eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.6هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
استضعاف فرهنگی.mp3
6.24M
•┈┈• | | صوتی 🎧 🏷 استضعاف فرهنگے، شيوه اے برای مستكبران! 🔅 : 🔸«زنهار! زنهار! از پيروى و فرمانبردارى اشراف و بزرگانتان، آنان كه به اصل و حسب خود مى‌نازند، .... شیطان اینان را حیوان بارکش گمراهی‌ نموده، و سپاه خود قرار داده که به سبب آنان بر مردم حمله می‌‌برد، با زبان آنان سخن می‌‌گوید، تا عقلتان را بدزدد، و در دیدگانتان درآید، و در گوشتان بدمد، او شما را هدف تیرش، و مایه پایمال شدن گام‌هایش، و ابزار دست خویش قرار داده». ▫️ « ألاَ فالحَذَرَ الحَذَرَ مِنْ طاعةِ ساداتِكُمْ و كُبَرائكُمُ الّذينَ تَكَبَّروا عَن حَسَبِهِمْ، ..... اتَّخَذَهُمْ اِبْليسُ مَطايا ضَلال وَ جُنْداً بِهِمْ يَصُولُ عَلَى النّاسِ، وَ تَراجِمَةً يَنْطِقُ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ، اِسْتِرَاقاً لِعُقُولِكُمْ وَ دُخُولاً فِي عُيُونِكُمْ وَ نَفْثاً فِي أَسْمَاعِكُمْ فَجَعَلَكُمْ مَرْمَى نَبْلِهِ وَ مَوْطِئَ قَدَمِهِ وَ مَأْخَذَ يَدِهِ» . 📚نهج البلاغه ، خطبه ۱۹۲ 🎤 استاد ⏱۱۲ دقیقه ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم ربّ المهدی ✨ روایت مهدوی ✨ 💠 از امام صادق علیه‌السلام روایت شده که (فرمودند): هرکس این دعا (دعای عهد) را ۴۰ صبح بخواند، از یاران امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف خواهد بود و اگر قبل از ظهور حضرت بمیرد، خداوند او را از قبرش خارج می‌کند تا در رکاب امام زمان (عج) جهاد کند و خداوند به ازای هر کلمه‌ای (از این دعا که بخواند)، از روی کرامتش هزار حسنه به او عطا می‌کند و هزار گناه او را محو می‌نماید؛ و این، همان دعای عهد است : اللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ وَ.... 📚 (زاد المعاد، ص۵۴۳) ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️حدیثی زیبا از امام صادق علیه‌السلام در مورد شرک 🔹احادیث زیادی در مورد اهمیّت شرک نورزیدن به خدا وجود دارد. در برخی روایات به مخفی بودن شرک و اینکه باید بسیار مراقب بود تا در دام شرک نیفتاد، اشاره شده است. 🔸در این راستا روایتی قابل‌ توجّه از امام صادق علیه‌السلام در مورد شرک نقل‌ شده که جا دارد مسلمان در اعمال خویش دقّت بیشتری کند تا از هرگونه شرک پاک باشد. ☑️«لَمّا سُئلَ عن كونِ الشِّركِ أخفى مِن دَبِيبِ النَّملِ في اللَّيلةِ الظَّلماءِ على المِسْحِ الأسوَدِ؟ لا يكونُ العَبدُ مُشرِكا حتّى يُصَلِّيَ لِغَيرِ اللّهِ، أو يَذبَحَ لِغَيرِ اللّهِ، أو يَدعُوَ لِغَيرِ اللّه ِ عَزَّ و جلَّ»؛[۱] ✅«آنگاه‌ که درباره اين جمله كه شرک نامحسوس‌تر از حركت مورچه در شب تاريک بر روى گليمى سياه است، سؤال شد، امام صادق علیه‌السلام فرمود: آدمى مشرک نباشد، مگر آنگاه‌ که براى غير از خدا نماز خواند، يا براى غير خدا ذبح كند و يا براى غير خداوند عزّوجلّ دعوت كند». 🔹 به خاطر اهمیت موضوع توحید و شرک تأکید زیادی بر توحید در اعمال دینی مشاهده می‌شود. 🔸 از باب نمونه در نمازهای واجب روزانه، حداقل یک‌بار اقرار به توحید و شریک نداشتن خداوند لازم است گفته شود، ازاین‌رو در تشهّد نماز چنین تمرین توحید می‌کنیم: «أَشـْهـَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحـْدَهُ لَا شـَرِیـكَ لَهُ...»[۲] 📗پی‌نوشت: [۱]. محمدي ری‌شهری، محمد، ميزان الحكمة، ج 2، ص 1438. [۲]. این ذکر از واجبات نمازهای روزانه است که تشهد واجب است گفته شود ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
