eitaa logo
راهبر مربی
1.6هزار دنبال‌کننده
516 عکس
146 ویدیو
328 فایل
💠هم اندیشی جهت تبلیغ دانش آموزی 💠 ارائه طرح درس ها و نکات تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی 💠 بررسی چیستی، چرایی و چگونگی کار تربیتی 💠 تجربه نگاری راه ارتباطی: @Derakhshani72 تبادل: @er_ma_313
مشاهده در ایتا
دانلود
بسته_جامع_محتوای_تبلیغی_دهه_فجر.pdf
925.2K
فهرست کامل به همراه لینک دانلود بسته جامع محتوایی
برای اعتکاف حالت مطلوب این است که قبل از شروع اعتکاف (شب اول) یک جلسه توجیهی ترجیحا با حضور والدین برگزار بشود و شرایط کلی و احکام اعتکاف و ... توضیح داده بشود یا اینکه موقع ثبت نام حضوری این موارد گوشزد بشود. در اعتکاف و راهیان و امثال آن عده ای صرفا بخاطر دورهمی و تفریح شرکت می کنند و اگر مدیریت نشوند برنامه را خراب می کنند. بنابراین اگر در اول کار توجیه نشدند در روز اول باید اینکار انجام بشود و در نهایت عذر دوستانی که به هیچ شکلی حاضر به همکاری نیستند را بخواهید. اگر امید به تغییر رویه داشتید یه گونه ای دیگر می توان برخورد کرد ولی مدیریت فضای اعتکاف مهم است. در یکی از مساجدی که بنده سرزدم بچه ها کامل رها بودند و کل فضای مسجد را به هم ریخته بودند در صورتی که اگر مدیریت می شد و از ابتدا به یک نفر را به بچه ها معرفی می کردند که با ایشون هماهنگ شوند شاید وضعیت بهتری رقم می خورد.
اما طرح بحث انتخابات....
فعلا روی این موارد فکر کنید: 💥مساله: کاهش مشارکت 💹هدف: افزایش مشارکت 🔑راهکار:؟؟؟؟ مخاطب؟ عمومی، خاص(دانش آموز و دانشجو و...) دلیل کاهش مشارکت؟؟؟🧐 ✅راهبرد و هدف اصلی ج.ا.ا: آوردن مردم به صحنه (اعم از انتخابات) ✅چه راهبرد ها و تاکتیک هایی باید بکار بگیرد؟ ❌راهبرد و هدف اصلی دشمن: خارج کردن مردم از صحنه ❌دشمن از چه راهبرد ها و تاکتیک ها و راهکارهایی استفاده می کند؟ 💥الگوی جنگ شناختی در اینجا به چه شکل پیاده می شود؟!
خلاصه-کتاب-هنر-تحریم-ها.docx
416K
خلاصه کتاب هنر تحریم ها
راهبر مربی
خلاصه کتاب هنر تحریم ها
یکی از بحث های لازم برای ایام انتخابات و پاسخ دهی به سوالات اشراف روی مسئله ی تحریم هست. در کانال تحلیل سیاسی تحریم را جستجو بزنید مطالب مختصری جهت استفاده کار شده است.
