□عمل امّ داود در روز پانزدهم ماه رجب□
□عمل امّ داود مهمترين عمل این روز است و براى برآمدن حاجات و برطرف شدن سختیها و دفع ستم ستمكاران بسيار مؤثّر میباشد.
□كيفيت آن چنين است که چون بخواهد اين عمل را بجا آورد:
□روزهاى سيزدهم، چهاردهم و پانزدهم را روزه بدارد، سپس در روز پانزدهم هنگام ظهر غسل كند و چون وقت ظهر داخل گردد، نماز ظهر و عصر را با ركوع و سجود نيكو بجا آورد، در جايى خلوت كه چيزى او را مشغول نكند و كسى با او سخن نگويد.
□چون از نماز فراغت يابد، رو به جانب قبله كند و بخواند:
○سوره «حمد» را صد مرتبه
○سوره «توحيد» را صد مرتبه
○«آية الكرسى» را ده مرتبه
#و_بعد_از_اينها_قرائت_كند_سورههاى:
○«انعام
○بنى اسرائيل (اسراء)
○کهف
○لقمان
○يس
○صافات
○حم سجده
○حم عسق
○حم دخان
○فتح
○واقعه
○ملك
○نون
○اذا السّماء انشقّت» و پس از آن را تا آخر قرآن.
□و چون از اينها فارغ شود، درحالیكه رو به قبله میباشد بگويد:
□صَدَقَ اللَّهُ الْعَظِيمُ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ذُو الْجَلاَلِ وَ الْإِكْرَامِ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ الْحَلِيمُ الْكَرِيمُ .......
( جهت قرائت متن کامل به مفاتیح الجنان مراجعه شود)
□سپس یک بار در حالت سجده و یک بار در حالی که طرف راست صورت را بر خاک گذاشته و بار دیگر در حالی که طرف چپ صورت را بر خاک گذاشته بگوید:
□اللَّهُمَّ لَكَ سَجَدْتُ وَ بِكَ آمَنْتُ فَارْحَمْ ذُلِّی وَ فَاقَتِی وَ اجْتِهَادِي وَ تَضَرُّعِی وَ مَسْكَنَتِی وَ فَقْرِی إِلَيْكَ يَا رَبِ
□خدايا براى تو سجده میكنم و به تو ايمان دارم تو به خوارى و پريشانیام ترحم كن كه جهد و كوششم و زارى و مسكنت و فقرم به درگاه توست، اى پروردگار من
□و كوشش كند كه اشک بريزد هر چند به قدر سر سوزنى باشد. به درستى كه اين علامت استجابت دعاست.
🚨 معنای صحیح "ما رایت الا جمیلا".
🔸عربی زبانی با لطافتهای بسیار است. کلماتی با حروف قصیر و معنای عمیق دارد، جملاتی کوتاه و مفاهیم ژرف دارد.
و به نص قرآن کریم (لسان مبین) است، لذا باید در ترجمه و انتقال معانی از عربی به سایر زبان ها دقت و ظرافت خاصی را به کار برد.
🔸در این مطلب قصد داریم جمله ای عربی را با توجه به این لطافت و ظرافت و با اسناد به کتب اصیل ادبیات عرب معنا کنیم.
🔹معمولا در ترجمه جمله حضرت زینب سلام الله علیها که فرمودند: (ما رأیت الا جمیلا) اینگونه ترجمه می کنیم:
🔅(جز زیبایی چیزی ندیدم).
🔹اما وقتی دقتی در الفاظ و کلمات کنیم، معنا و مفهوم دیگری استنباط می شود.
🔹برای فهم معنای صحیح این عبارت به کتاب النهجه المرضیه سیوطی که هر شخصی برای فهم دقیق زبان عربی باید آن را بخواند، مراجعه می کنیم.
