فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ ماجرای طلب حلالیت پیامبر (صلواتاللهعلیهوآله) از مردم در آخرین روزهای حیات شریف
🔺 "رسوایی نزد خدا سختتر از رسوایی نزد شما است."
📝 بخش پایانیِ بیانات حضرت آیتالله خامنهای در نماز جمعهی تهران در تاریخ ۱۳۸۰/۲/۲۸
#اخلاق_مدیریت
@qom_khamenei_ir
💠 هوشمندانهترین صلحِ تاریخ
#معرفی_کتاب
📍عنوان: صلح امام حسن علیهالسلام؛ پرشکوهترین نرمشِ قهرمانانهی تاریخ
از #صلح امام مجتبی (علیهالسلام) چه تصویری در ذهن جامعهی شیعه ثبت شده است؟ آنرا بیشتر پایان جنگ و یک اقدام سازشکارانه میدانیم یا آغاز یک جنگ تازه با تغییر تاکتیک؟ کدام زمینهها و عوامل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی "ضرورت صلح" را ایجاب کرد؟ این صلح بیشتر برآمده از روحیهی سازشکاری بود یا حرکتی بود که شجاعت و کیاستی بمراتب بیش از نبرد نظامی و شهادت نیاز داشت؟...
👈 این صلح چه ثمرهی مهمّی برای جریان تاریخیِ امامت داشت و اگر صلح نمیشد، چه آسیبی متوجّه این جریان تاریخی میشد؟ راستی پایانِ ماجرای صلح چه شد؟
⁉️ و اما سوال آخر و مهم اینکه: طرح ایدهی #نرمش_قهرمانانه از سوی رهبر معظّم انقلاب در ماجرای مذاکرات هستهای با آمریکا، دقیقاً برآمده از کدام بخش از سیرهی معصومین (علیهمالسلام) بود؟ واقعاً قصد ایشان از طرح این ایده، آیا سازش بود یا تغییر تاکتیک در نبرد؟
🔺 پاسخ این پرسشها و بسیاری مسائل دیگر دربارهی این واقعهی مهمّ تاریخی را در این کتاب بخوانید. حضرت آیتالله العظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی) خود در مقدمهی کوتاهی که بر ترجمهی این کتاب نوشته، آنرا «جامعترین و مستدَلّترین کتاب دربارهی صلح امام حسن (علیهالسلام) » معرفی میکند.
📌 ترجمهی فاخر و زیبای این کتاب را با ادبیات شیوا و دلکش به قلم رهبر معظم انقلاب بخوانید.
#سیره_اهلبیت
@Qom_khamenei_ir
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
💠 #کتاب_صوتی «صلح امام حسن (علیهالسلام)؛ پرشکوهترین نرمشِ قهرمانانهی تاریخ»
(بخش اول)
🔸 تألیف آیتالله شیخ راضی آلیاسین
🔹 ترجمه حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّلهالعالی)
🔰 برای دانلود هر مبحث، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.
صوت کامل این کتابصوتی، ضمن سه بخش منتشر میشود. بخش اول را در ادامه تقدیم میکنیم:
1️⃣ بخش نخست
۱- شخصیّت حسنبنعلی (عليهماالسلام)
yun.ir/e5zzn2
2️⃣ بخش دوّم: موقعیّت سیاسی
۲- پیش از بیعت
قسمت اول yun.ir/rhb1s9
قسمت دوّم yun.ir/949b63
۳- بيعت
قسمت اول yun.ir/dz4gbd
قسمت دوم yun.ir/jjr3l3
۴- كوفه در روزهای بيعت
قسمت اول yun.ir/5ll7df
قسمت دوم yun.ir/0d1r84
۵- تصميم بر جنگ
قسمت اول yun.ir/9amh03
قسمت دوم yun.ir/zy9ic7
۶- بسيج و فرماندهی yun.ir/zodtka
۷- عدد سپاه yun.ir/pnd9n1
۸- عناصر سپاه yun.ir/r4w83
۹- عبيداللهبنعباس yun.ir/v91jba
۱۰- آغاز سرنوشت
قسمت اول yun.ir/venn4f
قسمت دوم yun.ir/uchsu1
۱۱- قلمرو ترديد yun.ir/w1b092
۱۲- عقيده يا حكومت؟
قسمت اول yun.ir/1cxu47
قسمت دوم yun.ir/2m6uv2
۱۳- فداكاری
قسمت اول yun.ir/jb2vy6
قسمت دوم yun.ir/bgla42
۱۴- سيمای صلح
قسمت اول yun.ir/1moh8c
قسمت دوم yun.ir/fdaomc
قسمت سوم yun.ir/osj0f9
@qom_khamenei_ir
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
💠 #کتاب_صوتی «صلح امام حسن (علیهالسلام)؛ پرشکوهترین نرمشِ قهرمانانهی تاریخ»
(بخش دوّم)
🔸 تألیف آیتالله شیخ راضی آلیاسین
🔹 ترجمه حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّلهالعالی)
🔰 برای دانلود هر مبحث، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.
