eitaa logo
پاتوق بین الطلوعین
1هزار دنبال‌کننده
337 عکس
33 ویدیو
9 فایل
طرحی برای بیداری فردا
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱 سلام و احترام 🌅کارگاه آنلاین در حال برگزاریست‌... 🔹موضوع: سیر تحلیلی تاریخ یهود 🔹مدرس:استادمحسن صادقی 🔻حضور در برنامه🔻 https://online.lmskaran.com/ch/android-club مخاطبینی که برای حضور در سایت مشکل دارندبا لینک زیر از لایو آپارات کارگاه رو دنبال کنند⬇️ https://www.aparat.com/Beinotoloein/live
🎤هم اکنون پخش در مسجد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حال برگزاریست. ⬇️⬇️⬇️ https://online.lmskaran.com/ch/android-club
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(46).mp3
8.46M
🔈ختم گویای در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷 سهم : نامه ۴۵ بند ۱ تا ۲ عج ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
سهم : نامه ۴۵ بند ۱ و ۲ ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄ 📜 : نامه به عثمان بن حنيف 1️⃣ ضرورت ساده زيستی كارگزاران 🔻پس از ياد خدا و درود، ای پسر حنيف! به من گزارش دادند كه مردی از سرمايه داران بصره، تو را به مهمانی خويش فرا خواند و تو به سرعت به سوی آن شتافتی، خوردنيهای رنگارنگ برای تو آوردند و كاسه های پر از غذا پی در پی جلوی تو می نهادند، گمان نمی كردم مهمانی مردمی را بپذيری كه نيازمندانشان با ستم محروم شده و ثروتمندانشان بر سر سفره دعوت شده اند، انديشه كن در كجایی؟ و بر سر كدام سفره می خوری؟ پس آن غذایی كه حلال و حرام بودنش را نمی دانی دور بيفكن و آنچه را به پاكيزگی و حلال بودنش يقين داری مصرف كن. 2️⃣ امام الگوی ساده زيستی 🔻آگاه باش، هر پيروی را امامی است كه از او پيروی می كند و از نور دانشش روشنی می گيرد، آگاه باش امام شما از دنيای خود به دو جامه فرسوده و دو قرص نان رضايت داده است، بدانيد كه شما توانایی چنين كاری را نداريد اما با پرهيزكاری و تلاش فراوان و پاكدامنی و راستی مرا ياری دهيد. پس سوگند به خدا، من از دنيای شما طلا و نقره ای نيندوخته و از غنيمتهای آن چيزی ذخيره نكرده ام بر دو جامه كهنه ام جامه ای نيفزودم و از زمين دنيا حتی يك وجب در اختيار نگرفتم و دنيای شما در چشم من از دانه تلخ درخت بلوط ناچيزتر است. آری از آنچه آسمان بر آن سايه افكنده، فدك در دست ما بود كه مردمی بر آن بخل ورزيده و مردمی ديگر سخاوتمندانه از آن چشم پوشيدند و بهترين داور خداست، مرا با فدك و غير فدك چه كار است؟ در صورتيكه جايگاه فردای آدمی گور است كه در تاريكی آن آثار انسان نابود و اخبارش پنهان می گردد، گودالی كه هر چه بر وسعت آن بيفزايند و دستهای گوركن فراخش نمايد، سنگ و كلوخ آن را پر كرده و خاك انباشته رخنه هايش را مسدود كند. من نفس خود را با پرهيزكاری می پرورانم تا در روز قيامت كه هراسناكترين روزهاست در امان و در لغزشگاههای آن ثابت قدم باشد. من اگر می خواستم می توانستم از عسل پاك و از مغز گندم و بافته های ابريشم برای خود غذا و لباس فراهم آورم، اما هيهات كه هوای نفس بر من چيره