🔸در این کتاب در باب "ابنیه اسما الفاعلین و الصفات المشبهه"، تک تک وزن های صفت مشبهه را نام می برد تا این که به وزن فعیل میرسد و میگوید "فعیل" نیز از اوزان صفت مشبهه است.
🔸پس فهمیدیم که "جمیل" صفت مشبهه است. صفت مشبهه شبه فعل است، یعنی مثل فعل ضمیری مستند در درون خود دارد، بر خلاف مصدر و اسم مصدر که دارای ضمیر نیستند.
🔹نتیجه:
🔸اگر جمله به این صورت بود که (ما رأیت الا جمالا)، به این معنا بود که ما معنا می کنیم، یعنی (چیزی جز زیبایی ندیدم)، زیرا جمال اسم مصدر است و همانطور که اشاره شد اسم مصدر ضمیری در دل خود ندارد.
🔹اما عبارت به این صورت است (ما رأیت الا جمیلا) و جمیل صفت مشبهه است و همانطور که گفتیم ضمیری در درونش وجود دارد، پس باید طوری معنا شود که ضمیر داخل آن هم در ترجمه بیاید، لذا می گوییم:
🔅(چیزی را جز صاحب زیبایی ندیدم). "ذات دارای جمال"
🔹ناخودآگاه وقتی به این صورت معنا میکنیم به یاد آن حدیث قدسی هم می افتیم که (ان الله جمیل و یحب الجمال) و معنای دقیق آن مشخص می شود.
#لطائف_ادبی_روایات
خطبه١٧٨.m4a
3.67M
📣 🌿شرح صوتی خطبههای نهج البلاغه🌿
صوت سی و نهمین: ترجمه خطبه 178 نهج البلاغه
❤️استاد ارجمند : خانم شکیبا عباسی شمیرانی
🗓مورخ 12/10/ 1399
👈👈ادامه دارد ...
⏳ یکشنبه ها
🌺🌺🌺🌺🌺
✳️ اهداف جنگ نرم
1️⃣ استحاله فرهنگي در جهت تأثيرگذاري شديد بر افكار عمومي جامعه مورد هدف با ابزار خبر و اطلاع رساني هدفمند و كنترل شده كه نظام سلطه همواره از اين روش براي پيشبرد اهداف خود سود جسته است.
2️⃣ استحاله سياسي به منظور ناكارآمد جلوه دادن نظام مورد هدف و تخريب و سياه نمايي اركان آن نظام.
3️⃣ ايجاد رعب و وحشت از مسائلي همچون فقر، جنگ يا قدرت خارجي سركوبگر و پس از آن دعوت به تسليم از راه پخش شايعات و دامن زدن به آن براي ايجاد جو بي اعتمادي و ناامني رواني.
4️⃣ اختلاف افكني در صفوف مردم و برانگيختن اختلاف ميان مقام هاي نظامي و سياسي كشور مورد نظر در راستاي تجزيه سياسي كشور.
5️⃣ ترويج روحيه ياس و نااميدي به جاي نشاط اجتماعي و احساس بالندگي از پيشرفت هاي كشور.
6️⃣ بي تفاوت كردن نسل جوان به مسائل مهم كشور.
7️⃣ كاهش روحيه و كارآيي در ميان نظاميان و ايجاد اختلاف ميان شاخه هاي مختلف نظامي و امنيتي.
8️⃣ ايجاد اختلاف در سامانه هاي كنترلي و ارتباطي كشور هدف.
9️⃣ تبليغات سياه (با هدف براندازي و آشوب) به وسيله شايعه پراكني، پخش تصاوير مستهجن، جوسازي از راه پخش شب نامه ها و...
🔟 تقويت نارضايتي هاي ملت به دليل مسائل مذهبي، قومي، سياسي و اجتماعي نسبت به دولت خود به طوري كه در مواقع حساس اين نارضايتي ها زمينه تجزيه كشور را فراهم كند.
