#حدیث
روز ظهور، روز پایان بردگی مردم
پیامبر (صلی الله علیه و آله):
بِهِ يَمْحَقُ اَللَّهُ اَلْكَذِبَ وَ يُذْهِبُ اَلزَّمَانَ اَلْكَلِبَ وَ بِهِ يُخْرِجُ ذُلَّ اَلرِّقِّ مِنْ أَعْنَاقِكُمْ.
خداوند به وسیلهٔ او دروغ را بزداید و سختیهای روزگار را برطرف گرداند و طوق ذلت بردگی را از گردنهای شما بیرون آورد.
📚الغيبة (للطوسی)، ج ۱، ص ۱۸۵
📚إثبات الهداة، ج ۵، ص ۱۲۲
📝توصیف شیعیان آخرالزمان در کلام حضرت رسولخدا صلیاللهعلیهوآله
💎حضرت امام جعفر الصادق از حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهما السلام نقل فرمودند که در وصیّت حضرت پیامبراکرم صلیاللهعلیهوآله آمده است:
ای علی! بدان که عجیبترین مردم از نظر ایمان و عظیمترین آنان در یقین، مردمانی در آخر الزّمان هستند که پیامبرشان را ندیدهاند و امامشان هم از دیدگان آنها پنهان است و در عین حال به سیاهی روی سفیدی (قرآن و روایات) ایمان آوردهاند
📚 کمال الدّین و تمام النّعمة، ج ۱، ص ۲۸۸
✍🏻 در دعاهایمان از خداوند متعال بخواهیم ما را در زمرهی شیعیان واقعی دوران پرفتنهی آخرالزمان و جزو منتظران حقیقی مولای غریبمان حضرت حجةبنالحسنالعسکری ارواحنا لتراب مقدمه الفداء قرار دهد، إنشاءالله
🤲🏻اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
#شیعه
#شیعیان
#غیبت
قال الصادق علیه السلام:
اِنَّ مِن فَناءِ الاِسلامِ وَ فَناءِ المُسلِمینَ أن تَصیرَ الأموالُ فی أیدی مَن لا یَعرِفُ فیها الحَقَّ و لا یَصنَعُ فیها المَعروفَ
امام صادق علیه السلام:
از (عوامل) نابودی اسلام و مسلمانان این است که اموال در دست کسانی باشد که حق و حقوق آن را نشناخته و با آن کار درست و خیر انجام ندهند.
الکافی(ط-الاسلامیه)،ج4،ص25
اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا وَ غَيْبَةَ إِمَامِنَا (وَلِيِّنَا)
بارالها به درگاه تو شكايت مى كنم از فقدان پيغمبر اكرمت (ص) و غيبت امام زمان ما
وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الْأَعْدَاءِ عَلَيْنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا
و سختى فتنه دور زمان بر ما شيعيان و وقوع فتن و فساد پشتيبانى نيروى دشمنان بر عليه ما و بسيارى دشمن و كمى عده ما
اللَّهُمَّ فَافْرُجْ ذَلِكَ عَنَّا بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ وَ نَصْرٍ مِنْكَ تُعِزُّهُ وَ إِمَامِ عَدْلٍ تُظْهِرُهُ إِلَهَ الْحَقِّ آمِينَ
بارالها تو به فتح و گشايشى از جانب خود از اين غم و اندوه ها فرج عاجل بما عطا فرما و به يارى با عزت و ظهور امام و پيشواى عادل از جانب خود ما را بكرمت نصرت بخش اى خداى بحق اين دعا را اجابت فرما
🔴 میلا حضرت شاه عبدالعظیم حسنی
چهارم ماه ربیع الثانی سال ۱۷۳هجری قمری مطابق با دوازدهم شهریور سال ۱۶۸هجری شمسی، حضرت سیدالکریم، جناب شاه عبدالعظیم حسنی علیه السلام در مدینه به دنیا آمدند.
#حضرت_عبدالعظیم علیه السلام در زمان امام هفتم حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام زاده شدند. پدرشان جناب عبدالله و مادرشان حضرت فاطمه نام داشتند.
