eitaa logo
گلستان قرآن
2.6هزار دنبال‌کننده
345 عکس
376 ویدیو
23 فایل
سَلَامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِينَ ارتباط با ادمین کانال به جهت: 🔸️ارسال اخبار و گزارش ها 🔹️سوالات و پرسش ها 🔸️انتقادها و پیشنهاد ها 🔹️ایده ها و طرح ها و تجربیات 🔸️ارسال آثار جشنواره ها 🔹️پاسخ مسابقات و ... @golestan_quran_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ امام صادق (علیه السلام): آدمی گناهی می‌کند و بدان سبب از نماز شب محروم می‌شود. 💠 میزان الحکمه ، ج ۶ ، ص ۳۴۲ 💠 @golestan_quran
۱۰۳ 👈 در محضر استاد 💠 دکتر محمد جعفر غفرانی 💢 به نظر شما زودرنجی ریشه در چه عیبی دارد و بهترین روش درمان آن چیست؟ انسان، *مخلوق* است و در ميان *انواع مخلوقات* در حال *آزمايش* است. *آزمون او* اينست كه چقدر *مخلوقيت خود* و *خالقيت و مالكيت و ربوبيت و رازقيت خدا* را می فهمد و چقدر تلاش می كند كه *تمام توجه* خود را *دائماً* به *خالقش* متمركز كند. و يا چقدر *توجه* او به *مخلوقات* اطرافش (من دون الله = به غير خدا) *منحرف* می شود. انسان هر قدر عاقلانه و مؤمنانه بكوشد تا *در محضر خدا* بودنش را *قلباً* باور كند و *توجه* خود را در *هر شرائطی از زندگی،* به *فاطر و خالق و مالك* خود معطوف نگهدارد، به همان اندازه، از *استحكام و استقامت و ثبات* در زندگی برخوردار می شود. و به هر اندازه كه به *افراد و أشياء و حوادث* اطرافش، *توجه و علاقه و تعلق و دلبستگی و وابستگی* داشته باشد، (چون آنها *متزلزل* هستند) به همان اندازه ، در زندگی خود *متزلزل و زودرنج، آسيب پذير، دهن بين، منفعل، خشن و افسرده* خواهد شد. پس تنها *راه برون رفت از هر گونه انفعال و زودرنجی،* تقويت *اراده و ايمان و تعهد نسبت به ذات اقدس الهی* است: *مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ* وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ *وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ* *فَمَنْ تَبِعَ هُدايَ فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ* *مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً* فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ *وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ* *الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ* ثُمَّ لا يُتْبِعُونَ ما أَنْفَقُوا مَنًّا وَ لا أَذىً لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ *وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ* *إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ* لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ* *فَمَنْ آمَـــنَ وَ أَصْلَحَ فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ* *فَمَنِ اتَّقــى‏ وَ أَصْلَحَ فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ* *إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ* 💢سوالات خود از استاد غفرانی را به ادمین "گلستان قرآن" ارسال کنید: @golestan_quran_admin @golestan_quran
💠 پویش ختم قرآن کریم 💠 "هدیه به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی" 💠 جهت ثبت نام و شرکت در پویش، نام و جزء مورد نظر را به ۰۹۱۱۴۲۵۱۰۹۶ پیامک نمائید. 💠 ۱۰ لغایت ۱۴ دی ۱۳۹۹ @golestan_quran
