eitaa logo
پاسخ‌ سرای اصفهان
1.4هزار دنبال‌کننده
415 عکس
97 ویدیو
4 فایل
سرایی برای پاسخ به سوالات شما در موضوعات عقاید، اخلاق، احکام و مشاوره. وابسته به دفتر تبليغات اسلامی اصفهان💐 ارتباط با مدیر: @alijani110 ✅ فقه و احکام: @SALEHIAMIR ✅ مشاوره: @Maharat123 ✅ کلام و عقاید: @khameneieshQ ✅ اخلاق و تربیت: @islamic_ethic
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ پرسش: ♦️اگر دین خوب است و در کنار علم باعث پیشرفت می­‌شود و می­‌گوییم تا دین نباشد پیشرفت نمی­‌کنیم، پس چرا ما و کشورهای اسلامی که دین داریم پیشرفت نداریم ولی کشورهای غربی که دین ندارند پیشرفت دارند⁉️ ❎پاسخ: 1⃣ اگر تاریخ را مطالعه کنید، خواهید دید که در طول تاریخ مسلمانان و کشورهای اسلامی رشد و پیشرفت بسیار خوبی داشته اند. به طوری که رقیبی برای آن‌ها وجود نداشته است. این رشد و پیشرفت تا قرن 16 میلادی یا حدود 400 سال پیش ادامه داشت. اما دلایل متعددی سبب شد که مسلمانان و کشورهای اسلامی از این رشد عقب بمانند. یکی از این دلیل‌ها دخالت دشمنان غیر مسلمان در امور کشورهای مسلمان بود که با ایجاد درگیری و اختلاف بین مسلمانان آنها را به جان هم انداختند و تا مسلمانان به فکر جنگ و درگیری با هم بودند. آن‌ها این 400 سال در حال پیشرفت بودند و خودشان را از کشورهای مسلمان جلو انداختند و مسلمانان 400 عقب افتادند، هر چند این عقب افتادگی تا حدود 40 سال پیش ادامه داشت ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت ایران و رقابت با کشورهای دنیا، کشورهای اسلامی هم جرئتشان باز شد و شروع به پیشرفت کردند و امروزه ایران و کشورهای اسلامی هم در حال پیشرفت هستند به طوری که الان خود ایران در برخی پیشرفت‌ها مثل پزشکی و نانوتکنولوژی و موشکی و ... جز پنج کشور برتر دنیاست. 2⃣علاوه بر دخالت دشمنان، خود مسلمانان هم از عمل به دستورات دین غافل شدند و به جای عمل به دستورات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السّلام به اختلافات روی آوردند و غیر مسلمانان قرآن و منابع دینی ما را گرفتند و به آموزه‌های آن مثل نظم و صداقت و تلاش و امانتداری و اتحاد و کسب علم و... عمل کردند. 3⃣ـ این قانون طبیعی دنیا است که هر کسی بیشتر تلاش کند و زحمت بکشد بیشتر در دنیا بهره می‌برد و فرقی هم برای مسلمان و غیر مسلمان ندارد و دین آمده که راه درست تلاش کردن را به ما یاد دهد حال اگر خود ما تنبلی کنیم و به آن دستورات عمل نکنیم ولی دشمنان غیر مسلمان ما همان دستورات را به اسم دیگری عمل کنند مسلما پیشرفت می‌کنند و ما درجا می‌زنیم. 4⃣بعضی وقت‌ها برخی سختی‌های برای مسلمانان امتحان یا محبت الهی است مثل پدر و مادری که می‌خواهند فرزندشان رشد کند او را با مشکلات و سختی‌ها روبرو می‌کنند تا قوی رشد کند یا اگر فرزند کار اشتباهی می‌کند پدر و مادر از او رو می‌گیرند یا نعمتی را از او می‌گیرند مثلا پول تو جیبیش را قطع می‌کنند یا یک وعده غذا بهش نمی‌دهند تا کار خودش را جبران کند ولی اگر برای پدر و مادر مهم نباشد او را رها می‌کنند تا هر کاری که دوست دارد بکند و حتی پول بیشتر هم بهش