🌺
🌺
🌺
❤️ #قرار_عاشقانه❤️
🍃 #نهج_البلاغه_خوانی🍃
💐💐بسم الله الرحمن الرحیم💐💐
🍃 #خطبه_صد_و_دوم🍃
🍃(از سخنان امام است كه چونان خطبه اى جداگانه است و پس از جنگ جمل در سال 36.هجرى در شهر بصره ايراد شد)🍃
🍃 بخش دوم🍃
🍃خبر از آينده خونين بصره و رزم مجاهدانى پيروز🍃
💫 فتنه هايى چون تاريكى شب كه نيرويى نمى تواند برابر آن بايستد، و كسى نتواند پرچمهاى آن را پايين كشد، به سوى شما مى آيد چونان شترى كه مهار شده و جهاز بر پشت آن نهاده و ساربان آن را كشانده و به سرعت مى راند. فتنه جويان كسانى هستند كه ضربات آنها شديد و غارتگرى آنان اندك است. مردمى با آنان جهاد مى كنند كه در چشم متكبّران خوار و در روى زمين گمنام و در آسمان ها معروفند. در اين هنگام، واى بر تو اى بصره از سپاهى كه نشانه خشم و انتقام الهى است، بى گرد و غبار و صدايى به تو حمله خواهند كرد و چه زود ساكنانت به مرگ سرخ و گرسنگى غبار آلود دچار مىگردند. 💫
📚 ترجمه محمد دشتی/ص189
🌼 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج🌼
📡 @chekhabarazkoja
🌺
🌺
🌺
#حدیث_روز
🔰پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:
🔹هیچکس نیست که بر ده نفر یا بیشتر، #ریاست و امارت داشته باشد مگر اینکه او را روز قیامت در حالی میآورند که دستش به گردنش بسته است؛ پس اگر چنانچه آدم #درستکاری بود و تقصیری متوجّه او نبود، او را رها میکنند و اگر چنانچه بدکار و گناهکار بود، غل و زنجیرش افزایش پیدا میکند
🔸لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلىٰ عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم اِلّا جِیءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنهُ وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلىٰ غِلِّهِ
📚امالی طوسی، مجلس دهم، ص 246
@chekhabarazkoja
⚫️ مقایسه انقلاب اسلامی با انقلابهای آمریکا، فرانسه و روسیه
1⃣ ضرورت مقايسه
◾️ "اریک هابسبام" مورخ مشهور انگلیسی معتقد است که انقلاب اسلامی ایران، اولین جنبش اجتماعی در دوران معاصر است که سنت سالهای ۱۷۸۹ و ۱۹۱۷ میلادی را رد کرده است.
◾️ منظور هابسبام از سنت ۱۷۸۹، انقلاب فرانسه، و از سنت ۱۹۱۷، انقلاب روسیه است.
◾️ از نظر او در انقلاب فرانسه، "بورژوازی" فرانسه علیه "اشراف" بهپاخاست و در انقلاب روسیه نیز طبقهی "پرولتاریا" (کارگران) علیه بورژوازی قیام کرد. بنابراین هر دوی انقلابها "خاستگاه طبقاتی" داشتند در حالیکه انقلاب اسلامی ایران، خلاف این قاعده است.
◾️ پس به یک معنا، اساسا انقلاب اسلامی ایران قابل مقایسه با سایر انقلابهای جهان نیست. اما از منظری دیگر، یک روش علمی برای فهم بهتر و درست از وضعیت و جایگاه نظامهای سیاسی، "مقایسه"ی آنها با ساختارها و نظامهای مشابه است.
◾️ از دل این مقایسه است که میتوان فهمید
❔یک نظام سیاسی تا چه اندازه به اهداف و آرمانهای خود رسیده است،
❔آیا موفق بوده یا ناموفق؟
❔کارآمد بوده یا ناکارآمد؟
❔و اینکه چه محاسن و معایبی را داشته است.
