملکوت ارتباط پیدا میکنیم
💠حیات ملکوتی فقط در آن دنیا نیست، در همین دنیا هم هست
💠هر کاری که انجام میدهیم مثل مسافرت، ازدواج، تجارت، صنعت، سیاست و مدیریت و... با حضور قلب یعنی با توجه به حقیقت آن باید باشد
💠یک روانشناس در دنیا نیست که در کتابش نوشته باشد حق چیست؟ یقین چیست؟ روانشناسان در مورد ارزشها هم چیزی ندارند، همه چیز را نسبی میبینند و نظر هرکس را برای خودش معتبر میدانند
💠مغز، ارزشها و خوبیها و بدیها، حق و باطل و یقینیات را نمیفهمد. زیباییها را هم نمیفهمد، از زیبایی تنها خوشگلی میفهمد. خوشگلی برای آدمها نسبی است، اگر اسم زیبایی را خوشگلی بگذاریم کار خراب میشود
💠باید بدانیم تمام فرهنگ اهل بیت، حرم آنهاست. هر کجا از اسلام دفاع کنیم همانجا حرم است
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
راه نجات استاد زاهدی.mp3
2.16M
🎤استاد زاهدی
#کلیپ_صوتی
👈 راه نجات با توجه به تفسیر "ان یجعلنی معکم" در زیارت عاشورا
🔸برگرفته از جلسات شرح و تفسیر زیارت عاشورا توسط استاد زاهدی
@OstadZahedi 💠
👈قابل توجه اساتید مشاور و دانشپژوهان دوره آموزشی نظامشناسی؛
جلسه این هفته نظامشناسی (۲۲شهریور)، برقرار میباشد👉
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۷ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۶/۱
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۷ دوره آموزشی نظامشناسی
(۱ شهریور ۹۷) در یک نگاه:
💠بحث اصلی: چگونگی رویش فلسفه، اهداف و برنامههای تربیتی بر اساس مبانی انسانشناسی اسلامی (قسمت سوم)
✅پرورش استعدادهای ملکوتی
💠۱- مروری بر مباحث پیشین
عصیان حضرت آدم و حضرت حوا علیهم السلام و هبوط به عالم ناسوت
🔸️مفهوم اَعراض
🔸️مفهوم سؤات
🔸️اسباب هدایت و نجات در عالم بیرون و درون آدمی
💠۲- عوامل نجات در عالم ناسوت چیست و بازگشت به بهشت قرب چگونه حاصل میشود؟
💠۳- پرورش استعدادهای ملکوتی از طریق:
🔸️توجه به حقیقت امور (حقیقتشناسی و حقیقتبینی)
🔸️پرورش حیاء
🔸️پرورش عقل
🔸️پرورش دینداری
💠۴- تدبر در حدیث دوم، کتاب عقل و جهل، اصول کافی:
📖«عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ عُثْمَانَ عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ سَعْدِ بْنِ طَرِيفٍعَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ عَنْ عَلِيٍّ علیه السلام قَالَ: هَبَطَ جَبْرَئِيلُ عَلَى آدَمَ علیه السلام فَقَالَ يَا آدَمُ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أُخَيِّرَكَ وَاحِدَةً مِنْ ثَلَاثٍ فَاخْتَرْهَا وَ دَعِ اثْنَتَيْنِ فَقَالَ لَهُ آدَمُ يَا جَبْرَئِيلُ وَ مَا الثَّلَاثُ فَقَالَ الْعَقْلُ وَ الْحَيَاءُ وَ الدِّينُ فَقَالَ آدَمُ إِنِّي قَدِ اخْتَرْتُ الْعَقْلَ فَقَالَ جَبْرَئِيلُ لِلْحَيَاءِ وَ الدِّينِ انْصَرِفَا وَ دَعَاهُ فَقَالا يَا جَبْرَئِيلُ إِنَّا أُمِرْنَا أَنْ نَكُونَ مَعَ الْعَقْلِ حَيْثُ كَانَ قَالَ فَشَأْنَكُمَا وَ عَرَج»
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۷ نظامشناسی ۹۷/۶/۱ 👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۷ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1054
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۱ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۱ تیر ۹۷) در یک نگا
🌐متن کامل جلسه ۲۰۱ دوره آموزشی نظامشناسی (۲۱تیر۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1384
✅سرتیتر مباحث جلسه ۲۰۱
💠از انسانشناسی و روانشناسی غرب، امور ملکوتی بیرون نمیآید
💠خلیفهی خدا شدن یعنی "جانشین خدا" در جایگاه علم و جمال و جلال و معارف و فلسفه و احکام و مدیریتِ خدا، یعنی اداره امور هستی به دست او بیفتد
💠حقیقتِ حضرت آدم، حضرت محمد ابن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم) است، که در این وجود شریف منجلی میشود
💠آخرتِ این دنیا به معنی عالم پس از مرگ نیست، بلکه منظور، پسِ پرده این دنیاست
💠ودایع دنیایی(برای مدیریت امور زیستی و زندگی مادی): جسم و روح، حواس پنجگانه، اعصاب، مغز، ماهیچههای بدن، حافظه، خیال و...