نام و نسب کامل ایشان اینطور است: حضرت ابوالقاسم، عبدالعظیم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن علی بن حسن بن علی بن ابیطالب علیهم السلام یعنی نسل پنجم از اولاد امام مجتبی علیه السلام هستند. همسر حضرت عبدالعظیم علیه السلام نیز جناب خدیجه دختر قاسم بن حسن بن زید بن حسن مجتبی علیهم السلام یعنی دخترِ پسر عموی پدرشان است.
جناب عبدالعظیم علیه السلام از ترس دشمنان حکومتی به شهر ری وارد شده و در پنهانی زندگی میکردند. روزها را روزه و شبها تا صبح به نماز می ایستادند و به زیارت حضرت حمزة بن جعفر علیهماالسلام فرزند بلاواسطه امام صادق علیه السلام میرفتند که بعد خودشان نیز همانجا دفن شدند.
حرم مطهر این امامزاده بزرگوار، حضرت عبدالعظیم علیه السلام در شهر ری نزدیک حرم مطهر حضرت زبیده خاتون دختر والا مقام سیدالشهداء علیهماالسلام است.
همچنین در کنار قبر مطهر حضرت حمزه بن موسی علیهماالسلام هستند. و یکی از نوادگان امام سجاد بنام طاهربن زین العابدین علیهماالسلام در نزدیکی ایشان مدفونند.
شیخ آقا بزرگ تهرانی بنابر نقل کتاب الخصائص العظیمیه ولادت حضرت عبدالعظیم علیه السلام را در روز پنجشنبه چهارم ربیع الثانی سال ۱۷۳هجری قمری نقل کرده است.
درفضیلت وجود مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام حدیثی معروف درخشان است که امام هادی سلام الله علیه به یکی از اهالی ری فرمودند:
"إِنَّكَ لَو زُرتَ قبرَ عبدِالْعَظيمِ عِندَكُم لَكُنْتَ كَمَن زَارَالْحُسَيْنَ علیه السلام"
اگر تو قبر عبدالعظیم که در شهرتان است را زیارت کنی مانند این است که قبر امام حسین علیه السلام را زیارت کرده باشی.
همچنین در فضیلت والای ایشان همین بس که ایشان بر امام هادی علیه السلام وارد شد هنگامی که حضرت او را دیدند فرمودند:
"مَرْحَباً بِكَ يَا أَبَاالْقَاسِمِ أَنْتَ وَلِيُّنَا حَقّا..."
خوش آمدی ای اباالقاسم! تو از دوستداران حقیقی ما هستی.
📔 کفایة الأثر، صفحه: ۲۸۶
📘 رجال نجاشی، جلد۲ صفحه: ۶۷
📕 معجم رجال، جلد۱۰ صفحه: ۴۶
📗 کامل الزیارات، صفحه: ۵۳۷ حدیث: ۸۲۸
📙 زندگانی حضرت عبدالعظیم علیه السلام، ص: ۲۷
🗯امیرالمومنین علیهالسلام این ۷ گروه را فاقد صلاحیت برای مسئولیت یا ارشاد دانستهاند:
🔻 جفاه طغام : کسانی که روحیه خشن دارند و فاقد احساسات لطیف و شخصیت اجتماعیاند.
🔻 عبید اقزام : انسانهای پّست و برده صفت که چشم بسته به هر فرمانی ، تن میدهند و از کرامت بهره ای ندارند.
🔻تلقطوا من کل شوب : کسانی که از گوشه کنار کشور جمع شده و فاقد درک اجتماعی هستند.
🔻 ممن ینبغی ان یفقه : کسانی که فهمشان از دین سطحی است و هنوز به شناخت عمیق از اسلام نرسیده اند.
🔻و یودب : افرادی که از ادب و فرهنگ برخوردار نیستند و نیاز به تربیت دارند.
🔻 ...و یعلم : کسانی که از علم و دانش لازم برخوردار نیستند.
