eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.4هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4.1هزار ویدیو
66 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «در قرآن كریم دو آیه است كه ما را به استقامت دعوت كرد و پاداش افراد پایدار و پایمرد را بازگو كرد؛ یك آیه بدون واسطه و آیه دیگر مع الواسطه. آن آیه ‌ای كه مع الواسطه است این است: ﴿إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا﴾ یعنی آنها كه گفتند پروردگار ما خداست، غیر خدا را به ربوبیت نپذیرفتند و روی این اعتقاد، استقامت و پایمردی كرده‌ اند، فرشتگان بر اینها نازل می ‌شوند و پیام خدا را به اینها می ‌رسانند و می‌ گویند هیچ حزنی بر شما نیست هیچ ترسی هم بر شما نیست. آیه‌ دیگر در سوره احقاف است كه همین پیام را بدون واسطه به مردان پایدار و صاحب پایمردی می ‌رساند؛ فرمود: ﴿الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لا هُمْ یحْزَنُونَ﴾؛ این سخن خود خداست... فرمود مردانی كه گفتند پروردگار ما خداست و روی این اعتقاد و منطق صحیح پایداری كرده ‌اند، من به آنها می ‌گویم شما ترسی ندارید و غمی ندارید.» ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 تذکره الهی 🔹 هیچ چیزی از بین نمی‌ رود و چقدر خدا رحیم و مهربان است؟! این را مرحوم مجلسی (رضوان الله علیه) در بحار نقل کرده که گاهی انسان در جایی نشسته ـ حالا مجلس وعظی هست یا مجلس بحثی هست یا مجالس تذکره دیگری است ـ این دفعتاً یادش می‌ آید که بیست سال قبل یا سی سال قبل نسبت به فلان شخص بد کرده یا غیبت کرده یا یک گناه عبادی کرده نه گناه خلقی، این را ذات اقدس الهی کاری که بیست سال قبل، سی سال قبل این شخص کرده، به یادش می ‌اندازد تا همان جا بگوید: «استغفر الله و اسئله التوبة» این خداست! اگر یک وقت آدم جایی نشسته است خلاف و گناه بیست سال قبل، سی سال قبل به یادش آمده خدا را شکر بکند، این است؛ یعنی بگو «استغفر الله»! در که باز است، درِ استغفار که باز است لازم نیست که به کسی بگوید، توبه کردن نه رو به قبله لازم است، نه وضو لازم است، نه غسل لازم است، همان جا بگوید خدایا بد کردم، اشتباه کردم ببخش! این خداست! از این مهربان ‌تر دیگر فرض ندارد. 🔹 اگر یک وقت گناهی انسان بیست سال قبل، سی سال قبل کرده، در مجلسی نشسته، یادش آمده باید خدا را شکر بکند که ما چنین کاری کردیم بگو «استغفر الله»! او که «قریب الاجابة» است او «سریع الاجابة» است او «سریع الرضا» است. الآن هم او به یاد شما انداخته که بگویی «یا الله»! حالا لازم نیست بگویی، همان هم داشته باشید قبول می ‌کند. 🔹 گناه آثار خاصّ خودش را دارد، ولی اگر توبه، باشد می ‌پذیرد. شما ببینید برخی از مشرکین بودند، اینها توبه کردند موفق نشدند به اعمال و عبادات، طولی نکشید همان روز مُردند، با یک «لا اله الا الله» از جهنم به بهشت رفتند، این خداست! الآن هم همین طور است الآن اگر ملحدی واقعاً توبه بکند بگوید «لا اله الا الله»، بعد هم هنوز موقع ظهر نشده تا نماز ظهر را بخواند مُرد، این با همین کلمه از جهنم به بهشت آمده است. است، زنده شد. این رحمت واسعه است، این «الْإِسْلَامُ یجُبُّ مَا قَبْلَهُ»، یعنی آن نمازهای قبلی، که قضا ندارد، بعدی هم که هنوز ظهر نشده تا نماز بخواند، با یک «لا اله الا الله» بهشتی شد. در صدر اسلام که این طور بود، الآن هم همین طور است. غرض این است که این روایت از آن روایت ‌های نورانی اهل بیت است. اگر کسی یک جا نشسته، دفعتاً به یادش آمده که بیست سال قبل یا سی سال قبل فلان کار را کرده، این را باید بداند که ذات اقدس الهی به یادش انداخته تا او بگوید که خدایا توبه کردم تا خدا هم بپذیرد، این در را باز کرده است. : 📚 سوره مبارکه قمر جلسه 3 تاریخ: 1396/01/28 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در برهان ▫️ شما در هر بخشی از بخش های نظامی، سیاسی، عرفان و حدیث بررسی کنید می بینید زنان نمونه بسیارند، منتها وقتی نام زن در حجاب باشد، خبری از او در جامعه نخواهد ماند. باید خودش در حجاب و نامش در کتاب باشد تا عظمت او ظهور کند. چه این که ذات اقدس اله در حالی که زن را به حجاب آشنا می کند نامش را در کتاب آورده است، درباره ملکه سبا فرمود: « أسلمت مع سلیمان للَّه ربّ العالمین » که با عظمت از او یاد می کند و نام می برد، و سرانجام او را معرفی می نماید. ▫️ هنر در این نیست که انسان در برابر حق سرفرازی کند ـ چون سر، می شکند ـ بلکه