eitaa logo
پیام معنوی
3.9هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3هزار ویدیو
62 فایل
🍎نکته ها و پیام های معنوی🍎 🍒اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍوَّآلِ مُحَمَّدٍوَّعَجِّلْ فَرَجَهُم🍒 🛑لطفا برای نشر مطالب با مدیر کانال هماهنگ باشید🛑 📥مدیر کانال(شاکری کرمانی) 📤 @majnon313
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ 🔖 امام صادق علیه‌ السلام: مبـادا با يكديـگر حسـد ورزيـد، زيرا كفر و بى دينى از حسد بر مى خيزد ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از 🔘و از عهدنامۀ امام است كه براى مالک اشتر نخعى نوشت چون او را به ولايت مصر و شهرهاى تابع آن گماشت. 📷 هدیهٔ متقابل نخست‌وزیر عراق به ایران 🔹روی لوح هدیهٔ نخست‌وزیر عراق به رئیس‌جمهور ایران نوشته: «حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه فرموده‌اند که مردم دو دسته‏‌اند؛ يا برادر دينى تو و يا هم‌نوع تو.» 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:و مباش همچون جانورى شكارى كه خوردنشان را غنيمت شمارى! چه رعيّت دو دسته‌اند: دسته‌اى برادر دينى تواند، و دستۀ ديگر در آفرينش با تو همانند(در هر حال بايد حقوق آنها را محترم بشمارى)... 🍂وَ لاَ تَكُونَنَّ عَلَيْهِمْ سَبُعاً ضَارِياً تَغْتَنِمُ أَكْلَهُمْ فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ إِمَّا أَخٌ لَكَ فِي اَلدِّينِ أَوْ نَظِيرٌ لَكَ فِي اَلْخَلْقِ... 💢‮در ششمين دستور كه در واقع تأكيدى است بر آنچه در دستور چهارم است امام براى اينكه مالك را به حكومت بر دل‌ها تشويق كند دستور رحمت و محبّت و لطف را دربارۀ رعايا صادر مى‌كند. سپس به بيان نقطۀ مقابل آن مى‌پردازد و آن اينكه حاكم همچون حيوان درنده‌اى باشد كه خوردن حق رعايا را غنيمت بشمارد آن‌گاه بهترين دليل را براى دستور خود بر مى‌گزيند و آن اينكه رعايا در حكومت اسلامى از دو حالت خارج نيستند: اكثريت مسلمانند و مى‌دانيم اسلام هر مسلمانى را برادر مسلمان مى‌داند و يا اقليتى هستند كه با مسلمين زندگى مسالمت‌آميز دارند و آنها انسانند و انسان نسبت به انسان بايد نهايت محبّت را داشته باشد. 🔹️ 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۸۱۴)) 🔰(۶۳) 📚 📕،حدیث۱۶۸ 👈باب۲۵ 🌿 🕯شماره ۴۳۶ 💙موسى بن جعفر علیهماالسلام فرمود: چیزى نه در آسمانها و نه در زمین باشد مگر بسبب هفت چیز با قضاء و قدر و اراده و مشیت و کتاب و اجل و اذن. هر که غیر این گمان کند بر خدا دروغ بسته است یا فرمود بر خداى عزوجل رد کرده است. 💛شرح : 🔸️پیداست که در این روایت و روایت قبل این باب مقدمات وجود و پیدایش هر چیزى را هفت مرتبه دانسته است اما ترتیب آنها محقق نیست زیرا که همین دو روایت در ذکر ترتیب مختلف است. شارحین دانشمند براى هر یک از این هفت مرتبه معانى مختلفى گفته‏اند، ولى در باب آینده مشیت و اراده و قضاء و قدر از قول امام هفتم علیه‏السلام توضیح داده میشود و نسبت به بقیه مرحوم مجلسى ره فرماید مقصود از اذن خدا علم او و یا امر او و یا رفع موانع است و مراد بکتاب، نوشتن در لوحهاى آسمانى و یا واجب ساختن است چنانچه خدا فرماید (((کتب علیکم الصیام))) یعنى روزه بر شما واجب شد و مقصود از اجل مدت معین و وقت مقدریستکه نزد خود او است، مرحوم ملاصدرا گوید (((این مراتب هفتگانه نسبت بامور تشریعى است و در امور تکوینى هرگاه خدا چیزى را خواهد، گوید (((باش، او میباشد))) ولى به نظر ما ظاهر روایات عموم و شمول است. 