تئوری تحریم از نظر نفیو روی دو مفهوم می‌چرخد: احساس درد، کاهش استقامت؛ هرچقدر احساس درد بیشتر و زوال استقامت بیشتر باشد در تحریم کردن موفق‌تر بوده¬اند و بالعکس. او می‌گوید ما در خصوص اجازه‌ی واردات فناوری‌های مخابراتی و حوزه‌های مربوط به ICT در مورد ایران سخت نمی‌گرفتیم. خود ما به شرکت‌های آمریکایی یا کشورهای دیگر اجازه می‌دادیم تا این کار را انجام دهند. چرا؟ به جهت اینکه هر چقدر این دسته از رسانه‌ها بیشتر در دسترس مردم ایران باشد مردم بیشتر احساس می‌کنند مشکلی وجود دارد. مثلاً فرض کنید در جایی از کشور محصولی کمیاب شد و صفی برای آن تشکیل شد، اگر مردم دسترسی پیدا کنند تا بتوانند ظرف چند دقیقه و چند ساعت آن تصاویر را به همدیگر ارسال کنند احساس درد درباره اینکه تحریم‌ها مؤثر بوده و توانسته در فلان بخش از کشور کمیابی یا ایجاد کند خیلی موفق‌تر بوده¬اند. بنابراین می‌گوید خود ما با کشورهای دارای فناوری مخابراتی کاملاً هماهنگ کرده بودیم تا آن¬ها بتوانید همچنان به ایران صادرات داشته باشند و ایرانی‌ها این دست واردات را انجام دهند. او می¬گوید درباره حوزه‌ی خودرو به شدت با شرکت‌های خودرو ساز اروپایی و آسیایی صحبت می‌کردیم برای اینکه تا حد ممکن از دادن خودرو یا قطعات اصلی خودروها امتناع کنند. پانصد هزار نفر شغلی که در بخش خودرو و قطعه سازها و زنجیره‌ی خودرو سازان ایران بودند برای ما خیلی مهم بود تا نشان دهیم در آنجا اتفاق می‌افتد و به جای سه شیفت در دو شیفت کار می‌کنند و بعد دو شیفت تبدیل به یک شیفت می‌شود و بعد صفی از کارگران اخراج می‌شوند. اما نفیو درباره واردات کالاهای تجملی می¬گوید واردات کالاهای تجملی جزو مواردی بود که ما هیچ اصراری نداشتیم روی این موضوع سخت‌گیری کنیم. تمایل ما به عنوان تحریم کنندگان این بود که بخشی از ثروتمندان جامعه که می‌توانند با نرخ‌های دلار بالا همچنان کالاهای خیلی وارد کنند این کار را حتماً انجام دهند؛ برای القاء حس نابرابری درآمدی و نابرابری اجتماعی بین مردم که می‌توانست بر وخامت اوضاع روحی و روانی جامعه‌ی ایرانی بیافزاید و مردم بیشتر احساس کنند در شرایطی که نرخ رشد اقتصاد منفی است و عده¬ای شغلشان را از دست داده¬اند یا به بیمارستان مراجعه می‌کنند و نمی‌توانند دارو تأمین کنند، طبقه¬ای می‌تواند محصول خیلی وارد و استفاده کنند و در منظر مردم قرار دهند. این به احساس درد در مردم خیلی کمک می‌کرد. https://eitaa.com/tahlilrahbordi_mantaghe
همچنین نفیو می¬گوید: این برای ما مسئله‌ی خیلی مهمی است که چه کار کنیم تا فرصت‌های شغلی مولّد هر چه بیشتر در ایران کاهش پیدا کند. وی تصریح می¬کند بررسی‌های ما نشان می‌دهد افسردگی کسانی که شاغل هستند کمتر و شادمانی آن‌ها بیشتر است، بنابراین یک روحیه‌ی همزیستی و همراهی بیشتری در زندگی جمعی دارند. دوم این که کسانی که شاغل هستند نسبت به حکومت خود همراه‌تر هستند و سومین نکته¬ای که در این زمینه مطرح می‌کند این است که آن‌ها انگیزه‌ی کمتری برای مشارکت در آشوب‌ها و اعتراض‌ها و برخوردهای خشونت‌آمیز دارند. لذا، هر چقدر روی فرصت‌های شغلی در ایران فشار بیشتری بیاورند این کار بستر را فراهم می‌آورد تا درد ناشی از تحریم‌ها به صورت فراگیرتری درک شود. وی درباره افزایش قیمت مرغ در دوران تحریم ها می¬گوید: درباره افزایش قیمت مرغ، این جزو برنامه‌های ما در آمریکا نبود. ما برای کار دیگری هدفگیری می‌کردیم، نرخ ارز بالا می¬رفت و منجر می¬شد اختلالی در مکانیزم توزیع کالاهای بازرگانی در ایران ایجاد شود و ما در عرض بیست و چهار ساعت متوجه شدیم صف‌های خیلی طویل و نارضایتی‌های خیلی بزرگ، فیلم‌ها و عکس‌های وسیع از ایران منتشر می‌شود و مردم می‌گویند حتی برای تهیه‌ی مرغ هم دچار مشکل شدیم و وا ماندیم. سعی می‌کردیم این ابعاد از تحریم‌ها را هر چه بیشتر دامن بزنیم برای اینکه به احساس درد اجتماعی کمک کند که به نظر خود او تا حد زیادی موفق بود و بعداً موضع مذاکره کنندگان ایرانی و دولت ایران را تغییر داد.
