هجرت.mp3
9.89M
❇️ چرا #هجرت ضرورت دارد؟
📖 قطعهای از صوت جلسهی بیستوهشتمِ #کتاب #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن در شرح ابعاد تمدّنیِ هجرت
⁉️ آیا نمیتوان تحت ولایت طاغوت زندگی کرد و همچنان مسلمان بود؟
➕ تحلیلی نقّادانه از تاریخ تمدّن اسلامی
➕نقش سرنوشتسازِ #جامعهسازی در تأمین سعادت فردی
@qom_khamenei_ir
💢 #زمانشناسی مخلصانهی امیرالمؤمنین (ع) در ماجرای لیلةالمبیت
🔻 حضرت آیتالله العظمی سیدعلی خامنهای (مدّظلّهالعالی)
🔹 خوابيدن اميرالمؤمنين (علیهالسلام) در جای پيامبر در شب هجرت رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) به مدينه، دو بُعد دارد:
1️⃣ يك بُعد از اين عمل، فداكاری و جانفشانی اميرالمؤمنين است؛ چون خطر مرگ در آن ساعت بسيار زياد بود [...] گمان زياد اين بود كه اميرالمؤمنين جان خود را از دست خواهد داد؛ اين يك بُعد از اين عمل بزرگ و فراموش نشدنی است.
2️⃣ اما بُعد ديگری كه در اين كار وجود دارد و ميتواند خيلی برای ما معنادار باشد، اين است كه اميرالمؤمنين اين كار را درست در همان لحظهای انجام داد كه قرار بود افتخارات مبارزهی سيزده ساله به مرحلهی بروز برسد.
🔹 پيامبر از ميان كفار مهاجم به يك شهر ديگر و به ميان دوستانی كه با او بيعت كرده بودند، حركت ميكرد. همه دوست دارند در يك چنين موقعيّت حسّاسی در كنار رهبرشان باشند، و دوست دارند از اولين كسانی باشند كه با جامعهی جديد و محيط جديد آشنا ميشوند؛ مردم او را ميشناسند و چشم مردم از وجود او پر ميشود. درست در همين لحظه بود كه اميرالمؤمنين اين مسئوليّت بزرگ را قبول كرد و پا روی خواستهی خود گذاشت.
🔸 گرچه هجرت رسول اكرم (صلیاللهعلیهوآله) هجرت از روی اجبار و ناچاری و زير فشار قريش و مردم مكه بود، اما آيندهی روشنی داشت. همه ميدانستند كه اين هجرت مقدمهی كاميابیها و پيروزیهاست. درست در آنجايی كه يك نهضت ميخواهد از دوران محنت وارد دوران راحتی و عزّت شود، در آن #لحظه كه معمولاً همه تلاش ميكنند زودتر خودشان را برسانند، و اگر بتوانند از مناصب اجتماعی چيزی را بگيرند و جايگاهی پيدا بكنند. در همان لحظه اميرالمؤمنين آماده ميشد تا در شبی ظلمانی و تاريك در بستر پيامبر بخوابد تا پيامبر بتواند از اين خانه و از اين شهر خارج شود. در آن شب، كشته شدن كسی كه در اين بستر ميخوابيد، تقريبا قطعی و مسلّم بود. برای اينكه پيامبر بتواند از مكه خارج شود، بايد كسی به جای او باشد تا جاسوسها كه نگاه ميكنند، احساس كنند كسی در آنجا هست. چه كسی حاضر است؟
👈 گرچه اين «ايثار» اميرالمؤمنين خود يك حادثهی فوق العاده مهم است، اما «زمان اين ايثار» هم بر اهميّت آن می افزايد. زمان كِی است؟ آن وقتی كه بناست دوران محنت به سر آيد، بناست بروند حكومت تشكيل دهند، مردم يثرب ايمان آورده و منتظر پيامبرند. همه اين را ميدانند. اما در اين لحظه اميرالمؤمنين اين ايثار را ميكند. هيچ انگيزهی شخصی بايد در اين انسان وجود نداشته باشد تا اقدام به چنين حركت بزرگی بكند
✅ #اخلاص، تنها چيزی بود كه در آن شب حاكم بود، كسانی كه در چنين مواردی به فكر خودشان باشند، در فكر اين هستند كه از موقعيّت استفاده كنند؛ اما او در همين لحظه به فكر نجات جان پيامبر بود!
