eitaa logo
پیوندخوبان
204 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
5هزار ویدیو
88 فایل
ترویج فرهنگ مهدویت وخدمت به استان قدس مهدوی
مشاهده در ایتا
دانلود
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام حسین (علیه السلام) برای رویگردانی از گناه چه پندی دارد؟ 🔹روايت شده كه مردى خدمت (عليه السلام) رسيده و عرض کرد: من مردی كه نمیتوانم خود را از نگه دارم؛ مرا پند و بده. (علیه السلام) فرمودند: «افْعَلْ خَمْسَةَ أَشْيَاءَ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ: فَأَوَّلُ ذَلِكَ لَا تَأْكُلْ رِزْقَ اللهِ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ، وَ الثَّانِی اُخْرُجْ مِنْ وَلَايَةِ اللهِ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ، وَالثَّالِثُ اُطْلُبْ مَوْضِعاً لَا يَرَاكَ اللهَ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ، وَ الرَّابِعُ إِذَا جَاءَ مَلَكُ الْمَوْتِ لِيَقْبِضَ رُوحَكَ فَادْفَعْهُ عَنْ نَفْسِكَ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ، وَ الْخَامِسُ إِذَا أَدْخَلَكَ مَالِكٌ فِی النَّارِ فَلَا تَدْخُلْ فِی النَّارِ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ»؛ [۱] 🔹[ترجمه روایت:] ( را انجام بده، سپس هر گناهى مايلى بكن؛ اوّل از نخور، هر گناهى مايلى بكن؛ دوّم از خارج شو، هر گناهى میخواهى بكن؛ سوّم جايى را پيدا كن كه تو را نبيند، هر چه میخواهى بكن؛ چهارم وقتى براى تو آمد، او را از خود دور كن؛ سپس هر گناهى میخواهى بكن؛ پنجم وقتى تو را داخل جهنم كرد، داخل نشو، هر گناهى مايلى انجام ده). 🔹در اين حديث منطق روشنى به كار رفته است و آن اينكه در گرفتار است كه هريك از آنها براى كافى است؛ از يكسو دائماً بر سر خوان نشسته و از او استفاده میكند؛ آيا با اين حال اجازه ميدهد كند؟! ديگر اينكه دائماً خداست و خدا فرشتگانى را براى حفظ او مأمور كرده است، آيا نيست كه انسان تحت اين حفاظت، به مولايش بپردازد؟! 🔹سوم اينكه ، محضر خداست، آيا شرم‏آور نيست كه انسان در محضر او مرتكب شود؟! چهارم و پنجم اين‏ كه انسان گنهكار چه بخواهد و چه نخواهد روزى به دست قبض روح میشود و در عرصه محشر به او میرسند و او را خواهند كرد، آيا میتواند در مقابل فرشته مرگ مقاومت كند و يا بر غلبه نمايد؟ حال كه خود را اسير دست آنها مى‏ بيند چگونه به خود اجازه میدهد آشكارا به برخيزد و آلوده انواع شود؟! فكر كردن در اين امور براى بازداشتن انسان از ، به يقين كافى است؛ [۲] 🔹 و از مولا هميشه زشت است، ولى حالات نافرمانى و اين است كه انسان او را وسيله نافرمانى وى قرار دهد. در بعضى از تواريخ آمده است «سبكتكين» كه از كاركنان عزّالدوله بختيار بود، بر ضد او خروج كرد. «صابى» نويسنده معروف از طرف عزّالدوله نامه‏اى به او نوشت كه اى كاش میدانستم با چه وسيله‏ اى بر ضد ما قيام كرده‌اى، در حالى كه پرچم ما بالاى سرت در اهتزاز است و بردگان ما در طرف راست و چپ تو قرار دارند و اسبهاى سوارى تو علامت ما را بر خود دارند و لباسهايى كه بر تن دارى به ‏وسيله ما