◾️ این مقایسه، مخصوصا برای انقلاب اسلامی که همواره از سوی دشمنان، با "سیاهنمایی" مواجه بوده و اساسا دستاوردها و پیشرفتها نادیده گرفته میشود، یک ضرورت است.
@chekhabarazkoja
⚫️ مقایسه انقلاب اسلامی با انقلابهای آمریکا، فرانسه و روسیه
2⃣ يک ميليون کشته در عرض چهار سال!
✳️ «انقلاب آمریکا پنج سال، شش سال قبل از انقلاب فرانسه است؛ یعنی حدود سال ۱۷۸۲. البته آن وقت آمریکا جمعیت چهار پنج میلیونیای بیشتر نداشته.
✳️ یک حرکتی کردند، یک دولتی تشکیل دادند، شخصیتهائی سر کار آمدند - مثل همین شخصیت معروف جورج واشنگتن و دیگران و دیگران - لیکن اینها هم همینطور.
✳️ بعد از آن حرکت اولیهای که اینها انجام دادند، ملت آمریکا محنتها کشیدند و جنگهای داخلی عجیب و غریبی را پشت سر گذاشتند، که در یکی از جنگهای داخلی - که مهمترین جنگ داخلی بین شمال و جنوب است؛ یعنی در واقع شمال شرقی و جنوب شرقی؛ چون آن وقت غرب آمریکا تازه هنوز در اختیار این کشور و این دولت قرار گرفته بود - در طول چهار سال اقلاً یک میلیون نفر کشته شدند. البته آن وقت آمار هم وجود نداشته؛ آن کسانی که نوشتند و حرف زدند، این را میگویند.
✳️ تا بالاخره به تدریج بعد از گذشت تقریباً صد سال از استقلال آمریکا، دولت یک استقراری پیدا کرده و توانسته حرکت خودش را در همان بسترهای قبلی ادامه بدهد.» ۹۰/۵/۱۹
@chekhabarazkoja
⚫️ مقایسه انقلاب اسلامی با انقلابهای آمریکا، فرانسه و روسیه
3⃣ سلطنت طلب ها برگشتند!
✳️ «فرض کنید مثلاً انقلاب معروف فرانسه -که معروف به انقلاب کبیر فرانسه است- خب واقعاً انقلاب بود، یک انقلاب کامل و همهجانبه و با حضور مردم؛ با آن حوادث تلخ که اتّفاق افتاد، انقلاب بالاخره به پیروزی رسید امّا بقای این انقلاب به پانزده سال هم نرسید.
✳️ انقلاب ضدّ سلطنت بود؛ کمتر از پانزده سال بعد از شروع انقلاب، سلطنت ناپلئون شروع شد؛ یک سلطنت مطلقهی کامل؛ بعد هم بکلّی انقلاب فراموش شد!
✳️ همان کسانی که رفته بودند، خانوادهای که با انقلاب برافتاده بودند، همانها برگشتند، سلطنت کردند، سالهای متمادی حکومت کردند؛ بعد باز مردم یک سر و صدای دیگری کردند، دوباره همینجور؛
✳️ در حدود صد سال این کشمکش در فرانسه وجود داشت تا بالاخره آن جمهوریتی که انقلاب به دنبال آن بود، بعد از حدود نود سال یا صد سال برقرار شد؛ نتوانستند نگه دارند انقلاب را.» ۹۴/۱۰/۱۹
@chekhabarazkoja
پاییز
🌹 لوح| جوانِ پیشرو؛ دلیلِ امید
🔻 «اعتقاد به جوانان» و استفاده از «نیروی جوان باانگیزه» به عنوان «موتور پیشران حرکت کشور» هموار از نکات مورد اعتقاد و تأکید حضرت آیتالله خامنهای از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز در طول مدت مسئولیت ایشان در مناصب مختلف بوده است.