صوت کامل این کتابصوتی، ضمن دو بخش منتشر میشود. بخش دوّم را در ادامه تقدیم میکنیم:
3️⃣ بخش سوّم: صلح
۱۵- انگیزههای صلح از نظر دو جبهه yun.ir/yzwnme
۱۶- قرارداد صلح yun.ir/my8ng3
۱۷- بررسی فرازهای برجستهی قرارداد
- اظهارات طرفین yun.ir/zuix2e
- موضوع بیعت yun.ir/2e0ygf
- سرنوشت خلافت پس از معاويه + دیگر موادّ قرارداد
yun.ir/r9zz62
۱۸- ملاقات در كوفه yun.ir/cej99
۱۹- در صحنهای ديگر yun.ir/fwhyq9
۲۰- وفا به شروط قرارداد
قسمت اول yun.ir/7ontgg
قسمت دوم yun.ir/obbwd9
۲۱- معاویه و شیعیان علی(علیهالسلام) yun.ir/fgta14
۲۲- معاويه و سران شيعه
قسمت اول yun.ir/9ipa2c
قسمت دوّم yun.ir/4mmgb8
قسمت سوّم yun.ir/tsawp8
قسمت چهارم yun.ir/c7zolb
۲۳- پايان ماجرا yun.ir/7aoyud
4️⃣ بخش چهارم: آخرين گفتار
مقایسه میان شرایط حسن و حسین (علیهماالسلام)
yun.ir/3m491g
@qom_khamenei_ir
هدایت شده از میثم هلیلی
📝 انتشار بیانات تحلیلی حضرت آیتالله خامنهای در کانون توحید درباره زندگی پیامبر(ص)
🔰 عنصر مستمر زندگی پیامبر اعظم(ص)، مبارزه است
🔻 بیانات تحلیلی حضرت آیتالله خامنهای در سال ۱۳۶۵ دربارهی زندگی پیامبر اعظم (صلّیاللهعلیهوآله) از سوی پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR منتشر شد. این سخنرانی در شب ۲۸ صفر سال ۱۴۰۷ قمری، مصادف با سالروز رحلت پیامبر (صلّیاللهعلیهوآله) و شهادت امام حسن (علیهالسّلام) در مراسمی در کانون توحید ایراد شده است؛ کانون توحید پایگاه ابتدایی فعالیت حزب جمهوری اسلامی در تهران بوده است.
🔻 حضرت آیتالله خامنهای در این سخنرانی، خط مستمر در سیره پیامبر(صلّیاللهعلیهوآله) را عنصر مبارزه معرفی میکنند و میفرمایند: «آنچه در زندگی اجتماعی پیغمبر و در شخصیّت آن حضرت به عنوان یک رهبر از اوّل تا آخر ادامه دارد، مبارزه است.»
🔹ایشان در ادامه با برشمردن وقایعی از زندگی رسول خدا(صلّیاللهعلیهوآله)، خط جهاد فکری، سیاسی و نظامی را در این حوادث تبیین میکنند.
🔸حضرت آیتالله خامنهای، انقلاب اسلامی ایران را در استمرار خط مبارزه پیغمبر(صلّیاللهعلیهوآله) معرفی کرده و میفرمایند: «امروز انقلاب ما و حرکتِ عمومیِ ملّتِ عزیزِ ما در ادامهی خطّ پیغمبر است، یک بعثت دوبارهای است که اسلام پیدا کرده... امروز پیغمبر نیست امّا تعالیم پیغمبر، قرآن پیغمبر، معارف پیغمبر در اختیار ما است و رهبریای از همان سبک و همان نوع، در اختیار ما و هادی و رهنمای ما است.»
🔻ایشان در بخشی دیگر از بیاناتشان، عاطفه و مهربانی با همه مردم در عین خشونت با دشمنان متجاوز را دو خصوصیت مهم پیامبر(صلّیاللهعلیهوآله) قلمداد کرده و نمونههایی از این محبتهای رسول گرامی اسلام را بیان میکنند.
🔹در پایان این سخنرانی، حضرت آیتالله خامنهای به تعدادی از پرسشهای شرکتکنندگان در مراسم پاسخ گفتند.