📚 کتاب نقش نگار ؛ صفحات ۳۴-۳۵
@qom_khamenei_ir
📛 اگر مسئلهی هستهای حل بشود ...
🆔 جهت دریافت فایل باکیفیت این تصویر به این لینک مراجعه کنید.
#تجربه_تاریخی
@qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نتیجهی #مذاکره_با_آمریکا چه خواهد بود؟
⭕️ مطالبات آمریکا حدّ یقف ندارد❗️
🎙 بخشی از بیانات حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در دیدار دانشجویان و دانشاموزان در تاریخ ۹۸.۸.۱۳
#تجربه_تاریخی
#مقاومت
#جهاد_کبیر
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
💢 نتیجهی #مذاکره_با_آمریکا چه خواهد بود؟ ⭕️ مطالبات آمریکا حدّ یقف ندارد❗️ 🎙 بخشی از بیانات حضرت
⭕️ حدّیقف آمریکا، اوّلِ اسارتِ مملکت است!
اشارهی رهبر معظّم انقلاب در این بیانات، به فرمایشاتی است که ۱۷ سال قبل در دیدار نمایندگان مجلس هشتم بیان داشتند:
❌ اگر قرار است قدرتی این امکان و توان را پیدا کند که اخمهایش را در هم بکشد و بگوید من قوی هستم و میزنم و میبَرم و میبندم؛ حواستان جمع باشد، [اگر قرار باشد] انسان جا بخورد، این جاخوردن، حدّ یقف ندارد؛
➡️ شما این سنگر را عقب مینشینید، فرض کنید فلان الحاقیه را قبول میکنید، بعد یک مطالبهی دیگری را مطرح میکنند: فلان دولت غیرقانونی را به رسمیت بشناسید! باز همان فشارها و همان تهدیدها. بهمجرّدی که فلان دولت غیرقانونی را به رسمیت شناختید، باز یک درخواست دیگر مطرح میشود: اسم اسلام را از قانون اساسیتان بردارید! شما باید ذرّهذرّه عقب بنشینید؛ این حدّ یَقِفی ندارد.
⛔️ من این موضوع را بارها به بعضی از مسؤولانی که دچار وسوسه و واهمههایی بودند، گفتهام که حدّ یَقفِ فشار آمریکا کجاست؟! آن را مشخّص کنید، که اگر به آنجا رسیدیم، دیگر بعد از آن هیچ فشاری علیه ما نخواهد بود.
❌ من عرض کنم حدّ یقف کجاست؟ آنجایی است که شما - که چنین حقّی را نه شما دارید، نه من - از طرف ملت ایران اعلام کنید که ما اسلام، جمهوری اسلامی و حکومت مردمی را نمیخواهیم؛ هر کسی که شما مصلحت میدانید، بیاید در این مملکت حکومت کند! این حدّ یَقِف است؛ اوّلِ اسارت مملکت.
🎙 ۱۳۸۲/۰۳/۰۷
#جهاد_کبیر
#مقاومت
#تجربه_تاریخی
@qom_khamenei_ir
💠 ابعاد شخصیّتی آیتالله حاجآقا #سیّدمصطفی_خمینی (ره) از زبان رهبر معظّم انقلاب
📅 یکم آبان؛ سالروز شهادت آیتالله سیدمصطفی خمینی (ره) در سال ۱۳۵۶
🎙 گزیدهای از بیانات معظّمله در دیدار دستاندرکاران کنگره بزرگداشت
💢 ..... وقتی ایشان قم بود و ما هم قم بودیم، کاملاً از نزدیک من ایشان را میشناختم...
1⃣ اوّلاً ایشان از لحاظ ذهن و استعداد علمی، جزو افراد کمنظیر بود؛ یعنی ایشان واقعاً [دارای] یک استعداد برتر و یک ذهن وقّاد بود. ایشان درس هم خوب خوانده بود؛ با اینکه حالا ایشان اهل گعده و مانند اینها هم بود -حالا ما که نمیدیدیم، [ولی] میگفتند ایشان در صحن، گاهیاوقات تا دو ساعت از شب آنجا گعده [داشت]- لکن بعد که میرفت منزل و مشغول مطالعه میشد، از همهی آنکسانیکه اَقرانش بودند، ایشان جلوتر بود؛ از همهشان، هم فاضلتر بود، هم فهیمتر بود. بنابراین از لحاظ علمی و از لحاظ ذهنی، یکچنین آدم برجستهای بود.