💚وَ رَوَاهُ أَيْضاً عَنْ أَبِیهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ زَكَرِيَّا بْنِ عِمْرَانَ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ (ع) قَالَ لَا يَكُونُ شَيْ‏ءٌ فِی السَّمَاوَاتِ وَ لَا فِی الْأَرْضِ إِلَّا بِسَبْعٍ بِقَضَاءٍ وَ قَدَرٍ وَ إِرَادَةٍ وَ مَشِیئَةٍ وَ كِتَابٍ وَ أَجَلٍ وَ إِذْنٍ فَمَنْ زَعَمَ غَيْرَ هَذَا فَقَدْ كَذَبَ عَلَى اللَّهِ أَوْ رَدَّ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۳۳ رواية:۳۷۸ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 خطر ... خطر برای منتظران!؛ ⭕️ اهل کتاب، سالها منتظر و چشم براه رسول خدا بودند! او را عین فرزندشان، با نشانه هایش میشناختند! چون پیامبرشان، تمام مشخصات را داده بود و حسابی معرفی اش کرده بود! ❌ ولی چه شد؟! علیرغم آنهمه ندبه و انتظار، وقتی پیامبر موعود با دلیل و معجزه محکم به سویشان آمد، محبت دنیا و خودخواهی، مانع ایمان شان شد! ❌ و انکار همان علما و خواص اهل کتاب، باعث شد که تا الان، ملیاردها اهل کتاب، در گمراهی بمانند و مسلمان نشوند! ⭕️ حالا ما اینهمه ندبه میخوانیم و انتظار میکشیم، نکند روز ظهور که سر دوراهی دنیا و جهاد مال و جان قرار می گیریم، محبت دنیا کار دستمان دهد مثل اهل کتاب! 🌴 سوره صف 🌴 🕋 وَ إِذْ قالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يا بَنِي إِسْرائِيلَ ...ِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ يَأْتِي مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَيِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبِينٌ «۶» ⚡️ترجمه: و آنگاه كه عيسى پسر مريم به بنى اسرائيل گفت: ... و نسبت به پيامبرى كه بعد از من خواهد آمد و نامش احمد است، مژده مى‌دهم. پس چون معجزات روشنى براى آنان آورد، گفتند: اين جادويى آشكار است. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🌀 دعایی که در وضعیت سخت آخرالزمان، از ما محافظت می‌کند. | ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ 🔖 امام جعفرصادق علیه‌السلام: تنها او (حضرت مهدی) است که پس از دوران‌های طولانی بلاخیز و تنگناهای طاقت‌فرسا، غم‌ها و گرفتاری‌ها را از دل شیعیانش برطرف می‌نماید. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️جرعه ای از 🔘آرزوی مرگ 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام: ▫️وَأَکْثِرْ ذِکْرَ الْمَوْتِ وَمَا بَعْدَ الْمَوْتِ، وَلاَ تَتَمَنَّ الْمَوْتَ إِلاَّ بِشَرْط وَثِيق 🟤بسيار به ياد مرگ و عالم پس از مرگ باش و هرگز آرزوى مرگ مکن مگر با شرطى مطمئن و استوار (از اعمال خود مطمئن باشى) 🍁ياد مرگ و زندگى پس از آن انسان را از هواپرستى و حرص بر اموال دنيا و آلودگى به انواع گناهان باز مى‌دارد و به او هشدار مى‌دهد كه آمادۀ سفر آخرت باشد و زاد و توشۀ لازم را براى آن سفر پرخطر فراهم سازد. 🍁جملۀ «وَ لَا تَتَمَنَّ‌ الْمَوْتَ‌ ...» اوّلاً، اشاره به اين است كه انسان نبايد بدون اطمينان به ايمان و اعمال صالح آرزوى مرگ كند و ثانياً، چون هيچ اطمينانى براى هيچ‌كس جز معصومان به چنين شرطى نيست. قرآن مجيد نيز گواه اين معناست آنجا كه دربارۀ يهود مى‌فرمايد: ««قُلْ‌ إِنْ‌ كٰانَتْ‌ لَكُمُ‌ اَلدّٰارُ اَلْآخِرَةُ‌ عِنْدَ اَللّٰهِ‌ خٰالِصَةً‌ مِنْ‌ دُونِ‌ اَلنّٰاسِ‌ فَتَمَنَّوُا اَلْمَوْتَ‌ إِنْ‌ كُنْتُمْ‌ صٰادِقِينَ‌ * وَ لَنْ‌ يَتَمَنَّوْهُ‌ أَبَداً بِمٰا قَدَّمَتْ‌ أَيْدِيهِمْ‌ وَ اَللّٰهُ‌ عَلِيمٌ‌ بِالظّٰالِمِينَ‌» ؛ بگو اگر (آن‌چنان كه مدعى هستيد) سراى ديگر در نزد خدا مخصوص شماست نه ساير مردم پس آرزوى مرگ كنيد اگر راست مى‌گوييد * ولى آنها، هرگز به موجب اعمال بدى كه پيش از خود فرستاده‌اند هرگز آزروى مرگ نخواهند كرد و خداوند از ستمكاران آگاه است» 🍂رهبر انقلاب :هیچوقت آرزوی مرگ نکنید... 