گردد و حرص و طمع مرا وادارد كه طعامهای لذيذ برگزينم، در حالی كه در (حجاز) يا (يمامه) كسی باشد كه به قرص نانی نرسد، و يا هرگز شكمی سير نخورد، يا من سير بخوابم و پيرامونم شكمهایی كه از گرسنگی به پشت چسبيده و جگرهای سوخته وجود داشته باشد، يا چنان باشم كه شاعر گفت: (اين درد تو را بس، كه شب را با شكم سير بخوابی.) (و در اطراف تو شكمهایی گرسنه و به پشت چسبيده باشد.) آيا به همين رضايت دهم كه مرا اميرالمومنين (علیه السلام) خوانند و در تلخی های روزگار با مردم شريك نباشم و در سختی های زندگی الگوی آنان نگردم؟ آفريده نشده ام كه غذاهای لذيذ و پاكيزه مرا سرگرم سازد، چونان حيوان پرواری كه تمام همت او علف و يا چون حيوان رهاشده كه شغلش چريدن و پر كردن شكم بوده و از آينده خود بی خبر است. آيا مرا بيهوده آفريدند؟ آيا مرا به بازی گرفته اند؟ آيا ريسمان گمراهی در دست گيرم؟ و يا در راه سرگردانی قدم بگذارم؟ گويا می شنوم كه شخصی از شما می گويد: (اگر غذای فرزند ابيطالب همين است، پس سستی او را فرا گرفته و از نبرد با هماوردان و شجاعان بازمانده است.) آگاه باشيد! درختان بيابانی، چوبشان سخت تر اما درختان كناره جويبار را پوست نازك تر است، درختان بيابانی كه با باران سيراب می شوند آتش چوبشان شعله ورتر و پردوام تر است. من و رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) چونان روشنایی يك چراغيم، يا چون آرنج به يك بازو پيوسته به خدا سوگند، اگر اعراب در نبرد با من پشت به پشت يكديگر بدهند، از آن روی برنتابم و اگر فرصت داشته باشم به پيكار همه می شتابم و تلاش می كنم كه زمين را از اين شخص مسخ شده (معاویه) و اين جسم كج انديش، پاك سازم تا سنگ و شن از ميان دانه ها جدا گردد. ┄┅═══✼🍃🌸🍃✼═══┅┄
گزارش موضوعات مهم نامه ۴۵ بند ۱ تا ۲.mp3
4.67M
🔊 گزارش موضوعات مهم نامه ۴۵ بند ۱ تا ۲ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام عج ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۸ 🎤 @ostad_shojae 🌸پاتوق بین الطلوعین در ایتا و تلگرام @patoghbenotoloiin
شرح دعای ندبه_28.mp3
12.38M
۲۸ ✨ برای یک منتظر، آنهم در شرایط آخرالزمانی و حساس امروز؛ - تفکر - درک حوادث و تغییرات عجیب و متوالی دنیا و ... مهم‌ترین عامل در استقامت، برای رسیدن به معیّت با امام زمان علیه السلام است. چگونه می‌توان، بصیرت لازم آخرالزمانی را کسب کرد؟ 🎤 @ostad_shojae 🌸پاتوق بین الطلوعین در ایتا و تلگرام @patoghbenotoloiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃 🔹اهمیت شکل گیری خانواده قوم یهود به گونه ای بود که در برخی اوضاع حضور خانواده به چشم نمی خورد و در برخی موارد حضور آنان در میان جمع احساس میشد. چند قبیله یهود که در سرزمینهایی چون بابل. بین النهرین. عربستان پراکنده شده بودند و دارای قدرت و ثروت بودند. 