2⃣ از لحاظ جرئت علمی هم همینجور بود؛ یعنی آدم با جرئتی بود. من یادم نمیرود اشکالات ایشان را سرِ درس امام [....] لحاظ علمی، هم بااستعداد است، هم کارکرده است، هم باجرئت علمی است. از لحاظ عملی، آقای حاجآقا مصطفیٰ یک انسان انصافاً ممتازی بود.
3⃣ از لحاظ سادگی وضع زندگی، بهمعنای واقعی کلمه مرحوم حاجآقا مصطفیٰ، زاهد بود؛ از لحاظ لباس، از لحاظ رفتار، از لحاظ خوراک، از لحاظ رسیدگی به خانواده؛ واقعاً آدمِ مُعرِض از دنیا و زاهدی بود؛ این اواخری که ما دیده بودیم؛ آن دورهی نجف را من خیلی اطّلاع زیادی ندارم. تا دورهی قبل از مبارزات، ایشان گرایش سلوکی خوبی هم پیدا کرده بود؛ یک توجّهاتی داشت، اهل ذکر و حضور و این حرفها بود.
4⃣ جنبهی دیگر حاجآقا مصطفیٰ، شجاعت او بود؛ یعنی واقعاً اینکه امام فرمودند که امید آیندهی اسلام بود، این بهخاطر جامعیّت این آدم بود؛ هم از لحاظ علمی، هم از لحاظ تهذیب نفْس و مراقبت از نفْس، و هم از لحاظ شجاعت -یک مرجعی که بخواهد مرجع امور مردم قرار بگیرد، باید شجاعت داشته باشد؛ باید بتواند مسائل جامعه را بفهمد؛ و آنجایی که لازم است اقدام کند، اقدام کند- انصافاً آقای حاجآقا مصطفیٰ (رضوان اﷲ تعالی علیه) اینجور بود؛ بههرحال، شخصیّت برجستهای بود.
5⃣ ایشان پسر کسی مثل امام خمینی [بود] -خب ایشان در قم معروف بودند؛ چه قبل از مرجعیّت، چه زمان مرجعیّت- [امّا] یکذرّه نشانههای #آقازادگی در حاجآقا مصطفیٰ نبود. امام در ایّام فاطمیّه چند روز یک روضهای داشتند؛ حتّی در منزل امام و روضهی امام [هم] انسان، حاجآقا مصطفیٰ را نمیدید که بیاید خودش را بچسباند به امام؛ بااینکه عاشق امام بود، واقعاً از آن پسرهایی بود که عاشق پدرش بود یعنی واقعاً عشق میورزید به امام- امّا دُوروبَر امام بهصورت آقازادگی و مانند اینها، مطلقاً ایشان حرکتی نمیکرد.
6⃣ بعد که در سال ۴۱ مبارزات شروع شد، عصرها و سرشب، منزل امام رفتوآمد فراوانی میشد و ما همیشه و هر روز میدیدیم حاجآقا مصطفیٰ دَم در نشسته؛ این آدمی که کمتر آنجاها دیده میشد، از وقتی مبارزه شروع شد از سال ۴۱ در قضیّهی انجمنها، مرحوم حاجآقا مصطفیٰ هر روز آنجا حضور پیدا میکرد و مینشست؛ یعنی مَنِش، مَنِش مبارزاتی بود.
#مؤمن_تراز_انقلابی
#انقلابی_تراز
@qom_khamenei_ir
📜 نامهی امیدبخش امام حسن عسکری (علیهالسلام) به شیعیانش در پرمحنتترین دوران امامت...
❗️آنگاه که عدهای از شیعیان فکر میکردند آنحضرت از راهِ پدرانش منصرف شدهاست...
🆔 فایل باکیفیت تصویر بالا
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
📣 #در_حال_برگزاری 🔸 نشست علمی تبیین سیرهی سیاسی امام حسن عسکری (علیهالسلام) بر اساس نظریهی #انس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 مأموریت کلیدی و حسّاس امام حسن عسکری (علیهالسلام) نسبت به جریان تاریخیِ امامت...