🔻...و یدرب : کسانی که فاقد تجربهاند.
✖️ بفرموده امیرالمومنین علیهالسلام به این افراد نباید مسئولیتی محول نمود ، بلکه به عکس باید آنها را کنترل نموده و قیّم برایشان قرار داد ، نه آنکه آنها را قیم بر مردم قرار داد : «و یولی علیه» باید مچ دستشان را گرفت نه آنکه آزاد بگردند و مچ دیگران را بگیرند : «و یوخذ علی یدیه»
#حکومت_علوی
👈🏻حضرت خضر و الياس علیهما السلام مانع از خروج يأجوج و مأجوج پیش از ظهورند..
در حديث آمده است: آنها ( يأجوج و مأجوج ) همواره به كار سوراخ كردن سدّ اشتغال دارند و روز را به شب مىرسانند در حالى كه مىگويند: فردا بازمىگرديم و آن را سوراخ مىكنيم و هر روز همين كار را مىكنند، ولى سدّ همچنان پابرجا مىماند تا وقتى كه وعده الهى، يعنى خروج قائم (عجل الله فرجه وسلام الله علیه) فرا برسد، در آن وقت آنها سدّ را شكافته و بر مردم خروج مىكنند، آبها را مىخشكانند و مردم را از ترس در قلعههايشان محبوس مىسازند و تيرهاى خود را به آسمان پرتاب مىكنند و آن تيرها خونين بسوى ايشان باز مىگردد، پس مىگويند: ما بر اهل زمين غلبه يافتيم و بر اهل آسمان برترى جستيم، آن وقت خداوند كرمهايى را در گردن آنها بر مىانگيزد كه وارد گوشهايشان شده و آنها را هلاك مىكنند و چهارپايان و موريانهها از خوردن گوشت آنها فربه مىشوند.
در تفسير كلينى آمده است: خضر و الياس هر شب نزد آن سدّ حاضر مىشوند و مانع خروج يأجوج و مأجوج از آن سدّ مىگردند.
🌱قصص الأنبياء والمرسلين علیهم السلام. ۱۵۷و۱۵۸
🌱مجمع البيان، ج۶، ص۷۶۴
روح الله رستمیان
👈🏻حضرت خضر و الياس علیهما السلام مانع از خروج يأجوج و مأجوج پیش از ظهورند.. در حديث آمده است: آنها
حذیفه گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره اهل یأجوج و مأجوج فرمود: آن قوم با بیل و کلنگ مرتب بر آن سدّ میکوبند و چون شب فرا میرسد، میگویند: فردا از آن کار فارغ میشویم [و ان شاء الله نمیگویند] و چون صبح میشود میبینند که سدّ محکم و سختتر از دیروز میباشد. (این برنامه آنها ادامه دارد) تا زمانی که خداوند اراده کند که امرش را ابلاغ نماید [ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ رَبِّي. (کهف/۹۸) ]، پس یک نفر از آنها اسلام میآورد، و آن مؤمن میگوید: ان شاء الله، فردا سدّ را میگشاییم و چون فردای آن روز شود، کنار آن سدّ خواهند آمد و خداوند سدّ را برای آنان میگشاید.
سوگند به کسی که جان من در دست اوست! اگر مردانی از آنها بر نهر کوفه وارد شوند و از آن بیاشامند، آب آن را تمام میکنند! و چون مردی بر آن مرور کند گوید: بخدا سوگند من روزی بر این نهر عبور کردم و در آن آب جاری بود! به رسول خدا صلی الله علیه و آله گفته شد: ای رسول خدا آن امر چه زمانی اتفاق میافتد؟ میفرماید: زمانی که از دنیا باقی نمانده باشد مگر به مقدار ریختن یک ظرف آب!
