eitaa logo
ققنوس
1.6هزار دنبال‌کننده
382 عکس
121 ویدیو
5 فایل
گاه‌نوشته‌های رحیم حسین‌آبفروش... نقدها و‌ نظرات‌تان به‌روی چشم: @qqoqnoos
مشاهده در ایتا
دانلود
13.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«از اول مهر پارتی‌بازی؟» (روایت استاد ارجمند حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع از آغاز سال تحصیلی) این آقای سرتیپ، فرمانده نیروی انتظامی استان قمه، این‌جا مدرسه ابتدایی فرزندان ولایته، امروزم روز اول مهر، روز بازگشایی مدارسه و ما برای بدرقه آقا محمدعلی عزیزمون رفته بودیم... از سر خیابون تا دم در مدرسه پلیس‌ها با احترام ایستاده بودند. ماشین شاسی‌بلند فرمانده که جلوی در ایستاده اول یک پسر بچه کوچولو با دسته گل پیاده شد بعدش فرمانده! مدیر مدرسه و دیگران دویدند به استقبال و چنان بچه را تحویل گرفتند که گویا این بچه فرمانده ناجاس! اول تو دلم گفتم: «عجب! مدرسه تربیتی انقلابی آخه باید بین بچه یک مسؤول با بقیه فرق بذاره؟» خلاصه، مراسم با گروه مارش ناجا و سرود جمهوری اسلامی شروع شد و... عجب اشتباهی کردم! فرمانده انتظامی استان قم صبح می‌ره درب خونه از شهدای جنگ ۱۲روزه، پسر کوچیکش امیرعلی رو که امسال سال اول ابتدایی رو بی‌پدر شروع می‌کنه با احترام نظامی سوار ماشین شاسی‌بلند فرماندهی کرده و... خدایا شکرت... ✍🏻 ▫️@mahdavi_arfae ▫️@qoqnoos2
ققنوس
«بگویید، بنویسید، بازنشردهید، تکرار کنید...» [خلاصه راه‌بردی کلام ولی امر] (یادداشت استاد فاضلم حجت‌
«منشور رفتاری اتحاد مقدس» (یادداشت برادر فاضلم حجت‌الاسلام دکتر محمد امیری‌طیبی) 🔰 صحبت‌های دیشب رهبری معظم انقلاب، منشور رفتاری اتحاد مقدس بود و دوره آموزشی رویکردهای غلط در وفاق منافقانه: 🔻 تأکید دوباره بر ضرورت وحدت 🔻بیان کارکردهای حساس وحدت در برهه حساس فعلی 🔻 تأکید بر عناصر قدرت ملی و مشترکات واقعی 🔻 صراحت در بیان نظرات اصولی برای تثبیت مواضع هویتی 🔻 تأکید بر ضرورت عملیاتی‌شدن خطوط اساسی هویتی و کوتاهی‌نکردن در آن‌ها برای تأمین نظر دیگران 🔻بطلان علمی و استدلالی مبانی و اندیشه‌های غلط 🔻تاریخ‌نگاری صریح و تجربه‌گرایانه از اشتباهات عمیق گذشته مسؤولین 🔻بیان خسارت‌های تلخ تجربه‌های غلط گذشته 🔻 استناد نظرات غلط به ساده‌اندیشی و بی‌دقتی به‌جای زدن برچسب خيانت و نفوذ 🔰 پس بدانیم و بفهمیم: ⛔️ ، تاکتیک مقطعیِ عبور از بحران‌ها نیست که در لحظات اتمام حجت از آن بگذریم. ⛔️ ، در هم‌صدایی برای بیان نقاط ضعف و مشکلات مملکت نیست، بلکه در بیان عناصر قدرت ملی است. ⛔️ ، در کم‌رنگ‌کردن نقاط اصولی و کوتاهی در ارزش‌ها نیست. ⛔️ ، در تنازل از عملیاتی‌شدن مواضع برای خوشایند جریانات و افراد و فرار از تنش‌های عملیاتی‌شدن اصول نیست. ⛔️ ، در بیانیه‌خوانی و غوغاسالاری به پشتوانه خواستگاه ارزشی نیست، بلکه در تلاش علمی برای اقناع مردم است. ⛔️ ، در کتمان تاریخ و سفیدکردن تجربه‌های مدیریتی غلط گذشته نیست. ⛔️ ، در جلوگیری از فرایند ارتقاء عقلانیت مردم با دفاع بی‌مبنا از افراد و هم‌مسلکان نیست. ⛔️ ، با خائن‌انگاری، نفوذی‌پنداری و بدون سعه صدر و صبر انقلابی ممکن نیست. ✍ ▫️@Mohammad_AmiriTayebi ▫️@qoqnoos2
