eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
9.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
277 ویدیو
205 فایل
🧕کاویانی هستم؛دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت،سطح‌سه تفسیر اینجا با تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه‌فردی‌ آشنا می‌شی ⛔️کپی ممنوع من اینجام👇 https://daigo.ir/secret/5754903235 🟣سایت pajohesh-esfahan.ir 🟢تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/1851917132Cf43b9d9499
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥏انداختن تصویر پشت متن در ورد قبلا در این پست نحوه واترمارک متنی رو آموزش دادم، و حالا نحوه گذاشتن تصویر، لوگو و… در پشت متن👌 برای اینکار: 🔹1-همانند تصویر 1 در باکس تنظیمات واترمارک، گزینه Picture watermark را انتخاب نموده و سپس تصویر یا لوگو مورد نظر خود را از طریق Select Picture آپلود نمایید. 🥏در نظر داشته باشید که در صورت تمایل می توانید از طریق گزینه Scale سایز تصویر را مدیریت کرده و به تغییر اندازه واترمارک بپردازید یا با غیرفعال کردن تیک Washout تصویر را از حالت نیمه شفاف خارج نمایید. 🔹2-پس از اینکه واترمارک تصویری شما آپلود شد و با کلیک روی دکمه Apply تنظیمات را ذخیره کردید، می توانید لوگو یا تصویر آپلود شده را در پس زمینه تمامی صفحات فایل ورد خود مشاهده نمایید. 🔹3-بعد از ایجاد واترمارک در صفحات ورد این امکان نیز برای شما فراهم می باشد تا مطابق با سلیقه خود ظاهر آن را مدیریت نمایید. برای این کار شما باید در ابتدا یا انتهای برگه دوبار کلیک کنید تا هدر و فوتر به شما نمایش داده شود. سپس می توانید به کمک دایره سبز رنگ مشخص شده در تصویر شماره 2، Watermark را در جهت مورد نظر خود بچرخانید. 🔹4-در صورت تمایل به تغییر رنگ یا سایز و ویژگی های ظاهری واترمارک نیز می توانید روی آن راست کلیک کرده و از میان گزینه های موجود، گزینه Format AutoShape /Picture را انتخاب نمایید. 🔹5-در نهایت نیز باکس جدیدی مثل شکل 3 به شما نشان داده می شود که امکان مدیریت جایگاه لوگو در ورد، جابجایی واترمارک، رنگ یا نور آن فراهم می باشد. @pajohesh_esfahan ╰━═-❀✿❥❀✿❥-═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ೃ⁀➷. ❦★ عرض سلام و ادب و احترام دارم محضر همه‌ی همراهان کانال ❦★ و یه خوش‌آمد گویی ویژه خدمت بزرگوارانی که تازه به این کلبه ی محقر تشریف آورده اند.‌ ツ ❦★ شروع ولایتعهدی آقا و سرورمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف رو هم تبریک و تهنیت گفته و آرزو دارم همگی جزو سربازان واقعی ایشون باشیم.✨ بزرگواران ❦★ همونطور که کم و بیش در جریان فعالیت‌های این کانال قرار گرفته اید، من طبق یک نقشه ی راهی، یکسری آموزش ها، مهارت ها و ترفندهای پژوهشگری رو شروع کرده ام و در حال بارگذاری در کانال هستم که ان شاءالله براتون سودمند و پرفایده خواهد بود و شما می تونید با دنبال کردن اونها به طور کامل و جامع با مباحث نظری و مسائل کاربردی مهارت پژوهشگری آشنا بشین.