می‌دهند تا برود و جلوی چشمشان هم نباشد. خدا هم گاهی همین کار را با بنده می‌کند آن بنده‌ای را که دوست دارد اگر اشتباه می‌کند او را به سختی می‌اندازد تا اشتباهش را جبران کند ولی اگر بنده‌ای برایش مهم نباشد او را به حال خودش رها می‌کند تا هر کاری کند و حتی به او مال و ثروت بیشتر هم می‌دهد تا استفاده کند و به وقت معین همه چیز را از او می‌گیرد و او را نابود می‌کند. 5⃣ بعضی وقت‌ها هم سختی‌ها مقدمه‌ی پیشرفت است و خدا چون می‌خواهد بنده‌ی خوبش به موقعیت‌ها و پیشرفت‌های بهتر برسد او را از برخی چیزهای کم ارزش منع می‌کند مثل ورزشکاری که خودش را از تفریحات و غذاهای چرپ و شیرین منع می‌کند و به سختی تمرین می‌کند تا به مدال طلا برسد. خدا هم در این دنیا به ما سختی می‌دهد تا بهشت و پاداش بهتری را به ما دهد. @pasokhsara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠سوال 💬دوچرخه سواری بانوان اشکال شرعی دارد؟ 📚 پاسخ : 🔹آیت الله خامنه ای: دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و نیز در جایی که در معرض دید نامحرم باشد، حرام است. 🔹آیت الله سیستانی: اگر در معرض دید نامحرم باشد و وضع اوتحریک کننده باشد جایز نسیت. 🔹آیت الله مکارم: با توجّه به پیامدهاى سوئى که این گونه امور دارد، لازم است از آن پرهیز شود و به وسوسه هایى که این و آن مى کنند توجّه نکنید. منبع: سایت مراجع معظم تقلید @pasokhsara
🛑اسم انواع جانوران و حشرات و حتی اسم پیاز و عدس در قرآن آمده، اما چرا اسمی از علی بن ابیطالب علیه‌السلام با این همه فضایل که شیعیان نقل می‌کنند در قرآن نیامده است؟! 🔶 اول: خداوند هر چیزی که لازم بوده را به صورت کلی در قرآن بیان فرموده است و بیان جزئیات آن را به پیامبر واگذار کرده است. 🔻 مثلا به صورت کلی فرموده نماز بخوانید ولی تعداد رکعات آن چند باشد را به پیامبر واگذار کرده است. 🔻 درباره ولایت و جانشینی هم اینطور است، اصل آن را خدا در قرآن فرموده است ولی تفسیر و تعیین مصداق آن را به پیامبرش واگذار کرده است. 🔷 دوم: کنایه و اشاره بهتر از مستقیم مفهوم را می‌رساند. «کنایه ابلغ من التصریح؛ کنایه گویی از صراحت گویی بلیغ‌تر است». 🔻 درست است که اسم حضرت علی علیه‌السلام به صورت صریح در قرآن نیامده است ولی حدود 200 آیه در قرآن به امیرالمومنین علیه‌السلام اشاره می‌کند و فضائل و کرامات حضرت علی علیه‌السلام را بیان می‌کنند از جمله آن‌ها؛ آیه ولایت، آیه مباهله، آیه اولی الأمر، آیه تبلیغ، آیه صادقین و ... 🔶 سوم: از سنت‌های الهی آن است که در دین ابهام گذاشته می‌شود تا انسان‌ها آزموده شوند. در این باره امیرالمومنین علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه می‌فرماید: «وَ لَکنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ یبْتَلِی خَلْقَهُ بِبَعْضِ مَا یجْهَلُونَ أَصْلَهُ تَمْییزاً؛ اما خداوند مخلوقات خود را با امورى که آگاهى ندارند آزمایش مى‌کند، تا بد و خوب تمیز داده شود».[1] 🔺 به این خاطر هم اسم امیرالمونین علی علیه‌السلام به طور مستقیم در قرآن نیامده است. 