eitaa logo
کانال رسمی هفته‌نامه پرتو
468 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
51 ویدیو
79 فایل
کانال رسمی ""هفته نامه پرتو"" وابسته به دفتر ارتباط فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 💠 آدرس سایت www.partosokhan.ir ⁦✳️⁩ ارتباط با مدیر مسئول @asemanha41 👨‍💻 ارتباط با ادمین @parto_sokhan
مشاهده در ایتا
دانلود
اول را بدهيد! دقت و توجه مرحوم به در مطالبي كه نقل شده بخوبي پيدا است: يك روز ايشان به مناسبتي فرمود: اگر مثلا يك تومان به مردم هستيد، نرويد 5 ريال پول بدهيد، براي و 5 ريال براي برگشت. حق نداريد اين كار را بكنيد، شما اول بايد طلب مردم را بدهيد بعد اگر خواستيد زيارت برويد، برويد. http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1041&Category=381 @partosokhan_ir
هاي اقتصادي در بخش • 57 برابر شدن ، افزايش غير نفتي از 543ميليون دلار در سال 1357به 31ميليارد دلار در سال 1395 • 5/ 6 برابر شدن توليد و ، افزايش توليد و مونتاژ 150هزار دستگاه خودرو در سال 1357 به توليد و مونتاژ حدود 977هزار دستگاه خودرو در سال 1394 • 30برابر شدن توليد ، افزايش توليد محصولات پتروشيمي از 6/ 1 ميليون تن در سال 1357 به 1 /48 ميليون تن در سال 1394 • 24 برابر شدن توليد... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1041&Category=390 @partosokhan_ir
چرا « » مي‌كنند؟ سيما فردوسي، ، در به اين پرسش كه «چرا كودكان لجبازي مي‌كنند و فرق لجبازي و آنها چيست؟» گفت: در دو از سن كودكان و اين حالت را مي‌بينيم. يكي سن ۳- ۴ سالگي است كه وقتي به مي‌گوييد اين كار را انجام نده، مي‌خواهد اين كار را انجام دهد. وي ادامه داد... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1041&Category=425 @partosokhan_ir
شماره 1042 هفته‌نامه پرتو
درصورت پرسش: جمع سود و ضرر كه در بورس كسب كردم، شد. آيا بايد بابت سودهايي كه كسب كردم خمس بپردازم يا چون برايند كل منفي هست نيازي به پرداخت خمس نيست؟ پاسخ: اگر در پايان سال اول سرمايه منفي شده پرداخت خمس لازم نيست. پرسش: سلام تمام امسال خودم را در بورس، سهام خريدم و ديگر پولي ندارم الان سر است ولي سهم‌هاي من يا در ضررهستند يا به نميرسند، حالا پرداخت خمس را بايد چكار كنم؟ بايد سال ديگر محاسبه كنم؟ پاسخ: اول سال خمسي با قيمت فعلي محاسبه موجودي كنيد و خمس آن را در نظر بگيريد هروقت سهام را فروختيد خمس را پرداخت كنيد و براي تاخير در پرداخت هم از دفتر مرجع تقليد خود اجازه بگيريد... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1042&Category=373 @partosokhan_ir
سندي مبني بر نحوست در شيعي وجود ندارد علي ابهري و مورد سفارش است و بسياري در مناسبت‌هاي مختلف برآن تاكيد كرده‌اند مثل اول ماه‌هاي كه اعمالي براي آن در مثل بيان شده است. اول پيامي در بين مردم دست به دست مي‌شود مبني بر اين‌كه با شكستن تخم مرغ، صدقه و قرباني و دعاي خاصي كه مي‌كنند نحوست و بدي اين ماه را از خود دور كنيم. در پاسخ بايد گفت... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1042&Category=373 @partosokhan_ir
تصميم‌گيري و نوع از يك را فرض كنيد كه در خانواده‌ي مي‌كند و هيچ مشكلي برايش نيست؛ براي خوابيدنش دارد، براي مطالعه‌اش دارد، براي رفت و آمدش دارد، براي وقت گرمايش و براي وقت سرمايش چه و چه دارد و وقت ، برايش را مي‌آورند. اگر اين شرايط در اين ، اين تأثير را بگذارد كه او را ، و بي‌همت كند و بدون اين‌كه بتواند تواناييهاي خودش را شناسايي كند، بار بياورد، اين زندگي ، براي او يك بلاست؛ چون اگر اين وضعيت را در آينده‌ي زندگيش نكند، دچار خواهد شد و زندگي بدي خواهد داشت. پس تصميم‌گيري بعدي و نوع استنتاج از يك حادثه، مي‌تواند براي انسان، تعيين كننده باشد. ( بيانات در ديدار جمعي از مجروح در ) http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1042&Category=377 @partosokhan_ir