هنر این است که انسان در پیشگاه حق خضوع نماید، و این هنر را ذات اقدس اله به ملکه سبا نسبت می دهد. با این که ملکه سبا از قدرت فراوانی برخوردار بود: « وأُوتیت من کلّ شی ء ولها عرش عظیم » اگر کسی که چنین قدرتی دارد، و از همه امکانات و قدرتهای سیاسی، نظامی برخوردار است، تسلیم بنده خدا شود، این نشانه عقل است. آنها که «تهور» را به حساب شجاعت می گذارند، کسانی هستند که در دچار خلط شده اند. ▫️ در ذکر این نمونه ها از معصومین، و فرزندان و تربیت شدگان آنها نام برده نشد، زیرا نام آنها در کتابها فراوان آمده و تاریخشان بازگو شده است، و از طرفی مهم این است که زنان عادی به این مقامات رسیده و به عنوان الگو و حجت برای زنان و مردان شده اند. بر اساس این شواهد قرآنی و عقلی و قلبی باید گفت در آن بخش اساسی که موضوع تکامل است، ذکورت و انوثت اصلاً راه ندارد، و اگر کسی بگوید: زنی مانند نبی اکرم صلی الله علیه وآله نشده و به مقام او نرسیده است، باید گفت: خیلی از انبیا نیز همانند او نشدند و به آن مقام راه نیافتند، و این مورد نقض نیست، یا آنهایی که مردند می توانند مثل نبی اکرم صلی الله علیه وآله بشوند؟ این چه تفاخری است؟ البته هر کسی که از نظر سیر کمالی به آن حضرت نزدیک تر باشد، جا دارد که فخر نماید، منتها فخر او در بی فخری است، فخرش در و احساس مذلت است. ▫️ سخن در بحث حقوق زن، تکامل زن، تساوی زن و مرد، در مسائل اخلاقی و تربیتی و... برای این است که زمینه رشدی باشد تا اگر مردها تلاشی و کوششی دارند، زنها هم اهل کوشش و جهاد باشند، مردهای متعارف به هر مقامی می رسند، زن هم می تواند برسد، و اگر همان گونه که جریان مردان تاریخ بازگو شد، جریان زنان تاریخی نیز بازگو می شد، وضع غیر از این بود که هست. آنجا که خدای سبحان در قرآن کریم می فرماید: « یا أیّها الانسان انّک کادح الی ربّک کدحاً فملاقیه » این خطاب به انسانیت است و در انسانیت ذکورت و انوثت نقش ندارد. آنچه مهم است این است که، انسان بالاخره به لقاءاللَّه می رسد، یا به لقاء جمال الهی راه می یابد و یا به لقاء جلال الهی، و در این راه زن و مرد همتای یکدیگرند. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص328 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💢چرایی تقلید؟💢 وقتی توصیه به رجوع به فقیه میشود هیچ معنایی جز پرسیدن حکم شرعی و عمل طبق آن نیست و این همان تقلید است.و معنایی جز تقلید ندارد. . وقتی امام باقرع به ابان می فرمایداجلس فی المسجد و افت الناس ... درمسجد بنشین و فتوا بده .. هیچ معنایی جز اخذ حکم شرعی و عمل به آن وجود ندارد ولو شما اسمش را تقلید نگذارید ... وما حکم شرعی را از مرجع تقلید جامع الشرائط( دقت کنید جامع شرائط نه هر فقیهی) اخذ کرده عمل می نماییم. وقتی شعیب از امام صادق ع میپرسد سوالی پیش می آید از چه کسی بپرسم؟ حضرت می فرماید؛ علیک بالاسدی... از ابوبصیر بپرس یعنی حکم شرعی را از او اخذ و عمل کن... وقتی ابن یقطین. از امام رضا ع می پرسد سوالاتی برایم پیش می آید آیا یونس بن عبدالرحمان ثقه است سوالات دینی ام را از او بپرسم ؟ میفرمایدنعم یعنی رجوع جاهل به عالم و عمل طبق فرمایش او... وقتی امام صادق ع می فرماید به کسانی که علم تشخیص حلال و حرام دارند و مسلط بر احادیث ما هستند مراجعه بفرمایید.ومن امام صادق ع آنها را برای شما حاکم قرار می دهم.هر کس حرف او را رد کند حرف ما را رد کرده است؛.. یعنی تقلید.. وقتی امام زمان ع فرمود در مسائلی که برای شما پیش می آید؛ به راویان احادیث ما مراجعه فرمایید آنها حجت من برشما هستند و من حجت الله هستم.... همه حاکی از رجوع جاهل به عالم و عمل طبق فرمایش اوست که همان تقلید می باشد.... البته باید از تبعیت از افرادی که عالم نیستند و یا جامع شرائط نیستند یعنی صائنا لنفسه و حافظا دینه و مخالفا لهواه ...و عدالت ندارند باید دوری نمود و آنها حجت نیستند. نکته آخر همه مطالبی که عرض کردیم در مورد تقلید در احکام شرعی است نه اعتقادات و ضروریات دین و موضوعات خارجی که در اینها تقلید حرام می باشد.... ضمنا این غیر از تعطیلی مطالعه و یادگیری در حوزه و تفقه در دین است. هر شخص میتواند مطالعه و تحقیق و تفقه داشته باشد ولی درمقام عمل اگر خود عالم جامع شرائط( مجتهد) نیست باید یا تقلید کند یا احتیاط... البته تقلید در احکام به هیچ وجه تنافی با تفقه ندارد.همانطور که غالب حوزویان( که به مقام اجتهادنرسیده اند و احتیاط نمیکنند) از مراجع جامع الشرائط تقلید می نمایند یک بحث علمی پژوهشی است و بحث دیگر مقام عمل است .