1️⃣1️⃣ تلاش براي بحراني و حاد نشان دادن اوضاع كشور از راه ارائه اخبار نادرست و نيز تحليل هاي نادرست و اغراق آميز.
جنگ نرم به ابزارها و امکاناتی نیازدارد تا بتواند به اهداف خود جامه عمل بپوشاند.
✍️تهیه کننده: با تشکر از خانم سمانه اکبری🌹
هیئت اندیشه ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی با همکاری مرکز آموزش مهارت های علمی کاربردی برگزار می کند :
نشست علمی با موضوع:
تحلیلی بر سیمای بازار کار از منظر جنسیت با رویکردی بر مناسبات کار- زندگی
با حضور ارزشمند :
دکتر لیلا سادات زعفرانچی
دکترای اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی
استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
زمان: جلسه دوم : یکشنبه 10 اسفند ساعت 16 تا 17 : 30
برای شرکت در جلسه به نشانی زیر مراجعه نمایید:
https://family.lms2.hozehkh.com/ws/drzaferanchi
@khanevade_howzehkh
✅ با عرض تبریک به خانم محدثه پوروردی عزیز🌹
✅ با موفقیت گذراندن دوره و دریافت گواهی نامه دوره آموزشی معرفت فاطمی؛ تحلیل خطبهفدکیه
🕌 پژوهش مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
─┅──🍃🌼🍃
@peyrovanzahra
╰─┅──🍃🌼🍃
✅ با عرض تبریک به خانم مطهره سلطانی عزیز🌹
✅ با موفقیت گذراندن دوره و دریافت گواهینامه دوره آموزشی معرفت فاطمی؛ تحلیل خطبه فدکیه
🕌 پژوهش مدرسه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
─┅──🍃🌼🍃
@peyrovanzahra
╰─┅──🍃🌼🍃
📝پرسمان موضوعی نهج البلاغه(۶)
✍️چهلمین پرسمان👇
🌠موضوع :🌷احسان🌷
sapp.ir/farhangalavi
___________🔰🔰🔰
📝اعضای محترم پرسمان (دوستداران نهج البلاغه) لطفا با مراجعه به حکمت های ( ۳۲_204_232و ۲۶۴) نهج البلاغه، به سوالات زیر پاسخ دهید:👇👇👇
_____________
1_معنی "احسان" چیست؟ کدام آیه به آن اشاره دارد؟
۲_نیکی کردن به "چه کسانی"توصیه شده است؟
۳_ "کارنیک" بهتر است، یا "شخص نیکوکار" چرا؟
_______🔰🔰🔰______
🌠فرصت پاسخگویی به پرسمان یکهفته.
🌠 حضور در هر پرسمان به منزله 2 ساعت آموزشی
🌠در پایان به میزان ساعات مشارکت، گواهینامه آموزشی اهدا خواهدشد.
👈موسسه آموزشی نهج البلاغه خراسان شمالی09153147195
🌺🌺🌺
کرسی علمی، ترویجی با موضوع:
حوزه های علمیه خواهران، علم، معنویت، اخلاق
✏️✏️استاد ارائه کننده: حجت الاسلام والمسلمین الهی دوست
✏️✏️استاد منتقد:حجت الاسلام والمسلمین انصاری تبار
📝دبیر علمی: سرکار خانم طاهری
⏰⏰ زمان: ۱۲ اسفند ساعت:۱۰:۳۰
🌹🌹🌸🌸
مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) فریدن
💻💻
لینک حضور:https://b2n.ir/w99252
🌺🌺🌺
محرک موفقیت چگونه کتابی است؟👆
☄️
📕برای سفارش کتاب محرک موفقیت : 👇
آدرس، نام و نام خانوادگی، شماره و نام کتاب را به @bookislsc ارسال کنید
💎قیمت ۳۶ تومان و هزینه پست هم رایگان
💵واریز پس از دریافت کتاب
چرا کتاب محرک موفقیت، در نوع خود ممتاز است؟👆
💵 قیمت ۳۶ ت وهزینه پست هم رایگان
🛍برای تهیه به @bookislsc پیام دهید.