بافته شده است، و سلاحهايى كه براى دشمنانمان تهيه كرده بوديم در دست توست؟! [۳] 🔹از اين مثال تاريخى بخوبى روشن میشود كه چه اندازه است كه مشمول از سوى ديگرى شود و همان نعمت را بردارد و بر ضد او اقدام كند. [۴] (علیه السلام) میفرماید: «كمترين حقى كه بر شما دارد، اين است كه با استمداد از نعمتهايش‏، او را نكنيد». [۵] امیرالمؤمنین (عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه به نكته مهمى اشاره ميكند و آن اينكه « در برابر كه خداوند به وى داده كمترين وظيفه‏ اش اين است كه نعمتهايش را او قرار ندهد». 🔹پيام ديگرى كه اين گفتار حكيمانه دارد اين است كه انسان هر كه ميكند به يقين با استفاده از يكى از است؛ ، ، ، ، ، و مواهب ديگر همه نعمتهاى پروردگارند و انسان بدون استفاده از اينها نمیتواند كار خلافى انجام دهد؛ بنابراين مفهوم كلام اين میشود كه نبايد هيچ كند، زيرا هر گناهى مرتكب شود با استفاده از يكى از نعمتهاى خداست و اين كار است. [۶] پی نوشت‌ها؛ [۱]بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ۲ ج‏۷۵ ص۱۲۶؛ [۲]پيام امام اميرالمومنين، ناصر مكارم شيرازى‏، دارالكتب الاسلاميه چ۱ ج‏۱۴ ص۶۵۹؛ [۳]شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد،‏ مكتبة آية الله المرعشی النجفی چ۱ ج۱۹ ص۲۴۲؛ [۴]پيام امام اميرالمومنين، همان ص۶۵۷؛ [۵]نهج البلاغة، صبحی صالح، هجرت چ۱ ص۵۳۳، حکمت۳۳۰؛ [۶]پيام امام اميرالمومنين، ناصر مكارم شيرازى‏، دارالكتب الاسلاميه چ۱ ج‏۱۴ ص ۶۵۸-۶۵۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😄اگه اسلام دین رحمته، پس چرا اینقدر میگید مرگ بر آمریکا؟ | 🌹 https://eitaa.com/joinchat/2837446681Cb13062c005
🌹درجات بهشت ، بسته به میزان یاری امام زمان عجل‌الله است... 🌺 حضرت محمد ﷺ می‌فرمایند : «فِي الجَنَّةِ ثَلاثُ دَرَجاتٍ و فِي النّارِ ثَلاثُ دَرَكاتٍ ، فَأَعلیٰ دَرَجاتِ الجَنَّةِ لِمَن أحَبَّنا بِقَلبِهِ و نَصَرَنا بِلِسانِهِ و يَدِهِ ، و فِی الدَّرَجَةِ الثّانِيَةِ مَن أحَبَّنا بِقَلبِهِ و نَصَرَنا بِلِسانِهِ ، و فِی الدَّرَجَةِ الثّالِثَةِ مَن أحَبَّنا بِقَلبِهِ .» ⬅️ بهشت ، سه درجه دارد و دوزخ سه دَرَك (درجهٔ نزولى يا طبقهٔ زيرين) ؛ 1⃣ بالاترين درجهٔ بهشت براى كسی است كه در دل ما را دوست بدارد و با زبان و دستش ياريمان كند ؛ 2⃣ در درجهٔ دوم كسى جاى مى‌گيرد كه در دل ما را دوست بدارد و با زبانش ياريمان رساند ؛ 3⃣ و در درجهٔ سوم كسى قرار مى‌گيرد كه در دل ، ما را دوست بدارد . ⬅️ یاران صاحب الزمان عجل‌الله در آخر الزمان دارای ویژگیهای بالای بهشت هستند... ❇️ چرا که آنها به ولایت آخرین ذخیرهٔ الهی ، بقیة‌الله‌الأعظم و به یقین کامل رسیدند و با تمام وجود خود ، چون حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها امام زمان خود را یاری می‌کنند و برای دفاع از حریم ولایت حضرت ، از جان و مال و وقت و... خویش می‌گذارند ، تا زمینهٔ ظهور حضرت را فراهم کنند . @sadatmahdvi