راهبر مربی
همچنین نفیو می¬گوید: این برای ما مسئله‌ی خیلی مهمی است که چه کار کنیم تا فرصت‌های شغلی مولّد هر چه ب
به این پیام دقت کنید می گوید برای ارزیابی تاثیر تحریم و در ایجاد شده به رفتار مردم را ارزیابی می کردیم اگر عصبانی می شدند و چالش اجتماعی ایحاد می شد می فهمیدیم که تحریم اثرگذار بوده است و شدت تحریم را بیشتر می کردیم و اگر مردم واکنش نشان نمی دادند تحریم را کاهش می دادیم. حالا شما پیدا کنید پرتفال فروش را!!! مردم می ویند جون وضعیت افتصادی بد است مشارکت نمی کنیم! نتیجه کاهش مشارکت افزایش فشار اقتصادی و سیاسی و .... و بدتر شدن وضعیت اقتصادی کشور است لذا باید گفت اعتراض دارید قبول ولی خودزنی نکنید. حالا این مطلب را در یک کلیپ طنز ببینیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داداش ما رای نُــمُــدوم 🧐🧐🧐 ما اعتراض داریم😐 تهش چی میشه؟؟؟ 🔻همـ بخنـد ، همـ آگـاه شـۅ 🤣 😂😂😂😂🤣 ┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄ ●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎● 🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
قدیمی ها می گفتند «نان خودتو در بقچه ی رفیقت نذار» حالا شده حکایت ما هرجلسه ای که رفتیم و ضبط جلسه رو به میزبان سپردیم هیچوقت فایل جلسه بدست ما نرسید😔 هرجا رفتید خودتان ضبط کنید و اگر قرار است چیزی بگیرید همانجا بگیرید و الا بعدش خبری نیست.
انتخاب_امیدبخش_شماره_2.pdf
4.35M
ویژه‌نامۀ «انتخاب امیدبخش۲» انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ــــــــــــــــــــــــ سرفصل‌ها ▫️روش‌های تبلیغ انتخاباتی ▫️محتوای تبلیغ در انتخابات ▫️پاسخ به شبهات ▫️احکام انتخابات ــــــــــــــــــــــــ هدف آن است که گرامی با استفاده از روش‌های مطلوب و متناسب با فضای انتخابات و ارائه محتوای غنی، مخاطبان خود را برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی تشویق کنند. ــــــــــــــــــــــــ دانلود ویژه‌نامه B2n.ir/j30950
متن کتاچه.pdf
872.8K
🔷متغیرهای تاثیر گذار بر اهمیت انتخابات 🔸متغیرهای داخلی 🔸متغیرهای منطقه ای 🔸متغیرهای بین المللی 🔸چرایی مشارکت در انتخابات مختصر و مفید/ 30 ص
ایده ها و قالبهای انتخاباتی.pdf
1.45M
🔷ایده ها و قالب های انتخاباتی 🔸روش تولید محتوا 🔸ریز قالب های چهره به چهره 🔸طرح های مختلف اجرایی ✔️دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه @ejtemaievasiasi
