eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.4هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4.1هزار ویدیو
66 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 👇 👌در روایت دیگری از حضرت علی علیه السلام در مورد نزدیکی کردن از پشت با همسر سوال شد ؟ 🔶امام فرمود : « با این کار عزت خود را پایین می کشی » 📚تفسیر عیاشی ج2 ص22 🔶پیامبر گرامی فرمود : « نزدیکی کردن از پشت و دبر با زنان بر مردان امتم حرام است» 📚التهذیب ج7 ص416 🔶مراد از در این روایت کراهت شدید است زیرا در روایات دیگر آمده است که اگر زن راضی باشد این نوع نزدیکی بی اشکال است اگر چه کراهت شدید دارد چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « اشکالی ندارد که از دبر با همسر نزدیکی شود در صورتی که همسر به آن راضی باشد » 📚التهذیب ج7 ص414 👌و در روایت دیگر فرمود : « دوست ندارم که شما چنین کنید و از دبر با همسر نزدیکی کنید » 📚التهذیب ج7 ص416 🔷امام رضا علیه السلام نیز فرمود : « ما اهل بیت هیچگاه از دبر با همسرانمان نزدیکی نمی کنیم » 📚التهذیب ج7 ص415 ❕معاند اشکال کرده است که اگر مطلب چنین است که شما می گویید که مرد در نزدیکی از پشت حقی بر زن ندارد و اگر زن راضی نباشد ، نزدیکی از پشت حرام است ، چگونه است که برخی از علما داده اند که اگر زن اجازه نزدیکی از پشت را ندهد ، مصداق زن ناشزه قرار گرفته و از حقوق زناشویی محروم می شود ؟ 👌مرحوم صاحب چنین پاسخ داده است ؛ « برخی از فقهاء گفته اند که اگر زن تمکین نزدیکی از پشت را نداشته باشد ، ناشزه است ، صحت این فتوا مشکل است ، زیرا دلیلی بر وجوب تمکین زن ( بر این نوع از استمتاع ) نیست تا ترک تمکین موجب نشوز شود » 📚العروه مع التعلیقات ج 2 ص 768 ❕بزرگانی چون امام خمینی ، آیت الله خویی ، گلپایگانی ، مکارم شیرازی و ... که بر عروه شرح زده اند ، این فتوا و پاسخ صاحب عروه را پذیرفته اند . 📚همان مدرک 👌لذا آیت الله زنجانی در جلسه درس خود قائل به این فتوا شدند ؛ « دلیلی از آیات و روایات که نزدیکی از پشت را جزء حقوق مرد شمرده باشد ، نداریم و به مقتضای اصل اول « عدم جواز استفاده از مال و جان اشخاص بدون رضایت آنها » با عدم تمکین زوجه از نزدیکی از پشت ، حاصل نمی شود » 📚کتاب النکاح ، زنجانی ، ج 4 ص 1253 ❕علمایی که قائل به نشوز زن با عدم تمکین از پشت شده اند ، در این مساله دچار شده اند ، چرا که آنان معصوم از خطا و اشتباه نیستند ‌. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔معاويه پسريزيد كه به معاويه ثاني معروف است شيعه بوده ياخير ❗️❗️ 💠💠 👌مرحوم قاضی نور الله شوشتری در کتاب شریف مجالس المومنین در مورد معاویه فرزند یزید که پس از پدرش خلافت را به دست گرفت می نویسد ؛ « ملقب به الراجع الى اللّه است به مقتضاى كلام معجز نظام (يُخْرِجُ‌ الْحَيَّ‌ مِنَ‌ الْمَيِّتِ‌) نيكو سيرت و ديندار و محب خاندان سيد ابرار بود سه ماه خلافت كرد و بعضى گويند چهل روز چون مانند مؤمن آل فرعون به الهام ربانى و فطرت صحيحة المبانى دانسته بود كه خلافت حق اهل البيت است بعد از انقضاى مدت مذكور روز جمعه بر منبر شد و پس از حمد الهى و درود حضرت رسالت پناهى گفت اى قوم بدانيد كه من شخصى عاجزم و كار خلافت لايق من نيست و با كار خلافت برنمى‌آيم و اگر حق بود و اگر باطل آن كار را بنى اميه كردند و در ذمۀ ايشان است و خبر مى‌دهم شما را به كسى كه وارث به استحقاق خلافت است و احدى را در او مجال طعنى نيست على بن الحسين است عليهما السلام برويد و با او بيعت كنيد اگرچه مى‌دانم كه او قبول اين معنى نخواهد كرد و بعد از اتمام اين خطبه از منبر فرود آمده بمنزل خويش رفت و ابواب اختلاط‍‌ مسدود گردانيده از خانه بيرون نيامد تا وقتى‌كه وفات يافت. ❕در كتاب كامل بهائى مذكور است كه چون معاوية بن يزيد را بر مسند خلافت نشاندند بر منبر رفت و لعنت بر پدر و جد خود و معاويه نمود و از افعال ايشان تبری كرد و مادر او از استماع آن برآشفت و با او از روى عتاب گفت آخر او را به زهر بكشتند و او را كه يكى از علماى شيعه بود زنده در گور كردند و او در برائت از پدر پليد خود یزید ، اشعاری انشاء نمود .» 