eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.3هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
4.4هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️سوال لطفا یکی از براهین وجود خدا را بیان کنین ✅پاسخ ❗️از جمله براهین اثبات خداوند برهان علت و معلول است ⚪️توضیح اجمالی برهان به زبان ساده ♦️بدون شک، جهانى که در آن زندگى مى کنیم، مجموعه اى از علّت و معلول ها است؛ و اصل علّیّت یکى از روشن ترین قوانین این جهان است. ❗️همچنین بدون شک، ما و کره اى که روى آن زندگى مى کنیم همیشه وجود نداشته، بلکه خود معلول علّت دیگرى است. ⁉️آیا این سلسله علّت و معلول تا بى نهایت پیش مى رود، و سر از تسلسل در مى آورد؟ یعنى هر علّتى به نوبه خود معلول علّت دیگر خواهد بود و به جایى ختم نمى شود. این مطلبى است که هیچ وجدانى آن را پذیرا نیست. چگونه ممکن است بى نهایت صفر را در کنار هم بچینیم و تبدیل به یک عدد شود؟ ـ منظور از صفر موجودى است که در ذات خود هستى ندارد، و از ناحیه علّت هستى پیدا مى کند ـ و چگونه ممکن است، بى نهایت فقیر و محتاج در کنار هم قرار گیرند و از آن وجودى غنى و بى نیاز به بار آید؟! 👌بنابراین باید قبول کنیم که این سلسله علّت و معلول، سرانجام به وجودى مى رسد که علّت است و معلول نیست؛ یعنى هستى آن از خودش مى جوشد و یا به تعبیر دقیق تر عین هستى و وجود بى پایان، و واجبالوجود است. ❗️این دلیل روشنى است بر اثبات وجود خداوند ازلى و ابدى. 🔴توضیح برهان به بیان دیگری : ❗️عالمى که در آن زندگى مى کنیم بدون شک حادث است یعنی نبوده است سپس به وجود امده است (زیرا دایماً در حال تغییر است، و آن چه در حال تغییر است، معرض حوادث است، و چیزى که معرض حوادث است، محال است قدیم و ازلى باشد که ما در توضیح برهان حدوث در اثبات خداوند ان را ثابت کردیم .کلید واژه حدوث را در کانال سرچ کنید) ❌اکنون این سوال پیش مى آید که اگر حادث است، از پنج حال بیرون نیست: 1ـ بدون علت به وجود آمده است. 2ـ خود علت خویشتن است. 3ـ معلولات جهان علت وجود آن هستند. 4ـ این جهان معلول علتى است که آن هم به نوبه خود معلول علت دیگرى است، و تا بى نهایت پیش مى رود. 5ـ این جهان مخلوق خداوندواجب الوجود است، که هستى اش از درون ذات پاک او است. ❗️باطل بودن چهار احتمال نخست معلوم است، زیرا وجود معلول بدون علت محال است، و گر نه هر چیز در هر شرایطى باید به وجود آید، در حالى که چنین نیست. احتمال دوّم که چیزى خودش را به وجود آورد نیز محال است، زیرا مفهومش این است که قبل از وجودش موجود باشد، و این اجتماع نقیضین است. همچنین احتمال سوّم که مخلوقات انسان، خالق انسان باشد نیز واضح البطلان است (چرا که لازمه آن دور است و ان نیز مستلزم وجود داشتن شی قبل از خلقتش میباشد ) و نیز احتمال چهارم یعنى تسلسل علت ها و کشیده شدن سلسله علل و معلول به بى نهایت، آن نیز غیر قابل قبول است، چرا که بى نهایت معلول و مخلوق، بالاخره مخلوق است، و نیاز به خالق دارد که آن را ایجاد کند، مگر بى نهایت صفر، عدد مى شود؟ یا از درون بى نهایت ظلمت، نور بر مى خیزد؟ یا از بى نهایت فقر و نیاز، بى نیازى به وجود مى آید؟ ❗️بنابراین راهى جز قبول احتمال پنجم یعنى خالقیت واجب الوجود باقى نمى ماند. که ما ان را خدا می نامیم 📚گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، ج 22، ص 464. ♦️پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ماه_مبارک_رمضان 🎥اللهم رب شهر رمضان 🎤سیدمجید #بنی_فاطمه #شور 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❔خداوند می گوید همه موجودات زنده و را از آب آفریدم درحالی که فرشتگان و اجنه موجود زنده هستند و از آب نشده اند و برخی حیوانات جنبنده هستند اما تک سلولی اند و از طریق آب نشده اند ❕❕ 💠💠 👌 می فرماید ؛ « خداوند هر جنبنده ای را از آفرید » 🔷 45 👌در تفسیر چنین آمده است ؛ ❕«در اینکه کلمه در آیه مورد بحث اشاره به چه آبی است در میان مفسران گفتگو است و در واقع سه برای آن ذکر شده است ؛ 1️⃣ منظور آب است، بسیاری از مفسران این تفسیر را انتخاب کرده اند، و در بعضی از روایات نیز به آن اشاره شده است . 👌مشکلی که در این تفسیر وجود دارد این است که همه از آب نطفه به وجود نمی آیند، زیرا حیوانات تک سلولی و بعضی دیگر از حیوانات که مصداق جنبنده ( ) هستند، از طریق تقسیم سلولها به وجود می آیند نه از نطفه مگر اینکه گفته شود حکم بالا جنبه نوعی دارد نه عمومی یعنی نوع و اکثر از طریق نطفه و آب خلق شده اند . 2️⃣دیگر اینکه منظور پیدایش نخستین است، زیرا هم طبق بعضی از روایات اسلامی اولین موجودی را که خدا آفریده آب بوده و انسانها را بعدا از آن آب آفرید و هم طبق فرضیه های علمی جدید نخستین جوانه حیات در ظاهر شده، و این پدیده قبل از همه جا بر اعماق یا کنار دریاها حاکم شده است . 3️⃣ آخرین تفسیر این است که منظور از خلقت زنده از آب این است که در حال حاضر آب ماده اصلی آنها را تشکیل می دهد و قسمت عمده آنها آب است و بدون آب هیچ موجود زنده ای نمی تواند به حیات خود ادامه دهد. 