⭕️سؤال ❓توصیه اصلی پیامبر خدا حضرت لقمان به فرزندش در چه مورد بود؟ 🔹پیامبران الهی در ابتدای دعوت خویش، تأکید زیادی بر توحید داشته‌اند و مبارزه با شرک جزء برنامه‌های اصلی آنان بوده تا شرک از تمام هستی ریشه‌کن شود و توحید که انسان را به سعادت می‌رساند، بر زندگی مردم حاکم شود. 🔹خطر شرک در قرآن 🔸در قرآن آیات زیادی در مورد توحید و شرک وجود دارد و اهمیّت شرک نورزیدن به خدا بارها مورد تأکید قرآن قرار گرفته است. 🔸 قرآن کریم با آوردن کلامی از لقمان حکیم و تأیید آن سخن، اهمیت توحید و دوری از شرک را چنین بیان می‌کند: ✅ «وَإِذْ قالَ لُقْمانُ لِإِبْنِهِ وَ هُوَ يَعِظُهُ یا بُنَيَّ لا تُشْرِكْ بِاللّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِیم»؛[۱] «و [به‌خاطر بیاور] هنگامى را که لقمان به فرزندش، در حالى‌که او را موعظه مى‌کرد، گفت: پسرم، چیزى را همتاى خدا قرار مده. یقیناً شرک، ظلم بزرگى است». 📗پی‌نوشت: [1]. لقمان، آیه۱۱. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
✍🏻 شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها در منابع اهل سنت ✅ برخی از جریانات ضد شیعی منکر هجوم و آتش زدن درب خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها توسط برخی از صحابه هستند؛ در پاسخ به این افراد باید گفت بسیاری از پژوهشگران اهل سنت در کتاب‌های خود اقرار کرده‌اند که هجوم به خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها واقع شده است. ✅ جوينی استاد ذهبی و شخصیتی که ذهبی از او با عنوان امام، محدث، اكمل فخر الاسلام ... یاد می‌کند در کتاب فرائد السمطین از رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله اينگونه روايت می‌كند: «من هر وقت او را می‌بينم ياد آن اتفاقی می‌افتم كه بعد از من برايش رخ خواهد داد؛ گويا می‌بينم كه ذلت در خانه وی داخل شده، حرمتش شكسته شده، حقش غصب گرديده، از ارثش محروم گرديده، پهلويش شكسته شده است و فرزند در رحمش سقط شده است، در حالی كه صدا می‌زند يا محمداه، ولی كسی جواب او را نمی‌دهد؛ ... او اول كسی است كه از خانواده‌ام به من خواهد پيوست. او درحالی نزد من می‌آيد كه اندوهگين و سختی كشيده و غمگين است و كشته (شهيد) شده است.» ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «در قرآن كریم دو آیه است كه ما را به استقامت دعوت كرد و پاداش افراد پایدار و پایمرد را بازگو كرد؛ یك آیه بدون واسطه و آیه دیگر مع الواسطه. آن آیه ‌ای كه مع الواسطه است این است: ﴿إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا﴾ یعنی آنها كه گفتند پروردگار ما خداست، غیر خدا را به ربوبیت نپذیرفتند و روی این اعتقاد، استقامت و پایمردی كرده‌ اند، فرشتگان بر اینها نازل می ‌شوند و پیام خدا را به اینها می ‌رسانند و می‌ گویند هیچ حزنی بر شما نیست هیچ ترسی هم بر شما نیست. آیه‌ دیگر در سوره احقاف است كه همین پیام را بدون واسطه به مردان پایدار و صاحب پایمردی می ‌رساند؛ فرمود: ﴿الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لا هُمْ یحْزَنُونَ﴾؛ این سخن خود خداست... فرمود مردانی كه گفتند پروردگار ما خداست و روی این اعتقاد و منطق صحیح پایداری كرده ‌اند، من به آنها می ‌گویم شما ترسی ندارید و غمی ندارید.» ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 تذکره الهی 🔹 هیچ چیزی از بین نمی‌ رود و چقدر خدا رحیم و مهربان است؟! این را مرحوم مجلسی (رضوان الله علیه) در بحار نقل کرده که گاهی انسان در جایی نشسته ـ حالا مجلس وعظی هست یا مجلس بحثی هست یا مجالس تذکره دیگری است ـ این دفعتاً یادش می‌ آید که بیست سال قبل یا سی سال قبل نسبت به فلان شخص بد کرده یا غیبت کرده یا یک گناه عبادی کرده نه گناه خلقی، این را ذات اقدس الهی کاری که بیست سال قبل، سی سال قبل این شخص کرده، به یادش می ‌اندازد تا همان جا بگوید: «استغفر الله و اسئله التوبة» این خداست! اگر یک وقت آدم جایی نشسته است خلاف و گناه بیست سال قبل، سی سال قبل به یادش آمده خدا را شکر بکند، این است؛ یعنی بگو «استغفر الله»! در که باز است، درِ استغفار که باز است لازم نیست که به کسی بگوید، توبه کردن نه رو به قبله لازم است، نه وضو لازم است، نه غسل لازم است، همان جا بگوید خدایا بد کردم، اشتباه کردم ببخش! این خداست! از این مهربان ‌تر دیگر فرض ندارد. 🔹 اگر یک وقت گناهی انسان بیست سال قبل، سی سال قبل کرده، در مجلسی نشسته، یادش آمده باید خدا را شکر بکند که ما چنین کاری کردیم بگو «استغفر الله»! او که «قریب الاجابة» است او «سریع الاجابة» است او «سریع الرضا» است. الآن هم او به یاد شما انداخته که بگویی «یا الله»! حالا لازم نیست بگویی، همان هم داشته باشید قبول می ‌کند. 🔹 گناه آثار خاصّ خودش را دارد، ولی اگر توبه، باشد می ‌پذیرد. شما ببینید برخی از مشرکین بودند، اینها توبه کردند موفق نشدند به اعمال و عبادات، طولی نکشید همان روز مُردند، با یک «لا اله الا الله» از جهنم به بهشت رفتند، این خداست! الآن هم همین طور است الآن اگر ملحدی واقعاً توبه بکند بگوید «لا اله الا الله»، بعد هم هنوز موقع ظهر نشده تا نماز ظهر را بخواند مُرد، این با همین کلمه از جهنم به بهشت آمده است. است، زنده شد. این رحمت واسعه است، این «الْإِسْلَامُ یجُبُّ مَا قَبْلَهُ»، یعنی آن نمازهای قبلی، که قضا ندارد، بعدی هم که هنوز ظهر نشده تا نماز بخواند، با یک «لا اله الا الله» بهشتی شد. در صدر اسلام که این طور بود، الآن هم همین طور است. غرض این است که این روایت از آن روایت ‌های نورانی اهل بیت است. اگر کسی یک جا نشسته، دفعتاً به یادش آمده که بیست سال قبل یا سی سال قبل فلان کار را کرده، این را باید بداند که ذات اقدس الهی به یادش انداخته تا او بگوید که خدایا توبه کردم تا خدا هم بپذیرد، این در را باز کرده است. : 📚 سوره مبارکه قمر جلسه 3 تاریخ: 1396/01/28 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در برهان ▫️ شما در هر بخشی از بخش های نظامی، سیاسی، عرفان و حدیث بررسی کنید می بینید زنان نمونه بسیارند، منتها وقتی نام زن در حجاب باشد، خبری از او در جامعه نخواهد ماند. باید خودش در حجاب و نامش در کتاب باشد تا عظمت او ظهور کند. چه این که ذات اقدس اله در حالی که زن را به حجاب آشنا می کند نامش را در کتاب آورده است، درباره ملکه سبا فرمود: « أسلمت مع سلیمان للَّه ربّ العالمین » که با عظمت از او یاد می کند و نام می برد، و سرانجام او را معرفی می نماید. ▫️ هنر در این نیست که انسان در برابر حق سرفرازی کند ـ چون سر، می شکند ـ بلکه هنر این است که انسان در پیشگاه حق خضوع نماید، و این هنر را ذات اقدس اله به ملکه