📚مجالس المومنین ج 2 ص 252 _ منتهی المقال ج 6 ص 287 _ مستدرکات رجال الحدیث ج 7 ص 451 _ قاموس الرجال ج 10 ص 144_ حبیب السیر ج 2 ص 131 _ کامل بهایی ج 2 ص 260 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
💎امام رضا عليه السّلام فرمودند: مَنْ قَصَدَ اِلَيْهِ رَجُلٌ مِنِ اخْوانِهِ مُسْتَجيرا بِهِ فى بَعْضِ اَحْوالِهِ فَلَمْ يُجِرْهُ بَعْدَ اَنْ يَقْدِرَ عَلَيْهِ، فَقَدْ قَطَعَ وِلايَةَ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ. كسى كه يكى از برادران دينى اش براى كارى به او پناه آورد ولى او، با آنكه مى تواند، پناه ندهد و كارى برايش نكند، رشته ولايت خداى متعال را بريده است. 📖بحار الانوار، ج ۷۲، ص۱۸۱ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ #تنفس_صبح 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 285 🎙 قاری: #منشاوی 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
285.mp3
1.35M
📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 285 🎙 قاری: #منشاوی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری 💢چگونه امیرالمؤمنین ، تصور شکست ناپذیری یهود را باطل کرد؟ 🎤 حجت الاسلام والمسلمین #کاشانی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔چندی پیش شبهه ای در یکی از شبکه های سقیفه ای مطرح شد که حقیر درخواست پاسخگویی به این شبهه رو داشتم کارشناس این شبکه میگفت ما هر دو طرف جنگ جمل را مومن میدانیم و اینکه چنین جنگی نزاع حق و باطل بوده از تحریفات آخوندهای شیعه است!!! این شخص در اثبات اباطیل خود میگوید در آیه ۹ سوره حجرات خدای متعال میفرماید : « و اگر دو طایفه از مومنان با هم بجنگند ٬ میان آن دو را اصلاح دهید ............» در ادامه شبهه کننده میگوید ذیل این آیه امام صادق صلوات الله علیه در روایتی فرموده تاویل این آیه در جنگ جمل روشن شد. یعنی سپاه آن زن و دشمنان امیرالمومنین صلوات الله علیه بنابر تصریح این آیه شریفه و نیز روایت حضرت مولانا امام صادق صلوات الله علیه جزیی از مومنان به حساب آمده اند!!! آدرس روایت مذکور کتاب اصول کافی جلد ۸ صفحه ۱۸۰ حدیث ۲۰۲ بوده و در کتاب تفسیر البرهان نیز ذیل آیه شریفه آمده است سوال حقیر این است که بنابر روایات صحیحه و متواتره در کتب شیعه و عامه ٬ دشمن حضرت امیرالمومنین ارواحنا فداه صراحتا دشمن حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و دشمن خدای متعال قلمداد شده و تصریح فرموده اند که چنین شخصی کافر و جهنمی است. حال آنکه بنابر این آیه شریفه و روایت مورد اشاره ٬ دشمنان امیرالمومنین در جنگ جمل طایفه ای از مومنان قلمداد شده اند !!! این روایات چگونه قابل جمع میباشند؟ 💠💠 👌در این شکی نیست که دشمن علی و اهل بیت علیهم السلام گرفتار شرک و کفر به خداوند است از این جهت که به اطاعت کسانی که خداوند را لازم شمرده است تن نداده و با آنان دشمنی کرده و عملا به دستور خداوند کفر ورزیده و توحید در اطاعت الهی را با شرک آمیخته است و طبیعتا در چنین حالتی اگر بمیرد ، به مرگ جاهلیت که جاهلیت کفر و شرک و نفاق است مرده است. 