نباید این دو با هم خلط شوند.... معنای تقلید این نیست که اگر اجتهاد مقابل نص بود تبعیت بشود بلکه معنای تقلید این است که شخص پرس و جو کند و متخصص فن را پیدا کند و احکام شرعی را از او گرفته عمل کند. اینکه بینه در اسلام حجت شده است و اعتبارشرعی دارد این یعنی شما برطبق ظاهرحال و استفاده از بینه پی به علم و عدالت مرجعی ببرید و در تفحص برای پیدا کردن جامع الشرائط کم نگذارید اگر خطا رفتید عندالله معذور خواهید بود... دقت کنید با خواندن یک روایت؛ و بدون اطلاع از منابع و ادله دیگر نمیتوان ؛حکم قطعی به حرمت و حلیت نمود.واین در همه علوم صادق است و نمیتوان با خواندن یک کتاب و مطلب پزشکی نسخه پیچید و ادعای رسیدن به تخصص کافی در طب نمود..... ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️شبهه ⁉️خدا را پیامبران اثبات می‌کنند در صورتی که اثبات وجود خود پیامبر منوط بر اثبات وجود خدا قبل از آن می‌باشد و این دور است. ✅پاسخ 🔸اثبات وجود خدا مقدم بر اثبات وجود پیامبر است، به این صورت که در سیر اعتقادی، انسان اول وجود خدا را برای خود اثبات می‌نماید مبنی بر این که خدایی وجود دارد. برای اثبات وجود خدا و خداشناسی نیز ادله‌های فراوان وجود دارد که برخی از آن‌ها براساس فطرت تبیین شده است و برخی از آن‌ها ریشه عقلی و استدلالی دارد. 🔹 ما ابتدا وجود خدا را به وسیله عقل اثبات می‌نماییم، سپس از همین راه ضرورت وجود پیامبر را اثبات می‌نماییم، بعد از آن نیز مصداق پیامبر را به وسیله معجزه توسط مدعی نبوت می‌شناسیم. 🔸مبحث نبوت آرمیده بر یقین به وجود خدایی عادل و حكیم است؛ به همین خاطر توحید و صفات الهی، مانند عدل و حكمت، در اثبات نبوت مفروغ‌عنه به حساب می‌آیند؛ چون آنها را باید قبل از اثبات نبوت با عقل اثبات نمود. ✍🏼در نتیجه جایگاه ادله عقلی، پیشینی می‌باشد، ادله نقلی نیز پس از اثبات خدا و رسول می‌توانند جزئیات و زوایای پنهان الهی و دین را اثبات نمایند که به وضوح روشن می‌شوند که جایگاه این ادله پسینی می‌باشد. هر یک از ادله عقلی و نقلی جایگاه خاص خود را دارند و در سیر خداشناسی نباید دچار اشتباه بشویم و باید هر یک از براهین را در جایگاه خود استفاده نماییم. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ضدخش؛ فیلم کوتاه ۱۳۰ ثانیه‌ای درباره 🛑 انتشار حداکثری... ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️سوال ⁉️آیا اهل بیت علیهم‌السلام با موسیقی موافق هستند❓ ✅پاسخ ✍🏼جهان امروز تحت عناوین روانشناسی، مبارزه با افسردگی و... ترویج گسترده موسیقی را در دستور کار قرار داده است. در این میان اندیشمندان صاحب نظر دچار اختلاف شده و برخی موسیقی را مفید و گروهی آنرا مضر دانسته‌اند. از آنجایی که قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام معصوم بوده و احتمال خطا و اشتباه در ایشان وجود ندارد، بهترین راهکار برای فهم مفید و یا مضر بودن موسیقی مراجعه به ایشان است. ⬇️موسیقی در قرآن 🔹امام رضا علیه‌السلام فرمودند: خداوند متعال در آیه 6 سوره لقمان: «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّخِذَهَا هُزُوًا أُولَٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ» موسیقی را نهی کرده و برای آن وعده عذاب جهنم داده است. «البرهان،ج2،ص362» «لهو» یعنی غفلت، یعنی دورشدن از ذکر خدا، دورشدن از معنویت، دورشدن از واقعیت‌های زندگی، دورشدن از کار و تلاش و فرو غلتیدن در ابتذال و بی‌بند و باری «نکته‌های ناب، ص۱۰۲» ⬇️موسیقی در روایات 1️⃣اولین موسیقی 🔸پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: «کان اِبلیسُ اَوّلَ مَن تَغَنّی»؛ «نخستین کسی است که به غناء و آوازه خوانی پرداخت ابلیس بود» «وسائل الشیعه،ج۱۲،ص۲۳۱» 2️⃣نهی از موسیقی از اهداف بعثت پیامبر 🔸موسیقی از موانع بزرگ هدایت انسان و رسیدن او به کمال است و یکی از اهداف بعثت پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله مبارزه با آن است؛ «اَنَّ اللهَ بَعثَنی رحمهً للعالَمین و لِاَمحقَ المعازفَ و المزامیرَ و امورَ الجاهلیه»؛«خداوند مرا مبعوث کرد تا رحمتی برای جهانیان باشم و ساز و نی‌ها و امور جاهلیت را نابود سازم» «بحارالانوار،ج۷۹،ص۲۵۰» 3️⃣پیامد موسیقی در خانه 🔹امام صادق علیه‌السّلام سه پیامد مهم و خطرناک خانه‌ای که در آن موسیقی وجود دارد را چنین بیان فرمودند: 1.