🌱أمالي طوسي، ص۳۴۶، مجلس دوازدهم، ح۵۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تریلر فیلم آخرالزمانی، یأجوج و مأجوج ( Gog and Magog )
از جمله نشانههای پیش از قیامت ( در عصر ظهور ) که حتی مخالفین در کتبشان با اسناد صحیح نقل کردهاند، خروج یأجوج و مأجوج در آخرالزمان قبل از قیامت میباشد که پس از شکستن سد ذوالقرنین از هر محل مرتفعی به سرعت عبور و بهسوی مردم دنیا خارج میشوند تا باری دیگر در زمین فساد ایجاد کنند. ( و طبق روایتی مردم را خواهند خورد! )
و همچنین براساس کتاب حزقیال نبی در عهد عتیق، باب۳۸، فقره۲و۳ و مکاشفه یوحنا در عهد جدید، باب ۲۰، فقره۷-۹ به خروج یأجوج و مأجوج در آخرالزمان اشاره شده است.
مطالب مرتبط
👇🏻
اینجا و اینجا و اینجا و اینجا
ذهن وفکر انسان همواره تحت تاثیر عوامل بیرونی است، ولذا بایستی از رفتن سراغ منابع غیر وحیانی، خصوصا در معارف اعتقادی اجتناب ورزید، وگرنه ممکن است که انسان به اموری باورمند گردد که در نقطه مقابل حقانیت ووحی میباشد، پس بر هر عاقلی لازم است که نخست اصول اعتقادت خویش را با رجوع به کلام معصوم که همان نصوص وحیانی میباشد، محکم نماید.
در منابع امامیه آمده است که على بن محمد(راوی) نقل مىكند كه:
🔶 امام عسکری علیه السلام را به «نحرير» (يكى از خادمان بنى العباس) سپردند؛ او بر حضرت سخت میگرفت و حضرت را اذيت و آزار مینمود. روزى همسرش به او گفت: از خدا بترس، تو نمیدانى چه شخصى در زندان توست؟! من براى تو بيمناكم. نحرير اعتنايى نكرد و جواب داد: به خدا قسم او را ميان درندگان خواهم افكند! سپس (از مقامات بالاى حكومت) براى اين كار اجازه گرفت و به او اجازه داده شد.
🔶او حضرت عليهالسلام را به جايى برد كه حيوانات درنده نگهدارى میكردند و ميان آنان انداخت و ترديد نداشت كه درندگان او را میدَرند. پس از مدتى به آن مكان نگاه كردند، (با تعجب) ديدند كه امام عسكرى عليهالسلام به نماز ايستاده و حيوانات درنده به دور او حلقه زدهاند (و هيچ آسيبى به ايشان نرسيده است)! بعد از اين جريان دستور داد حضرت را به خانه خودشان فرستادند.
🌱الكافى،کلینی ج۲ ، ص۵۱۳
👈🏻کمترین وظیفه ما در قبال خداوند متعال
مولانا امیرالمؤمنین علیهالسّلام:
أقلُّ مَا يَلزَمُكُم للّهِ ألا تَستَعينوا بنِعَمهِ عَلَى مَعاصِيهِ
كمترين وظيفهٔ شما در قبال خداوند اين است كه از نعمتهاى او در راه معصيتش كمک نگيريد.
🌱نهجالبلاغه حكمت۳۳۰
#حضرت_معصومه_مدح
بانوی آفتابی قم برشما سلام
برمحضرمقدسه ات ازخدا سلام
تو واجب السلامی وهرکس محب توست
واجب بود کند به حضور شما سلام
ای مظهر شرافت و ایمان تو را درود
ای اسوه ی عفاف و کرامت تو را سلام
نازم به قدر و منزلتت کز ازل تو را
آید هم از فرشته هم از اولیا سلام
چون چشم مهر و ماه فتد برحریم تان
خورشید و مه کنند به تو از سما سلام
اجر زیارت تو بهشت است پس رواست
زائر درود آرد و گوید تو را سلام
وقتی در بهشت ز قم باز می شود
باید به محضر تو کند ماسوا سلام
گویی جواب زائر خود را در این مقام
ای برمقام و منزلتت بی ریا سلام
ای کاش روز حشر «وفایی»حضورتان
گوید که ای شفیعه ی روز جزا سلام
#سیدهاشم_وفایی
مرحوم شیخ صدوق رضوان الله عليه
إعتِقَادُنَا فِی البَراءَةِ أنَّها وَاجِبَةٌ؛ مِن الأَوثانِ الأربَعَة وَ مِن الأندَادِ الأربَعَةِ، وَ مِن جَمیعِ أشیَاعِهِم وَ أتبَاعِهِم؛ وَ أنَّهُم شَرُّ خَلقِ اللّهِ؛
وَ لا یَتِمُّ الإقرَارُ بِاللّهِ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِالأئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلَام إلََّا بِالبَرَاءَةِ مِن أعدَائِهِم.