🔶 امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « خداوند علی علیه السلام را به عنوان پرچم در میان مخلوقاتش قرار داد ، هر کس معتقد به او باشد مومن است و هر کس او را انکار کند ، کافر است ، و هر کس نسبت به ولایت او جهل داشته باشد ، گمراه است ، و هر کس تن به اطاعت دیگری دهد ، مشرک است » 📚الکافی ج1 ص437 👌و ؛ « دشمنان علی نبودند » 📚بحار الانوار ج32 ص327 👌پیامبر فرمود ؛ « کسی که پس از من با علی و دشمنی کند کافر است » 📚بحار الانوار ج27 ص226 ❕لذا در زیارت شریف جامعه کبیره می خوانیم ؛ «هر كه شما را انكار كند، كافر و هر كه با شما به جنگ برخيزد، مشرك است و هر كس‏ شما را رد كند در پايين‏ ترين درجه دوزخ است » 📚الفقیه ج 2 ص 613 👌این مضمون در روایات اهل هم مورد اشاره قرار گرفته است . 🔶پیامبر گرامی خطاب به حضرت علی علیهما السلام فرمود ؛ « کسی که بمیرد و در دل کینه و تو را داشته باشد ، به مرگ جاهلیت مرده است » 📚مجمع الزوائد ج9 ص121 👌و یا ؛ « اگر کسی از شما در میان رکن و مقام بایستد و نماز بخواند و روزه بگیرد اما با کینه و دشمنی اهل بیت خدا را دیدار کند ، به جهنم خواهد رفت ( چون گرفتار شرک و کفر به خداوند شده است )» 📚مستدرک الصحیحین ج3 ص148 ❗️مسلم و دیگران نقل می کنند که علی علیه السلام فرمود؛ « سوگند به خدایی که دانه را شکافت و مردمان را آفرید پیامبر چنین فرمود ؛ مرا جز مومن دوست ندارد و جز منافق دشمن نمی دارد» 📚صحیح مسلم ج1 ص86 _ فتح الباری ج7 ص58 ❕از این روایات و نصوص متواتر شیعه و اهل سنت به وضوح اثبات می شود که دشمن علی علیه السلام از ایمان خارج شده و وارد عنوان کفر و نفاق شده است . 🔸ادامه 👇
| |🌱 هیچ وقت نگو: محیط خرابه ، منم خراب شدم!!! هر چقدر هوا سردتر باشد، لباست را بیشتر میڪنے! پس هر چه جامعه فاسدتر شد، تو را بیشتر ڪن ☝️🏻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🔸ادامه 👇 👌حال شبهه افکن که مدعی است دشمنان علی علیه السلام ( ایجاد کنندگان جنگ جمل ) از ایمان خارج نیستند به این آیه شریفه استناد کرده که خداوند می فرماید ؛ « وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَى الْأُخْرى‏ فَقاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّى تَفِي‏ءَ إِلى‏ أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما بِالْعَدْلِ وَ أَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ » « هر گاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ پردازند در ميان آنها صلح بر قرار سازيد و اگر يكى از آنها بر ديگرى تجاوز كند با طايفه ظالم پيكار كنيد تا به فرمان خدا باز گردد، هر گاه بازگشت (و زمينه صلح فراهم شد) در ميان آن دو بر طبق عدالت صلح بر قرار سازيد، و عدالت پيشه كنيد كه خداوند عدالت‏ پيشه ‏گان را دوست دارد. » ( حجرات 9 ) 👌و این نقل از امام صادق علیه السلام را نیز دلیل قرار داده که حضرت در تفسير آيه «و اگر دو گروه از مؤمنان با هم بجنگند ...»- فرمود ؛ ❕تأويل اين آيه درباره دو گروه در جنگ بصره (جمل) است. آنان مشمول اين آيه هستند و هم آنانند كه بر اميرالمؤمنين عليه السلام ياغى شدند و سركشى كردند و وظيفه آن حضرت جنگيدن با آنها و كشتنشان بود تا آن كه به فرمان خدا باز گردند و اگر برنگشتند، براساس كتاب خدا موظّف بود شمشير از آنان برندارد، تا آن كه به فرمان خدا گردن نهند يا از عقيده خود دست شويند؛ چرا كه آنان با ميل و اراده خود و نه با اجبار و كراهت، بيعت كرده بودند. اينان، همچنان كه خداوند متعال فرموده است، گروه ياغى‏ اند. بر اميرالمؤمنين عليه السلام واجب بود كه هرگاه بر آنان چيره شد، با ايشان به عدالت رفتار كند، همچنان كه پيامبر خدا با اهل مكّه به عدالت رفتار كرد ، بر آنان منّت نهاد و بخشيدشان. اميرالمؤمنين عليه السلام نيز پس از پيروزى بر بصريان با آنان همين رفتار را كرد.» 📚الکافی ج 8 ص 180 ❕در حالی که به این نکته توجه ندارند در فقه اسلامى در كتاب جهاد بحثى تحت عنوان قتال اهل البغى مطرح است كه منظور از آن ستمگرانى است كه بر ضد امام عادل و پيشواى راستين مسلمين قيام مى‏ كنند، و براى آنها احكام فراوانى است كه در آن باب آمده است. 