[فرستاده شده از KHAMENEI.IR] 🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ 💠درباره نیاز همیشگی حرکتهای اجتماعی به عناصر شتاب‌دهنده ⚠️حرکتهای بزرگ و هدف‌دار، در مواقع زیادی به رکود مبتلا میشوند ⭕️حرکتهای اجتماعی دچار این آفتها میشوند: 📌کند شدن 📌توقّف پیدا کردن 📌به عقب برگشتن ♻️اگر بخواهد ادامه پیدا کند، شتاب‌دهنده لازم دارد ❇️البتّه اینجا در انقلاب اسلامی یک تفاوت جوهری با بقیّه‌ جاها وجود دارد 🌟انقلاب اسلامی در درون خودش یک چیزهایی دارد که جاذبه دارد و این جاذبه رویشها را جذب می کند ♦️جاذبه مثل: ✅گستره‌ وسیع اهداف و شیوه‌ها و خواسته‌های جمهوری اسلامی 🔶مبارزه‌ با ظالم و ایستادگی در مقابل زورگویی‌های قلدرهای درجه‌ یک جهانی هست 🔷محراب عبادت 🔹مسجد جمکران 🔹شبهای احیاء 🔹پیاده‌روی اربعین 🔹اعتکاف ماه رجب هم هست ☑️هم مبارزه‌ با ظلم ☑️هم مبارزه‌ با نفْس ☑️هم توجه به دنیای فردای کشور ☑️هم توجه به خدا و معنویّت و ذکر و بهشت و مانند اینها هست. ☝️خود این موجب میشود که رویشها جای ریزشها را بگیرند، کندی به وجود نیاید ♦️شتاب‌دهنده برای چیست؟ برای اینکه: ✅حرکت کند نشود ✅در مقابل کارهای بزرگ: 📌احساس رعب و وحشت به وجود نیاید 📌احساس ناتوانی و حقارت در مجموعه‌ عمل‌کننده به وجود نیاید ♦️شتاب‌دهنده‌ کیست؟ ❇️شتاب‌دهنده آن چیزی است که ما به آن میگوییم خواصّ جامعه. ⁉️«خواص» یعنی چه؟ ❌یعنی مثلاً آدمهای نام‌ونشان‌دار، آدمهای باسواد و دانشمند؟ نه❌ ✅«خواص» یعنی آن مجموعه‌ی انسانهایی که در کار خود ❇️با فکر ❇️با شناخت ❇️با تشخیص عمل میکنند 📌و تابع جَو نیستند. 👌البتّه خوشبختانه در ملّت ما خواص در اقلیت نیستند. 📌در کشور ما، مردمی که: 🔸با تشخیص عمل می کنند 🔹میفهمند چه کار دارند میکنند 🔸جبهه‌بندی را می‌شناسند 🔹دشمن را می‌شناسند 🔸شیوه‌ها را می‌شناسند 🔹دوست را می‌شناسند 🌟کم نیستند، زیادند 🔺این افراد وظیفه‌ سنگینی دارند 👈خواص بایستی جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف بشود 🚨اگر خواص جامعه از این وظیفه غفلت بکنند، حوادثی که پیش خواهد آمد ضربه‌های تاریخی به ملّتها میزند ☝️ما در طول تاریخ اسلام، از این حوادث زیاد داشتیم ⭕️امروز جبهه‌ دشمن برای خواص برنامه‌ی خاص دارد 🔻برنامه دارند که خواص را: ⭕️دچار تردید ⭕️ تأمل ⭕️تعلل کنند، ⭕️احیاناً چرب و شیرین دنیا را به اینها بچشانند، ⭕️اینها را جذب کنند ⚠️برای اینکه در بزنگاه‌ها، آن شتاب‌دهندگی‌ای که از خواص متوقع است، صورت نگیرد. ⏪وظیفه‌ خواص این است: ❇️در مواقع لازم، باید تردید‌افکنی و شک‌آفرینی دشمن را خنثی کنند و مسائل را تبیین کنند 📌در قرآن یک نمونه‌ای وجود دارد که به نظر بنده خیلی مهم است؛ 💎آن قضیه‌ رجل مؤمنی است که در سوره‌ یاسین از او نام برده شده ❇️با صدای بلند، باصراحت، ایمان خودش را بیان می کند. 🏷🔥درباره نقش‌آفرینی خواص در انتخابات پیش رو🔥 👌انتخابات هرچه پرشورتر صورت بگیرد، قدرت ملی را بیشتر نشان میدهد 👌قدرت ملی امنیت ملی می‌آورد ⏪اینجا خواص میتوانند نقش‌آفرینی کنند، انتخابات را پُرشور کنند. 🔺همه‌ کارهای انقلابی از همین قبیل است ♦️ما چند روز دیگر راه‌پیمایی ۲۲ بهمن را داریم؛ ان‌شاءاللّه مردم عزیز ما در این راه‌پیماییِ پرشور شرکت خواهند کرد. 💪این هم نشان‌دهنده‌ اقتدار است