اعتقاد ما دربارهٔ برائت این است که آن واجب است؛ (برائت) از «اوثان اربعه (بت های چهارگانه): اولی و دومی و سومی و معاويه»، و «انداد اربعه: اون زن و اون زن و هند و ام حکم»،
و از جمیع پیروان و تابعین آنها واجب است؛ و [معتقدیم که] آنها بدترین خلق خداوند هستند؛
و اقرار به [خداوندیِ] خدا و [رسالتِ] رسول خدا و [امامتِ] ائمه معصومین علیهم السّلام کامل نمی شود، مگر با برائت [بیزاری جستن] از دشمنان آنها.
و بسیار جالب است درپایان شیخ صدوق علیه الرحمه می فرمایند:
⬅️ومن اعتقد فيهم غير ما ذكرناه فليس عندنا من دين الله في شيء➡️
(صراحتا کسانی که این اعتقادات را ندارند
خارج از دین معرفی شده داند)
(الاعتقادات للصدوق رضوان الله عليه، ر.ک: سلسلة مؤلفات الشیخ المفید رحمه الله، جلد ۵، صفحه ۱۰۲ به بعد.)
👈🏻 ﺭﻭﺯﯼ ﻋﺎﻟﻤﯽ ﺳﻨﯽ ﺑﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﺍﻣﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﺍﺯ ﻣﻨﺒﺮ پایین ﻣﯽ آﻣﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺷﻤﺎ ﺷﯿﻌﻪ ﻫﺎ ﺑﻪ ﻋﻠﯽ ﻏﻠﻮ می کنید ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﯾﺪﺍﻟﻠﻪ می گویید!
ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﺍﻣﯿﻨﯽ پاسخ داد: ﺍﮔﺮ ﻋﻤﺮ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻗﺒﻮﻝ ﻣﯿﮑﻨﯽ؟
عالم سنی ﮔﻔﺖ: ﺳﺨﻦ ﻋُﻤﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺣﺠﺖ ﺍﺳﺖ.
ﻋﻼﻣﻪ، ﺳﺮﯾﻊ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﺘﺐ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻭ ﺻﻔﺤﻪ ﺍی ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﺩﺭ آﻥ ﺑﻮﺩ:
ﺭﻭﺯﯼ ﻣﺮﺩﯼ ﺑﻪ ﻃﻮﺍﻑ ﮐﻌﺒﻪ ﺍﺷﺘﻐﺎﻝ ﺩﺍﺷﺖ؛ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺯﻥ ﻧﺎﻣﺤﺮﻣﯽ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﺎﻣﺸﺮﻭﻋﯽ ﮐﺮﺩ و ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻝ ﺩﯾﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ، ﺿﺮﺑﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺯﺩ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﮐﺮﺩ. ﺍﻭ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﻧﺰﺩ ﻋﻤﺮ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﮔﻔﺖ.
ﻋُﻤﺮ بن الخطّاب به او ﮔﻔﺖ: ﻗَﺪ ﺭَﺍﯼ ﻋَﯿﻦُ ﺍﻟﻠّﻪِ ﻭَ ﺿَﺮَﺏَ ﯾَﺪُ ﺍﻟﻠّﻪ (ﭼﺸﻢ ﺧﺪﺍ ﺩﯾﺪ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺧﺪﺍ ﺯﺩ).
آﻥ ﻋﺎﻟﻢ ﺳﻨﯽ مات و ﻣﺒﻬﻮﺕ ﺷﺪ...
📚 منابع:
📜 ﺍﻟﻨﻬﺎﯾﻪ ﺍﺑﻦ ﺍﺛﯿﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺯﺍﻕ، ﺝ10، ﺹ410.
📜 ﮐﻨﺰ ﺍﻟﻌﻤﺎﻝ، ﺝ5، ﺹ462.
📜 ﻣﺪﯾﻨﻪ ﺩﻣﺸﻖ، ﺝ17، ﺹ42.
📜 ﺟﻮﺍﻫﺮ ﺍﻟﻤﻄﺎﻟﺐ، ﺝ1، ﺹ 199.
📜 ﺟﺎﻣﻊ ﺍﻻﺣﺎﺩﯾﺚ، ﺝ26، ﺹ29.
📜 ﺟﺎﻣﻊ ﻣﻌﻤﺮ ﺑﻦ ﺍﻟﺮﺍﺷﺪ، ﺝ1، ﺹ144.
اشهد ان علیً ولی الله😊✌
عَنْ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) قَالَ:
◽️هركس عزّت بدون طايفه،
◽️هيبت بدون پادشاهى،
◽️توانگرى بدون مال،
◽️فرمانبرى بدون هزينه مىخواهد
◽️بايد از خوارى نافرمانى خداوند به عزّت فرمانبرى او بازگردد؛
كه به اين ترتيب همۀ آنها را مىيابد.
مَنْ أَرَادَ عِزّاً بِلاَ عَشِيرَةٍ،
وَ هَيْبَةً مِنْ غَيْرِ سُلْطَانٍ،
وَ غِنًى مِنْ غَيْرِ مَالٍ،
وَ طَاعَةً مِنْ غَيْرِ بَذْلٍ،
فَلْيَتَحَوَّلْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِيَةِ اَللَّهِ إِلَى عِزِّ طَاعَتِهِ،
فَإِنَّهُ يَجِدُ ذَلِكَ كُلَّهُ.
📙الأمالي (للطوسی) ج۱ ص۵۲۴
﷽ پنج علامت مؤمن
عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ:
الْوَرَعُ فِی الْخَلْوَةِ وَ الصَّدَقَةُ فِی الْقِلَّةِ وَ الصَّبْرُ عِنْدَ الْمُصِیبَةِ وَ الْحِلْمُ عِنْدَ الْغَضَبِ وَ الصِّدْقُ عِنْدَ الْخَوْفِ
حضرت آیةالله العظمی امام سجّاد صلوات الله علیه فرمودند:
نشانههاى مؤمن پنج چیز است:
۱. پرهیزکاری در خلوت
۲. صدقه دادن در تنگدستى
۳. صبر در ناگوارى
۴. حلم و بردبارى در حال خشم
۵. راست گفتن به هنگام ترس
خصال ج۱ ص۲۶۹
اَللّهُمّ صَلَّ عَلی مُحمَّدِِ وَآلِ مُحَمَّدِِوعَجّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدائَهُم
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ صلوات الله علیه أَنَّهُ قَالَ: لَوْ خَرَجَ الْقَائِمُ لَقَدْ أَنْکَرَهُ النَّاسُ یَرْجِعُ إِلَیْهِمْ شَابّاً مُوَفَّقاً فَلَا یَلْبَثُ عَلَیْهِ إِلَّا کُلُّ مُؤْمِنٍ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَهُ فِی الذَّرِّ الْأَوَّلِ .
حضرت امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: چون امام زمان حضرت قائم صلوات الله علیه ظهور کنند، مردم منکر وی می شوند، زیرا او به صورت جوان موفقی به سوی مردم برمی گردد و جز آنها که خداوند در عالم ذرّ از آنان پیمان گرفته باشد، کسی بر اعتقاد سابقش نسبت به او باقی نمی ماند.
🌱 غیبت طوسی صفحه ۴۲۰
#ظهور