📚وسائل الشیعه ج 15 ص 80 باب 26 ❕ولى بحثى كه در آيه فوق مطرح است مطلب ديگرى است و آن نزاع و كشمكشهايى است كه در ميان دو گروه از مؤمنان رخ مى‏ دهد، و در آن نه قيام بر ضد امام معصومى است، و نه قيام بر ضد حكومت صالح اسلامى، هر چند بعضى از فقها يا مفسران خواسته‏ اند از اين آيه در مساله سابق نيز استفاده كنند . 👌ولى به گفته" فاضل مقداد" در" كنز العرفان" اين استدلال خطا است . 📚کنزالعرفان فی فقه القرآن ج 1 ص 386 ❕ چرا كه قيام بر ضد امام معصوم موجب كفر است در حالى كه نزاع ميان مؤمنان تنها موجب فسق است نه كفر، و لذا قرآن مجيد در آيات فوق هر دو گروه را مؤمن و برادر دينى يكديگر ناميده است، به اين ترتيب احكام" اهل بغى" را نمى‏ توان به اينگونه افراد تعميم داد. 📚تفسیر نمونه ج 22 ص 170 👌و اگر در آن روایت ، امام صادق علیه السلام ، اهل جمل را مشمول آیه دانسته اند ، به اعتبار قبل از بغی و شورشان بر امام معصوم علیه السلام بوده است که می توانستند خود را به عنوان مومن ( هرچند مومن ظاهری ) معرفی کنند ، اما پس از بغی و شورش ، دیگر مصداق مومن نیستند ، چنان که خداوند می فرماید ؛ « يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَه‏...» « اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد هر كس از شما از آئين خود باز گردد (به خدا زيانى نمى‏ رساند) خداوند در آينده جمعيتى را مى ‏آورد، كه آنها را دوست دارد و آنها (نيز) او را دوست دارند ...» ( مائده 54) ❕روشن است که مرتدین در حال ارتداد دیگر مومن محسوب نمی شوند ، اما خداوند آنان را به اعتبار قبل از ارتدادشان ، مومن محسوب کرده و نکاتی را متذکر می شود . 📚البضاعه المزجاه ج 2 ص 595 👌گذشته از آنکه در سند روایت « علی بن ابی حمزه » وجود دارد که واقفی مذهب بوده و نقل های متعددی در واقفی بودن و ذم او وجود دارد ، لذا روایت مذکور ، سندا هم قابل اعتماد نیست . 📚مستدرکات رجال الحدیث ج 5 ص 281 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
💌 نقش کلان پدر و مادر #پیام_معنوی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت قهرمان فصاحت و بلاغت🌸 مظهر مهربانی و عطوفت💖 عقیله ی بنی هاشم 🌸 خانم زینب کبری سلام الله علیها 💖 پیشاپیش مبارک باد🌸🎊🌸 #ولادت_حضرت_زینب_کبری_سلام_الله_علیها_مبارک🌸🍃 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
#شهیدحسین‌غلام‌کبیری رو میشناسید؟ اولین شهیدِ فتنه سال ۸۸ .. یه بسیجی ۱۸ ساله .. فقط اعزام شده بود که مواظب باشه .. پهلوش میشکنه .. - همیشه میگفت اولین جنگ من شهید میشم :) #فتنه۸۸ ♡ایـنْجابِیْــت‌ُالشُّهَــداســت...👇🍂 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🌻 ﷽ 🌻 (فَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَيَجْعَلَ اللَّهُ فِيهِ خَيْرًا كَثِيرًا) [سوره النساء 19] پس چه بسا چیزی را خوش نمی دارید ، و خدا در آن خیر بسیار قرار می دهد. it may well be that you dislike something in which God has put much good. 🍀 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
☀️ #تنفس_صبح 📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 286 🎙 قاری: #منشاوی 🔊 بشنویم🔻 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
286.mp3
1.45M