🔹️ همچنین، یکی از مسائل مهمی که رهبر انقلاب اسلامی همواره در جلسات کاری و دیدارهای مختلفی که با مسئولان کشوری و لشگری برگزار میکنند بر آن تأکید دارند، مسألهی «خودباوری» و «اعتقاد به وجود راه حل مشکلات در درون کشور» است.
♥️ از این رو، حضرت آیتالله خامنهای اخیراً در نشست غیررسمی با جمعی از #جوانان به این مسأله اشاره کردند و وجود جوانان را «استدلال» گفتهها و ادعای خود دانستند.
🔺️ پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR این بخش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی را در قالب لوح «جوان پیشرو، دلیل امید» به شرح زیر منتشر میکند.
🖨 نسخه چاپی👇
http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=41652
🔆 #چهل_سال_پاسخگویی 🔆
5⃣9⃣📌 پرسش یکی از #دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از #رهبری
٨٢/٢/٢٢
❓ چرا بودجههایی که به #وزارت_علوم اختصاص مییابد، درست مصرف نمیشود؟ چرا رابطه #اساتید با #دانشجویان اینقدر کم است؟ همچنین چرا توان و وقت علمی دانشجویان صرف مسائل سیاسی میشود و فقط شصت درصد توانایی #علمی آنها بهکار گرفته میشود؟
💢 #پاسخ مقام معظم رهبری :
🔆 این شد خیلی حرف و باید ادّعاها را ثابت کرد. اوّلاً رابطه# اساتید و #دانشجویان اگر کم باشد، این یک عیب است. بنده در دیدار با اساتید - نه امروز در اینجا، بلکه در دیدارهای دیگری که داشتهام - همیشه توصیه و تأکیدم این بوده است که استاد برای دانشجو وقت بگذارد. اینکه در دانشگاهها معمول بود - لابد الان هم هست - که اتاقهایی به اساتید اختصاص میدادند و در آنجا صرف وقت و مطالعه میکردند؛ دانشجویان هم هر وقت میخواستند، به آنها مراجعه میکردند، سنّت خیلی خوبی است و این ارتباط باید باشد. این هم که فقط شصت درصد توانایی علمی دانشجویان به کار گرفته میشود، بنده از آن اطّلاع ندارم. البته توقّع ما این است که بیشتر از اینها از توان علمی #دانشجو و #استاد استفاده شود.
@chekhabarazkoja
🔆 #چهل_سال_پاسخگویی 🔆
6⃣9⃣📌 پرسش یکی از #دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از #رهبری
٨٢/٢/٢٢
❓ بعد از گذشت دو سال که در #دانشگاه_امیرکبیر مسأله #تولیدِ_علم را مطرح کردید، هنوز این بحث برای ما شفّاف نیست. تصورّم این است که جنبش نرمافزاری، یک تکان و حرکت است؛ عدّهای باید امکانات و ارتباطات و فضا و شور را برای این جنبش فراهم کنند و عدّهای نیز به تولیدِ علم بپردازند. آیا این مسأله درست است؟
💢 #پاسخ مقام معظم رهبری :
🔆 بله، درست است. عدّهای باید #فضا_سازی کنند و این را به عنوان یک #مطالبه عمومی دربیاورند؛ دستگاههای تولیدِ علم هم - مانند محیطهای پژوهشگاهی، تحقیقات، کلاسهای دانشگاهی، دانشجویان و اساتید - باید آن را دنبال کنند.
@chekhabarazkoja
🚩امروز قدرت آمریکا رو به زوال است. در زمان اوباما هم همینطور بود اما در زمان این آقا(ترامپ) که واضح است؛ با هر تصمیمش در دنیا مخالفت میشود. قدرت سخت آمریکا یعنی قدرت اقتصاد و نظامی گرياش هم رو به افول است.
💠امام خامنه ای
1397/8/12
@chekhabarazkoja