۱۰۴ 👈 در محضر استاد 💠 دکتر محمد جعفر غفرانی 💢 زندگی چیست؟ می توانید با یک یا دو جمله بهم بگید زندگی چیست؟ باز من در تنهایی خودم فرو رفته ام و فکر می کنم که واقعاً زندگی چیست؟ 🌿 زندگی، یعنی: «ابراز دائمی عشق و محبت و بزرگواری» به هر بهانه ای. زندگی یعنی: «جلوة رحمانیت الهی» و «خالی از هر گونه نفرت و زحمت» بودن. زندگی یعنی: مثل خورشید بر همه تابیدن و مثل ابر بر همه باریدن و مثل گُل، روئیدن و زیبایی های ذاتی خود را به نمایش گذاشتن. زندگی یعنی: زمینه حیات و اختیار و بالندگی و رشد و شور و نشاط دیگران را فراهم آوردن. 💢سوالات خود از استاد غفرانی را به ادمین "گلستان قرآن" ارسال کنید: @golestan_quran_admin @golestan_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۸۲ 💠 شهید مرتضی مطهری 💠 🔸 عادتی رایج و نادرست در قرائت قرآن 🔸 @golestan_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
" پاداش صبر برای خدا " أُولَٰئِكَ يُجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِمَا صَبَرُوا وَ يُلَقَّوْنَ فِيهَا تَحِيَّةً وَ سَلَامًا خَالِدِينَ فِيهَا حَسُنَتْ مُسْتَقَرًّا وَ مُقَامًا ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺻﺒﺮﺷﺎﻥ، ﻏﺮﻓﻪ [ﻫﺎﻱ ﺑﻬﺸﺘﻲ] ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﺎ ﺗﺤﻴّﺖ ﻭ ﺳﻠﺎﻣﻰ ﮔﺮم ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ، ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﭼﻪ ﻧﻴﻜﻮ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻭ ﻣﻨﺰﻟﮕﺎﻫﻲ ﺍﺳﺖ! (فرقان ۷۵ - ۷۶) 💠 قاری: مصطفی اسماعیل 💠 @golestan_quran
۱۰۵ 👈 در محضر استاد: 💠 دکتر محمد جعفر غفرانی 💢 چرا خداوند به *بعضی* از بندگانش توفیق می‌دهد و آنها مقربین درگاهش، می شوند؟ به عبارت دیگر *شاء* های خداوند شامل چه کسانی می‌شود؟ نظیر تعز من *تشاء* ، تذل من *تشاء* ، یهدی من *یشاء* و ... 🌿 *خواستن* انواع مختلفی دارد: ۱ـ اگر چیزی را خود شما *با تمام وجودتان* بخواهید و برای رسیدن به آن *تمام تلاشتان* را ابراز کنید، *اراده* نامیده می‌شود. ۲ـ اگر بر مبنای *دانش و تجربه و تخصصی* که دارید برای یکی از افراد خانواده که بیمار شده بخواهید *جوشانده ای* را تجویز کنید، این خواستن را *شاء* می‌گویند. پس *یهدی من یشاء* یعنی خداوند هدایت می‌کند هر که را *قابل و لایق و مستحق و مناسب* ببیند، یا هدایت می‌کند *هر که را خود آن شخص هدایت شدن را بخواهد.* *تعز من تشاء* یعنی: تو ای خدا؛ *عزت و شکست ناپذیری* می بخشی به هر که *قابل و لایق و مستحق و مناسب* ببینی، یا عزت می بخشی به *هر که را عزیز بودن را بخواهد و نخواهد تن به ذلت بدهد.* *تذل من تشاء* یعنی تو ای خدا؛ موجبات خوار و ذلیل شدن شخصی را فراهم می آوری که *قابل و لایق و مستحق و خواهان پستی و ذلت* ببینی، یا ذلیل می کنی *هر که را که خودش بخواهد ذلیل و خوار باشد.* 💢 سوالات خود را از استاد غفرانی به ادمین "گلستان قرآن" ارسال کنید: @golestan_quran_admin @golestan_quran
۸۳ 💠 شهید آیت الله دستغیب 💠 🔸️ اگر رحم نداری نگو:《یا رب ارحم》🔸️ اگر رحمتی در خودت بود سزاوار رحمت پروردگار می شوی، آن وقت بگو《یا رب ارحم》، خدایا رحم کن، اما اگر خدای نکرده رحم نداری، نه به زن و بچه، نه به مشتری، نه به یتیم و زیر دستت رحم نمی کنی، هر طور هستی خدا نیز همینطور با تو معامله می‌کند. تا کَرَم در تو نباشد، توقع کَرَم از خدا غلط است؛ کَرَم خوب است یا بد؟ اگر بد است چرا می‌خواهی؟ اگر خوب است چرا نداری!؟ @golestan_quran