📖 هر روز تلاوت یک صفحه از قرآن کریم 📃 صفحه 286 🎙 قاری: #منشاوی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در مورد فتنه بعد از انتخابات در سال1388 🔹این کلیپ مربوط به سخنان رهبری در جمع طلاب در آذر ماه سال 1388 است که ایشان در این سخنرانی نکات مهمی را در مورد سران فتنه مطرح کردند. #نهم_دی #نهم_دیماه 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨📖✨يضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَانًا (69 - فرقان) ⚡️عذابش در روز قیامت مضاعف می‌شود و تا ابد به خواری در آن عذاب خواهد بود. 💠🔸این آیه برای مجازات کسانی است که در این دنیا قتل عمد کرده‌اند یا زنایی مرتکب شده‌اند و برابر آیات بعد با توبه و انجام عمل صالح در صدد جبران خطای خود بر نیامده‌اند، آیه به صراحت اشاره دارد که عذاب روز قیامت برای عموم وجود دارد (مگر برای گروه خاصی که طبق آیات سوره‌ی مبارکه انسان در راه خدا و برای رضایت خدا به نیازمندان کمک می‌کنند) و برای این گروه که قتل یا زنا کرده‌اند و بدون توبه از دنیا رفته‌اند، بیشتر است. 💠🔸«وَيَخْلُدْ» به نشان جادوانگی و مدت طولانی در قیامت بودن است؛ برای پاک شدن از این معاصی این گناهان است. الزاماً بر عکس تصور ما که گمان می‌کنیم عذاب الهی فقط در جهنم است، انتظار در صحرای محشر خودش عذابی است که هر چند مانند آتش جهنم جانسوز و الیم نیست بلکه طبق آیه فوق هون است و خوارکننده می‌باشد. 🔶💥به صراحت می‌شود نتیجه گرفت که قیامت به مدت کوتاهی طول نخواهد کشید؛ چنانچه خداوند در آیه‎ی 5 سوره‎ی سجده می‌فرماید: ✨📖✨یدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَی الْأَرْضِ ثُمَّ یَعْرُجُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَهٍ مِمَّا تَعُدُّونَ ⚡️امور این جهان را از آسمان به سوی زمین تدبیر می‌كند. سپس در روزی كه مقدار آن هزار سال از سال‌هایی است كه شما می‌شمرید، به سوی او باز می‌گردد (و دنیا پایان می‌یابد). 💠🔸پس بسیاری از معاصی انسان در قیامت تسویه و مجازات و مکافات خواهد شد. در آیه 60 سوره غافر می‌فرماید: ✨📖✨إنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ ⚡️و خدای شما فرمود که مرا با (خلوص دل) بخوانید تا دعای شما مستجاب کنم. آنان که از (دعا و) عبادت من اعراض و سرکشی کنند زود با ذلت و خواری در دوزخ شوند. 🚩 اگر در این آیه تدبر کنیم، حضرت حق کسانی را که گناه اعتقادی دارند و از عبادت و دعا کردن به درگاه او از روی تکّبر امتناع می‌کنند، مستقیم وعده آتش جهنم می‌دهد. 🚩 پس به راحتی می‌توان نتیجه گرفت برای حضرت حق گناهان اعتقادی به مراتب سنگین‌تر است و غیر قابل عفو نسبت به گناه عملی مانند زنا و قتل. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
امیرالمؤمنین علیه السلام: هر كس كينه را از خود دور كند، قلب و عقلش آسوده مى گردد مَنِ اطَّرَحَ الْحِقْدَ اسْتَراحَ قَلْبُهُ وَ لُبُّهُ غررالحكم حدیث 8584 اجازه دخالت در احساساتتون رو به دیگران ندهید! عصبانی بودن و ناراحت بودن از کسی، یعنی اینکه به او اجازه می دهید احساسات شما را کنترل کند و بر زندگی شما تاثیر بگذارد 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
(س) اسماء حضرت زینب سلام الله علیها: امیرالمومنین علیها السلام فرمودند: الفاظ غالبهای هستند برای معانی❗️ و برای حضرت حضرت زینب سلام الله علیها اسامی محیر العقولی نقل شده است که بیانگر عظمت و جلالت روح و جان حضرت است❗️ عالم نحریر و بی بدیل علامه مامقانی - رحمة الله علیه - در کتاب تنقیح ‌المقال وقتی به نام حضرت زینب کبری سلام الله علیها می‌رسد، میفرماید: 👈زینب، و ما زینب، و ما ادراک ما زینب⁉️ 👈زینب کیست، و تو چه می‌دانی که زینب کیست⁉️ . از جمله ای اسماء که برای حضرت زینب سلام الله علیها نقل شده است، عبارتند از: 1- عالمه غير معلمه: یعنی: عالمی که مستقیم بدونه واسطه از ذات اقدس باری تعالی علوم را فرا گرفته است❗️ 2-فهمه غير مفهمه: یعنی: بانوی فهمیده ای که مستقیم بدونه واسطه از ذات اقدس باری تعالی فهم شعور و حکمت الهیه را فرا گرفته است❗️ 3. کعبه الرزايا: یعنی: قبله رنجها❗️ 4.