💠ودایع آخرتی(برای مدیریت امور ملکوتی و آخرتی): غریزه، عقل ملکوتی، قلب، وجدان، عاطفه، چشم قلب، گوش قلب، فهم قلب، اراده و...
💠اگر تشخیص حق و باطل را نمیدهی به جهت این است که فرقان نداری، و آن هم به جهت این است که تقوا نداری، اگر تقوا نداری به جهت این است که صداقت نداری! نشانه صداقت هم تشخیص حق و باطل است.
💠نتیجه چشم قلب، بصیرت است. چشم بصیرت حرفهای پنهان مسئولان را میفهمد، اما کسی که چشم بصیرت ندارد، هنوز هم نمیفهمد که حق با کیست؟
💠سردار بزرگوارمان، جناب سلیمانی چرا اینطور به او تبریک گفتی؟! او با همین حرفها کارش را پیش برده! سردار بزرگوار! تو نور چشم و عصاره این ملت هستی، چرا خودت را برای او خرج میکنی؟! او با این کلیدش خیلی ضربهها زده است! باید مواظب بود و با یک جمله فریب نخورد. این رفتارها نباید دیگر تکرار شود. این راه قرآن نیست
💠حضرت آیت الله بهجت میفرمودند: نماز اول وقت مثل لیمو شیرین است، اگر همان موقع خوردی شیرین است، اگر بگذارید برای بعد آهسته آهسته مزهاش عوض میشود تا به جایی که تلخ تلخ میشود
💠اگر با حضور قلب کارهایت را بکنی دیگر گناه نمیکنی و همیشه ثواب جمع میکنی
💠مدیریت این امور ملکوتی توسط قلب است و این اندام با چهار غذا خیلی رشد میکند: یقینیات، زیباییها، ارزشها، حقایق
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۷ دوره آموزشی نظامشناسی (۱ شهریور ۹۷) در یک ن
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۷ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1054
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۸ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۶/۲
📝 اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۸ دوره آموزشی نظام شناسی (۲۲ شهریور ۹۷) در یک نگاه:
💠عنوان اصلی: زیارت حقیقی
✅۱- مقدمات زیارت را چگونه برای خود فراهم کنیم؟
✅۲- نشانههای زیارت حقیقی
🔸تدبر در آیه ۳۵ سوره مبارکه نور "اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ..."
🔸️تدبر در آیه ۲۴ سوره مبارکه حشر "هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ..."
🔸️تدبر در سوره مبارکه حمد
✅۳- توجه به مقامات امام معصوم؛ تنها مسیر وصول به زیارت حقیقی
🔸مقام معصومیت (دقت در حفظ حرم حق)
🔸️مقام معرفت
🔸️مقام ولایت
🔸️مقام نورانیت
👆شناخت حقیقی این مقامات و مقامات بی شمار دیگر و اتصال به آنها، زیارت حقیقی را نصیب زائر میکند
🔸️تدبر در زیارت جامعه کبیره
✅۴- آثار سوء توقف در لایههای ظاهری معارف
🔸️تدبر در آیه ۳ سوره مبارکه الصف "كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ"
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۸ نظامشناسی ۹۷/۶/۲۲ 👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۸ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1055
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
هدایت شده از شرح و تفسیر زیارتعاشورا
♦️ #استاد_زاهدی:
💠زيارت عاشورا نقشه زندگی يك منتظر مهدی(عج) است...