🔹️ 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۸۱۵)) 🔰(۶۳) 📚 📕،حدیث۱۶۹ 👈باب۲۶ 🌿 🕯شماره ۴۳۷ 💙على بن ابراهیم هاشمى گوید: از موسى بن جعفر علیهماالسلام شنیدم که فرمود: چیزى نباشد جز آنچه خدا خواهد و اراده کند و اندازه‏گیرى نماید و حکم دهد، گفتم معنى خواست خدا چیست؟ فرمود: آغاز کار است گفتم معنى اندازه‏گیرى چیست؟ فرمود: آن اندازه گرفتن طول و عرض چیز است: گفتم معنى قضا و حکمش چیست؟ فرمود هر گاه حکم کند بگذارند و آنستکه بر گشت ندارد. 💢شرح : 🍂در این روایت امام هفتم علیه‏السلام چهار مرتبه از مقدمات ایجاد و آفرینش مخلوق را بیان کرده و راوى سه تاى آنرا توضیح خواسته و حضرت توضیح داده است؛ مجلسى ره فرماید: به روایت کتاب محاسن راوى پس از سؤال معنى مشیت معنى اراده را پرسید و حضرت فرمود:(((معنى اراده اینست که بر آنچه خواسته بپاید و بایستد))) و این جمله از قلم مصنف یا نساخ افتاده است بنابراین معنى روایت بسیار روشن است که چون بنا شود چیزى خلق گردد اولا مشیت خدا به آن تعلق میگیرد و ثانیاً آنرا قطعى و مسجل میکند که در این مرتبه اراده نام دارد ثالثاً حدود اندازه آنرا معین میفرماید که تقدیر نام دارد رابعاً فرمان خلقت صادر میکند که قضاء نام دارد. 💚بَابُ الْمَشِیئَةِ وَ الْإِرَادَةِ 🔹️عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَيْمَانَ الدَّيْلَمِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ الْهَاشِمِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ (ع) يَقُولُ لَا يَكُونُ شَيْ‏ءٌ إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ وَ أَرَادَ وَ قَدَّرَ وَ قَضَى قُلْتُ مَا مَعْنَى شَاءَ قَالَ ابْتِدَاءُ الْفِعْلِ قُلْتُ مَا مَعْنَى قَدَّرَ قَالَ تَقْدِیرُ الشَّيْ‏ءِ مِنْ طُولِهِ وَ عَرْضِهِ قُلْتُ مَا مَعْنَى قَضَى قَالَ إِذَا قَضَى أَمْضَاهُ فَذَلِكَ الَّذِی لَا مَرَدَّ لَهُ‏ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۳۳ رواية:۳۷۹ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 خدا اینهمه هزینه کرده برای هدایتمان، فدا کرده بهترین دوستانش را در این راه، حالا مطمئن باشیم که سود و زیان پیروی از قرآن و اهل بیت، تماما به خود ما برمیگرده، 👈 پس انصاف داشته باشیم و بعد اینهمه هزینه، به خودمان خسارت نزنیم با سربه هوایی هایمان 🌴 سوره یونس 🌴 🕋 قُلْ يا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَكُمُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكُمْ فَمَنِ اهْتَدى‌ فَإِنَّما يَهْتَدِي لِنَفْسِهِ وَ مَنْ ضَلَّ فَإِنَّما يَضِلُّ عَلَيْها وَ ما أَنَا عَلَيْكُمْ بِوَكِيلٍ «108» ⚡️ترجمه : بگو: اى مردم! اينك حقّ از سوى پروردگارتان به سراغ شما آمده است. پس هر كس هدايت يابد، يقيناً به سود خويش هدايت مى‌يابد و هر كس گمراه شود، تنها به زيان خويش گمراه مى‌شود و من بر (ايمان آوردن) شما وكيل نيستم (تا به اجبار شما را به راه حقّ درآورم). ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🎥حق خوری از خانواده 👤حجت‌ الاسلام و المسلمین دانشمند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ 🔖 امام علی علیه‌السلام: هر کس افسار خود را به آرزویش بسپارد به وسیله اجل از پا در آید. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹ای همسر با وفای احمد ای همنفس دعای احمد 🌹ای جان به ره حبیب داده ای عاشق ومبتلای احمد 🌹ای زینت خانه ی پیمبر ممنون زتو شدخدای احمد 🌹از جان ومقام ومال رَستی مردانه شدی فدای احمد ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از 💢آزمودن افراد برای شناخت بهتر 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:««مردم را بیازمای، تا دشمن گردی»» 🔻وقال الامام علی عليه السلام :اخْبُرْ تَقْلِهِ .