نائبه الزهراء عليهاالسلام: یعنی: خلیفه و جانشین حضرت زهراء عليهاالسلام❗️ 5- نائبه الحسين عليه السلام: یعنی: خلیفه و جانشینحسين عليه السلام❗️ 6- مليکه الدنيا: یعنی: ملکه جهان، شهبانوي کائنات. 7- عقيله النساء: یعنی: خردمند بانوان. 8- عديله الخامس من اهل الکساء: یعنی: همتاي پنجم از اهل کساء❗️ 9- شريکه الشهيد: یعنی: شریک شهادت سیدالشهدا❗️ آقا خویی میفرماید: «انّها لشریکة الحسین»، حضرت زینب سلام الله علیها همدست و شریک حسین علیه السلام است❗️ و از مدینه تا کربلا شراکت تمام‌عیار دارد❗️ و بعد از کربلا نیز در تبیین حکمت قیام حسینی سهیم و شریک است❗️ 10- کفيله السجاد: یعنی: سرپرست و کفیل حضرت سجاد علیه السلام❗️ 11- ناموس رواق العظمه: یعنی: ناموس حريم عالم کبرياء و عظمت خدا❗️ 12- سيده العقائل: یعنی: بانوي زنان خردمند❗️ 13- سر ابيها: یعنی: راز پدرش علي عليه السلام❗️ 14- سلاله الولايه: یعنی: سلاله ولايت الهیه❗️ 15- وليده الفصاحه: یعنی: مولود فصاحت و سخنوري❗️ 16- شقيقه الحسن: یعنی: نصف و شق دیگر امام حسن، و غمخوار او❗️ 17- عقيله خدر الرساله: یعنی: خردمند پرده نشنينان خاندان رسالت❗️ 18- رضيعه ثدي الولايه: یعنی: کسي که از پستان عصمت و ولايت شير خورده است❗️ 19- البليغه: یعنی: بانوی که انتها مراتب بلاغت سخن ور است❗️ 20- الفصيحه: یعنی: بانوی که انتها مراتب فصاحت سخن ور است❗️ 21- الصديقه الصغري: یعنی: صديقه صغري. 22- الموثقه: یعنی: بانوي مورد اطمينان، و محل امانت خدا و اهل بیت علیهم السلام❗️ 23- عقيله الطالبين: یعنی: زن خردمند از خاندان حضرت ابوطالب❗️ 24- الفاضله: یعنی: بانوي با فضيلت. 25- الکامله: یعنی: بانوي تام و کامل❗️ 26- عابده آل علي: یعنی: عابد خاندان علي❗️ 27- عقيله الوحي: یعنی: عقل خردمند وحي الهیه❗️ 28- شمسه قلاده الجلاله: یعنی: خورشيد منظومه بزرگواري و شکوه❗️ 29- نجمه سماء النباله: یعنی: ستاره آسمان شرف و کرامت❗️ 30- المعصومه الصغري: یعنی: معصومه و مطهره بعد از مادرش❗️ 31- قرينه النوائب: یعنی: همدم و همراه ناگواري ها❗️ 32- محبوبه المصطفي: یعنی: محبوبه حضرت رسول صلي الله عليه و آله❗️ 33- قره عين المرتضي: یعنی: نور چشم حضرت علي عليه السلام❗️ 34- صابره محتسبه: یعنی: پايدار به حساب خداوند❗️ به فرموده علاّمه مامقانی: «و هی فی الصبر و الثبات وحیدة»: یعنی : «زینب در صبر و ثبات بی نظیر و یگانه است❗️.» 35- عقيله النبوه: یعنی: عقل خردمند نبوت❗️ 36- ربه خدر القدس: یعنی: پرورنده پرده نشيني پاکي و تقديس. 37- قبله البرايا: یعنی: کعبه آفريدگان. 38- رضيعه الوحي: یعنی: کسي که از پستان وحي شير مکيده. 39- باب حطه الخطايا: یعنی: دروازه بخشش گناهان❗️ 40- حفره علي و فاطمه: یعنی: مرکز تجمع عشق علي و فاطمه❗️ 41- ربيبه الفضل: یعنی: فرزند فضيلت و برتري❗️ 42- بطله کربلاء: یعنی: قهرمان کربلا❗️ 43- عظيمه بلواها: یعنی: بانوئي که امتحانش بس بزرگ بود❗️ 44- عقيله القريش: یعنی: عقل خردمند قريش. 45- الباکيه: یعنی: بانوي گريان❗️ 46- سليله الزهراء: یعنی: سلاله و خلاصه حضرت زهراء❗️ 47- امينه الله: یعنی: امانت دار الهي❗️ 48- ايه من ايات الله: یعنی: آیه ای از آیات خداوند❗️ 49- مظلومه وحيده: یعنی: ستمديده بي کس❗️ 50- زاهده: یعنی: بانوی زاهد، و منقطع از دنیا و آخرت❗️ 51- نابغة الزهرا: یعنی: نابغه خاندان زهرا❗️ 52- الراضیةِ با القدر و القضا: . 📕 کتاب «زينب کبري»و «خصائص الزينبه». و «الانوار القدسيه» ديوان غروي اصفهاني. و «عقيله الوحي» تالیف علامه سيد شرف الدين. و «معجم الرجال الحدیث». 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