👌 ❦★ در ضمن با مراجعه به پستی که در بالا سنجاق شده، می تونید رو مرور کنید و سریع به مطالبی که می خواهید دسترسی داشته باشید. ولی دوستان ‌ ツ ❦★ اگر نیاز به موضوعی داشتید که اطلاعات تون راجع بهش کم هست و هنوز در کانال کار نشده و یا در حین انجام پروژه تون به مطلب و نکته ی خاصی احتیاج ضروری پیدا کردید، حتما بهم پیام بدید تا در صورت امکان پستش رو براتون تهیه کنم. ✨ جهت درخواست، انتقاد، پیشنهاد و ... من اینجام‌: ೃ⁀➷. @Montazer_1356 ༺(◕‿◕✿)༻∞➣•°•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• 💫 و باز هم تفاوت موضوع و مسأله ✨ همونطور که در این 👈 پست گفته شد: موضوع یک زمینه‌ی کلی است که درباره آن تحقیق می‌ کنیم؛ مثل: توحید، تاریخ قرآن، عصمت، حجاب، اعتیاد، بیکاری و… اما مسأله از موضوع جزیی ‌تر است. ✨ می تونیم بگیم 👈 رابطه موضوع و مسأله مانند رابطه کشور و شهر است. درباره موضوع می ‌توان مطالعه کرد اما تا زمانی که محدود نشود نمی ‌توان به عنوان یک مسأله پژوهشی در آن کار و تحقیق و تفحص کرد. ⚠️ بنابراین «توحید» موضوع است و «رابطه توسل با توحید عبادی از منظر مفسرین متاخر» یک مسأله است. موضوعی که جزئی و مثل زمینی شده که دور آن حصار کشیده اند تا فقط محدوده ی حصار شده، آباد شود!🙃 💫 پس دقت داشته باشید: ✨ تا موضوع و مشکل را تجزیه نکنیم، پژوهش واقعی در مورد آن روی نمی ‌دهد. ✨ و تا زمانی که به یک مشکل از زوایای گوناگون ننگریم و آن را تجزیه نکنیم، آن مشکل به مسأله بدل نمی‌شود. ✨ لذا ارائه هرگونه راه حل به این بستگی دارد که بتوانیم مشکل را به زبان علمی و ساده، به صورت یک مسأله طرح کنیم. ✨ برای این کار به طور مثال مشکل بی حجابی را با در نظر گرفتن علل و عوامل، ویژگی‌ها و مراحل، عوارض و آسیب های آن و… به لایه‌ های کوچک و کوچک تری تجزیه می کنیم و سپس برحسب اهمیت و ضرورت و کاربردی بودن و شرایط دیگر، مسأله یا بعد خاصی از ابعاد آن را برمی‌گزینیم. ❌پس... دقت نمایید هرچه حصار محدودتر، آبادی زمین بیشتر و راحتر!!! @𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
🟣 نام کتاب: «نهم ربیع الاول (چیستی، چرایی، چگونگی): عهدی دوباره با امام زمان (عج)» ✍🏻 مؤلف: محمد رضایی 📗 در این اثر، مؤلف تلاش کرده قرائتی علمی و تحلیلی درون دینی از رویداد نهم ربیع الاول ارائه دهد و اهتمام دارد تا رویداد نهم ربیع الاول را از زوایای گوناگون نظری، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی مورد بازشناسی قراردهد؛ ◀️ تا هم مبانی وخاستگاه این رویداد بررسی شود‌. ◀️ هم پاس داشت آن، مورد اثبات و تأکید قرار گیرد. ◀️ هم در مقام تعریف فرهنگ سازی جشن مقدس نهم ربیع الاول، مسئولیت ها و رسالت های شیعیان در قالب آئین ها و شعائر فرح افزا معرفی گردد و کارکردها و چرایی و چیستی آن شعائر معرفی شود. 🔴 تا در نهایت دانسته شود که نهم ربیع الاول، مهم ترین روز در پیوند شیعه‌ی مهدی باور و امام غائب است و شیعیان نباید از این روز غفلت ورزند. 📥 👈 دانلود کتاب 👉 📤 𝓲𝓭 ➤@pajohesh_esfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎖خوب... خاطر شریف تون باشه تا اینجا در ۶ پست و با هشتگ ، علت و موارد استفاده از نیم فاصله در نگارش و تایپ فارسی رو خدمت تون توضیح مفصل دادم. و حال... 🎭 چگونه نیم‌فاصله را تایپ کنیم؟ 