قال الرضى :وَ مِنْ النَّاسِ مَنْ يَروِي هذا لِرسُولِ الله صلى الله عليه وآله وَ مِمَّا يُقَوَّي انَّهُ مِنْ كَلام اميرالمؤمنين عليه السلام ،ما حَكاهُ ثَعْلَبُ قالَ: حَدِّثنا ابنُ الاعرابي قالَ: قالَ المامُون :لولا انَ عَليَا عليه السلام ، قالَ: اخْبُرْ تَقْلِه ،لَقُلْتُ انَا: اِقْلِهْ تَخْبُرْ. 🍂سید رضی می‌گوید :بعضى اين عبارت را به رسول الله(ع) نسبت داده اند ولى از دلايلى كه نسبتش را به على(ع) قوت مى بخشد مطلبى است كه ثعلب از ابن الاعرابى روايت كرده كه مى گويد: مامون مى گفت كه اگر على نگفته بود«اخبر تقله»من مى گفتم «اقله تخبر» با آنهادشمنى كن تا امتحانشان كرده باشى. 🍂منظور مأمون اين بوده كه براى آزمودن مردم بايد از آن‌ها فاصله گرفت و حتى اظهار تنفر و بيزارى كرد اگر عكس العمل شديدى نشان دادند معلوم مى‌شود لايق دوستى نيستند و اگر مدارا كردند افرادى صبور و شايستۀ دوستى مى‌باشند. البته جاى ترديد نيست كه كلام امام بر كلام مأمون برترى دارد. كلام امام ناظر به يك مسألۀ اجتماعى است و كلام مأمون در واقع يك مسألۀ سياسى است و اين که بايد به همه‌كس با بدبينى نگاه كرد تا عيوبشان آشكار شود زيرا با خوش‌بينى،عيوب افراد آشكار نمى‌گردد و سياست‌مداران غالباً اصل را دربارۀ اشخاص و حوادث بر سوءظن و بدبينى مى‌گذارند 🔸️ 🔹️ 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۸۱۶)) 🔰(۶۳) 📚 📕،حدیث۱۷۰ 👈باب۲۶ 🌿 🕯شماره ۴۳۸ 💙ابوبصیر گوید به امام صادق علیه‏السلام عرض کردم: خدا خواسته و اراده کرده و مقدر نموده و حکم فرموده؟ فرمود: آرى: عرض کردم و دوست هم داشته است فرمود: نه: گفتم: چگونه خواسته و اراده کرده و مقدر نموده و حکم فرموده ولى دوست نداشته است؟ فرمود اینچنین بما رسیده است. 💛شرح :گویا امام سائل را قابل ندانسته و یا در مجلس نا اهلى بوده که بیان مطلب مقتضى حکمت نبوده است لذا بطور اجمال فرمود: اینچنین از پیغمبر و پدرانم بمن رسیده است و توضیح نفرموده و احتمال دارد توضیح سخن امام این باشد که خواست و اراده تقدیر و حکم خدا بافعال و کردارهاى بندگان تعلق میگیرد ولى خدا گناه و کار زشت آنها را دوست ندارد و یا مقصود اینستکه اسناد آن چهار صفت نسبت بخدا صحیح است ولى اسناد محبت باو صحیح نیست. و یا چون اراده و خواست و تقدیر و حکم خدا بخلقت و ایجاد بنده تعلق گیرد و خواهد که او قادر و مختار باشد طبعاً بعضى از بندگان از این قدرت و اختیار سوء استفاده کرده مرتکب گناه و عصیان میشوند که خدا آنرا دوست ندارد پس اراده و خواست خدا بالاصاله بگناه تعلق گرفته است. 💚عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ أَبَانٍ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)شَاءَ وَ أَرَادَ وَ قَدَّرَ وَ قَضَى قَالَ نَعَمْ قُلْتُ وَ أَحَبَّ قَالَ لَا قُلْتُ وَ كَيْفَ شَاءَ وَ أَرَادَ وَ قَدَّرَ وَ قَضَى وَ لَمْ يُحِبَّ قَالَ هَكَذَا خَرَجَ إِلَيْنَا 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۳۵ رواية:۳۸۰ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 روی قولش هست خداوند که مؤمنان را حتما نجات دهد، تقصیر خودمان است اگر لایق نجات و خوشبختی نشده‌ایم هنوز! 🌴 سوره یونس 🌴 🕋 حَقّاً عَلَيْنَا نُنجِ الْمُؤْمِنِينَ ⚡️ترجمه: اين گونه بر ما حقّ است كه اهل ایمان را نجات بخشیم. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