۱۰۶ 👈 در محضر استاد: 💠 دکتر محمد جعفر غفرانی 💢 با سلام و تشکر از شما استاد بزرگوار، لطفاً در مورد واژه تعلق و علاقه و اینکه نباید به کسی یا چیزی در ازدواج و زندگی علاقه داشته باشیم، بیشتر توضیح بفرمایید. 🌿 سلام و رحمت و برکات الهی بر شما چون «تمام مخلوقات» و تمام چیزهایی که در دسترس ما، «فانی» هستند، لذا «تعلق» و «علاقه» و «وابستگی و دلبستگی» به هر چیزی، انسان را مانند یک هیولا می بلعد و در خودش هضم می کند و «هویت عقلانی و انسانی و آسمانی» او را از او می گیرد و به فنا می کشاند تا در بقیه عمرش، مانند «یک شیء» و «یک مخلوق دو پای بی اراده» باشد و دیگر «خودش نباشد.» أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه ، اینگونه افراد را «اموات بین الأحیاء» نامیده اند؛ لذا در مناجات شعبانیه به ما هشدار داده اند که از خداوند این را بخواهیم که: خدایا؛ مرا از «تمام تعلقات» (و هر نوع وابستگی و دلبستگی به مخلوق) برای پرواز به سوی خودت برهان: «الهی هب لی کمال الإنقطاع الیک» این عبارت نورانی قرآن هم که می فرماید: «مرّوا کراما» یعنی همین «عبور کردن از تعلق و دلبستگی» و «متوقف و اسیر تعلق نشدن» در هر چیزی. انسان تا «تعلقات» و «بردگی» خودش را قطع نکند، «رها و روان» نمی شود و «هیچ نوع سیر و سلوک و کمال و تعالی» برایش ممکن نخواهد بود. جالب اینکه دستور گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» در ابتدای هر کاری، برای همین است که انسان خودش را از «هر اســــــم دیگری» برهاند تا خودش «اسیر و برده» و کارش «ابتر» و مثل برجام، «بی سرانجام» و باعث خفت و خواری و خیانت نشود. 💢 سوالات خود را از استاد غفرانی به ادمین "گلستان قرآن" ارسال کنید: @golestan_quran_admin @golestan_quran
✅ پیامبر مهربانی (صلی‌الله علیه و آله): آنکه کودک خود را شاد کند، خداوند در قیامت او را مسرور می‌نماید. 💠 کافی ، ج ۶ ، ص ۴۹ 💠 @golestan_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
" راه رستگاری " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ارْكَعُوا وَاسْجُدُوا وَاعْبُدُوا رَبَّكُمْ وَافْعَلُوا الْخَيْرَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ ﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ! ﺭﻛﻮﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺳﺠﺪﻩ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻧﻴﮏ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﻴﺪ، ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭ ﺷﻮﻳﺪ. ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺟِﻬﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ، ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪﻯ ﺟﻬﺎﺩ [ﺩﺭ ﺭﺍﻩ] ﺍﻭﺳﺖ. (حج ۷۷ و ٧٨) 💠 قاری: امیرحسین رحمتی 💠 @golestan_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جهت شرکت در پویش ملی هزاران ختم قرآن کریم به مناسبت اولین سالگرد شهادت مظلومانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش، روی لینک کلیک کنید: 👇 http://telavat.org/ @golestan_quran
۱۰۷ 👈 در محضر استاد: 💠 دکتر محمد جعفر غفرانی 💢 استاد گرامی، خداوند در سوره مبارکه تغابن آیه‌ی ۱۶ فرموده‌اند: به اندازه‌ی استطاعتی که دارید از خدا پروا کنید (تقوی پیشه کنید) ... یعنی چه؟ 🌿 اولین و مهمترین *تکلیف* برای هر مؤمنی، *رعایت تقوا و پرهیز و اجتناب* از *هر کاری است که از منظر الهی مجاز نیست.* اما به خاطر اینکه *هر انسانی،* از *استعداد و قدر و قابلیت و ظرفیت و استحقاق و علم و معرفت و شرائط خاصی* برخوردار است، لذا فقط به اندازه همان توانائیش، *مکلف* است. پس اولاً: هر فرد *بیشتر از توانایی‌هایش، مکلف نیست.