🎖ما در استاندارد یونیکد، چندین کاراکتر با فاصله نامرئی داریم و همین باعث شده که برای تایپ نیم‌فاصله، از کاراکترها و روش‌های مختلفی استفاده شود. اما ما در اینجا تنها درست‌ترین و ساده‌ترین روش را به شما آموزش می‌دهیم. 🎭 درج نیم فاصله در ویندوز 🎖اگر در ویندوز از صفحه کلید فارسی رایج استفاده می کنید، می‌توانید در همه محیط‌های نرم‌افزاری (ورد، اکسل، پاورپوینت، فتوشاپ و ...)، نیم فاصله را با گرفتن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+2 تایپ کنید. 🎖همچنین می‌توانید با استفاده از Crtl و – نیم فاصله در ورد، اکسل، پاورپوینت و … را تایپ کنید. (توجه داشته باشید که کاراکتر – را از قسمت بالایی کیبورد، و نه قسمت Numlock، انتخاب کنید). این روش تنها برای تایپ نیم اسپیس در آفیس کاربردی‌ست و در برنامه‌های دیگر مثل فتوشاپ و ... قابل اعمال نیست! 🎭 درج نیم‌فاصله در اندروید موبایل 🎖در سیستم عامل اندروید، بسته به این که گوشی شما چه مارکی است، نرم‌افزار صفحه کلید متفاوتی ممکن است به صورت پیشفرض نصب باشد. اکثر نسخه‌های جدید صفحه‌کلیدهای پیشفرض دارای نیم‌فاصله هستند. مثلا نسخه جدید صفحه کلید پیشفرض گوشی‌های سامسونگ در کنار دکمه فاصله، دکمه نیم‌فاصله چیزی شبیه این شکل 👈 <|> نیز دارد. 🎖 اما اگر صفحه‌کلید گوشی شما نیم‌فاصله ندارد، توصیه می‌کنیم صفحه کلید Gboard را که متعلق به گوگل است از پلی استور یا بازار نصب کنید. پس از نصب Gboard و فعالسازی آن از قسمت تنظیمات گوشی، شما هم امکان درج نیم‌فاصله دارید و هم از قابلیت‌های جالب این صفحه‌کلید بهره‌مند خواهید شد. کاراکتر نیم‌فاصله در این صفحه‌کلید نیز، در کنار دکمه فاصله قرار دارد. 🎯 تمام. @pajohesh_esfahan ┗━━▫️🎭▫️━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ از کجا نویسندگی را شروع کنیم؟ 🔵 مرحلۀ دوم: نوشتن پس از مطالعۀ آثار دیگران 💠باید طلاب و دانشجویان را عادت داد که بعد از آن که نوشته های خوبی را مطالعه کردند، کتاب را روی هم بگذارند و مجدداً آن مطلب را خودشان بنویسند. سپس، بین نوشتۀ خودشان و نوشتۀ آن نویسنده هنرمند، مقایسه کنند. از مقایسۀ این دو با هم، ضعف ها و قوّت ها معلوم می شود. 💠نویسنده چگونه وارد بحث شد؟❓چگونه خارج شد؟❓جمله بندی ها و تعبیرات چگونه بود؟❓کلماتی را که من به جای او گذاشتم چیست؟❓آن کلماتی که او انتخاب کرده چیست؟❓ 🔚در یک مقایسه می تواند، تفاوت این دو را اندک اندک بفهمد. ✍️ برگرفته از کتاب «سخنان ناب بزرگان درباره تحقیق، پژوهش، نگارش و قلم»، تألیف مهدی آقابابایی. 彡@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏彡
📒داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی (1) ➰در سال‌های اخیر موضوع آموزش فلسفه به کودکان در کشور ما مورد توجه ویژه قرار گرفته است. ➰فبک یا همان فلسفه برای کودکان زمینه‌ای برای آموزش فلسفه و سوال‌های کلیدی کودکان به زبانی ساده و متناسب با سن آن‌ها است اما در این میان تاکید اصلی این گرایش از فلسفه، نشستن سر کلاس‌های خشک و سرد فلسفه نیست بلکه کودکان در جریان بازی‌ها، کتاب‌ها، تمرین‌ها و داستان‌های مختلف فلسفه را یاد می‌گیرند. ➰در این کلاس‌های آموزشی فلسفه، طرز فکر فلاسفه‌ای مانند سقراط، افلاطون، هگل، ابن سینا یا ملاصدرا به کودکان آموزش داده نمی‌شود، بلکه این امر یک روش و رویکرد آموزشی است که مهارت تفکر و گفت‌وگوی فعالانه را به کودکان آموزش می‌دهد و هدف از آن نیز رشد عقلانیت، کمک به حقیقت‌یابی، رشد ارزش‌شناسی و ارزش‌گذاری، رشد اخلاق و فضائل اخلاقی و رشد همه جانبه شخصیت است. ➰اصلی‌ترین و اولین چیزی که کودکان در فبک آموزش می‌بینند، مهارت گوش کردن و پس از آن مهارت پرسشگری است. 