👈 بیانات آیتالله خامنهای را از اینجا بخوانید:
http://khl.ink/OUqdb
💻 @Khamenei_ir
نقشهراه پیام به کنگره.pdf
558.7K
✍️ #نقشه_راه پیام حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) به کنگرهی علمی بینالمللی امام علیبنموسیالرضا علیهالسّلام در سال ۱۳۶۳
#بازخوانی
🔺 این پیام نسبتاً طولانی، در واقع مقالهای در تحلیل و بررسی عنصر "مبارزهی حادّ سیاسی" در سیرهی سیاسیِ امام علیبنموسیالرضا علیهالسّلام میباشد.
🔹 ایشان در این مقاله، ابتدا مؤلّفهی #مبارزه_حاد_سیاسی را بهعنوان رویکرد ابداعی خویش در تحلیل سیرهی آنحضرت تبیین کرده، سپس با بیان ابعاد پیچیدهی سیاست مأمون در تقابل با جریان تشیّع، حسّاسیت سیاست امام رضا (ع) در جریان ولایتعهدی را نمایان کرده و در نهایت به تشریح سیاستها و تدابیر آن امام میپردازند.
@qom_khamenei_ir
یکم ربیعالأول ؛ سالروز #هجرت پیامبر اعظم (صلّیالله علیهوآله) از مکه به مدینه
🔺 اولین اقدام رسولالله (ص) پس از هجرت به مدینه چه بود؟
@qom_khamenei_ir
💠 اولین گام به سوی #جامعهسازی
💢 نگاهی به معنای "هجرت" با مروری بر درس چهارم #کتاب #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن (شرحی بر آیه ۷۲ سوره مبارکه انفال)
🔸 #هجرت کردند یعنی چه؟ یعنی از مشهد رفتند تهران ماندند؟ از شهری به شهری مهاجرت کردند و بس؟ نه...
🔹 اولاً هجرتکردن بهمعنای یکباره از همه چیز دست شستن بهخاطر هدف، بهخاطر پیوستن به جامعهی اسلامی، بهخاطر قبول تعهّد در مجموعهی تشکیلات جامعهی اسلامی محسوب میشود. از مکه که بلند میشدی بیرون میآمدی، مغازهی پرمتاع و پرکالای خود را از دست میدادی و اموالت به تاراج میرفت. هجرت یعنی این. آن کسانی که هجرت میکردند همهی این محرومیتها و ناکامیها را بهجان میپذیرفتند.
🔹 از سوی دیگر هجرت، یعنی برای بنای کاخ عظیم جامعهی اسلامی یک خشت بردن... جامعهی اسلامی که در مدینه بهوجود آمده بود محتاج بود به عناصر مؤمن، فعال، پرتلاش، پرتوان، سابقهدار، اسلامفهم، محب و معتقد به این راه، با دلی سرشار از ایمان. آن کسی که هجرت میکرد از مکه، از انس و محبت و خاطره و راحتی و عیش و نوش میگذشت. و در حقیقت به سهم خودش، گام بزرگی برداشته بود در راه بنای آنچنان جامعهای. این کسانیکه هجرت کردند، بههمپیوستگان و همجبههگان یکدیگرند. اینها همه یک عنصرند و خشت و آجر یک دیوار و سقفند.
@qom_khanenei_ir
هجرت.mp3
9.89M
❇️ چرا #هجرت ضرورت دارد؟
📖 قطعهای از صوت جلسهی بیستوهشتمِ #کتاب #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن در شرح ابعاد تمدّنیِ هجرت
⁉️ آیا نمیتوان تحت ولایت طاغوت زندگی کرد و همچنان مسلمان بود؟
➕ تحلیلی نقّادانه از تاریخ تمدّن اسلامی
➕نقش سرنوشتسازِ #جامعهسازی در تأمین سعادت فردی
@qom_khamenei_ir
💢 #زمانشناسی مخلصانهی امیرالمؤمنین (ع) در ماجرای لیلةالمبیت
🔻 حضرت آیتالله العظمی سیدعلی خامنهای (مدّظلّهالعالی)
🔹 خوابيدن اميرالمؤمنين (علیهالسلام) در جای پيامبر در شب هجرت رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) به مدينه، دو بُعد دارد:
1️⃣ يك بُعد از اين عمل، فداكاری و جانفشانی اميرالمؤمنين است؛ چون خطر مرگ در آن ساعت بسيار زياد بود [...] گمان زياد اين بود كه اميرالمؤمنين جان خود را از دست خواهد داد؛ اين يك بُعد از اين عمل بزرگ و فراموش نشدنی است.
2️⃣ اما بُعد ديگری كه در اين كار وجود دارد و ميتواند خيلی برای ما معنادار باشد، اين است كه اميرالمؤمنين اين كار را درست در همان لحظهای انجام داد كه قرار بود افتخارات مبارزهی سيزده ساله به مرحلهی بروز برسد.