بعد از فرمایشات مهم امامِ امت، اول مهر ۱۴۰۴، (مانند تمام صحبت‌ها و سخن‌رانی‌ها)، امتِ امام، در تمام هیأت‌های حسینی، هسته‌های متعدد جهادتبیین را فعال کرده‌اند. حلقه‌های بحث و گفت‌وگو، برای فهم به‌تر و دقیق‌تر فرمایشات، یافتن راه‌کارها و تعریف نقش خود در میدان شکل گرفته است... «شایسته است این اتفاق بیفتد» ✍️ ▫️https://virasty.com/qoqnoos/1758947560600438164 ▫️@qoqnoos2
«نمی‌فهمند ما را...» نمی‌فهمند ما را عقل‌های بی‌جنون هرگز بگو سید! نباشد راه ما بی فتح خون هرگز نشستن را نمی‌دانیم در سوگت به پا خیزیم که طوفان نسبتی هرگز ندارد با سکون هرگز درنگ و جنگ ما در فتنه‌ها موقوف فرمان‌ است نباشد سربلندی‌های‌ ما بی‌آزمون هرگز «اَلا إنَّ الدَّعِیَّ ابن الدّعی قَد رَکَّزَ...» هیهات! که بی‌سر می‌‌شویم امروز اما سرنگون هرگز متون را خوانده‌ام، ما آن‌چنان پیروز فرداییم که حتی نام‌شان باقی نماند در متون هرگز چنان در خون نصرالله، صهیون غرق خواهد شد که از یادش نخواهد رفت، «نحن الغالبون» هرگز ✍🏻 ▫️@Shere_Enghelab ▫️@qoqnoos2
ققنوس
«سریع و خشن ۱۰!» (اربعین‌نوشت۱۳؛ روزنوشت‌های سفر اربعین ۱۴۰۴) |۳شنبه|۲۰مرداد۱۴۰۴|۱۷صفر۱۴۴۷| نماز مغ
«سلمان‌خان و شاهرخ‌خان در مشایه!» (اربعین‌نوشت۱۴؛ روزنوشت‌های سفر اربعین ۱۴۰۴) |۳شنبه|۲۰مرداد۱۴۰۴|۱۷صفر۱۴۴۷| عمود ۲۰۰ که پیاده می‌شویم، قرار می‌گذاریم هر ۲۵ عمود، ۲۵ عمود، توقف و تجمع کنیم و بعد ادامه دهیم... عمود ۲۰۲ بنیاد «شهید پالیزوانی» در موکب فاطمةالزهراء(س)، هم روز و هم شب مراسم دارند، طبیعتاً با سخن‌رانی دکتر ... که اخیراً منبررفتن‌شان در شهر قم، دوباره بحث کهنه منبررفتن مکلاها را زنده کرده است... اگرچه فردی مانند دکتر غلامی که دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق(ع) هستند، هم فضل کافی و هم تحصیلات مرتبط دانشگاهی و تا حدی حوزوی لازم را دارند، اما مباحث مطرح‌شده پیرامون این مسأله فراتر از مصادیق، اشخاص، افراد، محتوای ارائه و... است، بلکه بحث از یک سنت دیرینه و جای‌گاه و کسوتی است که اگر به هم بریزد، خیلی چیزهای دیگر هم به تبعش فرو خواهد ریخت... رکن منبر، رکن رکین و اصیل هیأت است که از دیرباز در اختیار علمای دین و شاگردان مکتب جعفری و تحصیل‌کردگان حوزه‌های علمیه و اهالی فقه و اصول و پاس‌داران حریم ثقلین و اصحاب «قال الباقر» و «قال الصادق» بوده که مزیّن به نشان و تاج ملائک بوده‌اند که «هکذا تکون تیجان الملائکه»... حفظ چنین سنتی و پاس‌داری از چنان جای‌گاهی، عامل ثبات و مایه قوام مکتب اهل‌بیت(ع) و رسالت تمام دوست‌داران و دل‌سوزان و خادمان این مکتب است... وگرنه هر کسی، با