🔺 گزیدهای از سخنان آیت الله سید منذر حکیم در نشست علمیِ «تبیین سیرهی سیاسی امام حسن عسکری (علیهالسلام) بر اساس نظریهی #انسان_دویستوپنجاه_ساله »
#سیره_اهلبیت
#مبارزه_حاد_سیاسی
@qom_khamenei_ir
🔲 پایانِ دورانِ «انسان ۲۵۰ ساله»
📚 گزیدههایی از کتاب #همرزمان_حسین (علیهمالسلام) به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)
🔹 ما وقتی که میخواهیم زندگی ائمه (علیهمالسلام) را در نظر بگیریم و رویش مطالعه کنیم، ۱۲ امام را تکتک و جدا مورد بحث قرار نمیدهیم؛ بلکه یک نفر را فرض میکنیم که در روز رحلت پیغمبر (ص) ولادت یافت و در سال ۲۶۰ -سال رحلت امام حسن عسگری علیهالسلام- از دنیا رفت.
🔸 از سال دهم هجرت که طلیعهی فصلی تازه در تاریخ اسلام است -یعنی آغاز دوران امامت- تا روزی که دوران امامت در ظاهر به پایان رسیده و مردم با کسی به نام امام روبرو نبودند -یعنی تا شروع دوره غیبت صغرا- در حدود ۲۵۰ سال است. ما این دوران را یک دوران واحدی به شمار میآوریم که در این خلال ۱۲ نفر زندگی کردند.
🔹 ائمهی ما از آغاز تاریخ امامت -جز یک استثناء کوچک- تا روزگار شهادت امام عسکری (صلواتاللهعلیه) در این مدتِ تقریباً ۲۵۰ سال، زندگیشان زندگی مبارزه و جهاد است.
🔸 [همچنانکه به طور خاص] از امام سجاد (علیهالسلام) تا امام یازدهم امام عسکری (علیهالسلام) یک خط واحد وجود دارد. یک رشتهی ممتدّی که سرتاسر تلاش است و پیکار است و مبارزه است و جبههگیری در مقابلِ قدرت زمان است و جبههگیری در مقابل وابستگان و قدرت زمان است و علمای وابسته به شعرای وابسته و غیرذلک...
🔹 یک انسان ۲۵۰ ساله را در نظر میآوریم؛ این انسان در زندگی خود فراز و نشیبهایی داشته است؛ ممکن است در نظر ما یک جاهایی ضدّونقیض بیاید؛ اما چون میدانیم که اولاً یک انسان است و ثانیاً حرکت او و زندگی او یک جهت داشته و از یک جا الهامی گرفته است [....] و برای یک هدف کار میکرده است -یعنی برای خدا و برای تعالیِ انسانیت و ایجاد جامعهی اسلامیِ کامل- چون این وحدت وجود دارد، لذا باید دقّت کنیم و این تناقض را رفع کنیم و اتفاقاً هرجا دقت میکنیم تناقض به خودی خود رفع میشود...
