🏴السلام علیکَ یا اباعبدالله🏴
«جلسه بیان معارف و مصائب اهل بیت علیهم السلام»
با سخنرانی حجت الاسلام استاد غفاری قره باغی (حفظه الله)
#ویژه_برادران
◾️مکان : قم، ۳۰ متری هنرستان، خیابان بسیج، کوچه ۲۵، پلاک ۵۱
▪️از شنبه ۷ مرداد تا دوشنبه ۹ مرداد به مدت سه روز
🕞ساعت ۱۷:۴۵
🏴السلام علیکَ یا اباعبدالله🏴
«جلسه بیان معارف و مصائب اهل بیت علیهم السلام»
با سخنرانی حجت الاسلام استاد غفاری قره باغی (حفظه الله)
#ویژه_برادران
◾️مکان : قم، ۳۰ متری هنرستان، خیابان بسیج، کوچه ۲۵، پلاک ۵۱
▪️از شنبه ۷ مرداد تا دوشنبه ۹ مرداد به مدت سه روز
🕞ساعت ۱۷:۴۵
🏴السلام علیکَ یا اباعبدالله🏴
«جلسه بیان معارف و مصائب اهل بیت علیهم السلام»
با سخنرانی حجت الاسلام استاد غفاری قره باغی (حفظه الله)
#ویژه_برادران
◾️مکان : قم، ۳۰ متری هنرستان، خیابان بسیج، کوچه ۲۵، پلاک ۵۱
▪️از شنبه ۷ مرداد تا دوشنبه ۹ مرداد به مدت سه روز
🕞ساعت ۱۷:۴۵
هدایت شده از محمد رضا باقی اصفهانی
کارزار امام حسین .ع..mp3
17.01M
الشجاعه الحسینیه
حمله بر تمام لشکر
در هم ریختن آرایش لشکر
تنهای داغدیده ، با شجاعتی غیر قابل باور
رساندن صدا به اهل خیام
دو جنگ تن به تن
افرادی که در صلب آنها شیعه بود ، کشته نمی شدند
شجاعت حسینی .ع. سه فرق با شجاعت علوی .ع. داشت
طرح شمر ، لشگر سه دسته شدند
سنگ بر پیشانی
تیر بر قلب
قتلنی فلان و فلان !!!!!!!!
@revayatbaghiesfahani
هدایت شده از مباحث طلبگی
🏴السلام علیکَ یا اباعبدالله🏴
«جلسه بیان معارف و مصائب اهل بیت علیهم السلام»
با سخنرانی حجت الاسلام استاد غفاری قره باغی (حفظه الله)
#ویژه_برادران
◾️مکان : قم، ۳۰ متری هنرستان، خیابان بسیج، کوچه ۲۵، پلاک ۵۱
▪️از شنبه ۷ مرداد تا دوشنبه ۹ مرداد به مدت سه روز
🕞ساعت ۱۷:۴۵
مرحوم مطهری آن قدر در جنبه ی حماسی بودنِ کربلا غرق شده که شعرهای محتشم را شعارهای مُفت می نامد؛ چون به جنبه ی غم و مصیبت و گریه ی کربلا پرداخته است
https://lib.eshia.ir/50074/1/130/مفت
هدایت شده از اَلمَجَالِس | Al-majales
منبر شب ۱۱ محرم ۱۴۴۵_29-07-23_02-00-18-811.mp3
16.33M
🔸بیان مختصری پیرامون حدیث شریف *مصباح الهدى و سفينة النجاة*
🔹اهمیت زیارت امام حسین علیه السلام در روایات ائمه اطهار عليهم السلام
🆔 Al-majales | اَلمَجَالِس : @al_majales
خدا رو شکر تونستم بعد از چندین سال، امسال بعد درباره قمه زنی چیزی ننویسم 💪
مسئول آموزش حوزه علمیه علوی خوانسار فرمودند: یک استاد می خواهیم جهت تدریس رسائل و مکاسب و کفایه
جهت اطلاعات بیشتر با ایشان در میان بگذارید:
@Feizpour
هدایت شده از حمید برومندنیا
1⃣ متن سخنرانی
2⃣ متن روضه
3⃣ شرح احادیث
4⃣ سخنرانی های کوتاه
5⃣ سخنرانی های صوتی و تصویری
6⃣ داستان ها و حکایت ها
7⃣ منبرهای دو دقیقه ای
8⃣ پرسش و پاسخ اعتقادی
9⃣ احکام شرعی
❎ مطالب و محتوای منبر
👇👇👇👇
╭┅┅┅┅┅❀🔻❀┅┅┅┅┅╮
https://eitaa.com/joinchat/333316178Cae344a215d
╰┅┅┅┅┅❀🔺️❀┅┅┅┅┅╯
ابن زیاد از حضرت (نزول بر حکمِ) خود را خواست نه بیعت با یزید و نه حتّی امان
گر چه اگر امان هم می داد، همانند امانی بود که به مسلم داد
مرحوم بهجت هم ذلّت در هیهات منّا الذّلة به معنای همان نزول بر حکم گرفته اند نه قبولِ بیعت
و تعبیرِ (منّا) به جای (منّی) هم مُبَعّدِ تفاوت بین حضرت و سائر ائمه است
حضرت ضمن این که می دانست به شهادت می رسد
می دانست که یزید پیشنهاد بیعت را قبول نمی کند
لذا برای اِتمام حجّت و مطابقت بودنِ حرکتش حتّی با قواعد فقهی، خود را حاضر به بیعت کردن جلوه داد
و با این کار، راه را بر تمام اشکالات و ایراداتی از قبیل اِلقاء در تهلکه، بست و جانی بودنِ یزید و مظلوم بودن خود را مستحکم تر نمود
آری، حضرت چون می دانستند یزید حاضر به بیعت نمی شود و هدفی جز کشتنِ حضرت ندارد، پیشنهاد بیعت کردند و با این کار راه هر گونه توجیهی را برای عملکرد یزید تا قیامت بستند
و اگر این پیشنهاد را نمی کردند، مظلومیت حضرت آنچنان که باید جلوه نمی کرد؛ چون تاریخ می گفت: چرا خود را به کشتن دادی و مثل سایر ائمه بیعت نکردی تا خونت محفوظ بمانَد
مطالبِ طلبگی (وافی)
🏴السلام علیکَ یا اباعبدالله🏴 «جلسه بیان معارف و مصائب اهل بیت علیهم السلام» با سخنرانی حجت الاسلام
امروز دوستان قمی را در این جلسه ببینم ❤️❤️❤️
هدایت شده از میرزا علي شرافت الكربلائي
دقیقا علامه مجلسی همینرا رد فرموده و اصلا رضای به بیعت در کار نبود بحار ج۴۵ ص۹۹
تاریخ هم اشتباه میکنه اگه چنین برداشت بیخودی میکنه..