«لا تُؤمَنُ فیه الفجیعهُ»؛ «از مصیبت‌ها و بلاهای دردناک در امان نیست» 2.«لا تُجابُ فیه الدَّعوهُ»؛ «دعا در آن خانه مستجاب نمی‌گردد» 3.«لا تَدخلُه الملائکه»؛ «فرشتگان به آن خانه وارد نمی‌شوند» «دعائم الاسلام،ج2، ص۲۸۰» 4️⃣موسیقی در بهشت 🔹 امام رضا علیه‌السّلام فرمودند:«کسی که خود را از غناء و ساز و آواز، پاکیزه و دور نگه دارد در عوض آن در بهشت درختی است که خداوند به باد فرمان می‌دهد که آن درخت را به حرکت درآورد و از آن درخت صدایی دل نواز به گوش می‌رسد که هرگز مانند آن را نشنیده است، اما کسی که در دنیا خود را از غناء، پاکیزه و دور نگه ندارد آن صدا را نمی‌شنود» «کافی،ج6،ص434» ♻️در نتیجه با بررسی روایات موجود در منابع حدیثی، در سیره اهل بیت علیهم‌السلام مشاهده نمی‌شود که ایشان علاقه به موسیقی داشته، آنرا نواخته و یا به آن گوش داده باشند. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠امام صادق عليه السلام: دنيا را خداوند عزّوجلّ به دوست و دشمنش مى دهد؛ ولى ايمان را جز به كسى كه دوستش دارد، نمى دهد 📚کافی جلد 2 صفحه 215 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
معرفی کتاب آفاق اندیشه: حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی (مد ظله العالی) با بیان و بنان راسخ، در ایفای رسالت الهی، در سطح محلی، منطقه‌ای و بین المللی، در دیدار با شخصیت‌های جهانی و مسلمانان مقیم خارج از كشور، سران ادیان و مكاتب گوناگون شرق و غرب، با حضور عالمانه و سخنان حكیمانه، در این جایگاه رفیع نقش سازنده‌ای داشته و دارد. «آفاق اندیشه» در پنج بخش، دیدار و گفت‌وگوهای حضرت استاد با مسلمانان كشورهای اسلامی، رهبران سیاسی شوروی سابق، گروه‌هایی از كشورهای هند، تایلند و تانزانیا، دانشمندان، مسئولان و طلاب غربی، و سخنرانی استاد را در كشورهای اروپایی و امریكا و... را روایت می‌كند. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در برهان ▫️ شما در هر بخشی از بخش های نظامی، سیاسی، عرفان و حدیث بررسی کنید می بینید بسیارند، منتها وقتی نام زن در حجاب باشد، خبری از او در جامعه نخواهد ماند. باید خودش در حجاب و نامش در کتاب باشد تا عظمت او ظهور کند. چه این که ذات اقدس اله در حالی که زن را به حجاب آشنا می کند نامش را در کتاب آورده است، درباره ملکه سبا فرمود: « أسلمت مع سلیمان للَّه ربّ العالمین » که با عظمت از او یاد می کند و نام می برد، و سرانجام او را معرفی می نماید. ▫️ هنر در این نیست که انسان در برابر حق سرفرازی کند ـ چون سر، می شکند ـ بلکه هنر این است که انسان در پیشگاه حق خضوع نماید، و این هنر را ذات اقدس اله به ملکه سبا نسبت می دهد. با این که ملکه سبا از قدرت فراوانی برخوردار بود: « وأُوتیت من کلّ شی ء ولها عرش عظیم » اگر کسی که چنین قدرتی دارد، و از همه امکانات و قدرتهای سیاسی، نظامی برخوردار است، تسلیم بنده خدا شود، این نشانه عقل است. آنها که «تهور» را به حساب شجاعت می گذارند، کسانی هستند که در دچار خلط شده اند. ▫️ در ذکر این نمونه ها از معصومین، و فرزندان و تربیت شدگان آنها نام برده نشد، زیرا نام آنها در کتابها فراوان آمده و تاریخشان بازگو شده است، و از طرفی مهم این است که زنان عادی به این مقامات رسیده و به عنوان الگو و حجت برای زنان و مردان شده اند. بر اساس این شواهد قرآنی و عقلی و قلبی باید گفت در آن بخش اساسی که موضوع تکامل است، ذکورت و انوثت اصلاً راه ندارد، و اگر کسی بگوید: زنی مانند نبی اکرم صلی الله علیه وآله نشده و به مقام او نرسیده است، باید گفت: خیلی از انبیا نیز همانند او نشدند و به آن مقام راه نیافتند، و این مورد نقض نیست، یا آنهایی که مردند می توانند مثل نبی اکرم صلی الله علیه وآله بشوند؟ این چه تفاخری است؟ البته هر کسی که از نظر سیر کمالی به آن حضرت نزدیک تر باشد، جا دارد که فخر نماید، منتها فخر او در بی فخری است، فخرش در و احساس مذلت است. ▫️ سخن در بحث حقوق زن، تکامل زن، تساوی زن و مرد، در مسائل اخلاقی و تربیتی و... برای این است که زمینه رشدی باشد تا اگر مردها تلاشی و کوششی دارند، زنها هم اهل کوشش و جهاد باشند، مردهای متعارف به هر مقامی می رسند، زن هم می تواند برسد، و اگر همان گونه که جریان مردان تاریخ بازگو شد، جریان زنان تاریخی نیز بازگو می شد، وضع غیر از این بود که هست. آنجا که خدای سبحان در قرآن کریم می فرماید: « یا أیّها الانسان انّک کادح الی ربّک کدحاً فملاقیه » این خطاب به انسانیت است و در انسانیت ذکورت و انوثت نقش ندارد. آنچه مهم است این است که، انسان بالاخره به لقاءاللَّه می رسد، یا به لقاء جمال الهی راه می یابد و یا به لقاء جلال الهی، و در این راه زن و مرد همتای یکدیگرند. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص328 ‎‎‌‌‎‎‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💢مواقف قیامت💢 «مواقف», جمع «موقف» ؛يعني مكان توقف, ايستگاه , باز داشتگاه و غيره است. پس از اين كه بندگان در صحنه قيامت حاضر مى‏شوند، ايستگاه‏هايى را بايد طى كنند تا به مقصد و مقصود نهايى خود برسند. به حسب روايات صحنه محشر و قيامت پنجاه موقف و ايستگاه دارد كه نخستين آنها به پاخاستن از قبر و حضور در صحنه محشر است. خداوند منان در قرآن مجيد مى‏فرمايد: تَعْرُجُ الْمَلائِكَهُ وَ الرُّوحُ إِلَيْهِ فِى يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَهٍ: فرشتگان و روح به سوى او عروج مى‏كنند، در روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است. امام صادق(ع) با استناد به اين آيه مى‏فرمايد: فَحَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا عَلَيْهَا فَإِنَّ لِلْقِيَامَهِ خَمْسِينَ مَوْقِفاً كُلُّ مَوْقِفٍ مِقْدَارُهُ أَلْفُ سَنَهٍ ؛ پيش از اين كه حساب شما را محاسبه كنند، از خود حساب بكشيد؛ زيرا قيامت داراى پنجاه ايستگاه است كه هر ايستگاه هزار سال به طول مى‏انجامد. اما در مورد اسامي مواقف قيامت مطالب زيادى در آيات و روايات نيافتيم، به نظر مى‏رسد اين مواقف و مشكلات مربوط به كافران و مؤمنانى كه به نحوى داراى مشكل هستند مى‏باشد و به جهت پرسش و پاسخ از اعمال انسان است و هر موقفى مربوط به بخشى از اعمال انسان است. اما در احاديثي كه از معصومين رسيده اگرچه از مواقف قيامت نام برده شده، اما اين گونه نيست كه يك جا و مفصل بيان شده باشد، بلكه پراكنده و در احاديث متعدد به يكي يا چند مورد از مواقف اشاره شده است كه بيان همه آنها در فرصت اين مركز نيست. لذا به چند مورد اشاره مي كنيم: 1- يكى از مواقف قيامت صراط است و آن ديواري است كه روى جهنم كشيده شده كه يك طرف آن صحراى محشر است و يك طرف آن راه بهشت است كه جهنم فاصله است بين صحراى محشر و بين بهشت بايد از روى اين صراط عبور كنند و به بهشت روند و آيه شريفه وَ إِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وارِدُها كانَ عَلى‏ رَبِّكَ حَتْماً مَقْضِيًّا ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ نَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيها جِثِيًّا: به همين صراط تفسير شده است 2- يكى از مواقف قيامت ميزان عدل است كه مي فرمايد وَ نَضَعُ الْمَوازِينَ الْقِسْطَ لِيَوْمِ الْقِيامَةِ ضمنا توجه داشته باشيد كه احتمال دارد مراد از ذكر عدد 50 در اين روايات، خود عدد نباشد، بلكه كنايه از كثرت مواقفي است كه در روز قيامت انسان بايد طي كند چنان كه همين احتمال دربارة 50 هزار سال بودن قيامت هم بيان شده و برخي علماء گفته‌اند كه مراد از آن خصوص عدد نيست، بلكه كنايه از كثرت و طولاني بودن اهوال روز قيامت بر گناهكاران است. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
📚 🏴 به مناسبت ایام شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطه زهرا سلام الله علیها 🏴 📚مجموعۀ ، اتّفاقی نو، در میان کتاب‌هایی با موضوع حضرت زهرا علیهاالسلام، نوشتۀ استاد. 1⃣«منبع نور بهشت، خندۀ تو فاطمه» اوّلین کتاب از مجموعۀ «ریحانۀ خدا» است که دوست داره مقام ملکوتی حضرت زهرا سلام الله علیها رو به تصویر بکشه . 2⃣«بانو! اجازه»، کتاب دوم از مجموعۀ «ریحانۀ خدا»، چهارده تا درس کلیدی از سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیهاست که دنیای جدیدی رو در مقابلمون به نمایش می‌ذاره. 3⃣چه قدر به این جمله فکر کردیم که امام زمان علیه السلام فرمودن: «همانا در دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله برای من الگوی نیکویی است»؟ «فاطمه‌ای که تو یادمان دادی» کتاب سوم از مجموعۀ «ریحانه خدا»، دل‌نوشته‌های مهدوی با رنگ و بوی فاطمیه‌ست. 4⃣همۀ ما به روضه‌های بانو حسّاسیم. کتاب چهارم این مجموعه سری زده به محلّۀ واژه‌ها و چهارده مجلس، روضه به پا کرده. «واژه‌های خیس» رو می‌شه خوند و یه دل سیر گریه کرد. 🚚ارسال رایگان برای مجموعه ریحانه خدا 🔸 لینک تهیه کتاب🔻 🌐 http://ketabefetrat.com ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
156.9K