🔹 پيامبر از ميان كفار مهاجم به يك شهر ديگر و به ميان دوستانی كه با او بيعت كرده بودند، حركت ميكرد. همه دوست دارند در يك چنين موقعيّت حسّاسی در كنار رهبرشان باشند، و دوست دارند از اولين كسانی باشند كه با جامعهی جديد و محيط جديد آشنا ميشوند؛ مردم او را ميشناسند و چشم مردم از وجود او پر ميشود. درست در همين لحظه بود كه اميرالمؤمنين اين مسئوليّت بزرگ را قبول كرد و پا روی خواستهی خود گذاشت.
🔸 گرچه هجرت رسول اكرم (صلیاللهعلیهوآله) هجرت از روی اجبار و ناچاری و زير فشار قريش و مردم مكه بود، اما آيندهی روشنی داشت. همه ميدانستند كه اين هجرت مقدمهی كاميابیها و پيروزیهاست. درست در آنجايی كه يك نهضت ميخواهد از دوران محنت وارد دوران راحتی و عزّت شود، در آن #لحظه كه معمولاً همه تلاش ميكنند زودتر خودشان را برسانند، و اگر بتوانند از مناصب اجتماعی چيزی را بگيرند و جايگاهی پيدا بكنند. در همان لحظه اميرالمؤمنين آماده ميشد تا در شبی ظلمانی و تاريك در بستر پيامبر بخوابد تا پيامبر بتواند از اين خانه و از اين شهر خارج شود. در آن شب، كشته شدن كسی كه در اين بستر ميخوابيد، تقريبا قطعی و مسلّم بود. برای اينكه پيامبر بتواند از مكه خارج شود، بايد كسی به جای او باشد تا جاسوسها كه نگاه ميكنند، احساس كنند كسی در آنجا هست. چه كسی حاضر است؟
👈 گرچه اين «ايثار» اميرالمؤمنين خود يك حادثهی فوق العاده مهم است، اما «زمان اين ايثار» هم بر اهميّت آن می افزايد. زمان كِی است؟ آن وقتی كه بناست دوران محنت به سر آيد، بناست بروند حكومت تشكيل دهند، مردم يثرب ايمان آورده و منتظر پيامبرند. همه اين را ميدانند. اما در اين لحظه اميرالمؤمنين اين ايثار را ميكند. هيچ انگيزهی شخصی بايد در اين انسان وجود نداشته باشد تا اقدام به چنين حركت بزرگی بكند
✅ #اخلاص، تنها چيزی بود كه در آن شب حاكم بود، كسانی كه در چنين مواردی به فكر خودشان باشند، در فكر اين هستند كه از موقعيّت استفاده كنند؛ اما او در همين لحظه به فكر نجات جان پيامبر بود!
📚 کتاب نقش نگار ؛ صفحات ۳۴-۳۵
@qom_khamenei_ir
📛 اگر مسئلهی هستهای حل بشود ...
🆔 جهت دریافت فایل باکیفیت این تصویر به این لینک مراجعه کنید.
#تجربه_تاریخی
@qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نتیجهی #مذاکره_با_آمریکا چه خواهد بود؟
⭕️ مطالبات آمریکا حدّ یقف ندارد❗️
🎙 بخشی از بیانات حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در دیدار دانشجویان و دانشاموزان در تاریخ ۹۸.۸.۱۳
#تجربه_تاریخی
#مقاومت
#جهاد_کبیر
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
💢 نتیجهی #مذاکره_با_آمریکا چه خواهد بود؟ ⭕️ مطالبات آمریکا حدّ یقف ندارد❗️ 🎙 بخشی از بیانات حضرت
⭕️ حدّیقف آمریکا، اوّلِ اسارتِ مملکت است!
اشارهی رهبر معظّم انقلاب در این بیانات، به فرمایشاتی است که ۱۷ سال قبل در دیدار نمایندگان مجلس هشتم بیان داشتند:
❌ اگر قرار است قدرتی این امکان و توان را پیدا کند که اخمهایش را در هم بکشد و بگوید من قوی هستم و میزنم و میبَرم و میبندم؛ حواستان جمع باشد، [اگر قرار باشد] انسان جا بخورد، این جاخوردن، حدّ یقف ندارد؛
➡️ شما این سنگر را عقب مینشینید، فرض کنید فلان الحاقیه را قبول میکنید، بعد یک مطالبهی دیگری را مطرح میکنند: فلان دولت غیرقانونی را به رسمیت بشناسید! باز همان فشارها و همان تهدیدها. بهمجرّدی که فلان دولت غیرقانونی را به رسمیت شناختید، باز یک درخواست دیگر مطرح میشود: اسم اسلام را از قانون اساسیتان بردارید! شما باید ذرّهذرّه عقب بنشینید؛ این حدّ یَقِفی ندارد.