👌البته این تفسیرها منافاتی با هم ندارند ( و همه آنها می تواند باشد ) 📚تفسیر ج14 ص508 👌و باز می فرماید ؛ « هر چیز ای را از آب قرار دادیم » 🗯 30 👌که تفسیر مشهور این است که حیات همه موجودات زنده اعم از گیاهان و حیوانات به آب بستگی دارد . 🔶 طبق تحقیقات دانشمندان قسمت عمده بدن انسان و بسیاری از حیوانات را آب تشکیل می دهد یعنی حدود هفتاد درصد را. 👌 و نیز آیه اشاره است به این که غالب زنده معمولا از نطفه به وجود آمده اند و این حکمی نوعی است نه عمومی و نیز اشاره است به آنچه دانشمندان امروز معتقدند که نخستین جوانه در اعماق دریاها پیدا شده است به همین دلیل آغاز حیات و زندگی را از آب می دانند و اگر قرآن آفرینش انسان را از خاک می شمارد منظور از خاک همان گل است که ترکیبی است از آب و . 👌این که برخی ایراد کرده اند که آفرینش و با این که موجودات زنده ای هستند مسلما از آب نیست پاسخش روشن است زیرا هدف آیه موجودات زنده ای است که برای ما است . 📚تفسیر ج13 ص396
🤔 ❔آیا بیت المقدس و مسجد برای شیعه مکانی مقدس تلقی می شود ❕وهابیت می گوید مسجد الاقصی برای شیعه ندارد و تنها بابت انگیزه های سیاسی بحث آن را مطرح می کند ❗️ 💠💠 👌بیت و مسجد نزد شیعه مکانی با شرافت و پر اهمیت تلقی می شود ٬ زیرا گذشته از آنکه اول مسلمین بوده است ؛ 📚 الشیعه ج4 ص297 🔷 گاه پیامبر گرامی نیز بوده است چنان که قرآن می فرماید ؛ « پاک و منزه است خدایی که بنده اش را در یک شب از مسجد الحرام به مسجد که گرداگردش را پر برکت ساختیم برد تا آیات خود را به او نشان دهیم ، او شنوا و بیناست » 🗯 1 🔶امام علیه السلام فرمود ؛ « مساجد ( شریف و پر اهمیت ) چهار مسجد است ؛ مسجد الحرام و مسجد رسول الله و مسجد بیت و مسجد کوفه که نماز واجب خواندن در آنها ثواب یک را دارد و نماز مستحب خواندن در آنها ثواب یک را دارد » 📚 ج1 ص229 👌 علیه السلام نیز فرمود ؛ « یک نماز در بیت المقدس خواندن برابری می کند با رکعت نماز و ثواب هزار رکعت را دارد » 📚 الانوار ج99 ص270 🔷و ؛ « چهار مکان از های بهشتی دنیا هستند ؛ مسجد الحرام و مسجد النبی و مسجد بیت و مسجد کوفه » 📚امالی ص369 ❕بنابراین این سخن و ادعا که بیت المقدس و مسجد الاقصی نزد شیعه مکانی و با تلقی نمی شود ، به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشد . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔شنيده ام كه دختر را نميشه اعدام كرد و طبق فقه اسلامى قبل از اعدام دختر را به يه مرد در ميارن و بعد از ازاله اونو اعدام ميكنن خواستم بدونم تا چه حد اين مطلب صحت داره و اگر واقعيت داره چطور ممكنه كه در اون دختر رضايت نداره درست باشه تصور كنيد كسى كه مسلمان نيست با دونستن اين قانون چه طور ميتونه اسلام رو قبول كنه❕❕ 💠💠 👌قتل نفس از دید اسلام از جمله بزرگ و کبیره است که سبب خشم پرودگار می شود . 🔷 می فرماید ؛ « هر کس انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد ، چنان است که همه انسانها را کشته است » 🔶 32 ❕و ؛ « هرکس مومنی را به قتل برساند ، مجازات او دوزخ است جاودانه در آن می ماند ، و خدا بر او می کند و او را از رحمتش دور می کند ، و عذاب برای او آماده کرده است » 🔶 93 ❕حال اگر دختری باکره مرتکب قتل نفس شود ، خانواده می توانند او را اعدام کنند ، و در صورت اعدام ، قاتل با حالت بودن ، اعدام می شود . 🔶این که باید دختر باکره قاتل از حالت باکره بودن در بیاید و عقد بشود و ...تهمت و دروغ آشکار است که به هیچ عنوان در اسلام و فقه شیعی چنین وجود ندارد . ❕در روایات ما بیان شده است که اگر زن باشد ، خانواده مقتول می توانند بدون هیچ شرطی او را قصاص کنند و ازاله بکارت و عقد اجباری هیچ مدخلیتی در این ندارد . 🔷امام علیه السلام فرمود ؛ « زمانی که یک زن مردی را بکشد ( بدون هیچ شرطی) می شود » 📚 ج7 ص298 👌 و در مورد زنی که مردی را به کشته بود فرمود ؛ « اگر خانواده مقتول را بخواهند آن زن ( بدون هیچ شرطی ) می شود » 📚 ج4 ص114 ❕این گونه شایعات برای تخریب اسلام و شیعه ساخته و پرداخته می شود ، در حالی که و بودن آن ها برای کسانی که اندک آشنایی با احکام اسلام داشته باشند ، واضح و آشکار است . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔معراج و به آسمان رفتن حضرت عیسی بوده است یا روحانی ❕آیا راست است که علامه طباطبایی معتقد است که عروج عیسی بوده است ❕❕ 💠💠 👌قرآن می فرماید ؛ « ( به یاد آورید ) هنگامی را که خدا به عیسی فرمود من تو را بر می گیرم و به سوی خود می برم و تو را از کسانی که شدند پاک می سازم ...» 🗯ال 55 👌ظاهر آیه شریفه دلالت دارد که عیسی مسیح با روح و جسم به سوی بالا برده شد و این نکته از تعبیر « متوفیک و رافعک الی » به دست می آید زیرا جمله « متوفیک » به معنای چیزی به طور کامل است که دلالت بر آن دارد که عیسی به نحو کامل گرفته شد و به آسمان برده شد هم معراج داشت و هم معراج 📚تفسیر ج2 ص568 ❕این نکته از روایات نیز قابل استفاده است . 