گزارش پویش جشن انقلاب.pdf
4.34M
🔰این نگاشت، گزارش کوتاهی از زحمات «مجموعه مدارس صدرا» می باشد. 💠پویش «جشن انقلاب» محور این گزارش است. ⭕️رویکردهای تربیتی پویش ⭕️مأموریت و فعالیت های معاونت پرورشی سازمان مدارس صدرا ⭕️ارزیابی فعالیت مدارس ⭕️توضیحاتی درباره بخش های مختلف پویش 🍀معاونت پرورشی سازمان مدارس صدرا🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلسله نکات کادر راهیان نور.mp3
17.3M
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ 🎙 سلسله نکات کادر راهیان نور ✅ استاد مطلبی پور 📍نکات مقدماتی
هدایت شده از راهبر مربی
دوره آموزشی اردوی راهیان نور دانشجویی https://miqat.ir/edu_courses/class_plist/id/83 مدل های برگزاری اردوی راهیان نور: https://miqat.ir/edu_courses/class_plist/id/83 دوره اولی مناسب مبلغین هست دوره دوم مناسب مدیران و برنامه ریزان راهیان نور
راهبر مربی
دوره آموزشی اردوی راهیان نور دانشجویی https://miqat.ir/edu_courses/class_plist/id/83 مدل های برگزا
دوره راهیان نور برای عزیزانی که قصد دارند به عنوان مبلغ همراه کاروان ها اعزام شوند.
🔰اداره کل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی قم با همکاری انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برای عموم مبلغان، کنش‌گران و فعالین سیاسی_اجتماعی برگزار می‌کند؛ «بسته‌ی محتوای تبلیغی انتخابات» 🔰موضوعات نشست‌ها: 💢«نفوذ اجتماعی و روحانیت» ▫️آقای دکتر دین‌محمدی ▫️دوشنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۶:۳۰ 💢«انتخابات مجلسین و ارتقای فرهنگ مطالبه مبتنی بر سطوح حکمرانی» ▫️حجت‌الاسلام دکتر رنجبر ▫️سه‌شنبه ۲۴ بهمن ساعت ۱۶:۳۰ 💢«مخاطب‌شناسی انتخابات؛ راهبردها، راهکارها و رهاوردهای مشارکت حداکثری» ▫️حجت‌الاسلام رشید ▫️چهارشنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۶:۳۰ 💢«انتخابات و جنگ‌شناختی در حوزه زنان» ▫️حجت‌الاسلام درخشانی ▫️پنجشنبه ۲۶ بهمن ساعت ۱۶:۳۰ 🔸محتواهای تبلیغی برای دیگر اقشار جامعه در نظر گرفته شده است که در پایان دوره به صورت مکتوب و صوتی برای شرکت کنندگان محترم ارسال خواهد شد. 🔹جلسات به صورت رایگان و مجازی برگزار خواهد شد 💢مزایا: ۱. اعطای گواهی رسمی؛ ۲. ارسال فایل مکتوب و صوتی بسته‌ی تبلیغی برای شرکت‌کنندگان؛ ۳. ثبت ساعت تبلیغی برای مبلغان تخصصی دفتر تبلیغات. 💢ثبت‌نام: پیام به حساب کاربری @adminssoq در پیام‌رسان ایتا (ارسال نام و نام خانوادگی، شماره تماس و استان محل سکونت) 🌐کانال انجمن علمی مطالعات اجتماعی در پیام‌رسان ایتا @motaleate_ejtemai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از راهبر مربی