⭕️ سوال ⁉️ اگر بند پ و پارتی‌بازی قبیح هست، آیا خدا با بعضی‌ها پارتی‌بازی نکرده؟؟! خمس رو داده به اهل بیت، سادات فقیر؟!! 🔰 پاسخ بِسم‌اللّه‌الرَّحمنِ‌الرّحیم 💢 نه این‌که برعکس است که! [خداوند] ایشان را از زکات که بیت‌المال است...عرض کنم که بیت‌المال عمومی است و خیلی هم زیاد است، محرومشان کرده است! 📌 این کار را کرده خداوند، که اقوام پیامبر و نزدیکان او، دستشان از خزانه‌ی مملکت و بیت‌المال کوتاه باشد. خمس را حلال قرار داده اما زکات را برایشان حرام کرده. اگر هم زکات بگیرند و هم خمس، خب حق با شما بود! خداوند شرایطی را برای ایشان جهت دریافت خمس قرار داده مثلا اینکه:👇👇 1️⃣ یک؛ باید فقیر باشد. [چون اگر] فقیر نباشد خمس به او نمی‌رسد. 2️⃣ دو؛ زکات برایش حرام است. خب وقتی فقیر است، گرسنه هم هست، زکات هم برایش حرام است... باید از گرسنگی بمیرد؟! چون از اقوام پیامبر بوده! یا نه باید یک راهی برایش باشد؟ 💢 همان‌طوری که برای فقرای دیگر زکات هست، برای این فقیر هم خمس هست. 🔰 پس با ایشان نه تنها پارتی بازی نشده بلکه برعکس! ایشان تحت فشار قرار گرفته‌اند که دستشان از بیت‌المال مردم کوتاه باشد. 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️اولین بانوی جهاد تبیین در اسلام 🔸حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها نزديک‌ترين فرد به رسول‌الله صلی‌اله‌علیه‌وآله و آگاه‌ترين زن نسبت به ديدگاه‌ اسلام و نظرات پيامبر پيرامون آينده بودند و می‌دانستند صلاح و پیشرفت اسلام در گرو امر امامت است. 🔸حضرت بصیرترین بانو نسبت به اوضاع و شرايط دینی و سياسی جامعه بود. از این رو بعد از این که در جريان سقيفه تعداد اندكی از خواص بر موضع حق پايدار ماندند، ایشان نتوانست در قبال جريان به‌وجود آمده، در مدت اندک بعد از رحلت پيامبر صلی‌اله‌علیه‌وآله سكوت كند و روشنگری‌های مختلفی را انجام دادند. از این رو حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها اولین بانوی جهاد تبیین می‌باشند. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
🎯دلت پاک باشه، ظاهر مهم نیست. ✍🏼این کلام به ظاهر، ســخن صحیحــی می‌باشد، اما کلامی فریبنده و غیرمنطقی است. 🔸آیـا دلِ پـاک کـه یـک امـر درونـی اسـت، نبایـد نشـانه‌های بیرونـی هم داشـته باشـد؟! یعنـی می‌شـود کسـی دلـش پـاک باشـد، امـا از رفتـار زشـت دوری نکنـد؟ اگـرچنیـن چیـزی ممکـن باشـد، پـس دل ناپـاک چـه نشـانه‌هایی خواهـد داشـت؟! 🔹ظاهـر انسـان بـه دل انسـان کمـک می‌کنـد... به عنوان مثال وقتـی ظاهـر موقـر، متین و پوشــیده باشــد، افــراد باوقارتــری جــذب انســان می‌شــوند و بـه حــال دل انســان اثــر می‌گذارنـد و یـا برعکـس... از این رو ظاهـر انسـان‌ها، زمینه‌هـای مثبـت و منفـی را بـرای‌ فــرد همــوار می‌کنــد. البتـه وقتـی کـه حجـاب بـرای اطاعـت از خداونـد متعـال برخواسـته باشـد، نـور آن بر دل اثـر خواهـد گذاشـت. بنابرایـن، بخشـی از ایـن حـرف درسـت می‌باشد کـه دل پـاک اهمیتـش از ظاهـر بیشـتر اسـت؛ امـا ایـن بـه معنـی بی‌ارزشـی ظاهـر نیسـت. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
. 🚩 تنها حامی در ميدان دفاع! ✍️در آغازين روزهاى پس از رحلت پيامبر(ص)، امير مؤمنان(ع) به امور مربوط به كفن و دفن پيامبر(ص) مشغول بود تا بتواند مراسمى در خور آن شخصيت اعلاى انسانيت برگزار كند. در اين فاصله، برخى سياسيون قريش قدرت را از انصار ربودند و با فعاليت‌هاى اجتماعى، فرهنگى و تبليغاتى سعى در تثبيت حاكميت نوپديد خود داشتند. 🔻اكثريت قريب به اتفاق مردم، در اين حوادث ساكت و تنها نظاره گر رويدادها بودند! خواص و افراد تأثيرگذار نيز يا از طبقه حاكم حمايت مى‌كردند، يا عملكردى منفعلانه داشتند! امير المؤمنين(ع) نيز بى‌پشتيبان بود و تنها گروه اندكى از مؤمنان ناب، اما كم نفوذ و غير تأثيرگذار، همانند سلمان، ابوذر، مقداد و عمّار از ايشان حمايت مى‌كردند. 🔸 با وجاهتى كه به عنوان دختر پيامبر(ص) از ناحيه توصيف‌هاى والاى پيامبر(ص) همچون «سيّدة نساء العالمين» به دست آورده بود؛ بزرگوارى، كرامت و معرفت والايى كه در دوره كوتاه زندگى خود به جامعه و مردم نشان داده بود و...، احتمال تأثيرگذارى بر پيشگيرى انحراف خلافت را محتمل مى‌ساخت. ▫️ او تنها فرد بازمانده از نسل پيامبر(ص) بود كه در جامعه حضور داشت. حركت و سكون، فعل و ترك، كنش و واكنش، اخلاق و رفتار، سخن و سكوت و خلاصه هر قول و فعلى از او يادآور پيامبر(ص) و جايگاه ويژه او نزد پيامبر(ص) بود. ▫️ بخارى درباره علل بيعت كردن امام(ع) پس از شهادت حضرت فاطمه(ع) نوشته است: ... و كانَ لِعَلِىٍّ مِنَ النّاسِ وَجهٌ حَياةَ فاطِمَةَ، على (عليه السلام) در دوره زندگى (كوتاه) حضرت فاطمه(ع) در جامعه وجاهت و اعتبارى داشت. ... از اين رو در دوره كوتاه زندگى ايشان پس از رحلت پيامبر(ص)، حضرتش پاى به ميدان دفاع از ولايت اميرالمؤمنين عليه‏السلام به عنوان جانشين منصوب پيامبر(ص) و مبارزه با جريان انحراف گذاشت. ▪️ نهاد حكومت، مخالفت حضرت فاطمه عليهاالسلام را تضعيف كننده مشروعيت سياسى و اجتماعى و مانعى بر سر راه حكومت نوپديد مى‏‌دانستند، زيرا به تشخيص آنان، يكى از مانع‌‏هاى مهم حضرت فاطمه زهرا عليهاالسلام بود و آنان براى تثبيت حاكميت خويش و استمرار آن راهى جز حذف شخص او نداشتند؛ چون مى‌‏دانستند اين وضعيت زمينه رويارويى حكومت و حضرت فاطمه عليهاالسلام را پديد مى‏‌آورد. حمله و هجوم به خانه فاطمه عليهاالسلام ـ كه چندين بار انجام شده در اين دوره رخ داد و در نهايت به شهادت حضرت فاطمه عليهاالسلام انجاميد. 📚حکمت نامه فاطمی ، ص ۶۸۸ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
hejab - ostad mohammadi.mp3
9.02M
⭕️ سوال ❓آیا این جمله درست است که اول اقتصاد و مشکلات مردم را درست کنید بعد به فکر حجاب مردم باشید؟ و همچنین دلایل وجوب حجاب از قرآن و دلایل اجبار و قانون شدن حجاب را در حکومت اسلامی بفرمایید؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️فواید نویسندگی در آیینه روایات اسلامی ✅در بیانات اهل بیت علیهم السلام برای نویسندگی و کتابت کتاب، ثمرات و فواید زیادی بیان شده است که به 3 مورد از آنها اشاره می‌شود: 1️⃣انتشار علم به دیگران زکات علم، در انتشار آن میان دیگران است. امام صادق علیه‌السلام خطاب به «مفضل» فرمودند: بنویس و علم خود را میان برادرانت منتشر ساز، پس هرگاه از دنیا رفتی کتاب‌هایت را برای فرزندانت به ارث بگذار؛ زیرا زمانی خواهد آمد که مردم جز با کتاب‌هایشان همدم و همنشین نشوند. 2️⃣حفظ علم امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمودند: عقل دانشمندان در نوشته‌های ایشان آشکار می‌شود و از آنجا که علم با نوشتن حفظ می‌شود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: علم را با نوشتن به بند بکشید و پیش از فرا رسیدن مرگ علما و اندیشمندان بنویسید؛ چراکه با مرگ ایشان علمشان نیز اگر نوشته نشده باشد از بین می‌رود. 3️⃣ پاداش اخروی در روایات اسلامی برای نویسندگی علاوه بر فواید دنیایی، ثمرات اخروی بسیاری قرار داده شده است. به عنوان مثال پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله فرمودند: هرگاه مومن از دنیا رود و یک برگ‌نوشته علمی از خود بجای گذارد روز قیامت آن برگ میان او و آتش پرده‌ای شود و خداوند تبارک و تعالی در قبال هر حرف که روی آن نوشته شده، شهری هفت برابر وسیع‌تر از دنیا به او خواهد بخشید. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆  🍁 قالَتْ علیها السلام: 🌕 الْزَمْ رِجْلَها، فَإنَّ الْجَنَّةَ تَحْتَ اقْدامِها، و الْزَمْ رِجْلَها فَثَمَّ الْجَنَّةَ. ❣همیشه در خدمت مادر و پاى بند او باش، چون بهشت زیر پاى مادران است؛ و نتیجه آن نعمت‌هاى بهشتى خواهد بود 📚کنزل العمّال: ج ۱۶، ص ۴۶۲، ح ۴۵۴۴۳ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️«حضرت زهرا (س)» الگوی «امام زمان(عج)» 🔸حضرت زهرا و امام زمان علیهماالسلام ویژگی‌های مشترکی دارند. از این رو امام زمان، بانوی دو عالم حضرت زهرا را الگوی خود قرار داده‌اند. 🔹نام امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه تسلی دهنده مادر خویش است به گونه‌ای که بشارت قیام آن حضرت موجب شادی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌گردد. 🔰وقتی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها پدر گرامیشان را در بستر بیماری دیدند خیلی برآشفته و ناراحت شدند اما رسول‌خدا صلى‌الله‌عليه‌و‌آله کلماتی را بیان کردند که موجب شد حضرت آرام گیرند و تسلی خاطر یابند و آن، یاد و نام امام زمان علیه‌السلام بود. ⏫«وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ مَهْدِیُّ هَذِهِ الْأُمَّهِ الَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً؛ سوگند به آن که جانم در دست اوست. مهدی این امت از ما خاندان است که خداوند به وسیله او زمین را از عدل‌وداد پر می‌کند همان‌گونه که از ستم و جور پر شده باشد.» ♻️حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها الگویی برای امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه هستند و حضرت با خط مبارک خود بیان می‌فرماید: «وَ فِي ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله لِي أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ فاطمه دختر رسول‌خدا صلى‌الله‌عليه‌و‌آله براى من اسوه و الگويى نيكوست.» 