🔷امام علیه السلام فرمود ؛ « خداوند عیسی را به حالتی بالا برد که جامه ای که توسط مریم بافته شده بود به تن داشت . زمانی که عیسی به آسمان رسید ندایی سر داده شد که عیسی زندگانی دنیا را از خودت جدا ساز » 📚تفسیر ج1 ص175 📚 فی تفسیر القرآن ج1 ص628 📚 الانوار ج14 ص338 ❕این روایت صراحتا جسمانی عیسی مسیح را با جامه ای که بر تن داشته است اثبات می کند. 🗯در نقل دیگری پیامبر فرمود ؛ « زمانی که یهود اجتماع کردند تا عیسی را بکشند ، جبرئیل به نزد آمد و او را با دو بال خود پوشاند ...خداوند به جبرئیل وحی کرد که عیسی را به نزد من بالا » 📚 الانوار ج14 ص338 ❕این که خداوند می گوید عیسی را به سوی خودم بالا بردم به معنای آن نیست که خداوند جا و مکانی دارد و در آسمان ها است چنان که تعبیر از قیامت به عنوان « لقاء الله » به معنای ملاقات حسی با خداوند در قیامت نمیباشد بلکه این تعابیر به معنای شهود و دیدار و ملاقات روحانی و با خداوند در آسمان و یا در قیامت است زیرا با حضور در آسمان ها و یا در قیامت است که پرده ها کنار می رود و انسان به صورت حضوری آیات حق و تجلی خداوند بر قلوب را مشاهده می کند . 🔷بنابراین گویی عروج به آسمان و یا رفتن به قیامت همه عروج و رفتن به سوی خداوند است زیرا سبب مشاهده قلبی و حضوری خداوند می شود . ❕صاحب تفسیر المیزان بر خلاف آنچه گفته شد معتقد است که عروج عیسی عروجی روحانی بوده است نه جسمانی 📚ترجمه المیزان ج3 ص326 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ماه_مبارک_رمضان 🎥 بازار ها باز و تمام کار ها دایر ... 🎤 سیدرضا #نریمانی #شعرخوانی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔لطفا بفرماييد علت تحريم در اسلام و عذاب عامل آن چيست ❕❕ 💠💠 👌یکی از شاخه های توحید خداوند ، توحید در است . 🔷خداوند حقیقی همه موجودات است زیرا وقتی خالق همه اشیائ او است طبعا مالک همه اشیائ نیز ذات مقدس او است. 📚تفسیر ج27 ص449 🔶 او در آیات متعددی به این اشاره کرده است و می فرماید: « هر چه در آسمانها و است از اوست» 🔷بقره116-255-284- ال عمران 109- 129- نسائ126- ❕« مالکیت آسمانها و زمین و آنچه میان آن دو است از آن » 🔶مائده 17- انعام 12- توبه116 ❔حال همان خداوند که مالک آدمی نیز است ، به انسان تحت هیچ شرائطی اجازه خود کشی را نداده است ، زیرا او را برای و بندگی و به کمال رسیدن خلق کرده است و خود کشی در تعارض با این هدف است و سبب عبث بودن انسان می گردد . 🔷می فرماید ؛ « خود کشی نکنید ، خداوند نسبت به شما مهربان است و هر کس این عمل را از روی تجاوز و ستم انجام دهد به زودی او را در وارد خواهیم ساخت » 🔷 30 👌امام علیه السلام فرمود ؛ « هر کس ( از سر بی ایمانی به خداوند ) خودش را عمدا بکشد ، در آتش جهنم و خواهد بود » 📚 ج4 ص95 🔷امام علیه السلام فرمود ؛ « مومن ممکن است به هر بلایی گرفتار شود و به هر نوعی بمیرد اما هیچ گاه خود نمی کند » 📚 ج2 ص254 🗯خود کشی از گناهان کبیره و بزرگ است که سبب گرفتاری فرد در آتش جهنم می شود اما او در جهنم در صورتی است که معتقد به خداوند و عقائد حقه نباشد زیرا ثابت است که شیعه اثناعشری هیچ گاه مخلد در نمی ماند . 🗯شیخ می نویسد ؛ « تمام علمای امامیه اتفاق دارند که تهدید به در آتش جهنم اختصاص به کفار و غیر شیعیان دارد ، و کسانی که ایمان به خدا و اقرار به فرائض او دارند ( شیعیان ) در مخلد نمی مانند » 📚 ص53 🔷امام علیه السلام فرمود ؛ « خداوند جز اهل کفر و لجاجت و ضلالت و شرک را در آتش جهنم نگه نمی دارد » 📚توحید ص407 ❕بنابراین اگر فرد شیعه مذهب خود کشی کند ، اگر چه گناه بزرگی مرتکب شده است و در آتش جهنم گرفتار می شود اما چنین نیست که امید عفو و بخشش در مورد او نرود زیرا نهایتا او یک گناه کبیره ای را مرتکب شده و ممکن است مشمول این روایت شریف پیامبر گرامی شود که ؛ « شفاعت من برای کسانی از امتم است که مرتکب گناهان شده اند » 📚 ج3 ص574 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#ماه_مبارک_رمضان 🔆 دعای افطار 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔ می گویند در قیامت پنجاه است ❕این مواقف چه مواقفی هستند ❕❕ 💠💠 👌امیر مومنان علی علیه السلام فرمودند ؛ « بدان پیش روی تو گردنه العبوری است که سبکباران ( برای عبور از آن ) حالشان از سنگین باران بهتر است ، و کندروان بسیار بدتر از شتاب کنندگان است و ( بدان که ) نزول تو بعد از آن گردنه به یقین یا به بهشت است و یا به دوزخ ...» 📚 البلاغه نامه 31 بخش هجدهم 🔶امام علیه السلام فرمود؛ «در قیامت پنجاه ( محل توقف برای رسیدگی به اعمال) است که هر به اندازه 1000 سال از سال هایی است که شما می شمارید» 📚امالی ص274 📚امالی ص111 🔷شیخ می نویسد ؛ « عقیده ما در مورد عقبه هایی که بر طریق و راه محشر قرار دارد این است که هر یک از آنها به نام یکی از فرائض نامگذاری شده است و انسان موظف است که از آنها عبور کند ، هر گاه به خاطر کارهای نیک و در پرتو رحمت الهی از یکی از آنها بگذرد ، به دیگر می رسد که باید از آن نیز عبور کند ، و به این ترتیب باید از همه ها و عقبه ها بگذرد و در غیر این صورت به دوزخ سقوط خواهد کرد » 📚 ص71 🔶شیخ نیز می نویسد ؛ « عقبه های قیامت همان احکام است که انسانها باید در روز قیامت پاسخگوی آنها باشند...