🔷 چهارم: علاوه بر این پیامبر بارها در موارد مختلف مستقیم به علی علیه‌السلام و حقانیت جانشینی او اشاره فرمودند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جریان غدیر اشاره کرد که حضرت فرمودند: «من کنت مولاه فعلى مولاه؛ هر کسی که من مولای او هستم علی مولای اوست».[2] 🔻 یا در حدیث منزلت فرمودند: «انت منى بمنزله هارون من موسى ،الاّ انه لانبى بعدى؛ یا علی جایگاه تو نسبت به من مثل جایگاه هارون به موسی است فقط فرقش این است که بعد از من پیامبری نمی‌آید».[3] 🔻 یا در جریان مهمانی آشنایان پیامبر فرمودند: «إنّ هذا أخی و وصیّی و خلیفتی من بعدی، فاسمعوا له و أطیعوا؛ همانا این (علی) برادر و وصی و جانشین بعد از من است، پس سخن او را گوش داده و از او اطاعت نمایید».[4] 🌐 منابع: [1]ـ نهج البلاغه، خطبه 192. [2]ـ شواهد التنزيل لقواعد التفضيل،الحاكم الحسكاني،ج1، ص 203. مسند احمد 1 : 118 . تاريخ دمشق، ابن عساكر،ج 42، ص 206.(کتب اهل تسنن) کافی، ج 2، ص 40. الغدیر، امینی، ج 1، ص 58. ميزان الحكمة ، ری شهری، ج 1، ص 138. (کتب تشیع) [3]ـ صحيح مسلم : ۷ / ۱۲۰ باب فضائل عليّ بن أبي طالب. سنن الترمذي : ۵ / ۵۹۸ ح ۳۷۳۰ .(کتب اهل تسنن) حق اليقين،مجلسی، ج 1، ص116. بحار الانوار، ج 37، ص 276. المسترشد في إمامة أميرالمؤمنين علي بن أبي طالب، طبری شیعی، ج 1، ص 335. الهداية في الأصول و الفروع، شیخ صدوق، ج 1، ص 160.(کتب تشیع) [4]ـ شرح المقاصد، التفتازاني، سعد الدين، ج5، ص 2. شواهد التنزيل لقواعد التفضيل،الحاكم الحسكاني،ج1، ص 487.(کتب اهل تسنن) إعلام الورى بأعلام الهدى، طبرسی،ج 1، ص 323. كشف اليقين في فضائل أمير المؤمنين(ع)، علامه حلی، ج 1، ص 260. علل الشرائع، شیخ صدوق، ج 1، ص 170.(کتب تشیع) @pasokhsara
💠 پنج نكته در رابطه با ‏ 🔸1. پرداخت نفقه سه گروه بر انسان واجب است: و ، و گرچه در عده طلاق رجعى باشد. 🔹2. نفقه پدر و مادر و فرزندان در صورتى واجب است كه باشند و در غير اين صورت واجب نيست، ولى نفقه واجب است گرچه نيازمند نباشد. 🔸3. اگر انسان خرجى پدر و مادر يا فرزندان را نداده، مديون ‏باشد بلكه فقط گناه كرده است اما در مورد همسر چنين نيست و هر مقدار كه خرجى همسر را ندهد به همان مقدار شرعاً است. (1) 🔹4. آنچه از نفقه و خرجى بر مرد واجب است نيازهاى زندگى همچون تهيه ، و است 👈و مخارجى همچون بدهى‏هاى شرعى زن مانند ، ، ، ، ‏ و بر گردن شوهر نيست. 🔸5. اگر شوهر مخارج زندگى را به شكل روزانه يا هفتگى پرداخت نمايد و زن با صرفه جويى يا دلايل ديگر خرج نكند، نفقه، مال او مى‏شود و شوهر حق باز پس گيرى آن را ندارد. (۲) ‏ --------------- 📚 پی نوشت: 1. شرح لمعه، ج 6، ص 73. 2. تحريرالوسيله، ج 2، ص 317، م 11. @pasokhsara