⛔️ من این موضوع را بارها به بعضی از مسؤولانی که دچار وسوسه و واهمههایی بودند، گفتهام که حدّ یَقفِ فشار آمریکا کجاست؟! آن را مشخّص کنید، که اگر به آنجا رسیدیم، دیگر بعد از آن هیچ فشاری علیه ما نخواهد بود.
❌ من عرض کنم حدّ یقف کجاست؟ آنجایی است که شما - که چنین حقّی را نه شما دارید، نه من - از طرف ملت ایران اعلام کنید که ما اسلام، جمهوری اسلامی و حکومت مردمی را نمیخواهیم؛ هر کسی که شما مصلحت میدانید، بیاید در این مملکت حکومت کند! این حدّ یَقِف است؛ اوّلِ اسارت مملکت.
🎙 ۱۳۸۲/۰۳/۰۷
#جهاد_کبیر
#مقاومت
#تجربه_تاریخی
@qom_khamenei_ir
💠 ابعاد شخصیّتی آیتالله حاجآقا #سیّدمصطفی_خمینی (ره) از زبان رهبر معظّم انقلاب
📅 یکم آبان؛ سالروز شهادت آیتالله سیدمصطفی خمینی (ره) در سال ۱۳۵۶
🎙 گزیدهای از بیانات معظّمله در دیدار دستاندرکاران کنگره بزرگداشت
💢 ..... وقتی ایشان قم بود و ما هم قم بودیم، کاملاً از نزدیک من ایشان را میشناختم...
1⃣ اوّلاً ایشان از لحاظ ذهن و استعداد علمی، جزو افراد کمنظیر بود؛ یعنی ایشان واقعاً [دارای] یک استعداد برتر و یک ذهن وقّاد بود. ایشان درس هم خوب خوانده بود؛ با اینکه حالا ایشان اهل گعده و مانند اینها هم بود -حالا ما که نمیدیدیم، [ولی] میگفتند ایشان در صحن، گاهیاوقات تا دو ساعت از شب آنجا گعده [داشت]- لکن بعد که میرفت منزل و مشغول مطالعه میشد، از همهی آنکسانیکه اَقرانش بودند، ایشان جلوتر بود؛ از همهشان، هم فاضلتر بود، هم فهیمتر بود. بنابراین از لحاظ علمی و از لحاظ ذهنی، یکچنین آدم برجستهای بود.
2⃣ از لحاظ جرئت علمی هم همینجور بود؛ یعنی آدم با جرئتی بود. من یادم نمیرود اشکالات ایشان را سرِ درس امام [....] لحاظ علمی، هم بااستعداد است، هم کارکرده است، هم باجرئت علمی است. از لحاظ عملی، آقای حاجآقا مصطفیٰ یک انسان انصافاً ممتازی بود.
3⃣ از لحاظ سادگی وضع زندگی، بهمعنای واقعی کلمه مرحوم حاجآقا مصطفیٰ، زاهد بود؛ از لحاظ لباس، از لحاظ رفتار، از لحاظ خوراک، از لحاظ رسیدگی به خانواده؛ واقعاً آدمِ مُعرِض از دنیا و زاهدی بود؛ این اواخری که ما دیده بودیم؛ آن دورهی نجف را من خیلی اطّلاع زیادی ندارم. تا دورهی قبل از مبارزات، ایشان گرایش سلوکی خوبی هم پیدا کرده بود؛ یک توجّهاتی داشت، اهل ذکر و حضور و این حرفها بود.
4⃣ جنبهی دیگر حاجآقا مصطفیٰ، شجاعت او بود؛ یعنی واقعاً اینکه امام فرمودند که امید آیندهی اسلام بود، این بهخاطر جامعیّت این آدم بود؛ هم از لحاظ علمی، هم از لحاظ تهذیب نفْس و مراقبت از نفْس، و هم از لحاظ شجاعت -یک مرجعی که بخواهد مرجع امور مردم قرار بگیرد، باید شجاعت داشته باشد؛ باید بتواند مسائل جامعه را بفهمد؛ و آنجایی که لازم است اقدام کند، اقدام کند- انصافاً آقای حاجآقا مصطفیٰ (رضوان اﷲ تعالی علیه) اینجور بود؛ بههرحال، شخصیّت برجستهای بود.