سبا نسبت می دهد. با این که ملکه سبا از قدرت فراوانی برخوردار بود: « وأُوتیت من کلّ شی ء ولها عرش عظیم » اگر کسی که چنین قدرتی دارد، و از همه امکانات و قدرتهای سیاسی، نظامی برخوردار است، تسلیم بنده خدا شود، این نشانه عقل است. آنها که «تهور» را به حساب شجاعت می گذارند، کسانی هستند که در دچار خلط شده اند. ▫️ در ذکر این نمونه ها از معصومین، و فرزندان و تربیت شدگان آنها نام برده نشد، زیرا نام آنها در کتابها فراوان آمده و تاریخشان بازگو شده است، و از طرفی مهم این است که زنان عادی به این مقامات رسیده و به عنوان الگو و حجت برای زنان و مردان شده اند. بر اساس این شواهد قرآنی و عقلی و قلبی باید گفت در آن بخش اساسی که موضوع تکامل است، ذکورت و انوثت اصلاً راه ندارد، و اگر کسی بگوید: زنی مانند نبی اکرم صلی الله علیه وآله نشده و به مقام او نرسیده است، باید گفت: خیلی از انبیا نیز همانند او نشدند و به آن مقام راه نیافتند، و این مورد نقض نیست، یا آنهایی که مردند می توانند مثل نبی اکرم صلی الله علیه وآله بشوند؟ این چه تفاخری است؟ البته هر کسی که از نظر سیر کمالی به آن حضرت نزدیک تر باشد، جا دارد که فخر نماید، منتها فخر او در بی فخری است، فخرش در و احساس مذلت است. ▫️ سخن در بحث حقوق زن، تکامل زن، تساوی زن و مرد، در مسائل اخلاقی و تربیتی و... برای این است که زمینه رشدی باشد تا اگر مردها تلاشی و کوششی دارند، زنها هم اهل کوشش و جهاد باشند، مردهای متعارف به هر مقامی می رسند، زن هم می تواند برسد، و اگر همان گونه که جریان مردان تاریخ بازگو شد، جریان زنان تاریخی نیز بازگو می شد، وضع غیر از این بود که هست. آنجا که خدای سبحان در قرآن کریم می فرماید: « یا أیّها الانسان انّک کادح الی ربّک کدحاً فملاقیه » این خطاب به انسانیت است و در انسانیت ذکورت و انوثت نقش ندارد. آنچه مهم است این است که، انسان بالاخره به لقاءاللَّه می رسد، یا به لقاء جمال الهی راه می یابد و یا به لقاء جلال الهی، و در این راه زن و مرد همتای یکدیگرند. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص328 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💢چرایی تقلید؟💢 وقتی توصیه به رجوع به فقیه میشود هیچ معنایی جز پرسیدن حکم شرعی و عمل طبق آن نیست و این همان تقلید است.و معنایی جز تقلید ندارد. . وقتی امام باقرع به ابان می فرمایداجلس فی المسجد و افت الناس ... درمسجد بنشین و فتوا بده .. هیچ معنایی جز اخذ حکم شرعی و عمل به آن وجود ندارد ولو شما اسمش را تقلید نگذارید ... وما حکم شرعی را از مرجع تقلید جامع الشرائط( دقت کنید جامع شرائط نه هر فقیهی) اخذ کرده عمل می نماییم. وقتی شعیب از امام صادق ع میپرسد سوالی پیش می آید از چه کسی بپرسم؟ حضرت می فرماید؛ علیک بالاسدی... از ابوبصیر بپرس یعنی حکم شرعی را از او اخذ و عمل کن... وقتی ابن یقطین. از امام رضا ع می پرسد سوالاتی برایم پیش می آید آیا یونس بن عبدالرحمان ثقه است سوالات دینی ام را از او بپرسم ؟ میفرمایدنعم یعنی رجوع جاهل به عالم و عمل طبق فرمایش او... وقتی امام صادق ع می فرماید به کسانی که علم تشخیص حلال و حرام دارند و مسلط بر احادیث ما هستند مراجعه بفرمایید.ومن امام صادق ع آنها را برای شما حاکم قرار می دهم.