پرسش آیا تجسس در زندگی دیگران با هدف امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر صحیح است؟ پاسخ برخی از افراد تصور می‌کنند که برای انجام فریضهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر لازم است تا در زندگی شخصی و گناه دیگران تجسس کنند این در حالی است که مسلمان حتی برای ادای این فریضهٔ مهم اجتماعی هم حق ورود به حریم خصوصی افراد را ندارد. در امربه‌معروف و نهی از منکر ما مجاز نیستیم که جستجو و تفحص کنیم و ببینیم که آیا شخص مرتکب گناهی شده است یا خیر؟ ازجمله گناهان کبیره و رذایل اخلاقی که عادت کردن به آن سعادت و سلامت جسمی و روحی انسان را به خطر می‌اندازد و زندگی فردی و اجتماعی او را سخت می‌کند رذیلهٔ تجسس است. منظور از تجسس کنجکاوی در زندگی دیگران و همچنین تلاش در جهت کسب اطلاع از لغزش‌های مردم است. خداوند در سوره حجرات به حرمت تجسس اشاره‌کرده و مؤمنین را از آن بر حذر داشته است. در آموزه‌های اسلام به مؤمنین سفارش شده که همگان باید مشغول عیوب خویش باشند و برای رفع عیوب خود تلاش کنند و هرگز حق ندارند خود را مشغول عیوب دیگران نموده و پرده از اسرار آن‌ها بردارند. البته مؤمن باید مرز دقیق تجسس و ارشاد دیگران را به‌خوبی تشخیص دهد و بر همین اساس در زندگی شخصی دیگران تجسس نکند و اگر شاهد انجام گناهی علنی بود دلسوزانه به ارشاد دیگران بپردازد. @pasokhsara
💠حکم وضو با لاک آرایشی 💬سوال: استفاده از لاک توسط خانم ها در انگشتان دست و پا هنگام وضو چه حکمی دارد؟ ✅پاسخ الف) استفاده از لاک در انگشتان دست: وضو باطل است. ب) استفاده از لاک در انگشتان پا: ب-1) در همه انگشتان پا: وضو باطل است. ب-2) در بعضی انگشتان: چنانچه یکی از انگشتان پا لاک نداشته باشد و روی همان دست بکشد، وضو صحیح است. [1] 🔹آیت الله مکارم شیرازی: انگشتان دست باید در موقع وضو و غسل از لاک پاک شود، ولی در انگشتان پا اگر یک انگشت خالی از لاک باشد (غیر از انگشت کوچک) و بر روی آن مسح بکشند وضو صحیح است. 🔹آیت الله سبحانی: احتیاط لازم آن است که روی پا از پهنا به اندازه سه انگشت بسته مسح شود؛ از این رو باید به این مقدار از انگشتان بدون لاک باشد. [2] پی نوشت: [1]. امام، استفتائات، ج1، وضو، با استفاده از س 40، 41 و 42؛ بهجت، استفتائات، ج1، س 599، 615، 616 و 617 و استفتا؛ خامنه ای، اجوبه الاستفتائات،‌ س 114 و استفتا؛ سیستانی، سایت، سوال ها و جواب ها، احکام وضو، س 1، 36 و 56 و استفتا؛ صافی، استفتا؛ مکارم، سایت، احکام طهارت و استفتا. [2]. سبحانی، توضیح المسائل، م 250. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج1، ص 162. @pasokhsara
❇️ کانال پاسخ سرا ✅ ◀️ سرایی برای پاسخگویی به مهمترین سوالات دانش آموزان و مربیان. 🔹شبهات 🔹اخلاق ♦️مشاوره ♦️احکام ◀️ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ◀️آموزش و پرورش استان اصفهان ↙️♦️با سلام عزیزان همراه، لطف بفرمائید کانال را برای معلمان و مربیان گرامی معرفی کنید تا زمینه ی استفاده ی بیشتر از مطالب کارشناسان ارجمند، فراهم گردد. @pasokhsara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ چرا امام باقر علیه السلام، اختراع نداشتند؟ 