eitaa logo
🔹رفیق
192 دنبال‌کننده
277 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀 ☘ 🍀 مست آمدم ای پیر که مستانه بمیرم مستانه در این گوشه‌ی میخانه بمیرم... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📝 زندگیِ ناامید: به بهانهٔ حذف انتگرال از کتب آموزشی دبیرستان 🔻متن کامل: www.scienceandpolitics.net/Article.aspx?id=60123 🔸 موسسه علم و سیاست اشراق 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌱 🌱 🌱 🔸تزریق مطابق با قواعد عقلی و دینی است، تشکیک در مبنایی عقلایی ندارد. 🔹 نظر واحد پزشکی را حجت شرعی می دانست. 🔸 واکسن زدن صرفاً از باب پذیرش نظر کارشناسی رایج است و نسبت دادن آن به اعتقاد شخصی ایشان صحیح نمی باشد. 🔹ایشان با لحاظ همه جوانبی که در مسأله وجود دارد، تأیید رسانه ای توصیه پزشکان به واکسیناسیون عمومی را لازم دانستند. 🔸اگر در آینده نیز اشتباه بودن این روش اثبات شود که در علوم تجربی بسیار طبیعی است، پاسخگویی به آن برعهده پزشکان است و ارتباطی با رهبر معظم انقلاب ندارد. 🔹رجوع به نظر کارشناسی و‌خبره در هر فنّی، وظیفه شرعی است و بر همین اساس اگر کسانی نظر کارشناسی دیگری را معتبر دانستند عمل به‌همان نظر، وظیفه آنان است و نمی توان کسی را وادار به خلاف وظیفه شرعی کرد و ما کسی را که نظری غیر از این دارد متهم نمی کنیم. ، ریاست موسسه امام خمینی(ره) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀 ☘ 🍀 ✨ از هر چه که دم زدیم آنها دیدند 💫 پرواز ملکوتی فرزندان روح الله 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀حقیقت سعادت چیزى جداى از لذّت نیست و تفاوت ذاتى و ماهوى با آن ندارد. 🔸این بدین معناست که عرفان و معنویت حقیقی ذاتا با رفاه و لذت مخالفتی ندارد و آنچیزی را که بر نمی تابد در لوای رفاه زدگی و لذت جویی ها فراوان رخ می نماید. یعنی عرفان حقیقی با لجام گسیختگی، بی قیدی، ریخت و پاش های فراوان به اسم رفاه، پول پرستی و مانور ثروت و مال و منال مخالف است. 🔹درست همان نقطه ای که عرفان های جعلی و بدلی بیشترین بهره را از آن میبرند. امروزه این دکان داران معنویت که بازارهایی برای فروش خرافات خود پیدا نموده اند با استفاده از اینکه معنویت و موفقیت در پرتو کسب ثروت است و رفاه و آرامش با تجملات و ثروت اندوزی بدست می آید، مخاطبان خود را در لذت طلبی و هر چه بیشتر شدن ثروت و... غوطه ور می نمایند و به ان اسم معنویت میدهند! 🔸عرفانهای کاذب به خوبی درک کرده اند که انسان ذاتا میل به لذت، رفاه و خوشگذرانی دارد و امیال فطری او از سختی ها و مشقت ها به نوعی تنفر دارد. لذا از همین وادی وارد شده و اینگونه القا می کنند که با شیوه و روش ابداعی آنان میتوان به اوج لذت و رفاه رسید در عین حال معنوی بود! ❌عرفان های کاذب اما نمی خواهند این را قبول کنند که با نمایش ثروت، ریخت و پاش، اسراف، دوری از خداوند، عدم توجه به عبادت، بدون تقید و عمل به دستورات شرع مقدس، بی اعتنایی نسبت به محرومان و ... فقط لذتی زودگذر و هیجانی کاذب را تجربه خواهند کرد، نه آن لذت مد نظر خداوند برای انسان در دنیا و آخرت را... 