📙جناب آقای دکتر رضاعلی نوروزی، دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، یکی از افرادی که در حوزه فبک تحقیقات و تالیفات فراوانی داشته، معتقد است: فلسفه برای کودکان جای خود را در جوامع مختلف مطرح و پیدا کرده که این موضوع می‌تواند انواع مختلف تفکر را مثل تفکر مراقبتی، منطقی و انتقادی پوشش دهد که هر کدام زیر مؤلفه‌های خود را دارند و می‌توانند در کانون توجه قرار گیرند تا بچه‌ها با آن‌ها آشنا شوند. 📨 ادامه‌ی این گفتگو‌ی جذاب را از 👈اینجا بخوانید. @pajohesh_esfahan ┅┅═❅❅❥☆❥❅❅═┅┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦ ⚛️ صفت ها را به دقّت به کار بریم. 🔺در زبان پارسی نیز صفت های حالیه، مشبّهه، مبالغه و مطلق یافت می شوند. 🔻مخصوصاً هنگام ترجمه آیات وروایات، به این ساخت های متفاوت باید عنایت داشت: صفت حالیه (گذران است) 👈بُن مضارع + ان ▫️مثال: جویان. ✦ صفت مشبّهه (پایدار است) 👈بُن مضارع + ا ▫️مثال: جویا. ✦ صفت مبالغه (فراوان است) 👈بُن ماضی یا اسم + ار/ گار/ گر/ کار ▫️مثال: جُستگر ـ جستجوگر ✦ صفت فاعلی مطلق 👈بُن مضارع + نده ▫️مثال: جوینده. 📍چنانچه ساخت های سه گانه اوّل موجود نباشند، به ناچار در همان معانی نیز از ساخت چهارم استفاده می شود. ⬅️ از این رو، مثلاً برگردان صحیح عبارت «اللّه سَمیعٌ عَلیمٌ» چنین است: ✔️ خداوند شنوای دانا است. ⚛ این قسمت، کمی فوق تخصصی بود🤦‍♂ مگه نه!؟ ✍️ حسینی (ژرفا)، ابوالقاسم، بر بال قلم: چهل درس در قلمرو ادب پارسی و آیین نگارش، قم، انتشارات ظفر، ۱۳۸۰، ص ۱۰۳ و ۱۰۴. ╭┅───🦋────┅╮ @pajohesh_esfahan ╰┅─────🦋──┅╯
🧩 مرور مباحث گذشته مرتبط با سوالات تحقیق ✳️ زمانی که محقق سوال اصلی و سوالات فرعی تحقیق را در اختیار داشت این امکان را دارد که برای نوشتن طرح تحقیق اقدام کند. لذا بدون سوال اصلی و سوالات فرعی نوشتن طرح تحقیقی کاری بیهوده خواهد بود. ✳️در این راستا دو نکته مهم لازم به ذکر است:👇 1️⃣ اول اینکه هیچگاه نمی توان در یک تحقیق به چندین سوال اصلی پاسخ داد، بلکه هر سؤال اصلی نیازمند یک طرح تحقيق مستقل است! 2️⃣ نکته دوم این است که اصلی بودن و فرعی بودن سوال تحقیق یک امر نسبی است، چه بسا بتوان در تحقیقی سؤالات فرعی را به سؤالات جزئی تر و ریزتر تقسیم کرد، بر همین اساس دیده شده که در برخی از طرح های تحقیقی سوالات در دو مرحله شکسته می شود: ✳️ در نتیجه از سؤالات فرعی، سؤالات فرعی تر بدست می آید؛ بنابر این فرعی و اصلی بودن سوالات یک پدیده نسبی و مقایسه ای است. 🧩ادامه دارد... @pajohesh_esfahan ┗━━❦★🍃━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔 چند نکته درباره عنوان مقاله یا پایان‌نامه 🔻❶) عنوان اثر، نخستین قسمتی است که می‌تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند. 🔻❷) عنوان باید با موضوع تحقیق هماهنگ بوده و در ارتباط باشد. 