* (و نباید خودش را با دیگران مقایسه کند.) ثانیاً: به *میزان رشد و افزایش علم و معرفت و توانائی و موقعیت اجتماعی و سیاسی و فرهنگیش،* تکالیف او هم بیشتر می شود. پس هر فردی در طول مراحل رشد و با تغییر شرائطش، باید بیشتر از قبل به رعایت تقوا بپردازد؛ یعنی همانطور که *مراقبت* یک خلبان در حال پرواز، از مراقبت یک راننده قطار و اتوبوس و خودرو و موتورسوار و دوچرخه سوار، باید بیشتر باشد، *تقوای* یک وکیل و وزیر و مسئول رده بالا و علماء و فقهاء و مجتهدین، باید بیشتر باشد. *اللهم ألهمنا التقوی و قنا شُح نفوسنا* 💢 سوالات خود را از استاد غفرانی به ادمین "گلستان قرآن" ارسال کنید: @golestan_quran_admin @golestan_quran
دریافت محتواهای آموزشی در صفحه الکترونیکی شهید حاج قاسم سلیمانی: 👇 https://mobasheran.org/home/mardebipayan @golestan_quran
✅ پیامبر مهربانی (صلی‌الله علیه و آله): آنکه می خواهد غمش از بین برود، گره از کار گرفتاری باز کند. 💠 نهج‌الفصاحه ، ح ۲۹۶۱ 💠 @golestan_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
" مجازات الهی " إِنَّ بَطْشَ رَبِّكَ لَشَدِيدٌ《۱۲》إِنَّهُ هُوَ يُبْدِئُ وَ يُعِيدُ《۱۳》وَ هُوَ الْغَفُورُ الْوَدُودُ《۱۴》ذُوالْعَرْشِ الْمَجِيدُ《۱۵》فَعَّالٌ لِّمَا يُرِيدُ《۱۶》 ﻗﻬﺮ ﻭ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﺳﺖ《۱۲》ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ [ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﺭﺍ] ﺁﻏﺎﺯ میﻛﻨﺪ ﻭ [ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ] ﺑﺎﺯ میﮔﺮﺩﺍﻧﺪ《۱۳》ﻭ ﺍﻭﺳﺖ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺪﺍﺭ [ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ]《۱۴》ﺻﺎﺣﺐ ﻋﺮﺵ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺭﺟﻤﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻈﻤﺖ《۱۵》ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ، ﺣﺘﻤﺎً ﺍﻧﺠﺎم میﺩﻫﺪ《۱۶》 (سوره مبارکه بروج) 💠 قاری: شحات محمد انور 💠 @golestan_quran
۱۰۸ 👈 در محضر استاد: 💠 دکتر محمد جعفر غفرانی 💢 *چه نکاتی* از این آیه استنباط می شود: *إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا؛ صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْليماً (أحزاب/۵۶)* (خداوند و ملائکه او دائماً به پيامبر توجه مى ‏کنند، اى أهل ايمان به او توجه کنيد و به خوبى تسلیم باشید.) 🌿 نکته اول: کلمه *صلی* (بدون تشدید) به معنی *عرضه کردن به آتش* است، اما صلی در باب تفعیل (با تشدید)، *مجموعه ای* است که از *هر نوع سوختنی* حفظ می کند و مثل نردبان، *رفعت و تعالی و عروج* را فراهم می آورد. نکته دوم: ظاهراً *تنها کاری* که *خداوند* و با *تمام ملائکه* انجام می دهد، همین *صلوات* بر *آخرین نبی* (*صلی* الله علیه و آله) است. پس هر *لطف* و *عنایت* و *عطوفت* و *محبت* و *رحمت* و *برکت* و *نعمت* و *رزق* و *إفاضه ای* از خداوند بر *تمام مخلوقات* آفرینش، با *وساطت* آخرین نبی و *فقط* از همین طریق *صلوات بر خاتم أنبیاء* (*صلی* الله علیه و آله) صورت می گیرد. پس *صلوات* ظاهراً *جامع ترین توجّه* و *جامع ترین تجلّی الهی* بر تمام مخلوقات است. لذا فرموده اند: در *ابتدا* و *وسط* و *انتها* ی *هر دعا و تقاضای به حق و مُجازی* از خداوند متعال، *صلوات* قرار دهید. نکته سوم: بر مبنای *مضارع* بودن *یصلّون،* ظاهراً *صلوات بر آخرین نبی،* ( *صلی* الله علیه و آله) اولاً: *دائماً و هر لحظه* انجام می شود، ثانیاً: صلوات، از *ابتدای* آفرینش بوده. لذا در آیه *میثاق،* خداوند متعال