🤔 ❔ادعا: هر که با آل علی در افتاد، ور افتاد! حتما این ادعای مضحک آخوندها و پیروان تشیع را شنیده‌اید! این ادعای اسلامگرایان شیعه در صورتی ادا می‌شود که بنا بر ادعای خودشان، تمامی ائمه شیعه بدست خلفای مسلمان کشته شده‌اند! معاویه، یزید و باقی امویان بیش از ۱۰۰ سال حکومت کردند و هیچ آزاری از سوی آل علی به آنها نرسید... ازین گذشته، تعداد شیعیانی که به آل علی اعتقاد دارند کمتر از ۸ ٪ از کل مسلمانان می‌باشد و باقی مسلمانان پیرو مخالفین آل علی هستند. باید پرسید: کی، کجا و چگونه ور افتاد؟! این ادعای مضحک نیز جزو اعتقادات خرافی شیعیان قبر پرست است 💠💠 👌ما معتقدیم که دشمنان اهل بیت علیهم السلام در روز قیامت شدید ترین عذابها را خواهند داشت و در دنیا هم گرفتار غضب و خشم هستند و این خشم و غضب الهی در دنیا آنان را زمین می زند و عذاب خوار کننده ای هم برای آنان درانتظار است . 🔸پیامبر گرامی فرمود ؛ « بهشت بر کسی که بر اهل بیت من ظلم کند و آنان را بکشد و با آنان درگیر شود ، حرام است » 📚امالی طوسی ص 164 🔸و فرمود ؛ « غضب خدا و رسول بر کسی است که عترت پیامبر را آزار برسانند و با این عمل پیامبر را اذیت کنند » 📚بحار الانوار ج 27 ص 205 👌اینکه امروزه یزید ها و حجاج ها و بنی العباس ها ، و سایر دشمنان ، که بزرگترین دشمنی ها را با اهل بیت علیهم السلام کردند ، مورد خشم همه انسانهای آزاده هستند و یاد و نام نیکی از آنان باقی نمانده ، و در مقابل یاد و نام اهل بیت علیهم السلام روز به روز ، و سیع تر و گسترده تر می شود ، گواه روشنی بر جایگاه رفیع اهل بیت و جایگاه پست دشمنان اهل بیت در نزد خداوند است ، این در حالی است که روز قیامت هم بزرگترین عذابها در انتظار دشمنان اهلبیت علیهم السلام است . 👌شاعر از این جایگاه پست دنیوی و جایگاه ذلت بار اخروی دشمنان اهل بیت تعبیر می کند به این که هر کس با آل علی دشمنی کند ، هم در دنیا جز بد نامی و مغضوب الهی شدن و فراموشی چیزی برایش باقی نماند و هم در آخرت شدیدترین عذاب ها در انتظارش است و این تعبیر را به زیبایی به شعر آورده و می گوید ؛ « هر کس که به این سلسله ی پاک جفا کرد بد کرد، نفهمید، غلط کرد، خطا کرد دیدی که یزید از ستم و کینه چه ها کرد آخر به دَرَک رفت و به روحش شَرَر افتاد با آل علي هر كه در افتاد بر افتاد! اولادِ اُمَیّه چو دَرِ کینه گشودند بر عِترَتِ اطهار بسی ظلم نمودند آخر همگی بِیدَقی از لعن ربودند دیدیم که از نام و نشانشان، اثر افتاد با آل علي هر كه در افتاد بر افتاد! حَجّاج که شد منکر هر خارقِ عادات می کُشت به هر روز، بسی شیعه و سادات امروز به او لعن کنند اهلِ سعادات آوازه ی ظلمش به همه بحر و بر افتاد با آل علي هر كه در افتاد بر افتاد . 🌐http://yon.ir/CEXKs 👌می بینیم که شاعر به زیبایی مقصود خود را از « بر افتادن » دشمنان اهل بیت علیهم السلام بیان می کند که مقصودش، فراموشی و بدنامی و مغضوبی در دنیا و عقاب در آخرت است ، نه آنکه مقصودش لزوما ، کشته شدن دشمنان اهل بیت به دست موالیان و شیعیان باشد . 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌معاند در ادامه قلت شیعیان آل علی علیهم السلام را دلیلی بر عدم حقانیت آنان گرفته است در حالی که توجه ندارد که هيچگاه اكثريت نشانه حقانيت و اقليت نشانه خلاف آن نيست، در طول تبليغ پيامبران، از زمان حضرت نوح (عليه السَّلام) تا عصر حضرت خاتم مؤمنان در اقليّت بودند. قرآن آنگاه كه مبارزات پى گير انبيا را ياد مى كند، پيوسته تذكر مى دهد ، گروندگان و مؤمنان به آنان بسيار اندك بودند. درباره نوح كه نهصد و پنجاه سال به تبليغ پرداخت، مى فرمايد ؛ «جز اندكى به همراه او ايمان نياوردند». ( هود 40) در آيه ديگر مى فرمايد:«اندكى از بندگان من سپاسگزارند». (سبا 13) ❕قرآن درباره پيروى از اكثريت به پيامبر هشدار مى دهد و مى فرمايد ؛ «اگر از اكثریت