فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸رئیسی: به صورت مستقل وارد انتخابات شدهام
🔹حضور بنده نافی حضور هیچکس نیست
🔹دیدن وضعیت معیشت مردم، مساله بیکاری، گرانی و سفره مردم و وضعیت اقتصادی جامعه دغدغه جدی برای انسان ایجاد می کند
🔹در یک دولت قوی می تواند این نا امیدی ها تبدیل به امید شود و با همین ذخائر موجود، دغدغه ها و درد و رنج مردم را کاهش داد و نا امیدی را به امید تبدیل کرد
🔹همه مشارکت کنند. حتی کسانی که به هر دلیلی نا امید هستند. با هر سلیقه سیاسی.
🔹من خود را رقیب فساد، نا کارآمدی و اشرافی گری میدانم
🔹از مردم عزیز می خواهم در این میدان، #خانه_خودشان را #ستاد_انتخاباتی کنند. من نه ستادی دارم و نه امکان مالی دارم که در این امر هزینه کنم
با عرض سلام و ادب خدمت همه دوستان و همراهان گرامی
در جریان هستید که کانال مؤسسه از ابتدا دنبال مسائل و تبلیغات سیاسی نبوده و نیست و پیروی هیچ گروه و دسته ای اعم از چپ و راست و... را نه توصیه نموده و نه انجام داده است.
لکن امروز با توجه به وضعیت بسیار حساس جامعه وتوده مردم و تبلیغات شدید برخی گروههای سیاسی دوست داشتم پیام بسیار ساده و دلنشین آقای #رئیســ👆ـــی را گوشزد کنم.
اگر مردم #انقلابی، یک همت #انقلابی کنند و هر کس خانه خود را تبدیل به یک ستاد #انتخاباتی برای روی کارآمدن #دولت_جوان_انقلابی کند، ان شاءالله کاندیدایی که خط قرمزش #ولایت_فقیه باشد، سکاندار بعدی قوه مجریه خواهد شد و به امید خدا، قطار #انقلاب به ریل خود باز خواهد گشت.
#اگرمردجنگی، بسم الله...
@qurantehran
📇 خلاصه تفسیر آیه ۱۰ سوره مبارکه #حشر
🎤: برگرفته از جلسات تفسیر ایت الله #جوادی_آملی(سایت اسراء)
🔸مطلب آیه این است که غیر از مهاجر و غیر از انصار گروه سوّمی هستند که بعد از اینها به اینها ملحق شدند: ﴿وَ الَّذِینَ جَاءُوا مِن بَعْدِهِمْ یَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَ لِإِخْوَانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونَا بِالْإِیمَانِ وَ لاَ تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنَا غِلّاً لِلَّذِینَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّکَ رَؤوفٌ رَحِیمٌ﴾
🔹انصار بخلزدایی کردند و تابعین کینهزدایی کردند. فرمود اینهایی که بعداً میآیند اینچنین میگویند؛ یعنی شما که بعداً آمدید اینچنین بگویید، این جمله سوم که عطف بر آن قبلیها هست به لسان اِخبار بیان شد؛ اما به داعی انشا القا و وصف مردان الهی را ذکر میکنند؛ یعنی اینچنین باشید! چون جنبه تربیتی دارد.
🔸فرمود: ﴿وَ الَّذِینَ جَاءُوا مِن بَعْدِهِمْ﴾ میگویند؛ یعنی بگویید؛ بگویید ﴿رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَ لِإِخْوَانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونَا بِالْإِیمَانِ وَ لاَ تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنَا غِلّاً لِلَّذِینَ آمَنُوا﴾، برای خود طلب مغفرت میکنند، برای گذشتگانی که راه را برای اینها باز کردهاند طلب مغفرت میکنند و برای خود و ارتباط خود، نسبت به همه مؤمنین چه گذشته و چه حال، کینهزدایی میکنند: ﴿وَ لاَ تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنَا غِلّاً لِلَّذِینَ آمَنُوا﴾؛ چه گذشته و چه آینده, چه مؤمنین گذشته و چه مؤمنین حال که این وصف بهشتیان است.
🔹عدهای از مفسّرین اهل سنّت خواستند به این آیه استدلال کنند که این سه بخش، تقسیمِ مستوعب است؛ یعنی مهاجرین، انصار و ﴿وَ الَّذِینَ جَاءُوا﴾ را؛ این ﴿وَ الَّذِینَ جَاءُوا﴾ هم شامل مهاجرین بعدی میشود، هم شامل انصار بعدی میشود، هم شامل ما که به اینها ایمان آوردیم، نه در ردیف مهاجرین هستیم، نه در ردیف انصار مصطلح؛ بالأخره دینِ خدا را داریم یاری میکنیم؛ انصار در برابر مهاجر نیستیم، چون فرمود: ﴿وَ الَّذِینَ جَاءُوا مِن بَعْدِهِمْ﴾. پس این سه آیه تقسیم آن مستوعب است، هیچ کسی نیست که مسلمان باشد و مشمول این سه آیه نباشد، چون این تقسیم مستوعب است و ما که بعداً آمدیم، نه جزء مهاجرین اوّل هستیم، نه جزء انصار اوّلی هستیم؛ جزء ﴿وَ الَّذِینَ جَاءُوا مِن بَعْدِهِمْ﴾ خواهیم بود. تکلیف ما را همین آیه مشخص کرد؛ یکی از تکالیف ما این است که بگوییم: ﴿رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا﴾؛ دوم ﴿وَ لِإِخْوَانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونَا بِالْإِیمَانِ﴾؛ پس ما مکلّفیم نسبت به مؤمنین گذشته طلب مغفرت کنیم؛ مخصوصاً نسبت به آن مهاجرین اوّلی و انصار اوّلی. ما مأمور به استغفاریم نه مأمور بالسبّ؛ خواستند بگویند که سبّ هیچ کدام از مهاجرین و انصار که در صدر اسلام بودند روا نیست، ما مأمور به استغفاریم برای آنان، نه مأمور به سبّ؛ این یک پیام.
🔸اگر ما در قرآن همین سه آیه را میداشتیم میگفتیم این تقسیم مستوعب است؛ ولی در قرآن کریم راجع به کسانی که در صدر اسلام بودند و همچنین کسانی که بعدا به آنها ملحق شدند، میبینیم تقریباً پنج گروه را قرآن میشمارد. اینچنین نیست که همه کسانی که جزء مهاجرین اول بودند خوب بودند، همه کسانی که جزء اوّلی از انصار بودند خوب بودند، اگر عدهای منافقانه در بین مهاجر یا انصار به سر میبردند، ما هم درباره آنها باید تبرّی کنیم.
🔹 آیه صد تا ۱۰۲ سوره «توبه» آمده اینها را پنج قِسم کرده ﴿مَرَدُوا عَلَی النِّفَاقِ﴾ کرده، ﴿خَلَطُوا عَمَلاً صَالِحاً وَ آخَرَ سَیِّئاً﴾ گفته؛ پس اینچنین نیست که هر کس در گذشته رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) را زیارت کرد و جزء اصحاب بود وارسته باشد. از آن طرف هم در طُرُق ما هم فراوان آمده است که «ارْتَدَّ النَّاسُ بَعْدَ النَّبِیِّ»که البته این ارتداد، ارتداد ولایی است؛ یعنی «ارتدّوا عن الولایة»، نه ارتداد مصطلح فقهی باشد که حکم فقهی هم به همراه داشته باشد.
@qurantehran
🌸🍃🌺🌱🌸🌿🌺
🍃
🌺
☘️هر صنعتی دستور العملی دارد☘️
🍀در کنار هر صنعتی کتابی است که دستورالعمل درست نگاهداری و حفظ آن از تباهی به نام دین و آیین آن است. #انسان که بزرگترین صنعت الهی و قافله سالار موجودات غیرمتناهی است حاشا که بدون دستورالعمل بوده باشد.
🍀آری آن #قرآن فرقان ختمی مرتبت محمدی است که خدای سبحان آن را قرین صنعت شگفت خود انسان قرارداده است که " ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم ".
🍀از نبی خاتم ماثور است که القرآن مادبه الله. یعنی #قرآن سفره ی پر نعمت الهی است که هر انسانی به فراخور استعداد خود از آن طعمه می گیرد و لقمه برمیدارد و نیز مادبه ، ادبستان است و ادب نگاه داشتن حد هرچیز است. و قرآن نگاهدار حد انسان است.«فتدبّر»
📚منبع : نامه ها و برنامه ها _ علامه حسن زاده
@qurantehran
ا🌺
ا🍃
ا🌸🍃🌺🌱🌸🌿🌺
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
گاهی افراد می پرسند که چکارکنیم به خدا و امام زمان (عج)نزدیک شویم❗️
✅ یک راه بیشتر نیست...
اما همه اش می خواهیم ذکری وردی چیزی بخوانیم که مثلا بنده خوب خدا شویم❗️
@qurantehran
970322-Panahian-Ofogh-RamezanMaheOmidBarayeZohoor-27-64k.mp3
7.98M
🌺 شرح #دعای_افتتاح ۲۷
💭استاد #پناهیان
🔸باوجود تاکیدخداوندمبنی بر اینکه شیطان دشمن آشکار انسان است، انسان تصور میکند زندگے اوبدون دشمن خواهد بود. این ساده اندیشے وسطحی نگری، موجب نابودی انسانها خواهدشد.
🔹یکے از نصرت های الهی در دوره آخرالزمان، وجود همین دشمنی های آشکار است؛ زیرا از روی دشمن دشمنان، راه حق وباطل را می توان تشخیص داد.
🔸دشمنان ما، دشمنان دین ماهستند؛ آنها با دینی که جلوی سلطه گری آنها را بگیرد، مشکل دارند.
🔹در زمان ظهور، مردم به این آگاهی می رسند که دشمنان خدا، دشمنان بشریت و دشمنان منافع ما هستند و دشمنان منافع ما همان دشمنان خدا هستند.
@qurantehran