💠پنج نوع ثروت وجود دارد. 1⃣ثروت معنوی دعا،حرز،غیب،ثروت معنوی به تبعش ثروت مادی میاورد مانند داشتن معبد و مکان هایی که افراد را به خود جذب میکند موجب درامد می‌شود. 2⃣ثروت علمی آموزش به دیگران بسیاری از علوم که به دست یهود ساخته شد و کتابهایی که به نام آنهاست و تدریس می شود. 3⃣ثروت اجتماعی ارتباط مؤثر که موجب برتری و پذیرش از طرف مردم می‌شود. 4⃣ثروت مالی ثروتمند شدن امری مقدس است و حتی دین اسلام نیز فقر را مذمت کرده و ثروت حلال را سفارش می‌کند. 5⃣تأثیرگذاری بر رفتار و اجتماع آدم ها 👌🏻وقتی میگوییم یهود ثروتمند بود یعنی تمام این ثروتها را داشت. اگر این ثروت ها را داشته باشیم کسی نمی تواند ما را بفریبد. به جمع کردن این ثروت ها همت کنیم. 🔹در جاهلیت، ازدواج به روش‌های مختلفی انجام میشد و با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی، ازدواج‌های گوناگونی در محیط جزیرةالعرب وجود داشت. 1⃣بعوله: ازدواج رایج بین اهل جاهلیت همان ازدواج معمول در زمان ما بود، یعنی ازدواجی که بر پایه‌ی خواستگاری، ایجاب و قبول و مهریه است که به ازدواج «بعوله» معروف بود. این ازدواج در جاهلیت ودر همه‌ی جزیرةالعرب خصوصاً هنگام ظهور اسلام رواج داشت. 2⃣ضیزن (مَقُت): از ازدواج‌های معروف جاهلی که آن را حرام نمیشمردند، ازدواج با زنِ پدر بود. در جاهلیت بعد از مرگ شوهر، همسر او به پسر بزرگ شوهر تعلق می‌گرفت. او تمایل خود را با انداختن پارچه ای، بر روی آن زن اعلام می‌کرد. در این صورت، مالک او می‌شد؛ اگر می‌خواست با او ازدواج میکرد و اگر هم مایل نبود،او را از ازدواج منع می‌کرد، تا اینکه پسر میمرد و زن صاحب ارث می‌شد، مگر اینکه زن با بخششی به آن پسر، خودش را آزاد می‌کرد. البته اگر پسر بزرگ تمایلی به آن زن نداشت،این حق به پسر کوچکتر میرسید و اگر میت فرزندی نداشت، به نزدیکان او می‌رسید. این ازدواج نیز بدون عقد و مهر انجام می‌گرفت. 3⃣شغار: نکاح شغار،نوعی زناشویی تعویضی بود؛ یعنی مردی مهر همسرش را ازدواج دختر یا خواهرش با مرد دیگری قرار می‌داد که در این نوع ازدواج آن دو زن مهر همدیگر محسوب می‌شدند. برخی بر این باورند که این ازدواج، محدود بین خویشاوندان بود که نوعی ازدواج بدل محسوب می‌شد. این ازدواج که از آثار وضع اقتصادی نامطلوب آن جامعه بود، بین طبقات فقیر و اعراب صورت می‌گرفت که از این طریق از عهده‌ی مهر برمی آمدند. نگرش منفی به این نوع ازدواج وجود نداشت، گاهی نیز این ازدواج بدون رضایت آن دو زن صورت می‌گرفت. 4⃣ضیزن (مَقُت): از ازدواج‌های معروف جاهلی که آن را حرام نمی‌شمردند.گاه از یک مرد چندین زن برجای می‌ماند که بین پسران و خویشاوندان نزدیک تقسیم می‌شد. این ازدواج از ازدواج‌های معروف جاهلیت بود، ولی شیوع زیادی نداشت، چرا که مردم عرب آن را زشت می‌پنداشتند و افراد کمی به چنین ازدواجی تن می‌دادند، لذا این نکاح مَقت (زشت) نام داشت و بچه‌ای که گاه از این طریق متولد می‌شد به مقیت معروف بود. 🔸پیامبر «ص» در چنین شرایطی آمدند بین این همه ازدواج «النکاح سنتی» را مطرح کردند و ازدواج بعوله را در میان این سبک ها انتخاب کردند و ترغیب به ازدواج کردند. 🔹نقش یهود و مدل ازدواج خودشان بعوله بود و اجازه نمی دادند کسی غیر از یهودی با آنها نکاح کند و قشر دوم از عئر یهود را بشر دوم یا قشر کارگر میدانستند. 