مقصود از عقبه و که در قرآن و روایات آمده است همان دستورات الهی است که از آنجا که رعایت آنها همراه با تحمل و دشواری ها است از آنها به عقبه تعبیر شده است » 📚بحار الانوار ج7 ص129 ❕بنابراین پنجاه گانه قیامت دقیقا برای ما مشخص نیست همین قدر می دانیم که این مواقف به نام هر یک از و واجبات دینی از جمله نماز و روزه و حج و زکات و ولایت و ...است که بندگان در هر یک از آن مواقف مورد و باز خواست قرار می گیرند. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔آیا با توجه اینکه طلب برای کفار نمیشه کرد دعای هم نمیشه انجام داد برای کفار❕❕ 💠💠 👌دعا خیر و استغفار کردن برای و تا زمانی که امید در مورد آنها برود اشکال ندارد اما پس از آن که یقین حاصل شد که افراد مذکور عامدا با حق مخالفت می کنند و پس از اتمام حجت ، نمی آورند ،در این صورت نباید برای آنان دعا و استغفار کرد . 🔶 می فرماید ؛ « برای پیامبر و مومنان شایسته نیست که برای ( از خداوند ) طلب آمرزش کنند ، هر چند از نزدیکانشان باشند ، پس از آنکه برای آنها روشن شد که این گروه اصحاب » 🔷 113 🔷طبق این معنا می توانند برای دوستان و بستگان مشرکشان مادام که در قید حیاتند و امید هدایت آنها می رود استغفار و دعا کنند ولی پس از آنکه دانسته شد که امیدی به هدایت آنها نیست و در حال و شرک از دنیا رفتند دیگر نباید برای آنها دعا و استغفار کرد . 📚 ج8 ص160 🔶 می فرماید ؛ « استغفار ابراهیم برای عمویش ( ) به خاطر وعده ای بود که به او داد اما هنگامی که برای او آشکار شد که او خداست از او بیزاری جست و برایش استغفار نکرد » 🔶 114 ❕از این آیه نیز به خوبی استفاده می شود که نبی انتظار داشت که آزر از این طریق جذب به سوی ایمان و توحید شود و استغفار و دعای او نیز در این حقیقت این بود که خدایا او را هدایت کن و گناهان گذشته او را ببخش اما هنگامی که و دشمنی آزر برای ابراهیم محرز شد و در همین حالت چشم از دنیا بست دیگر جایی برای هدایت او باقی نماند و استغفار و دعای خود را برای او کرد . 🔷در روایتی نقل است که امام علیه السلام فرمود ؛ « مانعی ندارد که برای نصرانی ( تا زمانی که امید هدایت در او باشد ) کنید ( اما اگر آن نصرانی عامدا با حق و حقیقت مخالفت کرده باشد ) دعای شما برای او نفعی ندارد و خداوند آن را نمی کند » 📚 ج2 ص650 📚 ج7 ص118 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔اخیرا یکی از روحانیون که رییس جمهور مملکتی است ادعا کرده است که انتخابات هدیه غرب نیست بلکه رای مردم در اسلام مورد توجه است تا آنجایی که این رای به امامت هم مشروعیت می دهد و حضرت علی فرمود هر کس را که شما به عنوان امام و راهنما معرفی کنید من هم را می کنم ❕❕ 💠💠 👌به عقیده شیعه انتخاب امام و امام تنها به نص خداوند ممکن است و رای مردم هیچ گونه نقشی در مشروعیت امام ندارد ؛ چرا که امام باید دارای دو ویژگی وخصلت مهم باشد 1⃣ وافر و کافی به تمام دستورات خداوند وشریعت که طبیعتا این علم جز با تعلیم الهی ممکن نیست 2⃣امام باید داشته باشد تا در تبلیغ شریعت وپاسبانی از آن دچار واشتباه نشود 🔷از آنجایی که جز خداوند کسی نمیداند این صفات در وجود چه افرادی است ثابت میشود که تنها باید امام را تعیین وانتخاب کند و مردم هیچ گونه نقشی در انتخاب امام ندارند. 🔶امام علیه السلام فرمود : « انتخاب امام وظیفه ای لازم است که بر عهده خداوند است ( و مردم ندارند )» 📚 الاسناد ج377 🔶امام علیه السلام فرمود ؛ « امامت الهی است و انتخاب آن تنها به عهده خدا است ( و مردم نقشی ندارند )» 📚 ج1 ص277 🔷پیامبر فرمود ؛ « خداوند من و اهل بیتم را بر تمام مردم ( به عنوان رهبر ) برگزیده است و در این انتخاب هیچ نقشی ندارند» 📚 الانوار ج23 ص74 🔷 نیز می فرماید ؛ « پرودگارت هر چه را بخواهد بر می گزیند آنها ( مردم ) در برابر او ندارند » 🔶 68 👌امام علیه السلام فرمود ؛ « خداوند محمد و اهل بیتش را (به عنوان رهبر و پیشوا ) است ( و مردم در انتخاب نقشی ندارند )» 📚بحار الانوار ج23 ص74 🔷علمای اهل نقل می کنند ؛ «هنگامی که پیامبر برخی شخصیت های برجسته قبایل عرب را به اسلام دعوت میکرد، آنان پذیرش دعوت آن حضرت را مشروط به ریاست و پس از وی می دانستند اما آن حضرت در پاسخ می فرمود: "جانشینی پس از من موضوعی الهی وخارج از اختیار من است وخداوند آن را به خود در جایگاه واقعی خود قرار میدهد " «الامر الی الله یضعه حیث یشاء» 📚 فی التاریخ،ج1 ص609 📚تاریخ ،ج1 ص556 ❕بنابراین مردم هیچ نقشی در امامت امام ندارند و مشروعیت امام تنها به نص الهی ثابت می شود. ❕بله اگر مردم در باشند ، امام می تواند اعمال حکومت و حکمرانی که یکی از شاخه های امامت است در جامعه کند و اگر در صحنه نباشند امام وظیفه ای ندارد چنان که پیامبر گرامی خطاب به حضرت علی فرمود ؛ 🔷« ای پسر ابوطالب، سرپرستی امت من حق تو و از آن توست، اگر مردم با سلامت و خوبی بر تو اتفاق نظر داشتند ، امور آنها را به دست بگیر و حکومت را عهده‌دار شو. اگر درباره تو اختلاف کردند آنها را رها کن با هر چیزی که خودشان می‌خواهند، خداوند برای تو قرار خواهد داد.» 