🔵پاسخ: نکته ی اول:  این سوال ناشی از این است که جایگاه برخی علوم روشن نشده است، یعنی برخی تصور می کنند اگر کسی ابتکار و اختراعی داشته باشد، او تنها  صاحب علم می باشد، و حال اینکه چنین نیست، زیرا برخی از علوم وجود دارند که به مراتب با اهمیت تر از علوم مادی می باشند، از جمله علومی که از اهمیت خاص بر خور دار است، علم خدا و دین شناسی است. َ رَسُولُ خدا فرمود: «أَفْضَلُ الْعِلْمِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ». (۱)  امام علیه‌السلام نیز با اهمیت و مهم ترین علم را معرفت خداوند دانسته اند: «أَوَّلُ الدِّینِ مَعْرِفَتُهُ وَ كَمَالُ مَعْرِفَتِهِ التَّصْدِیقُ بِهِ وَ كَمَالُ تَصْدِیقِهِ تَوْحِیدُهُ ». (۲)  نکته ی دوم: امام باقرعلیه‌السلام در عرصه علوم خدا و دین شناسی جایگاه بس بلند داشت، به گونه ای که رسول خدا از وی به عنوان" باقرالعلوم" یاد نمود، چنانچه از جابر بن عبد اللّه منقول است که حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله به من فرمود: ای جابر! امید است که تو در دنیا بمانی تا ملاقات کنی فرزندی از من که از اولاد حسین خواهد بود که او را محمّد نامند، یَبْقُرُ عِلْمَ الدِّینِ بَقْرا،(۳) یعنی او می‌‏شکافد علم دین را شکافتنی، پس هرگاه او را ملاقات کردی سلام مرا به او برسان.   به نظر می رسد کلام رسول خدا درباره امام باقر علیه‌السلام ناظر براین است که وی در عرصه نشر معارف دینی وعلم خدا شناسی شکافنده علم می باشد، بر این اساس بود که حضرت طی مدت امامت خود، در همان شرائط نامساعد، به نشر و اشاعه حقایق و معارف الهی پرداخت و مشکلات علمی را تشریح نمود و جنبش علمی دامنه داری به وجود آورد که مقدمات تاسیس یک «دانشگاه بزرگ اسلامی» را که در دوران امامت فرزند گرامیش امام صادق علیه‌السلام به اوج عظمت رسید، پی ریزی کرد. نکته ی سوم: روایات و احادیث متعدد در زمینه مسائل و احکام اسلامی، تفسیر، تاریخ اسلام، و انواع علوم، از آن حضرت به یادگار مانده است ، افزون بر آن، رجال و شخصیت های بزرگ علمی از محضر آن حضرت استفاده می‏‌کردند. که هر کدام در گسترش علوم نقش اساسی داشتند، چنانکه «جابر بن یزید جعفی» و «کیسان سجستانی» (از تابعین) و فقهائی مانند: «ابن مبارک»، «زهری»، «اوزاعی»، «ابوحنیفه»، «مالک»، «شافعی»، «زیاد بن منذرنهدی» از آثار علمی او بهره‏‌مند شده سخنان آن حضرت را، بی واسطه و گاه با چند واسطه، نقل نموده‏اند. کتب و مولفات دانشمندان و مورخان اهل تسنن مانند: طبری، بلاذری، سلامی، خطیب بغدادی، ابونعیم اصفهانی، و کتبی مانند: موطا مالک، سنن ابی داود، مسند ابی حنیفه، مسند مروزی، تفسیر نقاش، تفسیر زمخشری، و دهها نظیر اینها، که از مهمترین کتب جهان تسنن است، پر از سخنان پرمغز پیشوای پنجم است و همه جا جمله: «قال محمد بن علی» و یا «قال محمد الباقر» به چشم می‏خورد. کتب شیعه نیز در زمینه‌‏های مختلف سرشار از سخنان و احادیث حضرت باقر علیه‌السلام است. نکته ی چهارم: حضرت باقر علیه‌السلام شاگردان برجسته‌‏ای در زمینه‏‌های فقه و حدیث و تفسیر و دیگر علوم اسلامی تربیت کرد که هر کدام وزنه علمی بزرگی به شمار می‏رفت. شخصیتهای بزرگی همچون: محمد بن مسلم، زراره‏ ابن اعین، ابو بصیر، برید بن معاویه عجلی، جابربن یزید، حمران بن اعین، و هشام بن سالم از تربیت یافتگان مکتب آن حضرت هستند.