هدایت شده از روایت ها و حکایت ها
#رساله_حقوق
مجموع حقوقی که در رساله حقوق بنابر نسخه من لا یحضره الفقیه و خصال شیخ صدوق آمده ۵۱ حق و بنابر نسخه تحف العقول با حذف حق حج ۵۰ حق می باشد.
مرحوم مجلسی که روضه المتقین را نوشت در شرح من لا یحضره الفقیه در آنجا شرح مختصر و موجزی هم به رساله حقوق دارند.
313- ابْنُ مَحْبُوبٍ عَنْ أَبِي أَيُّوبَ عَنْ بُرَيْدِ بْنِ مُعَاوِيَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (ع) يَقُولُ إِنَّ يَزِيدَ بْنَ مُعَاوِيَةَ دَخَلَ الْمَدِينَةَ وَ هُوَ يُرِيدُ الْحَجَ فَبَعَثَ إِلَى رَجُلٍ مِنْ قُرَيْشٍ فَأَتَاهُ فَقَالَ لَهُ يَزِيدُ أَ تُقِرُّ لِي أَنَّكَ عَبْدٌ لِي إِنْ شِئْتُ بِعْتُكَ وَ إِنْ شِئْتُ اسْتَرْقَيْتُكَ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ وَ اللَّهِ يَا يَزِيدُ مَا أَنْتَ بِأَكْرَمَ مِنِّي فِي قُرَيْشٍ حَسَباً وَ لَا كَانَ أَبُوكَ أَفْضَلَ مِنْ أَبِي فِي الْجَاهِلِيَّةِ وَ الْإِسْلَامِ وَ مَا أَنْتَ بِأَفْضَلَ مِنِّي فِي الدِّينِ وَ لَا بِخَيْرٍ مِنِّي فَكَيْفَ أُقِرُّ لَكَ بِمَا سَأَلْتَ فَقَالَ لَهُ يَزِيدُ إِنْ لَمْ تُقِرَّ لِي وَ اللَّهِ قَتَلْتُكَ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ لَيْسَ قَتْلُكَ إِيَّايَ بِأَعْظَمَ مِنْ قَتْلِكَ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ ع ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ ص فَأَمَرَ بِهِ فَقُتِلَ حَدِيثُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع مَعَ يَزِيدَ لَعَنَهُ اللَّهُ ثُمَّ أَرْسَلَ إِلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع فَقَالَ لَهُ مِثْلَ مَقَالَتِهِ لِلْقُرَشِيِّ فَقَالَ لَهُ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع أَ رَأَيْتَ إِنْ لَمْ أُقِرَّ لَكَ أَ لَيْسَ تَقْتُلُنِي كَمَا قَتَلْتَ الرَّجُلَ بِالْأَمْسِ فَقَالَ لَهُ يَزِيدُ لَعَنَهُ اللَّهُ بَلَى فَقَالَ لَهُ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع قَدْ أَقْرَرْتُ لَكَ بِمَا سَأَلْتَ أَنَا عَبْدٌ مُكْرَهٌ فَإِنْ شِئْتَ فَأَمْسِكْ وَ إِنْ شِئْتَ فَبِعْ فَقَالَ لَهُ يَزِيدُ لَعَنَهُ اللَّهُ أَوْلَى لَكَ حَقَنْتَ دَمَكَ وَ لَمْ يَنْقُصْكَ ذَلِكَ مِنْ شَرَفِكَ.
تعبیرِ ( حقنت دمک و لم ینقصک ذلک من شرفک ) خیلی مهم است؛ یعنی امام در عین عزّت، بیعت نمودند
آن مرد قریشی هم که تن به بیعت نداد و کشته شد، شجاع بود ولی، فقیه نبود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک عدّه در روز تاسوعا به خاطر اجرای قانون حجاب تحصن کرده بودند، نیروی انتظامی تهران ریخته همه رو بازداشت کرده ریخته توی قفس و داره می بره آب خنک🤔🤔🤔