طرح تحقيق نمونه.pdf
حجم:
285.1K
*️⃣ با سلام به دوستان پژوهشگر
عزیزانی که به دنبال شروع یک مقاله و پژوهش هستند این فایل ، خیلی به کارشون میاد حتما مشاهده بفرمایید.
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
به مناسبت ولادت حضرت ابالفضل علیه السلام از طرف مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد تقدیم شما 🌹🌷🌹🌺🌻🌸💐💐 👇
https://digipostal.ir/cocszj4
پژوهش در حوزه بین الملل
اگر تمایل به کار تحقیقاتی بین المللی هستید جلسه را حضور پیدا کنید
#پژوهش
#مهندسی_فرهنگی
https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✦؛﷽✦
┄┅═✧❁•🔹•❁✧═┅┄
🔵 مرحله سوم: تجربه مستقل در نوشتن
💠صاحبان قلم خودشان به نوشتن موضوعی به طور مستقل شروع کنند؛ بی آن که این موضوع را در نوشتۀ دیگری مطالعه کرده باشند. بعد همین موضوع را به استاد قلم شان بدهند.
💠این راه را بدون استاد نمی توان پیمود و فردی که بخواهد بدون استاد این مسیر را بپیماید، به بیراهه ها، سنگلاخ ها و اشتباهات می افتد.
💠بهترین راه این است که شما چیزی بنویسید و آن را به استاد بدهید، تا او به شما فنون نگارش را یاد دهد.
💠کلّی گویی در این مسائل کم اثر است. اگر فرد نوآموز کلیات و قواعد را هم می خواهد بیان کند، باید از نوشته ای که استاد نوشته است، بهره گیرد.
⚜️مثلًا یکی از مسائل مهمی که ما، در نویسندگی به آن کم اهمیت می دهیم، حسن مطلع و حسن ختام است. نویسنده خوب اولین جمله ای را که می نویسد، باید جاذبه داشته باشد. نویسنده باید یک ضربه محکم وارد کند و طرف را جذب کند؛ این حسن مطلع است. در پایان هم که نوشته را تمام می کند، نه با یک کلمه عادی و معمولی. مطلب خوبش را باید آخر کار بگذارد که وقتی خواننده نوشته را تمام می کند، لذّت آن تا مدتی در ذائقه فکرش باشد. چنین نوشته ای دلالت بر فنّی بودن آن می کند و نشان دهنده مهارت نویسنده است.
#طلبه_مولف
#طلبه_پژوهشگر
#مراحل_نویسندگی
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
❇️@pajoohesh_esfahan
عنوان مناسب.pdf
حجم:
1.87M
#پاورپوینت
✍️ روش تهیه عنوان مناسب برای مقاله
#مقاله_نویسی
#عنوان_مقاله
•┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈•
🕌 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
🆔@Pajouheshgaranemarvi
#ادبیات_مهارت_محور
📚واژههای «غرونا»، «خدعونا» و «غدروا بنا» در دعای ماه شعبان و در نگاهی وسیعتر، ریشههای «غرر»، «خدع» و «غدر» چه تفاوتی با هم دارند؟
📝فرق بین غرور، خدع، و غدر:
در یکی از دعاهای ماه شعبان چنین آمده است: «احْکُمْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ قَوْمِنَا فَإِنَّهُمْ غَرُّونَا وَ خَدَعُونَا وَ خَذَلُونَا وَ غَدَرُوا بِنَا وَ قَتَلُونَا وَ نَحْنُ عِتْرَةُ نَبِیِّکَ»؛خدایا! میان ما [که اهلبیت پیامبرت هستیم] و قوم ما داوری کن! که آنان ما را فریب دادند و نیرنگ زدند و ما را وانهادند و با ما بیوفایی کردند و ما را کُشتند.
«غرور»، توهّمی است که موجب میشود انسان به خاطر آن، کاری انجام دهد که موجب ضرر به خود شود؛ مثلاً شخصی از دور سرابی میبیند و تصور میکند که آب است؛ از اینرو، آبی را که در اختیار دارد [با مصرف بیجا و یا به هر شکل دیگر] آنرا از دست میدهد به این امید که به آب دسترسی دارد، ولی در نهایت تشنه میماند و حتی ممکن است از بین برود. اما «خدع» به معنای این است که افرادی فضا را چنان سنگین و ابرآلود میکنند که راه درست و کار صحیح بر انسان پوشیده میماند و به این دلیل که علم به صواب و صلاح ندارد، راه اشتباه را برمیگزیند و به خود ضرر وارد میکند.