ابتدا از *خاتم أنبیاء* (*صلی* الله علیه و آله) پیمان گرفته است: وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِيِّينَ ميثاقَهُمْ وَ *مِنْـــكَ* وَ مِنْ نُوحٍ وَ إِبْراهيمَ وَ مُوسى‏ وَ عيسَى ابْنِ مَرْيَمَ وَ أَخَذْنا مِنْهُمْ ميثاقاً غَليظاً (أحزاب/۷) نکته چهارم: *شرط* برخورداری از *لطف* و *عنایت* و *عطوفت* و *محبت* و *رحمت* و *برکت* و *نعمت* و *رزق* و *إفاضة الهی،* به جا آوردن *صلوات* و *إقامه نماز* است. (لذا أئمه أطهار صلوات الله علیهم و دانشمندان بزرگی مثل ابوعلی سینا و دیگر عارفان بزرگ، برای *در امان ماندن از خطرات بزرگ* و برای *روشن شدن مسائل پیچیده* و قبل از ابراز *هر تقاضای مشروعی،* به *اقامه نماز* می پرداختند. نکته پنجم *(خیلی مهم):* صلوات، *بارشی* است که *بَـــر* مخلوقِ لایق *احاطه* پیدا می‌کند: أُولئِكَ *عَلَيْــهِمْ* صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ ... هُوَ الَّذي يُصَلِّي *عَلَيْــكُمْ* ... إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ *عَلَــى* النَّبِيِّ ... يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا صَلُّوا *عَلَيْـهِ* ... وَ صَــــــلِّ *عَلَيْــهِمْ* ... پس چون بشر، *پائین تر* از آخرین نبی است و *نمی تواند صلوات انجام دهد* لذا مؤمنین (برای گشایش کارها و رفع گرفتاریها و مشکلات و فلاح و سعادتشان) باید از *خداوند* بخواهند که *بــر* نبی خاتم (*صلی* الله علیه و آله) *صلوات* قرار دهد: *اللهم صلّ علی محمّد و آل محمّد.* نکتة ششم *(خیلی مهم):* با توجه به نکته پنجم و اینکه آب سر بالا نمیرود، هیچ صلواتی هم، افرادِ *خودخواه و کافر و متکبّر و منافق* را هرگز *در بَر* نمی‌گیرد و آنها در *تنورِ دنیا* حتماً می‌سوزند: وَ لا تُصَلِّ *عَلى‏ أَحَدٍ مِنْهُمْ* ماتَ أَبَداً وَ لا تَقُمْ عَلى‏ قَبْرِهِ إِنَّهُمْ *كَفَرُوا* بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ ماتُوا *وَ هُمْ فاسِقُونَ* (توبه/۸۴) نکته هفتم: مؤمنین برای اینکه از *صلوات الهی* برخوردار شوند باید *تسلیم* خاتم أنبیاء (*صلی* الله علیه و آله) باشند: زیرا ایشان، *وسیله و شرطِ* دریافتِ توجهِ الهی است. لذا نمازِ بی‌ولایت، بی‌نمازی است. نکته هشتم: قرآن در *آیه ۴۳ سوره احزاب* می فرماید: هُوَ الَّذي *يُصَلِّي عَلَيْكُمْ* وَ مَلائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ كانَ بِالْمُؤْمِنينَ رَحيماً (أحزاب/۴۳) یعنی: خدا و ملائکه او *بر شما* صلوات قرار می دهند، این آیه با آیه ۵۶ همین سوره *هیچ تعارضی ندارد* زیرا *لطف* و *عنایت* و *عطوفت* و *محبت* و *رحمت* و *برکت* و *نعمت* و *رزق* و *إفاضه الهی،* با *وساطت* نبی أکرم (*صلی* الله علیه و آله) به مؤمنین و سایر مخلوقات می رسد. خدایا، *تمام صلوات* خودت را بر *محمد و آل محمد* قرار ده و ما را در *شناخت تعالیم نورانی قرآن* و *شناخت احکام اسلامی* و *تسلیم* أمر نبی أکرم و خاندان پاک ایشان صلواتک علیهم اجمعین بودن، یاری بفرما و *شفاعت* و *زیارت* آنان را نصیب ما قرار ده و *لیاقت* محشور شدن با آنان را به ما عطا فرما. 💢 سوالات خود را از استاد غفرانی به ادمین "گلستان قرآن" ارسال کنید: @golestan_quran_admin @golestan_quran
طب اسلامی در آینه وحی .pdf
2.06M
۲۷ 🔶️🔹️ معرفی کتاب 🔸️ 📚 طب اسلامی در آینه وحی 📚 💢 تالیف: دکتر رضا منتظر 💢 مقدمه: آیت الله جوادی آملی 😎 شما هم خود را با ارسال به ادمین کانال "گلستان قرآن" با دوستانتان به اشتراک بگذارید: @golestan_quran_Admin @golestan_quran