(۴)  نتیجه اینکه:  گرچه ممکن است ما آثار علمی مانند کتاب و اختراعی - از امام باقر علیه‌السلام نداشته باشیم، اما امام با بیان روایات بسیار زیاد و تربیت شاگردان متعدد در عرصه های علوم مختلف، فعالیت های بسیار مهمی را انجام داد که این امر با اختراع وابتکار مادی، قابل مقایسه نیست، زیرا اختراع و ابتکار را انسان هایی دیگر می توانند انجام دهند ولی آنچه که انسان‌هایی دیگر از آن عاجزند، هدایت مردم و ارائه معارف بلند دینی است. ضمن اینکه در منابع روایی شیعه برای امامان علیهم‌السلام ده ها کتاب و تألیفات بر شمرده اند. برخی از این کتاب ها توسط امام پیشین نگاشته شده، سپس به عنوان میراث امامت به امامان بعدی رسیده است، برخی میراث از سلسله پیامبران پیشین بوده، برخی با املای امامان علیهم‌السلام توسط شاگردان نوشته،برخی توسط امامان علیهم‌السلام برای هدایت افرادی خاص و یا درخواست عده ای نگاشته شده است. پی نوشت ها: ۱. علامه مجلسی بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ناشر: اسلامی، ج، ۷۵ ص ۷ ۲. عبد الواحد تمیمی آمدی، غرر الحکم و درر الکلم، قم ، دفتر تبلیغات اسلامی ، ص۸۵‏. ۳. شیخ مفید، الإرشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، کنگره شیخ مفید، قم،‏ چاپ اول، ۱۴۱۳ ق‏. ج‏۲، ص ۱۵۹. ۴. مهدیی پیشوایی ،سیره پیشوایان، قم، موسسه امام صادق علیه‌السلام، چاپ یازدهم، ۱۳۷۹ از ص ۳۰۶ به بعد. ۵. سید محسن امین، اعیان الشیعه، بیروت، دارالتعارف للمطبوعات ، چاپ پنجم ، ۱۴۱۸ه ،ج ۲، ص ۵۰۲ @pasokhsara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما اسلام و قوانین آن را قبول نداریم پس چرا باید آن‌ را اطاعت کنیم؟ 🔶 اول: هر کشوری قانون خودش را دارد و همه باید طبق آن قانون عمل کنند و فرقی ندارد شما مسلمان باشید یا بی‌دین باشید، چه آن قانون را قبول داشته باشید چه نداشته باشید. 🔻 مثلا اگر شما به آمریکا یا کانادا یا هر کشور دیگری بروید و بگویید من هر طوری دوست دارم عمل می‌کنم و قانون آن کشور را قبول ندارم. به او می‌گویند غلط کردی، اینجا باید طبق قانون ما عمل کنید. 🔷 دوم: حالا یک کشوری مثل آمریکا و کانادا قانونش طبق قوانین مجلس سنا و خودشان هست و یک کشوری مثل ایران قوانینش بر اساس اسلام است. 🔻 مثلا آمریکا حمل سلاح قانونی است ولی در ایران ممنوع است. در آمریکا از دولتش و جریانات و جنگ‌ها و حمله‌ها و علیه اسرائیل حرف بزنید مجرم می‌شوید و با شما برخورد می‌کنند. 🔻 در ایران هم ضد امنیت کشور و ضد دین کار کنید با شما برخورد می‌کنند. پس نمی‌شود بگوید ما قانون کشوری که در آن هستیم را قبول نداریم. 🔶 سوم: یک موقع قانون یک کشور اجرا نمی‌شود و بی عدالتی می‌شود اینجا می‌شود اعتراض کرد که چرا قانون اجرا نمی‌شود. ولی اگر کسی با اصل قانون مشکل دارد و بگوید من دوست ندارم این قانون باشد، من دوست ندارم قانون اسلام باشد، من دوست ندارم قانون اساسی باشد. می‌گویند قانون کشور تو را قبول ندارد، اسلام شما را قبول ندارد این همان حرفی است که امام خمینی(ره) فرمودند. 🔶 چهارم. قبول نداشتن اسلام به خاطر آشنا نبودن و ذهنیت منفی شما نسبت به دستورات حیات‌بخش آن است که می‌تواند با اندکی مطالعه و تحقیق اصلاح شود. که امیدواریم با روحیه تحقیق و پژوهش، این مساله را دنبال کنید و به نتیجه برسید. @pasokhsara