📖 منبع: صفحات: ۵۴، ۶۱، ۹۶ و ۳۳۳
#سیره_اهلبیت
#مبارزه_حاد_سیاسی
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
#در_حال_برگزاری 💢 دوّمین جلسه از سلسله نشستهای "روششناسی اجتهادی آیتالله العظمی خامنهای (مدّظل
📣 #اطلاع_رسانی
با توجه به اینکه تاکنون ۸ جلسه از سلسله جلسات #روششناسی اجتهادیِ حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در کتاب #درسنامه_غناء_و_موسیقی برگزار گردیده و جلسات بعدی نیز ادامه خواهد داشت، جهت بهرهمندیِ طلاب و پژوهشگران علاقمند، صوت کامل این جلسات را از ابتدا تا آخرین جلسه، در کانال بارگذاری میکنیم. این صوتها به مرور بارگذاری خواهند شد. انشاءالله
@qom_khamenei_ir
جلسه01-غناء - 980917.mp3
50.81M
🎙 صوت کامل جلسهی اول از سلسله نشستهای #روششناسی_اجتهادی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در کتاب «درسنامهی غناء و موسیقی»
👈 موضوعات:
- تعریف روش اجتهاد
- ارکان هشتگانهی روش اجتهاد
- مروری بر روش حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در فقهالحدیث و فقهالموضوع به عنوان رکن اول و دوم عملیات اجتهاد
👤 حجتالاسلاموالمسلمین احمد مبلّغی
⏱ تاریخ ۹۸.۹.۱۷
@qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #خاطره رهبر معظّم انقلاب از پایهگذاری هفتهی #وحدت در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایرانشهر
🗓 بیانات در اجتماع مردم پاوه ؛ ۹۰.۷.۲۵
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
🎙 صوت کامل جلسهی اول از سلسله نشستهای #روششناسی_اجتهادی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّها
جلسه ۰۲ روششناسی غناء - 981011.mp3
31.41M
🎙 صوت کامل جلسهی دوم از سلسله نشستهای #روششناسی_اجتهادی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در کتاب «درسنامهی غناء و موسیقی»
👈 منهج حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) در فقهاللغة و فقهالأقوال
👤 حجتالاسلاموالمسلمین احمد مبلّغی
⏱ تاریخ ۹۸.۹.۲۴
@qom_khamenei_ir
💢 «ضرورت» #وحدت برای «حیات اسلام» در جهان معاصر
📝 بازخوانی بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار جمعى از علماى اهل سنّت بهتاریخ ۱۳۶۸/۱۰/۰۵
🔺 این مسئلهی وحدت [....] نه [تنها] برای جمهوری اسلامی حیاتی است - البتّه در اهمّیّت آن برای جمهوری اسلامی جای شک نیست - بلکه برای اسلام و دنیای اسلام هم حقیقتاً حیاتی است.
🔻 امروز دنیا دارد به سمت بلوکبندی میرود؛ یعنی هر چند کشور در یک گوشهای، به ادنیٰ مناسبتی با هم اتّحاد و اتّفاق پیدا میکنند؛ مثلاً کشورهای شرق آسیا - کشورهای آسهآن - جامعهی مشترک اروپا، اتّحاد ورشو تا وقتیکه اروپای شرقی قبل از این حوادث اخیر یک هویّتی داشت، اتّحاد کشورهای حولوحوش خلیج مکزیک، گروه غیرمتعهّدها، سازمان ملل. همهی واحدهای پراکنده در همهی دنیا دارند تبدیل میشوند به واحدهای پیوسته. علّت هم این است که در این دنیا میفهمند که هر واحدی بهتنهایی قادر بر تأمین نیازهای خودش - از جمله نیاز دفاع از خودش - نیست و باید با هم دستبهیکی کنند.
🔸 در عین اینکه دولتها و قدرتها و ادارهکنندگان جهان برای مصالح دولتهایشان و مصالح سیاسیشان دارند به سمت وحدت پیش میروند، تمام تلاشهای استکبار در جهت تضعیف ملّتها و بخصوص ملّت اسلام و ایجاد اختلاف بین اینها دارد به کار میرود. خب شیعه و سنّی که مسئلهی امروز نیست.
🔹 قرنها است که در اسلام شیعهای وجود دارد، سنّیای وجود دارد؛ در خود سنّیها، اشعریای وجود دارد، معتزلیای وجود دارد، مذاهب مختلف وجود دارد؛ در شیعه، شش امامیای وجود دارد، دوازده امامیای وجود دارد، اخباریای وجود دارد، اصولیای وجود دارد؛ همان دستهبندیهایی که در تسنّن هست، در تشیّع هم همانها هست. انواع و اقسام دستهبندیها و فرقهبندیها، یا بر اثر سوء سیاست، یا بر اثر سوء فهم، یا بر اثر دست مغرض، یا بر اثر جهالت یا غرض به وجود آمده. خب اینها که جدید نیست. امّا شما ببینید امروز در دنیای اسلام، علیه وحدت مسلمین چقدر تلاش میشود.همین الان من در کتابخانهی خودم یک قفسه کتاب دارم از کتابهایی که در این چند سال اخیر - پنج شش سال اخیر - علیه شیعه نوشته شده؛ با چاپهای اعلا، با اسمهای محترم [....]