#کارگاه_پژوهشی
✅ برگزاری کارگاه روش مقاله نویسی :
🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام احمدرضا قوامی
📆زمان برگزاری:
🔹دوشنبه ها و چهارشنبه ها
⏰ساعت 18:30
🔗لينك شرکت در كارگاه مقاله نويسي به صورت آنلاين:👇
https://fzq.lms2.hozehkh.com/ws/vt64hbvviuz
🔴علاقه مندان جهت ثبت نام به آیدی زیر اطلاع دهند.
@shamedi
✳️برگزارکننده: مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء (س) قوچان
•┈┈••••✾•🍀🌺🍀•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
📣📣 کارگاه راهبردهای مدیریت یادگیری و تمرکز
◀️ واحد پژوهش مدارس علمیه ریحانه الرسول سلام الله علیها تربت حیدریه و پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار میکنند.
🔸 با حضور استاد ارجمند: سرکار خانم دکتر ذبیحی هدک
⏳ زمان شروع کارگاه: پنجشنبه 99/12/14
⏰ ساعت 9 تا 11:30
لینک مستقیم ورود به کارگاه👇👇
https://peirovan.lms2.hozehkh.com/ws/rahbord
✳️ منتظر حضور گرم عزیزان هستیم.
🕌پژوهش مدارس علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها و ریحانه الرسول سلام الله علیها تربت حیدریه
راهنماي شركت در شانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان
سال تحصيلي ۰۰-۹۹
قالب ارائه آثار
*(كتاب؛ مقاله؛ پايان نامه؛ طرح و ايدههای پژوهشی؛ نرمافزارهاي پژوهشي)
* شیوهنامه
۱. هر شركتكننده، ميتواند ۵ اثر بفرستد.
۲. پورتال طلبگي شركتکننده باید فعال باشد.
۳. اثر پژوهشی که به فراخوانهای گذشته حوزه، فرستاده شده است، پذیرفته نمیشود.
۴. رسالههاي سطح سه و سطح چهار، و پاياننامههاي مقطع ارشد و دكتري که دفاع و قبول شدهاند، پذیرفته میشود. این پایاننامهها باید بدون نام نویسنده، استادراهنما و مشاور باشد. (تائيديه جلسه دفاع از طريق ايميل دبيرخانه dabirkh1400@gmail.com ارسال گردد.)
۵. مقالات در قالب word با سايز 14 و فونت Bbadr تنظيم گردد.
۶. حجم مقاله، کمتر از۱۵ صفحه و بیشتر از ۲۵ نباشد. (هر صفحه ۳۰۰ کلمه)
۷. نام نویسنده در مقاله نباشد.
۸. مقالات چاپ شده در نشريات نیز، پذیرفته میشود.
۹. در صورت برگزيده شدن آثاری كه نويسنده مشترك دارند، تنها به نويسندهٔ مسئول و فرستنده اثر، گواهي ارائه خواهد شد.
۱۰. آثار پژوهشی با زبانهای عربی، انگلیسی و ... پذیرفته میشود .
مهلت ارسال آثار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
نشانی سامانه فراخوان آثار اینجاست.
تلفن راهنما: ۰۵۱۳۲۰۰۸۳۲۷
#مقاله
#فراخوان_مقاله
#فراخوان_آثار_پژوهشی
#فراخوان_شانزدهم
#پژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه_مشهد_مقدس
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
╔═🦋🌸════╗
@howzehpajohesh
╚════🌼🦋═╝
🛎 قابل توجه طلاب سطح سه و دو:
📕به اطلاع میرساند از دوشنبه 11 اسفند 99 پیگیری کلیه امور پژوهش سطح سه به عهده اینجانب حسینپور میباشد. که با هدف ارتقاء و افزایش توانمندی طلاب در عرصه پژوهش میباشد.