💠 سیره و روش خوب 🔸 امام حسین علیه السلام: هرکس سیره و روش خوبى را در جامعه بنیان نهد اجر آن سیره و اجر کسانی که تا قیامت به آن سیره عمل مى کنند، براى او خواهد بود بدون آنکه از اجر عاملین به آن چیزى کاسته شود. 📚 تحف العقول/ص243 ✍🏼 تشکیل انجمن ها، جلسات و هیئات برای ترویج معارف دینی، یا کمک به افراد نیازمند از مصادیق این روایت است. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با چشمانی که اینقدر خطای دید دارند دیگران را قضاوت نکنید::::::: ‌┈┈┈•••༶༓✤༓༶•••┈┈┈ @ayandesazan_channel 🔸 آینده سازان طرقبه شاندیز 🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا عقب نشینی در مقابل جنگ روانی دشمن در عرصه های مختلف ،خشم و غضب الهی را بدنبال دارد؟ 🔹‌️منظور از عقب نشینی تاکتیکی و غیر تاکتیکی چیست؟ رهبر انقلاب به آیه ۱۶ سوره اَنفال استناد می کنند. کانال خبری در ایتا بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/4073259207Ce587f9582c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️عالَم برزخ کجاست؟ ⁉️آیا در زمین است یا جای دیگه؟ 🎙 🚨به‌کانال‌ شهر‌‌پاسخ‌ بپیوندید 🆔 @pasokhcity
برکت دعای امام باقر(ع): امام باقر(ع):اسأَلُکَ اللّهُمَّ الرَّفاهِیَةَ فی مَعیشَتی ما أبقَیتَنی، مَعیشَةً أقوی بِها علی طاعَتِکَ وأبلُغُ بِها رِضوانَکَ بار خدایا! از تو درخواست می کنم که تا زنده هستم، زندگی ام را در رفاه و آسایش قرار دهی، به طوری که با آن بر طاعت تو توانا باشم و به خشنودی تو نایل آیم. تهذیب الأحکام/ج3/ص76/ح234 عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
?💥نامردان مرد نما ‼️ 💠 امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ، خطاب به کوفیان فرمودند : «يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَالَ، حُلُومُ الْأَطْفَالِ وَ عُقُولُ رَبَّاتِ الْحِجَالِ ...» 👈 اى نامردانِ مرد نما ، دارندگانِ تفکرات كودكانه ، و عقلهايى به اندازه عقل زنانِ حجله نشين ... 🌺 مولا علی علیه‌السلام ، این جملات را خطاب به کسانی بیان فرمودند ، که پای منبر ایشان نشسته بودند . 💢 آیا این کلام امام علی علیه‌السلام ، جای تفکر ندارد⁉️ ✨ امام در نهایت ادب و معرفت با جامعه سخن می‌گویند ، پس چرا با جامعهٔ زمان خود ، اینگونه سخن ایراد فرمودند⁉️ 🔰🔰 در یک جمله می‌توان دلیل این سخن حضرت را ، جهل جامعه نسبت به شناخت حضرت دانست و روی سخن امیرالمؤمنین علیه السلام با کسانی است ، که خود را ظاهراً مسلمان و شیعه می‌دانستند ، اما در حقیقت نامردانی بودند که تبعیّتی از امام جامعه نداشتند . ⬅️ منشأ تمام جهالت‌ها ؛ بی‌تفاوتیِ جامعه نسبت به امام زمانشان بوده و هست ، جهل جامعه باعث ۲۵ سال خانه‌نشینی علی علیه‌السلام گردید . 👈 آیا ما از خود سؤال نمی‌پرسیم که علت ۱۲۰۰ سال آوارگیِ امام زمانمان چیست⁉️ 👈 آیا کسانی که نسبت به غربت امام عصر عجل‌الله بی‌تفاوت هستند ، مصداق کلامِ «يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَالَ» (ای نامردانِ مرد نما) نمی‌شوند⁉️ 🔷🔶 حواسمان باشد ، ما تافتهٔ جدا بافته نیستیم و از ما هم دربارهٔ امام زمانمان سؤال خواهد شد‼️ @sadatmahdvi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ایمان داشتن به «عواقب گناه» چه نقشی در درمان بیماری زبانِ آلوده به گناه دارد؟ 