eitaa logo
پیام معنوی
3.8هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
62 فایل
🍎نکته ها و پیام های معنوی🍎 🍒اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍوَّآلِ مُحَمَّدٍوَّعَجِّلْ فَرَجَهُم🍒 🛑لطفا برای نشر مطالب با مدیر کانال هماهنگ باشید🛑 📥مدیر کانال(شاکری کرمانی) 📤 @majnon313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از 💢اثرات شکرگزاری و دعا و توبه 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:««برای خدا (شایسته) نیست که برای بنده ای در را باز کند و در را بربندد در را بر بنده باز کند و در را ببندد و در را باز گزارد و در را بر او ببندد»» 🔻مَا كَانَ اللهُ لِيَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ الشُّكْرِ وَ يُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الزِّيَادَةِ وَ لاَ لِيَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ الدُّعَاءِ وَ يُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الاِجَابَةِ وَ لاَ لِيَفْتَحَ عَلَى عَبْدٍ بَابَ التَّوْبَةِ وَ يُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الْمَغْفِرَةِ. 🍂‮امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه كه برگرفته از آيات قرآن مجيد است سه بشارت به سه گروه مى‌دهد(سوره ابراهیم آیه ۷.سوره غافر آیه۰۶.سوره شوری آیه ۵۲) 🍂وعدۀ الهى است كه خداوند شاكران را فزونى نعمت مى‌بخشد. دليل آن هم روشن است: شخصى كه از نعمت الهى در مسير اطاعت او استفاده مى‌كند و حق نعمت را ادا مى‌نمايد، با زبان حال مى‌گويد: من لايق اين نعمتم، و خداوند نيز نعمت را بر او مى‌افزايد. درست مثل اين‌كه باغبانى هنگامى كه باغ را آبيارى مى‌كند درختان را بارور و پرثمر مى‌بيند و اين امر سبب مى‌شود كه باغبان بيشتر از آن باغ مراقبت كند زيرا درختانش به زبان حال، لياقت خود را بيان كرده‌اند 🔸️ 🔹️ 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۸۱۷)) 🔰(۶۳) 📚 📕،حدیث۱۷۱ 👈باب۲۶ 🌿 🕯شماره ۴۳۹ 💙امام صادق علیه‏السلام فرمود: ممکن است خدا امر کند و نخواهد و خواهد و امر نکند، شیطان را امر کرد که به آدم سجده کند و خواست که سجده نکند و اگر میخواست سجده میکرد. و آدم را از خوردن آن درخت نهى فرمود و خواست که از آن بخورد و اگر نمیخواست او نمیخورد. 💛شرح : 🔹️مذهب ما شیعیان در مسأله جبر و تفویض بر اساس عدل و امر بین الامرین است و از اینجهت ما را عدلیه نامند ولى ظاهر این خبر با عقیده جبریه موافق است لذا مجلسى ره با هشت طریق این حدیث را توجیه نموده است بعضى از آنها که روشنتر بنظر میرسد اینست: اول این خبر در مورد تقیه صادر شده است و شاهدى هم برایش ذکر میکند دوم اینکه مقصود از خواست خدا علم اوست و آن هم شاهد دارد سوم اینکه مراد بخواست خدا هدایات و الطاف خاصه او است که چون آدم و ابلیس باز گرفت مرتکب نافرمانى شدند. چهارم مقصود اینستکه خدا خواست شیطان را بر سجود و آدمرا بر نخوردن از درخت مجبور نکند و آنها را به اختیار خود واگذارد. 💚عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَعْبَدٍ عَنْ وَاصِلِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ أَمَرَ اللَّهُ وَ لَمْ يَشَأْ وَ شَاءَ وَ لَمْ يَأْمُرْ أَمَرَ إِبْلِیسَ أَنْ يَسْجُدَ لآِدَمَ وَ شَاءَ أَنْ لَا يَسْجُدَ وَ لَوْ شَاءَ لَسَجَدَ وَ نَهَى آدَمَ عَنْ أَكْلِ الشَّجَرَةِ وَ شَاءَ أَنْ يَأْكُلَ مِنْهَا وَ لَوْ لَمْ يَشَأْ لَمْ يَأْكُلْ‏ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۳۵ رواية:۳۸۱ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 منافقان و اشراف کاخ نشین امت، مدام سعی میکنند تمام مسؤولان و مدیران را همانند و همرنگ خودشان، شیطانی و کاخ نشین کنند تا هم فساد و طغیان گری خودشان توجیه شود و هم اینکه با فراگیر شدن مرض خودشان، کمتر انگشت نمای امت گردند! و به تدریج قبح زدایی کنند از فساد و کاخ نشینی شان 🌴 سوره نساء 🌴 🕋 وَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ كَما كَفَرُوا فَتَكُونُونَ سَواءً «89» ⚡️ترجمه: (کافران) آرزو کنند که شما (مسلمین) هم به مانند آنها کافر شوید تا همه برابر (در کفر) باشید. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🔻برای اثبات وجود خداوند چه مثالی به کودکم بزنم؟! 🔻حجت‌الاسلام رضا محمدی ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ 🔖 امام علی علیه‌السلام: 🔹 فرزندی را که بزایید نصیب خاک میشود 🔹 خانه‌ای را که بسازید خراب میگردد 🔹 مالی را که بیاندوزید از دست میرود 🔹 اما کاری را که انجام دهید در نامه اعمالتان ذخیره میشود برای روز حساب ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از 💢راه شناخت بزرگواران 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:««شایسته‌ترین مردم به بزرگواری کسی است که بزرگواران را به او شناسند»» 🔻أوْلَى النَّاسِ بِالْكَرَمِ مَنْ عُرِفَتْ بِهِ الْكِرَامُ. 🍂«كَرَم» در اصل به معناى شرافت است و به شخصى كه داراى صفات برجسته باشد كريم گفته مى‌شود و به گفتۀ راغب در مفردات، هرگاه كَرَم به عنوان صفت خداوند به‌كار رود و گفته شود: خداوند كريم است، يعنى داراى انواع بخشش‌ها در برابر بندگان خويش است و هنگامى كه آن را به عنوان وصفى براى انسان ذكر كنند به معناى دارا بودن صفات برجستۀ انسانى و شرافت و شخصيت است. و در گفتار حكيمانۀ مورد بحث به همين معنا آمده و اشاره به افراد صاحب فضيلت و باشخصيت است. به اشياء نفيس نيز كريم گفته مى‌شود و سنگ‌هاى قيمتى را «حجر كريم» مى‌گويند. اشاره به اين‌كه وقتى كسى اشخاص كريم و باشخصيت و بزرگوار را معرفى مى‌كند مفهومش اين است كه او اين اشخاص را دوست مى‌دارد و كَرَم و كرامت را ارزش مى‌شمرد اگر چنين است خودش از همه بيشتر بايد به اين موضوع اهميت بدهد. 🔸️ 🔹️ 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۸۱۸)) 🔰(۶۳) 📚 📕،حدیث۱۷۲ 👈باب۲۶ 🌿 🕯شماره ۴۴۰ 💙حضرت ابوالحسن امام هفتم علیه‏السلام فرمود: خدا را دو اراده و دو مشیت است. اراده حتم و اراده عزم (مشیت حتم و مشیت عزم) خدا نهى میکند و میخواهد، امر میکند و نمیخواهد، مگر نمى‏بینى که آدم و همسرش را نهى کرد که از آن درخت نخورند ولى خوردن ایشانرا خواست و اگر نمى‏خواست که بخورند خواست آنها بر خواست خدایتعالى غلبه نمیکرد و حضرت ابراهیم را امر کرد که اسحاق (و بقول مشهور اسمعیل) را سر ببرد ولى نخواست که سر او را ببرد و اگر میخواست، خواست ابراهیم بر خواست خدایتعالى غلبه نمیکرد. 💛شرح : علامه مجلسى از قول صدوق علیه االرحمة نقل مى‏کند که او در کتاب توحید بعد از ذکر این خبر میگوید: خدایتعالى آدم و همسرش را از خوردن آن درخت نهى کرد و مى‏دانست که آنها خواهند خورد ولى خداى عزوجل خواست که با قدرت مانع خوردن آنها نشود چه آنکه آنها را از خوردن نهى کرده و باز داشته بود، اینست معنى خواست خدا نسبت به آنها و اگر میخواست ایشانرا با جبر و زور از خوردن باز دارد و آنها میخوردند، خواست آنها بر خواست خدا غلبه کرده بود چنانکه امام علیه‏السلام فرمود. سپس مرحوم مجلسى اراده عزم و اراده حتم را معنى میکند که اراده عزم آنستکه تنها چیزیرا بخورد و بطلب آن کشیده شود و اراده حتم آنستکه تمام شرایط تأثیر را داشته باشد و بوجود آوردن آنچه را خواست قطعى شده باشد پس ممکن است اراده عزم باشد و اراده حتم نباشد. 💚عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنِ الْمُخْتَارِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهَمْدَانِيِّ وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَسَنِ الْعَلَوِيِّ جَمِیعاً عَنِ الْفَتْحِ بْنِ يَزِیدَ الْجُرْجَانِيِّ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ (ع) قَالَ إِنَّ لِلَّهِ إِرَادَتَيْنِ وَ مَشِیئَتَيْنِ إِرَادَةَ حَتْمٍ وَ إِرَادَةَ عَزْمٍ يَنْهَى وَ هُوَ يَشَاءُ وَ يَأْمُرُ وَ هُوَ لَا يَشَاءُ أَ وَ مَا رَأَيْتَ أَنَّهُ نَهَى آدَمَ وَ زَوْجَتَهُ أَنْ يَأْكُلَا مِنَ الشَّجَرَةِ وَ شَاءَ ذَلِكَ وَ لَوْ لَمْ يَشَأْ أَنْ يَأْكُلَا لَمَا غَلَبَتْ مَشِیئَتُهُمَا مَشِیئَةَ اللَّهِ تَعَالَى وَ أَمَرَ إِبْرَاهِیمَ أَنْ يَذْبَحَ إِسْحَاقَ وَ لَمْ يَشَأْ أَنْ يَذْبَحَهُ وَ لَوْ شَاءَ لَمَا غَلَبَتْ مَشِیئَةُ إِبْرَاهِیمَ مَشِیئَةَ اللَّهِ تَعَالَى‏ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۳۵ رواية:۳۸۲ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