🔻❸) عنوان باید از نظر جمله‌بندی و جذابیت، مناسب باشد. 🔻❹) در عنوان به هیچ وجه نباید از اصطلاح و یا علامت اختصاری استفاده کرد. 🔻❺) عنوان باید رسا و قابل درک باشد. 🔻❻) عنوان باید به گونه‌ای انتخاب شود که جهت‌گیری و پیش‌داوری خاصی را القا نکند. 🔻❼) در عنوان نباید نظر محقق به خواننده تحمیل شود. 🔻❽) بهتر است واژه‌های کلیدی و بنیادین اثر در عنوان نیز دخالت داده شود؛ بدین صورت که عنوان حاوی کلماتی باشد که در تحقیق نقش اساسی دارند. 🔻❾) نتیجه‌ی پژوهش به صورت قانونی اثبات شده، در عنوان نباید آورده شود. @pajohesh_esfahan *┄┅═✧❁‌❁✧═┅┄*
📒داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی (2) ➰امروزه، ضرورت پرورش تفكر كودكان در بيشتر كشورها مورد توجه قرار گرفته است و نظام‌ هاي آموزشي در راستاي نيل به اين هدف بازنگري شده‌‌اند. يكي از مرسوم ترين روش‌هاي مورد استفاده در پرورش تفكر در بسياري از نقاط جهان، استفاده از برنامه‌ آموزش فلسفه به كودكان است. ➰هدف فلسفه برای کودکان (فَبَک)، رشد عقلانیت، کمک به حقیقت یابی، رشد ارزش شناسی و ارزش گذاری، رشد اخلاق و فضایل اخلاقی و رشد همه‌ جانبه شخصیت کودکان است. ➰با توجه به ضرورت توجه هر چه بیشتر به این برنامه در نظام آموزشی ایران و متناسب سازی آن با ویژگی های فرهنگی کشورمان، و با عنایت به توجه ویژه به تفکر در آموزه‌ های اسلامی، مجموعه ده جلدی «داستان‌ های فکری و فلسفی برای کودکان ایرانی» به عنوان گامی در جهت استقلال در انتخاب متون مورد استفاده در کلاس فلسفه به نگارش درآمده است. 📗در این مجموعه که تالیف جناب آقای دکتر رضاعلی نوروزی و همکاران می باشد، با توجه به اهمیت بومی سازی برنامه فبک در هر کشور و نظر به ظرفیت بالقوه متون کهن فارسی در برانگیختن بحث‌های فلسفی، مؤلفان بر آن شدند که با نگاهی نو به طراحی متون قابل استفاده در کلاس های فبک بپردازند که متناسب با شرایط و ویژگی های روانی و فرهنگی کودکان ایرانی باشد. 📨 این مجموعه برای کودکان ۱۴-۸ ساله تدوین شده است و می توانید آن را به صورت اینترنتی سفارش دهید. @pajohesh_esfahan ┅┅═❅❅❥☆❥❅❅═┅┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
می دونین کجاها ویرگول به کار ببریم!؟ 📌پس از منادا 👈(خدایا،...) 📌بین واحدهای هم طراز 👈(احمد، علی، رضا، حسن و حسین به خانه آمدند. احمد، یا علی، یا رضا، یا حسن و یا حسین به خانه آمدند.) 📌پیش و پس گروه قیدی👈 (به احتمال قوی، نمی توان او را گناه کار دانست. شهید مطهری، در کتاب داستان و راستان، می گوید:...) 📌برای جدا کردن کلمه یا گروهی که بدل از اسم یا گروه هست👈 (سعدی، شاعر شیرین سخن شیرازی،... ابوذر غفاری، یکی از اصحاب بزرگ پیامبر اسلام،...) 📌برای جدا کردن صله👈 (دکتر احمدی، که همسایه ماست، دیروز به خانه ما آمد.) 📌برای جدا کردن جمله پایه از پیرو 👈( هرکه سخن ناصحان استماع ننمایید، عاقب کارهای او پشیمانی خواهد بود.) 📌به جانشینی محذوف👈 (احمد از کرده خود پشیمان شده، و توبه کرده است) 📌پس از وجه وصفی 👈(کوفه آرام خفته، در عزای حیدر می گریست. احمد به کلاس رفته، درس استاد را گوش داد.) (وجه وصفی= فعل اول شخص+ه) 📌میان عبارت های پانوشت (آدرس و پاورقی) 👈 (مطهری، مرتضی، گفتار معنوی، ص ۵۲.) (مطهری، ۱۳۹۵، ص ۵۲.) (انفطار، ۶) 📌میان عبارت های کتابنامه(فهرست منابع) 👈 (مطهری، مرتضی، گفتار معنوی، صدرا، تهران، چاپ سی و هشتم، ۱۳۹۵.) 