قابل ذکر است که طلاب سطح دو نیز میتوانند جهت مشاوره در تدوین مقاله و تحقیقات کلاسی نیز سوالهای خود را مطرح نمایند.
از این جهت طلاب عزیز به کلیه امور پژوهشی که از این تاریخ به بعد ارسال میگردد. توجه ویژه داشته باشند. دقت نمایید امکان پرسش و پاسخ دو طرفه مهیا شده است.
✏️آدرس آیدی👇👇
@pajohesh99
🕌پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
╭─┅──🍃🌼🍃
@peyrovanzahra
╰─┅──🍃🌼🍃
📗📗امیرمؤمنان علی (علیه السلام) می فرمایند:
🌺«لا سنّة أفضل من التّحقیق»🌺
«هیچ راهی برتر از تحقیق و حقیقت جویی نیست»
✏️معجم الفاظ غررالحکم، ص 249
🌺🌺 طلاب گرامی دقت نمایید جهت پیشبرد اهداف علمی ـ پژوهشی پر کردن اطلاعات ذیل الزامی است.
🛎🕰 لطف نمایید حداکثر تا چهارشنبه 13 اسفند ماه 99 ساعت 12 ظهر اطلاعات خواسته شده ذیل را به آیدی پژوهش ارسال نمایید.
@pajohesh99
✏️✏️ارسال به موقع و کامل اطلاعات سبب برگزاری جلسات آنلاین و حضوری خواهد شد. انشاءالله
📗فرم مشخصات پژوهشی طلاب
نام:
نام خانوادگی:
نام پدر:
شماره ملی شماره شناسنامه:
سال تولد:
محل تولد:
شماره طلبگی:
تحصیلات حوزوی:
تحصیلات غیر حوزوی:
سطح دو یا سه:
ذکر نقاط قوت پژوهشی:
ذکر نقاط ضعف پژوهشی:
ذکر نیازمندی ها:
زمینه فعالیت اجتماعی، پژوهش، تبلیغ، تدریس:
زمینه های مورد مطالعه:
🕌پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
╭─┅──🍃🌼🍃
@peyrovanzahra
╰─┅──🍃🌼🍃
🌹باسلام و احترام
🌹قابل توجه طلاب و اساتید گرامی
❤️امام خامنه ای (حفظه الله) : فضای کشور راباید فضای علاقه مندی وشوق به این انتخابات کرد تامردم بدانند می خواهند کار بزرگی انجام دهند.
درراستای آشنایی طلاب و اساتید با مباحث جاری مملکت سلسله جلساتی پیرامون جریان شناسی انتخابات 1400 با حضور استاد موسوی برگزارمی گردد.
زمان اولین جلسه: دوشنبه، 11اسفند1399
ساعت 16(4بعدالظهر)،به صورت مجازی
لینک جلسه در سامانه LMS2👇👇
https://peirovan.lms2.hozehkh.com/ws/entekhabat
🌼واحد بسیج و فرهنگی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها
🌺🌺🌺 اعلام برگزیدگان مسابقه پژوهشی:
🔻"نور الزهراء سلام الله علیها"
🌸اسامی برگزیدگان🌸
❤️ سرکار خانم مرضیه ترابیان - مدرسه حکیمه(س) جوین
❤️سرکار خانم الهام فلاح _مدرسه علمیه فاطمه الزهراء علیها سلام قوچان
❤️ سرکار خانم نفیسه محمدی_ مدرسه علمیه فاطمه الزهراء علیها سلام قوچان
❤️ سرکار خانم فاطمه بیجمرانی - مدرسه پیروان حضرت زهرا (س) مشهد
💠 توفیقات روز افزون برای این عزیزان از خداوند مسئلت داریم!
🔰واحد پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا شهرستان قوچان