با مشارکت مردم رشد تولید قطعی است
آن چیزی که قطعاً رشد تولید را به وجود میآورد، حضور مردم در تولید است؛ در بخشهای مختلف، و از تولیدات اندک و کوچک تا تولیدات بزرگ به وسیلهی مردم [انجام شود]. خود همین رشد تولید، تأثیر میگذارد در مهار تورّم؛ یعنی روی آن هم اثر میگذارد.
خب، با حرف و شعار نمیشود؛ صِرف اینکه ما حرفش را بزنیم که «مردم! بیایید شرکت کنید»، کسی [نمیآید]، اصلاً این حرف معنی ندارد؛ محصَّلی ندارد که به مردم بگوییم بیایید شرکت کنید. چهجوری شرکت کنند؟ کجا شرکت کنند؟ باید زمینهی مشارکت فراهم بشود.
بیانات در دیدار مسئولان نظام ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
#گفتمان
#مشارکت
@qom_khamenei_ir
13-جلسه سیزدهم.pdf
9.46M
📗 فایل pdf #جلسه_سیزدهم کتاب «طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن»
@qom_khamenei_ir
13 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - تأثیرات روانی توحید.mp3
18.11M
🎙#صوت_کامل
#جلسه_سیزدهم از سلسله جلسات تفسیر استاد آیت الله سید علی خامنه ای - رمضان ۱۳۵۳
با عنوان تأثیرات روانی توحید بر انسان
@qom_khamenei_ir
🔰انتظار فرج یعنی هر بنبستی قابل گشوده شدن است
🔸انتظار فرج یک مفهوم بسیار وسیع و گستردهای است. یک انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است؛ یعنی اینکه بشریت اگر میبیند که طواغیت عالم ترکتازی میکنند و چپاولگری میکنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی میکنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چارهای نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست - «للباطل جولة» - و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار حکومت عدل؛ و او خواهد آمد.
🔸انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستمها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداقهای دیگر هم دارد. وقتی به ما میگویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بنبستی قابل گشوده شدن است. فرج، یعنی این؛ فرج، یعنی گشایش.
🗓بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهی شعبان ۱۳۸۴/۰۶/۲۹
#امام_زمان عجلاللهفرجه
@qom_khamenei_ir
🤲 حاجات را در این شبهای قدر، یکی یکی از خدای متعال بخواهید
نگاه کنید به حاجات خودتان، حاجات مسلمانان، حاجات کشورتان، حاجات برادران مؤمنتان؛ به مریضها، به مریضدارها، به جانبازان، به غم دیدهها، به دلهای غمگین، به چشمهای نگران، به نیازهای فراوانِ انسانهایی که حول و حوش شما، زیر سقف شما و در کشور شما هستند، در دنیای اسلام هستند، روی کره خاک هستند. همه این حاجات را در این شبهای قدر، یکی یکی از خدای متعال بخواهید.
🗓بیانات در خطبههای نمازجمعه ۱۳۷۳/۱۱/۲۸
#شب_قدر
#حاجت
@qom_khamenei_ir
ناپایداری ایمان احساسی
باید بدانیم که اگر انسان از راه احساسات، ایمان آورد و طرز فکری را قبول کرد، این ایمان نمیپاید و با جلوههای اوّلین دشورای از بین میرود. اگر مسلمانان به صِـرف غلبهی احساسات و اینکه قرآن حماسی است، مسلمان میشدند، نمیتوانستنـد زهر شکنجههای ابوجهلها را تحمّل کنند.
آنان اسلام، فکر و هدف آن را در عمق قلبشان فهمیده بودند و به درک خاصّی از آن دست یافته بودند که ما، هم از آن درک دوریم و هم با بسیاری از ساخته و پرداختههای تاریخی آلودهایم.
📖 کتاب تفسیر سورهی برائت، ص ۱۱۲
#تفسیر
#مطالعه
#برائت
#توبه
پیوند خرید
@qom_khamenei_ir
14-جلسه چهاردهم.pdf
8.58M
📗 فایل pdf #جلسه_چهاردهم کتاب «طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن»
@qom_khamenei_ir
14 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - فلسفۀ نبوت.mp3
15.49M
🎙#صوت_کامل
#جلسه_چهاردهم از سلسله جلسات تفسیر استاد آیت الله سید علی خامنه ای - رمضان ۱۳۵۳
با عنوان فلسفه نبوّت
@qom_khamenei_ir
14020314_43568_128k.mp3
2.66M
ایمان به وعدههای الهی
من دربارهی این ایمان چهارم ــ ایمان به خدا ــ یک توضیحی بدهم. وقتی که ما ایمان به خدا را در مسائل عینی، در مسئلهی مبارزه با استکبار مطرح میکنیم، معنای ویژهای دارد. ایمان به خدا در این مقام به معنای ایمان به وعدههای الهی است.
خدای متعال در قرآن وعدههایی داده است که این وعدهها تخلّفناپذیر است. وعده داده است «اِن تَنصُرُوا اللَهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم»؛ وعده داده است که «وَ لَیَنصُرَنَّ اللَهُ مَن یَنصُرُه»؛ وعده داده است که «اِنَّ اللَهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا»؛ وعده داده است که «وَ اَمّا ما یَنفَعُ النّاسَ فَیَمکُثُ فِی الاَرض»؛ اگر خدا را نصرت کنید خدا به شما ثبات قدم خواهد داد و شما را نصرت خواهد کرد؛ آنچه به سود مردم است، ماندگار است، ماندنی است و کفهای روی آب، رفتنی است و ناحق و باطل همان کف روی آب است و حق یعنی حقیقت اسلام، عبارت است از آنچه خواهد ماند.
اینها وعدههای الهی است؛ اِنَّ اللَهَ لا یُخلِفُ المیعاد؛ خدا وعدههای خودش را تخلّف نخواهد کرد. ایمان به اله، ایمان به رب که شهید مطهّری از قول امام نقل میکند، معنایش این است؛ یعنی به وعدههای الهی ایمان دارد، اعتقاد دارد؛ این کجا، و اینکه کسی وارد یک راهی بشود، بگوید برویم ببینیم حالا چه میشود کجا؟ اعتماد به وعدهی الهی است که گام مستحکم امام را در این راه به حرکت درمیآورد.
بیانات در مراسم سیوچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمهالله) ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
#معارف_انقلاب
@qom_khamenei_ir
انتخابات دوازدهم فروردین یعنی اعتماد به مردم
بیستودوّم بهمن انقلاب شد، دوازدهم فروردین، یعنی حدود پنجاه روز بعد از آن، امام اعلام رأیگیری عمومی، همهپرسی عمومی کرد برای اینکه نوع نظام را مردم معیّن کنند؛ و معیّن کردند؛ یعنی [بلافاصله] مردم را آورد پای صندوق ــ اعتماد به مردم یعنی این؛ اهمّیّت صندوق انتخابات یعنی این ــ فاصله نشد.
بیانات در دیدار جمعی از رأی اولیها و خانوادههای شهدا ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
@qom_khamenei_ir
15-جلسه پانزدهم.pdf
10.23M
📗 فایل pdf #جلسه_پانزدهم کتاب «طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن»
@qom_khamenei_ir
15 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - بعثت در نبوت.mp3
17.56M
🎙#صوت_کامل
#جلسه_پانزدهم از سلسله جلسات تفسیر استاد آیت الله سید علی خامنه ای - رمضان ۱۳۵۳
با عنوان بعثت در جان نبی
@qom_khamenei_ir