مَن اَرادَ اللّه بِهِ خَيرا رَزَقَهُ اللّه خَليلاً صالحِا؛ هر كس كه براى او خير بخواهد، دوستى شايسته نصيب وى خواهد نمود. نهج الفصاحه ص776، ح 3064 @partosokhan_ir
(ع) مى فرمايند: أَشْرَفُ الْغِنَى تَرْكُ الْمُنَى. «برترين غنا و بى نيازى، ترك آرزوهاست» حكمت 34 «مُنى» جمع «أُمنية» به معناى است و در اين عبارت نورانى امام(ع)، منظور آرزوهاى دور و دراز و دور از منطق و است. بديهى است اين گونه آرزوها غنا و بى نيازى را از انسان سلب مى كند، زيرا از يك سو چون همه آنها به وسيله خود انسان دست نيافتنى است او را وادار به شدن به اين و آن مى كند و بايد در مقابل هر انسانى خواه شريف باشد يا وضيع، باارزش باشد يا بى ارزش، دست حاجت دراز كند و اين با غنا و بى نيازى هرگز سازگار نيست. @partosokhan_ir
مي‌نويسد: روزي حدود 20 هزار تومان از وجوه شرعي، خدمت آورده بودند و ايشان مشغول تقسيم آن بود. در همان هنگام شخصي كه شيخ از آن خريده بود ولي هنوز پولش را نپرداخته بود نزد آمد و گفت: مدتي است كه گندم براي شما آورده ام، ولي هنوز بهاي آن را نپرداخته‌ايد اگر ممكن است اكنون مرحمت فرمائيد. شيخ به آن مرد فرمود: چند روز ديگر هم مهلت بدهيد آن مرد هم پذيرفت و رفت. در اين هنگام يكي از به شيخ عرض كرد: با اين‌كه اينهمه اموال در دست شما است چرا خواستيد و مرد را نداديد؟ شيخ فرمود: اينها مال و است ربطي به من ندارد. و من فعلا از مال خود چيزي ندارم كه قرضم را ادا كنم قصد دارم اين فرش را بفروشم و بدهي خود را بپردازم از اين رو مهلت خواستم. @partosokhan_ir
حضرت (ع) فرمودند: در هايتان برنامه‏اى براى ترتيب دهيد به درستى هرگاه در منزلى خوانده شود امور اهلش و مى‏گردد و و بركتش بسيارشده و در غير اين صورت اهل خانه در تنگناى و و قرار مى‏گيرند. دُرّة البيضاء، ص 22-21 @partosokhan_ir
چه كنيم جزء ‌هاي نباشيم؟ زهره سعيدي گاهي در هاي ديده مي‌شود كه يك بحث لفظي به ميدان تبديل مي‌شود كه نميتوان آن را جمع كرد، وقتي زوج‌ها به گذشته بر مي‌گردند متوجه مي‌شوند كه جملاتشان چه سوء تفاهم‌هايي را ايجاد كرده است. در زندگي زناشويي هر زوجي گاه پيش مي‌آيد كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1042&Category=425 @partosokhan_ir
شماره 1042 هفته‌نامه پرتو
: در حال تبديل شدن به است رئيس جمهور سابق آمريكا در بيانيه‌اي ضمن انتقاد از ورود غيرقانوني به اين كشور، اين موضوع را بزرگ‌ترين در تاريخ آمريكا خواند. او همچنين در اين بيانيه آمريكا را در حال تبديل شدن به چاه فاضلاب بشريت توصيف كرد. http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1043&Category=364 @partosokhan_ir
پاسخ به ‌اي درباره و پرسش: در بحث جبر و اختيار ، اصطلاحي وجود دارد امر بين الامرين، درك اين اصطلاح بسيار مشكل است انسان يا است يا مجبور ، امري بين اين دو ديگر چيست ؟ پاسخ: ما در ميان جبرها به دنيا آمده ايم، اما مي‌توانيم با اختيار خود آنها را كنيم. دنياي ما تركيبي از جبر و اختيار است. و و زيست شناسي و... جبرهاي جهان ماست. اما... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1043&Category=373 @partosokhan_ir
را دريابيد! در عرصه‌ فرهنگ، بنده به معناي واقعىِ كلمه، احساس ميكنم و حقيقتاً دارم. اين دغدغه از آن دغدغه‌هايي است كه آدمي به خاطر آن، گاهي ممكن است نصفِ شب هم از بيدار شود و به درگاه كند. من چنين دغدغه‌اي دارم. البته در سخنرانيها، از اين دغدغه با مردم نخواهم گفت؛ اما نميشود كه به شما نگويم. شما خودتان دست‌اندركاران مسائل فرهنگي هستيد و بايد از اين دغدغه‌ي من خبر داشته باشيد. خودِ من هم آدمي بي‌اطّلاع از مسائل فرهنگي نيستم؛ همان‌طور كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1043&Category=377 @partosokhan_ir