🔹برای قدرت و ثروت یهود این نحوه ازدواج مفید بود. وقتی مدل ازدواج و تربیت عوض شد دیگر نمی تواند این جامعه ی عصر ظهور باشد. مانند خطر مواد مخدر که وارد فرهنگ زندگی ما شده است و اگر انسان مؤمنی معتاد شد سبک زندگیش متفاوت میشود و دین و مذهبش با مشکل روبه رو میشود. 🔹تفکر یهود در دنیا مسلط شده و این فرهنگ ها و سبک های اسلامی را از زندگی ما می گیرد. 🔸تمام تلاش خود را میکند و این ثروت پنجگانه را از ما می‌گیرد. به ما یاد دادند فقیر باشیم حتی در زمینه معنوی بخل را در فرستادن صلوات به ما آموختند. ✅اگر اهتمام کنیم بر به دست آوردن این ثروت پنج گانه می توانیم مؤثر در ظهور باشیم و مقدمات آن را فراهم کنیم. @patoghbenotoloiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📔 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 🔔 ناقوس ها به صدا در می آیند.(۷۰) 📚 انتشارات عهدمانا پدر کارپیانس به استقبال آنها آمد و گفت: « بفرمایید داخل که مردم منتظر شما هستند. » داخل کلیسا گرم بود و با این همه نیمکتها پر از جمعیت بود ، اما چنان سکوتی حاکم بود که وقتی قدم بر می داشتند صدای گامهای آنها در سالن پیچید . همه از جا برخاستند . همهمه ای فضای سالن را پر کرد . پدر کارپیانس ، بازوی کشیش را گرفته بود و از راهروی بین نیمکتها عبور داد . مردمی که سالها بود کشیش را ندیده بودند به گرمی از او استقبال می کردند. کشیش مثل یک کاردینال ، با تکان دادن سر و دست به آنها پاسخ می داد و گاهی هم با پیرمرد یا پیرزنهایی که می شناخت و سابقهٔ دوستی با آنها داشت ، احوال پرسی می کرد . کشیش و سرگئی در ردیف جلو نشستند . پدر کارپیانس پشت تریبون که سمت چپ محراب زیر صلیب بزرگی قرار داشت ، ایستاد و از حاضران خواست که بنشینند . کشیش احساس کرد که از احترام و استقبال مردم خوشحال شده است و کمی هم به وجد آمده است. هنوز شیرینی و هیجان استقبال را در دل داشت که به خود نهیب زد و فکر کرد که نباید اجازه بدهد غرور و تکبّر او را به هیجان بیاورد . مگر او کیست ؟! مگر خادم و خدمتگزاری بیش در کلیسا نبوده و نیست ؟! به یادش آمد که علی نه در برابر تشویقهای دوستان و نه دشمنان و مخالفان و منتقدان ، تغییری نمی کرد . نه از تشویقها به وجد می آمد و نه از توهین ها خشمگین می شد و می گفت : « چه بسا کسانی که با ستایش دیگران فریب خورده اند . » کشیش می خواست شعف و شوق ناشی از استقبال چند لحظه پیش را از خود دور کند ، تا جزء فریب خوردگان نباشد. ↩️ ادامه دارد... عج
هدایت شده از آسمان مُفرَّح امید
عج والـدیـن هوشـــمنـد ⬇️ نـســـلــی تـوانــمنــد 🔹 باحضورحجت الاسلام ➖کارشناس و پژوهشگر حوزه سواد رسانه ➖مدیر آموزش تشکیلات عروج 🗓شنبه زمان بهشتی به افق قم 🕰ساعت5:20دقیقه 🔸پرداخت معنوی ۲۰۰ صلوات 🌐حضورآنلاین؛ 💻 اسکای روم (مسجد مجازی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) https://online.lmskaran.com/ch/android-club 💻 آپارات https://www.aparat.com/Beinotoloein/live ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ ▪️پاتوق بین الطلوعین https://eitaa.com/joinchat/1834549266C7106a1d010 ▪️کانال آسمان مفرح امید https://eitaa.com/joinchat/4014800930C77bea1fca3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱 سلام و احترام 🌅کارگاه آنلاین در حال برگزاریست‌... 