♦️ @Ziarat_ashoura
🏴آیت الله میرزا جوادآقا ملکی تبریزی(ره)
▪️سزاوار است حال دوستان آل محمد(ص) در دهه اول محرم تغییر نموده و در دل و سیمای خود آثار اندوه و درد این مصیبت های بزرگ را آشکار نمایند.
▪️باید مقداری از لذایذ زندگی را که از خوردن و نوشیدن و حتی خوابیدن به دست می آید، ترک نموده و مانند کسی باشند که پدر یا فرزند خود را از دست داده است.
▪️اگر کسی نتواند در تمام دهه محرم این کار را انجام دهد، حداقل در روز تاسوعا و عاشورا و شب یازدهم، دست از برخی لذایذ بردارد.
📕المراقبات، ص ۴۵-۵۰
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۲ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۸ تیر ۹۷) در یک نگا
🌐متن کامل جلسه ۲۰۲ دوره آموزشی نظامشناسی (۲۸تیر۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1385
✅سرتیتر مباحث جلسه ۲۰۲
💠مقام حضرت فاطمه(س) بقدری بالاست که رضایت او معادل شده با رضایت خدا!
💠اولین چیزی که در انسان متجلی میشود، غریزه است که مرحله به مرحله رشد انسان را از نوزادی تا پیری بر عهده دارد و امور زیستی ما را مدیریت میکند
💠به اصلاح روانشناسی تمام فعالیتهای حسی و حرکتی متعلق به غریزه است.
💠حضرت امیر المومنین علیهالسلام فرمودهاند: نزدیکترین عضو به قلب دست است. یعنی با دست زودتر از همه یاد میگیرد اما در مدارس آزمایشگاه درست میکنند، ولی به بچه میگویند: دست نزنید!
💠اگر انسان به هر چیزی دست بزند بهتر یاد میگیرد. با تعریف کردن و توضیح دادن کمتر یاد میگیرد نسبت به لمس کردن.
💠در تاسیس مدرسه باید ببینید چقدر تجربیات حسی بچه را تقویت میکنید؟ چقدر اجازه میدهیم بچهها دست بزنند؟
💠اگر مدیر مدرسه به تعلیم و تربیت قرآنی آگاه باشد، نباید هیچ کتابی به بچه تا چهارم یا پنجم دبستان تحمیل شود! البته برای مطالعه اختیاری دور و برش کتاب باشد، ولی نباید جلویش کتاب گذاشت
💠کسانی که میخواهند مدرسه دایر کنند، اول باید غریزه شناس باشند
💠در تعلیم و تربیت دو مقوله داریم؛ یکی پرورش دادن و زیاد کردن، یکی هم هدایت کردن.
💠در مدرسه باید غرائز را هدایت کرد
💠آنجایی که غریزه از مرز بگذرد، "نیاز" نیست، بلکه هواهای نفسانی است
💠هواهای نفسانی ریشهاش در غریزه است. غریزه بد نیست، از ودایع الهی است، باید کاری بکنیم تا بچه بتواند با هوای نفسانی جنگ کند، البته توسّل و توجه و معرفت و اراده و تمرین لازم است تا بتواند جلوی هواهای نفسانی را بگیرد
💠همه جای زندگی نیاز به کنترل دارد تا غریزه، تخریب به بار نیاورد
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۰۹ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد.
۹۷/۷/۵
👈موضوع:
🔸نظام تعلیم و تربیت اسلامی، مبحث معرفتشناسی، بخش علم و تعریف آن از نگاه قرآن
🔸️تشریح مفاهیم "ظاهر و باطن"، "واقعیت و حقیقت"، "تفاوت علوم فعلی با علم از نگاه اسلام"، "چگونگی اسلامی کردن علوم"، "علمِ نجاتدهنده" و...
@OstadZahedi 💠
بسمه تعالی
🏴با عرض تسلیت به استاد زاهدی بابت ارتحال همشیره ایشان، به اطلاع میرساند که به دلیل حضور استاد در مراسم تشییع و تدفین آن مرحومه، کلاس نظامشناسی روز پنجشنبه ۱۲ مهر ۹۷، تعطیل میباشد.