📚 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم ▪️یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً 🔹قال رسول الله(ص):  اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء  🔸وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‎ای ایجاد می‎شود که هیچ چیزی نمی‎تواند جای آن را پر کند. ✔️ صاحب تفسير الميزان، (ره) درباره آیةالله فرموده‌اند: ✨آقای حسن زاده را کسی نشناخت جز امام زمان(عج) و راهی را که او در پیش دارد، خاک آن توتیای چشم طباطبایی است. 🏴 رحلت حضرت را به محضر امام زمان و نائب ایشان تسلیت عرض میکنیم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
Ziarat-Arbaeen-Sedghi.mp3
3.78M
🎙 سیدالشهداء(ع) 🏴 زیارت‌نامه ، نوعی عهدنامه است 🌿اصل زیارت، حضور در محضر امام و تجدیدِ عهد با امام است، چه از دور، چه از نزدیک. مفاد زیارت‌نامه، مفاد عهدنامه است. این عهدنامه که در زیارت اربعین هست، خیلی لطیف است. شهود امام و مقامات امام و بعد هم عباراتی است که ما را به رجعت امام می‌رساند که «امری لامرکم سِلْم ونُصرَتی لکم مُعَدة» و ما را به نصرت و یاری و انتظار می‌رساند. 🌿نتيجه زيارت اربعين، آنچنان كه در انتهای زيارت‌نامه اربعین آمده است تسليم قلب، تبعيت محضِ رأی انسان از امام و آماده بودن زائر برای نصرت حضرت است. انسان بايد به جايی برسد كه هيچ رأیی در برابر امر معصوم نداشته باشد. 🔅استاد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💠 درآمدی بر شناخت ابعاد نامحدود انسان 🔸ما دو سؤال بنیادی و اساسی داریم: ۱) چرا جهان به‌جای اینکه نباشد، هست؟ می‌گویند دنیایی که پر از بلا و این‌همه تفاوت و تبعیض در خلقت، درد و رنج در انسان و ظلم و ستم در جامعه بشری است، بودنش به چه درد می‌خورد و می‌گویند هیچ کسی هم نمی‌تواند آن را حل کند. ۲) چرا جهان به‌جای اینکه این‌گونه نباشد، این‌گونه است؟ یعنی تفاوت و تبعیض در خلقت، درد و رنج در انسان، و ستم در جامعه بشری. نیاز ما به امام حسین این است که این مسأله را برای ما حل کند؛ چون تا مسألۀ بودن انسان حل نشود و انتخاب نباشد. 📌حجت الاسلام علاءالدین اسکندری (شاگرد اندیشه های مرحوم ) 🔻ادامه مطلب: ⭕️ fekrat.net/?p=5090 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
❇️ جوانان برای ورود به میدان مبتنی بر بیانات در اربعین 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔰 وبینار ارائه و نقد : 📌 معیارهای مدیران در پرتو زمان: شنبه 10 مهر ساعت 10 http://iwo.ir/korsi13 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀 ☘ 🍀 •═•• باید بچشد عذاب تنهایی را مردی که ز عصر خود فراتر باشد ••═• 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