🔻 ما وقتی بعضی از پدیدههای داخل شیعه را که یک چیزهایی در آن بود که گزنده بود، تعقیب میکنیم، میرسیم به یک جاهای مشکوک؛ یعنی کاملاً روشن است که به نقاط مشکوک ارتباط پیدا میکند. در سنّی هم همینجور است. [...] البتّه این بعد از پیروزی انقلاب شدّت پیدا کرده؛
🔹 چون از انقلاب اسلامی میترسند، از حیات مجدّد اسلام میترسند. اسلام قوی است؛ قوّت اسلام و معنویّت اسلام آنچنان است که اگر به شرایط آن عمل بشود و واقعاً اسلام پیاده بشود، قدرتهای دنیا را میلرزاند، تختها را میلرزاند؛ اینها از این میترسند؛ نمیخواهند بگذارند این زنده بشود. میبینند که در این کشور، اسلام حیات پیدا کرده و ما مجدّداً برگشتهایم به مبانی اسلامی، به احکام اسلامی، داریم زندگیمان را زندگی اسلامی میکنیم. اینها از این میترسند؛ میخواهند نباشد.
🚫 یکی از طرق مبارزهی با این پدیدهای که برای آنها بشدّت ترسناک است همین است که اینجا را از بقیّهی مسلمانان دنیا - یعنی از بقیّهی مسلمانان غیرشیعی دنیا - ایزوله کنند، اینجا را بهعنوان یک انقلاب شیعی وانمود بکنند، دعوای بین شیعه و سنّی را هم تقویت کنند...
#جهان_اسلام
@qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 سلمانِ کیستید؟ مسلمانِ کیستید؟
♨️ شعرخوانی جالب آقای «محمدجواد شرافت» در دیدار جمعی از شاعران مذهبیسُرا با رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۵ دربارهی « #وحدت مسلمین در سیرهی امیرالمؤمنین علیهالسلام».
پس از این #شعرخوانی، رهبر انقلاب با تحسین وی فرمودند:
💎 «آفرین، آفرین؛ خیلی خوب بود. خیلی، خیلی. یعنی شعر خیلی لازمی بود. اینجور شعرها [لازم است]، بعضیها واقعاً نمیفهمند چهکار دارند میکنند. البته بعضیها هم میفهمند و میکنند لکن خیلیها هم نمیفهمند که چهکار دارند میکنند. خون مسلمانها را به زمین میریزند؛ دنیای اسلام را گرفتار نقشهی انگلیس و امآی۶ و سیا و اینها میکنند؛ در خدمت آنها قرار میگیرند. بعضیهایشان نمیفهمند و بعضیهایشان هم میفهمند.»
🔺 ابیاتی از شعر:
از درد بیامان چه بگویم؟ شنیدهاید
از خار و استخوان چه بگویم؟ شنیدهاید
مولا رسیده بود به سوزانترین مصاف
اما نبُرد دست به شمشیر اختلاف
تیغی که در مصاف به فریاد دین رسید
اینبار در غلاف به فریاد دین رسید
@qom_khamenei_ir
13871224_2054_32k.mp3
1.7M
🌸 دوران پرشکوه کودکیِ پیامبر اعظم (صلّیالله علیهوآله) از زبان حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی)
@qom_khamenei_ir
13980814_34304_192k.mp3
3.4M
🚫 تأکید و اعتراض رهبر معظّم انقلاب نسبت به اهمّیت اسناد لانهی جاسوسی:
🔺 «این کتابها حدود هفتاد جلد است؛ شماها خواندهاید اینها را؟ چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیدهی این کتابها در مجموعهی مدارس ما، دبیرستانهای ما، دانشگاههای ما نیست؟ چرا؟ این یکی از اعتراضهای من است... چرا اینها را داخل کتابهای درسی قرار نمیدهید؟ چرا نمیگذارید نسل جوان ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا با اینجا چه کرده است و چه توطئههایی زیر سر داشته؟» ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
@qom_khamenei_ir
❓ آیا این فرمایش امام خمینی (ره) که "هرچه فریاد دارید بر سر امریکا بزنید" برآمده از تعصّب است؟
🔺 استدلالهای این سخن را از زبان رهبر معظّم انقلاب بخوانید.