📌پس از عبارات انتقالی یا گذار بازتابی 👈 (بنابر این، در نتیجه، از این رو، دومین آیه برای مشروعیت...، ) 📌میان واژه های یک جمله که ممکن است خواننده آن را به اشتباه، با کسره یا اضافه بخواند.👈(عفو، لازم نیست اعدامش کنید.) 🆔 @pajohesh_esfahan ┗━━━🖇🔖🖇━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❦★ حضرت امیرالمؤمنین على عليه السلام می فرمایند: ❥؛ غايَةُ العِلمِ السَّكينَةُ وَالحِلمُ؛ نهايت (کسب) دانش، آرامش و بردبارى است. ✨ غررالحكم حدیث6380 ❦★ معنی غایت در این حدیث گهربار، فقط نهایت نیست!! نهایت یکی از معانی واژه‌ی غایت هست!! 👀 معانی متعدد "غایت" رو از 👈 اینجا ببینید و خوانش های مختلفی از این بیان گهربار آقاجانمون داشته باشید!👌 ➣•°•° ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
ادب خیال، عقل و قلب از استاد اصغر طاهرزاده.pdf
874.3K
‌ ؛𒆜کتاب: ادب خیال، عقل و قلب ؛𒆜 مؤلف: استاد اصغر طاهرزاده ✨- کتاب ادب خیال، عقل و قلب حاصل نشستی است که دانشجویان و طلاب در طی آن نشست، مشکلات خود را با استاد اصغر طاهرزاده درباره‌ی راه‌های ادب خیال و عقل و قلب و ضرورت و نحوه‌ی مطالعه در میان گذاشتند. ✨- ادبِ «خیال»، «عقل» و «قلب» از انسان، موجود متعادلی می‌سازد که به راحتی می‌تواند با حقایق عالم مرتبط شود و استعدادهای معنوی خود را به شکوفایی برساند. ✨- به یاد داشته باشیم: همچنان که اگر خیالات خود را‌‌ رها کنیم قوهٔ واهمه، خیالات را به ناکجاآباد‌ها می‌کشاند و عمر انسان را با بی‌محتوایی کامل همراه می‌کند، اگر قوهٔ خیال را تحت تأثیر عقل و قلب قرار دهیم، خیالاتِ انسان با صُوَر نوری مأنوس می‌گردد و زندگی را از حالت خشکِ عقلانی به شعف معنوی رهنمون می‌شود. ✨- از سویی همهٔ حقیقت انسان قلب و دل اوست، اگر توانست قلب خود را ادب کند بقیهٔ قوا و اعضاء نیز جهت صحیحی پیدا خواهند کرد. قرآن نیز در همین راستا جایگاه ایمان را قلب انسان تعیین می‌کند. ✨- بر این اساس؛ انسانِ بی‌نقص انسانی است که همهٔ ابعاد وجودی او، یعنی «جسم» و «حس» و «خیال» و «عقل» و «قلب» او تربیت شود، ولی ...❗️ باید بدانیم آن‌گاه که امکان به کمال‌رساندن همهٔ ابعاد خود را نداریم کدام بُعد از ابعاد خود را در اولویت قرار دهیم تا از رسیدن به هویت اصلی خود باز نمانیم. @pajohesh_esfahan ┗━━༄᭄✿༄᭄✿━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦ ⚛️ویژگی‌های نویسندگان خلّاق و نوآور (۸) 🔘استقلال داشتن و دوری از وابستگی و روابط ▫️نویسندگان [خلّاق] مستقل‌اند. آنان در عینِ وفاداری و علاقه‌مندی به خانواده و دوستان و دیگر انسان‌ها، مستقل بودن را از وابستگی در روابط، برتر می‌دانند؛ ارزش‌های خویش را به دیگران تحمیل نمی‌کنند؛ به خلوت خود بسیار ارج می‌نهند و در حفظ آزادی خود مصرّند؛ وابستگی زیانبارِ خود و دیگران را برنمی‌تابند و دوست دارند که هرکس خودش باشد و مستقل.👌 📚 کتاب «آداب کتاب‌نویسی: چگونه کتاب بنویسیم؟»، تألیف «سیّد حسین اسحاقی»، ص۵۵. @pajohesh_esfahan ⊰᯽⊱┈──❀ ⃟⃟ ❊╌──⊰᯽⊱