تفاوت‌‌های شرايط (ع) و (ع) 1⃣امام حسن در مسند خلافت بود و معاويه بعنوان يكنفر طاغى و معترض در زمان امير‌المؤمنین قيام كرد...كشته شدن امام حسن در اين وضع يعنى كشته شدن خليفه مسلمين‏ و شكست مركز خلافت. مقاومت امام حسن تا سرحد كشته شدن نظير مقاومت عثمان بود در زمان خودش، نه نظير مقاومت امام حسين. امام حسين وضعش وضع يك معترض بود در مقابل حكومت موجود؛ اگر كشته مى‏‌شد كشته شدنش افتخارآميز بود حتى امام حسين هم احتراز داشت كه كسى در جاى پيغمبر و در مسند خلافت پيغمبر كشته شود. ما مى‌بینیم كه امام حسين حاضر نيست در مكه كشته شود...مى‌بینیم امير‌المؤمنین وقتى كه شورشيان در زمان عثمان شورش مى‌کنند فوق ‏العاده كوشش دارد كه خواسته‏‌های آنها انجام شود نه اينكه عثمان كشته شود...خودش فرمود من اين‏قدر از عثمان دفاع كردم كه میترسم گنهكار باشم آيا طرفدار شخص عثمان بود؟ نه، مى‌گفت من مى‏‌ترسم تو خليفه مقتول باشى. اين براى عالم اسلام ننگ است كه خليفه مسلمين را در مسند خلافت بكشند 2⃣اگر امام حسن میجنگيد، يك جنگ چند ساله اى ميان دو گروه عظيم مسلمين شام و عراق رخ میداد و چندين ده هزار نفر مردم از دو طرف تلف میشدند بدون آنكه يك نتيجه نهايى در كار باشد. احتمال اينكه بر معاويه پيروز میشدند -آنطور كه شرايط تاريخ نشان میدهد- نيست، و احتمال بيشتر اين است كه در نهايت شكست از آنِ امام حسن باشد. اين چه افتخارى بود براى امام حسن كه بيايد دو سه سال جنگى بكند كه در اين جنگ از دو طرف چندين ده هزار آدم كشته بشوند و نتيجه نهايى اش يا خستگى دو طرف باشد كه بروند سر جاى خودشان و يا مغلوبيت امام حسن و كشته شدنش در مسند خلافت؟ اما امام حسين يك جمعيتى دارد كه همه آن ۷۲نفر است. تازه آنها را هم مرخص میكند، میگويد میخواهيد برويد برويد، من خودم تنها هستم. آنها ايستادگى میكنند تا كشته میشوند، يك كشته شدن صددرصد افتخارآميز 3⃣سه عامل اساسى در قيام امام حسين دخالت داشته: اول اينكه حكومت ستمكار وقت بيعت میخواست، امام جوابش فقط اين بود: نه، بيعت نمیكنم و نكرد. امام حسن چطور؟ آيا معاويه از امام حسن تقاضاى بيعت كرد؟ نه، بلکه جزء مواد صلح بود که بیعت نباشد. دوم دعوت كوفه بود بعنوان يك شهر آماده. ۱۸هزار نامه مى نويسند براى امام حسين و اعلام آمادگى كامل میكنند. اگر امام ترتيب اثر نمیداد، مسلّم در مقابل تاريخ محكوم بود؛ میگفتند يك زمينه بسيار مساعدى را از دست داد و حال آنكه در كوفه امام حسن اوضاع درست برعكس بود؛ يك كوفه خسته و ناراحتى بود، هزار جور اختلاف عقیده پیدا شده بود آنچنان بد بود که امام حسن وقتی به نماز می آمد زیر لباسهای خود زره میپوشید و خطر کشته شدن ایشان وجود داشت و یک دفعه در حال نماز به طرفش تیراندازی شد... پس بر امام حسين اتمام حجتى بود، در مورد امام حسن برعكس، اتمام حجت بر خلاف بوده و مردم كوفه تقريباً عدم آمادگيشان را اعلام كرده بودند. سوم امربه معروف و نهى ازمنكر بود؛ يعنى اگر از امام حسین تقاضاى بيعت هم نمیکردند و كوفه هم دعوت نمیكردند باز قيام مى نمود؛ اينكه معاويه از وقتی به خلافت رسیده در مدت ۲۰سال هرچه عمل كرده است بر خلاف اسلام است، جائر است، احكام اسلام را تغيير داده، خونهاى محترم را ريخته است، حالا هم پسر شرابخوار قمار باز سگباز خودش را به زور سرجاى خودش نشانده است. بر ما لازم است كه به اينها اعتراض كنيم. ولى معاويه در زمان علی(ع) معترض بوده است كه من فقط مى خواهم خونخواهى عثمان را بكنم، و حال[در زمان امام حسن(ع)] میگويد من حاضرم به كتاب خدا و سنت پيغمبر و سيره خلفاى راشدين صددرصد عمل كنم، بعد از من خلافت مال حسن بن على است و حتى بعد از او مال حسين بن على است فقط آنها كار را به من واگذار كنند، همين مقدار، ورقه سفيد امضا فرستاد؛ گفت هر شرطى كه حسن بن على مايل است بنويسد من قبول میكنم، من بيش از اين نمیخواهم كه من زمامدار باشم و الّا من به تمام مقررات اسلامى عمل میكنم.