مردم روى زمين پيروى كنى، تو را از راه خدا گمراه مى كنند». ( انعام 116) و باز به پيامبر يادآور مى شود: «هر چند بكوشى، اكثريت مردم ايمان نمى آورند». ( یوسف 103) 👌بزرگترين جمعيت ها در جهان از آنِ كشورهايى چون چين با حدود يك ميليارد و سيصد مليون نفر و هند با بيش از يك ميليارد نفر جمعيت است كه اكثريت مردم آنها را مادى گرايان و بت پرست ها تشكيل مى دهند. اگر مجموع جمعيت مسلمانان را كه يك ميليارد و سيصد ميليون تخمين زده مى شود نسبت به جمعيت 6 ميلياردى كره زمين، بسنجيم، از اكثريت برخوردار نيستند. ❕اميرمؤمنان على بن ابى طالب (عليه السَّلام) در يكى از سخنان حكيمانه خود درباره شناخت حق و باطل، بيانى دارد كه يادآور مى شويم ؛ 👌در جنگ جمل مردى از اميرمؤمنان سؤال كرد: آيا با طلحه و زبير نبرد مى كنى، در حالى كه آنان از برجسته ترين اصحاب پيامبرند؟ امام در پاسخ فرمود: تو در اشتباهى. عظمت و بزرگى اشخاص، نشانه حق و باطل نيست، حق را بشناس تا اهل آن را بشناسى؛ و باطل را بشناس، آنگاه اهل‏ آن را خواهى شناخت». 📚ارشاد القلوب ج2 ص296 ❕گذشته از اين، شيعه هر چند نسبت به جمعيت كل مسلمانان، در اقليّت است، ولى براى خود، جمعيت عظيمى را در جهان تشكيل مى دهند و لذا در غالب نقاط جهان حضور مؤثر دارند. علاوه بر كشورهاى ايران و عراق و آذربايجان و بحرين و لبنان كه اكثريت آنها را شيعيان تشكيل مى دهند، در تمام كشورهاى اسلامى، اقليت قابل ملاحظه اى از شيعيان وجود دارد كه براى خود مساجد، مؤسسات، مدارس و برنامه هاى فرهنگى دارند . ❕اصولًا بايد توجه كرد كه شيعه به عنوان اپوزيسيون و مخالف نظام حاكم شناخته مى شد و نظام هاى سياسى براى سركوب بلكه ريشه كن كردن آنها، به آنان لقب «روافض» داده بودند. به عنوان نمونه، سلطان محمود غزنوى پس از تسلط بر شرق خراسان، به ريشه كن كردن دو گروه، يكى شيعه و ديگرى معتزله همت گمارد، چندان كه آثار علمى و كتابخانه هاى آنان را از بين برد تا اثرى از تشيع و معتزله باقى نماند. او پيوسته اهل حديث و كراميه را تقويت مى كرد، و شيعه و معتزله را دشمن اصلى خود مى دانست. 📚یادداشت های قزوینی ، حواشی ، ج 7 ص 60 ❕صلاح الدين ايوبى، پس از خيانت به فاطميان، تصميم بر قتل عام شيعه‏ گرفت و گروه بى شمارى از آنان را كشت. 📚اعیان الشیعه ج 3 ص 30 👌در دوران حكومت عثمانى، در زمان سلطان سليم به خاطر فتواى يك فقيه حنفى به نام نوح، 000، 40 شيعه در تركيه فعلى سر بريده شدند. 📚البلاد العربیه و الدوله العثمانیه ، ص 40 ❕در دوران حكومت جزّار در لبنان، در جبل عامل حمام خون به راه افتاد و نسل كشى شيعه صورت گرفت، به گونه اى كه كتاب هاى آنان مدت ها به جاى هيزم در تنور نانوايان مى سوخت. 📚دائره المعارف اللبنانیه ، فواد البستانی ، در شرح حال ابراهیم یحیی 👌با توجه به اين كشتارهاى دسته جمعى، بقاى شيعه در جهان، آن هم با يك فرهنگ قوى و جامع و داشتن علما و دانشمندان مبرز در تمام رشته هاى اسلامى و علمى، يكى از معجزات الهى است كه در پرتو عنايتش، مظهر اسلام راستين بدون تحريف به جاى مانده و خوشبختانه روز به روز نور آن راه گروه بيشترى از انسان ها را روشن نموده و پرده هاى جهل و تعصب را از چهره تاريخ كنار مى زند. 📚راهنمای حقیقت ص 62 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
💌 زندگی جاودانه #پیام_معنوی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
682_5_a2.mp3
488.4K
#پرسمان_تربیتی به ما بزرگ‌ترها توصیه شده که وقتی هنوز سیر نشدیم از غذا دست بکشیم، آیا درمورد کودکان و فرزندان ما هم این نکته مصداق دارد یا خیر؟ اگر درمورد کودکان مصداق دارد ما باید چطور بفهمیم نزدیک سیر شدنشان است و غذا را از دسترس‌شان خارج کنیم؟ 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