#شعار_مرگ_بر_آمریکا
#دشمنشناسی
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
🎙 صوت کامل جلسهی دوم از سلسله نشستهای #روششناسی_اجتهادی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهال
جلسه ۰3 روش شناسی غناء - 981011 .mp3
17.2M
🎙 صوت کامل جلسهی سوم از سلسله نشستهای #روششناسی_اجتهادی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) بر اساس کتاب «درسنامهی غناء و موسیقی»
👈 تکملهی روش اجتهادی در فقهالأقوال
👤 حجتالاسلاموالمسلمین احمد مبلّغی
⏱ تاریخ ۹۸.۱۰.۱۱
@qom_khamenei_ir
♨️ آمریکاییها میخواهند خودشان را از تکوتا نیندازند!
📝 بحران اجتماعیِ آمریکا از منظر حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی)
🔹 فلسفهی اقتصادی و سیاسیِ نظام آمریکا فلسفهی غلطی است؛ منتها فلسفههای غلط، ظرف ده سال و بیست سال خودش را نشان نمیدهد، در طول مدّت [طولانی] نشان میدهد و الان دارد نشان میدهد. مدیریّت آمریکا الان دچار سرگیجه است. البتّه علیه ما مرتّباً اینجا و آنجا حرف میزنند؛ لکن این ظاهر قضیّه است، این برای آن است که خودشان را از تکوتا نیندازند؛ وَالّا همهی آنها گرفتار مشکلات داخلیاند، همهی آنها نگران مسائل آیندهی خودشان [هستند].
🔸 به نظر من آمریکاییها دنبال پیدا کردن دشمنند؛ گاهی اسم ایران را میآورند،گاهی اسم چین را میآورند، گاهی اسم روسیه را میآورند؛ میخواهند دشمن درست کنند. به نظر من آمریکا، دشمنی بزرگتر از ملّت خودش ندارد؛ الان بزرگترین دشمن رژیم آمریکا، ملّت آمریکا هستند؛ دنبالِ دشمنِ دیگر نگردد؛ همین دشمن هم هست که این رژیم را به زانو درخواهد آورد.
🔹 مشکل آمریکا با ما هم این است که نه میتواند ما را حذف کند، نه میتواند ما را تسلیم کند؛ او دنبال این است که یا ما را تسلیم خواستههای خودش بکند، یا ما را حذف کند و از بین ببرد، و هیچ کدام را نمیتواند، لذاست که ناراحت است؛ بنابراین به نظر ما صبر و ثبات و ایستادگی و انشاءالله کار جهادی وظیفهی ما است.
📝 بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان ؛ ۹۹.۵.۱۰
#آمریکای_آشفته
#غربشناسی
@qom_khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷 #برش_دیدار
📹 ببینید | انحطاط سیاسی و مدنی و اخلاقی رژیم آمریکا. ۹۹/۸/۱۳
📲 قابل استفاده در بخش استوری اینستاگرام
💻 @Khamenei_ir
🔰 بلایی که «پایبندی بر اشتباه» بر سر جامعهاسلامی میآورد!
🔖 شرح حضرت آیتالله خامنهای بر کلام أمیرالمؤمنین (علیهالسلام)
🔸 «ألا و إنّ الخَطایا خَیلٌ شُمُسٌ حُمِلَ عَلَیها أهلُها و خُلِعَت لُجُمُها فَتَقَحَّمَت بِهم فی النار» (نهجالبلاغه، خطبه ۱۶)
🔹 واقعا مغز انسان قاصر است و زبانش قاصرتر که بخواهد این جمله را تشریح کند که چقدر پُرمغز است! امیرالمؤمنین علیهالسلام در این جمله اثر اشتباهات جامعهی انسانی را مطرح میکند.
🔹 آن جامعهای را که اشتباه میکند و به اشتباه خود پایبند میماند، تشبیه میکند به آن کسی که او را سوار کردهاند روی اسب (حُمِلَ عَلَیها أهلُها) این اسب هم اسب دیوانه و چموش و سرکشی است که بیخودی جفتک میاندازد و از راه درمیرود و بیخودی میخواهد سوارِ خودش را بیندازد؛ تازه علاوه بر این، «خُلِعَت لُجُمُها» افسار هم ندارد! بدون لجام است و حالا قرار است این سوار با این اسب برسد به مقصد!