الگوهای تغییر نگرش (در عملیات روانی): ۱. الگوی مشاهده ای : مشاهده، تقلید به هر میزان مشاهده خوب انجام شود مخاطب همراه می شود. در الگوی مشاهده ای پیشران نیاز داریم، یک خط شکن لازم است . در موارد ناهنجاری یکی باید قبح شکنی کند‌. مثلا در ماجرای حجاب و امثال آن پیشران و خط شکن لازم است. ۲. الگوی کارکردی: اگر می خواهید چیزی در جامعه رشد نکند کارکردش را کم کنید و اگر چیزی را می خواهید رشد کند کارکردش را بالا ببرید مثل گوشی و ... بعد از کارکرد دین در ماجرای تنباکو دشمن متوجه کارکرد دین شد و به سمت بی اثر کردن آن رفت در نتیجه مسجد و نمادهای دینی کم اثر شدند و در دوران پهلوی از تعداد کارهایی که توسط روحانیت انجام می شد کاسته شد در حالیکه در دوران قاجار وقتی روحانیون اعتصاب می کردند امورات جامعه مختل می شد. الام برای خیلی ها سوال است کارکرد روحانیت و طلبه ها چیست؟ یک جوان چه ارتباطی با روحانیت دارد؟ کدام نیازهایش را روحانیت پاسخ می دهد؟ با گذر زمان کارکرد متولیان دین کاهش پیدا کرده است بنابراین اگر بخواهیم همچنان نگرش مثبت نسبت به متولیان دین بالا برود باید کارکردشان افزایش بیابد. بخش زیادی از عموم مردم یا قشر خاکستری که ارتباط مستقیم با متولیان دین ندارند تصورات اشتباه زیادی نسبت به روحانیت دارند و به نحوی دچار خطای شناختی هستند لذا وقتی با یک طلبه ی خوب ارتباط می گیرند و رفیق می شوند می گویند شما با بقیه فرق دارید در حالی‌که این اولین تجربه ی ارتباط گیری با روحانیت است و اساسا با دیگران ارتباطی نداشته است و تصور دقیقی از این قشر نداشته است. کارکرد دین و مسجد و روحانیت را افزایش دهید اقبال مردمی هم افزایش می یابد. https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
راهبر مربی
الگوهای تغییر نگرش (در عملیات روانی): ۱. الگوی مشاهده ای : مشاهده، تقلید به هر میزان مشاهده خوب انجا
این الگو در جاهای مختلفی کاربرد دارد از جمله در زمینه ی انتخابات و کاهش مشارکت لذا یکی از خط های روایی که برای کاهش مشارکت دنبال می شود «عدم کارآیی مجلس و...» یا «ناکارآمدی» هست در مقابل اگر برای افزایش مشارکت کار میکنیم باید کارکردهای عینی مجلس را برای مخاطب تبیین کنیم. وقتی میگوییم تبیین کارکرد مجلس یعنی باید مشخص شود که چه نیازی را برای چه مخاطبینی پاسخ داده است و نقش کلی آن در حرکت کشور چیست؟ ✍فعلا مواردی را به طور تجزیه ای بیان خواهیم کرد بعد ان شاء الله صوت کامل را خواهیم گذاشت چهارشنبه برادر عزیزم آقای رشید نقشه ی کامل بحث را بیان خواهند کرد.