«غدر»، به معنای نقض عهد و بیوفایی و خیانت است. این واژه از این جهت که درباره عهد و پیمان به کار میرود، تفاوتی محسوس با کلمههای سابق دارد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از مدیریت امور طلاب حوزه علمیه خراسان
#خدمات_رفاهی
🔺به اطلاع کلیه مدارس ، اساتید ، طلاب و کارکنان حوزه های علمیه سراسر کشور می رساند، جهت استفاده از مجتمع مفتاح در جوار بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) مشروط به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی می توانند از طریق سایت www.tasharof.ir اقدام نمایند.
اخبار دفتر #دانش_آموختگان:
https://eitaa.com/joinchat/3017998494Cbbc4256971
#ادبیات_مهارت_محور
📚آیا واژه «ضحکت» در آیه 71 سوره هود به معنای حیض است؟
📝قرآن کریم در داستان حضرت ابراهیم(ع) بعد از آنکه آمدن فرستادگان پروردگار برای بشارت و مژده نزد حضرتشان را نقل میکند،در ادامه بیان میدارد: «فَضَحِکَتْ فَبَشَّرْناها بِإِسْحاقَ وَ مِنْ وَراءِ إِسْحاقَ یَعْقُوبَ».
اگر چه بیشتر مفسران و مترجمان قرآن کریم واژه «ضحکت» در این آیه را به خندیدن معنا کردهاند، اما برخی نیز آنرا به معنای حیضشدن دانستهاند.
بنابر تفسیر دوم، معنای آیه این چنین است: زنش ایستاده بود که حائض شد، به او مژده اسحاق را دادیم و پس از اسحاق یعقوب را.
در برخی از لغت نامهها آمده است: «ضحک» بفتح «ضاد» به معناى حیض است. گویند: «ضحکت الارنب»؛ یعنى خرگوش حائض شد.
صاحب جامع البیان از قول اهل بصره میگوید: بعضی از اهل حجاز میگویند ضحک به معنای حیض است و ضحکت المرأة؛ یعنی زن حائض شد.
همچنین در تفسیر قمی ضحک به معنای حیض آمده، و در تفسیر عیاشى نیز از امام صادق(ع) نقل شده است که ضحک به معناى حیض است:
با توجه به آنچه بیان شد، محتوای آیه میتواند با هر دو معنا(خنده و عادت ماهانه) سازگار باشد، و هر دو اتفاق خنده و عادت رخ داده باشد و در قالب یک کلمه اعلام شده باشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
#کارگاه_ادبیات_عرب
#ادبیات_عرب_مهارت_محور
✳️ مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برگزار میکند :
✅ برگزاری سومین جلسه کارگاه ادبیات عرب کاربردی با رویکرد قرآنی
🎤استاد: حجت الاسلام و المسلمین قدسی
⏰ زمان : چهارشنبه17 اسفند 1400 ساعت 10:40
🕌 مکان : حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری(ره)
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از abbasi
فهرست موضوعات صحیفه سجادیه.pptx
حجم:
2.66M
پاورپوینت 💠
موضوع: فهرست موضوعات صحیفه سجادیه
👈 خیلی عالی و کاربردی👉
#طلبه_پژوهشگر
#مناسبتی
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
@pajoohesh_esfahan
#مسابقه_ادبیات_عرب(8)
#ادبیات_مهارت_محور
📝 تعریف تمییز:
اسمی است[ نکره ،منصوب وغالبا جامد] که بعد ازیک اسم مبهم(نا مشخص ) یا یک جمله مبهم (نسبت یا رابطه نامشخص درجمله )می اید بطوری که اگر تمییز اورده نشود ،معنی اسم یا جمله دارای وجوه مختلف می باشد.
✅عیّن التمییز:
الف) یمتلئ قلبی سروراً بعد انتصار المجاهدین.
ب) سرّنی نجاحک سروراً لا یوصف.
ج) وجدت سروراً فی قلبه قد أعجبنی.
د) لیت فی حیاتک سروراً یدوم طویلاً.
👈 پاسخ سوال رو به آیدی زیر ارسال بفرمایید.
https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از سیدمحسن میرزاده
📣 #اطلاعیه_مهم
📣#خبر_پژوهشی
💎هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان آغاز شد.
اطلاعات تکمیلی در کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 @howzehpajohesh
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f