هر تخصصی، با هر مدرکی، با هر نظام فکری، کارشناس حسابداری باشد یا کارشناس‌ارشد کشاورزی یا دکترای هوافضا، بر منبر هیأت تکیه خواهد زد و این سنت سَنیهْ، دست‌خوشِ دست‌برد قرار خواهد گرفت، اگرچه هر عمامه‌به‌سری هم لزوماً تمام شایستگی‌های لازم را برای این منصب ندارد، اما حداقلِ ضابطه مراعات خواهد شد و زمینه برای اعمال ملاحظات بعدی فراهم... بگذاریم و بگذریم که در این مقام بحث بسیار است... ▫️▫️▫️ کمی جلوتر، عمود ۲۱۲ اهالی یمن، موکب تمیز و مرتبی را برپا کرده‌اند به نام «ائمةالبقیع»... ویدئووال نسبتاً بزرگ و باکیفیتی را هم بالای موکب نصب کرده‌اند و نماهنگ مداحی جذابی پخش می‌کنند... جمعیتی از زائران ایستاده‌اند و ویدئو را تماشا می‌کنند... بعدتر جست‌وجو می‌کنم... مداحی پاکستانی است... «علم بردار!»... با همان شورِ شرقی و رنگ و لعابی که در ماشین‌های‌شان دیده‌اید... با همان ادا و اطوارهای خاصی که ریزْحرکاتِ دست و سر و صورت و چشم و ابرو را ممکن است در شوهای هندی سلمان‌خان و شاهرخ‌خان دیده باشید! کمی جلوتر یک کاروان از زائران آلمانی را می‌بینیم که توقف کرده‌اند، از پرچم‌های‌شان تشخیص می‌دهم... یاد حاج‌آقای می‌افتم... چون انتظار حضور حاج‌آقا را ندارم، بین‌شان سرسری سری می‌گردانم، آن‌چنان سرسری که نه برای دیدن بلکه انگار بیش‌تر برای ندیدنش... قصه، قصه، قصه تکراری انتظار ماست، انتظاری که انگار انتظارش را نداریم، بیش از آن‌که امید دیدن داشته باشیم، برای ندیدنش چشم می‌گردانیم... ▫️ وارد معقولات نشویم، ما را چه به این حرف‌ها... برگردیم به حظ بصر و عیش شکم... امسال طبخ و توزیع پفک هندی بین موکب‌ها زیادتر از سال‌های قبل بود، احتمالاً سال‌های قبل هم بوده، یادم نیست! نمی‌دانم پاس‌داشت حضور کودکان در مسیر بود یا بانی خاصی پشت ماجرا بوده یا هر چیزی دیگری... نمی‌دانم... البته نه فقط کودکان که بزرگ و کوچک مشتری‌اش بودند... پفک هندی داغی که روغن‌کشیده و نکشیده، روغن‌چکان در ظرف یک‌بارمصرف می‌کردند و به دستت می‌دادند؛ با رنگ‌های پاستیلی ملیح و کم‌رنگ صورتی، سبز، آبی، لیمویی و... اول چشم‌نوازی می‌کرد و بعد هم دل‌بری! ادامه دارد... ✍️ ▫️@qoqnoos2
ققنوس
«سلمان‌خان و شاهرخ‌خان در مشایه!» (اربعین‌نوشت۱۴؛ روزنوشت‌های سفر اربعین ۱۴۰۴) |۳شنبه|۲۰مرداد۱۴۰۴|۱۷
«عکس یادگاری با فرماندهان مقاومت» (اربعین‌نوشت۱۵؛ روزنوشت‌های سفر اربعین ۱۴۰۴) |۳شنبه|۲۰مرداد۱۴۰۴|۱۷صفر۱۴۴۷| به عمود ۲۵۰ می‌رسیم، طبق قرار توقف می‌کنیم... موکبی ساده، اما مرتب و حرفه‌ای است... همان‌جا برای دقایق طولانی‌تری توقف می‌کنیم، فرصت خوبی است، کوله را می‌گذارم و دراز می‌کشم، روح‌الله هم سرش را می‌گذارد روی بازویم، پدرپسری ولو می‌شویم... آن‌سوتر زائر خسته دیگری بر زمین افتاده، اما پرچمش هم‌چنان در اهتزاز است... همین‌جا هستیم که می‌بینم جناب در واتس‌اپ پیام صوتی فرستاده که حاج‌آقای و در مسیر