5⃣ ایشان پسر کسی مثل امام خمینی [بود] -خب ایشان در قم معروف بودند؛ چه قبل از مرجعیّت، چه زمان مرجعیّت- [امّا] یکذرّه نشانههای #آقازادگی در حاجآقا مصطفیٰ نبود. امام در ایّام فاطمیّه چند روز یک روضهای داشتند؛ حتّی در منزل امام و روضهی امام [هم] انسان، حاجآقا مصطفیٰ را نمیدید که بیاید خودش را بچسباند به امام؛ بااینکه عاشق امام بود، واقعاً از آن پسرهایی بود که عاشق پدرش بود یعنی واقعاً عشق میورزید به امام- امّا دُوروبَر امام بهصورت آقازادگی و مانند اینها، مطلقاً ایشان حرکتی نمیکرد.
6⃣ بعد که در سال ۴۱ مبارزات شروع شد، عصرها و سرشب، منزل امام رفتوآمد فراوانی میشد و ما همیشه و هر روز میدیدیم حاجآقا مصطفیٰ دَم در نشسته؛ این آدمی که کمتر آنجاها دیده میشد، از وقتی مبارزه شروع شد از سال ۴۱ در قضیّهی انجمنها، مرحوم حاجآقا مصطفیٰ هر روز آنجا حضور پیدا میکرد و مینشست؛ یعنی مَنِش، مَنِش مبارزاتی بود.
#مؤمن_تراز_انقلابی
#انقلابی_تراز
@qom_khamenei_ir
📜 نامهی امیدبخش امام حسن عسکری (علیهالسلام) به شیعیانش در پرمحنتترین دوران امامت...
❗️آنگاه که عدهای از شیعیان فکر میکردند آنحضرت از راهِ پدرانش منصرف شدهاست...
🆔 فایل باکیفیت تصویر بالا
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
📣 #در_حال_برگزاری 🔸 نشست علمی تبیین سیرهی سیاسی امام حسن عسکری (علیهالسلام) بر اساس نظریهی #انس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 مأموریت کلیدی و حسّاس امام حسن عسکری (علیهالسلام) نسبت به جریان تاریخیِ امامت...
🔺 گزیدهای از سخنان آیت الله سید منذر حکیم در نشست علمیِ «تبیین سیرهی سیاسی امام حسن عسکری (علیهالسلام) بر اساس نظریهی #انسان_دویستوپنجاه_ساله »
#سیره_اهلبیت
#مبارزه_حاد_سیاسی
@qom_khamenei_ir
🔲 پایانِ دورانِ «انسان ۲۵۰ ساله»
📚 گزیدههایی از کتاب #همرزمان_حسین (علیهمالسلام) به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)
🔹 ما وقتی که میخواهیم زندگی ائمه (علیهمالسلام) را در نظر بگیریم و رویش مطالعه کنیم، ۱۲ امام را تکتک و جدا مورد بحث قرار نمیدهیم؛ بلکه یک نفر را فرض میکنیم که در روز رحلت پیغمبر (ص) ولادت یافت و در سال ۲۶۰ -سال رحلت امام حسن عسگری علیهالسلام- از دنیا رفت.
🔸 از سال دهم هجرت که طلیعهی فصلی تازه در تاریخ اسلام است -یعنی آغاز دوران امامت- تا روزی که دوران امامت در ظاهر به پایان رسیده و مردم با کسی به نام امام روبرو نبودند -یعنی تا شروع دوره غیبت صغرا- در حدود ۲۵۰ سال است. ما این دوران را یک دوران واحدی به شمار میآوریم که در این خلال ۱۲ نفر زندگی کردند.
🔹 ائمهی ما از آغاز تاریخ امامت -جز یک استثناء کوچک- تا روزگار شهادت امام عسکری (صلواتاللهعلیه) در این مدتِ تقریباً ۲۵۰ سال، زندگیشان زندگی مبارزه و جهاد است.
🔸 [همچنانکه به طور خاص] از امام سجاد (علیهالسلام) تا امام یازدهم امام عسکری (علیهالسلام) یک خط واحد وجود دارد. یک رشتهی ممتدّی که سرتاسر تلاش است و پیکار است و مبارزه است و جبههگیری در مقابلِ قدرت زمان است و جبههگیری در مقابل وابستگان و قدرت زمان است و علمای وابسته به شعرای وابسته و غیرذلک...
🔹 یک انسان ۲۵۰ ساله را در نظر میآوریم؛ این انسان در زندگی خود فراز و نشیبهایی داشته است؛ ممکن است در نظر ما یک جاهایی ضدّونقیض بیاید؛ اما چون میدانیم که اولاً یک انسان است و ثانیاً حرکت او و زندگی او یک جهت داشته و از یک جا الهامی گرفته است [....] و برای یک هدف کار میکرده است -یعنی برای خدا و برای تعالیِ انسانیت و ایجاد جامعهی اسلامیِ کامل- چون این وحدت وجود دارد، لذا باید دقّت کنیم و این تناقض را رفع کنیم و اتفاقاً هرجا دقت میکنیم تناقض به خودی خود رفع میشود...
