ناپایداری ایمان احساسی
باید بدانیم که اگر انسان از راه احساسات، ایمان آورد و طرز فکری را قبول کرد، این ایمان نمیپاید و با جلوههای اوّلین دشورای از بین میرود. اگر مسلمانان به صِـرف غلبهی احساسات و اینکه قرآن حماسی است، مسلمان میشدند، نمیتوانستنـد زهر شکنجههای ابوجهلها را تحمّل کنند.
آنان اسلام، فکر و هدف آن را در عمق قلبشان فهمیده بودند و به درک خاصّی از آن دست یافته بودند که ما، هم از آن درک دوریم و هم با بسیاری از ساخته و پرداختههای تاریخی آلودهایم.
📖 کتاب تفسیر سورهی برائت، ص ۱۱۲
#تفسیر
#مطالعه
#برائت
#توبه
پیوند خرید
@qom_khamenei_ir
14-جلسه چهاردهم.pdf
8.58M
📗 فایل pdf #جلسه_چهاردهم کتاب «طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن»
@qom_khamenei_ir
14 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - فلسفۀ نبوت.mp3
15.49M
🎙#صوت_کامل
#جلسه_چهاردهم از سلسله جلسات تفسیر استاد آیت الله سید علی خامنه ای - رمضان ۱۳۵۳
با عنوان فلسفه نبوّت
@qom_khamenei_ir
14020314_43568_128k.mp3
2.66M
ایمان به وعدههای الهی
من دربارهی این ایمان چهارم ــ ایمان به خدا ــ یک توضیحی بدهم. وقتی که ما ایمان به خدا را در مسائل عینی، در مسئلهی مبارزه با استکبار مطرح میکنیم، معنای ویژهای دارد. ایمان به خدا در این مقام به معنای ایمان به وعدههای الهی است.
خدای متعال در قرآن وعدههایی داده است که این وعدهها تخلّفناپذیر است. وعده داده است «اِن تَنصُرُوا اللَهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم»؛ وعده داده است که «وَ لَیَنصُرَنَّ اللَهُ مَن یَنصُرُه»؛ وعده داده است که «اِنَّ اللَهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا»؛ وعده داده است که «وَ اَمّا ما یَنفَعُ النّاسَ فَیَمکُثُ فِی الاَرض»؛ اگر خدا را نصرت کنید خدا به شما ثبات قدم خواهد داد و شما را نصرت خواهد کرد؛ آنچه به سود مردم است، ماندگار است، ماندنی است و کفهای روی آب، رفتنی است و ناحق و باطل همان کف روی آب است و حق یعنی حقیقت اسلام، عبارت است از آنچه خواهد ماند.
اینها وعدههای الهی است؛ اِنَّ اللَهَ لا یُخلِفُ المیعاد؛ خدا وعدههای خودش را تخلّف نخواهد کرد. ایمان به اله، ایمان به رب که شهید مطهّری از قول امام نقل میکند، معنایش این است؛ یعنی به وعدههای الهی ایمان دارد، اعتقاد دارد؛ این کجا، و اینکه کسی وارد یک راهی بشود، بگوید برویم ببینیم حالا چه میشود کجا؟ اعتماد به وعدهی الهی است که گام مستحکم امام را در این راه به حرکت درمیآورد.
بیانات در مراسم سیوچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمهالله) ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
#معارف_انقلاب
@qom_khamenei_ir
انتخابات دوازدهم فروردین یعنی اعتماد به مردم
بیستودوّم بهمن انقلاب شد، دوازدهم فروردین، یعنی حدود پنجاه روز بعد از آن، امام اعلام رأیگیری عمومی، همهپرسی عمومی کرد برای اینکه نوع نظام را مردم معیّن کنند؛ و معیّن کردند؛ یعنی [بلافاصله] مردم را آورد پای صندوق ــ اعتماد به مردم یعنی این؛ اهمّیّت صندوق انتخابات یعنی این ــ فاصله نشد.
بیانات در دیدار جمعی از رأی اولیها و خانوادههای شهدا ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
@qom_khamenei_ir
15-جلسه پانزدهم.pdf
10.23M
📗 فایل pdf #جلسه_پانزدهم کتاب «طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن»
@qom_khamenei_ir
15 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - بعثت در نبوت.mp3
17.56M
🎙#صوت_کامل
#جلسه_پانزدهم از سلسله جلسات تفسیر استاد آیت الله سید علی خامنه ای - رمضان ۱۳۵۳
با عنوان بعثت در جان نبی
@qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غافلترین مردم کیست؟
غافلترین مردم آن کسی است که از این تغییرات و تبدّلاتی که در عالم وجود و در میان انسانها بالخصوص به وجود میآید موعظه نگیرد، پند نگیرد، این [شخص] غافل است. چون پُر است این دنیا از موجبات پند.
انسان باید از این تغییر مسیر تاریخ بشر، بالا رفتنها و پایین آمدنها در عالم پند بگیرد. پند هم انواع و اقسامی دارد؛ یعنی فقط این نیست که انسان احساس کند که این نعمت زوالپذیر است -این یکی از پندها است- اگر من و شما امروز نعمتی داریم، دیگرانی هم قبل از ما بودند که این نعمت را داشتند و از آنها گرفته شد.
🗓شرح حدیث در ابتدای جلسه درس خارج فقه ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
#حدیث
@qom_khamenei_ir
16-جلسه شانزدهم.pdf
11.57M
📗 فایل pdf #جلسه_شانزدهم کتاب «طرح کلّی اندیشهی اسلامی در قرآن»
@qom_khamenei_ir
16 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - رستاخیز اجتماعی نبوت.mp3
22.36M
🎙#صوت_کامل
#جلسه_شانزدهم از سلسله جلسات تفسیر استاد آیت الله سید علی خامنه ای - رمضان ۱۳۵۳
با عنوان رستاخیز اجتماعی نبوت
@qom_khamenei_ir