🔻 شما را به خدا احتمال رسیدنش چقدر است؟!
اگر او را وسط راه با مغز به زمین نزند، اگر او را داخل درّهها پرتاب نکند، اگر بدن او را تکّهپاره نکند، آنچه خواهد کرد اینست که او را به سرمنزل بیآبوعلفی خواهد رسانید.
🔻 ای سوار بیچاره! اسب دیوانهی بیمهاری که در مسیر جادّه راه نمیرود، جادّه را نمیشناسد و اختیارش دست تو نیست، تو را به جایی خواهد رسانید که نخواهی بروی. ای جامعهی اسلامی! اشتباهات و خطایایی که به آنها پایبند ماندی، همان اسب سرکش است. اختیار مَرکبت دست خودت نیست، آن هم مَرکبی است دیوانه و چموش و بیلجام!
📖 شرح نهجالبلاغه - منشور حکومت علوی ؛ آیتالله سیدعلی خامنهای (سال ۱۳۵۳) ؛ صفحه ۱۹۷
#پاراگراف
@qom_khamenei_ir
جلسه چهارم.mp3
33.51M
🎙 صوت کامل جلسهی چهارم از سلسله نشستهای #روششناسی_اجتهادی حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) بر اساس کتاب «درسنامهی غناء و موسیقی»
👈 قاعدهی مناسبت بین تأویل وتنزیل به عنوان یکی از قواعد روشیِ فقهُالقرآن
👤 حجتالاسلاموالمسلمین احمد مبلّغی
⏱ تاریخ ۹۹.۰۳.۲۶
@qom_khamenei_ir
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
💢 میان صلح حَسنی و قیام حُسینی چه نسبتی برقرار است؟ آیا دو رفتار متضادّ بودند یا اینکه هر دو بر یک ا
❓چرا «صلح» تنها گزینهی عاقلانه و دوراندیشانه برای امام حسن(ع) بود؟
⏱ بهبهانهی ۲۶ ربیعالأول، سالروز انعقاد پیمان صلح میان امام مجتبی (علیهالسلام) و معاویه
📖 تصویری از کتاب دو امام مجاهد ، حضرت آیتالله خامنهای ، صفحه ۴۰
#سیره
#نرمش_قهرمانانه
@qom_khamenei_ir
💠 احیاگرِ فلسفه در حوزه علمیه
➕ حوزهها باید اینطور باشند!
♦️بهمناسبت سالروز رحلت آیتالله علامه سید محمّدحسین طباطبایی (ره)
🔹 مرحوم علامهی طباطبایی (رضواناللهعلیه) در حدّی بود که اگر منحصر به فقاهت میشد، یقیناً به مرجعیت تقلید میرسید. ایشان از علمای زمان خودش، اگر بیشتر نبود، کمتر نبود؛ اما فقاهت را به کسانی سپرد که مشغول فقاهت بودند. آن زمان در قم مرحوم آیةالله بروجردی با آن عظمت، و اساتید بعد از آن بزرگوار، مشغول کار فقاهت بودند؛ اما ایشان آمد مشغول فلسفه گردید و رکنی شد، و بعد از آنکه در قم هیچ نشان قابل توجهی از فلسفه نبود، آن را احیا کرد؛ شاگردانی تربیت نمود، معارف فلسفه را راه انداخت و گسترش داد. البته قبل از ایشان امام فلسفه میگفتند، لیکن در دایرهی محدودی و با شاگردان مخصوصی؛ اما ایشان گسترش داد، درس را وسیع کرد و عمرش را به فلسفه صرف نمود.
🔹 حوزهها باید اینطور باشند. اینگونه نباشد که همه باید رشتهی فقاهت را بگیرند؛ نخیر، طلبه باید بداند که اگر رشتهی تاریخ یا تفسیر یا #فلسفه یا کلام یا علوم قرآن یا بقیهی علوم اسلامی را پیمود، ارزشی در انتظار اوست و ارزشگذاری مناسبی میشود.
📝 بیانات رهبر معظّم انقلاب در آغاز درس خارج فقه ۱۳۷۰/۶/۳۱
#حوزه_روحانیت
@qom_khamenei_ir