عليه السّلام فرمودند: «اَحْبِبْ حَبيبَكَ هَوْنًا ما عَسي اَنْ يَعْصِيَكَ يَوْمًا ما. وَ اَبْغِضْ بَغيضَكَ هَوْنًا ما عَسي اَنْ يَكُونَ حَبيبَكَ يَوْمًا ما.» در دوستي با دوستت نكن، بسا كه روزي شود، و در دشمني با دشمنت هم افراط نكن، بسا كه روزي شود. (حكمت 268 نهج البلاغه) @partosokhan_ir
وظيفۀ ؛ حفظ ‏ ‏‏اما شما آقايان،‏ وظيفۀ شما اين است در هر مقام كه هستيد و حيثيت اسلام‏‎ ‎را حفظ كنيد. اگر يك نفر از افراد شما بر ‏ خودش عمل كند، جامعۀ‏‎ ‎‏ را بد معرفي مي كند. راضي نشويد ديگران كه بد معرفي ‏‏[‏‏مي‏‏]‏‏ كنند، خودمان‏‎ ‎‏هم بد معرفي كنيم.‏ ‏‏ ما در اين قضايا كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1043&Category=379#220599 @partosokhan_ir
در مراسم در مسير حاج جليل عصري نوبري نقل مي‌كند: يكي از ويژگيهاي حاج خياباني(معروف به رسول ترك) اين بود كه اگر او از خيابان و كوچه و محلي رد ميشد كه در آن‌جا جلسه روضه و توسل به ابا عبدالله الحسين(ع) برقرار بود امكان نداشت او بي‌تفاوت از آن‌جا رد بشود و برود، بلكه براي دقيقه‌هاي كوتاهي هم كه شده در آن جلسه حضور مي‌يافت. او حتي وقتي در روزهاي جمعه از خانه اش بيرون ميآمد تا به هيئت و جلسه خاصي برود در مسير راهش هر و نشانه و جلسه روضه‏اي را ميديد فوري وارد آن جلسه روضه ميشد و چند دقيقه مي‌نشست و بعد دوباره بلند ميشد به سوي هيئت و جلسه‏اي كه ميخواست برود حركت ميكرد. منبع: كتاب @partosokhan_ir
به ديگران (عليه السلام) ميفرمايد: مَنْ أَسْرَعَ إِلَى النَّاسِ بِمَا يَكْرَهُونَ، قَالُوا فِيهِ بِمَا لاَ يَعْلَمُونَ «كسى كه در نسبت دادن امورى كه ناخوش دارند به آنها كند، مردم نسبتهاى به او ميدهند»؛ ( 35) و ذكر عيوب مردم هرچند آشكار باشد كارى است بسيار ناپسند و اگر كسى نيت امر به معروف و نهى از منكر داشته باشد نبايد منكراتى را كه از بعضى سرزده آشكارا و در ملأ عام بگويد، بلكه اين گونه بايد و باشد. @partosokhan_ir
عليه‌ السلام:اِنَّ اَكْرَمَكُمْ عِنْدَاللّه‌ِ اَشَدُّكُمْ اِكْراما لِحَلائِـلِهِمْ؛ گرامى‌ترين شما نزد ، كسى است كه بيشتر به خود بگذارد. (وسائل الشيعه، ج ۱۵، ص ۵۸، ح ۶) @partosokhan_ir
واقعيت‌هاي شده از چگونه بايد شود؟ فقط كافي است در گوشه‌اي از اين اتفاق تلخي بيفتد. مثلا نوجواني دست به خودكشي بزند، آن‌وقت است كه رسانه‌هاي آن طرف آبي، تا چند روز اين اتفاق را با تيترهاي پوشش مي‌دهند. اما هدف رسانه‌هاي چيست و چطور آن را مي‌كنند؟ صحبت‌هاي نشان مي‌دهد اين اتفاقات با تيترهاي هيجاني و تلخ آن هم به بدترين شكل ممكن از كجا آب مي‌خورد. چندي پيش در روز جهاني خودكشي... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1043&Category=381 @partosokhan_ir
🔰🔰شماره 🔰🔰 شماره 1044 هفته‌نامه پرتو👆 صبح چهارشنبه " 7 مهر ماه " روی دکه مطبوعات کشور @partosokhan_ir
آيا درس همه پخش مي‌شود از ايشان خيلي كار مي‌برد. به انصاف از درس‌هاي بسيار خوب هم است، يك‌بار به عرض كردم: آقا دوستان مايلند درس شما را پخش كنند و درس برخي از را هم پخش مي‌كنند. پرسيدند آيا درس همه پخش مي‌شود و اين امكان براي همه است، گفتم نه، مگر راديو چه‌قدر ظرفيت دارد؟ گفتند: پس من هم نمي‌خواهم پخش شود. (به نقل از حجت‌الاسلام مروي) @partosokhan_ir
آرزو هاى و # (عليه السلام) مى‌فرمايد: مَنْ أَطَالَ الاْمَلَ أَسَاءَ الْعَمَلَ » كسى كه آرزويش را طولانى كند اعمال بد انجام مى دهد». شك نيست كه حركت براى هرگونه است; ولى هرگاه از حد خارج شود و انسان به سراغ امور دست نيافتنى و يا غير ضرروى و خارج از حد نياز برود، طبيعى است كه بايد تمام و خود را براى رسيدن به آن بگذارد و همه چيز جز آن را فراموش كند در حالى كه اگر دامنه آرزو را مى كرد و به آنچه مورد نيازش بود مى نمود، وقت كافى براى رسيدن به و اندوختن ذخيره هاى پيدا مى كرد و از شدن به در امان مى ماند و و خود را بر باد نمى داد. @partosokhan_ir