(تا آن وقت هم كه هنوز صابون اينها به جامه مردم نخورده بود) من مجرى منويّات تو هستم اگر امام حسن با اين شرايط تسليم امر نمیكرد، دو سه سال میجنگيد، دهها هزار آدم كشته میشدند، ويرانيها میشد و عاقبت هم خود امام كشته میشد، امروز تاريخ امام حسن را ملامت میكرد، بنابراين امام حسين يك منطق بسيار رسا و يك تيغ بُرنده داشت:«اگر كسى حكومت ستمگرى را ببيند كه چنين و چنان كرده است و سكوت كند، در نزد پروردگار گناهكار است» اما براى امام حسن اين مسأله هنوز مطرح نيست. حداكثر اين مطرح است كه اگر اينها بيايند، چنين خواهند كرد. اينكه «اگر بیایند چنين میكنند» غير از اين است كه يك كارى كرده اند و ما الآن سند و حجتى در مقابل اينها بالفعل داريم 🔅اين است كه میگویند صلح امام حسن زمینه را برای قیام امام حسین فراهم کرد 📚تلخیص 🆔 https://eitaa.com/rafigha
🍀 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ‎بْنِ مُوسَى‎الرِّضَا‎ الْمُرْتَضَى علیه‌السلام: ✨نگران نباش و بخواه، بدان خداوند روزی ایشان را می‌دهد...(اصول کافی، ج۶، ص۳) 🏴 عرض تسلیت (س) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌸 🌹 🌸 🍀 السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام 💐 حلول ماه (بهار زندگی) و (شب شجاعت و رشادت حضرت علیه السلام) مبارک باد🌷 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
❓اکنون که انسان به پیشرفت‌های حیرت‌انگیزی دست یافته، آیا اسلام می‌تواند نیازمندی‌های موجود را پاسخ دهد؟ ❓آیا اکنون که انسان به عمق آسمان می‌رود، وقت آن نرسیده افکار کهنه مذهبی را دور بی‌اندازد و روش تازه‌ای برای زندگی پر افتخار خود، انتخاب کند؛ روشی بر پایه فکر و ارداه خود؟ پاسخ: ✅ هرچند طبیعت ما، تازه را بیشتر از کهنه دوست دارد. اما همیشه و در هر مسئله‌ای، این‌گونه نیست و نمی‌توان در همه جا این شیوه را اجرا کرد. 🔺مثال 1: نمی‌توان گفت (۴=۲×۲) که مدت‌ها است مورد استفاده بشر است، کهنه شده و باید دورش انداخت! 🔺مثال 2: نمی‌توان گفت «زندگی اجتماعی» که تا کنون میان انسان‌ها رایج بوده، کهنه شده و باید طرح دیگری ریخت و از این پس، زندگی انفرادی آغاز کرد. 🔺مثال 3: نمی‌توان گفت قوانین اجتماعی که آزادی فردی را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار می‌دهد، دیگر کهنه شده و باید راه تازه‌ای باز کرد و باید از قید قانون، قانون‌گذار و مجریان آن، نجات یافت. چرا؟ به این دلیل که: ❗️مسئله کهنه و تازه در جایی مطرح می‌شود که قابل تغییر ( تغییر پذیر) باشد. ✅ به همین خاطر، روزی جدید و نغز است و روزی در اثر برخورد با عوامل ناملایم، کهنه و فرسوده است. ❗️پس در مباحث هستی‌شناسی، مسائل مرتبط با اقتضائات طبیعی و بررسی نحو پیدایش قوانین واقعی، نباید داستان کهنه و تازه را به میان آورد. ❗️یکی از نمونه‌های مرتبط با اقتضای طبیعی، همین توان اسلام برای اداره بشر امروز است. ✅ یعنی در هیچ زمانی نمی‌توان گفت اسلام کهنه شده است؛ چون قانونی برای طبیعت انسان است. ❓اکنون که اسلام، قانونی برای طبیعت انسان است، چرا تغییر ناپذیر است؟ این مطلب، ادامه دارد... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