📚 الوسائل ج11 ص78 📚 الانوار ج30 ص15 ❕اما چنین نیست که حضور مردم به امامت امام بدهد و امام ، حق حکومت و اعمال ولایت دارد اگر چه مردم او را نخواهند و اگر شرایط فراهم باشد امام حکومت بر مردم می کند اگر چه اکثر مردم مخالف او باشند اما زمینه را برای حکومت کردن امام کرده اند. ❕چگونه می توان گفت که اسلام به نظر اکثر مردم اهمیت داده است در حالی که بارها و بارها مورد مذمت قرار گرفته و می فرماید ؛ « بیشتر آنها نمی فهمند و نمی کنند » 🔷 103 🔶و می فرماید ؛ « اکثر آنها نیستند » 🔷 73 ❕اگر ما در کشور انتخابات برگزار می کنیم از این جهت نیست که رای و نظر مردم برای انتخاب والی مهم و مورد است و اسلام این حق را به مردم داده است بلکه از این جهت است که اگر مردم در صحنه نباشند به تدریج اسلامی ، رو به زوال پیش می رود زیرا حضور مردم به حکومت قدرت و شوکت می بخشد لذا از باب احکام اسلام ، به حضور مردم توجه می شود. ❗️و اگر حضرت علی علیه السلام در البلاغه فرمود ؛ « مرا رها کنید و دیگری را بطلبید ...اگر مرا رها کنید همچون یکی از شما خواهم بود ( و مسوولیتی نخواهم داشت ) بلکه شاید از شما شنواتر و مطیع تر نسبت به رییس حکومت که شما کرده اید بوده باشم » 📚نهج البلاغه 92 🔷که این سخن مورد استناد برخی برای بخشیدن به رای مردم قرار گرفته است ؛ 🔶منظور امام از این جمله اهمیت دادن به و مردم نمی باشد بلکه تفسیر دیگری دارد که در پاسخ زیر مفصلا به آن پرداخته ایم ؛ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❓سوالی برای یکی از دانشجوها پیش اومده , میگه چرا تو قران مفرد بکار رفته , مثه سوره ی قدر ,ایا روح یک شخص منظور هست ,اگر هست اون شخص کیه , و کم کم همونو هدایت میکنه ب سوی عرفان مسلکها ,و در نهایت میگه کسی هست ک از بالاتره ❕❕ 💠💠 👌روح مخلوقی عظیمی است ما فوق فرشتگان چنان که در روایتی آمده است که امام علیه السلام فرمود: « جبرئیل از است و روح اعظم از ملائکه است » 📚 ج2 ص290 ❕و : « روح بزرگتر از جبرئیل و میکائیل است که با رسول خدا و ائمه است و تحت آنها است » 📚 الانوار ج25 ص47 🔷و : « که اعظم و بزرگتر از جبرئیل و میکائیل است به نزد ما می آید و در ما است » 📚همان مدرک ص48 🔷امام علیه السلام فرمود : « خداوند ما را به وسیله روح که و است یاری می کند و آن روح تنها با رسول خدا و ائمه بوده و آنان را و یاری می کند و او عمودی از نور بین ما و بین خداوند است » 📚 الاخبار ج2 ص200 🔶امام علیه السلام فرمود : « روح خلقی اعظم از جبرئیل و میکائیل است که با رسول خدا بوده و تحت خدمت او ایشان را یاری می کردند و پس از او با بعدش می باشد » 📚 الدرجات ج1 ص456 ❕از این روایات نکته حاصل می شود ؛ 1⃣روح بزرگتر است از تمام فرشتگان و جبرئیل و میکائیل و ... 2⃣این روح در پیامبر گرامی و ائمه است و زیر دست آنها تلقی می شود و هیچگاه برتر از آنها نمیباشد . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❓آیا راست است که امام علی وقتی به رفتند ابن را که خواب بودند بیدار کردند و ابن ملجم پس از آن حضرت را مضروب کردند❕برخی می گویند جریان بیدار کردن سند ندارد ❕❕ 💠💠 👌جریان مذکور در منابع تاریخی مورد توجه قرار گرفته است . 🔶شیخ می نویسد : « حضرت علی در شبی که صبحش شدند تا صبح بیدار بودند و بر خلاف عادتشان آن شب برای نماز شب به مسجد نرفتند ( و در منزل به جا آوردند ) ...وقتی صبح شد ابن او را به اذان صبح خبر داد ...حضرت به سمت مسجد رفتند و وارد مسجد شدند و ابن ملجم که تمام شب را بیدار مانده و منتظر ورود علی بود از نسیم خوابش برده بود . 🔷علی با پای خود او را کرد و فرمود برخیز که هنگام نماز رسیده او هم از جا بر خاست و علی را مورد قرار داد » 📚 ج1 ص16 ❕علامه نیز نقل می کند : « از عادات اخلاقی امام آن بود که افراد خوابیده را برای نماز بیدار می کردند و در آن شب هم مطابق افراد را برای نماز بیدار کردند تا آن که به ابن ملجم رسید و او را خوابیده یافت و فرمود برخیز که خواب در این زمان مورد پسند خدا نیست و مورد پسند شیطان است ( زیرا وقت نماز است ) .حضرت آن ملعون را تکان دادند و خطاب به او عرضه داشتند که قصدی در خاطر داری که نزدیک است از آن فرو ریزد و زمین چاک شود و کوهسارها گردد و اگر بخواهی می توانم خبر دهم در زیر جامه ات چه پنهان کرده ای ...حضرت از او گذشت و به محراب نماز رفت و به نماز ایستاد ...و چون در رکعت اول سر از بر داشت مورد ضربه ابن ملجم قرار گرفت » 📚 الانوار ج42 ص281 ❕شیخ عباس نیز در منتهی الامال خود می نویسد؛ « علی به مسجد در آمد و را برای نماز از خواب بر انگیخت و ابن ملجم ملعون در تمام شب بیدار بود و در آن امر عظیم که اراده داشت می کرد در این هنگام که علی خفتگان را برای نماز بیدار می کرد او نیز میان خفتگان به روی در افتاده بود و شمشیر خود را زیر جامه داشت چون امیر المومنین به او رسید فرمود برخیز برای نماز ...» 📚 الامال ج1 ص421 🔶در روایتی نیز امام از پدرشان امام علیهما السلام نقل می کنند که فرمودند : « علی بن ابی طالب علیه السلام از منزل خارج شد و افراد را برای نماز بیدار کردند که در این جریان مورد ضربه ابن ملجم قرار گرفتند » 📚 الاسناد ص143 ❕البته امام علیه السلام بر اساس علم خودشان رفتار کردند و ابن ملجم را از خواب بیدار کردند و از علم غیب خودشان استفاده نکردند 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حجت الاسلام عالی درشبکه سه سیما (کربلای معلی) 💐درخصوص شهید ابراهیم هادی #شهید_ابراهیم_هادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❓وقتی آدم و حوا از بیرون شدند در کدام نقطه زمین آمدند ❕❕اصلا بهشت کجا بوده❕❕ 💠💠 👌 آدم و حواء یکی از پر نعمت و روح افزای یکی از سر سبز زمین بوده است . 👌امام صادق علیه السلام در مورد آدم و حواء فرمود: « از باغهای دنیا بود که خورشید و ماه بر آن می تابید و اگر بهشت بود ، هرگز آدم از آن بیرون رانده نمی شد» 📚الکافی ج3 ص247 📚الوافی ج25 ص681 📚علل الشرایع ج2 ص600 👌پس از آدم و حوا از این بهشت دنیوی ؛ آدم علیه السلام بر کوه وارد شد و حضرت حواء نیز بر کوه ؛ 🔶امام صادق علیه السلام فرمود: « آدم از بر صفا وارد شد و حواء بر کوه مروه» 📚علل الشرایع ج2 ص491 👌و فرمود : « به کوه ، صفا گفته می شود زیرا آدم که و برگزیده خدا بود بر آن فرود آمد و نام آدم بر آن کوه نهاده شد و نیز بر کوه فرود آمد و به کوه مروه ، می گویند زیرا و زنی به نام حواء بر آن فرود آمد و نام آن از اسم او گرفته شده است» 📚علل الشرایع ج2 ص432 📚بحار الانوار ج11 ص205 📝 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
seyedrezanarimani-@yaa_hossein.mp3
12.03M
#ماه_مبارک_رمضان 🎶با دلی مَحزون رسیدم دستِ من را هم بگیر 🎤 سیدرضا #نریمانی #مناجات 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔یه چی فکرمو مشغول کرده چطور امام علی هر شب میذاشته دره خونه فقرا ‏ظروف یکبار مصرف که نبوده تو چی میبرده هر شب هر شب با عقل جور در نمیاد تازه تو ظرف های فلزی هم اگر به فرض بگیریم میبرده شبی ده تا خونه ام که به صورت ناشناس شیر برده باشه سالی بیش از ۳۰۰۰ تا ظرف باید میخرید ❔بعدم طبق روایت های شیعیان میگند ناشناس میبرده شبونه پس یعنی نمیرفته پس بگیره !! یعنی کارخونه مسگری هم داشت از پس این همه ظرف بر نمیومد گاوداریش پیش کش واقعا جواب قانع کننده ای براش پیدا نمیشه ❗️❗️ 💠💠 👌در این شکی نیست که یکی از ویژگی های بارز علی علیه السلام ، بخشش های بی نظیر و او بوده است چنان که معاویه از دشمنان بارز علی علیه السلام به این مساله تصریح می کرد و می گفت ؛ «على اگر مالك شود خانه ‏اى از طلا و خانه‏ اى از كاه، طلا را بيشتر تصدّق مى‏ دهد تا هيچ از آن نماند » 📚شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 1، ص 20؛ الامامة و السياسة، ص 97؛ بحار الأنوار، ج 41، ص 144 🔸پیامبر گرامی در بخشندگی علی علیهما السلام می فرمود ؛ « اين درياى خروشان و خورشيد برآمده، در بخشش، از فراتْ بخشنده‏ تر است و دل گشاده ‏تر از دنيا. هر كس او را دشمن بدارد، لعنت خدا بر او باد » 📚کنزالفوائد ج 1 ص 148 🔸قرآن می فرماید ؛ « اگر انفاقها را آشكار كنيد، خوب است ، و اگر آنها را ساخته و به نيازمندان بدهيد، براى شما بهتر است » ( بقره 271) 🔸بر این اساس علی علیه السلام سعی می کرد که شبانه و به صورت پنهانی و ناشناس به کمک رسانی کند . در نقلی آمده است ؛ « عبد الرحمن بن عوف، چند دينار براى اصحاب صُفّه فرستاد و على عليه السلام، شبانگاهان يك بارِ شتر فرستاد، و دوست داشتنى‏ ترين دو صدقه در نزد خداوند، صدقه وى بود . پس صدقه شبانگاهان، كامل‏تر است.» 📚تفسیر فخر رازی ج7 ص 90 _ ذخائر العقبی ص 158 🔸در نقل دیگری به نقل از محمّد بن حنفيّه آمده است که می گوید ؛ « پدرم (على عليه السلام) شبانگاه، قنبر را صدا مى‏ زد و آرد و خرما بر دوشش مى‏ نهاد و به درِ خانه‏ هايى كه مى‏ شناخت، مى ‏رفت و كسى را از آن آگاه نمى‏ كرد. به وى گفتم: پدرم! چرا اين اموال را در طول روز (علنى) به آنان نمى‏ دهى؟ فرمود: «پسرم! صدقه مخفى، پروردگار را خاموش مى‏ كند». 📚ربیع الابرار ج 2 ص ،148 _ المناقب کوفی ج 2 ص 69 🔸ابن شهر آشوب به نقل از محمّد بن صمه، از پدرش،واو از عمويش نقل می کند ؛ « مردى را در مدينه ديدم كه ‏ اى بر پشت و سينى‏ اى در دست داشت و مى ‏گفت: «پروردگارا! اى دوست مؤمنان، خداى مؤمنان و پناه‏دِهِ مؤمنان! امشب هديه مرا به‏ درگاهت بپذير. جز آنچه در سينى‏ ام هست و آنچه پوشيده ‏ام، چيزى را مالك نيستم و تو خود مى‏ دانى كه با همه نيازم، خود را به خاطر بهره نزديكى به تو، از آن، محروم ساختم. پروردگارا! رويم را بر زمين مزن و دعايم را رد مكن». نزديك وى آمدم و او را شناختم. على بن ابى طالب عليه السلام است. نزد مردى رفت و او را سير كرد.» 📚مناقب ابن شهر آشوب ج 2 ص 76 👌در این رابطه متعدد دیگری نیز است که جهت آگاهی رجوع کنید ؛ 📚بحار الانوار ج 41 ص 24 باب 102 🔸از این روایات استفاده می شود که علی علیه السلام شبانه و به صورت ناشناس نیازمندی را برطرف می کرده است ، به گونه ای که مستمندان متوجه نمی شدند که آنکه به آنان کمک می کند علی علیه السلام است ، نه آنکه بگوییم ایشان مواد غذایی را بدون آنکه به صاحبان خانه اطلاع دهد ، پشت در خانه آنها می گذاشته و میرفته است چرا که در این صورت مواد غذایی در معرض از بین رفتن بوده است ، بلکه نیازمندان علی علیه السلام را می دیدند که به آنان کمک می کند اما نمی شناختند . 🔸از سوی دیگر اگر مثلا علی علیه السلام شیر به نیازمندان می کرده است نیازی به بحث ظرف و مانند آن که مورد اشکال قرار گرفته است نمیباشد چرا که می تواند چنین بوده باشد که علی علیه السلام مشک های خود را پر از شیر می کرده است و به صورت ناشناس مثلا با رفتن به در خانه نیازمندان ، ظرف ها و کاسه های را از شیر پر می کرده است . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#تحدیر_قرآن_کریم (تندخوانی) ◼️استاد احمد دباغ استاد معتز آقایی 🔹 #جزء_چهارم 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
استاد احمد دباغ-جزء چهارم.mp3
16.44M
#تحدیر_قرآن_کریم (تند خوانی) | جزء چهارم 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳
استاد معتز آقایی-جزء چهارم.mp3
4.21M
#تحدیر_قرآن_کریم (تند خوانی) | جزء چهارم 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔چرا آیت‌الله خمینی، علی خامنه‌ای و مراجع تقلید بر خلاف دستور صریح خداوند عمل کرده و می‌کنند؟ مگر خداوند در قرآن، «سرزمین » را به قوم موسی (ع) و یهودیان وعده نداده است ❗️❗️ 💠💠 👌پرسش مطرح شده ناظر به این آیه است که می فرماید ؛ «يا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتِي كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ وَ لا تَرْتَدُّوا عَلى‏ أَدْبارِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِين‏ » « ( موسی به بنی اسرائیل گفت ) اى قوم ؛به سرزمين مقدسى كه خداوند براى شما مقرر داشته وارد شويد و به سر خود باز نگرديد (و عقب‏ نشينى نكنيد) كه زيانكار خواهيد شد.» 🔰مائده 21 ❕در اينكه ارض مقدسة كه در آيه فوق به آن اشاره شده چه نقطه ‏اى است، مفسران گفتگو بسيار كرده ‏اند بعضى آن را سرزمين بيت المقدس و بعضى شام و بعضى ديگر اردن يا فلسطين يا سرزمين طور، مى‏ دانند، اما بعيد نيست كه منظور از سرزمين مقدس تمام منطقه شامات باشد كه با همه اين احتمالات سازگار است، زيرا اين منطقه به گواهى تاريخ مهد پيامبران الهى‏ و سرزمين ظهور اديان بزرگ، و در طول تاريخ مدتها مركز توحيد و خداپرستى و نشر تعليمات انبياء بوده و به مين جهت نام سرزمين مقدس براى آن انتخاب شده است اگر چه گاهى به خصوص منطقه بيت المقدس نيز اين نام اطلاق ميشود. 📚تفسیر نمونه ج 4 ص 338 👌البته در نقلی از ابن عباس آمده است که منظور از ارض مقدسه است که خداوند آن سرزمین را به خاطر وجود یعقوب و اسحاق و یوسف علیهم السلام مقدس گردانیده بود . 📚بحار الانوار ج 13 ص 178 1⃣ادعا آن است که سرزمین فلسطین طبق تصریح قرآن به یهودیان اختصاص و مالکیت دارد و سخن از غصب فلسطین توسط یهودیان و اسرائیل ادعایی باطل و بی اساس است. 🔰این سخن و این ادعا صحیح نیست زیرا منظور از کتب لکم ( برای شما نوشته شده است ) در آیه فوق ، حق سکونت است نه مالکیت چرا که بنی اسرائیل پس از خروج از مصر و شکست دادن فرعون ، به دنبال جا و مکانی برای خود بودند که خداوند اجازه استقرار آنها را در سرزمین فلسطین صادر نمود . ❕در تفسیر المیزان آمده است ؛ « از ظاهر آيات بر مى ‏آيد كه مراد از اين جمله اين است كه خداى تعالى سكنى گزيدن شما بنى اسرائيل در سرزمين مقدس را مقدر فرموده‏ است » 📚ترجمه تفسیر المیزان ج 5 ص 469 👌بنی اسرائیل در برابر دستور خداوند برای ورود به فلسطین تمرد کردند و خطاب به گفتند ؛ « گفتند اى موسى در آن (سرزمين) جمعيتى ستمگرند و ما هرگز وارد آن نمى‏ شويم تا آنها خارج شوند، اگر آنها از آن خارج شوند ما وارد خواهيم شد _ دو نفر از مردانى كه از خدا مى‏ ترسيدند و خداوند به آنها نعمت (عقل و ايمان و شهامت) داده بود گفتند شما وارد دروازه شهر آنان شويد هنگامى كه وارد شديد پيروز خواهيد شد و بر خدا توكل كنيد اگر ايمان داريد._ (بنى اسرائيل) گفتند اى موسى تا آنها در آنجا هستند ما هرگز وارد آن نخواهيم شد، تو و پروردگارت برويد و (با آنان) جنگ كنيد، ما همين جا نشسته ‏ايم _ (موسى) گفت پروردگارا! من تنها اختيار خودم و برادرم را دارم، ميان من و اين جمعيت گنهكار جدايى بيفكن _ خداوند (به موسى) فرمود: اين سرزمين تا چهل سال بر آنها ممنوع است (و به آن نخواهند