📖 منبع: صفحات: ۵۴، ۶۱، ۹۶ و ۳۳۳
#سیره_اهلبیت
#مبارزه_حاد_سیاسی
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
#در_حال_برگزاری 💢 دوّمین جلسه از سلسله نشستهای "روششناسی اجتهادی آیتالله العظمی خامنهای (مدّظل
📣 #اطلاع_رسانی
با توجه به اینکه تاکنون ۸ جلسه از سلسله جلسات #روششناسی اجتهادیِ حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در کتاب #درسنامه_غناء_و_موسیقی برگزار گردیده و جلسات بعدی نیز ادامه خواهد داشت، جهت بهرهمندیِ طلاب و پژوهشگران علاقمند، صوت کامل این جلسات را از ابتدا تا آخرین جلسه، در کانال بارگذاری میکنیم. این صوتها به مرور بارگذاری خواهند شد. انشاءالله
@qom_khamenei_ir
جلسه01-غناء - 980917.mp3
50.81M
🎙 صوت کامل جلسهی اول از سلسله نشستهای #روششناسی_اجتهادی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در کتاب «درسنامهی غناء و موسیقی»
👈 موضوعات:
- تعریف روش اجتهاد
- ارکان هشتگانهی روش اجتهاد
- مروری بر روش حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در فقهالحدیث و فقهالموضوع به عنوان رکن اول و دوم عملیات اجتهاد
👤 حجتالاسلاموالمسلمین احمد مبلّغی
⏱ تاریخ ۹۸.۹.۱۷
@qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #خاطره رهبر معظّم انقلاب از پایهگذاری هفتهی #وحدت در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایرانشهر
🗓 بیانات در اجتماع مردم پاوه ؛ ۹۰.۷.۲۵
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
🎙 صوت کامل جلسهی اول از سلسله نشستهای #روششناسی_اجتهادی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّها
جلسه ۰۲ روششناسی غناء - 981011.mp3
31.41M
🎙 صوت کامل جلسهی دوم از سلسله نشستهای #روششناسی_اجتهادی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در کتاب «درسنامهی غناء و موسیقی»
👈 منهج حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در فقهاللغة و فقهالأقوال
👤 حجتالاسلاموالمسلمین احمد مبلّغی
⏱ تاریخ ۹۸.۹.۲۴
@qom_khamenei_ir
💢 «ضرورت» #وحدت برای «حیات اسلام» در جهان معاصر
📝 بازخوانی بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار جمعى از علماى اهل سنّت بهتاریخ ۱۳۶۸/۱۰/۰۵
🔺 این مسئلهی وحدت [....] نه [تنها] برای جمهوری اسلامی حیاتی است - البتّه در اهمّیّت آن برای جمهوری اسلامی جای شک نیست - بلکه برای اسلام و دنیای اسلام هم حقیقتاً حیاتی است.
🔻 امروز دنیا دارد به سمت بلوکبندی میرود؛ یعنی هر چند کشور در یک گوشهای، به ادنیٰ مناسبتی با هم اتّحاد و اتّفاق پیدا میکنند؛ مثلاً کشورهای شرق آسیا - کشورهای آسهآن - جامعهی مشترک اروپا، اتّحاد ورشو تا وقتیکه اروپای شرقی قبل از این حوادث اخیر یک هویّتی داشت، اتّحاد کشورهای حولوحوش خلیج مکزیک، گروه غیرمتعهّدها، سازمان ملل. همهی واحدهای پراکنده در همهی دنیا دارند تبدیل میشوند به واحدهای پیوسته. علّت هم این است که در این دنیا میفهمند که هر واحدی بهتنهایی قادر بر تأمین نیازهای خودش - از جمله نیاز دفاع از خودش - نیست و باید با هم دستبهیکی کنند.
🔸 در عین اینکه دولتها و قدرتها و ادارهکنندگان جهان برای مصالح دولتهایشان و مصالح سیاسیشان دارند به سمت وحدت پیش میروند، تمام تلاشهای استکبار در جهت تضعیف ملّتها و بخصوص ملّت اسلام و ایجاد اختلاف بین اینها دارد به کار میرود. خب شیعه و سنّی که مسئلهی امروز نیست.