هستند، اگر بشود دیداری داشته باشیم... ای دل غافل! همان کاروان آلمانی‌ها، همان نگاه سرسری، همان عدم‌انتظار... همان آماده‌نبودن برای دیدار... عجب! کاش بیش‌تر توجه کرده بودم، کاش به‌تر دیده بودم، کاش... ▫️▫️▫️ توقف‌مان بیش از چند دقیقه می‌شود، چرت کوتاهی می‌زنیم و دوباره راهی می‌شویم... کمی که می‌رویم، پرده‌نگاره‌های بزرگی از تصاویر و توجه‌مان را جلب می‌کند... جلوتر می‌رویم... موکب «اخوة زینب»، متعلق به «حرکة عصائب اهل‌الحق(AAH)» را می‌بینیم، عصائب در کنار سایر گروه‌های مقاومت عراق، جزئی از حشدالشعبی به حساب می‌آیند، سپاه بدر، حرکة النجباء (که از عصائب منشعب گردید)، کتائب حزب‌الله، کتائب سیدالشهداء، کتائب امام علی، سرایا الخراسانی، سرایا السلام، لواء العباس القتالی و... مهم‌ترین این گروه‌ها هستند... ▫️ عصائب اهل‌الحق به رهبری سال ۲۰۰۶، با انشعاب از جیش‌المهدی و جریان صدر شکل گرفت... سال‌های پس از سقوط صدام (۲۰۰۳ به بعد) جیش المهدی به رهبری مقتدی صدر فعال‌ترین جریان مسلح شیعی بود، اما در ادامه (۲۰۰۶) بروز اختلافات، به‌ویژه بر سر شیوه مبارزه و نیز روابط با ایران، منجر به انشعاب عصائب که بر «مقاومت مسلحانه علیه اشغال آمریکا» تأکید داشت از جیش المهدی شد... در همین دوره، عصائب، حملات متعددی علیه نیروهای آمریکایی و انگلیسی انجام داد که منجر به دستگیری قیس خزعلی در سال ۲۰۰۷ توسط نیروهای ائتلاف شد، اما سال ۲۰۰۹ در جریان تبادل اسراء با بریتانیا آزاد گردید و تا خروج نیروهای آمریکایی (۲۰۱۱) رهبری عصائب را به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین گروه‌های ضدآمریکایی بر عهده داشت. پس از خروج آمریکا، عصائب بیش‌تر به‌سمت فعالیت سیاسی و رسانه‌ای رفت تا این‌که برای نخستین بار در انتخابات ۲۰۱۴ به‌طور سازمان‌یافته شرکت کرد و کرسی‌هایی در پارلمان به‌دست آورد. در همین سال، با ظهور داعش و سقوط موصل، فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی زمینه‌ساز تشکیل حشدالشعبی شد. عصائب به‌عنوان یکی از ستون‌های اصلی حشد وارد جنگ با داعش شد و نقش مهمی در نبردهای تکریت، سامرا و اطراف بغداد ایفا کرد. این حضور، جایگاه مردمی و مشروعیت عصائب را تقویت کرد. پس از شکست داعش در سال ۲۰۱۷، عصائب تلاش کرد نفوذ سیاسی خود را افزایش دهد و در قالب ائتلاف «فتح» (به رهبری هادی عامری)، در انتخابات ۲۰۱۸، توانست کرسی‌های بیش‌تری به‌دست آورد. سال ۲۰۲۰ (پس از شهادت حاج قاسم و ابومهدی)، آمریکا عصائب را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و قیس خزعلی، تحت تحریم مستقیم قرار گرفت. عصائب در تمام این سال‌ها به‌عنوان یکی از گروه‌های کلیدی «محور مقاومت» بوده است. ▫️ در غرفه، تصاویر شهداء و رهبران مقاومت نصب شده، ماکت قدی و ایستاده فرماندهان شهید هم با کارتن‌پلاست ساخته شده که محل عکس‌های یادگاری زائران گردیده... ادامه دارد... ✍️ ▫️@qoqnoos2