رسيد) پيوسته در زمين سرگردان خواهند بود و در باره (سرنوشت) اين جمعيت گنهكار غمگين مباش » 🔰مائده 22_26 👌بنی اسرائیل در برابر دستور خداوند تمرد کردند و خداوند نیز آنان را چهل سال آواره ها گردانید و اراده مقدر شده خود را برای سکونت بنی اسرائیل در فلسطین تغییر داد چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « خداوند در ابتدا دخول و سکونت در سرزمین مقدس را برای بنی اسرائیل مقدر نموده بود که با تمرد آنان ، این اراده را نمود ( و آنان را آواره بیابان گرداند ) » 📚البرهان فی تفسیر القرآن ج 2 ص 268 _ تفسیر عیاشی ج 1 ص 340 ❕بنابراین سرزمین فلسطین که در آغاز یهود دعوت به ورود به آن شد پس از تمرد ، از حوزه اراده الهی خارج شد و دیگر به عنوان سرزمینی که سکونت در آن برای آنان مقدر شده ملحوظ نشد ، با این حال آیا معنا دارد که همچنان یهود مدعی باشد که فلسطین به عنوان سرزمین آنها باشد ❕ 👌در تفسیر نمونه چنین آمده است ؛ « از جمله كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ استفاده ميشود كه خداوند چنين داشته بود كه بنى اسرائيل در اين سرزمين مقدس به آرامش و رفاه زندگى كنند مشروط به اينكه آن را از لوث شرك و بت‏ پرستى پاك سازند و خودشان نيز از تعليمات انبيا منحرف نشوند ، اما اگر اين دستور را بكار نبندند زيانهاى سنگينى دامان آنها را خواهد گرفت...البته اين تقدير مشروط بشرائطى بود كه آنها انجام ندادند ( که چون شرائطش را رعایت نکردند ، تقدیر الهی برای آنان تغییر کرد و بیابان شدند )» 📚تفسیر نمونه ج 4 ص 3
👌ادامه 👇👇👇 2⃣اگر مراد از آیه فوق سکونت دائمی یهود در فلسطین است چگونه در آیات دیگری تاکید شده است که در پی یهود خداوند آنان را دوبار از سرزمین خود بیرون ساخت ❕ 👌می فرماید ؛ « ما به بنى اسرائيل در كتاب (تورات) اعلام كرديم كه دو بار در زمين فساد خواهيد كرد، و برترى جويى بزرگى خواهيد نمود. هنگامى كه نخستين وعده فرا رسد مردانى پيكار جو را بر شما مى‏ فرستيم (تا سخت شما را در هم كوبند حتى براى بدست آوردن مجرمان) خانه ‏ها را جستجو مى‏ كنند، و اين وعده‏ اى است قطعى... و هنگامى كه وعده دوم فرا رسد (آن چنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت كه) آثار غم و اندوه در صورتهايتان ظاهر مى‏ شود و داخل مسجد (اقصى) مى ‏شوند، همانگونه كه در دفعه اول وارد شدند، و آنچه را زير سلطه خود مى ‏گيرند درهم مى‏ كوبند » 🔹اسراء 4_7 👌آنچه از تاريخ بنى اسرائيل استفاده مى‏ شود اين است كه نخستين كسى كه بر آنها هجوم آورد و بيت المقدس را كرد، بخت‏ النصر پادشاه بابل بود، و هفتاد سال بيت المقدس به همان حال باقى ماند، تا يهود قيام كردند و آن را نوسازى نمودند، دومين كسى كه بر آنها هجوم برد قيصر روم اسپيانوس بود كه وزيرش" طرطوز" را مامور اين كار كرد، او به تخريب بيت المقدس و تضعيف و قتل بنى اسرائيل كمر بست، و اين حدود سال قبل از ميلاد بود. 👌بنا بر اين ممكن است دو حادثه ‏اى كه قرآن به آن اشاره مى‏ كند همان باشد كه در تاريخ بنى اسرائيل نيز آمده است، زيرا حوادث ديگر در تاريخ بنى اسرائيل آن چنان شديد نبود كه آنها را به كلى از هم متلاشى كند، ولى حمله بخت ‏النصر، قدرت و شوكت آنها را به كلى درهم كوبيد، اين تا زمان" كورش" ادامه داشت، و پس از آن بنى اسرائيل مجددا به قدرت رسيدند و اين وضع ادامه داشت تا بار ديگر قيصر روم بر آنها هجوم برد و حكومتشان را متلاشى كرد و اين دربدرى هم چنان ادامه يافت تا در اين اواخر كه به كمك قدرتهاى جهانخوار و استعمارگر براى خود دست و پا كردند . 📚المیزان ج 13 ص 46 3⃣از سوی دیگر از آیات قرآن استفاده می شود که یهودیان به خاطر طغیان های فراوان و نادیده گرفتن تعالیم تا روز قیامت مطرود خداوند هستند چنان که می فرماید ؛ « و يهود گفتند دست خدا به زنجير بسته است، دستهايشان بسته باد و بخاطر اين سخن از رحمت (الهى) دور شوند ، بلكه هر دو دست (قدرت) او گشاده است هر گونه بخواهد مى ‏بخشد، و اين آيات كه بر تو از طرف نازل شده بر طغيان و كفر بسيارى از آنها مى ‏افزايد، و در ميان آنها عداوت و دشمنى تا روز قيامت افكنديم، و هر زمان آتش جنگى افروختند آن را خداوند خاموش ساخت و براى فساد در زمين تلاش مى ‏كنند و خداوند مفسدان را دوست ندارد » 🔰مائده 64 👌با این حال چگونه می توان گفت خداوند تا روز قیامت مالکیت یهودیان بر فلسطین را امضاء کرده است تا آنان با آرامش و در آن زندگی کنند ؟ 4⃣و نکته پایانی این که تنها معیار شرافت در نزد خداوند تقوا و پارسایی است نه یهودی و مسیحی بودن چنان که می فرماید ؛ « اى مردم ، ما شما را از يك مرد و زن آفريديم، و تيره ‏ها و قبيله‏ ها قرار داديم، تا يكديگر را بشناسيد، ولى گرامى‏ ترين شما نزد خداوند با تقواترين شماست » 🔰حجرات 13 ❔با این حال چگونه می توان گفت خداوند جهت رفاه یهودیان ، فلسطین را به مالکیت آنها تا روز قیامت درآورده است ، به صرف آنکه آنها یهودی و یهودی هستند ❕ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