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️مناظره در سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها 🔸تمام سفیران هدایت از پیامبران گرفته تا اوصیای ایشان، از مناظره جهت اثبات حق استفاده کرده‌اند و اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز بارها از این راهکار بهره برده‌اند. حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نیز به عنوان مادر بزرگ‌ترین حجت‌های الهی برای اثبات حق، مناظرات متعددی داشته‌اند. 🔸امام عسكرى عليه‌السّلام مناظره مادر خود را چنین بیان فرمودند: ✍🏼روزى دو زن كه با هم در مسأله‌اى مذهبى اختلاف داشتند به‌ خدمت حضرت فاطمه عليها‌السّلام رسيده و نظرشان را اظهار نمودند، آنگاه آن‌ حضرت دليل و برهان خود را مطابق عقيدۀ آنكه اعتقادش صحيح و ادّعايش درست بود اقامه نمود و پس از مشاهدۀ سرور و خوشحالى زن مؤمنه به او فرمود: خوشحالى فرشتگان به‌سبب ظهور و غلبۀ حقّ‌، بيش از شادى تو بوده، و حزن و اندوه شيطان و يارانش بيش از حزن و اندوه آن زنى است كه در عقيدۀ باطل خود مغلوب شد. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️جایگاه مدارا و برخورد قاطع 🔸بسیاری از احکام به‌ ظاهر خشن که در اسلام دیده می‌شود را می‌توان در راستای از بین بردن موانع کمال انسان‌ها دید. امیرالمومنین علیه‌السلام در عرصه فردی با نهایت گذشت و مدارا رفتار می‌کنند، اما در عرصه اجتماعی اجازه تجاوز به امنیت و آرامش مردم را نمی‌دهند. 🔸 راز تفاوت برخورد با تخلفات فردی و اجتماعی را در تفاوت اثر آن‌ها بر سعادت مردم جستجو کرد. ناامنی و فضای متشنج باعث می‌شود که همه‌ کارهای دنیایی و معنوی مردم مختل شود و دیگر زمینه‌ای برای رشد باقی نماند. سهل‌انگاری و برخورد متزلزل با اشخاصی که جامعه اسلامی را ناامن می‌کنند، باعث جرئت یافتن آن‌ها و سخت‌تر شدن وضعیت می‌شود. 🔹کسانی که با ذکر رفتار نرم و کریمانه معصومین علیهم‌السلام در برخوردهای فردی یا اجتماعی خاص، می‌خواهند هرگونه اعمال قدرت و جدیت را نفی و انکار کنند، درباره دین اسلام دچار تفسیر به رأی و اشتباه شده‌اند. جمهوری اسلامی همراه با مدارای فراوان با معترض و چشم‌پوشی نسبت به اشتباهات فردی و شخصی، وظیفه دارد با افراد محارب، جدایی‌طلب، اغتشاش‌گر، تروریست و جنایتکار برخوردی سخت و قاطعانه داشته باشد. 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
♨️خانه‌ای به بلندای نام خدا 🔸خداوند در قرآن می‌فرماید: «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ الله أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ»؛ «(اين نور هدايت) در خانه‌هايى است كه خدا اذن داده رفعت يابند و نام او در آنها ذكر شود. در آنها بامدادان و شامگاهان او را تسبيح گويند». 🔸این آیه شریفه، قدر و منزلت و بزرگی این خانه‌ها را روشن می‌نماید؛ زیرا اذن خدا به اینکه این بیوت بلند مرتبه باشند، به خاطر این است که منتسب به خود اویند و علت رفعت این خانه‌‏ها همان «یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ» است؛ یعنى در آن خانه‌ها نام خدا برده می‌‏شود. 🔸قدر و منزلت این خانه‏‌ها بزرگ و رفیع مى‌‏شود. مانند مساجد که قرآن می‌فرماید: «وَ مَساجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً»؛ «مساجد که در آن ذکر خدا بسیار می‌شود». ♻️سيوطى عالم اهل تسنن در تفسير معروفش «الدّر المنثور» از انس بن مالک و بريده (دو نفر از صحابه) نقل مى‌كند: «هنگامى كه رسول خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله اين آيه را تلاوت فرمود، مردى برخاست و گفت: اى پيامبر خدا اين خانه‌هايى كه در اين آيه توصيف شده كدام است؟ حضرت فرمود: خانه‌هاى پيامبران است. ابوبكر برخاست و گفت: اين خانه از آنها است؛ خانه على و فاطمه عليهماالسلام؟ رسول خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله فرمود: آرى اين از برترين آن‌ها است». 📎 📎 📎 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