🔹موضوع: والدین هوشمند 🔹مدرس:استادعباس صالحی 🔻حضور در برنامه🔻 https://online.lmskaran.com/ch/android-club مخاطبینی که برای حضور در سایت مشکل دارندبا لینک زیر از لایو آپارات کارگاه رو دنبال کنند⬇️ https://www.aparat.com/Beinotoloein/live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(47).mp3
5.26M
🔈ختم گویای در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷 سهم : نامه ۴۵ بند ۳ عج ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
🌹سهم : نامه ۴۵ ، بند ۳ ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅┄ 📜 : نامه به عثمان بن حُنیف 3️⃣ امام و دنيای دنياپرستان 🔻ای دنيا از من دور شو مهارت را بر پشت تو نهاده و از چنگالهای تو رهایی يافتم و از دامهای تو نجات يافته و از لغزشگاههايت دوری گزيده ام، كجايند بزرگانی كه به بازيچه های خود فريبشان داده ای؟ كجايند امّتهایی كه با زر و زيورت آنها را فريفتی؟ كه اكنون در گورها گرفتارند و درون لحدها پنهان شده اند. ای دنيا به خدا سوگند، اگر شخصی ديدنی بودی و قالب حس كردنی داشتی حدود خدا را بر تو جاری می كردم، به جهت بندگانی كه آنها را با آرزوهايت فريب دادی، و ملتهایی كه آنها را به هلاكت افكندی و قدرتمندانی كه آنها را تسليم نابودی كردی و هدف انواع بلاها قرار دادی كه ديگر راه پس و پيش ندارند اما هيهات كسی كه در لغزشگاه تو قدم گذارد سقوط خواهد كرد و آن كس كه بر امواج تو سوار شد غرق گرديد، كسی كه از دامهای تو رهایی یافت پيروز شد، آن كس كه از تو به سلامت گذشت نگران نيست كه جايگاهش تنگ است، زيرا دنيا در پيش او چونان روزی است كه گذشت. از برابر ديدگانم دور شو، سوگند به خدا، رام تو نگردم كه خوارم سازی و مهارم را به دست تو ندهم كه هر كجا خواهی مرا بكشانی به خدا سوگند، سوگندی كه تنها اراده خدا در آن است، چنان نفس خود را به رياضت وادارم كه به يك قرص نان، هرگاه بيابم شاد شود و به نمك به جای نان خورش قناعت كند و آنقدر از چشم ها اشك ريزم كه چونان چشمه ای خشك درآيد، و اشك چشم پايان پذيرد. آيا سزاوار است كه چرندگان فراوان بخورند و راحت بخوابند و گله گوسفندان پس از چرا كردن به آغل رو كنند و علی نيز از زاد و توشه خود بخورد و استراحت كند؟ چشمش روشن باد! كه پس از ساليان دراز چهار پايان رهاشده و گله های گوسفندان را الگو قرار دهد. خوشا به حال آنكس كه مسؤوليتهای واجب را در پيشگاه خدا به انجام رسانده و در راه خدا هرگونه سختی و تلخی را به جان خريده و به شب زنده داری پرداخته است و اگر خواب بر او چيره شود بر روی زمين خوابيده و كف دست را بالين خود قرار می دهد، در گروهی است كه ترس از معاد خواب را از چشمانشان ربوده و پهلو از بسترها گرفته و لبهايشان به ياد پروردگار در حركت و با استغفار طولانی گناهان را زدوده اند. (آنان حزب خداوندند و همانا حزب خدا رستگار است.) ┄┅═══✼🌿🌹🌿✼═══┅┄ عج