🔹ایمان داشتن به نقش مهمی در درمان دارد. مثلاً شرابخوار اگر بداند اين ماده سست كننده اى كه مى نوشد از فرق سر تا ناخن پا در او و حتى در نسل هاى بعدى او اثر سوء دارد، يا يك فرد معتاد اگر دقيق به عاقبت اعتياد به مواد مخدر بنگرد و به آن ايمان داشته باشد كه چه زندگى نكتب بار و فلاكت بارى در انتظار او است، فقر، بيمارى، متلاشى شدن زندگى، محروميت و غيره، همين موجب وى از اين راه كثيف و ظلمانى خواهد شد. 🔹اگر گفته شود آنها اين مسئله را مى دانند، هم شرابخوار مضرات شراب را مى داند و هم معتاد خسارت هاى ناشى از اعتياد را، مى گوئيم آنها علم دارند ولى باور يعنى به اين مسئله ندارند. علم به مضرات غير از باور كردن آن است. شما مى دانيد و علم داريد كه مرده ذره اى تحرّك از خود ندارد و حتى اگر موقع زنده بودن از قدرت او مى ترسيديد، مى دانيد الان ديگر قدرت ندارد، ولى چرا يك شب نمى توانيد تا به صبح در كنار او در اتاقى بياراميد؟ زيرا هنوز باور نكرده ايد. 🔹اگر آن معتاد به مشروب و مواد مخدّر همچنان كه باور دارد كه تكه اى ذغال برافروخته قدرت سوزندگى دارد و لذا آن را در دهانش نمی گذارد، اگر باور كند اين مشروب و مواد مخدّر هم آتشى است كه خود به جان خود مى زند، هرگز نزديك دهانش نمى برد و اگر باور داشت كبريتى كه به مواد مخدر يا سيگار مى زند، در واقع به حيات خود مى زند و پس از چندى خاكسترى هم از او به جا نمى ماند، هرگز چنين نمى كرد و اگر باور داشت كه كبريت را زير پول اين مواد بزند، بهتر است تا زير خود مواد، هرگز دست به چنين عمل كثيفى نمى زد، زيرا در صورت اول فقط پول را از دست مى داد و در صورت دوم هم پول و هم زندگى و عمر كه سرمايه اصلى او است. 🔹بايدمثل اولياء‌ خدا و (عليهم السلام) بود كه اين باور را داشتند كه (چيزهايى كه مورد نهى الهى است) همچون است؛ مثلاً براى آنها تصرّف به ناحق در مال يتيمان و خوردن آن همچون آتشى مى ماند كه انسان به درون شكم خود داخل كند. قرآن مى فرمايد: «اِنَّ الَّذِينَ يَأكُلُونَ اَمْوَالَ اليَتَامَى ظُلْماً اِنَّمَا يَأكُلُونَ فِى بُطُونِهِمْ نَاراً وَ سَيَصْلَوْنَ سَعِيراً»؛ [۱] (كسانى كه را به ظلم مى خورند در واقع در شكم هاى خود آتش فرو مى برند و به زودى در فروزان دوزخ قرار خواهند گرفت). 🔹در بحث ما هم كسى كه سركشى مى كند و رام نمى شود، بايد به و سرانجام رام نكردن زبانش بنگرد و متوجه و آن باشد و باور كند كه به اين مضرات و عقاب ها منتهى مى شود؛ اگر چنين شد محال است را كه همچون اسب وحشى و چموشى است در ميان انسان هاى آبرومند جامعه بدون لجام رها كند، تا عِرض و آبروى افراد را زير سُمّ هایش پايمال كند، همچنان كه محال است آتشى را بر زبان گذارد. پی نوشت؛ [۱] سوره نساء، آیه ۱۰ 📕اخلاق اسلامى در نهج البلاغه، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: اكبر خادم الذاكرين‏، نسل جوان‏، قم‏، ۱۳۸۵ش، چاپ اول، ج ۱، ص ۱۰۷ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel