eitaa logo
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
9.9هزار دنبال‌کننده
497 عکس
483 ویدیو
18 فایل
در این کانال می خوام بهتون کمک کنم با رسانه، سینما و فضای مجازی آشنا بشید. ✅کنشگر فضای مجازی ✅دکتری فرهنگ و ارتباطات ✅ رئیس موسسه شناخت ✅ هیات علمی دانشگاه راه ارتباطی ما و شما: @R_o_esmaeili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ شکست اپوزیسیون در انتخابات و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای اینترنشنال؛ حالا همه ‌آن‌هایی هم که شرکت کردند حامی نظام نیستند! 🔗 @r_esmaeili
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
📖 #برشی_از_مقاله | ارتباط دین و هنر «بخش اول» 🖇 دین و هنر در مرحله‌ای از تاریخ خود، چنان با یکدیگر
📖 | رابطه دین و هنر «بخش دو» 3⃣ دوسویه: صورت دیگر رابطه به هم وابسته را می‌توان دوسویه توصیف کرد؛ یعنی زمانی که دین و هنر که در فرهنگ جایگاهی برابر دارند در همزیستی تغذیه و الهام معنوی، با هم کار می‌کنند. 4⃣ جدایی‌خواهانه: رابطه دین و هنر به صورت جدایی‌خواهانه زمانی رخ می‌دهـد کـه دیــن و هنر مستقل از هم و بی‌توجه به هم عمل کنند. آن دسته از سنت‌های دینی که شمایل‌شکن نام می‌گیرند، یافرهنگ‌هایی که هنرشان غیر مذهبی (سکولار) معرفی می‌شود نمونۀ این جدایی هستند. 5⃣ یکپارچه: سرانجام در رابطه یکپارچه دین و هنر در هم ادغام شده، تشخیص اینکه هنر کجا آغاز می‌شود و سنت دینی کجا پایان می‌یابد دشوار می‌گردد. 🖇 چنانچه از پنج روش فوق روشن است هیچ یک از این روش‌ها نمی‌تواند هنر دینی مد نظر ما را تأمین کند؛ زیرا دین و هنر دو موضوع و دو مقوله بنیادین مرتبط با ساحت‌های مختلف حیات انسان هستند. 📚 بررسی رابطه دین و سینما از منظر سید حسین نصر و سید مرتضی آوینی 🔗 @r_esmaeili
دیالوگ؛ بخش مهم و اصلی فیلم.mp3
907.5K
🎙 | دیالوگ؛ بخش مهم و اصلی فیلم 🖇دوره نقد و تحلیل فیلم در مؤسسه استاد فرج‌نژاد 🔗 @r_esmaeili
تأثیر ناخودآگاهِ تولیدکننده در آثارش.mp3
1.78M
🎙 | تأثیر ناخودآگاهِ تولیدکننده در آثارش 🖇 فضای فکری و اندیشه‌ای و ناخودآگاه ذهنی‌ کارگردان بدون اینکه خودش بفهمد بر فیلم‌ اثر می‌گذارد. 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱کاشت درخت زیتون یک اقدام نمادین برای ابراز سلام به ملت مقاوم فلسطین بود 🍃رهبر معظم انقلاب: برای اعلام همبستگی و همدلی با مردم مظلوم و و بسیار مقاوم فلسطین، یکی از درخت‌هایی که امروز کاشته شد، درخت زیتون بود و این اقدام نمادین در واقع برای ابراز سلام به آن‌ها بود و اینکه بگوییم همواره حتی در کاشت درخت نیز به یاد مردم فلسطین هستیم. ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ 🍃درخت زیتون: نمادی از مقاومت، تاریخچه مالکیت زمین و روحیه پایدار مردم فلسطین است. این درخت حتی در برابر خشکی و شرایط خاک نامناسب نیز توانایی بقا و رشد دارد و نمادی از اراده بی‌نهایت فلسطینی‌هاست و با هویت فرهنگی و تاریخی این ملت نیز گره خورده است. 🔗 @r_esmaeili
📖 | هنر همواره آمیخته با جهان‌بینی است 🖇 جهان‌بینی، اساس شکل‌گیری رفتارها و جهت‌گیری‌های فرد می‌باشد. اساسا کسانی که هنر را عنصری جوشان، مهارنشده و حاصل خیال هنرمند می‌دانند، همواره رگه‌هایی از جهان‌بینی در اثر هنری آنان آشکار است. در واقع جهان‌بینی، زیربنا و اساس نوع نگرش به فعالیت‌های ذهنی و عملی انسان را تشکیل می‌دهد. 📚 برگرفته از مقاله «بررسی رابطه هنر و دین از منظر سید حسین نصر و سید‌مرتضی آوینی» 🔗 @r_esmaeili
تحلیل نشانه‌شناسی گفتمانی جریان سینمای روشن فکری (مطالعه موردی فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب).pdf
834K
📖 | تحلیل نشانه‌شناسی گفتمانی جریان سینمای روشن فکری 💯 مطالعه موردی فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب 🔹 در سده اخیر کمابیش بین ایران و غرب چالشی فرهنگی وجود داشته است و پس از انقلاب اسلامی، این مسأله در قالب نوعی غیریت‌سازی به وضوح زمینه‌ساز نوعی تنش گفتمانی بوده است؛ به نحوی که در امتداد این چالش در درون ایران نیز گفتمان سکولار در برابر «گفتمان اسلامی» قرار گرفته است. 🔸 تفکر تک خطیِ رویکرد سکولار به جهان، زمینه‌ساز شکل‌گیری گفتمان روشن فکری در امتداد جریان فیلم فارسی می‌شود. این گفتمان با توجه به مبانی جهان سکولار تلاش دارد که تعریف و عناصر جدیدی را ارائه کند. 🖇 در مقاله فوق تلاش می‌شود عناصر مرکزی و پیرامونی سینمای روشن فکری، تبیین شود. سپس با روش جدید نشانه شناسیِ گفتمانی که تلفیقی از روش تحلیل گفتمان فرکلاف و روش نشانه شناسی است، به تحلیل فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب که نماینده‌ای مناسب برای گفتمان سینمای روشن فکری است پرداخته شود. 🔚 طبق یافته‌های این تحقيق، عنصر مرکزی این گفتمان اصالت دادن به غرب است و عناصر پیرامونی آن شامل؛ اصالت فرم، سیاه‌نمایی و ناامیدی، سوبژکتویسم، عدم توجه به احساسات فطری مخاطب، نگاه کارکردی به دین، عدم توجه به مذهب و نسبی‌گرایی می‌باشد. 🔗 @r_esmaeili
رمزگان ایدئولوژیک چیست؟.mp3
1.28M
🎙 | رمزگان ایدئولوژیک چیست؟ 👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | ابراهیم‌خان صحاف‌باشی کیست؟ 🔗 ابراهیم‌خان صحاف‌باشی تاسیس کننده اولین سالن عمومی سینما در ایران است... 🔖 دوره دین و سینما انجمن سواد رسانه طلاب 🔗 @r_esmaeili
📌 الگوهای تغییر نگرش 🖇 الگو‌ها در نگرش به سه شکل «یادگیری»، «شناختی» و «کارکردی» هستند. مسئله‌ بسیار مهم در الگوی یادگیری این است که الگو‌های تقویت‌کننده را تغییر دهیم. ▪️ مسئله مهم این است که الگویی‌ که می‌خواهیم تغییر دهیم و آن نگرشی را که می‌خواهیم به‌عنوان جایگزین مطرح کنیم، قطعا باید قوی‌تر از نگرش‌های وضع موجود باشد؛ در غیر این صورت نمی‌توان تغییری ایجاد کرد. 👤 رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شرح کامل و دقیق ماجرای بیمارستان قم 🖇چگونه دشمن با تکنیک‌های رسانه‌ای واقعیت را تحریف می‌کند. @r_esmaeili
📖 | عنصر مرکزی گفتمان روشن‌فکری، زاییده غرب‌بودن است 🖇 عنصر مرکزی گفتمان روشن فکری تقلید از غرب و چه بسا زاییده غرب بودن است، به همین جهت برخی گفته‌اند روشن فکری به جماعتی اطلاق می‌شود که بایدها و یا به عبارتی ارزش‌های عملی زندگی خویش را از نظام بینشی و ارزشی غربی کسب می‌کنند. 📚 تحلیل نشانه‌شناسی گفتمانی جریان سینمای روشن‌ فکری 🔗 @r_esmaeili
هم‌رنگی با جماعت یکی از شیوه های موثر اقناع.mp3
1.5M
🎙 | هم‌رنگی با جمعیت یکی از شیوه های موثر اقناع 👤 رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | برشی عرفانی از مستند «روایت فتح» و اولین اردوی راهیان نور رزمندگان تهرانی در پادگان دوکوهه پس از اتمام جنگ 🔸ای کاش می‌شد عمق نور و عشقی که در قلب آن جانباز روشندل است را درک کرد! به راستی، او که نابینا است برای چه به دوکوهه آمده است! 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | فیلم دختر لر اولین فیلم ناطق ایران 🔗 فیلم در مورد دختر بازرگانی است که در کودکی توسط خان قبیله خانواده‌اش کشته می‌شوند و در بزرگسالی، همان خان (قلی‌خان) دلباخته آن دختر (گلنار) می‌شود. 🔖 دوره دین و سینما انجمن سواد رسانه طلاب 🔗 @r_esmaeili
📌 جنگ شناختی چگونه ایجاد شد؟ ⭕️ چند تحول مهم برای ایجاد چنین جنگی رخ داد‌: 1️⃣ قلمروها و نگاه‌ها بر انسان متمرکز شدند. اگر بگوییم نیروی زمینی و نیروی دریایی برای جنگ شکل گرفت، این جنگ برای انسان شکل گرفت. جنگ شناختی برای تحت تأثیر قرار دادن انسان‌ها است. 2️⃣ به وجود آمدن مفهوم «سایبری»، باعث افزایش سرعت تأثیرپذیری انسان‌ها و ذهن انسان‌ها می‌شود. 3️⃣ در قرن بیستم مطالعات بر روی مغز جدی شده و علمی به نام «علوم شناختی» پدید آمد. علوم شناختی کار خود را با مطالعه بر روی ذهن انسان و عصب‌شناسی آغاز کرد. در ادامه به مسئله پی بردند که می‌توان مغز را وادار کرد تا محاسبۀ دیگری انجام دهد. به طوری که شخص مورد نظر فکر می‌کند در حال انجام کار درست است درحالی که آن کار اشتباه است. 👤 رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
اذان؛ شهید باکری. - @moolla_sadra.mp3
2.01M
اذان با صدای«شهید مهدی باکری» 🌷٢۵ اسفندماه، سالروز شهادت سردار مهدی باکری @r_esmaeili
تفاوت سیاه‌نمایی با تلخ‌نمایی.mp3
394.3K
🎙 | تفاوت سیاه‌نمایی با تلخ‌نمایی 👤 دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری منظرپور، سردبیر سابق BBC از پشت پرده رسانه های فارسی زبان خارجی؛ آن ها افسد الفاسدین هستند! 🖇 واشنگتن مثل یک مرداب است؛ بخش دولتی در آمریکا افسد الفاسدین است! 🖇 من در صدای آمریکا کار کردم؛ فساد در این شبکه بیداد می کند؛ در بی بی سی هم اینطور است؛ فساد وحشتناک هست! 🔗 @r_esmaeili
🌱 شأن انسان والاتر از آن است که به اسباب و وسایل تعلق پیدا کند، و رشد انسان در مسیر تعالی به سوی حق در معارج نهایی به قطع تعلق نسبت به اشیا و یاس از اسباب منتهی خواهد ✍ سید‌مرتضی اوینی 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | تاریخچه ورود سینماتوگراف به ایران 🔗 سال ۱۲۷۹ هجری شمسی ۲۴ فروردین‌ماه مظفرالدین شاه قاجار برای نخستین بار به اروپا سفر می‌کند و در انجا با سینما توگراف اشنا می‌شود و دستور می‌دهد که به ایران اورده شود. 🔖 دوره دین و سینما انجمن سواد رسانه طلاب 🔗 @r_esmaeili
📖 | نگاهی کارکردی به دین 🖇 یکی از عناصر مهم گفتمان روشن فکری این است که نگاهی متفاوت به دین دارد و بر این اعتقاد است که دین اگر هم خوب باشد نباید در امور اجتماعی و هنری دخالتی داشته باشد. 🖇 در حقیقت آن‌ها دارای جهانی هستند که یک نگاه سکولار دارد: دین محترم است، ولی دین کار خودش را می‌کند و ما هم کار خودمان را می‌کنیم و با هم همزیستی مسالمت آمیز داریم. 🖇 گفتمان روشن‌فکری، این تلقی از تفکر اسلامی که دین در تمام عرصه‌های زندگی نفوذ دارد را ندارد. بنابراین دین را درون پرانتز می‌گذارد و یا به حاشیه می‌برد و نگاهی کارکردی به دین دارد. 📚 تحلیل نشانه‌شناسی گفتمانی جریان سینمای روشن‌ فکری 🔗 @r_esmaeili
🗓 | لیست مقاله‌های دکتر رفیع الدین اسماعیلی 📋 صورت‌بندی مفهومی آرایش رسانه‌ای در فضای مجازی 📋 نقد و بررسی روش‌های کاربردی در تحلیل متون تصویری و ارائه الگوی مناسب 📋 شیوه‌های عملیات روانی علیه ایران در مواجهه با کرونا 📋 تلوزیون و دین / چالش‌ها و راه‌کارها 📋 تحلیل نشانه شناسی گفتمان زن چادری در سینمای ایران 📋 اصل مردمداری در مدیریت اسلامی و معیارهای آن 📋 هالیوود و بازنمایی ایران هراسی در تحلیل واقعهٔ ۱۳ آبان/تحلیل فیلم «آرگو» 📋 بررسی برنامه‌های رسانه‌ای گفتگو محور در شبکه‌های فارسی زبان «بی‌بی‌سی فارسی» 📋 بازخوانی تاریخی معرفتی فرهنگ سلبریتی در تمدن غرب مدرن از خودگرایی رنسانس تا خودافشاگری پست مدرن 📋 سینمای ایران و ارزیابی ابعاد شخصیت مرد در آن براساس متون اسلامی/ بررسی فیلم «تسویه حساب» 📋 تکنیک‌های اقناعی شبکه اجتماعی تلگرام در مقابله با نقش‌های جنسیتی زن «مطالعه موردی نقش همسری» 📋 ویژگی‌ها و معیار های عفاف و حیای شخصیت زن «در جامعه اسلامی» 📋 جریان شناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران 📋 بررسی راﺑﻄﻪ هنر و دین از منظر سید‌حسین‌ نصر و سیدمرتضی اوینی 📋 تحلیل نشانه‌شناسی گفتمانی جریان سینمای روشن فکری 🔗 @r_esmaeili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇 رسانه‌های دنیا انسان قرن ۲۲ را مسحور خود کرده‌اند و امروز قدرت سحرآمیز رسانه‌ها در جهت انگیزه‌های شیطانی دشمنان حق اعمال می‌شود. 🔘 رسانه‌ها با قابلیت‌هایی که دارند، قلب مردم دنیا را تسخیر و ذهنشان را تخدیر کرده‌اند. 🔗 @r_esmaeili