🔹 قرنها است که در اسلام شیعهای وجود دارد، سنّیای وجود دارد؛ در خود سنّیها، اشعریای وجود دارد، معتزلیای وجود دارد، مذاهب مختلف وجود دارد؛ در شیعه، شش امامیای وجود دارد، دوازده امامیای وجود دارد، اخباریای وجود دارد، اصولیای وجود دارد؛ همان دستهبندیهایی که در تسنّن هست، در تشیّع هم همانها هست. انواع و اقسام دستهبندیها و فرقهبندیها، یا بر اثر سوء سیاست، یا بر اثر سوء فهم، یا بر اثر دست مغرض، یا بر اثر جهالت یا غرض به وجود آمده. خب اینها که جدید نیست. امّا شما ببینید امروز در دنیای اسلام، علیه وحدت مسلمین چقدر تلاش میشود.همین الان من در کتابخانهی خودم یک قفسه کتاب دارم از کتابهایی که در این چند سال اخیر - پنج شش سال اخیر - علیه شیعه نوشته شده؛ با چاپهای اعلا، با اسمهای محترم [....]
🔻 ما وقتی بعضی از پدیدههای داخل شیعه را که یک چیزهایی در آن بود که گزنده بود، تعقیب میکنیم، میرسیم به یک جاهای مشکوک؛ یعنی کاملاً روشن است که به نقاط مشکوک ارتباط پیدا میکند. در سنّی هم همینجور است. [...] البتّه این بعد از پیروزی انقلاب شدّت پیدا کرده؛
🔹 چون از انقلاب اسلامی میترسند، از حیات مجدّد اسلام میترسند. اسلام قوی است؛ قوّت اسلام و معنویّت اسلام آنچنان است که اگر به شرایط آن عمل بشود و واقعاً اسلام پیاده بشود، قدرتهای دنیا را میلرزاند، تختها را میلرزاند؛ اینها از این میترسند؛ نمیخواهند بگذارند این زنده بشود. میبینند که در این کشور، اسلام حیات پیدا کرده و ما مجدّداً برگشتهایم به مبانی اسلامی، به احکام اسلامی، داریم زندگیمان را زندگی اسلامی میکنیم. اینها از این میترسند؛ میخواهند نباشد.
🚫 یکی از طرق مبارزهی با این پدیدهای که برای آنها بشدّت ترسناک است همین است که اینجا را از بقیّهی مسلمانان دنیا - یعنی از بقیّهی مسلمانان غیرشیعی دنیا - ایزوله کنند، اینجا را بهعنوان یک انقلاب شیعی وانمود بکنند، دعوای بین شیعه و سنّی را هم تقویت کنند...
#جهان_اسلام
@qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 سلمانِ کیستید؟ مسلمانِ کیستید؟
♨️ شعرخوانی جالب آقای «محمدجواد شرافت» در دیدار جمعی از شاعران مذهبیسُرا با رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۵ دربارهی « #وحدت مسلمین در سیرهی امیرالمؤمنین علیهالسلام».
پس از این #شعرخوانی، رهبر انقلاب با تحسین وی فرمودند:
💎 «آفرین، آفرین؛ خیلی خوب بود. خیلی، خیلی. یعنی شعر خیلی لازمی بود. اینجور شعرها [لازم است]، بعضیها واقعاً نمیفهمند چهکار دارند میکنند. البته بعضیها هم میفهمند و میکنند لکن خیلیها هم نمیفهمند که چهکار دارند میکنند. خون مسلمانها را به زمین میریزند؛ دنیای اسلام را گرفتار نقشهی انگلیس و امآی۶ و سیا و اینها میکنند؛ در خدمت آنها قرار میگیرند. بعضیهایشان نمیفهمند و بعضیهایشان هم میفهمند.»
🔺 ابیاتی از شعر:
از درد بیامان چه بگویم؟ شنیدهاید
از خار و استخوان چه بگویم؟ شنیدهاید
مولا رسیده بود به سوزانترین مصاف
اما نبُرد دست به شمشیر اختلاف
تیغی که در مصاف به فریاد دین رسید
اینبار در غلاف به فریاد دین رسید
@qom_khamenei_ir
13871224_2054_32k.mp3
1.7M
🌸 دوران پرشکوه کودکیِ پیامبر اعظم (صلّیالله علیهوآله) از زبان حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی)
@qom_khamenei_ir
13980814_34304_192k.mp3
3.4M
🚫 تأکید و اعتراض رهبر معظّم انقلاب نسبت به اهمّیت اسناد لانهی جاسوسی:
🔺 «این کتابها حدود هفتاد جلد است؛ شماها خواندهاید اینها را؟ چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیدهی این کتابها در مجموعهی مدارس ما، دبیرستانهای ما، دانشگاههای ما نیست؟ چرا؟ این یکی از اعتراضهای من است... چرا اینها را داخل کتابهای درسی قرار نمیدهید؟ چرا نمیگذارید نسل جوان ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا با اینجا چه کرده است و چه توطئههایی زیر سر داشته؟» ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
@qom_khamenei_ir