هر کس حرف او را رد کند حرف ما را رد کرده است؛.. یعنی تقلید.. وقتی امام زمان ع فرمود در مسائلی که برای شما پیش می آید؛ به راویان احادیث ما مراجعه فرمایید آنها حجت من برشما هستند و من حجت الله هستم.... همه حاکی از رجوع جاهل به عالم و عمل طبق فرمایش اوست که همان تقلید می باشد.... البته باید از تبعیت از افرادی که عالم نیستند و یا جامع شرائط نیستند یعنی صائنا لنفسه و حافظا دینه و مخالفا لهواه ...و عدالت ندارند باید دوری نمود و آنها حجت نیستند. نکته آخر همه مطالبی که عرض کردیم در مورد تقلید در احکام شرعی است نه اعتقادات و ضروریات دین و موضوعات خارجی که در اینها تقلید حرام می باشد.... ضمنا این غیر از تعطیلی مطالعه و یادگیری در حوزه و تفقه در دین است. هر شخص میتواند مطالعه و تحقیق و تفقه داشته باشد ولی درمقام عمل اگر خود عالم جامع شرائط( مجتهد) نیست باید یا تقلید کند یا احتیاط... البته تقلید در احکام به هیچ وجه تنافی با تفقه ندارد.همانطور که غالب حوزویان( که به مقام اجتهادنرسیده اند و احتیاط نمیکنند) از مراجع جامع الشرائط تقلید می نمایند یک بحث علمی پژوهشی است و بحث دیگر مقام عمل است .نباید این دو با هم خلط شوند.... معنای تقلید این نیست که اگر اجتهاد مقابل نص بود تبعیت بشود بلکه معنای تقلید این است که شخص پرس و جو کند و متخصص فن را پیدا کند و احکام شرعی را از او گرفته عمل کند. اینکه بینه در اسلام حجت شده است و اعتبارشرعی دارد این یعنی شما برطبق ظاهرحال و استفاده از بینه پی به علم و عدالت مرجعی ببرید و در تفحص برای پیدا کردن جامع الشرائط کم نگذارید اگر خطا رفتید عندالله معذور خواهید بود... دقت کنید با خواندن یک روایت؛ و بدون اطلاع از منابع و ادله دیگر نمیتوان ؛حکم قطعی به حرمت و حلیت نمود.واین در همه علوم صادق است و نمیتوان با خواندن یک کتاب و مطلب پزشکی نسخه پیچید و ادعای رسیدن به تخصص کافی در طب نمود..... ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️شبهه ⁉️خدا را پیامبران اثبات می‌کنند در صورتی که اثبات وجود خود پیامبر منوط بر اثبات وجود خدا قبل از آن می‌باشد و این دور است. ✅پاسخ 🔸اثبات وجود خدا مقدم بر اثبات وجود پیامبر است، به این صورت که در سیر اعتقادی، انسان اول وجود خدا را برای خود اثبات می‌نماید مبنی بر این که خدایی وجود دارد. برای اثبات وجود خدا و خداشناسی نیز ادله‌های فراوان وجود دارد که برخی از آن‌ها براساس فطرت تبیین شده است و برخی از آن‌ها ریشه عقلی و استدلالی دارد. 🔹 ما ابتدا وجود خدا را به وسیله عقل اثبات می‌نماییم، سپس از همین راه ضرورت وجود پیامبر را اثبات می‌نماییم، بعد از آن نیز مصداق پیامبر را به وسیله معجزه توسط مدعی نبوت می‌شناسیم. 🔸مبحث نبوت آرمیده بر یقین به وجود خدایی عادل و حكیم است؛ به همین خاطر توحید و صفات الهی، مانند عدل و حكمت، در اثبات نبوت مفروغ‌عنه به حساب می‌آیند؛ چون آنها را باید قبل از اثبات نبوت با عقل اثبات نمود. ✍🏼در نتیجه جایگاه ادله عقلی، پیشینی می‌باشد، ادله نقلی نیز پس از اثبات خدا و رسول می‌توانند جزئیات و زوایای پنهان الهی و دین را اثبات نمایند که به وضوح روشن می‌شوند که جایگاه این ادله پسینی می‌باشد. هر یک از ادله عقلی و نقلی جایگاه خاص خود را دارند و در سیر خداشناسی نباید دچار اشتباه بشویم و باید هر یک از براهین را در جایگاه خود استفاده نماییم. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ضدخش؛ فیلم کوتاه ۱۳۰ ثانیه‌ای درباره 🛑 انتشار حداکثری... ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