❇️ برای کمک به باید روشنگری کرد 🔸محرز است که حضرت با این طرح موافق نیستند و افراد موثقی از خود ایشان نقل کرده‌اند که ایشان از این مساله پشتیبانی نمی‌کنند و لذا مخالفت با این طرح وظیفه‌ای شرعی است. 🔹در جایی که ولی فقیه با مساله‌ای مخالف است و شرایط به شکلی است که ایشان نمی‌تواند اعمال قدرت کند، بر عهده‌ی دیگران است که با و حقائق به ولی‌فقیه در اجرای قوانین اسلام کمک نمایند. ✔️ مرحوم در سال‌های دهه ۷۰ 📚 نورمجرد ج۳، ص۲۰۸ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀 ☘ 🍀 📚 به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بازرس آموزش ‌و پروش وسط سال میره سر کلاس درس دانش‌آموزهای دبستان: ایشون بعد از معرفی خودش میخواد ببینه شاگردای مدرسه چقدر اطلاعات دینی دارن از یکیشون میپرسه: پسر جان بگو ببینم درب خیبر رو چه کسی کنده؟ بچه میزنه زیر گریه و میگه: آقا بخدا من نکندمش! بازرس رو میکنه به معلمش و میگه: این شاگرد چی میگه؟؟؟ معلم میگه: راست میگه آقا، من میشناسمش، بچه‌ی خوبیه، از این کارها نمیکنه. بازرسه عصبانی میشه و میره پیش معاون و جریان رو میگه، معاون میگه: شما اصلا خودتو ناراحت نکن چقدر خسارتش میشه خودمون تقدیمتون میکنیم!!! بازرس دیگه جوش میاره و میره پیش مدیر و کل ماجرا رو تعریف میکنه... مدیر میگه: آقای بازرس اینو بهت بگم که ما شیفت بعد از ظهر هم داریم، شاید اونا کنده باشن؟!!!! 😂 💐 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📌نظر درباره انجام عمومی در نظام اسلامی 🔺تاکید شریعت بر پایبندی به مقررات اجتماعی در 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 🏴 🏴 🍀سفارش به شیعیان: 1⃣درباره و آخرت کوتاهی نکنید؛ 2⃣ داشته باشید؛ 3⃣ و باشید؛ 4⃣ انجام دهید؛ 🕋 5⃣ به 🏡 کنید؛ 6⃣ به خود و کرده و آنان را به دعوت کنید؛ 7⃣ ما باشید و مایه ننگ ما نباشید؛ 8⃣خدا را ناظر بر اعمال خود بدانید؛ 📚ابن شعبه حرانی، تحف العقول، ص۴۸۷. ▪ عرض تسلیت سالروز علیه‌السلام، محضر وجود مقدس (عج) و شیعیان جهان 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💐 💐 💐 🌿 آقا‌ ‌جان رداۍ‌ سبز مبارک‌تان (عج) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
TarhKoli_Ketabcheh.pdf
2.05M
🔰 «این جلسات(سال ۱۳۵۳)، پایه‌های فکری برای ایجاد یک است» ۱۳۸۱/۴/۴ 📚 خلاصه حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
▪️تصویر پیرمردی که فرزند شهیدش را بعد از انفجار در نماز جمعه بر دوش گرفته 🏴 عرض تسلیت خدمت مولایمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و نائب ایشان حضرت 📌 و اما چرا هیچ صدایی از غربی‌ها و داخلی به گوش نمیرسد؟! پس چرا رسانه‌هایتان خاموش هستند؟! غیر از این است که ... 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha